Dat is een misverstand. Het meisje van 14 is niet strafbaar, het is haar sexpartner die strafbaar is omdat hij sexuele handelingen heeft verricht met iemand die nog geen 16 is. Het meisje wordt (ironisch genoeg) pas strafbaar als haar sexpartner ook niet ouder is dan 16.... Er is ook materieel bewijs: het meisje is zwanger. In Nederland KAN dat tot een rechtzaak leiden en de partner kan een gevangenisstraf krijgen. Er zijn zelfs voorbeelden te vinden waarbij twee jongens van 14 zijn veroordeeld nadat ze sex hadden met een meisje van 15 ook al wilde het meisje. In de praktijk (maar daar kun je dus niet vanuit gaan) wordt een leeftijdsverschil van maximaal twee jaar gedoogd, en zijn de straffen (ook bij een groter leeftijdsverschil) bij wederzijdse instemming meestal minimaal. Zijn trouwens wel de nodige draden op het forum over: Lees dit eensquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:54 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
alsof ze dat gaan controleren, als een meisje van 14 bij de dokter komt en zwanger is krijgt ze toch ook geen boete omdat ze al seks heeft gehad?
Je mag als 8 en 9 jarige ook neuken hoor. Of dat normaal is is alleen nog maar de vraagquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:08 schreef jaha het volgende:
[..]
15 en 15 is in principe ook illegaal he. Je mag pas sex hebben als de JONGSTE partner 16 jaar of ouder is (en het maakt ook niet uit of dat een meisje of een jongen is)![]()
Ik zou me overigens geen zorgen maken. Je bent verliefd op haar en zij kennelijk ook op jou, dat is het belangrijkste. Dat je, wanneer je sex met elkaar hebt, iets doet dat verboden is, moet je maar bedenken dat er heel wat mensen zijn die ook niet voor het rode licht stoppen op de fiets.
ik kon me herinneren dat het leeftijd/2+7 wasquote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:59 schreef Maisnon het volgende:
Leeftijd / 2 + 6 is altijd een mooie maat om aan te houden
Behalve als je het op FOK vraagt
Dat is gewoon ziek.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:00 schreef beautyfreak het volgende:
hartstikke normaal hoor.ken een meisje van 14 die heeft iets met een jongen van 29. dat vind ik nou wel fout
Dat is wel heel kansloos.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:00 schreef beautyfreak het volgende:
hartstikke normaal hoor.ken een meisje van 14 die heeft iets met een jongen van 29. dat vind ik nou wel fout
Jij snapt het, onder die leeftijd is het gewoon nog voor papa zelf.quote:Op zaterdag 6 november 2010 14:35 schreef Ricksnor het volgende:
Daar was toch een formule voor?
Y=X-X+11
Y=Minimale leeftijd waarbij een (seks)relatie nog acceptabel is.
X=Je eigen leeftijd.
Ge-wel-digquote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:53 schreef nintendoninja het volgende:
FF voor de duidelijkheid, ik ben niet een Asshunter of Bootypredator, ik ben echt verliefd op haar en wil niet alleen maar batsen.
Bijnaquote:Op zaterdag 6 november 2010 14:46 schreef jaha het volgende:
Er is gewoon een heel simpele wet in Nederland die zegt dat je geen sexuele handelingen mag verrichten met personen die de leeftijd van 16 jaar nog niet hebben bereikt. Dus sex mag pas als de jongste deelnemer ouder is dan 16.![]()
Vervolgens geldt er in de praktijk een soort gedoogbeleid dat maximaal 2 jaar leeftijdsverschil accepteert.
quote:#Artikel 244
Hij die met iemand beneden de leeftijd van twaalf jaren handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
#Artikel 245
Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
#Artikel 248a
Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of misleiding een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
#Artikel 248b
Hij die ontucht pleegt met iemand die zich beschikbaar stelt tot het verrichten van seksuele handelingen met een derde tegen betaling en die de leeftijd van zestien jaren maar nog niet de leeftijd van achttien jaren heeft bereikt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
#Artikel 249
*
1.Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
*
2.Met dezelfde straf wordt gestraft:
o
1°. de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
o
2°. de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
o
3°. degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
Er zijn meer relaties waarbij het meisje/vrouw jonger dan de man is, dan gelijk in leeftijdquote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:55 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Oudere jongen met jonger meisje komt vaak voor op middelbare school.
Ik zie die types meestal als kansloze gasten die niks bij hun eigen leeftijd kunnen scoren though.
Edit: Maar oke, als het ''echte liefde'' is, ga ervoor.
oh jongen tochquote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:53 schreef nintendoninja het volgende:
ik ben echt verliefd op haar en wil niet alleen maar batsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |