quote:Ja, misschien gewoon interessant om te kijken wat er gebeurt. Verbeteringen komen vanzelf
quote:Volgens mij wordt er belasting geheven op alles wat je koopt (denk bijv. aan BTW)Op donderdag 28 oktober 2010 15:25 schreef twaalf het volgende:
Ik ben tegen. Want. Het zou niet eerlijk zijn dat je
- eerst belasting moet betalen op je inkomen.
- een deel van dat inkomen gaat uitgeven aan je woning.
- en daarop weer eens belasting moet betalen voor je woning.
Eén keer belasting is genoeg.
quote:Maar op een fiets die je koopt moet je niet jaarlijks weer belasting betalen op je fietsplezier. Je inkomen wordt niet verhoogd door de fiets die je dagelijks gebruikt. Dus voor zulke uitgaven is het een ander geval. En bovendien staan die uitgaves in het niet vergeleken bij wat je aan hypotheken kwijt kunt zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 15:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er belasting geheven op alles wat je koopt (denk bijv. aan BTW)![]()
quote:Offtopic graag in het feedback topic (nu nog even het opzet topic Opzet tot een serieuze discussiereeks in POL [#1]) ik zal wel kijken naar de banner, het was even wat proberen. Zelf vind ik hem redelijk neutraalOp donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef betyar het volgende:
even offtopic. Ik vind de banner wel een "rode" banner. deze zou neutraler mogen.
quote:Het beperken van de HRA is toch niet inkomensafhankelijk? Mensen met een hoger inkomen hebben toch ook de keus om in een huis van zeg hem rond de ¤ 250.000 te gaan zitten.Op donderdag 28 oktober 2010 15:25 schreef twaalf het volgende:
quote:de 52% afschaffen en iedereen een trede minder?Op donderdag 28 oktober 2010 15:42 schreef mlg het volgende:
Ik ben voor het beperken van de HRA, mits de belastingen omlaag gaan.
quote:Niet in deze barre tijden.Op donderdag 28 oktober 2010 15:42 schreef mlg het volgende:
quote:Makkelijk gezegd, maar dan krijg je dus weer die problemen met de regeling als je geen hypotheken hebt.Op donderdag 28 oktober 2010 15:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Het beperken van de HRA is toch niet inkomensafhankelijk? Mensen met een hoger inkomen hebben toch ook de keus om in een huis van zeg hem rond de ¤ 250.000 te gaan zitten.
quote:Als de HRA wordt afgeschaft betaal je niet jaarlijks belasting over je woning, je mag jaarlijks niet meer de rente over het geleende bedrag op je belastingafdracht in mindering brengen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:25 schreef twaalf het volgende:
quote:Hoezo problemen? Geen hypotheek of een hypotheek hoger dan 500.000 = geen aftrek.Op donderdag 28 oktober 2010 15:47 schreef twaalf het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd, maar dan krijg je dus weer die problemen met de regeling als je geen hypotheken hebt.
quote:Daar kan ik me in vindenOp donderdag 28 oktober 2010 15:49 schreef Shaman het volgende:
Ik ben voor een geleidelijke afschaffing van de HRA wél in combinatie met een compensatie op de overdrachtsbelasting om doorstroom op de woningmarkt te bevorderen.
quote:Dat is ook mijn insteek, maar in het algemeen ben ik tegen de HRA.
quote:Ook een goede mogelijkheid natuurlijk. Deze voorwaarde werd echter niet genoemd in de stelling in de OP. In het beperkingskamp is het gewoon altijd een belastingverhoging, maar als het per saldo niet daarop uitdraait, is beperking van de HRA prima. Linksom of rechtsom.Op donderdag 28 oktober 2010 15:42 schreef mlg het volgende:
quote:Ah, je schaft ook de WOZ af? In dat geval, prima.Op donderdag 28 oktober 2010 15:49 schreef Shaman het volgende:
Ik ben voor een geleidelijke afschaffing van de HRA wél in combinatie met een compensatie op de overdrachtsbelasting om doorstroom op de woningmarkt te bevorderen.
[..]
Als de HRA wordt afgeschaft betaal je niet jaarlijks belasting over je woning, je mag jaarlijks niet meer de rente over het geleende bedrag op je belastingafdracht in mindering brengen.
quote:Hey het is maar wat je een probleem vindt.Op donderdag 28 oktober 2010 15:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoezo problemen? Geen hypotheek of een hypotheek hoger dan 500.000 = geen aftrek.
quote:Interessant, lijkt me een eerlijke compensatieOp donderdag 28 oktober 2010 15:52 schreef twaalf het volgende:
[..]
Ah, je schaft ook de WOZ af? In dat geval, prima.
quote:Beetje kort door de bocht, de "rijken" betalen immers ook het meeste belasting, dus mag er best iets tegenover staan. En het instorten van de huizenmarkt propaganda? Een mooi voorbeeld dat het wel zeker stokt is de bouw, projecten komen niet los omdat er geen woningen worden gekocht.Op donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef Louis22 het volgende:
Voor. De rijken hebben geld zat en de overheid kan het beter gebruiken. Praatjes over het instorten van de huizenmarkt zijn loupezuivere propaganda.
quote:Zeg dat is tegen de ZwedenOp donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef Louis22 het volgende:
Voor. De rijken hebben geld zat en de overheid kan het beter gebruiken. Praatjes over het instorten van de huizenmarkt zijn loupezuivere propaganda.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |