quote:Daar wil ik zeker niet alleen heen. En dat er helemaal niets aan te doen is, is in veel gevallen ook niet waar. Dat beweert ook niemand.Op donderdag 28 oktober 2010 06:09 schreef kitao het volgende:
[..]
ik weet ook waar jij heen wil gaan.
alles relateren naar de structuur van iemands hersenen.
daarmee wordt dan getracht verslavingen, crimineel gedrag, psychopatie, autisme enz. mee te verklaren.
iedereen die dan daar aan 'verloren gaat' is dan slechts een gevalletje van aangeboren motorisme waar helaas niets aan te doen is.
zo verklaarden ze vroeger ook de bliksem in de wolken.
quote:sorry, ik waardeer je reacties, ik kan het enkel niet begrijpen en ja, ik denk regelmatig dat deze huidige vorm van onpersoonlijk samenleven ondergeschikt aan het geld verdienen mensen teveel onder druk zet.Op donderdag 28 oktober 2010 06:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Daar wil ik zeker niet alleen heen. En dat er helemaal niets aan te doen is, is in veel gevallen ook niet waar. Dat beweert ook niemand.
Maar het is wel schrijnend om te zien dat jij je enkel zo focust op materiele zaken en omstandigheden. Ik garandeer je dat je op deze wijze er nooit iets van zult begrijpen, maar misschien is dat ook wel wat je wil.
quote:De zaken die jij noemt kunnen ook wel een rol spelen, maar het is ook niet per se het 1 of het ander.Op donderdag 28 oktober 2010 06:17 schreef kitao het volgende:
[..]
sorry, ik waardeer je reacties, ik kan het enkel niet begrijpen en ja, ik denk regelmatig dat deze huidige vorm van onpersoonlijk samenleven ondergeschikt aan het geld verdienen mensen teveel onder druk zet.
quote:ik weet het.Op donderdag 28 oktober 2010 06:25 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
De zaken die jij noemt kunnen ook wel een rol spelen, maar het is ook niet per se het 1 of het ander.
Maar je ziet toch zelf ook dat mensen heel verschillend op een situatie kunnen reageren? Het overlijden van een moeder binnen een gezin kan voor het ene kind heel anders zijn dan voor het andere kind. Het ene kind kan er vrij goed mee omgaan en houdt zich sterk en het andere kind kan maanden of zelfs jarenlang depressief gedrag vertonen.
quote:Natuurlijk, maar het geeft wel aan dat voor een deel ook genetisch is bepaald hoe iemand met vervelende situaties om gaat en er bestaat ook geen twijfel over dat de ene persoon veel meer aanleg heeft om depressief te worden dan een ander persoon. Net zoals dat dat geldt voor bijv. schizofrenie.Op donderdag 28 oktober 2010 06:31 schreef kitao het volgende:
[..]
ik weet het.
maar dat is altijd nog iets anders als van een brug af springen om er zelf ook maar een eind aan te maken.
quote:Het is inderdaad nog veel belangrijker om in te zien dat wat jij ziet als een goede baan, een geweldig huis en een gruwelijk sexy wijf voor zo iemand eigenlijk niks voorstelt.Op donderdag 28 oktober 2010 06:40 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het geeft wel aan dat voor een deel ook genetisch is bepaald hoe iemand met vervelende situaties om gaat en er bestaat ook geen twijfel over dat de ene persoon veel meer aanleg heeft om depressief te worden dan een ander persoon. Net zoals dat dat geldt voor bijv. schizofrenie.
Het is ook niet zo belangrijk om je te kunnen inleven in iemand die zelfmoord zou willen plegen, maar je zou wel moeten inzien dat een goede baan, een mooi huis en een leuke vrouw, geen garantie zijn dat iemand zich gelukkig voelt.
quote:naja 'praat'Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef kitao het volgende:
@Kevin.
Jij 'praat' er tenminste over, dan moet een volgende stap richting hulp ook niet zo moeilijk zijn toch?
Deze bekende waar ik het over had liet juist niets merken en had al reizen geboekt en er was volgens de berichten niets met hem aan de hand, alles ging prima.
Ik heb het nu ook in een groep gegooid en het heeft mij redelijk geholpen om deze tegenslag iets beter te verwerken.
quote:Nou ja, die mensen met een depressie waar je het over hebt leven ook met een grote druk om "normaal" te lijken.Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef kitao het volgende:
@Kevin.
Jij 'praat' er tenminste over, dan moet een volgende stap richting hulp ook niet zo moeilijk zijn toch?
Deze bekende waar ik het over had liet juist niets merken en had al reizen geboekt en er was volgens de berichten niets met hem aan de hand, alles ging prima.
quote:Ik adviseer je toch om naar een huisarts te gaan Kevin, ik begin me nu toch wel een beetje zorgen om je te maken.Op donderdag 28 oktober 2010 13:24 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
naja 'praat'ik plomp het op een forum neer
IRL denkt iedereen dat het koek en ei is.. val liever niemand lastig met mijn problemen aangezien ik mezelf niet belangrijk genoeg vind.... maargoed, wil dit topic niet hijacken
Soz !
en tja, zelfmoord plan je niet echt....ik dacht met me 25ste er een einde aan de maken (3 dagen geleden was ik jarig) maar der kwam toch nog een sprankeltje hoop (inmiddels is die hoop weer weg hoor) maar dat geeft toch weer aan dat zoiets niet te plannen valt.. is meer een impulsief iets (voel me nu wel goed maar misschien morgen weer zo brak en depri als de nete)
quote:Tja, mensen hebben vaak toch een masker op naar de buitenwereld en laten niet merken hoe ze zich diep van binnen voelen. Ik weet daar alles van zeg maar dus mij verbazen dit soort nieuwsberichten me dan ook niets.Op donderdag 28 oktober 2010 00:49 schreef kitao het volgende:
Vandaag het bericht gekregen dat een collega die ik al 9 ken en waar ik een jaar of 4 mee heb samengewerkt in hetzelfde team zelfmoord heeft gepleegd.
Een maand of 5 geleden zat hij bij het afvloeiende personeel maar had voldoende mogelijkheden om elders werk te vinden.
Kan het hierdoor komen of spelen er bij dit soort drastische beslissingen meerdere oorzaken?
Wat wel opviel is dat hij vlak daarvoor aan degenen die nog contact hadden met hem vertelde over nieuwe plannen, reizen naar Azie die al geboekt waren en dan : plof, einde oefening.
Wat bezielt zo iemand ?
quote:En wat is er voor nodig voor zo'n doorzetter als jij gaat opgeven?Op donderdag 28 oktober 2010 01:05 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Dat zijn juist de echte overlevers. Dit soort mensen hun leven is vaak al jaren kut en hebben ermee leren omgaan.
Maar andere waarvan hun leven redelijk welvarend en goed is en die opeens 'alles' kwijt raakt die denken DIT is het einde van de wereld en stappen uit het leven.
Eigenlijk zijn het gewoon opgevers en lafaards.
quote:Dan schat je mij toch enigzins verkeerd in, ik had namelijk al een achterdochtig karakter en dit bevestigt het weer eens, hetgeen ik niet gunstig vind voor mezelf.Op donderdag 28 oktober 2010 15:21 schreef Lo-Fi het volgende:
Het verbaast mij eigenlijk meer dat mensen zoiets als TS van dichtbij mee moeten maken voordat ze beseffen dat er eventueel 'veel' mensen met een masker op lopen op bijv. het werk, school, maar ook binnen de familie.
Dat wil niet zeggen dat je niemand kunt vertrouwen, maar het feit dat een collega overkomt als een vrolijke, vriendelijke vent, zegt vrijwel niets.
quote:Dat klopt, maar zoals we al aangaven zegt dat dus niet zoveel.Op donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kitao het volgende:
Maar jij hebt het slachtoffer niet gekend, zoals gezegd kwam hij juist heel joviaal over, hoewel ik hem de laatste 5 maanden niet meer had gezien.
quote:Maar in het algemeen dan: is dit normaal dat mensen die toch helemaal niet "onderaan de ladder" staan als bijv. dakloze of drugs/gokverslaafde, er toch "zomaar" een einde maken ?
Ik kan dit echt niet vatten en ik kon hem vrij goed en zoiets had ik echt nooit verwacht omdat hij vrijwel altijd juist heel joviaal en vriendelijk overkwam.[/b]
quote:Wel dus...het is een poging om te ontsnappen. Echter koos hij dus uiteindelijk voor het eeuwige.Op donderdag 28 oktober 2010 20:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Je gaat ook geen reizen boeken als je zwaar depri bent lijkt mij
quote:Ik heb nog wel meer uitgesproken, o.a. dat wmb hieruit blijkt dat zowat niemand meer te vertrouwen is.Op donderdag 28 oktober 2010 20:18 schreef Lo-Fi het volgende:
Dat klopt, maar zoals we al aangaven zegt dat dus niet zoveel.
Je sprak o.a. hier al je verbazing uit:
[..]
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 01:07 schreef kitao het volgende:
moet erbij zeggen dat er nu toch wel wat verhalen naar boven komen over voorgaande depressies maar daar is toch medicatie voor ?
En dan rijst toch ook de vraag : is zo iemand geestelijk niet goed bij en wat voor bizarre dingen kan iemand nog meer verwachten uit direkte omgeving , amokmakers, psychopaten,verraders enz. ?
Je wordt er bekant paranoia van.
quote:Genoeg mensen zijn wel te vertrouwen en wanneer een collega een masker draagt, heb je daar in de meeste gevallen ook niet direct zo'n last van.Op donderdag 28 oktober 2010 20:32 schreef kitao het volgende:
Ik heb nog wel meer uitgesproken, o.a. dat wmb hieruit blijkt dat zowat niemand meer te vertrouwen is.
Echt jammer dat dit bevestigd wordt en dat je dus vrijwel gedwongen wordt om iedere handeling of bewering van een ander op een weegschaal te moeten gaan leggen. Iets wat ik niet als gunstig zie om zo andere mensen te bejegenen.
quote:[/quote]Op donderdag 28 oktober 2010 20:32 schreef kitao het volgende:
[quote]
En dan rijst toch ook de vraag : is zo iemand geestelijk niet goed bij en wat voor bizarre dingen kan iemand nog meer verwachten uit direkte omgeving , amokmakers, psychopaten,verraders enz. ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |