abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87093465
vervolg van Van kleuter tot puber deel 51

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van _Ingrid_ en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
8 mei 2006: Nienke, dochter van nienepien
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 02-10-2010 18:16:41 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87093487
Mijn laatste bericht:

Livelink, Amber zit in een groep 123 klas. Ze hebben diverse keuzemomenten en kan dus oa. kiezen voor schrijfdans of pennestreken oid. Lezen heeft ze eigenlijk van ons/zelf geleerd. Op school doet ze wel veel taalspelletjes en doet ze aan hakken van woordjes enzo en dat gaat supergoed!

Mijsje, ik heb de boekjes van maan, roos, vis. Boekje 1 is te makkelijk nu, we zitten nu in boekje 2 en dat gaat heel goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:45:49 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87096205
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:44 schreef mijsje het volgende:
ah, brugklaskamp :) dan is dat inderdaad een heel ander soort kamp dan wat ik bedoel inderdaad, ik bedoelde de schoolreisjes van groep 3 t/m groep 6 en de schoolkampen van groep 7 en groep 8 van de basisschool waar ik werk... :)
is Christan alweer zo groot? ik zag hem zo weer voor me heel trots met een zwemdiploma... :)
Hij wordt over een paar weken 10 :) Is een vroege leerling en ja, in DLD zit je in groep 7 al in de brugklas omdat ze na 4 jaar basisschool (groep 3 t/m 6) naar de middelbare school gaan hier.

quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:49 schreef chacama het volgende:
@ Rewimo, dat vroeg ik me dus af. Hebben we dat hier in Nederland ook in groep 8 of in de brugklas. Het zou denk ik voor heel veel kinderen echt enorm veel schelen. Ik weet van een vriendin van Fleur (die zit nu in de brugklas). Dat haar ouders er speciaal voor gekozen hebben om dit meisje naar een school te laten gaan waar het huiswerk in de eerste twee jaren op school gemaakt wordt. Dus echt letterlijk huiswerkbegeleiding. Dan is ze wel later thuis, maar hoeft ze niet meer de boeken in.
Christan kreeg hier vanaf de tweede klas (groep 4) al huiswerk. Eerst een half uurtje per week (op de vrije woensdagmiddag) maar vanaf de derde klas was het al elke dag een beetje. Het grootste deel daarvan werd al op school gedaan. Ze bereiden dat dus echt al voor, want op de middelbare school krijgen ze ook elke dag huiswerk. Christan had er in het begin van de derde klas nogal moeite mee maar na de herfstvakantie heeft hij het goed opgepikt en hij kreeg zelfs een oorkonde omdat hij altijd zijn huiswerk gemaakt had ;)

Ik vind het een goed systeem zo, ze wennen al snel aan het idee van huiswerk en hij is er nu op het gym eigenlijk moeiteloos ingerold qua huiswerk maken. Ik vraag het altijd wel aan hem natuurlijk (moeders eigen ;) ) maar hij regelt het verder allemaal zelf, waarbij hij om hulp vraagt als hij iets niet snapt of ik iets moet overhoren.

Van de week snapte hij een rekenopgave niet (was niet duidelijk wat hij nu precies moest doen) en hebben we samen gekeken waar het precies om ging. Alleen was dat dus fout :') Gelukkig waren er nog 7 kinderen die het ook niet hadden begrepen en mag hij het na uitleg overdoen :D

Overigens zijn er wel regels op school over de hoeveelheid huiswerk. Na een dag van 7 uur mogen ze geen huiswerk krijgen (vrijdags wel - voor het weekend). Da's op zich wel handig want nu heeft hij maandags geen huiswerk als hij naar voetbaltraining moet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87099376
:) leuk Amber, en zolang ze het zelf kiest, is daar helemaal niks mis mee op die leeftijd... :)

Rewimo, lekker jong inderdaad nog :) ik weet niet zo goed hoe het Duitse onderwijssysteem in elkaar zit, maar ik vind het wel goed dat ze daar zo op het leren en huiswerk maken ingaan... bij veel kinderen gaat het daar wel redelijk mis hier heb ik het idee... (niet meteen heel drastisch, maar meer dat ze het heel lastig vinden om goed te leren en goed hun huiswerk te plannen)

DeBuurvrouw, het is ook niet zo dat ze geen plezier mogen maken, we proberen wel een lokatie te kiezen waar we denken dat de kinderen het ook gewoon erg leuk hebben, maar we proberen er wel iets educatiefs aan te verbinden. Nemo zien veel kinderen als lekker spelen en proefjes doen en met plezier naar een kettingreactie kijken, maar daar leren ze ook heel veel van, en dat zien we ook weer terug in de wereldoriëntatielessen op school... en ook zo in het buitenmuseum, daar krijgen ze per groepje wel een blad mee, maar gaan ze spelenderwijs in op het verleden van de streek. ik heb nog van geen kind gemerkt dat die het niet leuk vond omdat ze een opdracht moesten doen... hier zie je wat over wat je met school kan doen bij het museum in Enkhuizen bijvoorbeeld
dus, kortom, plezier met een educatief tintje... :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 16:27:25 #5
13151 crew  Rewimo
pi_87102652
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:14 schreef mijsje het volgende:

Rewimo, lekker jong inderdaad nog :) ik weet niet zo goed hoe het Duitse onderwijssysteem in elkaar zit, maar ik vind het wel goed dat ze daar zo op het leren en huiswerk maken ingaan... bij veel kinderen gaat het daar wel redelijk mis hier heb ik het idee... (niet meteen heel drastisch, maar meer dat ze het heel lastig vinden om goed te leren en goed hun huiswerk te plannen)

Het grootste verschil is dat de basisschool 4 jaar duurt (groep 3 t/m 6) en dat daarna de middelbare school begint. En een kleuterschool kennen ze niet, wel Kindergarten maar dat is toch meer kinderdagverblijf. Kinderen gaan naar de basisschool in het schooljaar dat begint nadat ze 6 zijn geworden. De meeste kinderen zijn daardoor al 10 of 11 als ze naar de middelbare school gaan. Omdat Christan groep 3 al in NL had gedaan was hij 6 toen hij naar de tweede klas ging. Hij moet nu nog 10 worden terwijl de meeste kinderen in zijn klas 11 zijn/worden (een enkeling al 12).

Verder hebben ze drie types middelbare school, vergelijkbaar met mavo, havo en vwo. Christan zit nu op het gymnasium en daar doet hij als het goed is 8 jaar over. Dus in feite net zo lang als in NL.

Wat in NL groep 7 en 8 zijn, doen ze dus hier op de middelbare school. In principe zijn die twee jaar op alle scholen gelijk qua leerstof, het voordeel is wel (vind ik dan) dat ze in een klas zitten met leerlingen van gelijk niveau. Alle leerlingen gaan dus ongeveer gelijk op.

Vrijwel alle scholen zijn nu ook Ganztagschulen, dat betekent dat ze opvang bieden tot half 4 (dan gaan de laatste schoolbussen). Hier krijgen ze huiswerkbegeleiding, eventueel ook een warme maaltijd tussen de middag en buitenschoolse activiteiten (op Christans school sport, toneel, koor, koken, EHBO en andere),
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87102929
dat klinkt wel als een mooi systeem Rewimo.
Hebben jullie er indertijd bewust voor gekozen om Christan in Duitsland naar school te laten gaan ipv in Nederland? of wonen jullie zo ver van de grens van Nederland dat het geen kiezen was?
Ik vind vooral het idee van Ganztagschulen wel een mooi idee, met de huiswerkbegeleiding, de activiteiten en de eventuele warme maaltijd op school...
en inderdaad, snoep je wat jaren af van de basisschool die je weer bij de middelbare school doet, dan maakt het in feite helemaal niks uit als ze zo jong naar de middelbare school gaan. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:31:43 #7
13151 crew  Rewimo
pi_87106063
We hebben hem bewust in DLD naar school gedaan, maar wel naar een tweetalige school, waar hij zowel Nederlands als Duits kreeg (en vanaf klas 3 ook Engels - dat is sinds dat schooljaar verplicht vanaf klas 1). Dit omdat hij toen nog geen Duits sprak en omdat er toch al zoveel veranderde voor hem. Hij heeft dat prima opgepikt en daardoor kon hij nu naar een Duitstalige middelbare school :) Over een paar jaar kan hij overigens weer Nederlands krijgen als keuzevak.
pi_87107565
Het lijkt me een heel goed systeem :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:15:59 #9
13151 crew  Rewimo
pi_87107874
De ouders die ik hier spreek zouden overigens graag zien dat de kinderen hier ook vroeger naar school gaan, zoals in NL. En er ligt al een tijdje een voorstel om de basisschool met twee jaar te verlengen, dus toch tot en met klas 6. Of dat ervan komt, geen idee. Voor ons ook niet meer van belang natuurlijk ;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:34:00 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87110277
Ik vind het erg goed klinken. De kindergarten is wel iets waar ze al hele dagen heen gaan, begreep ik dan weer van kennissen (verbeter me als het niet klopt). Een beetje combi van KDV en PSZ. het groep 7 en 8 als middelbare school lijkt dan weer ook op het amerikaanse systeem waar dat als een juniorhighschool is. Maar daar is kindergarden (en nu in het engels) wel een meer peuterspeelzaal met kdv-functie en is preschool als ik het allemaal goed onthouden heb groep 1 en 2 hier. Dan naar first grade ect. Ik heb alleen derde en vierde op een Amerikaanse school gedaan, maar mijn zus heeft nog een 7th grade gedaan en ging toen hier naar de brugklas. Dat was voor haar een behoorlijk zware overgang.

Ik zou eerder de school verlengen naar vanaf 4 jaar dan het verlengen naar boven. Dus wel twee jaar erbij maar dan vanaf 4 jaar tot 10 op de basisschool en dan naar de middelbare zoals jij hem omschrijft.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:08:51 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87111504
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:14 schreef mijsje het volgende:
DeBuurvrouw, het is ook niet zo dat ze geen plezier mogen maken, we proberen wel een lokatie te kiezen waar we denken dat de kinderen het ook gewoon erg leuk hebben, maar we proberen er wel iets educatiefs aan te verbinden. Nemo zien veel kinderen als lekker spelen en proefjes doen en met plezier naar een kettingreactie kijken, maar daar leren ze ook heel veel van, en dat zien we ook weer terug in de wereldoriëntatielessen op school... en ook zo in het buitenmuseum, daar krijgen ze per groepje wel een blad mee, maar gaan ze spelenderwijs in op het verleden van de streek. ik heb nog van geen kind gemerkt dat die het niet leuk vond omdat ze een opdracht moesten doen... hier zie je wat over wat je met school kan doen bij het museum in Enkhuizen bijvoorbeeld
dus, kortom, plezier met een educatief tintje... :D
Begrijp me niet verkeerd, er is niets op tegen om iets te leren. Maar dat zou voor mij niet het hoofddoel moeten zijn van een schoolreisje zoals ik het van Chacama begreep. Dat je persoonlijk de Efteling niet leuk vind, of dat je kind de "pech" had in een groepje te zitten van een voorzichte ouder zijn criteria die voor mij niet zouden moeten meespelen. Je kan je kind niet beschermen tegen teleurstelling of wachtrijen. In blijdorp met een opgavenblad klinkt voor mij dan veel te Calvinistisch. ;)

Onze school blijft groep 1 en 2 op school met een pleinfeest, groep 3 gaat naar de grote speeltuin 3 dorpen verderop, groep 4 gaat naar de Natuurschool bij Lauwersoog, 5,6 gaan afwisselend naar het Dolfinarium of Drouwenerzand, en 7 en 8 slapen twee nachten in Assen of op Ameland.

De natuurschool is het meest educatieve zo op het eerste gezicht. Maar tjonge wat groeien kinderen van met de bus zonder mama naar welk oord dan ook. hulp vragen bij een ander durf ik in die grote draaiarm, stap ik over mijn schaamte voor mijn vriendjes of over mijn angst. merken dat anderen dingen anders doen, dat je niet de enige bent met een knuffel 's nachts.... Voor mij zijn dat dingen die er toe doen. Die resterende weken leren ze toch wel genoeg. Vanaf groep 5 is het ook aan het begin van het schooljaar, als een soort teambuilding. en soms mogen dingen gewoon ook léuk zijn, omdat ze dat gewoon zíjn. (niet gezegd dat school of iets leren niet leuk is dus hè?)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:56:53 #12
13151 crew  Rewimo
pi_87113150
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:34 schreef chacama het volgende:
Ik vind het erg goed klinken. De kindergarten is wel iets waar ze al hele dagen heen gaan, begreep ik dan weer van kennissen (verbeter me als het niet klopt). Een beetje combi van KDV en PSZ. het groep 7 en 8 als middelbare school lijkt dan weer ook op het amerikaanse systeem waar dat als een juniorhighschool is. Maar daar is kindergarden (en nu in het engels) wel een meer peuterspeelzaal met kdv-functie en is preschool als ik het allemaal goed onthouden heb groep 1 en 2 hier. Dan naar first grade ect. Ik heb alleen derde en vierde op een Amerikaanse school gedaan, maar mijn zus heeft nog een 7th grade gedaan en ging toen hier naar de brugklas. Dat was voor haar een behoorlijk zware overgang.

Ik zou eerder de school verlengen naar vanaf 4 jaar dan het verlengen naar boven. Dus wel twee jaar erbij maar dan vanaf 4 jaar tot 10 op de basisschool en dan naar de middelbare zoals jij hem omschrijft.
Dat lijkt mij ook beter ja. Ik denk wel dat het goed is als kinderen eerder naar school gaan dan pas met (ruim) 6 jaar. Kindergarten is meer een KDV, waar ze inderdaad de hele dag heen gaan. Maar geen kleuterschool, ik geloof wel dat ze met de oudste kinderen wat pre-schooldingen doen maar niet op het niveau als in NL.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:02:30 #13
13151 crew  Rewimo
pi_87113368
Christan had vorig jaar een schoolreisje in het teken van de Romeinen. Alles wat ze deden had daarmee te maken. Ze hebben zelf muziekinstrumenten gemaakt, een toga ontworpen, zijn naar Xanten geweest, allemaal heel speels maar ondertussen staken ze er echt het nodige van op ;) Dat lees je ook in het boekje dat ze met zijn allen gemaakt hebben, met verhaaltjes over wat ze allemaal gedaan hebben (gekeet en frietjes gegeten!) en over wat de Romeinen allemaal deden en wat zij dus hebben nagedaan.

Ik vind het prima dat ze iets opsteken van een schoolreisje, zolang de nadruk maar niet op het leren ligt, maar op het plezier.

Het kamp dat Christan nu krijgt, heeft dus wel de insteek van het leren. Maar dat wordt dan ook niet als schoolreisje gebracht. In klas 6 gaan ze een hele midweek weg, waarschijnlijk skiën in Winterberg. Da's dus een ècht schoolreisje :D
pi_87113832
:W Ik lees nog wel mee, maar niet altijd fut om te reageren op jullie. :* Sorry!

Kim is laatst als uitje naar de kinderboerderij in het bos geweest. Kim vertelt er weinig over,maar het was leuk en ze gingen doen en mochten spelen.
Op school gaat het heel goed!
pi_87115917
Ingrid, hoe is het gesprek woensdag gegaan ?

Hier hadden ze een uitje naar Petten naar de ECN (waar ze medische isotopen maken) met groep 8, erg leuk ! Met schoolreis zijn ze naar naturalis geweest ook heel leerzaam

Momenteel hebben ze kinderpostzegels....blij als dat ook weer over is, wat een geleur langs de deur zeg. Gelukkig veel buren van te voren al ingeseind, scheelt veel. Maar 2 mapjes a 16 personen is best veel. Ach we schieten op .

Komende week de NIO toets, ben benieuwd hoe Oudste het vind
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_87117646
Muks niet heel goed. Zie dreumestopic.
Vandaag hebben we de stad leeg gekocht. Kim was mee en ze deed het zo goed. Keurig op tijd aangegeven dat ze naar de wc moest. Niet alles van de rekken getrokken, niet gegild als ze iets niet mocht hebben. Gewoon heel lief en goed geluisterd en thuis lekker geknutseld. O+
pi_87122541
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, er is niets op tegen om iets te leren. Maar dat zou voor mij niet het hoofddoel moeten zijn van een schoolreisje zoals ik het van Chacama begreep. Dat je persoonlijk de Efteling niet leuk vind, of dat je kind de "pech" had in een groepje te zitten van een voorzichte ouder zijn criteria die voor mij niet zouden moeten meespelen. Je kan je kind niet beschermen tegen teleurstelling of wachtrijen. In blijdorp met een opgavenblad klinkt voor mij dan veel te Calvinistisch. ;)

Onze school blijft groep 1 en 2 op school met een pleinfeest, groep 3 gaat naar de grote speeltuin 3 dorpen verderop, groep 4 gaat naar de Natuurschool bij Lauwersoog, 5,6 gaan afwisselend naar het Dolfinarium of Drouwenerzand, en 7 en 8 slapen twee nachten in Assen of op Ameland.

De natuurschool is het meest educatieve zo op het eerste gezicht. Maar tjonge wat groeien kinderen van met de bus zonder mama naar welk oord dan ook. hulp vragen bij een ander durf ik in die grote draaiarm, stap ik over mijn schaamte voor mijn vriendjes of over mijn angst. merken dat anderen dingen anders doen, dat je niet de enige bent met een knuffel 's nachts.... Voor mij zijn dat dingen die er toe doen. Die resterende weken leren ze toch wel genoeg. Vanaf groep 5 is het ook aan het begin van het schooljaar, als een soort teambuilding. en soms mogen dingen gewoon ook léuk zijn, omdat ze dat gewoon zíjn. (niet gezegd dat school of iets leren niet leuk is dus hè?)
nee, dan begrijpen we elkaar wel goed. we willen ook dat de kinderen niet het idee hebben dat ze dingen moeten leren en iedereen pikt op wat hij/zij interessant vindt... maar het is inderdaad vooral belangrijk bij die uitjes dat de kinderen er wel plezier in hebben. :)

Rewimo, klinkt goed allemaal, en het is wel fijn dat je inderdaad die keuze hebt gehad voor deze school :) en inderdaad, schoolreisjes vooral met plezier en niet de nadruk op leren. (gewoon als nuance... :) ) Leuk, Xanten, daar ben ik in de brugklas ook geweest, jaren terug alweer... :D
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:52:18 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87128952
Dan is het dus meer een verwarring door het lezen en schrijven. Ik volg dan dezelfde lijn als mijsje qua schooluitjes.

Succes met de NIO-toesten en de postzegels.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:49:30 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_87130759
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:22 schreef Muks het volgende:
Ingrid, hoe is het gesprek woensdag gegaan ?

Hier hadden ze een uitje naar Petten naar de ECN (waar ze medische isotopen maken) met groep 8, erg leuk ! Met schoolreis zijn ze naar naturalis geweest ook heel leerzaam

Momenteel hebben ze kinderpostzegels....blij als dat ook weer over is, wat een geleur langs de deur zeg. Gelukkig veel buren van te voren al ingeseind, scheelt veel. Maar 2 mapjes a 16 personen is best veel. Ach we schieten op .

Komende week de NIO toets, ben benieuwd hoe Oudste het vind
Het is toch niet verplicht om 2 mapjes vol te hebben? Toen ik vroeger zelf moest lopen, vond ik het altijd al zo'n krom systeem. Er waren klasgenoten die zich daar al weken op verheugden en voor mij was het mijn grootste nachtmerrie. Laat dan alleen de kinderen die het leuk vinden rondlopen. Ik deed ook niet echt mee. Mijn ouders kochten bij mij en op ons pleintje durfde ik het ook wel te vragen, maar verder dan dat ging ik niet.

Katja is nu al voor de lol meegelopen met een ouder vriendinnetje. Zij vindt het echt nu al leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_87132374
Nee het is gelukkig niet verplicht om hem vol te hebben, vond jantje beton al erg paar weken terug, dan nu dit en dan straks nog een sponsorloop. Als het aan ons ligt mag de helft eraf, veel te vele geleur langs de deur
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:03:15 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87136934
Arwen mag van mij sowieso niet met kinderpostzegels leuren :N
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:51:14 #22
37150 livelink
pi_87152517
Het is alleen groep 7 en 8, dus voorlopig niet aan de orde voor Arwen. Als mijn kinderen het leuk vinden mogen ze lopen. Als ze het niet leuk vinden hoeven ze van mij niet.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:25:54 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87153862
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:51 schreef livelink het volgende:
Het is alleen groep 7 en 8, dus voorlopig niet aan de orde voor Arwen. Als mijn kinderen het leuk vinden mogen ze lopen. Als ze het niet leuk vinden hoeven ze van mij niet.
Dan mag ze het nog niet :N
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:27:33 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87153918
bij ons zelfs alleen in groep 7. maar vanuit de voetbalvereniging kwam nu ook al zo'n Grote Club Actie-boekje met loten mee. ik heb er zo'n hekel aan. van mij hoeven ze 't ook niet te doen hoor, zeker op deze jonge leeftijd niet. ik zou 'm dat ook nog niet alleen durven laten doen, zo langs de deuren gaan. zie dan meteen allerlei akelige scenario's voor me, dus nee, laat maar lekker zitten. zoonlief had er ook helemaal geen belangstelling voor, dus 't boekje gaat leeg weer terug.
in de haak.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:52:16 #25
37150 livelink
pi_87154758
Godzijdank hoeven de kinderen met de kinderpostzegels nu niet meer het geld op te halen. Volgens moet dat met die Grote Clubactie nog wel. Daar vind ik ze ook nog echt te jong voor.

Katja heeft een kleurwedstrijd gewonnen gisteren. We waren opgebeld dat ze bij de 1e drie zat en bij een feestelijke uitreiking zou bekend worden gemaakt wie eerste was. Ze had hem echt heel mooi ingekleurd en ze werd eerste. Echt leuk voor haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')