Lijkt me wel mogelijk bij een geval van chimera, dat zeg maar een jongen en een meisje in een heel vroeg stadium 'samensmelten'quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:33 schreef Catbert het volgende:
Niet om 't een of 't ander, maar sluit het hebben van een penis + zak ook niet gewoon het hebben van een vagina uit? Ik dacht dat ergens in de ontwikkeling de penis ontstaat uit wat bij vrouwen de clitoris wordt, en de zak uit wat bij vrouwen de labia worden.
Dat lijkt mij dus ook, gewoon opensnijden als de 'schaamlippen' aan elkaar vastgegroeid zijn, toch?quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:25 schreef Henno het volgende:
Dus als ik het goed begrijp spreken foto's elkaar tegen, en is TS een enkele incisie verwijderd van de wetenschap of die flamoes er nu wel of niet is? Zou er werkelijk niemand zijn die dat even voor haar zou willen doen met haar expliciete toestemming, om van dat hele geëmmer af te zijn?
Worst case scenario: de unit zit er niet en er blijft heeeeel misschien een littekentje achter van die scalpelsnee, en TS weet wat hij/zij is.
Best case scenario: hij zit er wel, kan direct opengelegd worden, en TS weet wat hij/zij is.
Lijkt mij een win/win scenario, behalve misschien voor de eigenwijze medische apen die voor lul staan als blijkt dat die vagina er is.
Het is me zelf ook wel opgevallen dat veel artsen (ook bij academische ziekenhuizen) totaal niet wetenschappelijk ingesteld zijn, d.w.z. ze doen wat ze moeten doen volgens het boekje, en komt daar niets uit dan ben je gezond en mag je naar huis, of je bent "in de war" en dan moet je naar een psycholoog. Je eigen werk kritisch bekijken, wat essentieel is voor een wetenschapper, is er niet vaak bij. Terwijl ik zou zeggen dat zeker in een universitair medisch centrum er toch wel wat cream in boxershortjes gaat lopen als er een vaag geval als TS binnen komt zeilen.
Toch maar weer je haar veranderen voor je vriend?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:58 schreef Goodstuff het volgende:
Ik zit bij de kapper en lees net een artikel over jou in de Grazia!!! Ik denk; hey, dit verhaal komt me bekend voor :p
Haha je ziet er goed uit hoor!
Nee, ff pony bijknippen... :pquote:Op donderdag 18 november 2010 15:59 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Toch maar weer je haar veranderen voor je vriend?
quote:10 november
At any rate I felt so completely done with everything related to me, myself and intersexuality in general. I was thinking about quitting my website, a bit about committing suicide... it was quite extreme and quite sudden. Right now I'm feeling better, especially after reading some of the comments from people who watched the show, but I'm still not quite sure how I'm supposed to feel.
Denk n.a.v. het online dagboekje dat TS het druk heeft.quote:16 november
Similarly my mind seems to have adapted to the lower 'volume' of my emotions, which I initially experienced as an almost complete absence. The past weekend I managed to nearly snap completely again, coming closer than ever to committing suicide. The cause was probably a combination of getting kicked out of the last hospital, nothing to look forward to media-wise or elsewhere and basically dropping into a black hole
quote:Oktober
]I did an online test at www.113online.nl after a friend messaged me with their phone number. I didn't call them, but I did browse the resources on their site. The result of the 21-question test is:
"You regularly think about suicide, and this deserves serious attention. You are possibly desperate, and it's important that you don't keep this to yourself. It seems important to us that you seek help. [..]
"It is also a good idea to contact your GP, who can see whether medication or regular off-line therapy could help you."
Nothing new, I guess. I am desperate, I need attention, which I actively seek. As pointed out on self-help sites, suicide is still a taboo, so talking about it usually results in people shunning you. In other words, most people do not take the issue of suicide serious enough, resulting in far too many unnecessary deaths. I just have to look at my own extended family for at least one such case. If I had known what was going on with my cousin, I would have done anything to help her. It's the worst feeling ever when someone you care about has killed him or herself and you know you maybe could have done something, anything to prevent it.
quote:16 november
Similarly my mind seems to have adapted to the lower 'volume' of my emotions, which I initially experienced as an almost complete absence. The past weekend I managed to nearly snap completely again, coming closer than ever to committing suicide. The cause was probably a combination of getting kicked out of the last hospital, nothing to look forward to media-wise or elsewhere and basically dropping into a black hole
Ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee. Dit had een heel interessant topic/onderwerp kunnen zijn maar helaas laat TS het af weten.quote:Nothing new, I guess. I am desperate, I need attention, which I actively seek. As pointed out on self-help sites, suicide is still a taboo, so talking about it usually results in people shunning you. In other words, most people do not take the issue of suicide serious enough, resulting in far too many unnecessary deaths. I just have to look at my own extended family for at least one such case. If I had known what was going on with my cousin, I would have done anything to help her. It's the worst feeling ever when someone you care about has killed him or herself and you know you maybe could have done something, anything to prevent it.
Ineens lees je de TT heel anders he?quote:Op donderdag 18 november 2010 17:54 schreef banapples het volgende:
Ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee. Dit had een heel interessant topic/onderwerp kunnen zijn maar helaas laat TS het af weten.
quote:Op donderdag 18 november 2010 19:05 schreef idiot---boy het volgende:
Voordat je reageert: Grappige opmerking kunnen achterwege blijven
Oo, gaat FOK mensen in bescherming nemen. Koedsikoedziekoe
Niets wat me niets verrast. In alle topics lees je het attention whore verhaal. En dan nu weer met zelfmoord komenquote:Op donderdag 18 november 2010 17:54 schreef banapples het volgende:
[..]
[..]
Ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee. Dit had een heel interessant topic/onderwerp kunnen zijn maar helaas laat TS het af weten.
Dit, petje af hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:59 schreef Monopoly het volgende:
Maya, veel respect hoor.
Ik vind het echt knap dat je op TV durft te vertellen! Diepe diepe respect.
Ik hoop dat je eruit kan komen, en dat je "in vrede" met je lichaam en geest verder kan gaan.
Probeer ondanks alles gewoon lekker te genieten van het leven, hoe moeilijk dat soms ook zal zijn!
*Eens is.quote:Op donderdag 18 november 2010 17:54 schreef banapples het volgende:
[..]
[..]
En jij bent meer dan andere posters in staat dit te beoordelen, omdat?quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
*Eens is.
Toch is TS géén transsexueel maar een pseudo-hermafrodiet
That's all I wanted to point out to the haterzzzz..
De andere posters zijn daar net zo goed in staat in als ik hoorquote:Op vrijdag 19 november 2010 18:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
En jij bent meer dan andere posters in staat dit te beoordelen, omdat?
Okay akkoord. Volgende vraag:quote:Op zondag 21 november 2010 18:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
De andere posters zijn daar net zo goed in staat in als ik hoor
Maar ik ga er gewoon niet verder op in, want iedereen kan lezen en TS is pleite
Ik maak hetzelfde duidelijk wat de artsen bevestigd hebben hoor.quote:Op zondag 21 november 2010 19:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Okay akkoord. Volgende vraag:
En jij bent meer dan artsen die TS daadwerkelijk gezien/onderzocht hebben, in staat dit te beoordelen, omdat?
Jij lijkt het maar niet te begrijpen; Nederlandse artsen gaan er helemaal niet in mee dat ze een hermafrodiet is maar veronderstellen transseksualiteit en schrijven TS hierom vrouwelijke hormonen voor. TS heeft daarnaast eerder als man in de puberteit borstvorming gehad, een normaal en bekend verschijnsel.quote:Op maandag 22 november 2010 10:23 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik maak hetzelfde duidelijk wat de artsen bevestigd hebben hoor.
Menigeen users hier hebben alleen problemen met lezen door te zeggen dat TS transsexueel is (wat een psychische aandoening is).
De artsen die TS hebben onderzocht hebben bevestigd dat er zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken (niet geslachtsdelen dus) te vinden zijn, wat TS een pseudo-hermafrodiet maakt.
Als ook beide geslachtsdelen aanwezig zouden zijn zou TS een hermafrodiet zijn, maar dat is dus niet zeker.
Snap je 't nu?
Topic is toch bijna vol
quote:Bij de geboorte hebben zowel meisjes als jongens kleine klierschijfjes achter de tepel. Doorgaans verdwijnen deze klierschijven bij jongens in de kindertijd. Bij meisjes zal in de puberteit onder invloed van hormonen borstvorming ontstaan. Ook bij jongens komt het regelmatig voor dat in de puberteit de borstklieren opzwellen. Meestal is dat aan beide zijden, maar het kan ook aan één zijde gebeuren. Deze in de puberteit ontstane vergroting is meestal van korte duur, maar kan ook een paar jaar langer blijven bestaan.
Bij baby's en in de puberteit kan deze borstvorming bij de man normaal (fysiologisch) voorkomen.
Vanaf middelbare leeftijd kan de borstklier bij de man weer gaan opzwellen. Ook dat kan als normaal worden beschouwd. Maar op oudere leeftijd kunnen ook andere factoren een rol spelen bij het ontstaan van de gynaecomastie.
Deze factoren kunnen zijn:
Doe toch niet zo moeilijk, man.quote:Op maandag 22 november 2010 10:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij lijkt het maar niet te begrijpen; Nederlandse artsen gaan er helemaal niet in mee dat ze een hermafrodiet is maar veronderstellen transseksualiteit en schrijven TS hierom vrouwelijke hormonen voor. TS heeft daarnaast eerder als man in de puberteit borstvorming gehad, een normaal en bekend verschijnsel.
http://www.ziekenhuis.nl/(...)item_id=334&letter=B
[..]
De essentie van 't verhaal is juist dat Nederlandse artsen weigeren mee te gaan met de door de TS zelf gedane veronderstelling dat ze een hermafrodiet zou zijn. Wel waren Nederlandse artsen van mening dat ze transseksueel zou zijn en daarvoor heeft ze dus hormonen voorgeschreven gekregen. Dat er dan één of ander al dan niet obscuur Duits instituut is, waarvan onduidelijk is of ze nou wel of niet meegaan in de opvattingen van de TS zelf, doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Doe toch niet zo moeilijk, man.
Ga lekker zelf met TS en zijn/haar () artsen praten.
Kneus. Ik heb het toch niet over hermafroditisme. De Nederlandse artsen zeggen inderdaad dat níét beide geslachtsdelen aanwezig zijn. Wél erkennen ze dat ze zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken heeft, wat haar een pseudo-hermafrodiet maakt.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
De essentie van 't verhaal is juist dat Nederlandse artsen weigeren mee te gaan met de door de TS zelf gedane veronderstelling dat ze een hermafrodiet zou zijn. Wel waren Nederlandse artsen van mening dat ze transseksueel zou zijn en daarvoor heeft ze dus hormonen voorgeschreven gekregen. Dat er dan één of ander al dan niet obscuur Duits instituut is, waarvan onduidelijk is of ze nou wel of niet meegaan in de opvattingen van de TS zelf, doet daar niets aan af.
Nou, nou, is dat echt nodig? De posticons zijn ook wat triest. Ik heb het je al tig keer gezegd maar bij dezen dan via een verwijzing naar (een specifiek punt in) de uitzending nog maar eens. Al vrees ik dat wanneer je het beter meent te weten dan de Nederlandse artsen, je 't vast ook wel beter weet dan de video.quote:Op woensdag 24 november 2010 08:27 schreef Moira. het volgende:
[..]
Kneus. Ik heb het toch niet over hermafroditisme. De Nederlandse artsen zeggen inderdaad dat níét beide geslachtsdelen aanwezig zijn. Wél erkennen ze dat ze zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken heeft, wat haar een pseudo-hermafrodiet maakt.
De hormonen heeft ze zélf aangevraagd omdat ze vanaf 2007 heeft besloten verder te leven als een vrouw.
Dit doe je ook wel een beetje zelfquote:Op donderdag 9 december 2010 15:58 schreef Elledan het volgende:
Even iets anders, kunnen trolls zoals ditiseenusername even afgeschoten worden door een modje? Ik geloof niet dat dat soort types nou echt iets bijdragen aan de discussie. Dank u wel.
Zodra er voornamelijk kwetsende en ongevoelige comments werden geleverd ben ik helemaal ziek even weggelopen van dit forum. Ik ben pas een paar dagen geleden weer langsgekomen, eerst om even wat PMs te beantwoorden, en vandaag durfde ik het pas aan om de laatste pagina van dit topic door te lezen.quote:Dit doe je ook wel een beetje zelf
Je komt op Fok! een topic openen, laat je dan we-ken niet zien, en nu geef je ook enkel antwoord op een paar vragen die makkelijk te beantwoorden zijn, andere vragen laat je liggen.
Wat was eigenlijk het doel van dit topic, als je er verder toch niet over wilt spreken? Begrijp me niet verkeerd; Ik vind het boeiend allemaal en ben tot op zekere hoogte zelfs nieuwsgierig, maar zo kom je wel een beetje over als een "aandachtshoer", wat natuurlijk gewoon fout verwoord is.
Ik denk dat je allereerst iets aan je zelfvertrouwen moet doen. Heel wat pagina's terug zei ik al: Je moet je niet aantrekken wat andere mensen over je denken. Het gaat om wat jij denkt. Jij vindt jezelf een vrouw? Dan ben je voor mij een vrouw. Geen discussie.quote:Op donderdag 9 december 2010 16:54 schreef Elledan het volgende:
[..]
Zodra er voornamelijk kwetsende en ongevoelige comments werden geleverd ben ik helemaal ziek even weggelopen van dit forum. Ik ben pas een paar dagen geleden weer langsgekomen, eerst om even wat PMs te beantwoorden, en vandaag durfde ik het pas aan om de laatste pagina van dit topic door te lezen.
Mijn bedoeling was om gewoon een gezellig en informatief topic te houden, zonder dat mensen allerlei dingen aan mijn situatie in twijfel trekken, wat voor mij duidelijk zeer onplezierig is gezien de vele vragen waar ik nog steeds mee zit. Als ik alle antwoorden over mijn lichaam al had dan was ik niet zo op TV geweest, had ik dit topic niet geplaatst en hadden we deze onenigheid allemaal niet.
Uiteindelijk is het weer de schuld van de Nederlandse artsen
Ik denk het wel, jaquote:Ik denk dat je allereerst iets aan je zelfvertrouwen moet doen. Heel wat pagina's terug zei ik al: Je moet je niet aantrekken wat andere mensen over je denken. Het gaat om wat jij denkt. Jij vindt jezelf een vrouw? Dan ben je voor mij een vrouw. Geen discussie.
Ik denk dat het meeste negatieve (en soms idiote) commentaar van mannen afkomstig is. Bijna alle mannen zijn van binnen homofoob, en jij bent een leuke dame om te zien. Zie je de link?
Sorry dat ik je alleen liet, en dank je wel voor het begripquote:Ik voelde me inderdaad een beetje verlaten omdat ik het idee heb dat ik je situatie wél begrijp
Voor mij was het een nogal zinloze taak om koppige kortzichtige FOK!kertjes ergens van te overtuigen terwijl de persoon in kwestie nergens te bekennen was
Edit: oh, en omdat ik zélf 'conclusies' begon te trekken waarvan ik geen bevestiging van jou kon krijgen. Dus dat was ook zinloos
Het vervelende is dat de Nederlandse artsen absoluut geen belangstelling hebben in het daadwerkelijk onderzoeken van mijn geval. Je zou denken dat als er iets ongebruikelijks langskomst dat dat interesse zou opwekken, maar het is eerder het tegendeel; je voelt je als een vuiltje dat zo spoedig mogelijk moet worden weggewerkt. Erg denigrerend.quote:De nl artsen de schuld geven is wel erg makkelijk trouwens. Die gasten krijgen waarschijnlijk niet bepaald dagelijks zulke gevallen als jij over vloer dus het is goed mogelijk dat ze het niet herkennen.
Wat niet wegneemt dat het vervelend is en raar dat die moffen het wel doorhadden.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te ontdekken of je een vagina hebt met een halfmiljoen kijkers. Wanneer je er zelf nog niet uit bent.
Advertenties uitzetten zonder dat je hiertoe een abonnement hebt aangeschaft, bijvoorbeeld door een adblocker te gebruiken. Er wordt zelfs om gebanned.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:09 schreef Elledan het volgende:
[..]
Advertenties uitzetten of seizure krijgen?
Je hebt zelf een eikelquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:27 schreef Elledan het volgende:
Gezien de terugkeer van de eikels in dit topic lijkt mij dit een prima moment om dit topic te beeindigen. Hoef ik ook niet gebanned te worden omdat ik niet tegen de advertenties hier kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |