abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88057687

quote:
Haïti moet zich voorbereiden op het ergste

"Haïti moet zich voorbereiden op het ergste" nu de cholera-epidemie steeds verder om zich heen grijpt. Dat hebben de gezondheidsautoriteiten van het land laten weten. De cholera-epidemie in Haïti heeft al het leven gekost aan 304 mensen. Meer dan 4.770 mensen zijn geïnfecteerd.

Ondertussen waarschuwen wetenschappers in Nature Geoscience dat Haïti rekening moet houden getroffen te worden door een nieuwe, mogelijk nog zwaardere aardbeving dan die van januari dit jaar. Daarbij werden 1,3 miljoen mensen dakloos en vielen 230.000 doden.
Een infectie met de cholerabacterie veroorzaakt diarree en uitdroging. Na besmetting kan dat binnen enkele uren tot de dood leiden als de patiënt niet snel water en zout krijgt. Volgens functionarissen vormt de ziekte een ernstige bedreiging voor de 1,3 miljoen overlevenden van de zware aardbeving in januari die nog in tentenkampen rondom de hoofdstad verblijven. Door de slechte hygiënische omstandigheden zijn ze zeer kwetsbaar voor cholera, dat wordt overgedragen door vervuild water en eten.

Woede
Angst voor de besmettelijke ziekte is ondertussen omgeslagen in boosheid onder de bevolking. De Haïtianen geven buitenlandse hulpverleners en vredessoldaten de schuld van de eerste cholera-uitbraak ooit in het land.

Het gonst van de geruchten dat Nepalese VN-vredessoldaten de bron van de epidemie zouden zijn. De VN hebben dit ontkend.

De VN-Missie in Haïti Minushtah gebruikt septische tanks die niet in verbinding staan met de rivier de Artibonite, die de meeste Haïtianen als drinkwaterbon gebruiken.

Dokters en hulpverleners aangevallen
Het opzetten van een behandelcentrum in de plaats Saint Marc is stopgezet nadat driehonderd inwoners doktoren en hulpverleners aanvielen.

Minstens vijf Latijns-Amerikaanse landen hebben preventieve maatregelen genomen om een verspreiding van de cholera-epidemie te verhinderen. Op de Dominicaanse Republiek, in Peru, Colombia, Venezuela en Peru is sinds dinsdag epidemiologisch alarm van kracht.

Dat is vooral gericht naar grensposten, havens en luchthavens. Het toezicht op de reizigers wordt er versterkt en er zijn sanitaire maatregelen. Op de Dominicaanse Republiek, een buurland van Haïti, bijvoorbeeld moeten mensen die de grens over willen hun handen ontsmetten en een medische vragenlijst invullen.

Cholera heeft in Latijns-Amerika al meer dan 10.000 mensen gedood sinds de ziekte in 1991 in Peru verscheen.

Nieuwe aardbeving onvermijdelijk
Ondertussen waarschuwen wetenschappers in Nature Geoscience dat Haïti rekening moet houden getroffen te worden door een nieuwe, mogelijk nog zwaardere aardbeving dan die van januari dit jaar. Daarbij werden 1,3 miljoen mensen dakloos en vielen 230.000 doden.

Uit een eerste studie blijkt dat de aardbeving in januari tot verrassing van veel wetenschappers niet op een bekende breuklijn plaatsvond die verantwoordelijk was voor verschillende eerdere aardbevingen, maar langs een vrij onbekende lijn. Bij de aardbeving kwam bovendien maar een fractie van de opgebouwde spanning vrij, waardoor het wachten is op een nieuwe beving, die ook een tsunami kan veroorzaken.

Een tweede studie in hetzelfde tijdschrift bevestigt die stelling op basis van satellietbeelden en metingen. Daaruit blijkt dat de aarde na de aardbeving veel minder verplaatst is dan bij vorige grote aardbevingen, en dat dus een groot deel van de spanning tussen de tektonische platen nog steeds aanwezig is. Haïti, en met name de hoofdstad Port-au-Prince, loopt daardoor het risico getroffen te worden door een nieuwe aardbeving, zeggen de onderzoekers. Deze beving kan nog heviger zijn dan de dodelijke aardbeving van januari
Verwante topics
Aardbeving Haïti veroorzaakt door onbekende breuk
Aardbevingen #10
Aardbeving op Haïti #4 - met 200.000 doden en Radio 555

We lijken niet echt begaan met het lot van Haiti. Je hoort er af en toe wat over op het journaal maar verder weinig.

Het geld na de aardbeving was nog lang niet overgemaakt (of was zoek) en ook de hulp kwam bijzonder traag op gang. Nu er voor het eerst cholera optreedt en er opnieuw honderden mensen sterven lijken we ons hoofd dan ook weg te draaien. Zijn we gewoon rampen-moe?

Dit jaar hebben ze gelukkig geen orkaan op hun dak gehad en laten we hopen dat een nieuwe aardbeving de eerste tig jaar daar niet meer gebeurd :{
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:33:46 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_88057904
quote:
Woede
Angst voor de besmettelijke ziekte is ondertussen omgeslagen in boosheid onder de bevolking. De Haïtianen geven buitenlandse hulpverleners en vredessoldaten de schuld van de eerste cholera-uitbraak ooit in het land.

Dokters en hulpverleners aangevallen
Het opzetten van een behandelcentrum in de plaats Saint Marc is stopgezet nadat driehonderd inwoners doktoren en hulpverleners aanvielen.
:r¡¡¡

Ik zeg, totale terug trekking van de hulp en laat het land maar aan hun lot over. De meeste mensen staan daar, met het goede bedoelingen en groot hart, vrijwillig mensen te helpen, krijg je dit gekut over je heen.
Totale ondankbaarheid van de bevolking daar.

Weg uit de gebied en sterf maar :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_88057967
Ach, ze hebben nog meer dan genoeg geld om iedereen te helpen. Dat de 'goede doelen' het geld niet geven is niet aan ons. Vind het wel heel erg dit ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88058133
@wise

Nee. Je weet als hulpverlener dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je moet daar boven kunnen staan.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:02:43 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_88058681
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:42 schreef IHVK het volgende:
@wise

Je moet daar boven kunnen staan.
Lijkt mij zeer lastig en totaal respectloos tegen over jezelf.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_88058863
quote:
14.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:02 schreef wise het volgende:

[..]

Lijkt mij zeer lastig en totaal respectloos tegen over jezelf.
Sommige mensen voelen zich er goed bij en moeten dit vooral doen ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:38:50 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_88135810
quote:
15s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:23 schreef Frutsel het volgende:
de 1,3 miljoen overlevenden van de zware aardbeving in januari die nog in tentenkampen rondom de hoofdstad verblijven.
Er is geld, er zijn mensen genoeg, het lijkt me dat er genoeg handjes zijn om die tentenkampen om te vormen tot woonwijken, scholen, huizen, winkels etc. maar het enige wat ik af en toe van Haiti zie zijn mensen die klagen, voor hun tentje zitten en niks doen, ligt dat aan mij of willen ze gewoon niet?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_88426148
500 doden door cholera in Haïti

De cholera-uitbraak in Haïti heeft tot nu toe aan meer dan 500 mensen het leven gekost. Meer dan 7000 mensen zijn besmet geraakt en in het ziekenhuis opgenomen. Dat heeft de Haïtiaanse regering bekendgemaakt.

De bacterie veroorzaakt sinds de uitbraak een paar weken geleden elke dag zo'n 30 doden en 400 ziekenhuisopnames.

De autoriteiten vrezen dat door de orkaan Tomas, die afgelopen week gedeeltelijk over het land trok, de situatie kan verslechteren. Door de vele regenval die dat met zich meebracht, kan de cholera zich makkelijker verspreiden.

Kampen
Na de verwoestende aardbeving van begin dit jaar wonen veel mensen nog steeds in tentenkampen. Ook is er een gebrek aan schoon drinkwater, wat heeft geleid tot de cholera-uitbraak.

De schade die de orkaan heeft aangericht valt mee. Wel zijn er zes doden gevallen door het noodweer.

Tomas zwakte gisteren af tot een tropische storm, maar boven de Atlantische Oceaan groeide hij opnieuw uit tot orkaankracht. Er liggen geen eilanden meer in het verwachte pad van Tomas.

NOS
pi_88426183
Ah, wanneer komt er weer zo'n krokodillentranen benefiet uitzending met heel bekend Nederland en foto's van jankende kinderen?

Wat een onzin, Nederlanders pompen al jaren geld in dit soort projecten en het komt nooit terecht waar het hoort. En nog doneren die idioten. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88427367
Tja, wat moeten we dan idd. Elke dag 10 minuten stilte houden voor Haiti zal die mensen ook niet helpen. Er is geld, er zijn hulpverleningsprojecten maar om wat voor reden dan ook (corruptie, woede van bevolking richting hulpverlening) lukt dat blijkbaar niet. Of lukt het gewoonweg niet snel genoeg om die cholera de kop in te drukken. Er zal nou eenmaal een hoop bij komen kijken om de boel weer op orde te krijgen na zo'n ramp. En als dan alles op orde is gooit een nieuwe aardbeving weer alles tegen de vlakte. Verhuis met z'n allen naar een ander gebied, denk ik dan, maar dat zal om tig redenen ook wel weer onmogelijk zijn.
  zondag 7 november 2010 @ 16:38:36 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88437365
quote:

Dit jaar hebben ze gelukkig geen orkaan op hun dak gehad en laten we hopen dat een nieuwe aardbeving de eerste tig jaar daar niet meer gebeurd :{
Maar als ie over 10 jaar komt is net alles weer opgebouwd.... :{ Misschien dat hij dan zelfs nog meer slachtoffers maakt. Willen we echt een nieuwe ramp voorkomen dan zouden we nu massaal aardbevingsbestendige huizen moeten bouwen. Juist nu het land in zo'n slechte staat verkeerd wordt alles snel en constructief heel slecht opgebouwd. Eigenlijk kan die energie het beste nu allemaal vrij komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 10-11-2010 09:45:24 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_88440596
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar als ie over 10 jaar komt is net alles weer opgebouwd.... :{ Misschien dat hij dan zelfs nog meer slachtoffers maakt. Willen we echt een nieuwe ramp voorkomen dan zouden we nu massaal aardbevingsbestendige huizen moeten bouwen. Juist nu het land in zo'n slechte staat verkeerd wordt alles snel en constructief heel slecht opgebouwd. Eigenlijk kan die energie het beste nu allemaal vrij komen.

[..]

Kunnen we niet eens stoppen met die posts? Nederland is een van de dichtstbevolkte landen ter wereld dus als je de overbevolking wil tegen gaan zou je het beste bij nederland kunnen beginnen :')
Nederland heeft niet de meeste inwoners ter wereld...
De Republiek
  zondag 7 november 2010 @ 18:32:35 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88440864
Haiti ook niet...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Donald Duck held zondag 7 november 2010 @ 18:37:14 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88440994
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:33 schreef wise het volgende:

[..]

:r¡¡¡

Ik zeg, totale terug trekking van de hulp en laat het land maar aan hun lot over. De meeste mensen staan daar, met het goede bedoelingen en groot hart, vrijwillig mensen te helpen, krijg je dit gekut over je heen.
Totale ondankbaarheid van de bevolking daar.

Weg uit de gebied en sterf maar :)
Of gewoon gewapende soldaten meesturen die toestemming hebben om met scherp te schieten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_88442580
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Haiti ook niet...
Vandaar ook China en India.

Goed gelezen hoor, echt.
pi_88543132
Momenteel zit ik op Curaçao en ken hier ook een Haïtiaanse. Het schijnt er nog precies hetzelfde uit te zien als tien maanden terug. Het geld voor wederopbouw is nog steeds aanwezig maar er is tot op heden geen inzet is getoond er iets aan te doen.

De mensen in tentenkampen krijgen voedsel en water en hebben niet het verstand of de mentaliteit zich in te zetten. "Er wordt toch wel voor ze gezorgd"

Maar al met al is het natuurlijk wel diep triest voor deze mensen wie toch al niets hadden na de beving. Daarna Tomas over zich heen kregen (net als wij trouwens) en nu ook nog eens een cholera epidemie moeten meemaken en dan de kans op een nieuwe beving. Ik hoor hier al woorden over dat ze Haiti verloren is en ze het "beter kunnen laten afzinken" :N
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_88545627
quote:
Cholera bereikt Port-au-Prince
De cholera uitbraak op Haiti heeft de hoofdstad Port-au-Prince bereikt. Een driejarig jongetje heeft de ziekte opgelopen en de overheid onderzoekt bovendien nog twee sterfgevallen en enkele tientallen andere verdachte gevallen.

Er waren al enkele gevallen van de ziekte in de stad gemeld, maar toen ging het telkens om mensen die gevlucht waren uit de gebieden die al waren getroffen. Dit is de eerste keer dat de ziekte een inwoner van de hoofdstad zelf treft.

Hulpverleners waren al bang dat de ziekte, die sinds oktober al in kleinere steden slachtoffers maakt, Port-au-Prince zou bereiken. Ze vrezen vooral voor het lot van de anderhalf miljoen vluchtelingen die na de aardbeving van januari nog in tentenkampen wonen.
Te laat

Door de cholera-uitbraak zijn al 544 mensen omgekomen. 8000 mensen raakten besmet. De ziekte is makkelijk te bestrijden, maar veel mensen realiseren zich niet dat ze besmet zijn geraakt tot het te laat is. Wie ziekt wordt, kan al na enkele uren aan uitdroging sterven.

De orkaan Tomas die de vorige week over het eiland trok, heeft de situatie verergerd. Door de zware regenval zijn veel rivieren buiten hun oevers getreden en de ziekte verplaatst zich juist via water. Ook zijn veel mensen op de vlucht geslagen, wat de kans vergroot dat zieken anderen besmetten.
pi_88545695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:42 schreef IHVK het volgende:
@wise

Nee. Je weet als hulpverlener dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je moet daar boven kunnen staan.
ah zeg dat maar als er 300 woedende mensen op je af komen stormen :')

iig moeten ze een troepenmacht mee sturen om de orde te bewaken of helemaal geen hulp
pi_88546100
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef ErikSchuitema het volgende:

[..]

ah zeg dat maar als er 300 woedende mensen op je af komen stormen :')

iig moeten ze een troepenmacht mee sturen om de orde te bewaken of helemaal geen hulp
Dus nog meer geld, tijd en materieel investeren.

Zeg me eens, waarom verdienen mensen die hulp zo "waarderen" in godsnaam nog meer hulp?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88560197
Zijn we hulpmoe was de vraag in de OP ?

Hangt ervan af wie de bevolking is, in dit geval een zwarte bevolking die de Fransen eruit geknikkerd hebben als eerste.
Dat dit gebeurt in de achtertuin van de VS, wie maakt zich daar druk om ?
Geen hond en de amerikanen blijkbaar ook niet.

Was ook niet anders te verwachten, zelfs in eigen land lieten ze tijdens Katrina hun eigen zwarte bevolking liever creperen dan adequaat hulp op te zetten.
megalomaniac
pi_88560330
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:26 schreef kitao het volgende:
Zijn we hulpmoe was de vraag in de OP ?

Hangt ervan af wie de bevolking is, in dit geval een zwarte bevolking die de Fransen eruit geknikkerd hebben als eerste.
Dat dit gebeurt in de achtertuin van de VS, wie maakt zich daar druk om ?
Geen hond en de amerikanen blijkbaar ook niet.

Was ook niet anders te verwachten, zelfs in eigen land lieten ze tijdens Katrina hun eigen zwarte bevolking liever creperen dan adequaat hulp op te zetten.
Na alle geboden hulp, goederen en geld durf je de rijke landen nog racistisch te noemen ook nog?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88560466
quote:
15s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Na alle geboden hulp, goederen en geld durf je de rijke landen nog racistisch te noemen ook nog?
Welke hulp ?
megalomaniac
pi_88561673
Haitanen zijn wel het meest passieve volk wat de mensheid ooit heeft gehad. Al geef je miljarden aan hulp, dat land zal nooit veranderen.
pi_88561854
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:59 schreef Wokkel het volgende:
Haitanen zijn wel het meest passieve volk wat de mensheid ooit heeft gehad. Al geef je miljarden aan hulp, dat land zal nooit veranderen.
Als het nooit zal veranderen dan is het wachten op de volgende slachtingsopstand tegen de imperialisten lijkt mij.
megalomaniac
  woensdag 10 november 2010 @ 17:11:57 #26
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88562160
tijdens de actie voor Haiti hadden ze een chatsessie, Vraag ik daar aan zo'n vent waarom tien plastic emmers ¤35 kosten, want voor dat geld wil ik ook wel emmers leveren aan Haiti.
Krijg je als antwoord: we kopen de emmers bij de lokale ondernemer, dit doen we om de economie daar te herstellen, antwoord ik weer: Hoe kan het dat in een land als Haiti emmers ¤ 3.50 kostten. Gaf die pipo geen antwoord meer op.....Toen wist ik genoeg, en vele meer die weg klikte toen mijnheer niet meer antwoordde.
pi_88562170
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:03 schreef kitao het volgende:

[..]

Als het nooit zal veranderen dan is het wachten op de volgende slachtingsopstand tegen de imperialisten lijkt mij.
Dat volk doet niets, kan niet en wil vooral niets. Vragen om gratis eten is het enige wat ze wel goed kunnen. Daar was eens een goede reportage over op de VRT.

Dus een slachtingsopstand zal er wel niet inzitten.
pi_88583030
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:12 schreef Wokkel het volgende:

Dat volk doet niets, kan niet en wil vooral niets. Vragen om gratis eten is het enige wat ze wel goed kunnen. Daar was eens een goede reportage over op de VRT.
;(

Geloof je dit nu ook echt zelf of heb je ergens een wokkelkronkel zitten ?
megalomaniac
pi_88583510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:33 schreef kitao het volgende:

[..]

Welke hulp ?
Teveel hulp blijkbaar, maar ik wil nog wel een Euro'tje of 1000 inleggen om jou daarheen te verschepen, kan je ze lekker helpen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584135
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:38 schreef Voorschrift het volgende:

Teveel hulp blijkbaar, maar ik wil nog wel een Euro'tje of 1000 inleggen om jou daarheen te verschepen, kan je ze lekker helpen.
Kijk maar uit, dalijk moet je weer weg wegduiken voor overvliegende schoenen met die idiote tronie van je.
megalomaniac
pi_88584188
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:21 schreef kitao het volgende:

[..]

Kijk maar uit, dalijk moet je weer weg wegduiken voor overvliegende schoenen met die idiote tronie van je.
Iedereen is een racist omdat we niet genoeg hielpen, en we zijn allemaal vuige kapitalisten omdat we niet genoeg gaven, en zelf doe je ook geen reet.

Ben je een vuige racist Kitao?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584240
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:23 schreef Voorschrift het volgende:

Iedereen is een racist omdat we niet genoeg hielpen, en we zijn allemaal vuige kapitalisten omdat we niet genoeg gaven, en zelf doe je ook geen reet.

Ben je een vuige racist Kitao?
Yep, ik verafschuw zakkenvullers.
Die moeten ze plat-asfalteren onder zo'n tractor met een betonnen cilinder ervoor.
megalomaniac
pi_88584251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef kitao het volgende:

[..]

Die moeten ze plat-asfalteren onder zo'n tractor met een betonnen cilinder ervoor.
"De maatschappij, dat ben jij!"
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584276
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:27 schreef Voorschrift het volgende:

"De maatschappij, dat ben jij!"
Met gasten zoals jij met je kliek aan de macht blijf ik er liever buiten staan.
megalomaniac
pi_88584297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:28 schreef kitao het volgende:

[..]

Met gasten zoals jij met je kliek aan de macht blijf ik er liever buiten staan.
Als je er niet aan wenst deel te nemen, heb je ook geen recht er een klacht over te hebben of minachtend erover te spreken. Ga eerst zelf meehelpen aan een betere wereld voordat je mensen die tenminste iets doen neerzet als minderwaardig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584342
Ik vraag me af waar dit opgenomen is , is dit Haïti of Jamaica ?

Enig idee waar het wit van de Haïtaanse vlag is gebleven ?

:W
megalomaniac
  donderdag 11 november 2010 @ 09:34:45 #37
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88584383
Het nieuws dat Nel Veerkamp dood is vinden we belangrijker dan rampen aan de andere kant van de wereld.

Bovendien kunnen we ook vrij weinig doen, er is geld genoeg?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_88584417
quote:
Op donderdag 11 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:

[..]

;(

Ja dat geloof ik zelf wel, die documentaire was duidelijk genoeg. Bijvoorbeeld het feit dat die aardbeving 10 maanden geleden was, maar dat land ligt er nog steeds bij zoals de dag na die beving. Echt niemand maakt aanstalten om de rommel weg te halen, gebouwen te slopen etc. Nu kan je zeggen, 'dat ligt aan het gebrek aan materiaal' maar dat is wel wat te makkelijk. Zelfs met je blote handen en 1000 man kan je een stad goed ruimen.
pi_88584680
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik zelf wel, die documentaire was duidelijk genoeg. Bijvoorbeeld het feit dat die aardbeving 10 maanden geleden was, maar dat land ligt er nog steeds bij zoals de dag na die beving. Echt niemand maakt aanstalten om de rommel weg te halen, gebouwen te slopen etc. Nu kan je zeggen, 'dat ligt aan het gebrek aan materiaal' maar dat is wel wat te makkelijk. Zelfs met je blote handen en 1000 man kan je een stad goed ruimen.
Zo werkt dat hier niet vriend, dit is niet Geen Stijl waar je alles zomaar neer kan kwakken.
Ik heb een docu gezien, dus dan is het zo gaat er bij niet in.
megalomaniac
pi_88584847
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:46 schreef kitao het volgende:

[..]

Zo werkt dat hier niet vriend, dit is niet Geen Stijl waar je alles zomaar neer kan kwakken.
Ik heb een docu gezien, dus dan is het zo gaat er bij niet in.
Ik begrijp dat jij er meer kennis van hebt? Vertel ons eens waarom het daar zo'n shithole is dan? Waarom pakken die mensen de zaken niet aan? Waarom accepteren ze de regering die er overduidelijk niet voor hun is?

Over GeenStijl reacties gesproken...
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef kitao het volgende:
  donderdag 11 november 2010 @ 09:59:15 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88585029
Ik sta er nog van te kijken hoe belachelijk veel geld er voor dat land opgehaald is. Doe iets met dat geld, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat je voor die tig miljoenen geen vaccins, medische hulp, schoon drinkwater door een zuiveringsinstallatie oid kunt maken/verzorgen. Dan krijg ik inderdaad ook een 'zoek het uit'-gevoel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88585053
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:52 schreef Wokkel het volgende:

Ik begrijp dat jij er meer kennis van hebt? Vertel ons eens waarom het daar zo'n shithole is dan? Waarom pakken die mensen de zaken niet aan? Waarom accepteren ze de regering die er overduidelijk niet voor hun is?
Zoveel verstand heb ik er ook niet van maar lees minstens even dit door :
Haiti : mislukte staat
en Haiti geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ha%C3%AFti
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mislukte_staat
En bijv. Papa Doc niet accepteren is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als de VS hem en trawanten ondersteunt.
quote:
Over GeenStijl reacties gesproken...
[..]

Dat was een reactie op een ander topic waar de rechtse rutte-regering in nederland natuurgebieden gaat asfalteren die Voorschrift volledig ondersteunt.
;)
megalomaniac
pi_88585358
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta er nog van te kijken hoe belachelijk veel geld er voor dat land opgehaald is. Doe iets met dat geld, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat je voor die tig miljoenen geen vaccins, medische hulp, schoon drinkwater door een zuiveringsinstallatie oid kunt maken/verzorgen.
Dan krijg ik inderdaad ook een 'zoek het uit'-gevoel.
Dit zijn toch onze eigen regeringen, onze eigen samengestelde VN en NGO's organisaties die het daar blijkbaar lopen te verknallen.
Inmiddels zijn er 10.000 cholera-slachtoffers en het enige wat nodig is, volgens dit bericht, is schoon water en zout om de ergste symptomen te bestrijden.
quote:
De cholera-epidemie in Haïti heeft volgens de autoriteiten inmiddels aan 643 mensen het leven gekost. Het aantal ziekenhuisopnames is gestegen tot bijna tienduizend. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid in de Caraïbische staat woensdag bekendgemaakt.

De uitbraak is waarschijnlijk ontstaan in het noorden van Haïti, langs de rivier de Artibonite. Dinsdag werd bevestigd dat ook in de hoofdstad Port-au-Prince de eerste persoon is gestorven aan cholera. In en rond de stad leven meer dan een miljoen mensen in tentenkampen. Ze zijn dakloos geworden door de zware aardbeving die Haïti in januari trof en daardoor zeer kwetsbaar.

Cholera wordt verspreid via besmet drinkwater en voedsel. Een infectie veroorzaakt diarree en uitdroging. Na besmetting kan dat binnen enkele uren tot de dood leiden als de patiënt niet snel water en zout krijgt toegediend.
Ruim 600 doden door cholera op Haïti
En dan spreekt deze reactie mij erg aan :
quote:
Op donderdag 11 november 2010 @ 01:11 schreef Yoozd het volgende:
Mja, het is en blijft sneu voor de mensen daar. Het land heeft alleen landbouw en nauwelijks industrie. Voornamelijk afhankelijk van giften en steun, maar wordt voortdurend getroffen door rampen.

400.000 kinderen die als regelrechte slaaf worden gebruikt, 70% werkeloosheid. Dictatorschap, inefficiëntie, corruptie. Het land kan niet op eigen benen staan, maar wat doe je als je in het armste land in het westelijk halfrond geboren bent?

En dan de smerige opmerkingen van de huidige internet generatie. Niet alleen kan het niemand van hen het een zak schelen, maar het natrappen en uitlachen.
megalomaniac
  donderdag 11 november 2010 @ 10:23:46 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_88585744
Perspectiefloos doorfokken op een klein eiland en dan hopen dat iemand anders je te hulp schiet, da's ook best een kansloze strategie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_88585857
quote:
13s.gif Op donderdag 11 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:

[..]

;(

dat is helaas zo.
haiti krijgt relatief het meeste ontwikkelingsgeld.

er is een soort van attitude ontstaan dat ze niks hoeven te doen want ze worden toch wel geholpen door het westen.

en tja, nu wij de broekriem moeten aanspannen zijn ze een keer op zichzelf aangewezen
pi_88586016
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:27 schreef jandevink het volgende:

dat is helaas zo.
haiti krijgt relatief het meeste ontwikkelingsgeld.

er is een soort van attitude ontstaan dat ze niks hoeven te doen want ze worden toch wel geholpen door het westen.

en tja, nu wij de broekriem moeten aanspannen zijn ze een keer op zichzelf aangewezen
vergeet je niet iets ?
200.000 doden bij een aardbeving op een bevolking van 9 miljoen.

Dat land en de bevolking is verwoest; de miljoenen zijn volgens de media bij elkaar gebracht.
Maar waar de fuck zijn de resultaten, nog steeds tentenkampen en dat niet alleen, ze krijgen ook nog eens de cholera er achteraan.
megalomaniac
pi_88586155
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:33 schreef kitao het volgende:

[..]

vergeet je niet iets ?
200.000 doden bij een aardbeving op een bevolking van 9 miljoen.

Dat land en de bevolking is verwoest; de miljoenen zijn volgens de media bij elkaar gebracht.
Maar waar de fuck zijn de resultaten, nog steeds tentenkampen en dat niet alleen, ze krijgen ook nog eens de cholera er achteraan.
dat land is verwoest toen we maar geld bleven pompen zonder eisen te stellen.

en het is heel fijn hoor dat je wilt helpen maar zo werkt het niet.

de ontwikkeling van europa is ook met oorlogen, epidemieën en andere ellende samen gegaan.
de zwakkeren sterven en de sterken leren dat ze zelf wat moeten doen om een beter leven te krijgen.

goed voorbeeld is zuid-afrika.
ten tijde van de blanke boeren ging het economisch goed.
nu worden blanke boeren onteigend en het gehele land stort in.

(ik keur apartheid niet goed maar het laat wel duidelijk zien dat zomaar iets geven/krijgen niet werkt)
pi_88586304
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:37 schreef jandevink het volgende:

dat land is verwoest toen we maar geld bleven pompen zonder eisen te stellen.
waar is dat geld volgens jou ?
Ik weet het niet.
quote:
en het is heel fijn hoor dat je wilt helpen maar zo werkt het niet.

de ontwikkeling van europa is ook met oorlogen, epidemieën en andere ellende samen gegaan.
de zwakkeren sterven en de sterken leren dat ze zelf wat moeten doen om een beter leven te krijgen.
onzin, zeker nooit van het marshall-plan gehoord ?

quote:
goed voorbeeld is zuid-afrika.
ten tijde van de blanke boeren ging het economisch goed.
nu worden blanke boeren onteigend en het gehele land stort in.

(ik keur apartheid niet goed maar het laat wel duidelijk zien dat zomaar iets geven/krijgen niet werkt)
;(
Jezus, krijgen we die discussie weer, negertje zonder blanke meester kan het niet redden.
Ik denk eerder dat Haíti nog steeds geboycot wordt door de voormalige slavendrijvers.
megalomaniac
pi_88586433
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef kitao het volgende:

[..]

waar is dat geld volgens jou ?
Ik weet het niet.

[..]

onzin, zeker nooit van het marshall-plan gehoord ?

[..]

;(
Jezus, krijgen we die discussie weer, negertje zonder blanke meester kan het niet redden.
Ik denk eerder dat Haíti nog steeds geboycot wordt door de voormalige slavendrijvers.
laatste ontwikkelingshulp schiijnt dus niet veel te zijn en niet over te komen omdat men eisen stelt :')

ja europa rond 1939/1940 was hetzelfde als een land als haiti :')
ondanks de grote depressie hadden wij wel de know-how, infrastructuur, technologie, etc zelf opgebouwd.

marshall plan was niet geld voor de bouw van een voor die begrippen moderne samenleving maar de WEDEROPBOUW van die samenleving.

het geld was ook geen "geschenk" maar een lening...
pi_88586826
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:46 schreef jandevink het volgende:

laatste ontwikkelingshulp schiijnt dus niet veel te zijn en niet over te komen omdat men eisen stelt :')
wie had het over ontw.hulp ?
ik dacht meer aan de honderden? miljoenen die bijeengezameld waren als noodhulp voor na de aardbeving.
en waarom zou je geen eisen mogen stellen aan de voorwaarden van ontw.hulp ?

quote:
ja europa rond 1939/1940 was hetzelfde als een land als haiti :')
ondanks de grote depressie hadden wij wel de know-how, infrastructuur, technologie, etc zelf opgebouwd.
Die infra-structuur lag volledig in puin in 45.
Zonder hulp van de vs was dit europa ongeveer gebleven zoals haiti of had het iig geval jaren achter gelopen.
waarom hier wel wederopbouw en op dat eiland niet ; omdat het toch niets van waarde heeft, slechts nakomelingen van een stel opstandige slaven ?

quote:
marshall plan was niet geld voor de bouw van een voor die begrippen moderne samenleving maar de WEDEROPBOUW van die samenleving.
en het nalaten van hulp is de afbraak van de samenleving en de wederopbouw van de tirannie in haiti.
quote:
het geld was ook geen "geschenk" maar een lening...
filantropen zijn de amerikanen niet, dat wist ik ook al.

;(

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 11-11-2010 11:03:40 ]
megalomaniac
pi_88587618
Jan, ik begrijp dat het een schok voor je moet zijn dat ondanks je pogingen om te wijzen op zelfverantwoordelijkheid de realiteit is dat een landje dat getroffen is door een natuurramp vergelijkbaar aan de tsunami met kerst simpelweg aan zijn crepeerlot wordt overgelaten.

Dat past niet in jouw beeld van een beschaafde wereld en daarom probeer je dit goed te praten.
De werkelijkheid is anders, we hebben te maken hier met eeuwenoude conflicten die de blanke elite nog steeds niet vergeten is en op deze manier even duidelijk maakt wie (voorlopig) aan het langste end trekt.
megalomaniac
  Redactie Frontpage donderdag 11 november 2010 @ 11:17:49 #52
145738 superworm
is erbij
pi_88587630
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:09 schreef jandevink het volgende:

[..]

ah, GB, FR, NL, BE, IT etc zijn allemaal ongeschonden uit de oorlog gekomen.

in rotterdam regende het geen bommen maar koekjes :')
Onzin, maar ook Rotterdam is feitelijk doelbewust uit laten branden én doelbewust níét in oude stijl herbouwd door ONS, de zuunige hollanders. Het bombardement zelf trof maar tien procent van de huizen. Het had geblust/gerenoveerd kunnen worden maar wíj kozen voor platgooien en prefab herbouw. En geven van de lelijkheid van R'dam vervolgens de Duitsers de schuld :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_88589626
1829-1851 - Second cholera pandemic reached Russia

(see Cholera Riots),

Hungary (about 100,000 deaths) and Germany in 1831, London (more than 55,000 people died in the United Kingdom)[43] and Paris in 1832. In London, the disease claimed 6,536 victims and came to be known as "King Cholera";
in Paris, 20,000 succumbed (out of a population of 650,000)
with about 100,000 deaths in all of France.[44] The epidemic reached Quebec, Ontario and New York in the same year and the Pacific coast of North America by 1834.[45] The 1831 cholera epidemic killed 150,000 people in Egypt.[46] In 1846, cholera struck Mecca, killing over 15,000 people.[47] A two-year outbreak began in England and Wales in 1848 and claimed 52,000 lives.[48]
1849 - Second major outbreak in Paris. In London, it was the worst outbreak in the city's history, claiming 14,137 lives, over twice as many as the 1832 outbreak. Cholera hit Ireland in 1849 and killed many of the Irish Famine survivors already weakened by starvation and fever.[49] In 1849 cholera claimed 5,308 lives in the port city of Liverpool, England, and 1,834 in Hull, England.[44] An outbreak in North America took the life of former U.S. President James K. Polk. Cholera, believed spread from ship(s) from England, spread throughout the Mississippi river system killing over 4,500 in St. Louis[44] and over 3,000 in New Orleans[44] as well as thousands in New York.[44] It claimed 200,000 victims in Mexico.[50] In 1849 cholera was spread along the California, Mormon and Oregon Trails as 6,000 to 12,000[51] are believed to have died on their way to the California Gold Rush, Utah and Oregon in the cholera years of 1849-1855.[44] It is believed that over 150,000 Americans died during the two pandemics between 1832 and 1849.[52][53]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cholera

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 11-11-2010 12:27:04 ]
megalomaniac
pi_88589848
Revolutions of 1848

European Revolutions of 1848, known in some countries as the Spring of Nations, Springtime of the Peoples[3] or the Year of Revolution, were a series of political upheavals throughout Europe. Described by some historians as a revolutionary wave, the period of unrest began in France and then, further propelled by the French Revolution of 1848, soon spread to the rest of Europe.

Although most of the revolutions were quickly put down, there was a significant amount of violence in many areas, with tens of thousands of people tortured and/or killed. While the immediate political effects of the revolutions were largely reversed, the long-term reverberations of the events were far-reaching.
[...]

Rural areas

Rural population growth had led to food shortages, land pressure, and migration, both within Europe and out from Europe (for example, to the United States).
Population concentration led to disease, especially cholera,
which contemporary scientists had not yet connected with contaminated water supplies. In the years 1845 and 1846, a potato blight, originating in Belgium, caused a subsistence crisis in Northern Europe. The effects of the blight were most severely manifested in the Great Irish Famine (where it was combined with rack-rents and concurrent export of cash crops[10][11]), but also caused famine-like conditions in the Scottish Highlands and throughout Continental Europe.

[ Bericht 9% gewijzigd door kitao op 11-11-2010 12:15:38 ]
megalomaniac
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 10:34:32 #55
8781 crew  Frutsel
pi_88626808
quote:
Dodental Haïti als gevolg van cholera loopt op tot 724
De cholera-epidemie waarmee Haïti sinds half oktober kampt, heeft ondertussen al 724 mensen het leven gekost. Vier van die slachtoffers vielen in de hoofdstad Port-au-Prince.

Er werden ondertussen al 11.125 mensen in het ziekenhuis opgenomen, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Alleen al in Artibonite, het departement in het noorden van het land waar de epidemie ontstond, zijn in totaal 497 mensen aan de ziekte overleden. Die regio is daarmee verantwoordelijk voor twee derde van het aantal slachtoffers.

In Port-au-Prince werden vier overlijdens opgetekend. In de hoofdstad leven bijna 3 miljoen mensen, sinds de aardbeving van 12 januari vaak in erg onhygiënische omstandigheden
pi_88627358
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:28 schreef kitao het volgende:
Mensen die hier om lachen of dit verwijten aan eigen doen kunnen wmb de kolere krijgen.

:)

Ook kun je je afvragen of het geen nieuwe versie is van de oude cholera ?
Ik vraag me dan af he...

ik neem aan dat je iets bent als een GL/SP/PVDA stemmer.
van die mensen die zeggen hoge morele waarden te hebben.

als ik beweer dat wereldwijd toch zeker 50% zegt zo te zijn dan vraag ik me af waarom de bakken met geld niet richting haiti vliegen.

ik denk dat veel mensen met die zogenaamde hoge morele standaarden zelf bar weinig doneren maar verwachten van rijkeren dat ze dat doen...
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:09:09 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_88627872
quote:
Zijn we gewoon rampen-moe?
Vooral Haiti moe. Vlak nadat de vluchtelingenkampen waren opgezet, was er een reporter ter plaatse die zag dat er een paar lijken net buiten het kamp lagen. Mensen stapten er gewoon overheen toen ze water gingen halen. Twee weken later kwam hij terug, lagen de lijken er nog steeds, in beginnende staat van ontbinding. Toen heeft hij wat mensen geronseld om ze weg te halen en te begraven.

Die volstrekte apathie was eigenlijk al decennialang kenmerkend voor Haiti; door corruptie, doordat grote gedeeltes van het land alleen in leven gehouden werden door westerse hulpprojecten. Veel mensen dachten dat, hoe treurig de vernietigende aardbeving ook was, nu de mensen toch wel de handen uit de mouwen zouden steken, en de hoofden bij elkaar om het land er bovenop te helpen.

In plaats daarvan zitten ze tien maanden later nog steeds letargisch voor hun tentje te kijken hoe het opgestapelde rottende vuilnis in hetzelfde water drijft dat nu door hun tent heen spoelt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_88627988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Vooral Haiti moe. Vlak nadat de vluchtelingenkampen waren opgezet, was er een reporter ter plaatse die zag dat er een paar lijken net buiten het kamp lagen. Mensen stapten er gewoon overheen toen ze water gingen halen. Twee weken later kwam hij terug, lagen de lijken er nog steeds, in beginnende staat van ontbinding. Toen heeft hij wat mensen geronseld om ze weg te halen en te begraven.

Die volstrekte apathie was eigenlijk al decennialang kenmerkend voor Haiti; door corruptie, doordat grote gedeeltes van het land alleen in leven gehouden werden door westerse hulpprojecten. Veel mensen dachten dat, hoe treurig de vernietigende aardbeving ook was, nu de mensen toch wel de handen uit de mouwen zouden steken, en de hoofden bij elkaar om het land er bovenop te helpen.

In plaats daarvan zitten ze tien maanden later nog steeds letargisch voor hun tentje te kijken hoe het opgestapelde rottende vuilnis in hetzelfde water drijft dat nu door hun tent heen spoelt.
ze moeten idd zelf leren de boel op te knappen.

Mijn inziens kun je dus ook het beste tweedehands bouwapparatuur (wat hier nagenoeg ouderwets is of afgeschreven) erheen verschepen, bouwmaterialen en van elk land een troepenmachtje die voornamelijk bestaat uit genie en mensen met bouwervaring.
pi_88628194
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:12 schreef NFI het volgende:

[..]

ze moeten idd zelf leren de boel op te knappen.

Mijn inziens kun je dus ook het beste tweedehands bouwapparatuur (wat hier nagenoeg ouderwets is of afgeschreven) erheen verschepen, bouwmaterialen en van elk land een troepenmachtje die voornamelijk bestaat uit genie en mensen met bouwervaring.
de mensen in die landen denken alleen aan de korte termijn: die oude landbouwvoertuigen gaan dus verkocht worden als oud ijzer om zo weer wat eten en drinken te kunnen kopen. Ze zullen er niets constructiefs mee doen.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_88628360
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:18 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de mensen in die landen denken alleen aan de korte termijn: die oude landbouwvoertuigen gaan dus verkocht worden als oud ijzer om zo weer wat eten en drinken te kunnen kopen. Ze zullen er niets constructiefs mee doen.
daarom een leger erbij ;)
gewoon onder leiding van genie gaan bouwen.

elk land heeft wel een leger en dat leger word hoe dan ook betaald.
dan hoef je alleen extra kosten van extra loon van uitzending en verscheping te betalen.

en ik denk dat militairen ook liever in haiti iets opbouwen dan dat ze op de kazerne zitten en hun tank voor de 2 keer die week uit elkaar schroeven en poetsen ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:43:28 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_88631151
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:53 schreef NFI het volgende:

Ik vraag me dan af he...

ik neem aan dat je iets bent als een GL/SP/PVDA stemmer.
van die mensen die zeggen hoge morele waarden te hebben.

als ik beweer dat wereldwijd toch zeker 50% zegt zo te zijn dan vraag ik me af waarom de bakken met geld niet richting haiti vliegen.

ik denk dat veel mensen met die zogenaamde hoge morele standaarden zelf bar weinig doneren maar verwachten van rijkeren dat ze dat doen...
Die bakken met geld zijn toch al leeggestort over dat land ?
Waar zijn de resultaten dan ?
En hoe komt het dat deze epidemie niet bedwongen kan worden terwijl er bij sociale onrust ineens de halve wereld binnenvliegt met helikopters, tanks en soldaten met de VS voorop ?
En dat 'het' dan wel bedwongen wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 12-11-2010 13:50:55 ]
megalomaniac
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:49:50 #62
262650 kitao
prikplaatje
pi_88631354
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:47 schreef NFI het volgende:

je geeft geen antwoord op mijn vraag...
zie mijn edit dan maar.
wie ben jij om mij naar mijn privezaken te vragen.
megalomaniac
pi_88631611
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef kitao het volgende:

[..]

Jij geeft gelukkig wel antwoord op mijn vraag.
:N
nee ik vraag me gewoon af hoe het mogelijk is met zoveel wereldverbeteraars als jou dat er dan niks in haiti word gedaan.

in 2005 was de beroepsbevolking bijna 8 miljoen.

als jij en je super socialistische vriendjes zeg 20% daarvan uitmaken hebben we het over 1,6 miljoen mensen.

als die mensen elke maand ff 100 euro overmaken dan is er per maand 160 miljoen euro beschikbaar voor haiti.

waarom gebeurd dat niet?
waarom is er zoveel geblaat van mensen maar schijnbaar zo weinig mensen die echt achter hun standpunten staan?
  vrijdag 12 november 2010 @ 12:58:22 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88631656
Tja. Ik lig er niet wakker van.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:00:15 #65
262650 kitao
prikplaatje
pi_88631700
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:56 schreef NFI het volgende:

nee ik vraag me gewoon af hoe het mogelijk is met zoveel wereldverbeteraars als jou dat er dan niks in haiti word gedaan.

in 2005 was de beroepsbevolking bijna 8 miljoen.

als jij en je super socialistische vriendjes zeg 20% daarvan uitmaken hebben we het over 1,6 miljoen mensen.

als die mensen elke maand ff 100 euro overmaken dan is er per maand 160 miljoen euro beschikbaar voor haiti.

waarom gebeurd dat niet?
waarom is er zoveel geblaat van mensen maar schijnbaar zo weinig mensen die echt achter hun standpunten staan?
Gaat snel hier , eerst was de vraag of ik "zoiets" was als een GL/PVDA'er.
Zonder antwoord te geven ben ik ineens gebombardeerd tot (hypothetische) wereldverbeterende socialist.
Is goed met je.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')