quote:Rechtse WAT?? Is gewoon misbruik van het NederlandsOp donderdag 28 oktober 2010 22:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ben een rechtse, ik ben een linkse. Dat laatste uiteraard slechts geschreven ter illustratie.
quote:Tot de officiele wijziging wél..
quote:"ik ben een rechtse" is gewoon geen NL.. "ik ben een rechtse kiezer" wélOp donderdag 28 oktober 2010 22:46 schreef IHVK het volgende:
Nee soms tracht dat men in sommige landen, maar gelukkig zal taal nooit statisch zijn.
quote:Klopt, ik maakte vroeger heel incidenteel wel eens een foutje, dus ook ik was links. Maar ik ben nooit PvdA links geweest, heb nooit veel aanleg gehad voor vergrijpen tegen de taalzuiverheid.Op donderdag 28 oktober 2010 22:43 schreef IHVK het volgende:
Jij was vroeger links hé Sacher. Ik merk het.
quote:Boeiend, je begrijpt toch wat hij bedoelt? Het is geen dictee.Op donderdag 28 oktober 2010 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"ik ben een rechtse" is gewoon geen NL.. "ik ben een rechtse kiezer" wél
quote:juigen is met een "zachte"g, juichen met een (klinkt enigszins als een) "harde" g..Op donderdag 28 oktober 2010 22:47 schreef IHVK het volgende:
juigen moet de nieuwe spelling zijn vind ik. ch is nergens voor nodig.
quote:Ik heb op de PvdA gestemd.Op donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Klopt, ik maakte vroeger heel incidenteel wel eens een foutje, dus ook ik was links. Maar ik ben nooit PvdA links geweest, heb nooit veel aanleg gehad voor vergrijpen tegen de taalzuiverheid.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Boeiend, je begrijpt toch wat hij bedoelt? Het is geen dictee.
quote:Dat doen de meeste allochtonen
quote:'De linksen', 'een linkse'. Mutatis mutandis 'de rechtsen', 'een rechtse'. Keurig Nederlands.Op donderdag 28 oktober 2010 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechtse WAT?? Is gewoon misbruik van het Nederlands
quote:
quote:NopeOp donderdag 28 oktober 2010 22:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
'De linksen', 'een linkse'. Mutatis mutandis 'de rechtsen', 'een rechtse'. Keurig Nederlands.
quote:Dus?Op donderdag 28 oktober 2010 22:51 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Dat doen de meeste allochtonen
quote:Dat moet je niet meer doen. Uit jouw taalgebruik blijkt duidelijk dat je een (rechtse) autochtoon bent. Dan is er maar een partij: de VVD.
quote:Is het de Partij Voor De Allochtonen
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:52 schreef IHVK het volgende:
Een rechtse klinkt als een vuist in je gezicht.
quote:Oké.Op donderdag 28 oktober 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat moet je niet meer doen. Uit jouw taalgebruik blijkt duidelijk dat je een (rechtse) autochtoon bent. Dan is er maar een partij: de VVD.
quote:Nou dan was het de juiste keuze tochOp donderdag 28 oktober 2010 22:53 schreef Ben_op_FOK het volgende:
[..]
Is het de Partij Voor De Allochtonen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |