abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88053995
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:04 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet naïef, dus ik vertrouw niet iedereen. Maar met een beetje mensenkennis en vertrouwen en openheid van jouw kant, valt het allemaal erg mee.

Autistisch in de zin van in jezelf gekeerd, going solo, eigen gang gaan zonder iemand om je heen. Dat was je advies o.i.d., om niemand te vertrouwen.
Ik snap je punt niet helemaal, jij valt hierover, ik niet.
Je bent behoorlijk fel in je reactie, voor mij is dit een futuliteit als antwoord.
Read between the lines
It's me!!!! :-)
pi_88054008
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is niet te voorkomen. Het overkomt je of je nu wilt of niet. Zelfmoord heeft veelal met depressiviteit te maken en dat kan nog erfelijk zijn ook, Medicijnen en andere hulp kan een uitkomst zijn om het te voorkomen
Soms zijn medicijnen erg fout ...
Kan het ook veroorzaken nml. De les ligt hierin dat alles hebben niet zaligmakend is, ook al denken velen van wel
It's me!!!! :-)
pi_88054198
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:59 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vraag me af of het nu vaker voorkomt dan 25 jaar geleden ?
De medische wetenschap heeft natuurlijk niet stil gestaan, tegelijkertijd is de samenleving natuurlijk wel steeds meer een prestatiemaatschappij geworden . Met dus minder tijd voor problemen .
sorry, internet viel even weg.

Of het vaker voorkomt weet ik niet, maar heb wel eens cijfers gezien over het aantal mensen die bijv. slaapmiddelen en valium gebruiken.
Dat zijn er echt veel en de vergelijkijng met een kippenfarm die onder controle wordt gehouden door stoffen in het voedsel te mengen komt dan wel eens bij me op.
vandaar o.a. dat alcohol en nicotine nog steeds legaal zijn vermoed ik.
megalomaniac
pi_88054232
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:01 schreef vronie het volgende:
Ik blijf dit een moeilijk onderwerp vinden.
Ik heb dit als 14 jarige ervaren.(zelfmoordpoging van mijn moeder)
Maar ik zou het niet over mijn hart verkrijgen
Om dit mijn man,en dochters en klienkinderen
Aan te doen.
hij laat ook kinderen na , schoolgaand.
megalomaniac
pi_88054252
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:04 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet naïef, dus ik vertrouw niet iedereen. Maar met een beetje mensenkennis en vertrouwen en openheid van jouw kant, valt het allemaal erg mee.

Autistisch in de zin van in jezelf gekeerd, going solo, eigen gang gaan zonder iemand om je heen. Dat was je advies o.i.d., om niemand te vertrouwen.
is dat niet narcistisch ?
megalomaniac
pi_88054303
De "waarom"-vraag is juist de slechtste vraag die je kan stellen bij iemand die depressief is. Want die vraagt zich juist af "waarom" hij er mee doorgaat.

Wat je wel kan proberen is om zo iemand meer plezier te bezorgen in het leven, en minder stress kan ook helpen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 02:50:10 #82
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88054470
Ik had een vriend.
Hij pleegde zelfmoord.
Als hij geweten had wat hij zijn nabestaanden aan gedaan heeft, dan had ie t niet gedaan.
Achteraf gezien heeft ie er tegen mij ooit eens een opmerking over gemaakt, verder niets.
Hij sloot zich steeds meer af voor zijn omgeving,een eenzame beslissing.
Ik kan het wel beredeneren waarom hij het deed, begrijpen doe ik het niet.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  donderdag 28 oktober 2010 @ 03:03:36 #83
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_88054583
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:59 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vraag me af of het nu vaker voorkomt dan 25 jaar geleden ?
De medische wetenschap heeft natuurlijk niet stil gestaan, tegelijkertijd is de samenleving natuurlijk wel steeds meer een prestatiemaatschappij geworden . Met dus minder tijd voor problemen .
Eén blik op de cijfers voor gebruik van anti-depressivia zou voldoende moeten zijn op die vraag.

Qua aantallen relatief aan de bevolking ben ik echter weer niet bekend met flinke daling of stijging, dus ik neem voor het gemak maar aan dat er geen verschil is.

Al heeft dit voorval waarschijnlijk wel een 'domino effect' via beïnvloeding, waardoor meerdere gevallen bij elkaar vallen.

De NS geeft vermoedelijk om die reden ook geen cijfers voor aanrijdingen vrij. Pas zeer recent is het vermelden van aanrijding als reden voor vertraging e.d. als informatie aangegeven op stations.
pi_88054978
Het heelal bestaat iets van 10 miljard jaar.
éen persoontje leeft circa 70 jaar, (oftewel een picoseconde)
als je dat al niet kan volhouden (afgezien van chronische pijn) , dan mankeert je iets.
megalomaniac
pi_88055003
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 04:30 schreef kitao het volgende:
als je dat al niet kan volhouden (afgezien van chronische pijn) , dan mankeert je iets.
Inmiddels al weer 'bijna' 14 miljard jaar, maar dat doet er niet toe.

Dat de zelfmoordenaar iets 'mankeert' kunnen we best aannemen, maar wat doet het er voor hem toe hoeveel tijd er voor hem was of wat er nog allemaal aan tijd en ruimte na hem komt. Op welke manier zou dat het volhouden wel of niet moeten beinvloeden dan?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88055016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 04:30 schreef kitao het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb twee zware depressieve periodes doorgemaakt in mijn leven, en wees maar zeker dat dat geen pretje is. En dat je er zelfs ook lichamelijke pijn aan overhoudt bv. door de verstoring van je slaapgedrag. Je moet je bv. ook voorstellen wat het met je gemoed doet als je gewoon niet meer buiten wil komen etc.

Uiteindelijk heeft het volgens wetenschappers o.a. te maken met de serotonine-gehaltes in je hersenen. Dat is een natuurlijke stof die je ook kan aanmaken door bv. te sporten.
pi_88055028
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 03:03 schreef Frith het volgende:

[..]

Eén blik op de cijfers voor gebruik van anti-depressivia zou voldoende moeten zijn op die vraag.

Qua aantallen relatief aan de bevolking ben ik echter weer niet bekend met flinke daling of stijging, dus ik neem voor het gemak maar aan dat er geen verschil is.

Al heeft dit voorval waarschijnlijk wel een 'domino effect' via beïnvloeding, waardoor meerdere gevallen bij elkaar vallen.

De NS geeft vermoedelijk om die reden ook geen cijfers voor aanrijdingen vrij. Pas zeer recent is het vermelden van aanrijding als reden voor vertraging e.d. als informatie aangegeven op stations.
Dat is op zich een zeer redelijke stelling .

Probleem is alleen dat je niet weet of de hulpverlening sterk verbeterd is ( en er dus meer mensen geholpen worden aan bijvoorbeeld antidepressiva) Óf er meer mensen iets mankeren geestelijk gezien ?

Vroeger was er natuurlijk een stuk minder aandacht en kennis . Dat er nu meer mensen in de molen zitten van een psychiatrische/psychologische behandeling zegt in absolute zin niet zo veel.

Wel zou je het aantal zelfmoorden als abstract feit kunnen nemen, en de waarden van vroeger vergelijken met de waarden nu .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88055068
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 04:39 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Inmiddels al weer 'bijna' 14 miljard jaar, maar dat doet er niet toe.
2.Terugrekenend aan de hand van de Wet van Hubble werd door Edwin Hubble de leeftijd geschat op zo'n 10 miljard jaar. Probleem hierbij is het bepalen van de Hubbleconstante, omdat afstandsbepaling in het verre heelal zeer moeilijk is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leeftijd_van_het_heelal
whatever.
quote:
Dat de zelfmoordenaar iets 'mankeert' kunnen we best aannemen, maar wat doet het er voor hem toe hoeveel tijd er voor hem was of wat er nog allemaal aan tijd en ruimte na hem komt. Op welke manier zou dat het volhouden wel of niet moeten beinvloeden dan?
voor hem weet ik niet, maar voor mij betekent dat dus dat mijn bewuste periode dermate kort is over het geheel gezien dat het niet eens de moeite is om je daar druk over te maken.
megalomaniac
pi_88055084
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:03 schreef kitao het volgende:

[..]

2.Terugrekenend aan de hand van de Wet van Hubble werd door Edwin Hubble de leeftijd geschat op zo'n 10 miljard jaar. Probleem hierbij is het bepalen van de Hubbleconstante, omdat afstandsbepaling in het verre heelal zeer moeilijk is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leeftijd_van_het_heelal
whatever.
[..]

voor hem weet ik niet, maar voor mij betekent dat dus dat mijn bewuste periode dermate kort is over het geheel gezien dat het niet eens de moeite is om je daar druk over te maken.
Nouja, zo'n beetje alle wetenschappers gaan er vanuit dat dit universum zo'n 13,7 miljard jaar oud is, maar dat is voor ons verder ook niet van belang.

100 jaar is verwaarloosbaar als je dat afzet tegen 13,7 miljard jaar, maar waarom zou dat belangrijk zijn? Wat bedoel je precies met 'dat het niet eens de moeite is om je daar druk over te maken'?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lo-Fi op 28-10-2010 05:20:29 ]
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88055090
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:14 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nouja, zo'n beetje alle wetenschappers gaan er vanuit dat dit universum zo'n 13,7 miljard jaar oud is, maar dat is voor ons verder ook niet van belang.

100 jaar is verwaarloosbaar als je dat afzet tegen 13,7 miljard jaar, maar waarom zou dat belangrijk zijn? Wat bedoel je precies met 'dat het niet eens de moeite is om je daar druk over te maken'?
gewoon dat je als wezen de kans krijgt om de wonderen der wereld te aanschouwen en dat je dan voortijdig afhaakt terwijl je slechts een minimale tijdfractie is gegeven.
ik vat dat niet.

edit: of zie het anders, 14 miljard jaar is iemand dood, wordt geboren, waarna het wrs weer 14 miljard jaar dood is.
en dan nog die 70/80 jaar niet volhouden?
megalomaniac
pi_88055091
Nu begint het toch wel een beetje een vage, theosofische benadering van zaken te worden :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88055093
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:22 schreef Stokstaart het volgende:
Nu begint het toch wel een beetje een vage, theosofische benadering van zaken te worden :P
het gaat me te ver om alles over die goede bekende te noteren hier, dat begrijp je wel neem ik aan ?
het was overigens al veel eerder een algemene vraag geworden.
megalomaniac
pi_88055098
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:21 schreef kitao het volgende:

[..]

gewoon dat je als wezen de kans krijgt om de wonderen der wereld te aanschouwen en dat je dan voortijdig afhaakt terwijl je slechts een minimale tijdfractie is gegeven.
ik vat dat niet.
Er zijn ook gelukkige mensen die zich vrijwel nergens in verdiepen en nooit echt over de wereld / het universum nadenken. Dat heeft allemaal met behoeftes te maken.

Het is natuurlijk ook prachtig dat je als bewust wezen kunt genieten en nadenken over bijv. de natuur, maar wat als dat je niets meer doet? Dat de interesse is verdwenen en dat vooral negatieve emoties overheersen?

Er zijn ook depressieve mensen die niet meer willen luisteren naar hun favoriete muziek, terwijl ze het eerder uren per dag op hadden staan.

Wanneer dit soort zaken lang duren en mensen zelfs gaan denken dat het nooit meer goed komt, dan komen de gedachtes dat ze misschien wel liever niet meer willen leven. Tel daar nog eens bij op angsten, stress, een overdreven schuldgevoel, lichamelijke ongemakken etc. etc.
pi_88055099
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 05:26 schreef kitao het volgende:

[..]

het gaat me te ver om alles over die goede bekende te noteren hier, dat begrijp je wel neem ik aan ?
het was overigens al veel eerder een algemene vraag geworden.
Ik heb het over de benadering van het onderwerp op zich . Niet de feitelijk gebeurtenissen die in de OP beschreven staan ..
Groetjes, Ezio.
pi_88055102
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:38 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik verwijt me ook niets, na werktijd had ik geen contact met hem.
Ik kan alleen niet begrijpen hoe iemand die dus niet op straat heeft geleefd, wel een mooi huis heeft, met schijnbaar ruim voldoende financiele middelen en met volop kansen op een nieuwe baan er zomaar even een einde aan maakt.
Dit beangstigt mij, zeker als die persoon fysiek kerngezond is/was.
Materiele welvaart =/= geestelijke welvaart.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_88055105
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:31 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Er zijn ook gelukkige mensen die zich vrijwel nergens in verdiepen en nooit echt over de wereld / het universum nadenken. Dat heeft allemaal met behoeftes te maken.

Het is natuurlijk ook prachtig dat je als bewust wezen kunt genieten en nadenken over bijv. de natuur, maar wat als dat je niets meer doet? Dat de interesse is verdwenen en dat vooral negatieve emoties overheersen?

Er zijn ook depressieve mensen die niet meer willen luisteren naar hun favoriete muziek, terwijl ze het eerder uren per dag op hadden staan.

Wanneer dit soort zaken lang duren en mensen zelfs gaan denken dat het nooit meer goed komt, dan komen de gedachtes dat ze misschien wel liever niet meer willen leven. Tel daar nog eens bij op angsten, stress, een overdreven schuldgevoel etc. etc.
die mensen missen besef, geloof, verantwoordelijkheidsgevoel, zen, noem maar op.
of ze worden niet goed opgevangen door gezondheidszorg.
ik weet wel dat ik weinig vertrouwen meer heb in de hulpverlening qua arbo-diensten, gezondheidszorgen, personeelsbeleid , medicijnen e.d.
ik ken ook iemand die staat dus wel echt aan de "onderkant van de ladder" , ik ga me afvragen of ik niet beter zijn kant kan kiezen ipv die schijnheilige griebuszooi wat zich zgn. 'beschaafde samenleving' noemt.
megalomaniac
pi_88055113
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:38 schreef kitao het volgende:

[..]

die mensen missen besef, geloof, verantwoordelijkheidsgevoel, zen, noem maar op.
of ze worden niet goed opgevangen door gezondheidszorg.
Ach, uiteindelijk zijn het gewoon processen in de hersenen die dat gevoel veroorzaken. Bijvoorbeeld een enorme emotionele vlakheid, angsten etc.

Je hebt het dus over zieke mensen. Met behulp van medicatie en eventueel therapie kan dat wel weer beter worden, maar dat is helaas niet altijd zo.

Dan kun jij beginnen over geloof, zen etc., maar welke betekenis hebben die woorden in relatie tot de problematiek?
pi_88055125
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:44 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ach, uiteindelijk zijn het gewoon processen in de hersenen die dat gevoel veroorzaken. Bijvoorbeeld een enorme emotionele vlakheid, angsten etc.

Je hebt het dus over zieke mensen. Met behulp van medicatie en eventueel therapie kan dat wel weer beter worden, maar dat is helaas niet altijd zo.

Dan kun jij beginnen over geloof, zen etc., maar welke betekenisn hebben die woorden in relatie tot de problematiek?
mag toch duidelijk zijn?
ondanks een oorlogvrij leven zonder veel lijden, met hulpverleners op ieder hoek, zelfs voor dieren, met voedselaanbod tot aan de sky, plegen mensen nog steeds zelfmoord, in goede gezondheid.
wtf is dat ?!
deze huidige structuurindeling is mismaakt.
megalomaniac
pi_88055138
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 05:52 schreef kitao het volgende:
ondanks een oorlogvrij leven zonder veel lijden, met hulpverleners op ieder hoek, zelfs voor dieren, met voedselaanbod tot aan de sky, plegen mensen nog steeds zelfmoord, in goede gezondheid.
wtf is dat ?!
Je maakt weer dezelfde denkfout als toen je begon over die goede baan, dat mooie huis etc. Jij lijkt te denken dat als de omstandigheden maar 'goed' zijn - genoeg eten, mensen om je heen etc. -, dat ook ieder mens wel gelukkig is, maar dat is een misvatting.

Je gaat totaal voorbij aan de neurobiologische factoren die ook een grote rol spelen. De aanmaak van allerlei stofjes in de hersenen die bepalend zijn voor emotie, angsten etc. Het karakter van iemand dat bepaalt hoe er met bepaalde (vervelende) situaties wordt omgegaan.. Uiteindelijk ben je als mens niet veel meer dan je hersenen.

Je lijkt er gewoon niet mee om te kunnen gaan dat er niet altijd een direct aanwijsbare oorzaak is voor ongeluk.

Je kunt er heel bitter en vol onbegrip op blijven reageren, maar misschien accepteer je het wat meer als je je er wat meer in verdiept.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 06:09:19 #100
262650 kitao
prikplaatje
pi_88055145
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 06:04 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Je maakt weer dezelfde denkfout als toen je begon over die goede baan, dat mooie huis etc. Jij lijkt te denken dat als de omstandigheden maar 'goed' zijn - genoeg eten, mensen om je heen etc. -, dat ook ieder mens wel gelukkig is, maar dat is een misvatting.

Je gaat totaal voorbij aan de neurobiologische factoren die ook een grote rol spelen. De aanmaak van allerlei stofjes in de hersenen die emotie, angsten etc. bepalen.

Je lijkt er gewoon niet mee om te kunnen gaan dat er niet altijd een direct aanwijsbare oorzaak is voor ongeluk.

Je kunt er heel bitter en vol onbegrip op blijven reageren, maar misschien accepteer je het wat meer als je je er wat meer in verdiept.
ik weet ook waar jij heen wil gaan.
alles relateren naar de structuur van iemands hersenen.
daarmee wordt dan getracht verslavingen, crimineel gedrag, psychopatie, autisme enz. mee te verklaren.
iedereen die dan daar aan 'verloren gaat' is dan slechts een gevalletje van aangeboren motorisme waar helaas niets aan te doen is.
zo verklaarden ze vroeger ook de bliksem in de wolken.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')