abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2010 @ 17:11:57 #26
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88562160
tijdens de actie voor Haiti hadden ze een chatsessie, Vraag ik daar aan zo'n vent waarom tien plastic emmers ¤35 kosten, want voor dat geld wil ik ook wel emmers leveren aan Haiti.
Krijg je als antwoord: we kopen de emmers bij de lokale ondernemer, dit doen we om de economie daar te herstellen, antwoord ik weer: Hoe kan het dat in een land als Haiti emmers ¤ 3.50 kostten. Gaf die pipo geen antwoord meer op.....Toen wist ik genoeg, en vele meer die weg klikte toen mijnheer niet meer antwoordde.
pi_88562170
quote:
Op woensdag 10 november 2010 17:03 schreef kitao het volgende:

[..]

Als het nooit zal veranderen dan is het wachten op de volgende slachtingsopstand tegen de imperialisten lijkt mij.
Dat volk doet niets, kan niet en wil vooral niets. Vragen om gratis eten is het enige wat ze wel goed kunnen. Daar was eens een goede reportage over op de VRT.

Dus een slachtingsopstand zal er wel niet inzitten.
pi_88583030
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:12 schreef Wokkel het volgende:

Dat volk doet niets, kan niet en wil vooral niets. Vragen om gratis eten is het enige wat ze wel goed kunnen. Daar was eens een goede reportage over op de VRT.
;(

Geloof je dit nu ook echt zelf of heb je ergens een wokkelkronkel zitten ?
megalomaniac
pi_88583510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:33 schreef kitao het volgende:

[..]

Welke hulp ?
Teveel hulp blijkbaar, maar ik wil nog wel een Euro'tje of 1000 inleggen om jou daarheen te verschepen, kan je ze lekker helpen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584135
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:38 schreef Voorschrift het volgende:

Teveel hulp blijkbaar, maar ik wil nog wel een Euro'tje of 1000 inleggen om jou daarheen te verschepen, kan je ze lekker helpen.
Kijk maar uit, dalijk moet je weer weg wegduiken voor overvliegende schoenen met die idiote tronie van je.
megalomaniac
pi_88584188
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:21 schreef kitao het volgende:

[..]

Kijk maar uit, dalijk moet je weer weg wegduiken voor overvliegende schoenen met die idiote tronie van je.
Iedereen is een racist omdat we niet genoeg hielpen, en we zijn allemaal vuige kapitalisten omdat we niet genoeg gaven, en zelf doe je ook geen reet.

Ben je een vuige racist Kitao?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584240
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:23 schreef Voorschrift het volgende:

Iedereen is een racist omdat we niet genoeg hielpen, en we zijn allemaal vuige kapitalisten omdat we niet genoeg gaven, en zelf doe je ook geen reet.

Ben je een vuige racist Kitao?
Yep, ik verafschuw zakkenvullers.
Die moeten ze plat-asfalteren onder zo'n tractor met een betonnen cilinder ervoor.
megalomaniac
pi_88584251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef kitao het volgende:

[..]

Die moeten ze plat-asfalteren onder zo'n tractor met een betonnen cilinder ervoor.
"De maatschappij, dat ben jij!"
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584276
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:27 schreef Voorschrift het volgende:

"De maatschappij, dat ben jij!"
Met gasten zoals jij met je kliek aan de macht blijf ik er liever buiten staan.
megalomaniac
pi_88584297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:28 schreef kitao het volgende:

[..]

Met gasten zoals jij met je kliek aan de macht blijf ik er liever buiten staan.
Als je er niet aan wenst deel te nemen, heb je ook geen recht er een klacht over te hebben of minachtend erover te spreken. Ga eerst zelf meehelpen aan een betere wereld voordat je mensen die tenminste iets doen neerzet als minderwaardig.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88584342
Ik vraag me af waar dit opgenomen is , is dit Haïti of Jamaica ?

Enig idee waar het wit van de Haïtaanse vlag is gebleven ?

:W
megalomaniac
  donderdag 11 november 2010 @ 09:34:45 #37
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_88584383
Het nieuws dat Nel Veerkamp dood is vinden we belangrijker dan rampen aan de andere kant van de wereld.

Bovendien kunnen we ook vrij weinig doen, er is geld genoeg?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_88584417
quote:
Op donderdag 11 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:

[..]

;(

Ja dat geloof ik zelf wel, die documentaire was duidelijk genoeg. Bijvoorbeeld het feit dat die aardbeving 10 maanden geleden was, maar dat land ligt er nog steeds bij zoals de dag na die beving. Echt niemand maakt aanstalten om de rommel weg te halen, gebouwen te slopen etc. Nu kan je zeggen, 'dat ligt aan het gebrek aan materiaal' maar dat is wel wat te makkelijk. Zelfs met je blote handen en 1000 man kan je een stad goed ruimen.
pi_88584680
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik zelf wel, die documentaire was duidelijk genoeg. Bijvoorbeeld het feit dat die aardbeving 10 maanden geleden was, maar dat land ligt er nog steeds bij zoals de dag na die beving. Echt niemand maakt aanstalten om de rommel weg te halen, gebouwen te slopen etc. Nu kan je zeggen, 'dat ligt aan het gebrek aan materiaal' maar dat is wel wat te makkelijk. Zelfs met je blote handen en 1000 man kan je een stad goed ruimen.
Zo werkt dat hier niet vriend, dit is niet Geen Stijl waar je alles zomaar neer kan kwakken.
Ik heb een docu gezien, dus dan is het zo gaat er bij niet in.
megalomaniac
pi_88584847
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:46 schreef kitao het volgende:

[..]

Zo werkt dat hier niet vriend, dit is niet Geen Stijl waar je alles zomaar neer kan kwakken.
Ik heb een docu gezien, dus dan is het zo gaat er bij niet in.
Ik begrijp dat jij er meer kennis van hebt? Vertel ons eens waarom het daar zo'n shithole is dan? Waarom pakken die mensen de zaken niet aan? Waarom accepteren ze de regering die er overduidelijk niet voor hun is?

Over GeenStijl reacties gesproken...
quote:
Op donderdag 11 november 2010 09:26 schreef kitao het volgende:
  donderdag 11 november 2010 @ 09:59:15 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88585029
Ik sta er nog van te kijken hoe belachelijk veel geld er voor dat land opgehaald is. Doe iets met dat geld, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat je voor die tig miljoenen geen vaccins, medische hulp, schoon drinkwater door een zuiveringsinstallatie oid kunt maken/verzorgen. Dan krijg ik inderdaad ook een 'zoek het uit'-gevoel.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88585053
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:52 schreef Wokkel het volgende:

Ik begrijp dat jij er meer kennis van hebt? Vertel ons eens waarom het daar zo'n shithole is dan? Waarom pakken die mensen de zaken niet aan? Waarom accepteren ze de regering die er overduidelijk niet voor hun is?
Zoveel verstand heb ik er ook niet van maar lees minstens even dit door :
Haiti : mislukte staat
en Haiti geschiedenis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ha%C3%AFti
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mislukte_staat
En bijv. Papa Doc niet accepteren is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als de VS hem en trawanten ondersteunt.
quote:
Over GeenStijl reacties gesproken...
[..]

Dat was een reactie op een ander topic waar de rechtse rutte-regering in nederland natuurgebieden gaat asfalteren die Voorschrift volledig ondersteunt.
;)
megalomaniac
pi_88585358
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:59 schreef SEMTEX het volgende:
Ik sta er nog van te kijken hoe belachelijk veel geld er voor dat land opgehaald is. Doe iets met dat geld, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat je voor die tig miljoenen geen vaccins, medische hulp, schoon drinkwater door een zuiveringsinstallatie oid kunt maken/verzorgen.
Dan krijg ik inderdaad ook een 'zoek het uit'-gevoel.
Dit zijn toch onze eigen regeringen, onze eigen samengestelde VN en NGO's organisaties die het daar blijkbaar lopen te verknallen.
Inmiddels zijn er 10.000 cholera-slachtoffers en het enige wat nodig is, volgens dit bericht, is schoon water en zout om de ergste symptomen te bestrijden.
quote:
De cholera-epidemie in Haïti heeft volgens de autoriteiten inmiddels aan 643 mensen het leven gekost. Het aantal ziekenhuisopnames is gestegen tot bijna tienduizend. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid in de Caraïbische staat woensdag bekendgemaakt.

De uitbraak is waarschijnlijk ontstaan in het noorden van Haïti, langs de rivier de Artibonite. Dinsdag werd bevestigd dat ook in de hoofdstad Port-au-Prince de eerste persoon is gestorven aan cholera. In en rond de stad leven meer dan een miljoen mensen in tentenkampen. Ze zijn dakloos geworden door de zware aardbeving die Haïti in januari trof en daardoor zeer kwetsbaar.

Cholera wordt verspreid via besmet drinkwater en voedsel. Een infectie veroorzaakt diarree en uitdroging. Na besmetting kan dat binnen enkele uren tot de dood leiden als de patiënt niet snel water en zout krijgt toegediend.
Ruim 600 doden door cholera op Haïti
En dan spreekt deze reactie mij erg aan :
quote:
Op donderdag 11 november 2010 @ 01:11 schreef Yoozd het volgende:
Mja, het is en blijft sneu voor de mensen daar. Het land heeft alleen landbouw en nauwelijks industrie. Voornamelijk afhankelijk van giften en steun, maar wordt voortdurend getroffen door rampen.

400.000 kinderen die als regelrechte slaaf worden gebruikt, 70% werkeloosheid. Dictatorschap, inefficiëntie, corruptie. Het land kan niet op eigen benen staan, maar wat doe je als je in het armste land in het westelijk halfrond geboren bent?

En dan de smerige opmerkingen van de huidige internet generatie. Niet alleen kan het niemand van hen het een zak schelen, maar het natrappen en uitlachen.
megalomaniac
  donderdag 11 november 2010 @ 10:23:46 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_88585744
Perspectiefloos doorfokken op een klein eiland en dan hopen dat iemand anders je te hulp schiet, da's ook best een kansloze strategie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_88585857
quote:
13s.gif Op donderdag 11 november 2010 07:34 schreef kitao het volgende:

[..]

;(

dat is helaas zo.
haiti krijgt relatief het meeste ontwikkelingsgeld.

er is een soort van attitude ontstaan dat ze niks hoeven te doen want ze worden toch wel geholpen door het westen.

en tja, nu wij de broekriem moeten aanspannen zijn ze een keer op zichzelf aangewezen
pi_88586016
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:27 schreef jandevink het volgende:

dat is helaas zo.
haiti krijgt relatief het meeste ontwikkelingsgeld.

er is een soort van attitude ontstaan dat ze niks hoeven te doen want ze worden toch wel geholpen door het westen.

en tja, nu wij de broekriem moeten aanspannen zijn ze een keer op zichzelf aangewezen
vergeet je niet iets ?
200.000 doden bij een aardbeving op een bevolking van 9 miljoen.

Dat land en de bevolking is verwoest; de miljoenen zijn volgens de media bij elkaar gebracht.
Maar waar de fuck zijn de resultaten, nog steeds tentenkampen en dat niet alleen, ze krijgen ook nog eens de cholera er achteraan.
megalomaniac
pi_88586155
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:33 schreef kitao het volgende:

[..]

vergeet je niet iets ?
200.000 doden bij een aardbeving op een bevolking van 9 miljoen.

Dat land en de bevolking is verwoest; de miljoenen zijn volgens de media bij elkaar gebracht.
Maar waar de fuck zijn de resultaten, nog steeds tentenkampen en dat niet alleen, ze krijgen ook nog eens de cholera er achteraan.
dat land is verwoest toen we maar geld bleven pompen zonder eisen te stellen.

en het is heel fijn hoor dat je wilt helpen maar zo werkt het niet.

de ontwikkeling van europa is ook met oorlogen, epidemieën en andere ellende samen gegaan.
de zwakkeren sterven en de sterken leren dat ze zelf wat moeten doen om een beter leven te krijgen.

goed voorbeeld is zuid-afrika.
ten tijde van de blanke boeren ging het economisch goed.
nu worden blanke boeren onteigend en het gehele land stort in.

(ik keur apartheid niet goed maar het laat wel duidelijk zien dat zomaar iets geven/krijgen niet werkt)
pi_88586304
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:37 schreef jandevink het volgende:

dat land is verwoest toen we maar geld bleven pompen zonder eisen te stellen.
waar is dat geld volgens jou ?
Ik weet het niet.
quote:
en het is heel fijn hoor dat je wilt helpen maar zo werkt het niet.

de ontwikkeling van europa is ook met oorlogen, epidemieën en andere ellende samen gegaan.
de zwakkeren sterven en de sterken leren dat ze zelf wat moeten doen om een beter leven te krijgen.
onzin, zeker nooit van het marshall-plan gehoord ?

quote:
goed voorbeeld is zuid-afrika.
ten tijde van de blanke boeren ging het economisch goed.
nu worden blanke boeren onteigend en het gehele land stort in.

(ik keur apartheid niet goed maar het laat wel duidelijk zien dat zomaar iets geven/krijgen niet werkt)
;(
Jezus, krijgen we die discussie weer, negertje zonder blanke meester kan het niet redden.
Ik denk eerder dat Haíti nog steeds geboycot wordt door de voormalige slavendrijvers.
megalomaniac
pi_88586433
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef kitao het volgende:

[..]

waar is dat geld volgens jou ?
Ik weet het niet.

[..]

onzin, zeker nooit van het marshall-plan gehoord ?

[..]

;(
Jezus, krijgen we die discussie weer, negertje zonder blanke meester kan het niet redden.
Ik denk eerder dat Haíti nog steeds geboycot wordt door de voormalige slavendrijvers.
laatste ontwikkelingshulp schiijnt dus niet veel te zijn en niet over te komen omdat men eisen stelt :')

ja europa rond 1939/1940 was hetzelfde als een land als haiti :')
ondanks de grote depressie hadden wij wel de know-how, infrastructuur, technologie, etc zelf opgebouwd.

marshall plan was niet geld voor de bouw van een voor die begrippen moderne samenleving maar de WEDEROPBOUW van die samenleving.

het geld was ook geen "geschenk" maar een lening...
pi_88586826
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:46 schreef jandevink het volgende:

laatste ontwikkelingshulp schiijnt dus niet veel te zijn en niet over te komen omdat men eisen stelt :')
wie had het over ontw.hulp ?
ik dacht meer aan de honderden? miljoenen die bijeengezameld waren als noodhulp voor na de aardbeving.
en waarom zou je geen eisen mogen stellen aan de voorwaarden van ontw.hulp ?

quote:
ja europa rond 1939/1940 was hetzelfde als een land als haiti :')
ondanks de grote depressie hadden wij wel de know-how, infrastructuur, technologie, etc zelf opgebouwd.
Die infra-structuur lag volledig in puin in 45.
Zonder hulp van de vs was dit europa ongeveer gebleven zoals haiti of had het iig geval jaren achter gelopen.
waarom hier wel wederopbouw en op dat eiland niet ; omdat het toch niets van waarde heeft, slechts nakomelingen van een stel opstandige slaven ?

quote:
marshall plan was niet geld voor de bouw van een voor die begrippen moderne samenleving maar de WEDEROPBOUW van die samenleving.
en het nalaten van hulp is de afbraak van de samenleving en de wederopbouw van de tirannie in haiti.
quote:
het geld was ook geen "geschenk" maar een lening...
filantropen zijn de amerikanen niet, dat wist ik ook al.

;(

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 11-11-2010 11:03:40 ]
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')