abonnement Unibet Coolblue
pi_88079891
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

[RIMG=200]http://www.crealab.nl/fok/adhd8.gif[/RIMG] - Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier



[ Bericht 3% gewijzigd door GlowMouse op 21-11-2010 14:34:52 ]
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88079944
Bedankt danny voor deze geweldige layout! :') :r
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88080036
Zeker tijd voor een meet :D
pi_88080792
Yes, nieuwe! Laatste post:
quote:
Hoeveel mg slik jij ? Ik nu 18mg maar merk er weinig van.

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz
Slik concerta 54mg, maar ik heb al ongeveer een jaar Ritalin geslikt (60mg p/d), volgens de psychiater werkt het minder bij volwassenen.
pi_88081239
Zijn jullie ongeduldig ? Wachtrijen enzo ?

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz

Hoe was de periode na de diagnose ?
pi_88081323
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie ongeduldig ? Wachtrijen enzo ?

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz

Hoe was de periode na de diagnose ?
Hmm afgelopen jaar waar ik mee begonnen ben: fotografie, politiek (jonge democraten), hockey,gitaar, fotografie, schilderen :')
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88086560
Volgens mij ligt op lezen mijn hyperfocus, als ik eenmaal begin stop ik niet snel. Alleen als het saai is dan, maar ik vind veel dingen leuk en interessant. Maar ik moet mezelf wel altijd aanzetten te beginnen.
pi_88096812
Hmm... moet toch ff opscheppen, sorry :@

Het Fok! Tattoo Topic nummertje 46 alweer
pi_88096838
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:01 schreef frame-saw het volgende:
Volgens mij ligt op lezen mijn hyperfocus, als ik eenmaal begin stop ik niet snel. Alleen als het saai is dan, maar ik vind veel dingen leuk en interessant. Maar ik moet mezelf wel altijd aanzetten te beginnen.
Ik vreet ook letters. Als ik eenmaal begin met lezen kan de hele wereld doodvallen en lees ik door tot het uit is
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:11:29 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88096849
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie ongeduldig ? Wachtrijen enzo ?

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz

Hoe was de periode na de diagnose ?
Ja
Zelfde probleem, ik heb dus ook geen hobby's, alleen fietsen af en aan

Was fijn, eindelijk snappen waarom dingen gingen zoals ze gingen

Ben vandaag begonnen met 36 mg concerta, zat op 27, nu ben ik stoned. Ff wat eten, dat helpt wel. Vooral de combi met antidepressiva maakt me altijd stoned
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:14:13 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88096911
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:10 schreef RvLaak het volgende:
Hmm... moet toch ff opscheppen, sorry :@

Het Fok! Tattoo Topic nummertje 46 alweer
Stoere tattoo vlaakje!
Het is niet mijn stijl etc, maar dat maakt hem niet minder stoer :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88097066
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Stoere tattoo vlaakje!
Het is niet mijn stijl etc, maar dat maakt hem niet minder stoer :)
Dank :D. Ben er ook heel blij mee, zodra de pijn weg is :'(. Wss ben ik met een paar dagen pijnvrij.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:20:24 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88097083
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dank :D. Ben er ook heel blij mee, zodra de pijn weg is :'(. Wss ben ik met een paar dagen pijnvrij.
Hehe!
Hoe lang heeft het zetten geduurd?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88097138
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 10:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hehe!
Hoe lang heeft het zetten geduurd?
5-5,5 uur de eerste keer. 2,25 uur gisteren. Valt wel mee dus, gezien de grootte :D.
pi_88097203
O & murms... Hoest met de studie?

Ik ben hard aan het leren voor mijn tentamens :D. *O* concerta *O*

Speaking of which, ik duik de boeken maar weer eens in... Hopelijk krijg ik mijn planning voor vandaag af.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:33:08 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88097478
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:24 schreef RvLaak het volgende:
O & murms... Hoest met de studie?

Ik ben hard aan het leren voor mijn tentamens :D. *O* concerta *O*

Speaking of which, ik duik de boeken maar weer eens in... Hopelijk krijg ik mijn planning voor vandaag af.
Studie gaat niet :(

Goed bezig jij! Succes!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88107597
Nou ik heb net weer eens een hele mooie 1,3 voor een tentamen teruggekregen.... Of ik haal het of ik heb een hele diepe onvoldoende. Tussen de 2,5 en 5,5 scoor ik eigenlijk nooit, heel vreemd :{
Maar goed, ik ben nog aan het wachten op 2 andere uitslagen, die zijn hopelijk wel boven de 5,5 :P

En wat lezen betreft: heb ik altijd heel erg veel gedaan, maar sinds ik aan de medicijnen ben lees ik veel "bewuster". Heb als test een aantal boeken gelezen die ik voor de medicijnen uitgelezen had en nu denk ik heel vaak: verrek, stond dat er de eerste keer ook al in? Hoef nu trouwens ook bijna niet meer terug te bladeren omdat ik details heb overgeslagen/vergeten ben.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_88133014
Mensen met AD(H)D die ook altijd laat op blijven? ;(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88133075
Ja. Ok ben net thuis van uitgaan maar heb periodes gehad dat ik rond zessen naar bed ging.

En standaard even internetten op mn mobiel voor het slapen gaan :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:40:09 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88135844
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 04:37 schreef beatrijs het volgende:
Mensen met AD(H)D die ook altijd laat op blijven? ;(
Tot ik aan de dope ging wel ja
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88140667
Ok mijn aankomende vriendin moet AD(h)D hebben O+ :D
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:26:45 #22
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88142189
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie ongeduldig ? Wachtrijen enzo ?

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz

Hoe was de periode na de diagnose ?
Niet echt. Ik kan me er aardig goed bij neerleggen als ik lang moet wachten in een rij.

Mwa ik heb niet veel hobby's en heb er ook niet veel gehad. Moet wel zeggen dat ik 1 er al heel lang doe en dat is Bonsai bomen maken. Ook slaat daar wel eens de verveling toe maar all1 water geven voldoet dan ook vaak. Veel hoef je er nl niet aan te doen. :P Ik heb wel een tijd op voetbal gezeten. Ook daar had ik op een gegeven moment niet echt de motivatie meer voor maar als je te laat of niet kwam moest je een kratje lappen en het was een vrienden team. Kon het natuurlijk niet maken om mn vrienden te laten barsten.


quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tot ik aan de dope ging wel ja
Hmmm ik kan nog steeds niet op tijd naar bed nu ik ritalin gebruik. Merk deze week ook dat ik all1 maar meer motivatie problemen krijg...... Waarschijnlijk niet het beste middel voor mij dus... :{
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88145549
Ik haat de ritalin. Ik voel me zo ongelooflijk kut en ik denk dat het van die pillen komt. Alsof ik op de automatische piloot leef, ik heb geen humor meer, kan niet meer lachen. Hoofdpijn, ik eet niets meer, ik zweet en ik heb het warm, daarna weer koud. Ik ben mezelf echt niet meer :{ . Moet ik er nog aan wennen of is dit middel gewoon niets voor mij? Op deze manier hoeft het van mij niet namelijk. Ja lezen en concentreren gaat beter maar de rest! Verschrikkelijk.
Je mag ze toch ook niet gebruiken als je al eens depressief bent geweest?
Sorry voor wederom wat gezeur maar ik kan het nergens anders echt kwijt eigenlijk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:40:44 #24
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88145923
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:27 schreef oddeyed het volgende:
Ik haat de ritalin. Ik voel me zo ongelooflijk kut en ik denk dat het van die pillen komt. Alsof ik op de automatische piloot leef, ik heb geen humor meer, kan niet meer lachen. Hoofdpijn, ik eet niets meer, ik zweet en ik heb het warm, daarna weer koud. Ik ben mezelf echt niet meer :{ . Moet ik er nog aan wennen of is dit middel gewoon niets voor mij? Op deze manier hoeft het van mij niet namelijk. Ja lezen en concentreren gaat beter maar de rest! Verschrikkelijk.
Je mag ze toch ook niet gebruiken als je al eens depressief bent geweest?
Sorry voor wederom wat gezeur maar ik kan het nergens anders echt kwijt eigenlijk.
Ik kan je helaas niet helpen, ik ben er ook net pas mee begonnen en ik heb andere "klachten" dan jij hebt. Vraag me wel af of dat waar is van dat depressieve want dan kan ik er beter maar meteen mee stopen. |:(

1 ding wil ik wel even kwijt! Ga aub nooit sorry zeggen voor zo een hele normale vraag!! Dit topic is juist voor dit soort vragen!!! :Y Ik hoop dat iemand je een antwoord kan geven.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88146992
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:40 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik kan je helaas niet helpen, ik ben er ook net pas mee begonnen en ik heb andere "klachten" dan jij hebt. Vraag me wel af of dat waar is van dat depressieve want dan kan ik er beter maar meteen mee stopen. |:(

1 ding wil ik wel even kwijt! Ga aub nooit sorry zeggen voor zo een hele normale vraag!! Dit topic is juist voor dit soort vragen!!! :Y Ik hoop dat iemand je een antwoord kan geven.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Je hoeft je nooit te verontschuldigen voor een ervaring die jij opdoet :)

Ik heb het zelf ook niet zo op de ritalin, maar juist om omgekeerde redenen. Ik merk er niks van, ik slik 3 keer per dag 20mg, sinds een week. Af en toe heb ik er een beetje hoofdpijn van, en de afgelopen heb een beetje een zenuwachtig gevoel, vergelijkbaar met het zenuwachtige gevoel dat je hebt als je een presentatie moet gaan geven voor een groep. En ik heb nu keelpijn, maar ik denk dat dat aan het weer ligt. En dat is het, verder wordt er niks beter van, en ook niks slechter. Misschien dat ik er nog aan moet wennen, ik weet het ook niet, maar ik vind het kut, want ik weet al sinds juli dat ik add heb, en er is nog niks veranderd. Geen behandeling, geen werkende medicijnen, helemaal niks. En ik ben net aan een nieuwe studie begonnen dus ik kan het wel gebruiken!

Iemand soortgelijke ervaringen? Wat de ritalin betreft dan :P
Everthing you can imagine is real.
pi_88166203
@ outpost76, bedankt voor je reactie :) . Ben jij depressief (geweest)? Omdat je zei dat je er dan beter mee kan stoppen namelijk. Ik ben twee keer depressief geweest en ik heb even mijn bijsluiter na gekeken.
Mijn bijsluiter vermeld; gebruik methylfenidaat hci sandoz 10 niet wanneer u psychische afwijkingen heeft, wanneer u vroeger heel agressief bent geweest of wanneer u vroeger neiging tot zelfdoding hebt gehad.
En dan doel ik op het laatste, omdat neiging tot zelfdoding wel een symptoom/onderdeel van een depressie is. Misschien verschilt dit wel per methylfenidaat merk hoor, ik weet het niet. Ik gebruik dus sandoz.

@carmw, das ook heel vervelend als je er niks van merkt! Je krijgt net zoveel als ik, blijkt dus wel dat het per persoon heel erg verschilt hoe je er op reageert! Misschien kun je aan je psych vragen om andere medicijnen? Wat je zegt over je studie heb ik dus ook, net een nieuwe studie dus ik zou ook graag willen dat de medicijnen zouden werken. Succes met school en alles! :)
pi_88166279
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 17:27 schreef oddeyed het volgende:
Ik haat de ritalin. Ik voel me zo ongelooflijk kut en ik denk dat het van die pillen komt. Alsof ik op de automatische piloot leef, ik heb geen humor meer, kan niet meer lachen. Hoofdpijn, ik eet niets meer, ik zweet en ik heb het warm, daarna weer koud. Ik ben mezelf echt niet meer :{ . Moet ik er nog aan wennen of is dit middel gewoon niets voor mij? Op deze manier hoeft het van mij niet namelijk. Ja lezen en concentreren gaat beter maar de rest! Verschrikkelijk.
Je mag ze toch ook niet gebruiken als je al eens depressief bent geweest?
Sorry voor wederom wat gezeur maar ik kan het nergens anders echt kwijt eigenlijk.
Dit heb ik ook gehad, alleen met concerta. Ik kan je alleen maar aanraden om er mee te stoppen man, het wordt waarschijnlijk alleen maar erger. Probeer gewoon wat anders, je hebt niks te verliezen :)
Lang geleden dat ik hier heb gepost trouwens :')
pi_88167557
quote:
14s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:30 schreef Michhas het volgende:

[..]


Dit heb ik ook gehad, alleen met concerta. Ik kan je alleen maar aanraden om er mee te stoppen man, het wordt waarschijnlijk alleen maar erger. Probeer gewoon wat anders, je hebt niks te verliezen :)
Lang geleden dat ik hier heb gepost trouwens :')
Ja waar was je al die tijd!? :{w Hoe is het met je? :P
Maar ik zal het er vrijdag eens over hebben, dan heb ik toch een afspraak.
pi_88167960
Ook maar eens een keertje posten hier :W

Ik heb ook problemen met methylfenidaat. Denk ik. Het kan ook door stress en spanningen komen misschien, of een combi, maar ik slaap zeer zeer slecht of gewoon niet.
En ik word er ook wel neerslachtig van.
Als ik inderdaad ook de bijsluiter lees dan denk ik :{ waarom krijg ik dit? Ja ik heb er zelf om gevraagd, maar ik weet niet of het wel verstandig is om te gebruiken.
Eigenlijk weet ik het ook allemaal even niet meer.

Vorig jaar ook geprobeerd, en toen kwamen we vrij snel tot de conclussie dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Maar ik zit nu in een reintegratie traject en ik heb mijn hoofd nodig en rust, dus ik dacht er wel wat aan te hebben. Ik denk dat ik ook echt moet stoppen met methylfenidaat. Ik gedij wel heel goed op Valium, maar om daar nou een routine van te gaan maken?
-weg-
pi_88170744
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:27 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ja waar was je al die tijd!? :{w Hoe is het met je? :P
Maar ik zal het er vrijdag eens over hebben, dan heb ik toch een afspraak.
Ik eeeuh.. Ik was voornamelijk ONZ en KLB aan het volbaggeren :Y :')
Ja het kan er alleen maar beter van worden als je het erover hebt toch? :D Ik zit zelf te denken om binnenkort ook maar weer eens een gesprek bij mijn psychiater aan te vragen, Ritalin doet toch niet wat ik wil ben ik nu achter (na een halfjaar :{ ).
pi_88175160
Zijn er hier mensen die Modafinil krijgen ipv de gebruikelijke meds?
Het is een middel tegen narcolepsie maar het wordt ook wel eens voorgeschreven aan ADHD' ers, 1 van de redenen hiervoor is dat de werking hetzelfde is als methylfenidaat maar dan zonder rebound.
-weg-
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:16:36 #32
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88176141
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:26 schreef oddeyed het volgende:
@ outpost76, bedankt voor je reactie :) . Ben jij depressief (geweest)? Omdat je zei dat je er dan beter mee kan stoppen namelijk. Ik ben twee keer depressief geweest en ik heb even mijn bijsluiter na gekeken.
Mijn bijsluiter vermeld; gebruik methylfenidaat hci sandoz 10 niet wanneer u psychische afwijkingen heeft, wanneer u vroeger heel agressief bent geweest of wanneer u vroeger neiging tot zelfdoding hebt gehad.
En dan doel ik op het laatste, omdat neiging tot zelfdoding wel een symptoom/onderdeel van een depressie is. Misschien verschilt dit wel per methylfenidaat merk hoor, ik weet het niet. Ik gebruik dus sandoz.
Geen dank. ;) Ik ben behoorlijk depri ja..... Ik heb all1 nooit gedacht aan zelfdoding ed dus dan kan ik t rustig blijven gebruiken. Bij mij is t meer dat ik zo giga baal van mezelf, waarom moet ik nou ADD hebben.... Baal er zo van dat er maar niks blijvend constructiefs uit mn handen komt. Ik zit in de bijstand en zit bij een reïntergratie bedrijf. Het liefst kap ik daar vandaag nog mee en ga ik weer werken. Helaas weet ik dat ik na verloop van tijd dat enthousiasme kwijt raak en dan uiteindelijk ontslagen word dus moet ik nog maar even door bijten. :{
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88179264
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:26 schreef oddeyed het volgende:
@carmw, das ook heel vervelend als je er niks van merkt! Je krijgt net zoveel als ik, blijkt dus wel dat het per persoon heel erg verschilt hoe je er op reageert! Misschien kun je aan je psych vragen om andere medicijnen? Wat je zegt over je studie heb ik dus ook, net een nieuwe studie dus ik zou ook graag willen dat de medicijnen zouden werken. Succes met school en alles! :)
Ja, probleem is alleen dat ik verhuisd ben, en mijn psych in Groningen zit, terwijl ik in Den Haag woon :P En blijkbaar kan je bij PsyQ niet even snel overgeheveld worden :{ Ik ging daar heen met een brief van mijn psych, die zei dat als ik dat daar inlever, dat het dan goed zou komen. Kom ik daar; vertellen ze mij dat mijn psych in Groningen een mailtje moet sturen naar het secretariaat, en dat ik dan opnieuw door de wachttijd heen moet :{

En mijn psych is nu natuurlijk net op vakantie! Dus ik ben op het moment even ten einde raad over wat ik nu moet gaan doen. Ik vind dat ze bij PsyQ in ieder geval niet echt op het welzijn van de klant zijn gericht wat dat betreft. :( Want ik moet nu nog 'ingesteld' worden op meds, en dat moet, mijns inziens, wel goed begeleid worden. Bloeddruk meten, kijken of het werkt etc. Maar daar komt nu dus niks van terecht. ;(
Everthing you can imagine is real.
pi_88223972
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 16:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Geen dank. ;) Ik ben behoorlijk depri ja..... Ik heb all1 nooit gedacht aan zelfdoding ed dus dan kan ik t rustig blijven gebruiken. Bij mij is t meer dat ik zo giga baal van mezelf, waarom moet ik nou ADD hebben.... Baal er zo van dat er maar niks blijvend constructiefs uit mn handen komt. Ik zit in de bijstand en zit bij een reïntergratie bedrijf. Het liefst kap ik daar vandaag nog mee en ga ik weer werken. Helaas weet ik dat ik na verloop van tijd dat enthousiasme kwijt raak en dan uiteindelijk ontslagen word dus moet ik nog maar even door bijten. :{
Sterkte met de depressie. Ik heb wel aan zelfmoord gedacht, nooit een poging gedaan. Ik heb wel het idee dat ik weer wegzak in een depressie. Maar of dat van het medicijn komt weet ik niet zeker. Ik herken dat verlies van enthousiasme echt heel erg, ik heb dat eigenlijk met alles. Eerst is het super leuk en spannend omdat het nieuw is en na verloop van tijd word het gewoon, saai en stop ik er mee. Over je ADD, ik denk dat je het echt moet accepteren, je kan het niet helpen. Dus medicijnen kunnen misschien wel helpen, en therapie misschien? Succes met je werk plek en alles ;)

@ carmw, psyq is niet zo klantvriendelijk idd. Ik moest ook maanden wachten voor er iets gebeurde. Ik kan je niet echt raad geven eigenlijk, ik heb toen ruzie gemaakt en dat hielp, maar ik hoefde niet van psyq-instelling te wisselen. Ik zit trouwens ook in Groningen, wie had jij als psycholoog? :)

Ik twijfel eigenlijk best aan mijn ADHD diagnose, ik was namelijk van ADD uitgegaan. Ik ben wel het gecombineerde type, en ik bijt nagel (ook drukte maar dan minder druk geuit zei mn psych), ik wiebel met mn voeten en ik wriemel en zit altijd overal aan, zoals pennen enzo. Lang stilzitten kan ik niet. Maar hadden ze ADHD niet al veel eerder moeten ontdekken? Ik was als kind niet drukker als dat ik nu ben. Ook dagdroom ik heel erg veel, toch echt een kenmerk van ADD. Moet ik het hier over hebben, of zullen die psychiaters het wel weten? Twijfels!!! :P
  maandag 1 november 2010 @ 20:57:05 #35
139770 Miasan
Roemer has it
pi_88224619
quote:
8s.gif Op zondag 31 oktober 2010 17:56 schreef Carmw het volgende:
Ja, probleem is alleen dat ik verhuisd ben, en mijn psych in Groningen zit, terwijl ik in Den Haag woon :P En blijkbaar kan je bij PsyQ niet even snel overgeheveld worden :{ Ik ging daar heen met een brief van mijn psych, die zei dat als ik dat daar inlever, dat het dan goed zou komen. Kom ik daar; vertellen ze mij dat mijn psych in Groningen een mailtje moet sturen naar het secretariaat, en dat ik dan opnieuw door de wachttijd heen moet :{

En mijn psych is nu natuurlijk net op vakantie! Dus ik ben op het moment even ten einde raad over wat ik nu moet gaan doen. Ik vind dat ze bij PsyQ in ieder geval niet echt op het welzijn van de klant zijn gericht wat dat betreft. :( Want ik moet nu nog 'ingesteld' worden op meds, en dat moet, mijns inziens, wel goed begeleid worden. Bloeddruk meten, kijken of het werkt etc. Maar daar komt nu dus niks van terecht. ;(
Volhouden en doorzeuren!! Bellen, bellen, etc.
Ik werd eerst voor een intakegesprek eerst in Groningen ingepland, maar omdat het toch vakantie was wilde ik naar PsyQ Apeldoorn: daar was geen wachtrij! Daar heb ik een paar gesprekken gehad, ben op medicatie ingesteld en op den duur kreeg ik te horen dat ik naar Groningen kon: zonder die wachttijd (mijn oorspronkelijke intake in Groningen zou op dat moment pas over 2 maanden zijn).
Dus het kan wel, overstappen zonder wachttijd. En de enige tip die ik je kan geven: de aanhouder wint, en laat al je behandelaars (misschien heb je ook wel een coach oid. naast de psych) weten dat je over wilt stappen.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  maandag 1 november 2010 @ 23:11:48 #36
273652 JendaB
Beter laat, dan nooit!
pi_88231933
Kan je gewoon bij de huisarts een test aanvragen voor ADD?
Mijn moeder heeft het, en ik heb t volgens mij ook, als k zo wat van de symptomen doorlees komt het me allemaal erg bekend voor...
Ken ik jou niet ergens van?
pi_88233135
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:11 schreef JendaB het volgende:
Kan je gewoon bij de huisarts een test aanvragen voor ADD?
Mijn moeder heeft het, en ik heb t volgens mij ook, als k zo wat van de symptomen doorlees komt het me allemaal erg bekend voor...
Bij je huisarts kun je een verwijzing vragen, dan ga je naar een psycholoog en die neemt dan wat testen af. :)
pi_88237233
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 15:43 schreef Auti het volgende:
Zijn er hier mensen die Modafinil krijgen ipv de gebruikelijke meds?
Het is een middel tegen narcolepsie maar het wordt ook wel eens voorgeschreven aan ADHD' ers, 1 van de redenen hiervoor is dat de werking hetzelfde is als methylfenidaat maar dan zonder rebound.
Ik ben nieuwsgierig. Waarom heb jij dit middel voorgeschreven gekregen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88238609
Zo net terug van een afspraak met Psyq. Ik heb de diagnose ADD/ADHD. Nu moet ik meedoen met een soort van groepinfo avond. En ik heb 5 afspraken startend vanaf december elke twee weken en ik moet met een arts/psychiater praten voor medicatie.
Haters gonna hate.
pi_88242472
Vanmorgen weer naar de psychiater geweest. De dosis Conserta is verhoogd van 18mg naar 36mg, hoop dat het nu wel gaat werken. Over 2 weken moet ik weer terug komen, als het dan nog niet werkt gaan we beginnen met met 18mg+27mg = 45mg.

Ben trouwens 1.80m en weeg 84kg
Net het 2e boek besteld over adhd

Opgeruimd leven met ADHD
pi_88242633
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:29 schreef seasushi het volgende:

Ik ben nieuwsgierig. Waarom heb jij dit middel voorgeschreven gekregen?
Ik heb het zelf (nog?) niet voorgeschreven gekregen. Ik las er eens over op internet en ik ben er zelf dus ook nieuwsgierig over, op zoek naar ervaringen. Ik heb het wel eens voorgelegd aan mijn psych, hij zou zich er in verdiepen, hij was er iig niet van op de hoogte. We zijn er alleen nooit meer op terug gekomen.
Ik gebruik nu methylfenidaat, om de 3 uur 10mg, en ik merk gewoon dat het niet ideaal voor mij is.
-weg-
pi_88243822
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:16 schreef Auti het volgende:

[..]



Ik heb het zelf (nog?) niet voorgeschreven gekregen. Ik las er eens over op internet en ik ben er zelf dus ook nieuwsgierig over, op zoek naar ervaringen. Ik heb het wel eens voorgelegd aan mijn psych, hij zou zich er in verdiepen, hij was er iig niet van op de hoogte. We zijn er alleen nooit meer op terug gekomen.
Ik gebruik nu methylfenidaat, om de 3 uur 10mg, en ik merk gewoon dat het niet ideaal voor mij is.
Toevallig vanochtend psychiater aan de telefoon gehad, en het hem meteen voorgelegd. Ook hij zou zich erin verdiepen. Aangezien ik de "fijne" combi van ADHD en een bipolaire stoornis heb, mag ik geen ritalin gebruiken. Op zoek naar een alternatief dus
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88244716
Waaah die verhalen hier worden steeds langer :') Toen ik hier voor het eerst poste zagen de pagina's er behoorlijk anders uit :')
Sorry, beetje offtopic :@
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:19:26 #44
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88244786
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:11 schreef stoeltafel het volgende:
Vanmorgen weer naar de psychiater geweest. De dosis Conserta is verhoogd van 18mg naar 36mg, hoop dat het nu wel gaat werken. Over 2 weken moet ik weer terug komen, als het dan nog niet werkt gaan we beginnen met met 18mg+27mg = 45mg.

Ben trouwens 1.80m en weeg 84kg
Net het 2e boek besteld over adhd

Opgeruimd leven met ADHD
Gezellig! Ik ben ook begonnen met 36 deze week. Ik word er stoned van de eerste uren...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88250404
Mn concerta is al sinds het weekend op, heb sindsdien gewoon Ritalin geslikt (6 x 10mg). K voel me echt zoveel beter... ben veel rustiger, minder gestresst, kan me beter concentreren en vooral niet agressief... ben benieuwd wat de psychiater daarvan vind :P
pi_88253788
Kutzooi, deze week zit mijn hoofd helemaal vol. Kan me niet concentreren in de klas. Was gister daarom ook maar de les uitgegaan omdat ik me dan steeds probeer te concentreren maar het lukte me niet en dan raak ik opgefokt/gefrustreerd. :(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88255410
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie ongeduldig ? Wachtrijen enzo ?

Hoe zit het met jullie hobby's ? Hebben jullie veel hobby's gehad ? Ik namelijk wel, tot het obsessieve aan toe. Heel veel tijd en geld erin en na 6 maandje vind ik het alweer saai, paintball, vissen, fitness, mtb, enz

Hoe was de periode na de diagnose ?
Niet ongedulding in wachtrijen, wel met slome mensen of met processen die echt veel sneller of efficienter kunnen.

Heb zelf echt teveel hobbies gehad in m'n leven, ook allemaal veel geld aan kwijt geweest aangezien ik gelijk alles koop wat ervoor nodig is. Hopelijk blijven mijn huidige hobbies wat langer hangen (mtb-en, boksen, fitness, koken, bordspellen)

Wat ik ook vaak heb is dat ik mij ineens heel erg verdiep in een bepaald onderwerp en er dan ook echt alles van wil weten.

Heb ook op werk soortgelijke problemen, ene week doe ik alles wat ik maar kan en ben ik totaal niet moeilijk of volg ik regels op, de andere week heb ik er gewoon genoeg van dat ik niet meer contracturen krijg en ga ik stug handelen en mij niet flexibel opstellen. Levert soms dan ook wel problemen op.
  dinsdag 2 november 2010 @ 17:49:43 #48
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88255554
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 17:45 schreef McGilles het volgende:

[..]

Niet ongedulding in wachtrijen, wel met slome mensen of met processen die echt veel sneller of efficienter kunnen.

Heb zelf echt teveel hobbies gehad in m'n leven, ook allemaal veel geld aan kwijt geweest aangezien ik gelijk alles koop wat ervoor nodig is. Hopelijk blijven mijn huidige hobbies wat langer hangen (mtb-en, boksen, fitness, koken, bordspellen)

Wat ik ook vaak heb is dat ik mij ineens heel erg verdiep in een bepaald onderwerp en er dan ook echt alles van wil weten.

Heb ook op werk soortgelijke problemen, ene week doe ik alles wat ik maar kan en ben ik totaal niet moeilijk of volg ik regels op, de andere week heb ik er gewoon genoeg van dat ik niet meer contracturen krijg en ga ik stug handelen en mij niet flexibel opstellen. Levert soms dan ook wel problemen op.
O-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88256662
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 17:45 schreef McGilles het volgende:

[..]

Niet ongedulding in wachtrijen, wel met slome mensen of met processen die echt veel sneller of efficienter kunnen.

Heb zelf echt teveel hobbies gehad in m'n leven, ook allemaal veel geld aan kwijt geweest aangezien ik gelijk alles koop wat ervoor nodig is. Hopelijk blijven mijn huidige hobbies wat langer hangen (mtb-en, boksen, fitness, koken, bordspellen)

Wat ik ook vaak heb is dat ik mij ineens heel erg verdiep in een bepaald onderwerp en er dan ook echt alles van wil weten.

Heb ook op werk soortgelijke problemen, ene week doe ik alles wat ik maar kan en ben ik totaal niet moeilijk of volg ik regels op, de andere week heb ik er gewoon genoeg van dat ik niet meer contracturen krijg en ga ik stug handelen en mij niet flexibel opstellen. Levert soms dan ook wel problemen op.
Zo herkenbaar dit. Dit heb ik altijd gehad, met paintball, poker, nieuwe geluids/tv installatie, vissen, aquarium
pi_88256923
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:22 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Dit heb ik altijd gehad, met paintball, poker, nieuwe geluids/tv installatie, vissen, aquarium
Ik ook :D Een soort verslaving aan een onderwerp. Ik heb het met honden gehad, alle honden boeken lezen, elk ras kennen en de bijbehorende karaktertrekken, rasstandaard, echt alles dus. Paarden, dieren algemeen, ziektes en gezondheid bij mensen en honden, gitaar, psychiatrische stoornissen, hoofdletsel, liesbreuken en andere hernia's. Aquarium, na het eerst verneukt te hebben als een gek gaan lezen en nu ben ik daarin ook wel pro :P . Over bovenstaande onderwerpen kan ik wel uren lezen, concentratie is dan ineens super, was het ook maar zo goed tijdens het leren voor school!
pi_88257325
Schrijven psychiaters soms niet stiekem placebo's voor? Ik denk het soms wel eens omdat ik eigenlijk niet echt iets positiefs merk van mijn ritalin, terwijl ik al aan de max. dosering zit en ze heel trouw op de juiste tijdstippen inneem. Daardoor denk ik dat de klachten die ik hier al heb neergegooid voortkomen uit een nieuwe depressie, omdat ik toen ook ''geleefd'' werd en alles langs me heen ging. Aan de andere kant, mag het uberhaupt? Of draaf ik nu compleet door en is het onzin? :')
Ik praat wel het hele topic vol geloof ik, sorry! :@

[ Bericht 0% gewijzigd door oddeyed op 02-11-2010 18:52:31 ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:56:57 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88257991
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef oddeyed het volgende:
Schrijven psychiaters soms niet stiekem placebo's voor? Ik denk het soms wel eens omdat ik eigenlijk niet echt iets positiefs merk van mijn ritalin, terwijl ik al aan de max. dosering zit en ze heel trouw op de juiste tijdstippen inneem. Daardoor denk ik dat de klachten die ik hier al heb neergegooid voortkomen uit een nieuwe depressie, omdat ik toen ook ''geleefd'' werd en alles langs me heen ging. Aan de andere kant, mag het uberhaupt? Of draaf ik nu compleet door en is het onzin? :')
Ik praat wel het hele topic vol geloof ik, sorry! :@
Placebo mag alleen in onderzoeken geloof ik, dus dan weet je dat je er een kan krijgen.
Bij sommige mensen werkt ritalin gewoon niet. Vraag om wat anders te proberen.
Volspammen mag!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88259213
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:40 schreef oddeyed het volgende:
Schrijven psychiaters soms niet stiekem placebo's voor? Ik denk het soms wel eens omdat ik eigenlijk niet echt iets positiefs merk van mijn ritalin, terwijl ik al aan de max. dosering zit en ze heel trouw op de juiste tijdstippen inneem. Daardoor denk ik dat de klachten die ik hier al heb neergegooid voortkomen uit een nieuwe depressie, omdat ik toen ook ''geleefd'' werd en alles langs me heen ging. Aan de andere kant, mag het uberhaupt? Of draaf ik nu compleet door en is het onzin? :')
Ik praat wel het hele topic vol geloof ik, sorry! :@
Dat doen ze echt niet hoor.
pi_88259408
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 18:29 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ik ook :D Een soort verslaving aan een onderwerp. Ik heb het met honden gehad, alle honden boeken lezen, elk ras kennen en de bijbehorende karaktertrekken, rasstandaard, echt alles dus. Paarden, dieren algemeen, ziektes en gezondheid bij mensen en honden, gitaar, psychiatrische stoornissen, hoofdletsel, liesbreuken en andere hernia's. Aquarium, na het eerst verneukt te hebben als een gek gaan lezen en nu ben ik daarin ook wel pro :P . Over bovenstaande onderwerpen kan ik wel uren lezen, concentratie is dan ineens super was het ook maar zo goed tijdens het leren voor school!
Dit is de hyperfocus, lees er maar is over.

http://www.levente.nl/Levente%202009/ADDfocus.htm
pi_88259707
he leuk, een topic voor mensen met adhd, ^O^
hier meld ik me ook maar even :) ik heb vroeger 6 jaar lang ritallin gehad, nu al 3 jaar op strattera, zijn er meer mensen die strattera gebruiken?

greetz
pi_88260948
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:36 schreef dan13lv het volgende:
he leuk, een topic voor mensen met adhd, ^O^
hier meld ik me ook maar even :) ik heb vroeger 6 jaar lang ritallin gehad, nu al 3 jaar op strattera, zijn er meer mensen die strattera gebruiken?

greetz
Ik heb ritalin, maar waarom ben jij overgestapt? En hoe bevalt de strattera jou? Ik kan daar namelijk niet zo veel over vinden. :)
pi_88261132
Het werkte niet meer bij mij, leek alsof ik er resistent tegen werd, ook met school concentratie ging achteruit enzo, toen strattera geprobeerd en werkt stukken beter naar mijn mening, je slikt hem gewoon 1x per dag bijv s'ochtends en werkt gewoon de hele dag door, hij geeft elke 3 uur dosering af volgens mij. zelf merk ik het wel, ik ben minder druk, kan beter opletten en leren icm strattera en hyperfocus is echt aan te raden _O_ ik leer nu wat je normaal gesproken in een uur leert in 20 minuten :D combinatie met alcohol en drugs is minder aan te raden trouwens :Y)
pi_88263327
speaking of drugs... Het kan dus dat je resistent wordt tegen de amfetamine? Ik heb namelijk de laatste paar weken zwaar het idee dat er iets aan mijn dosis gedaan moet worden. Al kan het natuurlijk ook liggen aan de "stress" op school (volgende week tentamens).
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:10:14 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88270736
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:57 schreef RvLaak het volgende:
speaking of drugs... Het kan dus dat je resistent wordt tegen de amfetamine? Ik heb namelijk de laatste paar weken zwaar het idee dat er iets aan mijn dosis gedaan moet worden. Al kan het natuurlijk ook liggen aan de "stress" op school (volgende week tentamens).
Ik ben daar ook een beetje bang voor ja...

Ik hoorde trouwens wel dat depressie de werking van concerta tegengaat, dus wellicht doet stress dat ook
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88270857
en denk dat zoals in mijn geval je dus inderdaad resistent kan worden, maar beter kun je dat navragen aan de huisarts e.d.
pi_88275052
Lees net nog wel iets interessants:

"Children diagnosed with ADHD have significant difficulties in adolescence, regardless of treatment.[180] In the United States, 37% of those with ADHD do not get a high school diploma even though many of them will receive special education services.[181] A 1995 briefing citing a 1994 book review says the combined outcomes of the expulsion and dropout rates indicate that almost half of all ADHD students never finish high school.[182] Also in the US, less than 5% of individuals with ADHD get a college degree[183] compared to 28% of the general population"

Dus er zijn genoeg mensen net als ik die geen vervolgopleiding hebben afgerond. :)
Sprak laatst iemand die ook diagnose ADHD had, maar wel HBO netjes binnen 4 jaar had afgerond na een vlekkeloze HAVO tijd, dat snap ik dan weer niet, waar hebben die mensen dan last van van hun ADHD?
  FOK!fotograaf woensdag 3 november 2010 @ 02:17:18 #62
159915 -Menn0-
MNO
pi_88275277
Binnenkort wordt ik getest op ADHD/ADD, vooral omdat het beetje te druk begint te worden in m'n hoofd. Rusteloos, m'n ei niet kwijt kunnen, te veel gedachten waar ik niets mee kan, moeilijk concentreren, oftewel ik begin er heel erg last van te krijgen. Psycholoog denkt ook dat mijn faalangst gevolg is van ADD of ADHD, teveel willen daardoor teveel niet halen en daardoor bang om te falen.

Tot zo ver mijn intro. Ik lees vanaf nu mee :P
,,/
pi_88275464
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 01:43 schreef McGilles het volgende:
Lees net nog wel iets interessants:

"Children diagnosed with ADHD have significant difficulties in adolescence, regardless of treatment.[180] In the United States, 37% of those with ADHD do not get a high school diploma even though many of them will receive special education services.[181] A 1995 briefing citing a 1994 book review says the combined outcomes of the expulsion and dropout rates indicate that almost half of all ADHD students never finish high school.[182] Also in the US, less than 5% of individuals with ADHD get a college degree[183] compared to 28% of the general population"

Dus er zijn genoeg mensen net als ik die geen vervolgopleiding hebben afgerond. :)
Sprak laatst iemand die ook diagnose ADHD had, maar wel HBO netjes binnen 4 jaar had afgerond na een vlekkeloze HAVO tijd, dat snap ik dan weer niet, waar hebben die mensen dan last van van hun ADHD?
Oei dit maakt me wel bang, maargoed Nederland is gelukkig niet hetzelfde als de VS.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88275847
Tijd voor bedje, morgen later deze dag maak ik de OP goed en deze zal tevens worden vernieuwd :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  woensdag 3 november 2010 @ 08:50:33 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88277009
quote:
Op woensdag 3 november 2010 01:43 schreef McGilles het volgende:
Lees net nog wel iets interessants:

"Children diagnosed with ADHD have significant difficulties in adolescence, regardless of treatment.[180] In the United States, 37% of those with ADHD do not get a high school diploma even though many of them will receive special education services.[181] A 1995 briefing citing a 1994 book review says the combined outcomes of the expulsion and dropout rates indicate that almost half of all ADHD students never finish high school.[182] Also in the US, less than 5% of individuals with ADHD get a college degree[183] compared to 28% of the general population"

Dus er zijn genoeg mensen net als ik die geen vervolgopleiding hebben afgerond. :)
Sprak laatst iemand die ook diagnose ADHD had, maar wel HBO netjes binnen 4 jaar had afgerond na een vlekkeloze HAVO tijd, dat snap ik dan weer niet, waar hebben die mensen dan last van van hun ADHD?
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk je kennis opslaat als je het bijv 1 keer hoort of leest. En hoe streberig je bent, hoe leuk je leren vindt, hoe je thuis situatie is (motiverend en streng op huiswerk maken bijv).
Bij mij zaten deze aspecten heel erg mee toen ik nog thuis woonde en heb dus gewoon mijn vwo in 6 jaar gedaan. Ik was ook niet extreem vervelend thuis. Wel vervelender dam mijn zus, ik had ook veel ruzie thuis, was meer van grenzen opzoeken, dingen proberen (roken bijv), maar ik kwam gewoon thuis eten en deed mijn of meer mn huiswerk. En aangezien ik het vaak wel haalde met een uurtje per dag had mijn uitstelgedrag niet zoveel kans om schade aan te richten.
Studie werd minder (dubbele tijd nodig gehad) en werk werd pad echt drama.
Dus niet iedereen heeft af vroeg last van zn adhd volgens mij. Je hebt de kenmerken dan wel, maar met consequente ouders is het dan wel in bedwang te houden.
Als mb moeder een softie was geweest en me naar een grotere middelbare school had gedaan was het ws minder goed afgelopen (dat zei de leraar op de lagere school al...)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88284936
Ik heb een vraag over die Psyq. Ik kom nu in het behandeltraject maar ik heb geen tijd om naar die 4 introductieavonden te gaan, zijn deze verplicht?
Haters gonna hate.
pi_88286192
Vandaag is mijn dosis Conserta verhoogd van 18mg naar 36mg maar voor me gevoel merk ik nog vrij weinig, kan dit ? Ja het kan natuurlijk maar is dat normaal ? Concentratie is niet beter en nog vrij snel afgeleid. Heb over 2 weken weer een afspraak om te kijken of de dosis goed is anders ga ik over op 18+27= 45mg

Ben 1.80 - 85kg
  woensdag 3 november 2010 @ 23:33:25 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88310587
quote:
Op woensdag 3 november 2010 14:11 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag is mijn dosis Conserta verhoogd van 18mg naar 36mg maar voor me gevoel merk ik nog vrij weinig, kan dit ? Ja het kan natuurlijk maar is dat normaal ? Concentratie is niet beter en nog vrij snel afgeleid. Heb over 2 weken weer een afspraak om te kijken of de dosis goed is anders ga ik over op 18+27= 45mg

Ben 1.80 - 85kg
Merk je vrij weinig, of merk je niks?
Probeer eens te kijken naar wat wel beter gaat met concerta. Kan je bijv makkelijker stil zitten, heb je meer geduld? Ik noem maar even wat, kan bij jou ook wat anders zijn.
Als er echt niets beter is met c tov zonder, dan werkt het misschien echt niet.

Maar probeer niet te verwachten dat het meteen al je problemen oplost. Concentratie is moeilijk te verbeteren, ook met c. Zit vaak ook een deel aangeleerd gedrag bij (icm motivatie bijv).
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 3 november 2010 @ 23:34:22 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88310629
Oja, trouwens, er komt er hier weer een haar bed niet in. Of nou ja, zit in bed, val half om ook, maar wil niet slapen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88311089
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:34 schreef Murmeli het volgende:
Oja, trouwens, er komt er hier weer een haar bed niet in. Of nou ja, zit in bed, val half om ook, maar wil niet slapen....
Dat zou ik wel graag willen, vannacht zal het weer een uurtje of 3 worden gok ik zo aangezien ik nooit moe ben. Ik slaap denk ik 1 dag per 3 maanden voor 00:00u.
pi_88318690
Als je Concerta gebruikt wat is dan bij jou de gemiddelde werkings duur? bij mij is dat ong. 6 uur. daarna word ik erg stuiterig.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_88320796
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Merk je vrij weinig, of merk je niks?
Probeer eens te kijken naar wat wel beter gaat met concerta. Kan je bijv makkelijker stil zitten, heb je meer geduld? Ik noem maar even wat, kan bij jou ook wat anders zijn.
Als er echt niets beter is met c tov zonder, dan werkt het misschien echt niet.

Maar probeer niet te verwachten dat het meteen al je problemen oplost. Concentratie is moeilijk te verbeteren, ook met c. Zit vaak ook een deel aangeleerd gedrag bij (icm motivatie bijv).
Goed punt ja, misschien verwacht ik in het begin wel te veel. Gebruik het alleen voor me school, laatste jaar en moet nog vee doen maar het lukte nooit. Veels te snel afgeleid enz. Conserta moet mij hierbij helpen. Maar zit nu op 36mg en over 14 dagen ga ik weer naar de psychiater en misschien wordt het verhoogd.

Maar vind het ook moeilijk om te weten wat het nou doet, hoe merk je het ? Enz ? Kom je in een soort hyperfocus trance ?

Misschien een raar voorbeeld maar ik gebruik wel eens XTC dan dan merk ik heel goed wanneer het werkt,
  donderdag 4 november 2010 @ 13:08:33 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88323367
quote:
1.gif Op donderdag 4 november 2010 11:59 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Goed punt ja, misschien verwacht ik in het begin wel te veel. Gebruik het alleen voor me school, laatste jaar en moet nog vee doen maar het lukte nooit. Veels te snel afgeleid enz. Conserta moet mij hierbij helpen. Maar zit nu op 36mg en over 14 dagen ga ik weer naar de psychiater en misschien wordt het verhoogd.

Maar vind het ook moeilijk om te weten wat het nou doet, hoe merk je het ? Enz ? Kom je in een soort hyperfocus trance ?

Misschien een raar voorbeeld maar ik gebruik wel eens XTC dan dan merk ik heel goed wanneer het werkt,
ehm, nee, zoiets als bij xtc moet je niet verwachten nee. Ook geen hyperfocus trance. Qua gevoel is het eigenlijk de bedoeling dat je zo min mogelijk merkt, het is niet de bedoeling dat je de hele dag zit te trippen ofzo.
Heb je wel eens speed gebruikt? Daar lijkt het wat mij betreft nog het meeste op, maar dan veeeeeeeeel minder extreem. Het voelde voor mij als een soort van rustig gevoel in mn hoofd, heel nuchter en helder. Rustiger over dingen na kunnen denken. Dat gevoel had ik dus bij speed ook min of meer (heb daar wel eens op gestudeerd, ging echt briljant, haha).

Het is dus ook niet een soort hyperfocus, het is meer het ontbreken van een hyperfocus. Maar wat gelijkmatiger makkelijker kunnen richten op iets of je zetten tot iets. Maar dat is een heel subtiel verschil tov zonder concerta. Ik denk dat je concentratie ook nog verder moet trainen. je hebt dat natuurlijk nooit goed gekund dus je hebt het ook niet leren gebruiken. Dus het is een beetje een kwestie van blijven proberen en als het goed is moet het dan ietsje makkelijker gaan dan zonder.
En wat i kvooral merk is dat ik minder opvliegend ben, en wat minder snel het overzicht kwijt ben over dingen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88323745
Goede uitleg ! Hoeveel slik jij ? Hoe lang en hoe zwaar ben je ?

Zit nu al 2 uur lang op school in zo'n concentratieruimte van 2 bij 1 meter maar dat stomme internet :(
Ga weer een poging doen om verder te werken
pi_88325446
Voor mensen die meer van de meds verwachten: mijn psych heeft gezegd dat de medicijnen voor hoogstens 30% van de klachten werken (en dan vooral voor de concentratie en de stuiterigheid). Dus ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen hier aangeven dat ze er eigenlijk niets aan hebben. Ik heb zelf trouwens 36 mg Concerta (nu ruim een jaar) en het werkt nog steeds net zo goed als in het begin, dus het hoeft ook niet zo te zijn dat je op een gegeven moment meer van nodig hebt of dat het gewoon niet meer werkt. Ik denk ook dat je er aan went (net zoals parfum zeg maar, je ruikt het zelf niet, maar anderen wel). Want als ik een keer mijn meds vergeet, merkt mijn omgeving dat echt wel. Natuurlijk is het voor iedere persoon anders, en ik denk dat ik gewoon heel erg mazzel heb dat methylfenidaat zo goed aanslaat bij mij. Ze werken ook een uur of 10/11 bij mij, daarna begin ik pas langzaam te merken dat het begint uit te werken, maar van een rebound (zoals bij ritalin) kan ik niet echt spreken. Het gaat heel geleidelijk. Damn ik lijk wel een verkoper voor Concerta op deze manier haha. Oh en bij mij werkt het vooral tegen de enorme hyper (ik stuiter echt ENORM als ik geen medicijnen gebruik), mijn concentratie wordt er wel wat beter van en ik kan me er makkelijk toe zetten om dingen te gaan doen en af te maken. Wel ben ik nog snel door iets afgeleid, maar kan na zo'n onderbreking makkelijker doorgaan met waar ik mee bezig was zonder dat ik compleet ben vergeten wat ik nou aan het doen was.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:12:33 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88325548
quote:
1.gif Op donderdag 4 november 2010 13:19 schreef stoeltafel het volgende:
Goede uitleg ! Hoeveel slik jij ? Hoe lang en hoe zwaar ben je ?

Zit nu al 2 uur lang op school in zo'n concentratieruimte van 2 bij 1 meter maar dat stomme internet :(
Ga weer een poging doen om verder te werken
36 mg smorgens en 18 mg eind van de middag.
ik ben 170 en ergens tussen de 60 en 65 kilo (durf niet op de weegschaal dus weet het niet exact)
gewicht maakt voor de dosis niet zoveel uit denk ik, meer hoe je erop reageert. Mijn vriend slikt 54 en die weegt maar 60.

als ik jou was zou ik het even de tijd geven. probeer savonds na het eten ofzo (niet te kort voor het slapen gaan doen!) op te schrijven hoe het die dag gegaan is, hoe je je voelde. betrek daarbij wel alle adhd kenmerken die je hebt, en niet alleen de concentratie. en kijk het even 1 a 2 maanden aan. na 2 weken kan je imho echt niks zeggen over of het wel of niet werkt. tenzij er werkelijk niets verbetert natuurlijk.

Ik begrijp wel dat de tijd geven misschien niet fijn is, ik ben ook enorm ongeduldig en zo ken ik er nog meer (mn vriend oa, en die is toen heel snel van medicatie gewisseld en nu weer terug op concerta omdat dat toch het beste werkte).
Oh en vraag aan mensen in je omgeving of ze wat in je gedrag merken. Dat heeft mij ook veel inzicht gegeven. een collega zie bijv op een gegeven moment tegen mij: zo, wat blijf jij rustig! normaal was je nu al 10x ontploft (liepen mensen voor mn neus). Dat was wel confronterend ;)

ehm ja afleiding door internet is erg moeilijk tegen te gaan. als je gewoon een boek moet leren en daar geen computer bij nodig hebt, zou ik je aanraden ergens heen te gaan waar geen pc's zijn. ga desnoods in de kantine zitten of in een saai café waar het rustig is. of in de bieb op een plek waar geen pc staat. en begin ook niet met computeren totdat je af hebt wat je die dag af wilt hebben. want als je begint, is het moeilijk om te stoppen, want de computer is gewoon leuker dan leren.
en eis niet teveel van jezelf. als je normaal bijv een uur per dag kon leren, probeer dan eerst anderhalf uur. en stop daarna ook. de dag erna pak je er dan bijv later op de dag nog een uur bij. en als dat nog steeds lukt, probeer de dag erna (of de week erna) nog een uur erbij. En bouw het op die manier langzaam op. verwacht niet van jezelf dat je nu de beste leerling wordt qua concentratie.

wat voor school doe je trouwens?

anyway, veel succes, ik ben benieuwd of het vandaag verder een beetje lukt ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 4 november 2010 @ 14:18:51 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88325745
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:05 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ik heb ritalin, maar waarom ben jij overgestapt? En hoe bevalt de strattera jou? Ik kan daar namelijk niet zo veel over vinden. :)
off topic:
gave sig! die katten zijn echt zo mooi O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88332880
Bij mn eerste pilletje ritalin werd het voor het eerst rustig in mn hoofd (buiten mn buitensporige drugsverhalen om...).. Maarja ritalin is natuurlijk ook amfetamine. Ik werd er vooral gewoon rustig van, wanneer iemand iets aan me vroeg kon ik het rustig uit leggen in plaats van gelijk gaan stuiteren wanneer iets niet gesnapt werd of het allemaal zo gigantisch traag moest... Echter wat ik er mee wilde: beter werken en concentreren.. dat duurde wel fftjes. Was nog steeds lang afgeleid door de computer en dergelijke en kreeg eigenlijk niet of nauwelijks meer werk af dan zonder ritalin. Uiteindelijk wel een dag wat gedaan met ritalin maar door de bijwerkingen overgestapt naar concerta.
Eerste paar dagen met concerta nog steeds niet super geconcentreerd en ik kreeg echt niet alles in een keer af.. Maar op de manier zoals murmeli hierboven schrijft, deed ik eigenlijk wel elke dag een stukje meer... Kan wel even een probleem zijn als je er veel van verwacht, maar kijk vooral naar je gevoel en denk niet godver ik heb mn huiwerk vandaag niet gedaan en wel ritalin geslikt dus het werkt niet ;)
  donderdag 4 november 2010 @ 22:50:20 #79
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88346812
Bij mij is nu de definitieve diagnose gesteld voor ADHD en we gaan binnen nu en 6 a 8 weken starten met Concerta.

Psycho/Psychia zei ook dat het niet alle "problemen" oplost, veel dingen zijn ook persoonlijkheid , stukje jezelf. Ik hoop op wat meer rust en concentratie maar maak me toch wel zorgen om de bijwerkingen van de medicijnen op de lange duur. Zeker vanwege mijn lengte en gewicht zal de dosis wel niet gering worden.

Merk dat ik enorm veel heb aan het getriggerd worden met psycho therapie. Bewust gemaakt worden van bepaalde dingen om er over na te denken. Vrij snel daarna stop je met nadenken er over, lang leve de input die je overal op pikt, maar onbewust speel thet toch door.

Momenten koppelen aan karakter/ADHD en daardoor beter kunnen relativeren. Soms lukt dat, maar vaak is het na 5 minuten relativeren 20 minuten stuiteren.

In iedergeval begonnen met to do lijstjes, stukje time management. Dat werkt wel, maar levert ook frustratie en gestuiter op. Schiet allemaal niet op.. lol
  donderdag 4 november 2010 @ 22:55:27 #80
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88347034
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef gr4v1ty het volgende:
Bij mij is nu de definitieve diagnose gesteld voor ADHD en we gaan binnen nu en 6 a 8 weken starten met Concerta.

Psycho/Psychia zei ook dat het niet alle "problemen" oplost, veel dingen zijn ook persoonlijkheid , stukje jezelf. Ik hoop op wat meer rust en concentratie maar maak me toch wel zorgen om de bijwerkingen van de medicijnen op de lange duur. Zeker vanwege mijn lengte en gewicht zal de dosis wel niet gering worden.

Merk dat ik enorm veel heb aan het getriggerd worden met psycho therapie. Bewust gemaakt worden van bepaalde dingen om er over na te denken. Vrij snel daarna stop je met nadenken er over, lang leve de input die je overal op pikt, maar onbewust speel thet toch door.

Momenten koppelen aan karakter/ADHD en daardoor beter kunnen relativeren. Soms lukt dat, maar vaak is het na 5 minuten relativeren 20 minuten stuiteren.

In iedergeval begonnen met to do lijstjes, stukje time management. Dat werkt wel, maar levert ook frustratie en gestuiter op. Schiet allemaal niet op.. lol
Volgens mij ben je flinke stappen aan het zetten!
Helaas is niet alles tegelijk op te lossen idd, dus die frustratie ken ik ook wel.
Succes!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88347076
:W
pi_88348692
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:56 schreef Michhas het volgende:
:W
:W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 5 november 2010 @ 02:04:09 #83
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88351493
slapen jullie??????? hoe kan dát nou ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88351661
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 02:04 schreef Murmeli het volgende:
slapen jullie??????? hoe kan dát nou ;)
Wat denk je nou zelf? :)

Moet nu toch wel duidelijk zijn dat ik altijd op ben :P
  vrijdag 5 november 2010 @ 10:58:10 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88356640
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 02:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf? :)

Moet nu toch wel duidelijk zijn dat ik altijd op ben :P
Haha, vandaar ook mijn verbazing ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88357214
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 02:21 schreef McGilles het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf? :)

Moet nu toch wel duidelijk zijn dat ik altijd op ben :P
_O-
Dat is waar :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:43:26 #87
324256 Bikey7
De E-bike en de Ir-sauna
pi_88378210
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de Heer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bikey7 op 06-11-2010 17:27:13 ]
BdeS
pi_88378623
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef Bikey7 het volgende:
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de heer.
Flikker een eind op.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88379236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef Bikey7 het volgende:
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de heer.
Van wie ben je een kloon :')
Ga in ONZ trollen, dit is een serieus topic :')
pi_88381079
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef Bikey7 het volgende:
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de heer.
Rot toch op joh idioot :r
pi_88381175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:08 schreef Bikey7 het volgende:
Ga lekker naar de infraroodsauna of koop er 1 en 'n lichttherapielamp helpt ook wel.Ga ook lekker fietsen met 'n E-bike.Ga lekker gezond doen.Ga niet naar 'n psychiater,die verziekt je alleen maar met flauwekul-pillen.

God's zegen
Dit heeft hij gespost in een ander topic :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:07:31 #92
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88385624
quote:
Op donderdag 4 november 2010 22:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Volgens mij ben je flinke stappen aan het zetten!
Helaas is niet alles tegelijk op te lossen idd, dus die frustratie ken ik ook wel.
Succes!
Yups grote stappen snel thuis, hardlopers doodlopers, etc.

Dus probeer het allemaal rustig aan te doen hoe moeilijk het ook is LOL
Scheelt dat de organizatie die me helpt toch wel begrip toont, duidelijk afspraken maken van te voren en voor een langere periode dus dat je weet waar je aan toe bent etc.

Blij om hier te posten ook al heb ik niet alle tijd van de wereld om dat te doen nog. Komt wel.

thanks in iedergeval aan iedereen voor reply's uit posts paar weken terug. Het is soms toch een lange weg om te bereiken wat moet.
pi_88393957
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef Bikey7 het volgende:
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de heer.
Oh goh ik ben blij dat ik nu weet dat adhd onzin is en wat ik nu met mijn tijd moet doen, hoera -O-
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_88463391
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:43 schreef Bikey7 het volgende:
ADHD is onzin,ga lekker lange afstanden E-biken of wielrennen en probeer eens de infraroodsauna.Prijs de Heer.
Prijs de heer voor de reclame ja :')
Haters gonna hate.
pi_88463572
:W
  maandag 8 november 2010 @ 09:42:29 #96
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88463737
quote:
Op maandag 8 november 2010 09:24 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]



Prijs de heer voor de reclame ja :')
En voor het bestaan van deze achterlijke kutjosti :')
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88463827
pi_88467032
Zijn jullie een stuk meer moe sinds de medicijnen ?
Sinds ik Conserta slik voel ik me veel sneller moe, bekend ?

Zal vanavond een wat langere replay geven hoe het tot nu toe gaat en over de goede reacties dit topic :)
pi_88476738
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:42 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie een stuk meer moe sinds de medicijnen ?
Sinds ik Conserta slik voel ik me veel sneller moe, bekend ?

Zal vanavond een wat langere replay geven hoe het tot nu toe gaat en over de goede reacties dit topic :)
Nee, totaal nergens last van. Heb misschien zelfs minder last van moeheid omdat ik een stuk rustiger ben. Kan zo een weekje rondlopen met gemiddeld 3 uurtjes slaap.

Net uit werk even langs de supermarkt, was weer duidelijk te merken dat de medicatie uitgewerkt was want moest wel 5x terug naar de groenteafdeling, ook al had ik een lijstje mee _O- Dan loop ik echt als een kip zonder kop die ah rond.

Trouwens, wat mij erg goed helpt de laatste tijd:
http://www.rememberthemilk.com/

Op deze site kan je een profiel aanmaken waar je allerlei taken kan aanmaken die je nog wilt doen, hier zet ik echt van alles in van kattenbrokken halen bij de supermarkt tot afspraken met vrienden tot douche schoonmaken. Echt zo handig want als mij iets binnen schiet wat ik nog moet/wil doen dan ben ik dit 9 van de 10 keer een minuut later weer vergeten.
pi_88492421
Ik ben ook minder moe door mijn medicijnen.
Ik maak zelf al overal lijstjes voor, wat ik nog moet doen, wat ik moet kopen enz. Alleen die raak ik wel eens kwijt, maar het helpt wel. Verder gaat het beter nu met die meds. Ik mag nu zelf klooien, door te kijken wat een goede dosis is en die ik nu heb bevalt wel. Gaat goed dus :)
pi_88495254
Ik ben vandaag bij de psychiater geweest. Hij zei wel dat ik een typische ADD'er was aan de hand van de antwoorden die ik gaf. Nu moet ik twee zelftesten invullen, en dan gaan we nog 3 intakegesprekken doen voor de diagnose wordt gesteld.

Alleen raakte ik op de terugweg verdwaald, ik was zo aan het dromen dat ik helemaal mijn afslag miste, haha.
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:09:51 #102
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88504829
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:42 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn jullie een stuk meer moe sinds de medicijnen ?
Sinds ik Conserta slik voel ik me veel sneller moe, bekend ?

Zal vanavond een wat langere replay geven hoe het tot nu toe gaat en over de goede reacties dit topic :)
Ik ben ook meer moe met concerta. niet zozeer overdag, maar 's avonds vooral. Waar ik vroeger puur naar bed ging omdat ik wist dat het moest, begin ik nu al om 9 uur te denken, nou, zo tijd voor mn bedje. En ik ben ook snel weg als ik lig. O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 9 november 2010 @ 09:12:11 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88504882
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:26 schreef McGilles het volgende:

[..]



Nee, totaal nergens last van. Heb misschien zelfs minder last van moeheid omdat ik een stuk rustiger ben. Kan zo een weekje rondlopen met gemiddeld 3 uurtjes slaap.

Net uit werk even langs de supermarkt, was weer duidelijk te merken dat de medicatie uitgewerkt was want moest wel 5x terug naar de groenteafdeling, ook al had ik een lijstje mee _O- Dan loop ik echt als een kip zonder kop die ah rond.

Trouwens, wat mij erg goed helpt de laatste tijd:
http://www.rememberthemilk.com/

Op deze site kan je een profiel aanmaken waar je allerlei taken kan aanmaken die je nog wilt doen, hier zet ik echt van alles in van kattenbrokken halen bij de supermarkt tot afspraken met vrienden tot douche schoonmaken. Echt zo handig want als mij iets binnen schiet wat ik nog moet/wil doen dan ben ik dit 9 van de 10 keer een minuut later weer vergeten.
Ik heb hiervoor een whiteboard in mijn keuken, een takenlijst op mijn mobiel en postits op mijn mobiel. Gaat ook goed.
Op het whiteboard heb ik trouwens ook opgeschreven wat ik 's avonds moet doen voor ik naar bed ga, dat is echt onwijs handig! Het is best een lange lijst en ook wel ongeveer een uur werk, dus wel handig om er een lijst voor te hebben! Anders vergeet ik de helft en onderschat ik de tijdsduur en lig ik dus te laat in bed.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88505115
*O*
pi_88506134
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:22 schreef Michhas het volgende:
*O*
Elke dag weer *O* :W
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88506237
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:07 schreef seasushi het volgende:

[..]



Elke dag weer *O* :W
Sowieso *O*
Ik probeer het een beetje luchtig te houden hier :D Hoe is het?
pi_88506461
Hebben jullie ook dat je je snel in een relatie stort?
Zodra er een klik is, het wederzijds is, dan gooi ik mezelf in het diepe. Het liefst zie ik hem nu 24/7, en dan na een paar weken gaat het 'vervelen' en dan is het een normale/gezonde relatie.
Ik heb het nu, ik probeer niks te laten blijken want ik wil hem niet afschrikken, maar het is wel lastig! En volgens mij wil hij het zelf sowieso rustig aan doen, omdat het pas sinds kort uit is met z'n ex.
En ik maal en ik maal en ik maal maar door in mijn hoofd. Ik word er nogal gek van, ik ga vandaag maar eens lekker afleiding zoeken.

En als dit normaal is dan ehh negeer het maar, haha :P
pi_88506581
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:18 schreef frame-saw het volgende:
Hebben jullie ook dat je je snel in een relatie stort?
Zodra er een klik is, het wederzijds is, dan gooi ik mezelf in het diepe. Het liefst zie ik hem nu 24/7, en dan na een paar weken gaat het 'vervelen' en dan is het een normale/gezonde relatie.
Ik heb het nu, ik probeer niks te laten blijken want ik wil hem niet afschrikken, maar het is wel lastig! En volgens mij wil hij het zelf sowieso rustig aan doen, omdat het pas sinds kort uit is met z'n ex.
En ik maal en ik maal en ik maal maar door in mijn hoofd. Ik word er nogal gek van, ik ga vandaag maar eens lekker afleiding zoeken.

En als dit normaal is dan ehh negeer het maar, haha :P
Ik vind het wel heel lief klinken O+

Heb ik eigk ook wel, maar ook met vriendschappen, periodes dat ik ze heel vaak wil zien enzo, en daarna zakt het weer en hoef ik ze een tijdje niet met zo'n regelmaat te zien.Vinden ze niet erg gelukkig :P
pi_88506747
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 10:23 schreef oddeyed het volgende:

[..]


Ik vind het wel heel lief klinken O+

Heb ik eigk ook wel, maar ook met vriendschappen, periodes dat ik ze heel vaak wil zien enzo, en daarna zakt het weer en hoef ik ze een tijdje niet met zo'n regelmaat te zien.Vinden ze niet erg gelukkig :P
Ik ben ook lief!

En ja met vriendschappen heb ik het soms ook, maar zij begrijpen het dan weer niet. Tot ik chagrijnig word, dan wel :P

Maar het zou zo makkelijk zijn als de ander ook gewoon add had, die begrijpt me vast beter. Jammer dat het allemaal van die rare mensen zijn he ;)
pi_88506807
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:28 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ik ben ook lief!

En ja met vriendschappen heb ik het soms ook, maar zij begrijpen het dan weer niet. Tot ik chagrijnig word, dan wel :P

Maar het zou zo makkelijk zijn als de ander ook gewoon add had, die begrijpt me vast beter. Jammer dat het allemaal van die rare mensen zijn he ;)
Mijn vriendin heeft ook ADHD, het maakt het moeilijker maar ook makkelijker. Ze begrijpt sommige dingen gewoon beter van mij, en ik van haar.
Aan de andere kant zijnw e heel erg aan elkaar gewaagd, vaak kibbelen enzo, maar nooit erg hoor.
pi_88506923
Jij hebt het zelf ook? Of heb je add?

Want iemand met adhd zou ik niet aankunnen, ik ben wel vrij stil en rustig maar als ik met een druk en explosief persoon in aanraking kom dan heb ik zelf ook haast adhd. In vriendschappen is dat OK, maar in een liefdesrelatie zou ik het niet kunnen.

En 2 keer adhd.. Dat lijkt me helemaal lastig ja. Nouja, wel een lekker explosieve relatie, dan wordt het niet snel saai.
pi_88507084
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef frame-saw het volgende:
Jij hebt het zelf ook? Of heb je add?

Want iemand met adhd zou ik niet aankunnen, ik ben wel vrij stil en rustig maar als ik met een druk en explosief persoon in aanraking kom dan heb ik zelf ook haast adhd. In vriendschappen is dat OK, maar in een liefdesrelatie zou ik het niet kunnen.

En 2 keer adhd.. Dat lijkt me helemaal lastig ja. Nouja, wel een lekker explosieve relatie, dan wordt het niet snel saai.
Nee ik heb ADHD :)
Ik vindt het eigenlijk wel fijn, vorige relaties/scharrels zijn daar mijn ADHD stukgelopen, en dat zie ik in deze relatie niet gebeuren :D
pi_88511586
Nee dat kan ik me voorstellen, haha.
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:56:45 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88511815
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:35 schreef frame-saw het volgende:
Jij hebt het zelf ook? Of heb je add?

Want iemand met adhd zou ik niet aankunnen, ik ben wel vrij stil en rustig maar als ik met een druk en explosief persoon in aanraking kom dan heb ik zelf ook haast adhd. In vriendschappen is dat OK, maar in een liefdesrelatie zou ik het niet kunnen.

En 2 keer adhd.. Dat lijkt me helemaal lastig ja. Nouja, wel een lekker explosieve relatie, dan wordt het niet snel saai.
2x ADHD is gezellig *O* *O*
hoewel ik me er soms ook dood aan erger. Dat hij bijv wéér wat is vergeten :@ maar kan hem niks kwalijk nemen want ik doe het zelf ook *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88512626
vriendlief zit(nog) in het stadium dat hij het wel grappig vindt . Hij is hier in huis alles aan het structureren en is zo iemand die alles voorziet van een label. Ook al zodat hij zelf iets terug kan vinden (lang leve de gereedsschapskast) .
We hebben een gezamelijke online agenda zodat ik in ieder geval kan zien wanneer hij hier naar toe komt.
De kastdeur hier is een gigantisch groot whiteboard geworden, wat ook handig is voor mijn dochter want die stuitert ook door het leven.
Ik hoop dat hij het leuk blijft vinden.....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88513757
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 12:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]



2x ADHD is gezellig *O* *O*
hoewel ik me er soms ook dood aan erger. Dat hij bijv wéér wat is vergeten :@ maar kan hem niks kwalijk nemen want ik doe het zelf ook *O*
Ik zat al te wachten tot wanneer jij je zou melden :Y
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:46:22 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88516271
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 13:46 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik zat al te wachten tot wanneer jij je zou melden :Y
Haha, ik ben voorspelbaar!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88516366
Kom ik er net achter dat ik mijn volgende Psyq afspraak op hetzelfde tijdstip en dag gepland heb als mijn tentamen :')
Dat doe ik echt heel vaak, dubbele afspraken maken.
Jullie ook? En wat moet je er aan doen? Want ik schrijf alles al op, dus daar ligt het niet aan :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:55:21 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88516687
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 14:48 schreef oddeyed het volgende:
Kom ik er net achter dat ik mijn volgende Psyq afspraak op hetzelfde tijdstip en dag gepland heb als mijn tentamen :')
Dat doe ik echt heel vaak, dubbele afspraken maken.
Jullie ook? En wat moet je er aan doen? Want ik schrijf alles al op, dus daar ligt het niet aan :P
Dat doe ik ook ja....
Er gaat dus ergens toch iets mis bij het opschrijven of bij het in je agenda kijken lijkt me...
Heb je enig idee waar? Ik heb bijv verschillende agenda's en daar gaat het vaak mis.
Ik heb het maar geaccepteerd, als ik dubbel plan bel ik een van de afspraken gewoon af.
En verder die ik natuurlijk wel mn best om het te voorkomen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88520813
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat doe ik ook ja....
Er gaat dus ergens toch iets mis bij het opschrijven of bij het in je agenda kijken lijkt me...
Heb je enig idee waar? Ik heb bijv verschillende agenda's en daar gaat het vaak mis.
Ik heb het maar geaccepteerd, als ik dubbel plan bel ik een van de afspraken gewoon af.
En verder die ik natuurlijk wel mn best om het te voorkomen
Ja het gaat mis :D . Maar ik weet eigenlijk ook wel hoe het komt, ik heb een agenda voor school, een afsprakenkaartje voor de tandarts, een afsprakenkaartje voor psyq en veel dingen schrijf ik op een kladblokje op mn tafel, en die schrijf ik dus ook niet in mn agenda.
En ik weet dus wel dat ik dat moet doen, maar dat vergeet ik dus heel vaak. Dan denk ik, het staat opgeschreven dus ik vergeet het toch niet :') . Ik vergeet dus om de afspraken netjes in 1 agenda te zetten.
Ik bel het niet af nu, ik heb dat tentamen wrs net op tijd af en dan race ik naar psyq. :P
pi_88521366
Wat ik zelf altijd doe is gewoon weinig inplannen op een dag.
Niet van hier naar daar en dan weer daarheen, ik spreid het gewoon uit. Maximaal 1 of 2 dingen die ik moet doen op een dag, zodat ik ze niet dubbel inplan.. Vergeten is hier echter de andere kant van, ik vergeet wel vaak dingen.
pi_88527222
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:45 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ja het gaat mis :D . Maar ik weet eigenlijk ook wel hoe het komt, ik heb een agenda voor school, een afsprakenkaartje voor de tandarts, een afsprakenkaartje voor psyq en veel dingen schrijf ik op een kladblokje op mn tafel, en die schrijf ik dus ook niet in mn agenda.
En ik weet dus wel dat ik dat moet doen, maar dat vergeet ik dus heel vaak. Dan denk ik, het staat opgeschreven dus ik vergeet het toch niet :') . Ik vergeet dus om de afspraken netjes in 1 agenda te zetten.
Ik bel het niet af nu, ik heb dat tentamen wrs net op tijd af en dan race ik naar psyq. :P
Heb in heel mijn leven nog nooit een agenda met succes weten te gebruiken, ook in m'n schooltijd niet.
Ik kan dat gewoon niet. Had overal en nergens dingen staan en een oplossing voor alles :)

Ook in m'n huis heb ik overal dingen liggen, olijfolie in m'n kledingkast, vuilniszakken in de meterkast en tandenborstels in het gootsteenkastje. Alles heeft een eigen plek waar niemand aan moet zitten, want dan is de chaos in m'n hoofd veel te groot omdat ik dan niet meer weet waar wat ligt.
pi_88527292
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:59 schreef Michhas het volgende:
Wat ik zelf altijd doe is gewoon weinig inplannen op een dag.
Niet van hier naar daar en dan weer daarheen, ik spreid het gewoon uit. Maximaal 1 of 2 dingen die ik moet doen op een dag, zodat ik ze niet dubbel inplan.. Vergeten is hier echter de andere kant van, ik vergeet wel vaak dingen.
Ik doe dingen vaak impulsief, ook afspreken met vrienden. Werkt perfect want anders zit je de gehele dag in je hoofd van 'ooh nu moet ik dit en daarna dat en dan dit niet vergeten en hier haasten enz'
pi_88545282
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:48 schreef oddeyed het volgende:
Kom ik er net achter dat ik mijn volgende Psyq afspraak op hetzelfde tijdstip en dag gepland heb als mijn tentamen :')
Dat doe ik echt heel vaak, dubbele afspraken maken.
Jullie ook? En wat moet je er aan doen? Want ik schrijf alles al op, dus daar ligt het niet aan :P
Pfff dubbele afspraken. Ik ben er een kampioen in.
Haters gonna hate.
  woensdag 10 november 2010 @ 09:58:24 #125
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88545956
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:27 schreef McGilles het volgende:

[..]



Heb in heel mijn leven nog nooit een agenda met succes weten te gebruiken, ook in m'n schooltijd niet.
Ik kan dat gewoon niet. Had overal en nergens dingen staan en een oplossing voor alles :)

Ook in m'n huis heb ik overal dingen liggen, olijfolie in m'n kledingkast, vuilniszakken in de meterkast en tandenborstels in het gootsteenkastje. Alles heeft een eigen plek waar niemand aan moet zitten, want dan is de chaos in m'n hoofd veel te groot omdat ik dan niet meer weet waar wat ligt.
Ik heb ook altijd problemen met agenda's. Outlook agenda, papieren agenda, op mn iphone, waar dan ook.. , je begint er goed aan, en voor je het weet klopt er geen fuck meer van, ach.. ik vul dat dalijk wel in etc etc.

Ga je naar psyq voor een vaardigheidsgroepje en denk je : nu gaan we het krijgen!
Krijg je te horen... : je moet een agenda gebruiken.
-Ok, en wat als ik nu net het probleem heb dat ik dat niet kan volhouden?
Gewoon volhouden :+
-Goh :')

Ik heb overigens gelukkig een lief vriendinnetje waardoor rekeningen gewoon op tijd betaald worden, we het huis gewoon redelijk goed opgeruimd kunnen houden enzo :) (al kan ik af en toe wel gek worden wanneer ze teveel wilt opruimen/schoonmaken ed. :|W )
  woensdag 10 november 2010 @ 10:19:22 #126
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88546604
quote:
Op woensdag 10 november 2010 09:58 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Ik heb ook altijd problemen met agenda's. Outlook agenda, papieren agenda, op mn iphone, waar dan ook.. , je begint er goed aan, en voor je het weet klopt er geen fuck meer van, ach.. ik vul dat dalijk wel in etc etc.

Ga je naar psyq voor een vaardigheidsgroepje en denk je : nu gaan we het krijgen!
Krijg je te horen... : je moet een agenda gebruiken.
-Ok, en wat als ik nu net het probleem heb dat ik dat niet kan volhouden?
Gewoon volhouden :+
-Goh :')

Ik heb overigens gelukkig een lief vriendinnetje waardoor rekeningen gewoon op tijd betaald worden, we het huis gewoon redelijk goed opgeruimd kunnen houden enzo :) (al kan ik af en toe wel gek worden wanneer ze teveel wilt opruimen/schoonmaken ed. :|W )
Wat een domme opmerking van psyq!

Ik ben nu trouwens het boek opgeruimd lezen met adhd aan het lezen. Is erg leuk tot nu toe. Veel herkenning! Misschien staat daar wat over agenda's in...

Wat ik trouwens doe: ik schrijf dongen dubbel op: papieren agenda, mobiel. Dan gaat het meestal wel goed. En als ik het dan op een ander briefje zet, dan houd ik dat net zo lang in mn hand tot ik bij mb agenda ben en zet ik het daar in.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88553896
hoiii ik ben 1 en al ADD
mauw
  woensdag 10 november 2010 @ 13:52:46 #128
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88554256
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:45 schreef ainoo het volgende:
hoiii ik ben 1 en al ADD
Gefeliciteerd?
pi_88554446
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:52 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Gefeliciteerd?
eerder gecondoleerd
mauw
  woensdag 10 november 2010 @ 13:57:33 #130
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88554504
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:56 schreef ainoo het volgende:

[..]


eerder gecondoleerd
Ok, gecondoleerd dan :)
pi_88554692
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 13:45 schreef ainoo het volgende:
hoiii ik ben 1 en al ADD
Bedankt voor deze bijdrage :)
  woensdag 10 november 2010 @ 14:05:04 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88554833
quote:
Op woensdag 10 november 2010 13:45 schreef ainoo het volgende:
hoiii ik ben 1 en al ADD
Alleen maar ADD en verder ben je niks? Geen (leuk) persoon ofzo?
Wel een beetje een pessimistisch beeld dan ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88556676
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Alleen maar ADD en verder ben je niks? Geen (leuk) persoon ofzo?
Wel een beetje een pessimistisch beeld dan ;)
Door jou post murm, ben ik wel benieuwd naar wat jullie nou positief aan de adhd of add vinden. Want vaak bij een ziekte is het alleen maar negatief, ja ik kan me zoo slecht concentreren en ik ben altijd zo vreselijk druk. Maar er zijn ook wel leuke kanten aan vind ik.

Ik vind het tof van mezelf dat ik niet lang kwaad ben, wel snel, maar ik ben absoluut niet haatdragend en lang kwaad. En ik ben altijd wel snel klaar met dingen, als ik dan eenmaal bezig ben. Mensen zonder adhd doen vaak wat langer over sommige dingen vind ik.
En vast nog wel meer maar daar kom ik ff niet op.

Nu jullie! :P
  woensdag 10 november 2010 @ 15:18:31 #134
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88557595
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:55 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Door jou post murm, ben ik wel benieuwd naar wat jullie nou positief aan de adhd of add vinden. Want vaak bij een ziekte is het alleen maar negatief, ja ik kan me zoo slecht concentreren en ik ben altijd zo vreselijk druk. Maar er zijn ook wel leuke kanten aan vind ik.

Ik vind het tof van mezelf dat ik niet lang kwaad ben, wel snel, maar ik ben absoluut niet haatdragend en lang kwaad. En ik ben altijd wel snel klaar met dingen, als ik dan eenmaal bezig ben. Mensen zonder adhd doen vaak wat langer over sommige dingen vind ik.
En vast nog wel meer maar daar kom ik ff niet op.

Nu jullie! :P
Sinds wanneer is het een ziekte? :|W
pi_88557896
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:18 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Sinds wanneer is het een ziekte? :|W
Zo bedoelde ik het dus niet, maar het valt wel degelijk onder psychiatrische stoornissen. En fok negeert mijn aanhalingstekens, dus ik kon het ook niet nuanceren. Hierbij dan mijn excuses voor het onhandig formuleren. Zo goed?
pi_88559175
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Alleen maar ADD en verder ben je niks? Geen (leuk) persoon ofzo?
Wel een beetje een pessimistisch beeld dan ;)
ik dacht dat ADD'ers niet zo serieus en humor hadden maar tot nu toe is me dat
nog niet opgevallen hier hahaha jezus
ja ik ben alleen ADD en verder ben ik NIKS en NIEMAND want ik hou van een koude douche !!! ):O :D
mauw
pi_88559206
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 14:01 schreef Michhas het volgende:

[..]


Bedankt voor deze bijdrage :)
ja ik denk jij wil dat wel weten snapjee
mauw
pi_88559224
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:58 schreef ainoo het volgende:

[..]


ik dacht dat ADD'ers niet zo serieus en humor hadden maar tot nu toe is me dat
nog niet opgevallen hier hahaha jezus
ja ik ben alleen ADD en verder ben ik NIKS en NIEMAND want ik hou van een koude douche !!! ):O :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:22 schreef Michhas het volgende:
*O*
Ik probeer het nog luchtig te houden hier, maar niemand doet mee :'( Dit probeer ik elke week, maar ik wordt genegeerd ;(
pi_88559271
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:59 schreef ainoo het volgende:

[..]


ja ik denk jij wil dat wel weten snapjee
Klopt, ook zou ik wel willen weten waar jij nederlands geleerd hebt, zodat ik daar even langs kan gaan en die school kan laten zien hoe het wél moet :Y
pi_88559489
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:00 schreef Michhas het volgende:

[..]


Klopt, ook zou ik wel willen weten waar jij nederlands geleerd hebt, zodat ik daar even langs kan gaan en die school kan laten zien hoe het wél moet :Y
gast ik kan echt wel nederlands maar op een forum heb ik geen zin in correct abn, punten en komm'as en hoofdletters en daarnaast ben ik creatief met woorden en creëer ik mijn eigen woorden. Add'ers zijn creatief toch.
maar ik merk alweer dat ik het uitzonderlijke typje attention deficit disorder hier ben en ik hier niet thuis hoor tenzij ik me even een potje ga aanpassen (8> HAHAHA

ps k heb nederlands gelert op de stateng van damsc0ww jatoch doei swabbi's omin veel plezier hier nochhh *O*
mauw
pi_88559603
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:07 schreef ainoo het volgende:

[..]


gast ik kan echt wel nederlands maar op een forum heb ik geen zin in correct abn, punten en komm'as en hoofdletters en daarnaast ben ik creatief met woorden en creëer ik mijn eigen woorden. Add'ers zijn creatief toch.
maar ik merk alweer dat ik het uitzonderlijke typje attention deficit disorder hier ben en ik hier niet thuis hoor tenzij ik me even een potje ga aanpassen (8> HAHAHA

ps k heb nederlands gelert op de stateng van damsc0ww jatoch doei swabbi's omin veel plezier hier nochhh *O*
Ik ken jouw soort :') Jij wíl uitzonderlijk zijn, en doet er alles aan om zo over te komen :')
  woensdag 10 november 2010 @ 16:20:15 #142
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88559982
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik ken jouw soort :') Jij wíl uitzonderlijk zijn, en doet er alles aan om zo over te komen :')
hap hap hap
pi_88560004
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:20 schreef DrD00m het volgende:

[..]



hap hap hap
Yezzur! Lekker trollen bashen :Y
  woensdag 10 november 2010 @ 16:22:05 #144
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88560047
quote:
14s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:20 schreef Michhas het volgende:

[..]


Yezzur! Lekker trollen bashen :Y
succes met missie kansloos dan ;)
pi_88560248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik ken jouw soort :') Jij wíl uitzonderlijk zijn, en doet er alles aan om zo over te komen :')
oke type 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'
hap hap hop paardje in galop . fijne saaie avond ik hoop dat ik je nederlands niet geschaad heb en je leven niet verpest is. Met vriendelijke groet enzo
mauw
pi_88560305
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:27 schreef ainoo het volgende:

[..]


oke type 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'
hap hap hop paardje in galop . fijne saaie avond ik hoop dat ik je nederlands niet geschaad heb en je leven niet verpest is. Met vriendelijke groet enzo
* Michhas lacht hard _O-
  woensdag 10 november 2010 @ 16:31:41 #147
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88560413
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 15:25 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Zo bedoelde ik het dus niet, maar het valt wel degelijk onder psychiatrische stoornissen. En fok negeert mijn aanhalingstekens, dus ik kon het ook niet nuanceren. Hierbij dan mijn excuses voor het onhandig formuleren. Zo goed?
Als je niet kan nuanceren moet je het ook niet doen. Noem het dan bij het juiste naampje ;)
(psychiatische stoornissen zijn geen ziektes)

Je hebt overigens wel gelijk met je snel kwaad zijn. :s)
  woensdag 10 november 2010 @ 16:33:08 #148
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_88560474
:)
pi_88560666
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:10 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik ken jouw soort :') Jij wíl uitzonderlijk zijn, en doet er alles aan om zo over te komen :')
Lekker gek doen!! Ja toch.
pi_88560844
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:31 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Als je niet kan nuanceren moet je het ook niet doen. Noem het dan bij het juiste naampje ;)
(psychiatische stoornissen zijn geen ziektes)

Je hebt overigens wel gelijk met je snel kwaad zijn. :s)
en nu even zonder grappen, wat ben jij een zielig persoon. overal commentaar op hebben,.. mensen die dat hebben die hebben vaak weinig plezier in hun leven. of ben je een uitzonderlijk gevalletje ;)
je zal nu wel vol gas er tegen in gaan en beweren hoe fantastisch je leven wel niet is en dat jij dat helemaal niet aan mij hoeft te bewijzen en dat juist mijn leven vast zo is, maar dat is niet nodig hoor. ik vind het alleen echt sneu.
mauw
pi_88561043
26e psychiater :) hoop dat ik ADD heb en dan proefmedicatie krijg.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88562210
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:31 schreef DrD00m het volgende:

[..]



Als je niet kan nuanceren moet je het ook niet doen. Noem het dan bij het juiste naampje ;)
(psychiatische stoornissen zijn geen ziektes)

Je hebt overigens wel gelijk met je snel kwaad zijn. :s)
Wat is volgens jou dan het juiste naampje?

Bij bepaalde psychiatrische aandoeningen is bewezen dat die mensen sommige stoffen missen in hun hersenen. Als je iets mist, of juist teveel hebt, ben je ziek. Ziekte staat synoniem aan aandoening, vandaar dat ik adhd net een ziekte noemde. Mensen met een psychiatrische aandoening zijn dus gewoon ziek.

Ik heb ook gezegd dat ik het niet kon nuanceren doordat ik op fok geen aanhalingstekens kan gebruiken. Ik kan heus wel nuanceren, maar dat lukt op fok dus niet. Overigens was en ben ik niet kwaad hoor ;)
  woensdag 10 november 2010 @ 17:25:24 #153
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88562689
Dus.... Hoi *O*
Ik ga lekker kinderen voor kinderen 1 tm 27 kopen :)
Vanmiddag al uitgebreid met youtube meegezongen O+
Mn harige huismonster keek zo: :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88585102
Stuiteren jullie ook harder als het stormt? *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88586691
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:02 schreef seasushi het volgende:
Stuiteren jullie ook harder als het stormt? *O*
Ja, de uitspraak "er zal wel wind/storm komen" moet toch ergens vandaan komen :P
Ik ben sowieso gevoelig voor weersveranderingen, maar weet eigenlijk niet of dat per se door de ADHD komt.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_88587343
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:02 schreef seasushi het volgende:
Stuiteren jullie ook harder als het stormt? *O*
Nee, dan irriteer ik me aan alles :)
Tevens stormt het hier nog helemaal niet :o
pi_88600411
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:02 schreef seasushi het volgende:
Stuiteren jullie ook harder als het stormt? *O*
Ik stuiter als ik 8 uur slaap op een nachtje, dat is echt niet goed voor mij want dan ben ik helemaal onrustig :)
pi_88602475
ik duik helemaal in weerkaarten ,nieuwsberichten, meteosites in binnen- en buitenland enz enz
(8> 8)7 8)7
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88607612
Ik denk te veel na. :{
pi_88622163
Ik kan niet slapen :{
pi_88622892
Hey mensen,

het is echt tijd voor een meet en lekker samen te stuiteren/weg te dromen. Het lijkt mij interessant om meer mensen met AD(H)D te ontmoeten om ervaringen/tips uit te wisselen.
Ik stel voor om iets af te spreken mits er genoeg animo voor is.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_88622911
Misschien wel leuk idee
pi_88623692
Ja lijkt me eigenlijk ook wel leuk!
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:23:09 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88624724
Ik ben voorstander van een meet *O* *O*
misschien is het handig als iedereen even post in welke omgeving hij/zij woont, om een geschikte lokatie te bepalen? Ik woon/werk in Rotterdam/Den Haag/Utrecht :) (ja, ook mijn dagelijks leven stuitert *O* ) oh en binnenkort (ik gok januari) woon ik in Den Haag dus stuitert mijn leven weer wat minder :) :) woeiiiiii *O* samenhokken met mn ADHD vriendje *O*

zo, nou, die klotestorm zeg. Ik was gisteravond toen ik ging slapen helemaal hyper, had ik al maanden niet gehad volgens mij. En mn concerta was nog niet uitgewerkt, dus ik denk ook dat het van de storm kwam. Gelukkig heeft vriendjelief ook ritalin in huis dus ik heb er maar weer een halve ritalin ingeknald, toen was ik binnen een half uur weer weg :)

oja, over ontmoeten van mensen met ADHD: er is een stichting die in diverse steden adhd-café's organiseert. ik geloof www.impulsdigitaal.nl , daar staat het op...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88625980
Meet lijkt me leuk :D
Ik woon zelf in Arnhem, maar als ik het red om naar die meet te komen vind ik het niet erg om ver te reizen :)
pi_88631071
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben voorstander van een meet *O* *O*
misschien is het handig als iedereen even post in welke omgeving hij/zij woont, om een geschikte lokatie te bepalen? Ik woon/werk in Rotterdam/Den Haag/Utrecht :) (ja, ook mijn dagelijks leven stuitert *O* ) oh en binnenkort (ik gok januari) woon ik in Den Haag dus stuitert mijn leven weer wat minder :) :) woeiiiiii *O* samenhokken met mn ADHD vriendje *O*

zo, nou, die klotestorm zeg. Ik was gisteravond toen ik ging slapen helemaal hyper, had ik al maanden niet gehad volgens mij. En mn concerta was nog niet uitgewerkt, dus ik denk ook dat het van de storm kwam. Gelukkig heeft vriendjelief ook ritalin in huis dus ik heb er maar weer een halve ritalin ingeknald, toen was ik binnen een half uur weer weg :)

oja, over ontmoeten van mensen met ADHD: er is een stichting die in diverse steden adhd-café's organiseert. ik geloof www.impulsdigitaal.nl , daar staat het op...
Even op die site gekeken en dit is het adres in Utrecht:

AD(H)D-café Utrecht
Iedere eerste donderdag van de maand vanaf 21.00 uur
Locatie:
Café Averechts
Lijsterstraat 49
Utrecht

Woon zelf in Tiel, Gelderland. Dus Utrecht is voor mij goed te doen. Denk zelf dat als we een meet gaan organiseren dat het toch wel op Utrecht uitkomt, aangezien er ook wel wat mensen uit de omgeving Arnhem Nijmegen komen, zie hierboven :D

Ik ben voor, lijkt mij leuk! :)
pi_88633255
Woon in Apeldoorn, zit op school in Amersfoort maar Utrecht is goed te doen
pi_88634562
Ik woon zelf in Amsterdam, maar weet ik of ik zoveel stuiterende mensen aankan :')
pi_88635158
Ik geef trouwens alvast even aan dat als het in het weekend wordt gehouden dat ik na m'n werk kom, werk tot 20:30u. Op een vrijdagavond kan ik gewoon wel op normale tijden :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:54:30 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88635606
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:43 schreef McGilles het volgende:
Ik geef trouwens alvast even aan dat als het in het weekend wordt gehouden dat ik na m'n werk kom, werk tot 20:30u. Op een vrijdagavond kan ik gewoon wel op normale tijden :P
oh dan ben ik voor de vrijdagavond
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88643842
Ik ook maar wat is het idee er achter, drinken en we zien wel ?
Ben benieuwd hoe de sfeer is, je kent elkaar niet echt
pi_88657443
Utrecht word het dus? Ik woon in Groningen :D. Maar als er veel mensen willen komen, dan lijkt het me wel leuk!
En een doordeweekse dag? Dan moet iedereen werken zeker :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:51:24 #173
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88657612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:48 schreef oddeyed het volgende:
Utrecht word het dus? Ik woon in Groningen :D. Maar als er veel mensen willen komen, dan lijkt het me wel leuk!
En een doordeweekse dag? Dan moet iedereen werken zeker :P
Ik ben best wel in voor een meet maar dan organiseer ik m liever bij mij thuis :P Ik heb geen geld om ergens anders heen te gaan en vind dan een meet waarbij iedereen wat lekkers mee neemt leuker. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88661735
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:51 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik ben best wel in voor een meet maar dan organiseer ik m liever bij mij thuis :P Ik heb geen geld om ergens anders heen te gaan en vind dan een meet waarbij iedereen wat lekkers mee neemt leuker. :Y
Ook tof! Maar waar woon je? Niet nog verder weg hoop ik he :')

Ik kan weer niet slapen }:|
  zaterdag 13 november 2010 @ 02:06:15 #175
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88662479
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:28 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ook tof! Maar waar woon je? Niet nog verder weg hoop ik he :')

Ik kan weer niet slapen }:|
Ehm ja nog verder weg ja. :@ Als je in mn profiel gekeken had, had je t kunnen weten. ;)

Story of my life. Als ik wel ga slapen gaat mn hart tekeer als een debiel waardoor ik juist niet slapen kan dus ik heb al menig nachtje overgeslagen. En onder tussen maar horen dat je gewoon moet doorzetten en zin moet maken ed ed..... Ja tuuuuurlijk.......... :{ Als dat soort lampies nou eens een maand in mijn schoenen zouden kunnen staan he!....

* Possie dwingt zich zelf om in bed te gaan liggen.....

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 13-11-2010 02:16:12 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88662764
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 02:06 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ehm ja nog verder weg ja. :@ Als je in mn profiel gekeken had, had je t kunnen weten. ;)

Story of my life. Als ik wel ga slapen gaat mn hart tekeer als een debiel waardoor ik juist niet slapen kan dus ik heb al menig nachtje overgeslagen. En onder tussen maar horen dat je gewoon moet doorzetten en zin moet maken ed ed..... Ja tuuuuurlijk.......... :{ Als dat soort lampies nou eens een maand in mijn schoenen zouden kunnen staan he!....

* Possie dwingt zich zelf om in bed te gaan liggen.....
Slaap je net als ik dan 9 van de 10 nachten rond deze tijd? Irritant he?

Deze week ook nog geen enkele nacht op tijd gaan slapen, wel geprobeerd maar zonder succes. Nu nog even het één en ander uitzoeken en dan maar weer rustig slapen hoop ik :)
  zaterdag 13 november 2010 @ 09:49:54 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88664420
Hihi, bij possie thuis is relaxed, vooral op vrijdag ;) lekker om de hoek!
Ik vind alles prima. Kunnen ivm de reistijd voor sommigen ook een sponsorpotje voor possie opzetten, vind ik ook goed. We hoeven wmb niet duur te eten/drinken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 13 november 2010 @ 09:53:00 #178
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_88664446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 09:49 schreef Murmeli het volgende:
Hihi, bij possie thuis is relaxed, vooral op vrijdag ;) lekker om de hoek!
Ik vind alles prima. Kunnen ivm de reistijd voor sommigen ook een sponsorpotje voor possie opzetten, vind ik ook goed. We hoeven wmb niet duur te eten/drinken.
Sponsorpotje :') Lief aangeboden maar dat sla ik liever af. ;)

Vrijdag wordt voor mij all1 wel lastig. Liever op zaterdagavond. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_88666008
Iemand bekend met ADD/ADHD en XTC ?
Gebruik doordeweeks Conserta en 1 x in de maand een pil of 2.
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:04:09 #180
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88668666
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 11:36 schreef stoeltafel het volgende:
Iemand bekend met ADD/ADHD en XTC ?
Gebruik doordeweeks Conserta en 1 x in de maand een pil of 2.
Alleen voordat ik aan de concerta ging
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:14:48 #181
139770 Miasan
Roemer has it
pi_88669017
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:48 schreef oddeyed het volgende:
Utrecht word het dus? Ik woon in Groningen :D. Maar als er veel mensen willen komen, dan lijkt het me wel leuk!
En een doordeweekse dag? Dan moet iedereen werken zeker :P
Mij lijkt het ook leuk om te komen, en woon ook in omgeving Groningen. :) Maar als het zover weg is als Pijnacker en dan ook nog eens 's weekends is het voor mij te duur :o doordeweeks gratis OV jeweets.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_88676457
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:14 schreef Miasan het volgende:

[..]


Mij lijkt het ook leuk om te komen, en woon ook in omgeving Groningen. :) Maar als het zover weg is als Pijnacker en dan ook nog eens 's weekends is het voor mij te duur :o doordeweeks gratis OV jeweets.
Ja voor mij dus ook, ik heb ook doordeweekse ov. En ik moet in het weekend werken :P .
pi_88677043
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:23 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben voorstander van een meet *O* *O*
misschien is het handig als iedereen even post in welke omgeving hij/zij woont, om een geschikte lokatie te bepalen? Ik woon/werk in Rotterdam/Den Haag/Utrecht :) (ja, ook mijn dagelijks leven stuitert *O* ) oh en binnenkort (ik gok januari) woon ik in Den Haag dus stuitert mijn leven weer wat minder :) :) woeiiiiii *O* samenhokken met mn ADHD vriendje *O*

zo, nou, die klotestorm zeg. Ik was gisteravond toen ik ging slapen helemaal hyper, had ik al maanden niet gehad volgens mij. En mn concerta was nog niet uitgewerkt, dus ik denk ook dat het van de storm kwam. Gelukkig heeft vriendjelief ook ritalin in huis dus ik heb er maar weer een halve ritalin ingeknald, toen was ik binnen een half uur weer weg :)

oja, over ontmoeten van mensen met ADHD: er is een stichting die in diverse steden adhd-café's organiseert. ik geloof www.impulsdigitaal.nl , daar staat het op...
Waarom moet het weer een ADHD cafe zijn? Het lijkt mij juist leuker om naar een ''normaal'' iets te gaan. Utrecht lijkt mij wel een mooie stad, maar iedereen moet in het weekend werken hier... ;(
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:15:38 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88678003
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 18:39 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Waarom moet het weer een ADHD cafe zijn? Het lijkt mij juist leuker om naar een ''normaal'' iets te gaan. Utrecht lijkt mij wel een mooie stad, maar iedereen moet in het weekend werken hier... ;(
Ik noemde dat als alternatief voor een meet. Of als extra. Niet om elkaar daar te ontmoeten
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 05:24:03 #185
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88691942
Oke, ik heb me speciaal voor dit topic geregistreerd, wees allen vereerd :*
Met het tijdstip van posten pas ik hier geloof ik wel tussen :Y. Ik zal mijn verhaal vertellen, hoor wel wat jullie er van vinden. Ik zit nu in 5 gymnasium en mijn ouders kregen laatst een brief thuisgestuurd omdat ik in de 2 maand dat we al naar school gaan er 4x uitgestuurd was ^O^. Ik vond het allemaal wel meevallen eigelijk, vorige jaren was mijn saldo uitstuurformulieren rond dit tijdstip al het dubbele van nu ofzo :D Maar nu ik in de 5de zit vinden ze het blijkbaar nietmeer kunnen. En ik heb even nagevraagd, van de hele 5 vwo groep ben ik gewoon de enige die ze er dit jaar uitgegooid hebben (dus de hele map bij de conrector van ons jaar is gewoon van mij :7 ). Ik ga telkens gewoon nét te lang door met kutten. Ik merk ook wel dat ik soms veel kinderachtiger ben dan de rest, op bankjes gaan staan en aan dingen slingeren, op dingen springen etc. Of echt kinderlijk enthousiast over iets zijn (met natuurkunde, ( ''oh kijk dit werkt ook op mijn oorbellen :o'' ), en dan kijken anderen mij altijd aan van :'). Verder ben ik echt supersnel gefrustreerd, bv om de mail van fok die net maar niet kwam (bleek later dattie bij m'n junkmail stond). Verder kan ik me totaal niet concentreren op school, ik heb in deze 4,5 jaar gymnasium gewoon nog nóóit huiswerk gemaakt. Ik vergeet het gewoon, als ik thuiskom ga ik iets anders doen en voor ik het weet is het eten klaar. Alleen leren voor de toetsweek (met heel veel pushen van mama :X ) doe ik soms. Maar nu gaat het wat kutter met mijn cijfers en nu is het gewoon zoooo moeilijk om ineens 2 uur achter elkaar huiswerk te maken.

Nou heb ik volgende week op aandringen van de school dus een adhd/add test, waar ik eigenlijk bestwel tegenop zie. Dus ik zou graag wel willen weten hoe dat een beetje gaat ;).

Sorry voor het lange verhaal trouwens :@
  zondag 14 november 2010 @ 10:25:46 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88693099
quote:
Op zondag 14 november 2010 05:24 schreef Vegaburger het volgende:
Oke, ik heb me speciaal voor dit topic geregistreerd, wees allen vereerd :*
Met het tijdstip van posten pas ik hier geloof ik wel tussen :Y. Ik zal mijn verhaal vertellen, hoor wel wat jullie er van vinden. Ik zit nu in 5 gymnasium en mijn ouders kregen laatst een brief thuisgestuurd omdat ik in de 2 maand dat we al naar school gaan er 4x uitgestuurd was ^O^. Ik vond het allemaal wel meevallen eigelijk, vorige jaren was mijn saldo uitstuurformulieren rond dit tijdstip al het dubbele van nu ofzo :D Maar nu ik in de 5de zit vinden ze het blijkbaar nietmeer kunnen. En ik heb even nagevraagd, van de hele 5 vwo groep ben ik gewoon de enige die ze er dit jaar uitgegooid hebben (dus de hele map bij de conrector van ons jaar is gewoon van mij :7 ). Ik ga telkens gewoon nét te lang door met kutten. Ik merk ook wel dat ik soms veel kinderachtiger ben dan de rest, op bankjes gaan staan en aan dingen slingeren, op dingen springen etc. Of echt kinderlijk enthousiast over iets zijn (met natuurkunde, ( ''oh kijk dit werkt ook op mijn oorbellen :o'' ), en dan kijken anderen mij altijd aan van :'). Verder ben ik echt supersnel gefrustreerd, bv om de mail van fok die net maar niet kwam (bleek later dattie bij m'n junkmail stond). Verder kan ik me totaal niet concentreren op school, ik heb in deze 4,5 jaar gymnasium gewoon nog nóóit huiswerk gemaakt. Ik vergeet het gewoon, als ik thuiskom ga ik iets anders doen en voor ik het weet is het eten klaar. Alleen leren voor de toetsweek (met heel veel pushen van mama :X ) doe ik soms. Maar nu gaat het wat kutter met mijn cijfers en nu is het gewoon zoooo moeilijk om ineens 2 uur achter elkaar huiswerk te maken.

Nou heb ik volgende week op aandringen van de school dus een adhd/add test, waar ik eigenlijk bestwel tegenop zie. Dus ik zou graag wel willen weten hoe dat een beetje gaat ;).

Sorry voor het lange verhaal trouwens :@
Hi *O*
Niets om tegenop te zien hoor. Ze gaan vooral dingen aan je vragen, over je concentratie, of je druk bent, dus eigenlijk over alle adhd kenmerken en of je die herkent bij jezelf. Moet een van je ouders ook mee? Misschien moet je nog een vragenlijst invullen. De test is neem ik aan gewoon bij een psycholoog of psychiater?

Zo te horen heb je het in ieder geval tot nu toe allemaal goed gedaan op school, dat is wel fijn. Dat had ik ook, en het werd bij mij ook vanaf 5 gym wat lastig, ook omdat strebertje murmeli zo nodig 9 vakken wilde doen :@ wat dus niet lukte.

In ieder geval sterkte, het komt vast goed. En mocht je het hebben: ook dat is geen drama, het kan er hooguit voor zorgen dat je wat handige hulp krijgt bij dingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Murmeli op 14-11-2010 10:31:39 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 11:06:27 #187
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88693686
Haha ik heb zelfs 10 vakken :7. Ik ben bang dat alle leraren heel anders tegen mij gaan doen, ik hoop gewoon dat het een beetje hetzelfde blijft. Die test is trouwens bij een orthopedagoog, maar wel gespecialiseerd in adhd (volgens mijn ouders). Maar je krijgt toch niet meteen medicijnen voorgeschreven? Want ik wil natuurlijk wel mijn eigen gezellige zelf blijven O+ (alleen dan met iets meer concentratie hehe :s) )
  zondag 14 november 2010 @ 11:23:42 #188
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88693984
quote:
Op zondag 14 november 2010 11:06 schreef Vegaburger het volgende:
Haha ik heb zelfs 10 vakken :7. Ik ben bang dat alle leraren heel anders tegen mij gaan doen, ik hoop gewoon dat het een beetje hetzelfde blijft. Die test is trouwens bij een orthopedagoog, maar wel gespecialiseerd in adhd (volgens mijn ouders). Maar je krijgt toch niet meteen medicijnen voorgeschreven? Want ik wil natuurlijk wel mijn eigen gezellige zelf blijven O+ (alleen dan met iets meer concentratie hehe :s) )
Mja, kan zijn dat ze anders gaan doen. Maar als het goede leraren zijn doen ze dat niet. En je kan het natuurlijk met ze bespreken, wat je wil dat ze wel of niet doen/zeggen.
En je hoeft het niet tegen iedereen te zeggen natuurlijk. Het is jouw privé leven, en daar beslis je alleen zelf over, en je ouders natuurlijk een beetje.
Ik zou het denk ik ook niet meteen aan je klasgenoten vertellen, maar pas als je er zelf een beetje aan gewend bent.

Medicijnen moeten worden voorgeschreven door een arts, dus dat gebeurt niet zolang er geen arts betrokken is, lijkt me. En ook dat beslis je zelf. Je bent bijna volwassen, dus ik vind dat anderen er niet zoveel over te zeggen hebben. Natuurlijk kunnen je ouders wel een mening hebben en die moet je wel serieus nemen enzo, maar met dit soort dingen vind ik dat jouw eigen gevoel het zwaarst weegt.

:o 10 vakken :o dat is veel! Ben jij ook zon streber dan, net als ik?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 11:53:43 #189
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88694657
Valt eigenlijk wel mee, ik heb

- Nederlands
- Engels
- Frans
- Grieks
- Latijn
- KCV
- ANW
- Natuurkunde
- Biologie
- Scheikunde
- Wiskunde B
- Beweginsonderwijs (maar die tel ik niet mee ;) )

Volgens mij heb ik 3 vakken ''te veel''. Eerst wou ik economie er ook nog bij maar dat paste niet in mijn rooster :P. Ik denk trouwens dat een aantal klasgenoten wel een vermoeden hebben, sommige leraren vroegen ook ineens in de klas aan mij: hee heb jij ADHD? Mijn antwoord was altijd: heeft u zelf ADHD :D ?

Maar ik vraag me af, is een diagnose bij zo'n orthopedagoog wel ''officieel''?
  zondag 14 november 2010 @ 12:09:06 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88695085
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Vegaburger het volgende:
Valt eigenlijk wel mee, ik heb

- Nederlands
- Engels
- Frans
- Grieks
- Latijn
- KCV
- ANW
- Natuurkunde
- Biologie
- Scheikunde
- Wiskunde B
- Beweginsonderwijs (maar die tel ik niet mee ;) )

Volgens mij heb ik 3 vakken ''te veel''. Eerst wou ik economie er ook nog bij maar dat paste niet in mijn rooster :P. Ik denk trouwens dat een aantal klasgenoten wel een vermoeden hebben, sommige leraren vroegen ook ineens in de klas aan mij: hee heb jij ADHD? Mijn antwoord was altijd: heeft u zelf ADHD :D ?

Maar ik vraag me af, is een diagnose bij zo'n orthopedagoog wel ''officieel''?
wat is kcv en anw?
haha, wel een grappige reactie van jou op vragen of je adhd hebt :)
ik weet niet of dat officieel is. dat zou je even moeten navragen. bij mij is het door een psychiater gedaan, en bij mn vriend door een psycholoog volgens mij. Het hangt er een beetje vanaf hoe het binnen de betreffende instelling wordt georganiseerd volgens mij, het kan ook dat die orthopedagoog het gesprek tussen jou en hem/haar nabespreekt met een psychiater ofzoiets. geen idee dus.

trouwens "maar" 3 vakken teveel, grapjas! Ik had er toendertijd 2 teveel maar heb er 2 laten vallen en 1 erbij genomen na de kerstvakantie. Ik begon echt 3-en te halen enzo. altijd te lui geweest om te leren, dus mja, dan wordt het op een gegeven moment lastig. bij mn studie ook last mee gehad. maar toendertijd was adhd nog niet zo bekend en wat ik ervan hoorde vond ik niet op mezelf van toepassing. maargoed, kwam er dus op mn 34e alsnog achter :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 12:32:29 #191
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88695699
KCV is klassieke culturele vorming, maar tis eigenlijk gewoon geschiedenis over de klassieke oudheid, en een verplicht vak bij gymnasium. ANW staat voor algemene natuurwetenschappen, ook verplicht en is bedacht door de overheid om uren op te vullen -O- . Een soort mix van biologie, scheikunde en natuurkunde.

Ik dacht dat ik al laat was met (misschien) diagnose adhd op m'n 16de, gehe 34 is wel laat zeg :o . Maar heb je uiteindelijk je diploma wel gehaald zonder te blijven zitten ofzo? En heb je daarna een universitaire studie gedaan?

En ik moet nu eindelijk engels gaan leren, ik blijf het maar uitstellen o|O
  zondag 14 november 2010 @ 15:17:43 #192
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88700705
En ik heb gewoon nog steeds niet geleerd, :(
  zondag 14 november 2010 @ 15:18:15 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88700726
quote:
Op zondag 14 november 2010 12:32 schreef Vegaburger het volgende:
KCV is klassieke culturele vorming, maar tis eigenlijk gewoon geschiedenis over de klassieke oudheid, en een verplicht vak bij gymnasium. ANW staat voor algemene natuurwetenschappen, ook verplicht en is bedacht door de overheid om uren op te vullen -O- . Een soort mix van biologie, scheikunde en natuurkunde.

Ik dacht dat ik al laat was met (misschien) diagnose adhd op m'n 16de, gehe 34 is wel laat zeg :o . Maar heb je uiteindelijk je diploma wel gehaald zonder te blijven zitten ofzo? En heb je daarna een universitaire studie gedaan?

En ik moet nu eindelijk engels gaan leren, ik blijf het maar uitstellen o|O
Vwo ging prima, studie wel afgemaakt, maar was een drama. Dubbele tijd over gedaan :@
Maar werken is eigenlijk het ergste. Ik vind alles maar even leuk en zit altijd een beetje andere dingen te doen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 15:20:36 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88700794
quote:
Op zondag 14 november 2010 15:17 schreef Vegaburger het volgende:
En ik heb gewoon nog steeds niet geleerd, :(
-O-

Probeer in ieder geval een kwartiertje te leren. Heb je in ieder geval weer iets om trots op te zijn :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88700815
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vwo ging prima, studie wel afgemaakt, maar was een drama. Dubbele tijd over gedaan :@
Maar werken is eigenlijk het ergste. Ik vind alles maar even leuk en zit altijd een beetje andere dingen te doen....
Wat voor problemen ervaar jij op werk?
Ik voornamelijk dat ik altijd met verschillende dingen tegelijkertijd bezig ben en van alles en nogwat beloof te doen en dan toch dingen vergeet. Ook als iemand wat vraagt wil ik het altijd gelijk gaan doen.

Wat voor werk doe je nu en ben je dat ook al zat dan? :)
pi_88701645
Ik heb al een poosje(4 maand) last van Tinnitus (uitleg en info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus)
Afgelopen vrijdag heb ik besloten om die dag even geen Concerta 18mg te nemen (zaterdag en zondag ook niets ingenomen) en tegen zaterdag avond viel mijn op dat mijn tinnitus weg was. wie heeft hier ook last van ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 14 november 2010 @ 15:53:04 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88701940
quote:
Op zondag 14 november 2010 15:21 schreef McGilles het volgende:

[..]



Wat voor problemen ervaar jij op werk?
Ik voornamelijk dat ik altijd met verschillende dingen tegelijkertijd bezig ben en van alles en nogwat beloof te doen en dan toch dingen vergeet. Ook als iemand wat vraagt wil ik het altijd gelijk gaan doen.

Wat voor werk doe je nu en ben je dat ook al zat dan? :)
Ik werk al 7 jaar bij dezelfde organisatie, doe nu een project dat heel anders is dan het werk dat ik daar eerst deed. Afwisselender. Maar nu moet ik dingen afmaken en dat lukt niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 november 2010 @ 17:18:25 #198
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88704974
Ik denk dat het weer uitkomt op spieken van mijn iPod touch af :@ . Naah, zo gaat het echt altijd bij mij, wil ik leren, komt het er weer niet van en gebruik ik weeeeer mijn iPod.
pi_88733019
Volgens de diagnose heb ik ADHD/ADD maar hoe zit het bij andere mensen? De meeste die ik spreek hebben of ADHD of ADD. Wat houd precies de combinatie van ADHD/ADD in ? Lees net het boek van Karin Windt en als ik dan de verschillen lezen tussen ADHD en ADD zijn het vaak de tegenovergestelde punten. Dus een ADHD zit nooit stil terwijl een ADD vaak stil zit. Wat maakt het dan dat ik een combinatie heb ? Moet er wel bij vertellen dat ik nu gelukkig wel een film kan afmaken, wel een lange avond kan eten terwijl dit vroeg nooit kon.
pi_88733607
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:01 schreef stoeltafel het volgende:
Volgens de diagnose heb ik ADHD/ADD maar hoe zit het bij andere mensen? De meeste die ik spreek hebben of ADHD of ADD. Wat houd precies de combinatie van ADHD/ADD in ? Lees net het boek van Karin Windt en als ik dan de verschillen lezen tussen ADHD en ADD zijn het vaak de tegenovergestelde punten. Dus een ADHD zit nooit stil terwijl een ADD vaak stil zit. Wat maakt het dan dat ik een combinatie heb ? Moet er wel bij vertellen dat ik nu gelukkig wel een film kan afmaken, wel een lange avond kan eten terwijl dit vroeg nooit kon.
Het is in grote lijnen hetzelfde, alleen ADD heeft geen H, minder hyperactiviteit dus. Een ADHD-er kan ook helemaal stil vallen, helemaal in zijn eigen wereldje :)
pi_88734764
Ja dat weet ik maar een ADD'er is toch rustig, en een ADHD juist niet maar wat houd dan een combinatie in ? Soms druk ?

Wat heb jij dan voor een diagnose ?
pi_88735236
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:53 schreef stoeltafel het volgende:
Ja dat weet ik maar een ADD'er is toch rustig, en een ADHD juist niet maar wat houd dan een combinatie in ? Soms druk ?

Wat heb jij dan voor een diagnose ?
Ik heb zelf ADHD.
ADD'ers zijn lang niet altijd rustig, en ADHD'ers zijn ook lang niet altijd hyper, dat is een beetje stereotypering.
Ik zit vaak in mijn eigen wereldje (wat jij dus typisch ADD zou noemen), dan ben ik stil en rustig, en eigenlijk een beetje onbereikbaar voor de buitenwereld. Dan ben ik gewoon aan het nadenken ofzo.
pi_88736425
Even voor de duidelijkheid, wat ik zeg zijn niet mijn woorden maar van Karin Windt, uit een boek dus.

Vroeger had ik veel meer de H, gelukkig maar ben nog wel heel snel met praten. Zinnen invullen enz. Schrijf nu een schoolopdracbt hoe ik een ADHD / ADD adviesbureau voor studenten zou runnen. Wel interessant en het levert punten op.
  maandag 15 november 2010 @ 16:26:31 #204
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88742252
Nou mijn toets viel eigenlijk wel mee, en ik heb zelfs nog 30 minuten geleerd :D Alleen het leesgedeelte met van die lange teksten was iets moeilijker om op te concentreren :@
  maandag 15 november 2010 @ 17:27:30 #205
238488 Crapbag
I love crap
pi_88744567
Mijn officiele diagnose is "ADHD het gecombineerde type" dus met alles erop en eraan zeg maar (ongeconcentreerd, hyperactief en impulsief). Ondanks dat ik hyperactief ben kan ik ook heel erg stil, rustig en verlegen overkomen. Maar dan slaat bij mij de hyperactiviteit naar "binnen", waardoor ik dichtklap, heel rustig en verlegen lijk, maar ondertussen van binnen keihard stuiter en hyper ben.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  maandag 15 november 2010 @ 17:52:34 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88745562
quote:
Op maandag 15 november 2010 17:27 schreef Crapbag het volgende:
Mijn officiele diagnose is "ADHD het gecombineerde type" dus met alles erop en eraan zeg maar (ongeconcentreerd, hyperactief en impulsief). Ondanks dat ik hyperactief ben kan ik ook heel erg stil, rustig en verlegen overkomen. Maar dan slaat bij mij de hyperactiviteit naar "binnen", waardoor ik dichtklap, heel rustig en verlegen lijk, maar ondertussen van binnen keihard stuiter en hyper ben.
Dat klinkt wel bekend.... Ga ik als een gek dingen bedenken die ik zou moeten zeggen.
Heb op een gegeven moment besloten dat ik dan niks hoef te zeggen, werkt best goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 15 november 2010 @ 17:53:34 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88745617
quote:
Op maandag 15 november 2010 16:26 schreef Vegaburger het volgende:
Nou mijn toets viel eigenlijk wel mee, en ik heb zelfs nog 30 minuten geleerd :D Alleen het leesgedeelte met van die lange teksten was iets moeilijker om op te concentreren :@
Goed gedaan! Misschien is 30 min gewoon genoeg geweest dan. Ik ben trots op je!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 15 november 2010 @ 19:22:53 #208
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88749501
Wieee dankje murm O+
pi_88749631
quote:
Op maandag 15 november 2010 17:27 schreef Crapbag het volgende:
Mijn officiele diagnose is "ADHD het gecombineerde type" dus met alles erop en eraan zeg maar (ongeconcentreerd, hyperactief en impulsief). Ondanks dat ik hyperactief ben kan ik ook heel erg stil, rustig en verlegen overkomen. Maar dan slaat bij mij de hyperactiviteit naar "binnen", waardoor ik dichtklap, heel rustig en verlegen lijk, maar ondertussen van binnen keihard stuiter en hyper ben.
Dat heb ik nooit, altijd spontaan en adrem. Kan wel meer stil zitten, gelukkig. Lees nu het boek van Karin Windt
pi_88751072
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:25 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit, altijd spontaan en adrem. Kan wel meer stil zitten, gelukkig. Lees nu het boek van Karin Windt
Verlegen en rustig ben ik ook niet, praat met iedereen en altijd :P
  maandag 15 november 2010 @ 20:13:25 #211
238488 Crapbag
I love crap
pi_88752224
Ik ben ook eigenlijk helemaal niet verlegen en rustig, maar omdat ik op dat moment vanbinnen zo aan het hyperen/stuiteren ben, kan het wel zo op anderen overkomen, omdat ik op dat moment even niet weet waar ik aan "toe moet geven". Het komt ook voor dat ik zonder na te denken dan alles er uit flap. Soort van woorden-diarree dus ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_88755161
quote:
Op maandag 15 november 2010 20:13 schreef Crapbag het volgende:
Ik ben ook eigenlijk helemaal niet verlegen en rustig, maar omdat ik op dat moment vanbinnen zo aan het hyperen/stuiteren ben, kan het wel zo op anderen overkomen, omdat ik op dat moment even niet weet waar ik aan "toe moet geven". Het komt ook voor dat ik zonder na te denken dan alles er uit flap. Soort van woorden-diarree dus ;)
Ja dat heb ik ook, ben wel een BEETJE verlegen maar het is vooral dat ik niet weet waar ik aan moet toegeven. Of ik lul zoveel dat niemand er wat van begrijpt.

Tenzij ik me op mijn gemak voel, dan doe ik wel 'normaal'.
  dinsdag 16 november 2010 @ 07:45:14 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88767755
quote:
Op maandag 15 november 2010 21:09 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook, ben wel een BEETJE verlegen maar het is vooral dat ik niet weet waar ik aan moet toegeven. Of ik lul zoveel dat niemand er wat van begrijpt.

Tenzij ik me op mijn gemak voel, dan doe ik wel 'normaal'.
Vroeger was ik nooit verlegen, toen ik wat ouder werd wel. Ws onzeker geworden door teveel commentaar op mijn gedrag van mn ma. Nu word ik weer wat minder verlegen nu mn zelfvertrouwen weer toeneemt :) O+
Vind ik wel fijn. Ben dan wel weer wat drukker en adhd-eriger, maar dat hoort bij me, dus is goed. Op mn werk wordt het ook wel gewaardeerd.

Was grappig gisteren trouwens. Had een gesprek met mijn projectleider en tijdens dat gesprek belde een van de directeuren over mijn beoordeling (naar mn projectleider). Bleek dat die belde om te checken of het wel klopte dat ik weer zon goede beoordeling had. Want dat had hij nog nooit meegemaakt, nadat een medewerker eerst anderhalf jaar (gedeeltelijk) ziek is. O+
Ik vond dat best wel tof om te horen :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88767994
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 07:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Vroeger was ik nooit verlegen, toen ik wat ouder werd wel. Ws onzeker geworden door teveel commentaar op mijn gedrag van mn ma. Nu word ik weer wat minder verlegen nu mn zelfvertrouwen weer toeneemt :) O+
Vind ik wel fijn. Ben dan wel weer wat drukker en adhd-eriger, maar dat hoort bij me, dus is goed. Op mn werk wordt het ook wel gewaardeerd.

Was grappig gisteren trouwens. Had een gesprek met mijn projectleider en tijdens dat gesprek belde een van de directeuren over mijn beoordeling (naar mn projectleider). Bleek dat die belde om te checken of het wel klopte dat ik weer zon goede beoordeling had. Want dat had hij nog nooit meegemaakt, nadat een medewerker eerst anderhalf jaar (gedeeltelijk) ziek is. O+
Ik vond dat best wel tof om te horen :Y
Weh? Was je anderhalf jaar ziek? :o
pi_88768212
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:32 schreef Vegaburger het volgende:


Ik dacht dat ik al laat was met (misschien) diagnose adhd op m'n 16de, gehe 34 is wel laat zeg :o . Maar heb je uiteindelijk je diploma wel gehaald zonder te blijven zitten ofzo? En heb je daarna een universitaire studie gedaan?

Hier was de diagnose op 40... :o

Wel al jaren bij de zelfde werkgever, maar qua opleidingen 12 ambachten enz.... niks gehaals, behalve mijn kabouter veterstrikdiploma ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88768340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:27 schreef seasushi het volgende:

[..]



Hier was de diagnose op 40... :o

Wel al jaren bij de zelfde werkgever, maar qua opleidingen 12 ambachten enz.... niks gehaals, behalve mijn kabouter veterstrikdiploma ;)
Veterstrikdiploma's _O_
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:37:10 #217
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769380
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 08:06 schreef Michhas het volgende:

[..]


Weh? Was je anderhalf jaar ziek? :o
Gedeeltelijk staat er :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769411
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Gedeeltelijk staat er :)
Klopt :P Maar ziek is ziek, gedeeltelijk of niet :P
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:40:15 #219
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769446
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:38 schreef Michhas het volgende:

[..]


Klopt :P Maar ziek is ziek, gedeeltelijk of niet :P
Ok
Ik moet ook zeggen dat de eerste 9 jaar van mijn werkzame leven geen feest waren
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ok
Ik moet ook zeggen dat de eerste 9 jaar van mijn werkzame leven geen feest waren
Werk is sowieso geen feest :N
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:44:34 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769540
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:42 schreef Michhas het volgende:

[..]


Werk is sowieso geen feest :N
Dat was een understatement
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769563
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat was een understatement
Wij begrijpen elkaar niet helemaal goed heb ik het idee :') Het is ook nog vroeg...
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:50:28 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769679
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:45 schreef Michhas het volgende:

[..]


Wij begrijpen elkaar niet helemaal goed heb ik het idee :') Het is ook nog vroeg...
Hihi, ik geloof het ook..
Wat wil je zeggen dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769704
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hihi, ik geloof het ook..
Wat wil je zeggen dan?
Ik wil niks zeggen :o
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:53:35 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769745
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:51 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik wil niks zeggen :o
Oh.. _O-

Waarom dan :o als reactie op anderhalf jaar ziek?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769812
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh.. _O-

Waarom dan :o als reactie op anderhalf jaar ziek?
Omdat dat lang is :o en vervelend
Wat had je dan?
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:59:45 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88769874
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 09:56 schreef Michhas het volgende:

[..]


Omdat dat lang is :o en vervelend
Wat had je dan?
Depressief gefrustreerd de weg kwijt, zoiets.
En mb manager deed stom, dus dat hielp ook niet.
Denk dus vooral de gevolgen van niet-gediagnosticeerde adhd. Ik snapte werkelijk niet waarom alles altijd zon drama was ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88769962
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Depressief gefrustreerd de weg kwijt, zoiets.
En mb manager deed stom, dus dat hielp ook niet.
Denk dus vooral de gevolgen van niet-gediagnosticeerde adhd. Ik snapte werkelijk niet waarom alles altijd zon drama was ;)
Aha.. Dat ken ik wel een beetje ja :)
Wat een gesprek :') Vooral heel erg onduidelijk :')
pi_88770020
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:27 schreef Crapbag het volgende:
Mijn officiele diagnose is "ADHD het gecombineerde type" dus met alles erop en eraan zeg maar (ongeconcentreerd, hyperactief en impulsief). Ondanks dat ik hyperactief ben kan ik ook heel erg stil, rustig en verlegen overkomen. Maar dan slaat bij mij de hyperactiviteit naar "binnen", waardoor ik dichtklap, heel rustig en verlegen lijk, maar ondertussen van binnen keihard stuiter en hyper ben.
Ik lees hier af en toe mee (ik heb een zoon van 9 met ADHD) maar de omschrijving die jij hier geeft slaat ook geheel op mijn zoon.
Mensen die hem voor het eerst zien (en wel weten dat hij ADHD heeft) zeggen dan ook vaak; je merkt er niks van?
Nee, niet na 10 minuten..
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:34:14 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88770542
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:05 schreef Michhas het volgende:

[..]


Aha.. Dat ken ik wel een beetje ja :)
Wat een gesprek :') Vooral heel erg onduidelijk :')
wij zijn goed in onduidelijk zijn :Y
zie het als een kwaliteit :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88770733
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]



wij zijn goed in onduidelijk zijn :Y
zie het als een kwaliteit :Y
Ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van, het gebeurt zelden dat ik mijn opmerkingen/uitspraken moet toelichten :o
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:48:16 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88770911
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:42 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van, het gebeurt zelden dat ik mijn opmerkingen/uitspraken moet toelichten :o
denk dat ik me een beetje aangevallen voelde. beetje zwakke plek van mij.
dus ik dacht ik vraag ff om verduidelijking, want dikke kans dat je het niet als aanval bedoelde en dat was dus ook zo :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88770969
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]



denk dat ik me een beetje aangevallen voelde. beetje zwakke plek van mij.
dus ik dacht ik vraag ff om verduidelijking, want dikke kans dat je het niet als aanval bedoelde en dat was dus ook zo :)
Aangevallen? :o
Ik zou niet durven :N
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:45:39 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88772642
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:51 schreef Michhas het volgende:

[..]


Aangevallen? :o
Ik zou niet durven :N
zoiets vermoedde ik al :)
beetje gewend om veel gezeik te krijgen van zo wil geen werkgever je meer en dat ik gewoon niet zo moet zeuren.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88773717
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:45 schreef Murmeli het volgende:

[..]



zoiets vermoedde ik al :)
beetje gewend om veel gezeik te krijgen van zo wil geen werkgever je meer en dat ik gewoon niet zo moet zeuren.
Haha, dat zou ik niet zeggen :D Ik ben lief :Y
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:03:18 #236
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88775004
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:19 schreef Michhas het volgende:

[..]


Haha, dat zou ik niet zeggen :D Ik ben lief :Y
O+
dan zou je wel bij mij passen O+ ik hou van lieve mensen :Y
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88775379
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]



O+
dan zou je wel bij mij passen O+ ik hou van lieve mensen :Y
Ik pas bij (bijna) iedereen :) Het gebeurt zelden dat ik iemand niet mag of iemand mij niet mag, dan moet je echt extreem zijn :P Ik ben erg tolerant :Y Maar ik verwacht ook dat mensen tolerant richting mij zijn, sarcasme is mijn tweede naam en dat wil nog wel eens verkeerd vallen :')
pi_88778689
Of je waait met alle winden mee? Wanneer ben je dan jezelf ? Of heb je voornamelijk oppervlakkige vriendschappen ? Wat natuurlijk ook prima is. Zelf kan ik me prima aanpassen maar vind echt niet iedereen even leuk.

Lees nu aardig veel boeken over ADHD en ADD en aardig wat boeken zijn toch wel wat negatief. Veel over depressies door ADHD enz. Hoe zit dat bij jullie ?

Ben zelf heel stabiel alleen concentreren is erg lastig en natuurlijk druk enzo maar ben zelden down, nooit last van stemmingswisselingen.
pi_88779711
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:33 schreef stoeltafel het volgende:
Of je waait met alle winden mee? Wanneer ben je dan jezelf ? Of heb je voornamelijk oppervlakkige vriendschappen ? Wat natuurlijk ook prima is. Zelf kan ik me prima aanpassen maar vind echt niet iedereen even leuk.

Lees nu aardig veel boeken over ADHD en ADD en aardig wat boeken zijn toch wel wat negatief. Veel over depressies door ADHD enz. Hoe zit dat bij jullie ?

Ben zelf heel stabiel alleen concentreren is erg lastig en natuurlijk druk enzo maar ben zelden down, nooit last van stemmingswisselingen.
Ik denk ook dat de negatieve dingen van add/adhd meer opvallen en dus meer aandacht krijgen. Ik heb wel last van stemmingswisselingen, en ben depressief geweest. Niet leuk, maar het is niet anders. Een beetje Jantje lacht, jantje huilt.
Toen ik met de medicijnen begon had ik heel erg het gevoel dat ik weer depressief werd. Heel erg vond ik dat. Dat is wel weer weggezakt gelukkig.
Maar er mag ook wel eens wat meer aandacht voor de positieve dingen van add/adhd komen hoor!
pi_88779763
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 14:58 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Ik denk ook dat de negatieve dingen van add/adhd meer opvallen en dus meer aandacht krijgen. Ik heb wel last van stemmingswisselingen, en ben depressief geweest. Niet leuk, maar het is niet anders. Een beetje Jantje lacht, jantje huilt.
Toen ik met de medicijnen begon had ik heel erg het gevoel dat ik weer depressief werd. Heel erg vond ik dat. Dat is wel weer weggezakt gelukkig.
Maar er mag ook wel eens wat meer aandacht voor de positieve dingen van add/adhd komen hoor!
Eens :)
pi_88779958
Lijkt me ook! Ligt natuurlijk ook aan de vorm ervan. Ben zelf positief ingesteld, dat helpt ook wel.
Wat is de directe link bij jullie tussen ADHD en depressie ?

Ben zelf vrij eerlijk, oprecht en open. Ben hierdoor minder te raken. Leven is veels te mooi een depressie maar zo makkelijk ligt het natuurlijk niet.

ADHD = fucking mooi persoon :) altijd vrolijk, humor, sfeer in huis, moet ik doorgaan :)
pi_88780698
Ik heb wel eens last van stemmingswisselingen maar moet zeggen dat het t laatste half jaar wel goed gaat eigenlijk. Eigenlijk sinds dat we ons hondje hebben. Ik kan mijn energie met hem zo goed kwijt.

Mijn vriend moest laatst op reis voor zijn werk en ik was al eerder weg met het hondje voor een strandwandeling en toen vond hij het wel bizar stil in huis hahaha.
Haters gonna hate.
pi_88780852
@ stoeltafel, je zegt het zelf al, dat het niet zo makkelijk ligt. Ik had vroeger ook zoiets van; kom op, stel je niet aan. Tot je er midden in zit, en niets je nog kan raken/opvrolijken. Ik was 17, en het besef dat ik plezier zou moeten maken ipv depressief zijn maakte het alleen nog maar erger.

Vaak is de link dat mensen rondlopen met adhd-klachten maar dat nog niet weten. Dus veel dingen mislukken, ze slagen niet in school en werk en daardoor worden ze depressief. Als adhd dan word ontdekt en behandeld verdwijnt de depressie vaak ook.

Stemmingswisselingen worden ook zo vaak negatief bekeken. Tuurlijk, het is wel vervelend soms, omdat ik snel kwaad ben, maar ik ben dan ook heel snel weer blij en vrolijk hoor! Ik blijf tenminste niet zo lang in een kwaaie bui hangen, die is ook zo weer overgewaaid.
pi_88782681
Weet ook wel dat mensen hrt zelf ook niet willen maar ben er denk ik er te nuchter voor.
Verder is mijn leven veels te mooi, fucking mooi! Bijna mijn HBO en dan valt er echt een last van me schouders af.
pi_88782724
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 15:28 schreef oddeyed het volgende:
@ stoeltafel, je zegt het zelf al, dat het niet zo makkelijk ligt. Ik had vroeger ook zoiets van; kom op, stel je niet aan. Tot je er midden in zit, en niets je nog kan raken/opvrolijken. Ik was 17, en het besef dat ik plezier zou moeten maken ipv depressief zijn maakte het alleen nog maar erger.

Vaak is de link dat mensen rondlopen met adhd-klachten maar dat nog niet weten. Dus veel dingen mislukken, ze slagen niet in school en werk en daardoor worden ze depressief. Als adhd dan word ontdekt en behandeld verdwijnt de depressie vaak ook.

Stemmingswisselingen worden ook zo vaak negatief bekeken. Tuurlijk, het is wel vervelend soms, omdat ik snel kwaad ben, maar ik ben dan ook heel snel weer blij en vrolijk hoor! Ik blijf tenminste niet zo lang in een kwaaie bui hangen, die is ook zo weer overgewaaid.
Waarover ben je zo relatief boos dan?
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:14:13 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88782725
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:28 schreef oddeyed het volgende:
@ stoeltafel, je zegt het zelf al, dat het niet zo makkelijk ligt. Ik had vroeger ook zoiets van; kom op, stel je niet aan. Tot je er midden in zit, en niets je nog kan raken/opvrolijken. Ik was 17, en het besef dat ik plezier zou moeten maken ipv depressief zijn maakte het alleen nog maar erger.

Vaak is de link dat mensen rondlopen met adhd-klachten maar dat nog niet weten. Dus veel dingen mislukken, ze slagen niet in school en werk en daardoor worden ze depressief. Als adhd dan word ontdekt en behandeld verdwijnt de depressie vaak ook. Stemmingswisselingen worden ook zo vaak negatief bekeken. Tuurlijk, het is wel vervelend soms, omdat ik snel kwaad ben, maar ik ben dan ook heel snel weer blij en vrolijk hoor! Ik blijf tenminste niet zo lang in een kwaaie bui hangen, die is ook zo weer overgewaaid.
Dat geldt voor mij ook wel. en ook een soort negatieve inslag. toen ik nog vrij jong was klaagde mn moeder al tegen mij dat ik dingen eens van de positieve kant moest bekijken. Waardoor ik nog negatiever werd want nou werd ik ook nog eens niet begrepen.

Nu ik meer mensen om me heen heb die me begrijpen en meds voor de adhd heb gaat het wel beter met mijn stemming. maar als er dan wat kleins fout gaat (bijv ik heb het op mn werk even een paar weken niet goed naar mn zin) heb ik wel de neiging om weer depri-achtig te worden, omdat ik dan bang ben dat alles weer fout gaat. daar ben ik nu dus mezelf aan het leren mee om te gaan, dus dan bijv nadenken wat ik anders wil op mn werk en dat aangeven. kwam er gisteren achter dat je daar best wel positieve reacties op krijgt :)

stemmingswisselingen vind ik zelf ook kut. snel boos worden ook. dat laatste is door de meds nu minder. gelukkig. ik heb een hekel aan mijn boze zelf. en anderen ook.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88783101
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:33 schreef stoeltafel het volgende:
Of je waait met alle winden mee? Wanneer ben je dan jezelf ? Of heb je voornamelijk oppervlakkige vriendschappen ? Wat natuurlijk ook prima is. Zelf kan ik me prima aanpassen maar vind echt niet iedereen even leuk.
Ik zeg ook niet dat ik iedereen even leuk vindt, sommige mensen heb ik ook niks mee, maar dat betekent niet dat ik niet normaal met ze om kan gaan. Dan ga ik er gewoon niet mee om :)
Ik ben altijd mezelf. Ik ben heel open-minded, en ik zal nooit iemand veroordelen op uiterlijk, tenzij het extreem is (denk hakenkruizen enzo). Daardoor lig ik veel mensen, iedereen kan altijd met me praten, of het nou zwaar geouwehoer is of een serieus gesprek (komt minder vaak voor).
Verder ben ik aardig. Ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen over mezelf, maar ik doe het lekker toch :6
Mensen tegenwoordig zijn de definitie van aardig vergeten. Ik ben gewoon aardig, ik praat gezellig met iedereen, maak (soms te)veel grapjes, en ben geïnteresseerd in mensen. Wat ze doen, wat hun achtergrond is, wat ze leuk vinden, ik vind het leuk om het daar over te hebben.
En tuurlijk heb je deels gelijk, ik kan ook echt niet met iedereen, maar dat hoeft ook niet. Heeft niks met oppervlakkige vriendschappen of aanpassen te maken. Als ik iemand niet moet, dan laat ik diegene links liggen, zo simpel is het, dan maak ik er ook geen probleem van.

Ik snap overigens je hele inquisitie niet, best beledigend eigenlijk.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:31:36 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88783517
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:22 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik zeg ook niet dat ik iedereen even leuk vindt, sommige mensen heb ik ook niks mee, maar dat betekent niet dat ik niet normaal met ze om kan gaan. Dan ga ik er gewoon niet mee om :)
Ik ben altijd mezelf. Ik ben heel open-minded, en ik zal nooit iemand veroordelen op uiterlijk, tenzij het extreem is (denk hakenkruizen enzo). Daardoor lig ik veel mensen, iedereen kan altijd met me praten, of het nou zwaar geouwehoer is of een serieus gesprek (komt minder vaak voor).
Verder ben ik aardig. Ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen over mezelf, maar ik doe het lekker toch :6
Mensen tegenwoordig zijn de definitie van aardig vergeten. Ik ben gewoon aardig, ik praat gezellig met iedereen, maak (soms te)veel grapjes, en ben geïnteresseerd in mensen. Wat ze doen, wat hun achtergrond is, wat ze leuk vinden, ik vind het leuk om het daar over te hebben.
En tuurlijk heb je deels gelijk, ik kan ook echt niet met iedereen, maar dat hoeft ook niet. Heeft niks met oppervlakkige vriendschappen of aanpassen te maken. Als ik iemand niet moet, dan laat ik diegene links liggen, zo simpel is het, dan maak ik er ook geen probleem van.

Ik snap overigens je hele inquisitie niet, best beledigend eigenlijk.
ik heb dat een beetje hetzelfde als jij geloof ik. kan ook gewoon wel met iedereen door 1 deur. kan ook zowel oppervlakkig en zinloos ouwehoewen als een gesprek voeren dat ergens over gaat.

en als ik al moeite heb met iemand dan los ik het meestal op. eventuele aanvaringen praat ik uit of ik probeer me wat meer in de persoon te verdiepen zodat ik diens kant kan begrijpen.

Ik ben op zich wel aardig maar geloof dat ik wel bitchy kan overkomen. Ik flap er nog wel eens wat uit en dat komt dan bot over ofzo. maar ja, mensen kennen me nu wel een beetje, zien ze dat door de vingers *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88785247
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 16:22 schreef Michhas het volgende:

[..]


Ik zeg ook niet dat ik iedereen even leuk vindt, sommige mensen heb ik ook niks mee, maar dat betekent niet dat ik niet normaal met ze om kan gaan. Dan ga ik er gewoon niet mee om :)
Ik ben altijd mezelf. Ik ben heel open-minded, en ik zal nooit iemand veroordelen op uiterlijk, tenzij het extreem is (denk hakenkruizen enzo). Daardoor lig ik veel mensen, iedereen kan altijd met me praten, of het nou zwaar geouwehoer is of een serieus gesprek (komt minder vaak voor).
Verder ben ik aardig. Ik weet dat ik dat eigenlijk niet mag zeggen over mezelf, maar ik doe het lekker toch :6
Mensen tegenwoordig zijn de definitie van aardig vergeten. Ik ben gewoon aardig, ik praat gezellig met iedereen, maak (soms te)veel grapjes, en ben geïnteresseerd in mensen. Wat ze doen, wat hun achtergrond is, wat ze leuk vinden, ik vind het leuk om het daar over te hebben.
En tuurlijk heb je deels gelijk, ik kan ook echt niet met iedereen, maar dat hoeft ook niet. Heeft niks met oppervlakkige vriendschappen of aanpassen te maken. Als ik iemand niet moet, dan laat ik diegene links liggen, zo simpel is het, dan maak ik er ook geen probleem van.

Ik snap overigens je hele inquisitie niet, best beledigend eigenlijk.
Waarom mag je jezelf niet aardig vinden? Prima hoe jij erin staat, ik iets anders. Heb niet de behoefte om sociaal wenselijk te doen. Maar praat graag met mensen die mij interessant lijken. Maar we dwalen een beetje af.

Ik bedoelde het meer in groep situaties vandaar. Geloof ook wel dat jij de vrienden kiest die je leuk vindt.

Het valt me trouwens op dat in dit topic weinig studenten zitten, klopt dat ?
pi_88785643
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waarom mag je jezelf niet aardig vinden? Prima hoe jij erin staat, ik iets anders. Heb niet de behoefte om sociaal wenselijk te doen. Maar praat graag met mensen die mij interessant lijken. Maar we dwalen een beetje af.

Ik bedoelde het meer in groep situaties vandaar. Geloof ook wel dat jij de vrienden kiest die je leuk vindt.

Het valt me trouwens op dat in dit topic weinig studenten zitten, klopt dat ?
Ik ben ook iemand die het echt kan vinden met iedereen, betekend niet direct dat ik met alle winden meewaai. Als ik ergens anders over denk dan praat ik er gewoon over en gewoon lekker discussieren, hetgeen veel mensen totaal niet relaxed vinden omdat hun mening volgens hen gewoon een feit is en niet open staan voor discussies.

Hierdoor zijn sommige vriendschappen stuk gelopen, omdat ik er gewoon klaar mee was aangezien mijn inbreng niet op prijs werd gesteld. Maar totaal geen probleem, kom zo weer een paar nieuwe mensen tegen en blijf altijd mijn trouwe echte vrienden houden.

Sociaal wenselijk noemen sommige mensen het, ik ben gewoon een makkelijk persoon. Als iemand voorstelt vanavond bordspellen te spelen, leuk! Wil iemand vanavond naar de bios, TOP! Wil iemand uit eten en daarna avondje bowlen, best! Met andere woorden, ik vind veel dingen leuk, sommige mensen noemen het geen mening hebben. Heb altijd wel een voorkeur die ik ook duidelijk maak, maar ben niet iemand die perse zijn eigen ding wil doen.
pi_88785928
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:14 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Waarover ben je zo relatief boos dan?
Ik ben niet boos :P . Alleen als er iets gebeurt wat ik niet wil, of iets gaat weer eens niet zoals ik het had gepland, het gaat dus verkeerd. Ja dan word ik kwaad, en die bui waait dus ook snel weer over. Net zo snel ben ik ook vrolijk, als iets goed gaat, of ik zie iets leuks/schattigs ofzo, dan lach ik ook gelijk.

Wat McGilles hierboven zegt geld ook wel voor mij, ik vind eigenlijk alles wel leuk. En discussie vind ik ook leuk, maar idd, vaak blijven mensen toch bij hun mening zonder naar die van een ander te luisteren. Ik vind mezelf ook wel aardig, ik ben geen ruziezoeker, en ik ben ook eigenlijk nooit kwaad op anderen, meer op mezelf dat ik weer es iets verneuk. En ik vind het leuk als anderen het naar hun zin hebben.

Weinig studenten, ja ik vind het niet gek. Studeren gaat de meesten van ons niet zo makkelijk af geloof ik, en als je niet naar school gaat zul je moeten werken. Ik ben overigens wel student.

En ik ben mijn medicijnen kwijt :'(
pi_88787816
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:17 schreef McGilles het volgende:

[..]



Ik ben ook iemand die het echt kan vinden met iedereen, betekend niet direct dat ik met alle winden meewaai. Als ik ergens anders over denk dan praat ik er gewoon over en gewoon lekker discussieren, hetgeen veel mensen totaal niet relaxed vinden omdat hun mening volgens hen gewoon een feit is en niet open staan voor discussies.

Hierdoor zijn sommige vriendschappen stuk gelopen, omdat ik er gewoon klaar mee was aangezien mijn inbreng niet op prijs werd gesteld. Maar totaal geen probleem, kom zo weer een paar nieuwe mensen tegen en blijf altijd mijn trouwe echte vrienden houden.

Sociaal wenselijk noemen sommige mensen het, ik ben gewoon een makkelijk persoon. Als iemand voorstelt vanavond bordspellen te spelen, leuk! Wil iemand vanavond naar de bios, TOP! Wil iemand uit eten en daarna avondje bowlen, best! Met andere woorden, ik vind veel dingen leuk, sommige mensen noemen het geen mening hebben. Heb altijd wel een voorkeur die ik ook duidelijk maak, maar ben niet iemand die perse zijn eigen ding wil doen.
Hier vind ik mezelf dus in terug.
Ik heb echter wel een best uitgesproken mening, maar zoals McGilles al zegt, sta ik ook altijd open voor een mooie discussie, en daarin ben ik ook gewoon om te praten.
pi_88787840
Tevens ben ik student *O* studentachtig... Nu werkende, in februari (wederom, voor de vierde (!) keer) student :)
pi_88788436
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:16 schreef Michhas het volgende:
Tevens ben ik student *O* studentachtig... Nu werkende, in februari (wederom, voor de vierde (!) keer) student :)
Tof! Wat ga je doen? En wat heb je voor studies gedaan als ik vragen mag? Al wel een studie afgerond, of juist nog geen een? Gewoon interesse hoor :P , maar het klinkt wel erg nieuwschierig :')
pi_88789273
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:31 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Tof! Wat ga je doen? En wat heb je voor studies gedaan als ik vragen mag? Al wel een studie afgerond, of juist nog geen een? Gewoon interesse hoor :P , maar het klinkt wel erg nieuwschierig :')
Haha nou komt het:
-Havo gewoon afgerond (had VWO kunnen zijn, ik was toen nog fucking lui :@ )
-Daarna gelijk begonnen met Lerarenopleiding Engels (HBO) in Nijmegen. Na een kleine 4 maanden gestopt, geen zin meer. Toen ben ik gaan werken, een jaar ongeveer.
-Toen begonnen met MBO Detailhandel (vraag me alsjeblieft niet waarom, ik weet het ook niet). Dat was wel een verkorte, zou dan in 1 jaar mijn diploma hebben. Jaar afgemaakt, op de laatste maand na, toen heb ik het laten verslonzen, niet gehaald dus. Wederom gaan werken.
-Vorig (school)jaar begonnen met HBO toegepaste psychologie. 1 les bijgewoond (ging toevallig over ADD/ADHD. Vond het een kutles, het was allemaal ADD/ADHD volgens het boekje :r ). Daar ben ik na 2 maanden mee gestopt, en hier ben ik weer, werkende.
En wil graag in februari met Opleidingskunde beginnen. En dan geen bijbaan, ik moet me eens volledig op school gaan storten.
pi_88789564
Heb je zeker een dikke schuld bij de ib-groep ? Ivm ov enzo
Misschien is wat meeloopdagen regelen ? Zodat je weet wat je gaat?
pi_88789886
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:00 schreef stoeltafel het volgende:
Heb je zeker een dikke schuld bij de ib-groep ? Ivm ov enzo
Misschien is wat meeloopdagen regelen ? Zodat je weet wat je gaat?
Ja, klopt. De eerste studie had ik alles al van terugbetaald, en ik ben sowieso voor december gestopt met die derde studie, dan hoef je het niet terug te betalen.
En dat ga ik sowieso doen ^O^
pi_88790349
'havo gedaan maar vwo kunnen doen', ik ken het ja. Veel mensen gebruiken het als smoes maar ik weet gewoon van mezelf dat ik de intelligentie heb daarvoor. 'zonde' vind ik het niet, ik denk dat je als je journalistiek studeert niks hebt aan een wo-opleiding. Maar toch, ik gebruik mijn capaciteiten niet en dat is wel jammer.

Overigens zit ik officieel in het vierde jaar van mijn studie, maar doe een derdejaarsminor. Of ja, nu pauze dus. Wss 3 kwart jaar studievertraging, daar valt mee te leven :)
Want dan studeer ik alsnog op m'n 21ste/net 22ste af, wat voor een 'gewone' student al vroeg is, maar volgens mij voor een ADD'er helemaal vroeg :P
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:18:14 #259
325198 Vegaburger
BOEM BOEM BOEM
pi_88793503
ho, dat ging even fout :9
pi_88807002
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:17 schreef frame-saw het volgende:
'havo gedaan maar vwo kunnen doen', ik ken het ja. Veel mensen gebruiken het als smoes maar ik weet gewoon van mezelf dat ik de intelligentie heb daarvoor. 'zonde' vind ik het niet, ik denk dat je als je journalistiek studeert niks hebt aan een wo-opleiding. Maar toch, ik gebruik mijn capaciteiten niet en dat is wel jammer.

Overigens zit ik officieel in het vierde jaar van mijn studie, maar doe een derdejaarsminor. Of ja, nu pauze dus. Wss 3 kwart jaar studievertraging, daar valt mee te leven :)
Want dan studeer ik alsnog op m'n 21ste/net 22ste af, wat voor een 'gewone' student al vroeg is, maar volgens mij voor een ADD'er helemaal vroeg :P
Was tot voor kort op m'n 28e ook nog student, dus snel zat! ^O^

Gisteren laatste gesprek gehad bij m'n psycholoog, nu op eigen houtje verder! Hopelijk blijft alles gaan zoals het nu gaat, maar heb genoeg tips gehad dus heb er vertrouwen in.

Moet wel gaan werken aan op tijd gaan slapen, aangezien het niet echt normaal is. Ben alleen echt zwaar aanwezig als ik lang ga slapen, terwijl ik normaal ook wel aanwezig ben. Dus even kijken hoe dat gaat uitpakken. Ga nu maar eens proberen te slapen, lekker op tijd voor mijn doen _O-
pi_88807205
Slaap ook nooit voor 00.30 grrr
En iedere ochtend weer zeggen, vanavond ga ik vroeg slapen
  woensdag 17 november 2010 @ 08:05:54 #262
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88808355
Volgens mij mag ik best blij zijn dat ik 1 studie heb afgerond. Heb daarna nog wat pogingen gedaan, maar helaas allemaal mislukt :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88808381
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 01:28 schreef stoeltafel het volgende:
Slaap ook nooit voor 00.30 grrr
En iedere ochtend weer zeggen, vanavond ga ik vroeg slapen
Misschien kijken of je melatonine kan krijgen?
pi_88808383
Goedemorgen trouwens :W
pi_88808515
Niet behoefte aan want als ik op bed lig slaap ik direct. Nu onderweg naar de psychiater. Slik nu 36mg Conserta, dat wordt misschien 45/54mg.

Maar vind slapen altijd zo zonde van me tijd in de avond. Nog zoveel te doen maar vanmorgen zei ik alweer, vanavond vroeg naar bed haha, lekker mezelf voor de gek houden.
pi_88808665
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:23 schreef stoeltafel het volgende:
Niet behoefte aan want als ik op bed lig slaap ik direct. Nu onderweg naar de psychiater. Slik nu 36mg Conserta, dat wordt misschien 45/54mg.

Maar vind slapen altijd zo zonde van me tijd in de avond. Nog zoveel te doen maar vanmorgen zei ik alweer, vanavond vroeg naar bed haha, lekker mezelf voor de gek houden.
Succes man! Laat even weten wat er uit is gekomen :)
pi_88808836
Dat ik fucking labiel ben !
O nee geintje ;) gewoon iets hogere dosis, mijn hbo halen dit jaar en dan weer stoppen. Ben veels te leuk, geen medicijnen nodig om mezelf helemaal in bedwang te houden. Kom wel vaak te laat, chaotisch, raak alles kwijt maar kan ermee leven. Maar laat het vandaag weten.
pi_88809192
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 08:08 schreef Michhas het volgende:
Goedemorgen trouwens :W
He Hoi ! Goeiemorgen! :W *O* w/ *) ~O>
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_88809236
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:06 schreef seasushi het volgende:

[..]



He Hoi ! Goeiemorgen! :W *O* w/ *) ~O>
Hoi Zeesushi :W
pi_88810856
Net dus bij de psychiater geweest alleen had pas om 13.45 een afspraak ipv 9.45 maat kon gelukkig tussendoor.
Bloeddruk was weer perfect, ga nu van 36mg naar 45mg Conserta. Mijn psychiater is heel voorzichtig met het verhogen van de dosis, wel goed. Ook goed dat ik steeds kom om te kijken hoe het gaat. Ben er nu al 6 keer geweest in 1.5maand. Over 2 weken nog 1 keer, dan misschien 54ng en dan ben ik wel klaar denk ik. Nu moet ik het zelf doen qua school
pi_88810931
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:16 schreef stoeltafel het volgende:
Net dus bij de psychiater geweest alleen had pas om 13.45 een afspraak ipv 9.45 maat kon gelukkig tussendoor.
Bloeddruk was weer perfect, ga nu van 36mg naar 45mg Conserta. Mijn psychiater is heel voorzichtig met het verhogen van de dosis, wel goed. Ook goed dat ik steeds kom om te kijken hoe het gaat. Ben er nu al 6 keer geweest in 1.5maand. Over 2 weken nog 1 keer, dan misschien 54ng en dan ben ik wel klaar denk ik. Nu moet ik het zelf doen qua school
Succes ermee *O*
pi_88840388
Ik heb Ritalin voorgeschreven gekregen, ben er wel benieuwd naar. Lijkt me heel apart ook, om niet meer chaotisch te zijn.
pi_88844467
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:51 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb Ritalin voorgeschreven gekregen, ben er wel benieuwd naar. Lijkt me heel apart ook, om niet meer chaotisch te zijn.
Hoop voor je dat het het gewenste effect zal hebben!

Ik gebruik zelf dexamphetamine, ritalin had bij mij een negatief effect.
pi_88845640
Ja dit is even een 'proef', hoe ik erop reageer. Als het goed gaat dan ga ik mss naar eh Medi--- nogwat? Of Conserta, maar dat eerste is wat minder heftig zei hij.

Kan je trouwens bij elke apotheek waar je wilt halen? Ik heb niet eens een vaste apotheek hier, ga altijd naar de dokter bij mijn ouders.
pi_88851130
quote:
Op woensdag 17 november 2010 23:18 schreef frame-saw het volgende:
Ja dit is even een 'proef', hoe ik erop reageer. Als het goed gaat dan ga ik mss naar eh Medi--- nogwat? Of Conserta, maar dat eerste is wat minder heftig zei hij.

Kan je trouwens bij elke apotheek waar je wilt halen? Ik heb niet eens een vaste apotheek hier, ga altijd naar de dokter bij mijn ouders.
Medikinet :) dat durfde ik zelf niet te proberen, is een nieuw medicijn en nog niet uitvoerig getest..
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:44:59 #276
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88892382
stuiter stuiter stuiter.. aargh. Afgelopen weekend uit ritme gevallen en hele dag rustig op de bank gehangen, resultaat is hele week ellendig voelen en nog onrustiger als ik al ben. Maag speelt op, hoofd voelt zwaar en wazig en krijg niks gedaan. Lijf explodeert van energie maar komt er niet uit.

Gisteren behandelplan opgesteld, over 2 weken bespreken en hopelijk voor die tijd kennis maken met de psychiater die me concerta voor schrijft zodat we met medicatie kunnen beginnen.

Zijn er meer hier die overigens moeite hebben met drukke mensen om hun heen ? zo druk als ik zelf ben, zo veel moeite heb ik met drukke mensen om me heen.
pi_88892618
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:44 schreef gr4v1ty het volgende:

Zijn er meer hier die overigens moeite hebben met drukke mensen om hun heen ? zo druk als ik zelf ben, zo veel moeite heb ik met drukke mensen om me heen.
Nou en of. Mijn dochter staat vanaf uit bed komen tot naar bed gaat te stuiteren, te zingen, rare geluidjes te maken, radslagen door de kamer te doen enz. Gek wordt ik daarvan. En er iets van zeggen heeft eigenlijk weinig zin, want de energie moet er blijkbaar toch uit.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:31:01 #278
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88893660
Ja energie zal er wel uit moeten, merk dat in iedergeval bij mezelf. Als ik niet zorg dat ik mijn energie kwijt kan ben ik niet te genieten of ga ik slecht slapen, etc.

Dus heel veel sporten, 200% inzetten op het werk, alles om het maar te gebruiken.

Maar als dan een vriend of mijn vriendin heel enthousiast/druk een verhaal begint te vertellen dan moet ik echt even slikken, is gewoon te druk....heel apart.
pi_88894536
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:54 schreef seasushi het volgende:

[..]



Nou en of. Mijn dochter staat vanaf uit bed komen tot naar bed gaat te stuiteren, te zingen, rare geluidjes te maken, radslagen door de kamer te doen enz. Gek wordt ik daarvan. En er iets van zeggen heeft eigenlijk weinig zin, want de energie moet er blijkbaar toch uit.
:X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:18:36 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88894989
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 09:54 schreef seasushi het volgende:

[..]



Nou en of. Mijn dochter staat vanaf uit bed komen tot naar bed gaat te stuiteren, te zingen, rare geluidjes te maken, radslagen door de kamer te doen enz. Gek wordt ik daarvan. En er iets van zeggen heeft eigenlijk weinig zin, want de energie moet er blijkbaar toch uit.
en elke dag een uur heel intensief laten sporten en daarna van haar vragen wat rustiger te zijn helpt niet? Lijkt me hoe dan ook belangrijk dat ze haar drukke gedrag een beetje leert plannen/doseren :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:34:22 #281
238488 Crapbag
I love crap
pi_88895501
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]



en elke dag een uur heel intensief laten sporten en daarna van haar vragen wat rustiger te zijn helpt niet? Lijkt me hoe dan ook belangrijk dat ze haar drukke gedrag een beetje leert plannen/doseren :)
Dat kan ik na 28 jaar nog niet ;)
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  vrijdag 19 november 2010 @ 12:34:27 #282
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88897547
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]



en elke dag een uur heel intensief laten sporten en daarna van haar vragen wat rustiger te zijn helpt niet? Lijkt me hoe dan ook belangrijk dat ze haar drukke gedrag een beetje leert plannen/doseren :)
Ergens zit hier misschien wel een oplossing. Het kind genoeg prikkelingen geven dat het toch rust vind. Althans dat doe ik met mezelf, diverse m enigzins extreme , sporten nemen het scherpe randje er toch wel enigzins vanaf, het werkt niet altijd maar zonder is het helemaal drama.
pi_88899732
Mag je echt geen alcohol nemen met Ritalin?
Dit had de psychiater mij niet verteld! Ik kan heus zonder alcohol maar zo af en toe lekker dronken worden vind ik ook heel leuk.
:(
pi_88900433
Kan heus, misschien iets eerder dronken.
pi_88900723
Ah dat is alleen maar beter, en ik ben sowieso snel dronken.

Ik moet trouwens eerst halfjes nemen, maar hoe doe je die dingen in godsnaam door de helft? Ik deed het met een mes maar nu zit op het ene helftje wat meer dan de ander.
pi_88901433
Halfjes ? Het is toch geen XTC:)
pi_88901652
Dat bedacht ik me ook toen ik het zo opschreef, maar ik moet dus 5mg nemen, oftewel de helft van 10mg :P
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:35:23 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88902329
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:34 schreef Crapbag het volgende:

[..]



Dat kan ik na 28 jaar nog niet ;)
Ik begrijp ook zeker dat dat niet (altijd) kan. Maar er zijn wel manieren om het iets te verbeteren. Stel, je moet naar een bruiloft, of een doopplechtigheid, dan is het toch handig als je (al van kinds af aan) leert om in ieder geval dat half uurtje stil te zitten, of desnoods na een kwartiertje heel zachtjes naar buiten te lopen.
Ik heb ook nog steeds moeite om de rust en mijn energie te verdelen. moet eigenlijk niet op 1 dag heel veel gaan doen, en eigenlijk sowieso niet naar dingen gaan die superdruk zijn, anders loop ik de rest van de dag te stuiteren. Een andere mogelijkheid kan dus zijn om even uit te rausen zodat je daarna rustig kunt zijn. (bijv voor het eten een uur buiten spelen en dan met eten een half uur aan tafel zitten, of wat er haalbaar is iig) Dit soort dingen zijn handig om de weten over jezelf (of over je kind). aan de hand daarvan kan je kijken of je kan leren om even rustig te zijn. zoiets...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:36:31 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88902360
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:57 schreef frame-saw het volgende:
Ah dat is alleen maar beter, en ik ben sowieso snel dronken.

Ik moet trouwens eerst halfjes nemen, maar hoe doe je die dingen in godsnaam door de helft? Ik deed het met een mes maar nu zit op het ene helftje wat meer dan de ander.
nagel op het midden zetten en met de hand doorbreken
of een pillenhakker scoren bij de apotheek ofzo.
er schijnen ook 5 mg ritalinpillen te bestaan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88902803
Ja dat is die 'nep'versie, of iig ze hadden die echte Ritalin 5mg niet bij de apotheek. Alleen de neppe die ik echt niet mag van de psychiater.

Nagel werkt niet, en om nou speciaal een pillenhakker aan te schaffen voor deze ene week (moet nu 5, volgende week 10, dan 15 en dan wss 20).. Maar dan maar met het mesje en ietsje minder nauwkeurig.
pi_88903004
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 14:47 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat is die 'nep'versie, of iig ze hadden die echte Ritalin 5mg niet bij de apotheek. Alleen de neppe die ik echt niet mag van de psychiater.

Nagel werkt niet, en om nou speciaal een pillenhakker aan te schaffen voor deze ene week (moet nu 5, volgende week 10, dan 15 en dan wss 20).. Maar dan maar met het mesje en ietsje minder nauwkeurig.
Je kan ze gewoon met je vingers doormidden breken hoor :o Gewoon door midden 'duwen' zeg maar :D
pi_88916422
Of gewoon doormidden bijten, deed ik wel toen ik nog halfjes moest.
Nu heb ik dex gekregen, dat word blijkbaar door de apotheek zelf gemaakt? Ik vind het wel een beetje eng om te proberen.

Oh en alcohol met ritalin, niet zon goede combi vind ik. Snel dronken merk ik niet zo, maar de kater! Die heb ik nooit, en met ritalin duurt dat gewoon 2 dagen :')
pi_88916830
O katers ken ik ook (nog) niet, ben benieuwd (en waarschijnlijk heb ik dan snel spijt :P ).
Kan je trouwens wel later slikken dan wordt aangeraden? Ik kan echt niet om 8-12-4 uur, ik sta nooit zo vroeg op (en voorlopig heb ik geen school dus is het ook niet nodig). Dan doe ik om 10-2-6 uur.

Volgens mij waren dat alle vragen die ik had :P
pi_88917001
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:35 schreef frame-saw het volgende:
O katers ken ik ook (nog) niet, ben benieuwd (en waarschijnlijk heb ik dan snel spijt :P ).
Kan je trouwens wel later slikken dan wordt aangeraden? Ik kan echt niet om 8-12-4 uur, ik sta nooit zo vroeg op (en voorlopig heb ik geen school dus is het ook niet nodig). Dan doe ik om 10-2-6 uur.

Volgens mij waren dat alle vragen die ik had :P
Gewoon vragen, doe ik ook :P
Ik had wel spijt! Maarja, gezelligheid wint het volgende keer toch wel weer :P . Ik vind 8 uur ook vroeg hoor, als ik vrij ben slaap ik dan nog. Daarom neem ik de ochtend dan niet, maar begin ik gewoon om 12 uur. En als ik dan nog slaap, neem ik het zo gauw ik wakker word.

Met hoeveel mg moet jij beginnen? 3x per dag 5mg?
pi_88917414
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:39 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Gewoon vragen, doe ik ook :P
Ik had wel spijt! Maarja, gezelligheid wint het volgende keer toch wel weer :P . Ik vind 8 uur ook vroeg hoor, als ik vrij ben slaap ik dan nog. Daarom neem ik de ochtend dan niet, maar begin ik gewoon om 12 uur. En als ik dan nog slaap, neem ik het zo gauw ik wakker word.

Met hoeveel mg moet jij beginnen? 3x per dag 5mg?
Ja drie keer vijf, volgende week drie keer tien en dan drie keer vijftien.

En neem je dan wel drie keer of twee keer? Ik doe wel dingen 's avonds, concerten enzo, is het dan handig om te doen wat ik zei? Soms sta ik bij een concert en denk ik ineens aan heel andere dingen, word ik weer opgeschrikt door applaus :')

En ik ben blij dat dit topic bestaat, anders zou ik m'n psychiater moeten stalken :P
pi_88918233
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 20:46 schreef frame-saw het volgende:

[..]


Ja drie keer vijf, volgende week drie keer tien en dan drie keer vijftien.

En neem je dan wel drie keer of twee keer? Ik doe wel dingen 's avonds, concerten enzo, is het dan handig om te doen wat ik zei? Soms sta ik bij een concert en denk ik ineens aan heel andere dingen, word ik weer opgeschrikt door applaus :')

En ik ben blij dat dit topic bestaat, anders zou ik m'n psychiater moeten stalken :P
Oh begint mooi laag! Ik begon gelijk met 3x per dag 15mg, week twee moest ik 3x per dag 20mg. Dat beviel totaal niet, en toen zei mijn psychiater dat ik zelf maar moest kijken hoe ik de pillen verdeelde, en dit beviel mij redelijk (als in, minder bijwerkingen, minder erge rebound) 8 uur-20mg, 12 uur-30mg en 4 uur-10mg. Ik neem/nam ze gewoon in 1x in, met een slok water.

Ik denk niet dat het kwaad kan als je de tijden af en toe verplaatst, maar dat merk je zelf wel, als jij heel er last hebt van de rebound dan is dat misschien niet zo fijn op een concert. Maar zoals ik al zei, dat merk je zelf. Dat is toch bij iedereen anders.

Maar ik begin morgen met dex, omdat ik veel te veel bijwerkingen had van ritalin, en omdat het niet deed wat het wel zou moeten doen. Ik werd niet rustiger en geconcentreerder, maar voelde me wel ziek :{ . Maar bij veel mensen werkt ritalin wel, zonder al te veel bijwerkingen hoor!

Zit je bij psyq? Ik wel namelijk, denk de meeste in dit topic wel.
pi_88918597
Nee een onafhankelijke psychiater :) Getipt door iemand hier, maar ben vergeten wie.

Maar ik doe het eerst wel zo, als het niet werkt dan verander ik het wel (met begeleiding van de psychiater dan).

Ik voel nog niks, maar dat lijkt me niet zo gek. Ik ben alleen een beetje onrustig maar dat ben ik sowieso af en toe, net een stukje gelopen en ik ben weer wat rustiger in mijn hoofd.

Heb jij ADD of ADHD?

Edit: hmm ik zie ineens dat ik maar 25 pillen heb, terwijl de mevrouw van de apotheek zei dat ik voor twee weken genoeg had. Maar dan moet ik er 30 hebben. Ze kunnen blijkbaar niet goed rekenen, en ze hebben zelfs vijf pillen uit de verpakking geknipt :')
Kan alsnog een tijdje toe, maar dit is wel een beetje idioot.

[ Bericht 28% gewijzigd door frame-saw op 19-11-2010 21:23:22 ]
pi_88919868
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:06 schreef frame-saw het volgende:
Nee een onafhankelijke psychiater :) Getipt door iemand hier, maar ben vergeten wie.

Maar ik doe het eerst wel zo, als het niet werkt dan verander ik het wel (met begeleiding van de psychiater dan).

Ik voel nog niks, maar dat lijkt me niet zo gek. Ik ben alleen een beetje onrustig maar dat ben ik sowieso af en toe, net een stukje gelopen en ik ben weer wat rustiger in mijn hoofd.

Heb jij ADD of ADHD?

Edit: hmm ik zie ineens dat ik maar 25 pillen heb, terwijl de mevrouw van de apotheek zei dat ik voor twee weken genoeg had. Maar dan moet ik er 30 hebben. Ze kunnen blijkbaar niet goed rekenen, en ze hebben zelfs vijf pillen uit de verpakking geknipt :')
Kan alsnog een tijdje toe, maar dit is wel een beetje idioot.
Bevalt zon individuele psych? Bij Psyq vind ik altijd dat ze zo op tijd staan, is dat bij jou ook zo?

Ik merkte eerst ook niks, pas toen ik de dosis verhoogde. Ik heb ADHD, alleen daar twijfel ik zelf best aan. Maar daar zal ik je nu niet mee vervelen :P . Jij hebt ADD toch?

Stom dat ze zich daarin vergissen. Bij mij is het elke keer weer zon gezeur om ze mee te krijgen. Nu moest ik dex ophalen, gelijk de vraag of ik nog ritalin slik, en nog thuis heb. En ik kreeg maar voor 1 week mee, want ze moesten het zelf maken ofzo. Nou en dacht ik, ik moet volgende week dus alweer naar die apotheek. Soms... :X

Oh; dat geknip in die strips, heb ik ook wel eens. Dat doen ze omdat ze echt precies moeten uittellen hoeveel je meekrijgt, volgens mij om te voorkomen dat je ze verhandelt ofzo.
pi_88922933
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:30 schreef oddeyed het volgende:

[..]



Bevalt zon individuele psych? Bij Psyq vind ik altijd dat ze zo op tijd staan, is dat bij jou ook zo?

Ik merkte eerst ook niks, pas toen ik de dosis verhoogde. Ik heb ADHD, alleen daar twijfel ik zelf best aan. Maar daar zal ik je nu niet mee vervelen :P . Jij hebt ADD toch?

Stom dat ze zich daarin vergissen. Bij mij is het elke keer weer zon gezeur om ze mee te krijgen. Nu moest ik dex ophalen, gelijk de vraag of ik nog ritalin slik, en nog thuis heb. En ik kreeg maar voor 1 week mee, want ze moesten het zelf maken ofzo. Nou en dacht ik, ik moet volgende week dus alweer naar die apotheek. Soms... :X

Oh; dat geknip in die strips, heb ik ook wel eens. Dat doen ze omdat ze echt precies moeten uittellen hoeveel je meekrijgt, volgens mij om te voorkomen dat je ze verhandelt ofzo.
Ik had niet het idee dat ie op de tijd lette, sowieso hebben we geen lange gesprekken gehad (drie kwartier hooguit).

En oja, in Ritalin handelen.. als ik dat zou willen zou ik het ook gewoon kunnen doen en niets slikken }:|

Ik heb ADD ja, ik ben de rust zelve van de buitenkant (tot ik een praataanval krijg, of als ik drink, dan ben ik vaak hyper).
pi_88923303
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 22:20 schreef frame-saw het volgende:

[..]


Ik had niet het idee dat ie op de tijd lette, sowieso hebben we geen lange gesprekken gehad (drie kwartier hooguit).

En oja, in Ritalin handelen.. als ik dat zou willen zou ik het ook gewoon kunnen doen en niets slikken }:|

Ik heb ADD ja, ik ben de rust zelve van de buitenkant (tot ik een praataanval krijg, of als ik drink, dan ben ik vaak hyper).
Die gesprekken van mij duurden 1 uur, heb er 4 gehad. De psychiater praat max. een kwartier met me, die gaat eigenlijk alleen over de pillen :P .
Ach ja, ik snap wel dat ze het willen controleren hoor, die pillen. Maar bij mijn apotheek is het echt elke keer weer gezeik. Alsof ik daar tijd voor heb, om elke week naar de apotheek te gaan. |:(

Edit; Ik dacht dat het topic vol was bij 300 posts?
Edit2; is mijn post nou 299 of 300 :')?

[ Bericht 3% gewijzigd door oddeyed op 19-11-2010 22:47:59 ]
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:06:45 #301
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_88937273
Hopelijkl gaat de Apotheek hier niet moeilijk doen, woon in een boeren gehucht en dat maakt het qua bereikbaarheid niet makkelijker.

Komende week eerst maar even regelen dat er een ECG gemaakt word voor ik aan de medicijnen begin, kijken of hartje wel goed tikt. Zit eea in familie en de bijsluiter waarschuwd ervoor.
Mensen die hartkloppingen hebben gehad de eerste periode ? Andere hart klachten ?
Toch wel wat bezorgd geloof ik, zit me helemaal niet lekker die medicijnen. Moest ik van mijn coach maar eens bespreken met de Psychiater..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')