abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88060669
Hoi, ik ben sinds kort bezig met mijn rijbewijs. Ik moet over een week op voor mijn theorie examen alleen vind ik vooral die gevaarherkenningsvragen super moeilijk. Heeft iemand hier misschien goede tiups voor? Dank jullie wel!
pi_88060720
Ja, leren totdat je het weet :')

Komop zeg, 1x dat boekkie doorlezen en je moet het makkelijk kunnen halen...
pi_88060779
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:06 schreef Saekerhett het volgende:
Ja, leren totdat je het weet :')

Komop zeg, 1x dat boekkie doorlezen en je moet het makkelijk kunnen halen...
Als je niet weet waar je hebt over hebt zeg dan niets... Voor gevaarherkenning kan je niet leren, dat is gewoon handelen naar inzicht.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:11:20 #4
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_88060861
Is dat iets nieuws, gevaarherkenning?

Mijn tips: Oude mensjes, spelende kindertjes, fietsende pubertjes, brullende tijgers en moslims met lange zwaarden kijk ik altijd goed voor uit achter het stuur.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_88060907
Bij gevaarherkenning moet je als je het echt niet weet op 'Gas Loslaten' drukken. Statistisch gezien komt die het meest voor. En inderdaad zijn de gevaarherkenningsvragen het lastigst omdat ze zo multi-interpretabel zijn. Bij mijn oefenexamens zag je op de foto voor je een vrachtauto op 30 meter afstand. Snelheid was 50, weg goed te overzien. Dus ik dacht 'ik doe niets'. Blijkt dus dat die vrachtwagen stilstond 8)7 dat was dus helemaal NERGENS aan te zien. Kortom; bedenk ten eerste snel en goed wat de situatie kan zijn en hoe je zelf zou handelen als je zo veilig mogelijk uit de situatie wilt komen. En anders; antwoord B! Ik heb hem daardoor in 1 keer gehaald met bij gevaarherkenning 2 fouten.

Succes!
pi_88060912
is dat niet vooral dat blinden en gehandicapten overal mogen oversteken en spelende kinderen enzo?
niet meer
pi_88060971
Naja heb me theorie een week geleden gehaald.

Maar ik vond het ook makkelijk dat ik al 15 lessen gehad heb dan weet je al sneller wat je moet doen.

Bij gevaar dat er NU al is, moet je altijd remmen, bijv. een auto midden op de weg, een auto die op jou rijbaan een andere auto inhaalt. En vooral kleine kinderen, driewielers, een bal rollend op de weg. Dat is altijd Remmen.

Bij een twijfelende situatie zoals bijv. een bus nog zonder richtingaanwijzer,een straat met veel geparkeerde auto's dat is gewoon Gas loslaten.

Dit ligt er natuurlijk wel aan hoe hard je rijdt. Gewoon nadenken wat zie ik, is er gevaar? Wat zou ik in het echt doen? Kan ik zo gewoon doorrijden zonder gevaar te veroorzaken.
Of saté?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 oktober 2010 @ 12:14:25 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_88060977
Gevaarherkenning is een test om te kijken of je inzicht hebt in verkeer op de weg en wat zich daarop afspeelt.
Anticiperen enzo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:17:38 #9
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_88061102
Gevaarherkenning vond ik nog het makkelijkst :').

Maarja je moet er een beetje gevoel voor hebben.
A little knowledge is a dangerous thing.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:22:47 #10
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_88061293
't Is voor mij alweer een hele tijd geleden, maar wat een goede theorie-examentip blijft: staat er een boom op de foto, dan staat er nog net zichtbaar een verkeersbord achter.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_88061316
Dat hele examen is een eitje. Kreeg zelfs mijn geld terug omdat ik 0 fouten had.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_88061389
Het is bijna altijd gas loslaten ~ en gewoon oefenen met die cd/boekjes etc
Ik heb vandaag mn theorie gehaald :) Succes met jouwe!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 12:33:33 #13
16961 legacythe2nd
pi_88061755
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:14 schreef Netsplitter het volgende:
Gevaarherkenning is een test om te kijken of je inzicht hebt in verkeer op de weg en wat zich daarop afspeelt.
Anticiperen enzo.
Klopt, al komt een stilstaand plaatje natuurlijk wel anders over dan als je zelf aan het rijden bent.
pi_88061782
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:04 schreef CharlotteGerritse het volgende:
Hoi, ik ben sinds kort bezig met mijn rijbewijs. Ik moet over een week op voor mijn theorie examen alleen vind ik vooral die gevaarherkenningsvragen super moeilijk. Heeft iemand hier misschien goede tiups voor? Dank jullie wel!
Hi Charlotte,

Deze week mijn theorieexamen gehaald :P ! Ik zag er wel tegenop want ik ben niet zo'n studiebol, maar ik heb gewoon op internet wat examens geoefend (www.theorieconcurrent.nl) en dat ging wel goed dus een aanrader! *O*

Groetjes Merijn
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:46:21 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_88062255
Ja hier zag ik ook tegenop maar je mag redelijk wat fout hebben daarbij dus dat scheelt.
Ik heb 't pas nog weer eens gedaan via internet maar ik zou 't nou al anders doen.
Gewoon goed kijken en veilig denken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_88062271
Toevallig heb ik net zelf mijn theorie gehad (en gehaald jeej). Gevaarherkenning is inderdaad best krom, omdat het niet altijd duidelijk is hoe de situatie is. Bijv: soms denk je dat er een auto geparkeerd staat, maar dan blijkt hij dus te rijden en dit is in het plaatje niet te zien. Je kan uberhaupt de snelheid van het verkeer om je heen niet 'zien'. Na een paar oefenexamens waren een paar dingen wel duidelijk:

Remmen: (uitzonderingen kunnen zijn als je al stapvoets rijdt of als de situatie nog heel ver weg is)
-kinderen op de weg of die de weg op lijken te gaan (dus ook de beruchte bal op de weg: altijd remmen)
-bejaarden/gehandicapten die willen oversteken, dus ook zonder zebrapad ;)
-mensen/auto's die de weg op lijken te gaan en jou slecht of niet kunnen zien (een auto die wil uitparkeren maar er zit een busje/muur voor of iemand met een paraplu voor zn hoofd die over wil gaan steken)
-fietsers voor je op jouw rijhelft bij een kruispunt/zebrapad/tegenligger/onoverzichtelijke bocht
-iets met een paard: altijd remmen
-een tegenligger bij een te smalle weg, dus als je de berm in moet: altijd remmen
-stopbord en rode stoplicht
-object op jouw rijhelft + tegenligger

Niets:
Deze is vaak het duidelijkst, als er echt niets fout kan gaan; meestal een lange rechte weg voor je zonder ander verkeer, of een flauwe bocht + tegenligger met doorgetrokken streep (dan mag je er ineens van uitgaan dat er niet ingehaald mag worden)

De rest: gas loslaten
pi_88062614
Ik had bij m'n theorie alle vijftig vragen goed *O*
Als enige in de zaal. Maar was dan ook de enige autochtoon in de zaal *O*
pi_88062666
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik had bij m'n theorie alle vijftig vragen goed *O*
Als enige in de zaal. Maar was dan ook de enige autochtoon in de zaal *O*
Dus?
LEAVE KB ALONE.
pi_88062668
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:34 schreef MerijnKoolen94 het volgende:

[..]

Hi Charlotte,

Deze week mijn theorieexamen gehaald :P ! Ik zag er wel tegenop want ik ben niet zo'n studiebol, maar ik heb gewoon op internet wat examens geoefend (www.theorieconcurrent.nl) en dat ging wel goed dus een aanrader! *O*

Groetjes Merijn
Die 94 in je username staat voor geboortejaar?
pi_88062686
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Dus?
Dus ik ben best wel goed. Je kunt veilig bij me in de auto stappen. :7
pi_88062728
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:57 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Dus ik ben best wel goed. Je kunt veilig bij me in de auto stappen. :7
Ohh mag dat?! :D
En tegenwoordig zijn het 65 vragen.
LEAVE KB ALONE.
pi_88062777
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ohh mag dat?! :D
En tegenwoordig zijn het 65 vragen.
Als je een smatje bent mag je instappen :7
Blij dat ik de oude stijl theorie nog had :)
pi_88068872
Gewoon zo'n CDtje kopen om te oefenen.
Had er maar 2 fout van die 25 gevarenherkenningsvragen!
pi_88069412
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je hebt over hebt zeg dan niets... Voor gevaarherkenning kan je niet leren, dat is gewoon handelen naar inzicht.
En voor dat inzicht moet je toch ook LEREN wat gevaarlijke situaties precies zijn, of niet? Weet zij veel hoeveel afstand t.o.v. je voorganger veilig is, of weet zij veel dat een vrachtwagen inhalen met 1 km/u verschil niet gewenst is etc...

Dus doe niet zo bijdehand.
pi_88069498
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:52 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En voor dat inzicht moet je toch ook LEREN wat gevaarlijke situaties precies zijn, of niet? Weet zij veel hoeveel afstand t.o.v. je voorganger veilig is, of weet zij veel dat een vrachtwagen inhalen met 1 km/u verschil niet gewenst is etc...

Dus doe niet zo bijdehand.
Dat zijn nou net punten die je niet krijgt met gevaarherkenning. Het enige wat je kan leren is wat voor antwoorden het CBR graag ziet.
pi_88069608
Gevaarherkenning vind ik het meest debiele, ondoordachte examen(deel) dat ik ooit ben tegengekomen. Het feit dat je bijna de helft van die vragen fout mag hebben vind ik dan ook een hint dat het examen gewoon een onjuiste insteek heeft.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_88069638
quote:
15s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:58 schreef Cheiron het volgende:
Gevaarherkenning vind ik het meest debiele, ondoordachte examen(deel) dat ik ooit ben tegengekomen. Het feit dat je bijna de helft van die vragen fout mag hebben vind ik dan ook een hint dat het examen gewoon een onjuiste insteek heeft.
Is het ook, ook omdat die afbeeldingen vaak niet duidelijk zijn en in de praktijk zijn vaak meerdere antwoorden goed.
pi_88081740
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Die 94 in je username staat voor geboortejaar?
Nee, 94 is mijn lievelingskleur.. Mijn geboortejaar is blauw.... Kom jij van de Filippijnen omdat je username in het spaans is? (niet alles is zoals het lijkt) :s)

Anyway... ik heb gewoon online geoefend, aan zo'n boekje heb je later namelijk niks meer (en boekjes zijn wel heel erg 1980). Toen ik oefende was www.theorieconcurrent.nl de voordeligste haha maar er zijn er nog veel meer! Succes allen met oefenen! O-)
pi_88083973
Ik zat bij de laatste lading ZONDER de gevaar herkenning test :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')