quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 10:01 schreef chacama het volgende:
voor de wiebeltand van Isa. Op naar een mooi fietsenrekje!
Muks, dan zou ik ook blij zijn als ik niet meehoefde. Wel leuk dat ze zoiets organiseren vanuit het buurthuis. Hier komen ze niet veel verder dan de brei-club voor volwassenen.
Fijn om te lezen dat ze daarin dus niet de enige is. Heeft het bij Luca lang geduurd voordat er weer wat rust kwam. Ze is nu echt een kleine tornado.
quote:VerandertOp vrijdag 29 oktober 2010 10:06 schreef chacama het volgende:
Dat is echt gaaf Muks. Hier hebben we wel een soos, maar dat is vooral in het weekend en dan meer vanaf 12 jaar. Ze organiseren ook eigenlijk alleen feesten, maar vorige week hebben ze voor de kinderen vanaf 8 jaar een disco gedaan (Fleur is ook geweest) en zaterdag hebben ze een film middag. Dus ze proberen het wel.
Neem aan dat je Maud bedoelde. Maar dat geeft niet.
quote:bij luca had het ook te maken met zijn pdd-nos (dat ze toen nog aan het onderzoeken waren)Op vrijdag 29 oktober 2010 10:01 schreef chacama het volgende:voor de wiebeltand van Isa. Op naar een mooi fietsenrekje!
Muks, dan zou ik ook blij zijn als ik niet meehoefde. Wel leuk dat ze zoiets organiseren vanuit het buurthuis. Hier komen ze niet veel verder dan de brei-club voor volwassenen.
Fijn om te lezen dat ze daarin dus niet de enige is. Heeft het bij Luca lang geduurd voordat er weer wat rust kwam. Ze is nu echt een kleine tornado.
quote:Diarree ja, het valt wel mee. En het heeft niks met zijn nieren te maken. Daar gaat het goed mee. In december nog een echo en ik denk dat dat de laatste keer is.Op vrijdag 29 oktober 2010 10:35 schreef chacama het volgende:
Beterschap met hem. Is dit de eerste keer dat ie weer ziek is. Tijdje terug heeft ie toch zo'n hele periode gehad?
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 09:53 schreef Sjeen het volgende:
Spannend hoor Muks!
Mijn kind heeft een wiebeltandDaar is ze zo ontzettend blij mee
Dat klinkt goed voor hemquote:Op maandag 1 november 2010 11:49 schreef Moonah het volgende:
Rewimo, Thies gaat nu naar het speciaal onderwijs (voor kinderen met ernstige spraak/taalmoeilijkheden). Leuk klasje hoor, 7 kinderen, een juf en een klassenassistent. Veel aandacht, structuur, duidelijkheid, rust etc. Prima dus.
Ik ken het gevoel wel hoorquote:Op maandag 1 november 2010 11:49 schreef Moonah het volgende:
Rewimo, Thies gaat nu naar het speciaal onderwijs (voor kinderen met ernstige spraak/taalmoeilijkheden). Leuk klasje hoor, 7 kinderen, een juf en een klassenassistent. Veel aandacht, structuur, duidelijkheid, rust etc. Prima dus.
En Sjeen, ja klopt.Ik doe dit al jaaaaren zelf bij andere kinderen. Dubbel ja...
Maar weet je, ik ben wel een beetje een luis in de pels van het logge systeem. Zoek de grenzen en probeer me zo min mogelijk te conformeren aan dat wat moet.![]()
Dat dus.quote:Op maandag 1 november 2010 11:52 schreef Rewimo het volgende:
Alleen is het nu wel jouw knulletje waar het om gaat
Nou!quote:Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef _evenstar_ het volgende:
Ach als we iets doen, doen we het gelijk goed he![]()
oxy heerlijk, ik PM je later even, moet nu ff weg kan ik je updaten over de Sleevequote:
quote:Op maandag 1 november 2010 13:57 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
oxy heerlijk, ik PM je later even, moet nu ff weg kan ik je updaten over de Sleeve
misschien mag je zelfs wel bellen. Jayden was vorig jaar een tijdje thuis door een ongelukje met zijn neus, maar omdat hij juffie erg mistte en de kindjes hem hebben we gebeld met z'n allen. Dan belde juf bv als ze de afwezigen gingen behandelen (gaat bij ons met een rijmpje over een schipper) en dan via de luidspreker kon jayden dan wat vertellen over hoe het ging en wat hij voelde. Zo heeft hij ook een keer telefonisch meegeluncht dan was hij er toch een beetje bij, een paar kindjes mochten dan wat vragen aan hem, hij mocht vertellen en juf las een verhaaltje voor.quote:Op maandag 1 november 2010 20:50 schreef chacama het volgende:
Wat sneu voor Arwen. Hopelijk gaat het na de operatie goed en kan ze weer snel naar d'r klas. Goed opgelost van dat andere kindje. Het is toch verwarrend. Misschien is het en idee om Arwen een kaartje te laten sturen naar de klas. Dan kan ze laten weten hoe het met haar gaat.
Traphekje is er wel. Veilig in de zin dat Kim rustig is met en tegen Tyler. Dat het goed gaat als ze samen zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef Oxymoron het volgende:
Wat moet ik onder niet veilig verstaan? Geen traphekje enz?
En is de iq test voor Kim? Of voor jou?
Blijkbaar is het zo dat alle zorg onder een iq van 85 onder de gehandicaptenzorg valt, en alles daarboven onder de gewone thuiszorg, of ggz. Hebben jullie die supernanny van de tv? Of is dat een soort bijnaam?
Oeps, veel vragen in 1 post!
die is gaaf!!quote:Op maandag 8 november 2010 13:41 schreef Sjeen het volgende:
Een weekkalender is heel fijn Moonah, ik heb voor Isa eentje van Liliputiens hier hangen. Dat geeft duidelijkheid en structuur
[ afbeelding ]
Gaat het job puur om zijn jas of om de capuchon ?? Ik heb ook een capuchonknulletje maar het gaat bij hem om de capuchon. Hij heeft dus ook, zeker in deze periodes een vest of trui met capuchon aan/bij zich. Voor hem bied dat een stukje veiligheid en afscherming van de buitenwerld. Hij draagt hem graag als hij te veel ziet zoals hij dat zelf aangeeft, hij wil dan niet alles zien, horen en beleven maar een beetje rust en stilte.quote:Op maandag 8 november 2010 11:26 schreef livelink het volgende:
En ben je al wat meer gewend Moonah? En Rockabella, zijn jij en B. ook al helemaal gewend aan het naar school gaan?
Hier gaat het momenteel moeizaam met Job, helaas. Zijn naderende verjaardag zorgt voor heel veel spanningen. Ik heb hem al voorgesteld dat we het helemaal overslaan op ons cadeautje aan hem na. Maar ja, dat is natuurlijk ook weer een hele stap. En verder gooien we dus alles in de strijd om zijn gedrag niet volledig te laten escaleren. Job zelf doet ook zijn best en neemt weer zijn toevlucht tot zijn aloude arsenaal van op zijn trui sabbelen, de hele dag zijn jas aanhouden met capuchon op en zijn vlinderolifant (olifant die vlinders uitblaast om te vangen). Dat spel werkt op één of andere manier kalmerend voor hem.
Nu nog even iets vinden wat kalmerend voor mij werkt
Als ik de (malle) molen met hem in wil dan zou ik vrij snel een diagnose kunnen krijgen, want hij heeft hoogstwaarschijnlijk wel recht erop, maar wij hebben daar zelf (nog) geen behoefte aan.quote:Op maandag 8 november 2010 21:24 schreef Oxymoron het volgende:
Knorretje, ik weet niet of je het ergens al genoemd hebt, maar heeft jouw zoon 1 of andere 'diagnose'?
dat vraag ik omdat je steeds van die herkenbare dingen post, maar ik zag je nooit in het autisme topic oid.
Ook toen je zoon nog heel jong was heb je wel eens je zorgen geuit, dat weet ik nog goed.
Dank je welquote:Op maandag 8 november 2010 21:49 schreef Oxymoron het volgende:
Knorretje, wat een mooie wijsheid van jou! (en je man) .
Je gaat de weg op die mijn ouders ook wilden, zonder diagnose en met antroposofie. Maar die weg liep bij mij snel stuk, omdat ik niet op de vrije school kon gaan.
Ik heb wel veel antroposofische behandelingen gehad. Ben er mee opgegroeid en geworden zoals nu.
Ik hoop dat JD een mooie man wordt, sterk in de wereld staande, als een kastanjeboom geworteld.
totaal niet makkelijk, herken ook best vaak je problemen waar je tegenaan loopt (al hebben wij veel minder last/problemen met de school zelf. Onze school kent ook regels en zeker ook de regel van de capuchon. Maar regels kun je op verschillende manieren hanteren en uit leggen en zijn vaak met wat gesprekken ook aan te passen zonder dat het gevaar bestaat dat het opeens een zooitje wordt. Je moet op dat moment als juf/school kijken wat het meest werkt en als op dat moment een kwartiertje een hele klas geholpen kan worden door een kind een capuchon te laten dragen dan zal dat gewoon moeten kunnen (en dan is het juist een uitdaging en leermoment voor juf en school om de tijdsduur en frequentie te laten doen afnemen door op andere manieren diezelfde veiligheid en rust te kunnen bieden aan het kind met de capuchon). En onze juf en school ziet dat gelukkig net zo en werkt vanuit die gedachte.quote:Op maandag 8 november 2010 22:18 schreef livelink het volgende:
Knorretje, het gaat hem inderdaad om de capuchon, alleen kan Job niet naar mij toe verwoorden waarom hij die zo nodig heeft soms. En één van de regels op school is dat er geen capuchon op mag. Thuis laat ik hem er wel mee lopen als hij dat nodig heeft. Volgende week hebben we een gesprek op school. De juffrouw reageerde een beetje verbaasd op mijn mailtje, want mijn man had dus onafhankelijk van mij ook al een gesprek aangevraagd. Dat levert waarschijnlijk een negatieve aantekening over de interthuiselijke communicatie op![]()
Jayden en Job lijken dus wel op elkaar. Niet altijd even makkelijk, niet? Wij hebben dan wel de diagnose, maar het leeft bij ons verder niet (meer). We hebben op dit moment geen begeleiding meer en daarmee raakte de diagnose ook snel op de achtergrond. Zolang school het volhoudt met Job houden wij het zeker wel vol. En als school het niet meer volhoudt, zien we wel weer verder. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan overigens, maar dat is wel wat we voor nu willen.
Isa, welkom ook hier
Wij hebben hier Oh, zit dat zo! Ik denk dat dat aardig in de richting komtquote:Op dinsdag 9 november 2010 12:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind jou lief van sanderijn van der doef
ik wou trouwens een soortgelijke vraag stellen maar dan voor een 11 jarige jongen.
worden jongens op die leeftijd door hun vader voorgelicht? of hoe doen moeders dat?
ik weet niet precies hoe ik dat aan moet pakken, want tja, ik ben geen jongen geweest en het lijkt me dat je als vader meer uit eigen ervaring enzo kan spreken en vragen kan beantwoorden.
of zit ik er erg naast? wat kunnen jullie me aanraden ook qua boek enzo.
Dat heb ik Isa wel vertelt, maar da's omdat het nu in onze omgeving speeltquote:Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat ik daar in eerste instantie al over zou praten, E.T. Ze is tenslotte ook "gewoon" in jouw buik gegroeid - de details zou ik nog even achterwege laten tot ze dat beter kan begrijpen. Dat het zaadje-eitje-gebeuren niet op de gebruikelijke plek heeft plaatsgevonden komt later wel dan
Wat vooraf gaat heeft meer haar interesse dan het groeien in de buik zelf. Ze was oud genoeg om bewust mee te maken hoe Tijn en Nienke in mijn buik groeiden.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat ik daar in eerste instantie al over zou praten, E.T. Ze is tenslotte ook "gewoon" in jouw buik gegroeid - de details zou ik nog even achterwege laten tot ze dat beter kan begrijpen. Dat het zaadje-eitje-gebeuren niet op de gebruikelijke plek heeft plaatsgevonden komt later wel dan
Isa heeft hetzelfde, dat in de buik, dat weet ze wel. Maar inderdaad, hoe komt het er nou in en uit, dat fascineertquote:Op donderdag 11 november 2010 19:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
Wat vooraf gaat heeft meer haar interesse dan het groeien in de buik zelf. Ze was oud genoeg om bewust mee te maken hoe Tijn en Nienke in mijn buik groeiden.
Hoe ze daar zijn gekomen en hoe ze daar uit zijn gekomen spreekt meer tot de verbeelding.![]()
Dat is idd wel een handig aangrijp-moment als een bekende met IVF bezig is, Sjeen(nooit geweten dat jij en Tally elkaar kenden trouwens
)
Wat goed van haar, gefeliciteerd Katjaquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:25 schreef livelink het volgende:
Wij hebben geen intocht gezien, want Katja had een turnwedstrijd. En ze is 1e geworden[/trotsemoedermodus]
De vorige wedstrijd was ze 4e geworden en volgens haar eigen logica was ze er dan ook zeker van dat ze nu op het podium zou komen, want je wordt nou eenmaal niet slechter. Die zelfverzekerdheid van haar word ik af en toe gewoon eng van, maar in dit geval klopte haar gevoel dus.
Wat ben ik blij om dat te lezen. Stond al op het punt om de beginposts van fleur op te gaan zoeken. Want ik heb nu toch echt het gevoel dat ik dit niet ken. Dat deze fase niet zo was bij Fleur. Maar goed, het gaat over..... het gaat over. Denk ook wel dat het komt omdat maud tot op de dag van vandaag eigenlijk nog een middagdut nodig heeft en Fleur toen ze naar school ging al een kleine maand geen middagdut meer deed. Oververmoeidheid, veel indrukken en een op komst zijnde verjaardag zullen zeker meespelen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Ingrid, dat klinkt als een fijne dag voor jullie
Fleur, goed gedaan meiske! Gefeliciteerd met je diploma
Chaca, wat kunnen ze met zichzelf in de knoop zitten hè? Volgens mij is het inderdaad pure oververmoeidheid door alle indrukken en nieuwe dingen. Het gaat ook weer over hoor
Hou haar anders nog een poosje 's middags thuis. Heb ik met Christan ook gedaan in het begin. Ze hebben gewoon nog wat meer rust nodig als ze aan school beginnen. Even overleggen met haar juf, aangeven dat ze het nog niet trekt en af en toe extra thuis houden als je merkt dat het haar te veel wordt.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:31 schreef chacama het volgende:
Wat ben ik blij om dat te lezen. Stond al op het punt om de beginposts van fleur op te gaan zoeken. Want ik heb nu toch echt het gevoel dat ik dit niet ken. Dat deze fase niet zo was bij Fleur. Maar goed, het gaat over..... het gaat over. Denk ook wel dat het komt omdat maud tot op de dag van vandaag eigenlijk nog een middagdut nodig heeft en Fleur toen ze naar school ging al een kleine maand geen middagdut meer deed. Oververmoeidheid, veel indrukken en een op komst zijnde verjaardag zullen zeker meespelen.
Ze lijkt op jou dusquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:31 schreef chacama het volgende:
[..]
Wat ben ik blij om dat te lezen. Stond al op het punt om de beginposts van fleur op te gaan zoeken. Want ik heb nu toch echt het gevoel dat ik dit niet ken. Dat deze fase niet zo was bij Fleur. Maar goed, het gaat over..... het gaat over. Denk ook wel dat het komt omdat maud tot op de dag van vandaag eigenlijk nog een middagdut nodig heeft en Fleur toen ze naar school ging al een kleine maand geen middagdut meer deed. Oververmoeidheid, veel indrukken en een op komst zijnde verjaardag zullen zeker meespelen.
Ingrid, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed ging vandaag.
Ai, een sterk eigen willetje, da's lastigquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:54 schreef chacama het volgende:
Oh, ja maar dat zou ik ook zo doen. En de juf juicht het ook toe, want die ziet het ook, maar tja, dan heb natuurlijk ook nog met Maud zelf te maken. En wat wil die 's middags: Naar sgool, net als Fleur. "Ik hoef niet slapen. Ik ben niet moe! Ik wil...nee, ik GA naar sgool" En als ik (of de oppas) niet snel genoeg zijn, dan loopt ze gewoon zelf d'r zus achterna, want de weg die kent ze wel. Die strijd heb ik dus inmiddels opgegeven en heb me voorgenomen dat ze in elk geval om half zeven naar bed gaat (een uur eerder dan voorheen) en dat ze op woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zondagmiddag moet slapen. Alleen gaat het morgen dus niet lukken omdat we d'r verjaardag vieren.
Op meer dan één manier. Herrinert een verhaal over een driewieler en een oprit met grind.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ze lijkt op jou dusJij hebt ook je slaap nodig, veel meer dan ik. Isa sliep al met 1,5 niet meer tussen de middag, die lijkt op mij
Fleur, grote meid met je A diplomaIk hoop komende zaterdag ook zo'n trotse meid te zien hier! Maar goed, eerst het briefjeszwemmen nog even afwachten
Ja, dat klopt. Het gaat nu vrij goed gelukkig. Volgende maand moet hij weer voor een echo van zijn nieren. We zorgen ervoor dat hij veel drinkt, zeker als hij gaat sporten, is sowieso belangrijk maar voor hem extra.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:01 schreef livelink het volgende:
Dat is fijn, Rewimo. Altijd leuk om zo'n goed nieuws te krijgen over je kind. Jullie mogen terecht trots zijn op hem![]()
Was het nou vorig jaar rond deze tijd dat jullie zo aan het tobben waren met de gezondheid van Christan?
Oh ja, natuurlijk...quote:Op woensdag 17 november 2010 10:48 schreef trui het volgende:
voor haar is het misschien ook wel fijn als ze weet dat 't maar een verhaaltje/'toneelstukje' is, dus ik weet niet of ze per se zo lang moet blijven geloven.
Oeh, jammer dat het filmpje niet gelukt is, ik ben er wel benieuwd naar!quote:ze is zelf trouwens ook voortdurend shows aan 't opvoeren, hilarisch. 'cato's sjow' schrijft ze dan op het magisch tekenbord en dan tekent ze er een soort stripverhaal op onder begeleidend commentaar. ik heb gisteren geprobeerd het te filmen maar toen was er ook een vriendje van willem en die twee waren zo melig aan 'tdoen dat de sjow er wat onder leed.
Hm ja, dat lijkt me ook lastig. Als ze er is vindt ze het mss juist leuk? Maar ja, dat is voor een kind moeilijker te bevatten als je er nú geen zin in hebt...quote:vanmiddag mag/moet ze naar een verjaardagsfeestje, waar ze eigenlijk niet zo graag naartoe wil. ik vind 't lastig hoor, wel of niet laten gaan.
Weet je, dat kan ook te maken hebben met het feit dat het niet 'klopt' in hun beleving. Soms horen vriendjes in een bepaalde setting, en niet in een andere setting. En op deze leeftijd is het begrip vriendschap nog heel erg gerelateerd aan het idee van 'iemand om mee te spelen' en niet gekoppeld aan de persoonlijkheid van dat vriendje.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Verder vindt hij het wel leuk op school. Maar het gekke is dat hij zijn vriendje, die zit in een andere klas, op school dus geen hallo zegt. Andersom ook niet. Soort van rangen en standen oid?
Dat dus. Maar fijn hoor Muks! Ben maar lekker trots!quote:Op woensdag 17 november 2010 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Oudste van Muks: goed hoor (maar ik had raar opgekeken als het anders was)
noudat mag ie lekker zelf kiezen, maar dat er een te kort aan beta mensen is klopt toch niet helemaal als ik moet geloven zie hierquote:Op woensdag 17 november 2010 18:36 schreef phusician het volgende:
goed van je zoon Muks, en nu maar de bèta kant op, want dat geeft de meeste kans op een hele goede baan later heb ik gisteren gehoord, 7 van de 10 kiezen van alpha, en ze zitten dringend verlegen om bèta klanten
Lijkt me best moeilijk om je kind dan aan zo'n mevrouw mee te geven.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:13 schreef trui het volgende:
maar zij is (net als dochterlief) niet de meest fijngevoelige, en vindt 't allemaal al gauw wat overdreven geloof ik.
er zijn wel werk-kasten waar ze dingen uit moet maken, en de hoeveelheid keren dat ze daar verplicht iets uit moet doen neemt inderdaad toe na de kerst. maar het viel me wat tegen hoe streng ze daar tot nu toe mee zijn omgesprongen. dat komt deels door die juf die met zwangerschapsverlof ging, die vond 't voor haar vertrek allemaal wel best, en na de herfstvakantie kwam de nieuwe juf, en die moet ook nog wat wennen aan de school en de klas enzo, dus die heeft 't ook nog niet zo strak aangepakt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Ah ja, dat is wel een groot verschil ja. Op onze school gaat na de kerst wel de versnelling omhoog, en "moet" er ook meer. Dus verplichte werkjes, een soort van zelf te plannen dagtaak, is dat bij jullie niet?
Want dan is voor een ieder de overstap wel groot zeg!
ik zal eens kijken in de bieb of het navragen op school. Ze gaat idd als een speer, ze vind het ook echt leuk!!quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:14 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat knap zeg!Ze gaat echt als een speer hè, met die letters!
Alleen lopen die M3 dingen niet gelijk met de AVI dacht ik. Maar dat maakt het niet minder knap natuurlijk hè![]()
ik bedoel meer dat als je een oud AVI leesboekje zou lenen bij de bieb dat je dan moet kijken bij oude AVI 1 of 2.
als ze het niet leuk zou vinden zou ik d'r ook niet stimulerenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:18 schreef debuurvrouw het volgende:
en dat is natuurlijk het allerbelangrijkst. Ik maakte dus de fout met Avi en M3 verwarring. En nam te moeilijke boeken mee. Dat motiveert niet.Vandaar.
oeiquote:Op vrijdag 19 november 2010 16:38 schreef poemojn het volgende:
Lezen is leuk, maar ook onhandig. 'k Heb net boodschappen gedaan, het briefje lag hier nog bij me. Myrthe pakt het en vraagt "Schoencadeautjes? Hoezo schoencadeautjes?"
Ja, hier ook. Hij zat midden groep 4 op AVI 9 en nu in groep 6 testen ze dat niet meer.quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef Muks het volgende:
Hier staat er geen niveau meer op het rapport, maar avi uit. Ze waren beide snel avi uit, en nu worden ze alleen nog op snelheid getoetst.
En school zal daar heus gelijk in hebben gehad hoor.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:41 schreef Rewimo het volgende:
Welnee, het maakt ook weinig uit. Christan had Harry Potter al gelezen toen ie volgens school nog in AVI5 zat. Mja.
Maar dan lijkt het net of er ook nog M8 en E8 bestaat, maar dat is niet zo. Blijkbaar moeten ze eind groep 7 het hoogste niveau hebben? Ik vind het maar raar dat het gekoppeld moet worden aan de klas, zouden ze dat overzichtelijker vinden?quote:Op zaterdag 20 november 2010 08:42 schreef Muks het volgende:
Geloof dat dit handiger moest zijn voor de ouders.... E7 staat inderdaad voor Eind groep 7 niveau.
Hier staat er geen niveau meer op het rapport, maar avi uit. Ze waren beide snel avi uit, en nu worden ze alleen nog op snelheid getoetst.
Ik heb er een beetje mijn twijfels bij in Christans gevalquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:58 schreef Moonah het volgende:
En school zal daar heus gelijk in hebben gehad hoor.
Avi's worden via gestandaardiseerde normen getoetst. Een tekst dient binnen een bepaalde tijd gelezen te worden met een maximum aantal fouten. het kan dus best dat je kind boeken van een hoger niveau kan lezen, maar dan is het tempo veel trager of hij maakt meer fouten. En vaak is het zo dat als er te hoog wordt gelezen op technisch niveau, het ten koste gaat van het begrip.
Maar D1 van Lily al avi 9 in groep 4!Da's snel zeg!
En ook al volgt je kind zijn/haar eigen tempo, het is toch wel fijn om het af te kunnen zetten tegen een gemiddelde.
Klopt eind groep zeven moeten ze *avi uit * zijn. Dus vandaar dat E7 de laatste is.quote:Op zaterdag 20 november 2010 12:21 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Maar dan lijkt het net of er ook nog M8 en E8 bestaat, maar dat is niet zo. Blijkbaar moeten ze eind groep 7 het hoogste niveau hebben? Ik vind het maar raar dat het gekoppeld moet worden aan de klas, zouden ze dat overzichtelijker vinden?
Natuurlijk eerst eenquote:Op zaterdag 20 november 2010 21:52 schreef lily het volgende:
heerlijk heh, Sjeen
Ze is een prachtig meisje, sowieso (we zien haar haast nooit...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |