Ach, een tut ben je helemaal niet, nog minder door je verhaal hier neer te gooien, want dan zouden we dat allemaal zijn.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:54 schreef caroline88 het volgende:
Dankjewel Sylvana. Ik vind mezelf een reuze tut met mijn gezeur en toch lucht het ook op om het even aan een ander te kunnen vertellen.
Mij zal het slapen wel weer niet lukken, heb weer overdag moeten slapen omdat ik even wat gestressed was geraakt.,, Maar dat heeft ws niks met depressiviteit te maken..quote:Op woensdag 17 november 2010 19:01 schreef caroline88 het volgende:
![]()
Ga mijn best doen om vanavond weer eens op tijd te gaan slapen.
Toepasselijke uitspraak:
"Get in the habit of honoring yourself every night before going to sleep. Go to sleep feeling wonderful about yourself."
Ach dat ken ik. En ach, ieder moet een ritme aanhouden dat ze zelf aankunnenquote:Op woensdag 17 november 2010 19:32 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mij zal het slapen wel weer niet lukken, heb weer overdag moeten slapen omdat ik even wat gestressed was geraakt.,, Maar dat heeft ws niks met depressiviteit te maken..
Okee, je mijn ritme is gewoon behoorlijk van slag, wel mede door de depressie. Heb ook weinig puf om dingen te ondernemen overdag. Soms, vooral wanneer ik gewerkt heb, gaat het wel goed en kom gewoon de dag door zonder een zogeheten middagdutje. Maar met name op de lege dagen kan ik me er gewoon niet toe zetten om dingen te doen, ook al plan ik dingen in, om en rond het huis. Dus neem ik me voor om mijn cd;s weer op volgorde te leggen, maar het komt er gewoon niet van. Zelfs boodschappen doen, kost me voorlopig nog veel kruim op die dagen, terwijl ik zonder moeite naar de winkel ga als ik van mijn werk af kom..quote:Op woensdag 17 november 2010 19:45 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ach dat ken ik. En ach, ieder moet een ritme aanhouden dat ze zelf aankunnen![]()
Nu het toch over slaapritme gaat, ik heb een redelijk goed ritme(slaap tot iets te laat maar dat geeft niet), ik slaap gemiddeld tussen 12 en 1 uur 's nachts en dan slaap ik tot een uur of 10.
Maar soms gooi ik dit echt voor 1 week ofzo overhoop, zoals nu het geval is, ik slaap de afgelopen pas nachten pas na 3 uur en slaap dan tot 11 uur..maar overdag moet ik dan ff een dutje doen omdat ik anders aan het eind van de avond depressief/emotioneel ben.
Maar op zich valt het wel redelijk mee, want op bepaald moment slaap ik gewoon 1 avond vanaf 11 uur tot 9 uur en daarna schakel ik weer over op mijn gewone ritme.
Maar toen ik werkte sliep ik ook maar van 1 a 2 uur 's nachts tot half 8.
Mischien vindt je het gewoon leuker om naar de winkel te gaan dan je cd's op te ruimen. Je moet vooral dingen zoeken om te doen die je leuk vindt...dat gaat makkelijker dan de dingen die je niks vindt.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee, je mijn ritme is gewoon behoorlijk van slag, wel mede door de depressie. Heb ook weinig puf om dingen te ondernemen overdag. Soms, vooral wanneer ik gewerkt heb, gaat het wel goed en kom gewoon de dag door zonder een zogeheten middagdutje. Maar met name op de lege dagen kan ik me er gewoon niet toe zetten om dingen te doen, ook al plan ik dingen in, om en rond het huis. Dus neem ik me voor om mijn cd;s weer op volgorde te leggen, maar het komt er gewoon niet van. Zelfs boodschappen doen, kost me voorlopig nog veel kruim op die dagen, terwijl ik zonder moeite naar de winkel ga als ik van mijn werk af kom..
Ja dat is wel zo, zegt de psychiater ook, maar ja ik heb maar weinig dingen die ik echt leuk vind. En de dingen die ik leuk vind kosten me overdag gewoon meer en veel moeite dan in de avond. Ik maak graag sudoku;s en lees regelmatig een boek, maar dat lukt overdag op de een of andere manier gewoon niet of nauwelijks.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:56 schreef francis998 het volgende:
[..]
Mischien vindt je het gewoon leuker om naar de winkel te gaan dan je cd's op te ruimen. Je moet vooral dingen zoeken om te doen die je leuk vindt...dat gaat makkelijker dan de dingen die je niks vindt.
Ik herken het heel erg veel. Ik heb er ook veel last van en loop de hele dag doelloos en verveeld rond thuis. Omdat ik echt maar 1 a 2 echte intereses heb.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:03 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, zegt de psychiater ook, maar ja ik heb maar weinig dingen die ik echt leuk vind. En de dingen die ik leuk vind kosten me overdag gewoon meer en veel moeite dan in de avond. Ik maak graag sudoku;s en lees regelmatig een boek, maar dat lukt overdag op de een of andere manier gewoon niet of nauwelijks.
Ik heb soms echt de grootste moeite om tegen mezelf te zeggen. NU ga je naar de winkel boodschappen halen en ga ja daarna NIET weer doelloos op bed liggen en in slaap vallen..
Maar om eerlijk te zijn, staan deze dingen waarschijnlijk los van een depressie enz zullen waarschijnlijk meer raakvlakken hebben met autisme..
Okee, dan zal het toch wel door mijn depressie komen en los staan van het autisme geheel. Misschien ook wel logisch, want voor mijn depressie had ik helemaal geen moeite om mezelf bezig te houden en autisme is een aangeboren iets natuurlijk (ja het ontwikkeld zich wel in de loop der jaren, maar dan nog)quote:Op woensdag 17 november 2010 20:06 schreef Swietje het volgende:
Bos, ik herken het anders wel heel erg.. ook al zeg jij dat het meer met autisme te maken heeft?
Ik ben lusteloos, slaap het liefste de hele dag, maar als het nacht is lukt het me niet, ik heb écht geen zin om dingen te ondernemen en als ik het wel (moet) doe(n) dan wil ik daarna alleen maar naar bed...
Ik zal nadenken over die PM's maar ik heb wel genoeg begeleiding hierin, om over te praten, maar bedankt voor het aanbodquote:Op woensdag 17 november 2010 20:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik herken het heel erg veel. Ik heb er ook veel last van en loop de hele dag doelloos en verveeld rond thuis. Omdat ik echt maar 1 a 2 echte intereses heb.
Wat deels dus ook bij door autisme komt(wel een lichte variant PDD-Nos) dat maakt het er niet makkelijker op.
Bos als je het ooit nodig hebt, mag je best een pm sturen horen!
En de hele dag slapen ken ik, ik sta rond een uur of 11 op, en gemiddels lig ik soms van 3 tot 5 weer op bed...maar ik vindt in bed liggen ook saai, maar lig vaak met mijn ipod aan op bed muziek te luisteren tot ik me verveel
maar goed, ik ben nu weg van fok, ik ga een serie kijken vanaf de pc op de tv .
Dat is inderdaad niet fijn nee. en komt inderdaad best wel overheen met mijn situatie..quote:Op woensdag 17 november 2010 20:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik herken het ook wel hoor. Ik hoef amper naar school en heb op woensdag de hele dag vrij. Dan neem ik me ook van alles voor om te doen, maar ik slaap dan ook tot half 12 's ochtends, dan kruip ik achter de pc tot een uur of 2, ga ik maar eens douchen, dan weer wat computeren en soms ff wat nuttigs doen zoals de was in de wasmachine, weer even wat lezen ( tijdschrift/krant ofzo) dan eten koken en eten en 's avonds ook weer computeren, tv kijken of lezen. En dan is er weer een dag voorbij zonder dat ik iets nuttigs heb gedaan. En ik heb genoeg dingen die ik leuk vind en waar ik voldoening uit kan halen, maar daar kan ik me ook niet toe zetten. Of dingen die normaal gesproken moeten, maar die ik wel echt leuk vond, zoals koken, zie ik nu echt als moeten en haal ik nu weinig plezier meer uit. Eerst probeerde ik allemaal nieuwe gerechten uit kookboeken, nu maak ik toch meestal wat simpels uit een pakje. En zo is het met zoveel dingen, ik kan me er gewoon echt niet toe zetten. Op goede dagen lukt het wel, dan doe ik ook wel van alles, maar er zijn meer dagen dat ik de hele dag maar een beetje achter de pc zit en lees of tv kijk.
Oei, dat klinkt niet zobestquote:Op woensdag 17 november 2010 20:54 schreef GimmeGore het volgende:
Morgen weer naar de psychiatrisch verpleegkundige.
Is denk ik maar goed ook.
Succes ermeee!quote:Op woensdag 17 november 2010 20:54 schreef GimmeGore het volgende:
Morgen weer naar de psychiatrisch verpleegkundige.
Is denk ik maar goed ook.
Problemen thuis... Een van de redenen dat ik uberhaupt naar die vrouw toe ga.quote:
Heerlijk toch zo'n begin van de dagquote:Op donderdag 18 november 2010 09:52 schreef caroline88 het volgende:
Goedemorgen
Ik heb redelijkjes geslapen en voel me een beetje mens. Eigenlijk heb ik gewoon goed geslapen maar als je op zo'n achterstand staat is 1 nachtje niet genoeg. Maar goed.
Kreeg een telefoontje en dat betekent dat de vrijwel onhaalbare deadline waar ik al jaren continu stress van heb - helemaal van tafel is! Neem zoveel tijd als u nodig hebt.
Het is een wonder en ik ben heel erg dankbaar. Zo'n spontane actie en dat op de vroege morgen.
Nee, dat heeft bij mij tot nu toe nog geen effect gehad, al ga ik rond een uur of 11 ofzo boodschappen doen, meestal voel ik me daarna toch niet energiek of voldaan genoeg om uit bed te blijven helaas. Maar bedankt voor de tips murm.quote:Op donderdag 18 november 2010 07:32 schreef Murmeli het volgende:
Bos ea: dat hoort volgens mij bij depressie...
Wat kan helpen is om op de goede dagen niet meteen heel veel te gaan doen, maar gewoon wat dingen, zodat je daarna nog wat energie overhoudt voor de volgende dag. Misschien heb je dan de volgende dag wat meer fut.
Andere mogelijkheid is om als je je kut voelt toch uit bed te gaan en meteen wat te doen (bijv was draaien, 1 kamer of verdieping stofzuigen, iets kleins). Dan heb je misschien vast een voldaan gevoel, waardoor je stemming een tikkeltje beter kan zijn.
' s morgens wekker zetten kan ook. Niet meteen te vroeg, maar bijv 2 uur eerder dan je normaal opstaat.
Of een afspraak buiten der deur maken, dan moet je wel op tijd opstaan en douchen.
Bij mij gaat het snel fout als ik na het opstaan op de bank plof. Voor mij is meteen douchen en wat doen hey beste.
En een lijstje maken wat ik wil gaan doen. Dan kan je daar bijv 2 dingen opzetten.
Of toch gaan koken. Doe je 's morgens boodschappen, evt op de markt. Koop je lekker veel verse groente. En die ga je lekker zelf snijden enzo.ik vind dat leuk
Ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is, maar misschien helpt het bij 1 van jullie ook.
Vooral om uit een dip te blijven helpt het bij mij geloof ik.
Iedereen is op Facebook en ik niet, inderdaad.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Caroline, dat klinkt ook wel superzwaar zo! Het klinkt een beetje paradoxaal, sinds Facebook i je internetnetwerk afgenomen? Is iedereen op Facebook en jij niet? Of zijn de netwerken zo groot geworden dat je eigenlijk voor niemand echt tijd hebt? Als jij je goed voelt bij een home trainer, dan doe je dat toch? Heel simpel. Het is ook niet het weer om ff lekker te gaan wandelen buiten of zo. Is een stuk goedkoper, maar gebeurt nu gewoon niet. (Ik roep ook al tijden dat ik wat moet gaan trainen.Heb een paar keer gefietst, dat telt ook, toch?
)
Sporten helpt over het algemeen wel om je beter te voelen. Ik ben zelf altijd vrij fanatieke sportster geweest. Een paar jaar voetbalde ik iedere dag met vrienden. Later ook nog eens op karate gezeten tot ik mijn elleboog brak. Jaren later weer op karate gegaan, en tijdens examen periode ging ik naar de sportschool.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:32 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Iedereen is op Facebook en ik niet, inderdaad.
Sterkte met je dwarse kindje. Je hebt wel gelijk, ze zal zichzelf echt niet verhongeren.
Edit even vergeten
Fietsen kan maar het hangt van je doelen af en hoe lang en hoe zwaar je fietst of je ook je doelen bereikt. Mijn doel is vetverbranding. Na uitgebreid onderzoek/lezen etc weet ik nu dat ik daarvoor cardio+krachttraining moet gaan doen.
Voor cardio kies ik power walking. Als eerste omdat ik dat buiten kon doen dus zonder verdere kosten. Nu het weer een beetje minder is wordt dat wat lastiger want om plassen te vermijden... kan ik onvoldoende tempo maken en dan wordt het wandelen wat wel relaxed is maar verder volstrekt nutteloos.
Daarom dus die loopband. En dan ook maar meteen een goede want over een tijdje heb ik betere conditie dus moet ik ook een hogere inspanning gaan leveren om nog steeds resultaat te boeken. Maar ja. Betere kwaliteit, hoger prijskaartje
Krachttraining om te beginnen een verstelbaar halterbankje met wat dumbbells (gewichtjes). En voor kort daarna ook de Smith Machine en de daarbij behorende stang met gewichten. Dus alles op maat instelbaar afhankelijk van hoe getraind je bent. Smith heeft als leuke bijkomstigheid dat hij de gewichten voor me opvangt als ik ze zelf niet meer kan tillen dus theoretisch minder kans op ongelukken. Hoe dat in de praktijk precies werkt mogen ze me in de showroom nog eens uitgebreid gaan laten zien en uitleggen.
Ik had eerst een zgn multistation op het oog maar werd ervoor gewaarschuwd dat het wel een huis tuin en keukenkwaliteitje was. En ja hoor, even verder shoppen en de professionele apparaten zijn snel gevonden en nu ik eenmaal gewaarschuwd ben gaat dat multistation er dus niet meer komen. Op korte termijn zou ik er best mee uit de voeten kunnen maar over een paar jaar is hij te beperkt en/of stuk en moet ik toch een stapje hoger. Goedkoop is duurkoop dus ik kan beter nu meteen het degelijke spul aanschaffen ook al is het nu een stuk duurder.
Hmm, dat eerste deeltje volg ik even niet. Mischien dat je kan uitleggen wat je met dat stukje over bovennatuurlijke krachten bedoeld?quote:Op zondag 21 november 2010 15:39 schreef caroline88 het volgende:
Verdwijn, geheugen, verdwijn!!!
Sorry Francis, bij het uitdelen van bovennatuurlijke krachten stond ik achteraan, anders zou ik ze op jou toepassen vandaag. Ik probeer mezelf er maar steeds aan te herinneren dat de geschiedenis nooit meer kan veranderen. En dat ik beter net kan doen of ik gek ben (doen alsof alles OK is ook al lijkt er soms helemaal niets ok). Dan dat ik mezelf boos of verdrietig maak over iets wat al gebeurd is.
Ben ook nog best vaak boos op mezelf. Maar daar schiet je ook niets mee op.
Wat me hier overigens bij geholpen heeft is dat ik Christen geworden ben. Stil maar lieverds, ik ga helemaal niemand bekeren. Maar van God moet ik iedereen alles vergeven omdat hij ook mij alles vergeven heeft. Dat is nog best strijd af en toe hoor. Maar omdat ik het regelmatig tegenkom in de bijbel. Iedere keer probeer ik het dan wel te doen.
En misschien zit jouw uitdaging van loslaten wel in een heel andere context, sorry want dan heb ik je gewoon verkeerd begrepen.
Moest wel even lachen toen ik je zin las over die lange dagen. Hoezo lange dagen? Ze worden toch steeds korter???
Sterkte met je huiswerk
wat is er met morgen???quote:
Tja, maar dat loslaten is bij mij nogal een probleem, ben daar niet echt goed in. Workshop heb ik gedaan bij Pink Pepper in Deventer. Voor foto's zie http://dagnul.web-log.nl/quote:Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef Swietje het volgende:
Rottig van je weekend Sylvana... maar probeer het lekker van je af te zetten.![]()
Waar heb je dat bonbons maken gedaan? Lijkt me heel leuk & lekker
een tip die mijn psycholoog heeft gegeven om dingen proberen los te laten, is me met iets anders bezig houden, desnoods thuis te gaan traplopen en ondertussen de gedachten eruit te laten lopen en dan gewoon een maximum aantal minuten en daarna jezelf verplichten er niet meer aan te denken. En iedere dag gewoon even dit herhalen, en iedere dag minder tijd.quote:Op maandag 22 november 2010 13:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tja, maar dat loslaten is bij mij nogal een probleem, ben daar niet echt goed in. Workshop heb ik gedaan bij Pink Pepper in Deventer. Voor foto's zie http://dagnul.web-log.nl/
Dat heb je heel goed en scherp verwoord.quote:Op maandag 22 november 2010 14:33 schreef caroline88 het volgende:
DragonFire, welkom! Je kunt ook altijd je eigen topic openen hoor. Heb ik ook een paar keer gedaan.
Ik vind het lastig om je raad te geven. Maar in jouw geval zou ik eens met de arts over medicijnen gaan praten. Een aantal maanden geleden reageerde je erg heftig maar dat hoeft dus nu niet opnieuw te gebeuren. Ik heb geen ervaring met prozac en weet er ook te weinig van om er een mening over te hebben.
Vrij zijn in je gaan en doen... ik denk dat we dat allemaal willen. Veel sterkte
Sterktequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |