abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88037187
quote:
In verschillende winkelcentra en metrostations staan speciale automaten met daarin levende krabben. De Chinese wolhandkrab is een lokale delicatesse in Nanjing, de hoofdstad van de oosterse provincie Jiangsu.

Verdoofd

De dieren worden in drie verschillende groottes verkocht en kosten tussen ¤1,70 en ¤6. De krabben zijn verpakt in plastic doosjes en worden op een constante temperatuur van 5 graden Celsius gehouden. Dit is genoeg om ze te verdoven, maar ook om ze in leven te houden.

“Klanten waren eerst nogal sceptisch en vroegen zich af of de krabben nog wel in leven waren”, aldus Wu Zhendi, eigenaar van de Twin Lake Crab Company. “Maar nu dat we kunnen garanderen dat de beesten leven, blijven klanten terugkomen. We verkopen er dagelijks honderden.”

Drie gratis

Een bord naast de automaat vertelt klanten dat, in het extreme geval dat er een dode krab tussen zit, ze er drie gratis zullen krijgen, aldus de lokale krant Guangzhou Daily.
bron

Ik dacht eerst dat het een grap was. Ik snap de logica erachter niet zo. Waarom zou je een levende krab uit de muur willen kopen wanneer je net de trein pakt ofzo. Het lijkt mij meer een product dat je op de markt koopt en dan bereidt.
pi_88037400
Dit is echt pure dierenmishandeling. Fucking hell, wie koopt en verkoopt er nou levende krap in zo'n boxje.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:24:21 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88037454
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:23 schreef Tamashii het volgende:
Dit is echt pure dierenmishandeling. Fucking hell, wie koopt en verkoopt er nou levende krap in zo'n boxje.
Dierenmishandeling? Heb je wel eens gezien hoe een krab op jouw bord komt? Wat er daarvoor met het ding is gebeurd? Dat is net zo "erg" alleen zie jij het niet dus hoor ik je niet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_88037484
Ik vind dat ook zielig dus wat lul je nou. Beide net zo erg.
pi_88037526
quote:
maar ja hoe wil je het diertje dan "diervriendelijk opeten?"
ja het meest vriendelijke is om hem weer los te laten in de zee
pi_88037576
Nou, als het dan toch moet hak dan gelijk de kop eraf. Ik begrijp werkelijk niet wie dit doet, waarom koopt iemand een levende krab? Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dat willen. Ik begrijp wel dat dat het verst is, maar als je zo'n beestje ziet in zo'n blik is dat dan fijn?
pi_88037699
bij ons in rotterdam hebben ze de chinese boot : dat is een supermarkt voor chinezen....daar heb je ook een heel groot auqrium vol met vissen en kreeften etc etc. ( allemaal levend ) .... blijkbaar vind de gemiddelde chinees het niet erg om thuis zo een dier te slachten...... het is in ieder geval een vreemd tafereel ...het voelt een beetje als een dierentuin die je bezoekt..... ( ik kom er wel graag voor de nudles ( waar ook vaak dier in is verwerkt )
pi_88037750
Omdat het hun cultuur is.
Ze willen zo vers mogelijk, net als op het bord nog bewegende vis/ slang enz.

http://www.dumpert.nl/med(...)e_kookwedstrijd.html
http://www.dumpert.nl/med(...)vis_china_stijl.html
pi_88037995
Vreselijk. Cultuur of niet, lijkt me dat als je een normaal iq hebt dat je wel kan bedenken hoe dat voor zo'n dier is. Niet prettig, niet fijn.
pi_88038001
ja bijv op mn reis in india : liep ik met wc papier op straat : en sommige voorbijgangers vonden het een vies idee dat ik daarmee over straat liep.... ( om over cultuur verschillen te spreken )

ik had ooit een japans liefje en die vertelde me hoe ze het als kind vreemd vond om in een japans restaurant te komen : ze vertelde dat ze als kind daar stond : en op de tafel voor de gasten de levende inktvis in mootjes werd gehakt : terwijl het dier kan zien dat de gasten van het restaurant heerlijk gaan peuzelen van de stukjes inktvis....
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:38:09 #11
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88038135
Ik snap niet waarom die beesten zo nodig levend verkocht moeten worden.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:38:39 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88038162
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:38 schreef heloef het volgende:
Ik snap niet waarom die beesten zo nodig levend verkocht moeten worden.
Omdat een krab die 4 dagen dood is niet lekker is?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:39:52 #13
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88038221
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:24 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dierenmishandeling? Heb je wel eens gezien hoe een krab op jouw bord komt? Wat er daarvoor met het ding is gebeurd? Dat is net zo "erg" alleen zie jij het niet dus hoor ik je niet.
Alsnog nu wordt het gevangen dan levend verpakt levend vervoerd daarna door temperatuur verdoofd en daarna alsnog vermoord. Dan denk maak die dingen aub na het vangen meteen af.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88038453
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Tamashii het volgende:
Vreselijk. Cultuur of niet, lijkt me dat als je een normaal iq hebt dat je wel kan bedenken hoe dat voor zo'n dier is. Niet prettig, niet fijn.
Ach zelfde als onze cultuur.
Zeedieren zoals bijv. vis leven lekker vrij in de zee.
Varkens (intelligente dieren) staan hele leven in een donker klein hok.

Dus wat is nou slechter?
pi_88038472
als het levende hamsters waren? dan zouden mensen het veel erger vinden ha ha
pi_88038555
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef Tamashii het volgende:
Nou, als het dan toch moet hak dan gelijk de kop eraf. Ik begrijp werkelijk niet wie dit doet, waarom koopt iemand een levende krab? Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dat willen. Ik begrijp wel dat dat het verst is, maar als je zo'n beestje ziet in zo'n blik is dat dan fijn?
ja zelf vind ik het nooit zielig : een kreeft ofzo : ik vind ze fasinerend om te zien maar ja het dier lijkt mij altijd meer op een insect dan op een huisdier
pi_88038667
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:46 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ja zelf vind ik het nooit zielig : een kreeft ofzo : ik vind ze fasinerend om te zien maar ja het dier lijkt mij altijd meer op een insect dan op een huisdier
Insecten hebben ook gevoel hoor :')

Alleen zien ze er niet sgattig uit en zijn ze klein, boeit het in 1x niet meer...vage wereld.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:49:25 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_88038681
Vergeet niet dat de krabben in een soort 'hybernation' mode gaat omdat de automaten heel erg gekoeld worden. Ze worden pas weer wakker als ze eruit worden gehaald. Maar wat mij vooral tegenstaat is misschien gewoon het idee.....levende dieren echt als een product behandelen, ik weet dat de bio-industrie ook zo tewerk gaat maar dit is zeg maar het toppunt daarvan.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Alleen zien ze er niet sgattig uit en zijn ze klein, boeit het in 1x niet meer...vage wereld.
Ook bij insecten probeer ik gewoon redelijk te zijn. Ik zet spinnen bv zo veel mogelijk buiten en ik ga niet voor de lol poten uit lopen te trekken oid. Tuurlijk sla ik muggen dood, zo vaak zelfs. Zo gek vind ik het niet dat mensen dat onderscheid maken, je moet ergens een grens trekken. Met schattige dieren voelen we ons meer verbonden. En insecten zitten trouwens op een heel anders soort niveau van bewustzijn dan bv poezen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-10-2010 20:54:55 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_88038747
quote:
15s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef Tamashii het volgende:
Zeker nog nooit een krab aan je vingers gehad vastgehouden ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_88038811
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja soms denk ik dat ook wel : las laatst op internet ergens dat ze een mini-chip hadden ingebouwd in het hoofd van een bromvlieg..... ja dan denk ik ook van "jemig de peemig"

( overigens heb je in achterbuurten nog wel eens een vliegenplaag dus ja dan haat ik ze weer )
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:59:06 #21
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_88039164
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vergeet niet dat de krabben in een soort 'hybernation' mode gaat omdat de automaten heel erg gekoeld worden

:')
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2010 @ 21:49:53 #22
21636 Feestkabouter
pi_88042087
maar kan er nou iemand zeggen wat ze uiteindelijk doen met die krabben?
nemen ze er op straat een hap uit?
nemen ze ze mee naar huis om ze daar te bereiden en op te eten?
houden ze ze als huisdieren?

en: filmpje in de OP, wat voor bijzonder water (of ander drankje) komt er aan het eind uit die automaat?
of zit daar een heel klein krabbetje in wat je mee opdrinkt?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:30:01 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88044606
Wat een puik plan! Ik voorzie in de toekomst een compleet dierenwinkel waar je een kat of een parkiet zo uit de muur kunt trekken :D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_88046853
Ik vond het zo creepy toen ik het zag, maar goed, ik eet sowieso liever geen geleedpotigen.
pi_88046924
quote:
Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat het vlees dat jij uit de supermarkt haalt nauwelijks heeft geleden.
pi_88049353
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:58:56 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88049466
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:30 schreef ACT-F het volgende:
Wat een puik plan! Ik voorzie in de toekomst een compleet dierenwinkel waar je een kat of een parkiet zo uit de muur kunt trekken :D
Of nog beter: Een vrouw! ^O^
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:08:23 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88050006
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 23:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of nog beter: Een vrouw! ^O^
Dat bestaat allang!

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_88050483
quote:
dan moet eerst nog ergens uit blijken dat er voor krabben iets bestaat als niet fijn.
er is onderzoek gedaan naar het levend koken van kreeften en schijnbaar is dat geen dierenmishandeling omdat die beesten dat niet kunnen voelen
pi_88050747
Ja best handig. Laatst had ik ook opeens behoefte aan een levende krab in een supermarkt.

Btw, in een winkelcentrum. In nederland waren die krabben na 2 minuten op en liepen ze door de kledingzaken heen.
pi_88051011
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:49 schreef Feestkabouter het volgende:
maar kan er nou iemand zeggen wat ze uiteindelijk doen met die krabben?
nemen ze er op straat een hap uit?
nemen ze ze mee naar huis om ze daar te bereiden en op te eten?
houden ze ze als huisdieren?

en: filmpje in de OP, wat voor bijzonder water (of ander drankje) komt er aan het eind uit die automaat?
of zit daar een heel klein krabbetje in wat je mee opdrinkt?
Koken en opeten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88052207
quote:
Die beesten zijn een onderdeel van de voedselketen, meer dan dat moet je er niet van maken.

Als het puur om het mishandelen zou gaan is het anders. Gelukkig is dat niet aan de orde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88052251
ik zag in in hongkong en taiwan, verkopen ze op markten vis die al gefileerd is, maar dan laten ze het hart en bloedvaten incact, zodat ie niet doodgaat. zie je zo dat hartje kloppen, weet je zeker dat ie vers is.
over schocking gesproken.. die gasten zijn niet zo dier vriendelijk als wij.
die krab die laten ze in ieder geval nog heel...
pi_88052332
en trouwens, wij houden al het leed lekker uit zicht van de consument, voor de rest zijn we bijna net zo erg.
pi_88052735
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:01 schreef okiokinl het volgende:

..voor de rest zijn we bijna net zo erg.
Onzin.

Wat is dat toch met Nederlanders, dat we onszelf zo graag als 'slecht' neerzetten? Is dat iets Calvinistisch ofzo? Een soort zelfkastijding? Een valse bescheidenheid, een angst voor hoogmoed? Maakt het ons beter als we onze zwakheden aandikken? Bijzonder...

Bio-industrie beesten hebben natuurlijk geen paradijselijk leven hier en het zal ongetwijfeld diervriendelijker (sommigen zeggen 'humaner' _O-) kunnen, maar we gaan ze niet structureel en met opzet pijn laten lijden of levend villen. Ze worden notabene eerst verdoofd voordat ze worden gedood.

Tenzij je Halal vreet natuurlijk. Dan snijden we ze onverdoofd de strot door.
pi_88054713
*wacht voor de moslim catch
pi_88055630
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:58 schreef waht het volgende:

[..]

Die beesten zijn een onderdeel van de voedselketen, meer dan dat moet je er niet van maken.

Als het puur om het mishandelen zou gaan is het anders. Gelukkig is dat niet aan de orde.
Precies, beesten, meer zijn 't niet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88055746
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Onzin.

Wat is dat toch met Nederlanders, dat we onszelf zo graag als 'slecht' neerzetten? Is dat iets Calvinistisch ofzo? Een soort zelfkastijding? Een valse bescheidenheid, een angst voor hoogmoed? Maakt het ons beter als we onze zwakheden aandikken? Bijzonder...

Bio-industrie beesten hebben natuurlijk geen paradijselijk leven hier en het zal ongetwijfeld diervriendelijker (sommigen zeggen 'humaner' _O-) kunnen, maar we gaan ze niet structureel en met opzet pijn laten lijden of levend villen. Ze worden notabene eerst verdoofd voordat ze worden gedood.

't is maar wat je liever hebt. Je hele leven vrij rondzwemmen en de laatste 2 dagen verdoofd in een automaat zitten. Of je hele leven lekker door de wei banjeren en doodgaan doordat iemand je strot doorsnijdt. Of je hele leven in je eigen stront in een kistje zitten dat net zo groot is als jijzelf, en verdoofd worden voordat je vermoord wordt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:49:41 #39
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_88056008
Respect voor dieren is ver te zoeken bij de Chinezen en trouwens ook andere Aziaten. Veel erger is er wat er met honden en katten (veel intelligentere wezens) gebeurt voor ze de pan in gaan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_88056086
quote:

[..]

Onzin.

nee jij dan, het nieuw nederlands denken, alles wat schuldgevoel veroorzaakt gewoon onder het tapijt vegen...
t is maar wat je acceptabel vindt. ik kan je wel een lijstje geven over hoe wij beesten behandelen hier, maar na de koffie, anders ga ik gelijk weer naar bed.
pi_88056095
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:28 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

't is maar wat je liever hebt. Je hele leven vrij rondzwemmen en de laatste 2 dagen verdoofd in een automaat zitten. Of je hele leven lekker door de wei banjeren en doodgaan doordat iemand je strot doorsnijdt. Of je hele leven in je eigen stront in een kistje zitten dat net zo groot is als jijzelf, en verdoofd worden voordat je vermoord wordt.
Alsof ze daar ook maar een seconde bij stil staan :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 08:59:16 #42
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_88056116
Ik heb zin in krab!
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_88056203
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alsof ze daar ook maar een seconde bij stil staan :')
Dat denk ik ook niet. Daarom is het ook allemaal lood om oud ijzer.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 09:09:33 #44
230491 Zith
pls tip
pi_88056226
quote:

[..]

Onzin.

Haha, wat een onzin :D
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:16:28 #45
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_88056354
Jammer dat we dat hier niet hebben.
pi_88056843
Zolang het geen nep krab is ^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:01:42 #47
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_88057218
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zolang het geen nep krab is ^O^
Surimi :r Bah!

Ik wil eigenlijk altijd nog wel eens een gebakken ademende vis eten... Ben ik nou een slecht mens? Of je propt krabjes met zijn 100.000 (levend) in een visruim, of je geeft ze allemaal een eigen doosje?.. Ik weet wel wat graag zou willen! :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_88060010
quote:
13s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:16 schreef Relko het volgende:
Jammer dat we dat hier niet hebben.
Inderdaad, wij hebben notabene de muur uitgevonden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88060253
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inderdaad, wij hebben notabene de muur uitgevonden.
In China zijn ze anders ook best goed, met muren.
pi_88060299
quote:
Chinezen dus. Tis een raar en apart volk.
pi_88060392
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

In China zijn ze anders ook best goed, met muren.
Maar daar kun je geen diagonaaltje uit trekken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:59:15 #52
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_88060527
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:59 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Walgelijk :r
Smaken verschillen inderdaad.
  Admin donderdag 28 oktober 2010 @ 12:01:42 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88060568
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:59 schreef okiokinl het volgende:
ik zag in in hongkong en taiwan, verkopen ze op markten vis die al gefileerd is, maar dan laten ze het hart en bloedvaten incact, zodat ie niet doodgaat. zie je zo dat hartje kloppen, weet je zeker dat ie vers is.
Dus is het pure mishandeling.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 28 oktober 2010 @ 12:03:22 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88060622
En omdat het gewoon achterlijk volk is :
Levend gekookte kat nieuwste delicatesse
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_88060751
Niet om het goed te praten oid, maar in Frankrijk liggen de levende krabben ook gewoon dicht tegen elkaar aangepakt op ijs. Vraag is of wij (als mensen) niet teveel onze gevoelens op de krab projecteren, misschien kan het hem zelf niks bommen.

En hier in Nederland liggen de mosselen levend verpakt in de koeling.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_88060928
Even mijzelf quoten uit een ander topic:

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:18 schreef Casos het volgende:
Ach, bij ons koop je ook levende dieren. Die gaan in een plastic zak mee naar huis om daar de rest van hun leven te slijten in een kleine, vaak ronde, glazen kooi. Dan ben je als krab beter af als je gewoon opgegeten wordt, dat is iig echt nuttig.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:16:24 #58
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_88061050
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Smaken verschillen inderdaad.
Wat is er leuk aan om een half levend beest op je bord te hebben ?
pi_88061242
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:16 schreef Het_Fenomeen het volgende:

[..]

Het is vers. Ik stel overigens wel als eis dat de dieren op een bord volledig dood zijn. Maar als een krab gewoon in een soort winterslaap gaat van bevriezing, dan zie ik het probleem niet om ze in een muur te stoppen.

Ik heb ook geen moeite met het levend verhandelen van dat soort beesten, dan leven ze niet alleen langer, ze krijgen ook nog veel meer en leukere omgevingsindrukken mee dan een Nederlands stapelvarken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:22:19 #60
116015 SicSicSics
pi_88061272
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Pure mishandeling! ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_88061309
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:22 schreef SicSicSics het volgende:

Pure mishandeling! ;(
Waarom? Ik weet niet of het een mossel kan bommen of-ie in een koeling ligt.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:23:47 #62
116015 SicSicSics
pi_88061330
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:16 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Dan beweegt het nog! O+ Tevens is het puur kunst om zoiets te kunnen, vakmanschap, daar heb ik altijd wel waardering voor! Net als lekker eten! :9
Fine, fuck you then!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:24:41 #63
116015 SicSicSics
pi_88061363
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Stel je eens voor dat jij een mossel was!... :@ Nee, dit gaat de verkeerde kant op. :P

Het was een grapje! ;)
Fine, fuck you then!
pi_88061484
Oh, okay.
pi_88061509
quote:
11s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of het een krab kan bommen of-ie in een automaat zit.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb ook geen moeite met het levend verhandelen van dat soort beesten, dan leven ze niet alleen langer, ze krijgen ook nog veel meer en leukere omgevingsindrukken mee dan een Nederlands stapelvarken.
Beetje onzinnig om menselijke geluksfactoren op dieren te projecteren. Als je een koe loslaat, zoekt ze een stukje gras en gaat ze met haar kont in de wind staan grazen. Geen enkele koe denkt "goh, laat ik mijn horizon eens gaan verbreden en op wereldreis gaan".
pi_88061584
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef KomtTijd... het volgende:

Beetje onzinnig om menselijke geluksfactoren op dieren te projecteren. Als je een koe loslaat, zoekt ze een stukje gras en gaat ze met haar kont in de wind staan grazen. Geen enkele koe denkt "goh, laat ik mijn horizon eens gaan verbreden en op wereldreis gaan".
Mensen die dat soort dingen zeggen hebben meestal thuis wel een hond of een kat, alsof die niet tegen hun wil gehouden worden en alleen maar aanhankelijk doen omdat ze weten van wie ze eten krijgen.
pi_88061587
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:03 schreef yvonne het volgende:
En omdat het gewoon achterlijk volk is :
Levend gekookte kat nieuwste delicatesse
Eens. Gelukkig doen wij het beter, wij verbergen tenminste de ellende voor omnivore consument.

Wat niet weet, wat niet deert. :7
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:33:37 #68
116015 SicSicSics
pi_88061759
Tevens nog een stukje nuancering, dit is de provincie waar het om gaat:

102 600 km²
73 810 000 inwoners.

Wat een kutvolk die Chinezen! :')
Fine, fuck you then!
pi_88061814
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:59 schreef okiokinl het volgende:
Dit gaat erg ver, maar ik vind het persoonlijk geen slecht idee om mensen de dieren die ze willen eten zelf te laten slachten. Niet alleen is het zo inderdaad een stuk verser, maar het verlaagt ook aanzienlijk het ver-van-mijn-bed-show gehalte. Ik blijf me namelijk verbazen over mensen die wel elke dag een stukje vlees eten, maar praktisch in tranen uitbarsten als ze een beest gedood zien worden.

Ook kan ik me telkens weer ergeren aan mensen die halal vlees zo zielig vinden omdat die beesten niet verdoofd worden. Een kop afhakken of keel doorsnijden is gewoon een erg diervriendelijke en goede manier van dieren doden. Het dier is praktisch gelijk dood en er blijft weinig tot geen bloed achter in het lichaam.
pi_88061915
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik weet ook niet of het een krab kan bommen of-ie in een automaat zit.
Kan hij zijn zonden mooi overdenken. Moord, levende wezens eten, kannibalisme, schennis van de eerbaarheid etc.

quote:
Dat vind ik ook, maar ik deed even leuk mee om de hypocrisie van dat soort projectie te illustreren.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:37:45 #71
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_88061920
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dit gaat erg ver, maar ik vind het persoonlijk geen slecht idee om mensen de dieren die ze willen eten zelf te laten slachten. Niet alleen is het zo inderdaad een stuk verser, maar het verlaagt ook aanzienlijk het ver-van-mijn-bed-show gehalte. Ik blijf me namelijk verbazen over mensen die wel elke dag een stukje vlees eten, maar praktisch in tranen uitbarsten als ze een beest gedood zien worden.

Ook kan ik me telkens weer ergeren aan mensen die halal vlees zo zielig vinden omdat die beesten niet verdoofd worden. Een kop afhakken of keel doorsnijden is gewoon een erg diervriendelijke en goede manier van dieren doden. Het dier is praktisch gelijk dood en er blijft weinig tot geen bloed achter in het lichaam.
Mensen weten tegenwoordig niet eens meer waar een pak melk vandaan komt, dan verwacht jij dat ze op hun balkonnetje op 6 hoog een koe gaan slachten voor het avondeten? :')
pi_88062135
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mensen die dat soort dingen zeggen hebben meestal thuis wel een hond of een kat, alsof die niet tegen hun wil gehouden worden en alleen maar aanhankelijk doen omdat ze weten van wie ze eten krijgen.
Ja of veganisten die het zielig vinden dat melkkoeien uitgebuit worden voor de winst, maar zelf wel een cavia in een kooitje hebben. Net alsof het dat beest wat kan verrotten dat jij zoveel van hem houdt. :')
pi_88062341
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Mensen weten tegenwoordig niet eens meer waar een pak melk vandaan komt, dan verwacht jij dat ze op hun balkonnetje op 6 hoog een koe gaan slachten voor het avondeten? :')
Dit zou ik wel preferen ja, maar ik snap ook wel dat dit praktisch gezien niet te doen is. Levende kippen, vissen, krabben etc. verkopen moet goed kunnen denk ik. Juist door te zorgen dat de gemiddelde persoon nooit met eigen ogen ziet hoe dat soort dingen nou gaan krijg je dat mensen denken dat melk van nature in een pak voorkomt.
  Admin donderdag 28 oktober 2010 @ 12:51:04 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88062428
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet om het goed te praten oid, maar in Frankrijk liggen de levende krabben ook gewoon dicht tegen elkaar aangepakt op ijs. Vraag is of wij (als mensen) niet teveel onze gevoelens op de krab projecteren, misschien kan het hem zelf niks bommen.

Prima, ik ken de onderzoeken niet bij krabben en gelijksoortige dieren over gevoel, pijn etc.

We zijn nu toch offtopic, maar we eten steeds meer vlees, vis wereldwijd, en we zijn zo knap, kunnen we dan geen beesten kweken zonder gevoel, pijn, weetikveel, zodat het echt alleen consumptie is.
Je snapt niet wat ik bedoel hè :'(

donderdag 28 oktober 2010 @ 12:52:45 #75
298284 Het_Fenomeen
Freddy Fokk!ing Fenomeen
pi_88062490
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is vers. Ik stel overigens wel als eis dat de dieren op een bord volledig dood zijn. Maar als een krab gewoon in een soort winterslaap gaat van bevriezing, dan zie ik het probleem niet om ze in een muur te stoppen.

Als de krab in een winterslaap is oke maar dat kan je toch niet controleren

:')
  Admin donderdag 28 oktober 2010 @ 12:54:07 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88062541
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja of veganisten die het zielig vinden dat melkkoeien uitgebuit worden voor de winst, maar zelf wel een cavia in een kooitje hebben. Net alsof het dat beest wat kan verrotten dat jij zoveel van hem houdt. :')
Dit zijn altijd van die achterlijke vergelijkingen :{ Dat schiet in een discussie niet op, en nee ik geloof niet dat veganisten een beestje in een kooitje hebben omdat dat tegen het veganist zijn indruist.

Als jij je bak kipkluifjes besteld bij de KFC of chickenwings besteld, moet je eens tellen hoeveel kippen ze daarvoor geslacht hebben.
Ik word daar niet goed van, en ik eet ze wel,
hypocriet, ik weet het, maar ik denk dat ik er wel uitkom, het begint me steeds meer tegen te staan.
Spareribs, ook zo'n gekloot.

donderdag 28 oktober 2010 @ 12:55:19 #77
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_88062592
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit zijn altijd van die achterlijke vergelijkingen :{ Dat schiet in een discussie niet op, en nee ik geloof niet dat veganisten een beestje in een kooitje hebben omdat dat tegen het veganist zijn indruist.

Als jij je bak kipkluifjes besteld bij de KFC of chickenwings besteld, moet je eens tellen hoeveel kippen ze daarvoor geslacht hebben.
hypocriet, ik weet het, maar ik denk dat ik er wel uitkom, het begint me steeds meer tegen te staan.
Gelukkig slachten ze dan zo'n varken niet alleen voor de ribben.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  Admin donderdag 28 oktober 2010 @ 12:58:57 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_88062763
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:55 schreef Hyman het volgende:

[..]

Gelukkig slachten ze dan zo'n varken niet alleen voor de ribben.
Ja, ha ha, je begrijpt me wel.
Hoop ik.

pi_88062858
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:52 schreef Het_Fenomeen het volgende:
Als de krab in een winterslaap is oke maar dat kan je toch niet controleren
Vast wel, als de hersenactiviteit nul is, dan lijkt me ook niet dat zo'n dier lijdt onder diens benarde positie en zijn gebrek aan vooruitzichten in leven.

Je hebt ook Japanners die vissen machinaal in rusttoestand masseren zodat ze minder water nodig hebben voor transport. Als je kreeften op de juiste manier masseert kun je ze op hun kop zetten. Als zo'n krab niet kan leven bij lage temperaturen en dan in een comateuze toestand raakt om er weer uit te ontwaken wanneer het warmer wordt, dan zie ik niet wat er mis mee is om zo'n mechanisme te gebruiken om het beest vers bij de consument te krijgen.
pi_88063231
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Echt, ik ken ze. Gelukkig is het niet de meerderheid :')
quote:
Ja, dat ken ik. Ik weet dat het beter zou zijn om minder vlees te eten, maar toch neem ik liever een onsje meer dan een onsje minder mee.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 13:12:27 #81
21636 Feestkabouter
pi_88063325
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Mensen weten tegenwoordig niet eens meer waar een pak melk vandaan komt
je hebt bijna gelijk.
eergisteren ging Koppen XL (op Canvas) over de handel in bont.
kwam een grietje in zo'n winkel een dure bontjas kopen, en zij dacht werkelijk dat er voor bont geen dieren worden gedood. ze dacht dat de vacht geschoren werd of zo............
wat is nou triester: het leed van die dieren of het feit dat er zulke domme mensen rondlopen en ook nog eens teveel geld hebben?
pi_88065187
De andere optie, of beter gezegd, de normale methode is om de krabben vastgebonden, op te stapelen in een grote emmer of koelkast om te wachten tot ze geslacht worden.

Door z'n vending machine worden ze tenminste sneller verkocht en dus sneller van hun lijden verlost. Want lijden zullen ze.

Net zoals die vissen die je hier op de markt koopt.
pi_88065201
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:51 schreef yvonne het volgende:

We zijn nu toch offtopic, maar we eten steeds meer vlees, vis wereldwijd, en we zijn zo knap, kunnen we dan geen beesten kweken zonder gevoel, pijn, weetikveel, zodat het echt alleen consumptie is.
Die kant gaan we wel op :Y.
Een 'vat' met spierweefsel op kweek, waar we dan in plakjes de perfecte biefstukjes van kunnen snijden.

M'goed, dat zal nog effe duren helaas.
pi_88065744
Hier liggen de krabben toch ook op ijs, leven ze toch ook nog gewoon?
Iig, dat komt wel voor, of tot voor kort iig.
Mosselen leven ook nog, kreeft koop je ook levend meestal...

Wat is er dan zo anders aan nu?
Ik sta er een beetje verbaasd van dat mensen hier ineens zo geschokt over doen, alsof dit niet de normaalste zaak van de wereld is, ook hier in nederland.
Weet men dan echt maar zo slecht wat er op hun bord beland????
Dat vind ik dan weer schokkender dan deze krabbetjes in de koeling eigenlijk.

We staan hier te wijzen naar maffe chinezen om daarna even lekker een krabbetje te bestellen die net zo goed levend gekoeld is bewaard daarvoor, ja zo kan ik ook mijn handen wel in onschuld wassen!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88066241
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die kant gaan we wel op :Y.
Een 'vat' met spierweefsel op kweek, waar we dan in plakjes de perfecte biefstukjes van kunnen snijden.

M'goed, dat zal nog effe duren helaas.
Ja was bij dwdd :P
Gewoon vlees kweken zonder dat het leeft.
Wel vet, zo kan je ook betere kwaliteit maken met bijv. meer eiwitten :D
pi_88066366
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Tamashii het volgende:
Blijkbaar is jouw IQ alles behalve normaal (in de negatieve zin) anders zou je inzien dat er geen correlatie bestaat tussen dit soort praktijken en de hoogte van je IQ. >:O
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:41:42 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_88066793
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:15 schreef erodome het volgende:
Hier liggen de krabben toch ook op ijs, leven ze toch ook nog gewoon?
Iig, dat komt wel voor, of tot voor kort iig.
Mosselen leven ook nog, kreeft koop je ook levend meestal...

Wat is er dan zo anders aan nu?
Ik sta er een beetje verbaasd van dat mensen hier ineens zo geschokt over doen, alsof dit niet de normaalste zaak van de wereld is, ook hier in nederland.
Weet men dan echt maar zo slecht wat er op hun bord beland????
Dat vind ik dan weer schokkender dan deze krabbetjes in de koeling eigenlijk.

We staan hier te wijzen naar maffe chinezen om daarna even lekker een krabbetje te bestellen die net zo goed levend gekoeld is bewaard daarvoor, ja zo kan ik ook mijn handen wel in onschuld wassen!
Er is niets anders aan...maar we meten graag met 2 maten. Lekker hypocriet zijn..heerlijk :9
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:50:28 #88
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_88067140
Dat er überhaupt mensen zijn die medelijden hebben met die dieren verbaast mij, wat een hypocrieten. Ik zou mijn eigen hond nog opeten man, fuck it. De voedselketen is wat het is.
pi_88067354
Als ik dat zou zien zou ik eerst denken: Ahhhh, zielig.......
Daarna zou ik er 1tje uit zijn lijden gaan verlossen denk ik.
pi_88067409
Lekker boeiend wat voor dier je eet.
Het gaat om de manier waarop.

En zonder regels wint het geld, kwa dierenrechten.

Geld heeft de macht over de planeet zoals mensenrechten, dierenrechten, milieu...

Mensen betalen voor de product, dus er is vraag.
Dus de bedrijven zullen hier mee door gaan, zodat ze winst maken.

De mens vermoord soort genoten, dieren, maken de planeet kapot alles voor geld.
Alle gevolgen maakt ons niet uit.
pi_88067453
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:31 schreef Observer86 het volgende:

[..]

Blijkbaar is jouw IQ alles behalve normaal (in de negatieve zin) anders zou je inzien dat er geen correlatie bestaat tussen dit soort praktijken en de hoogte van je IQ. >:O
Mja ben ik niet met je eens. :)
pi_88068357
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:59 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Fair enough.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_88069487
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:59 schreef Tamashii het volgende:

[..]

En als die Chinezen weten dat het niet prettig is voor die krabben (wat uiteraard niet vast staat), hebben ze dan wel een "normaal IQ"?

Bovendien kun je gewoon beseffen hoe het voor die dieren is en het nog steeds goedkeuren.
Die overdreven diervriendelijkheid is niet per definitie goed.
pi_88072700
Wat is de mens toch een verdomd wreed organisme.
pi_88073613
Sambal bij?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_88073627
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:15 schreef Nachtjager het volgende:
Wat is de mens toch een verdomd wreed organisme.
Moet je eens met een open wond in het pad van krabbenkolonie gaan liggen.
  Donald Duck held donderdag 28 oktober 2010 @ 18:02:37 #97
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_88073674
Tja, dat krijg je ervan als je laag in de voedselketen staat. Hadden ze maar verder moeten evolueren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_88073689
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Moet je eens met een open wond in het pad van krabbenkolonie gaan liggen.
Of in een haaienkolonie :P
pi_88073784
Die mosselen die je in een kilo verpakking in een supermarkt koopt leven ook nog allemaal, dus hier doen we het ook... Niet dat ik het goedkeur.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_88073996
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:06 schreef Rev- het volgende:
Die mosselen die je in een kilo verpakking in een supermarkt koopt leven ook nog allemaal, dus hier doen we het ook... Niet dat ik het goedkeur.
Oesters eet je levend.

Ik denk trouwens niet dat die beesten pijn voelen. Wat hebben ze eraan? Als iets me pijn doet dan zwem ik snel weg?
pi_88084947
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

ja wel mee eens. gaat naturlijk niet gebeuren, iedereen zn eigen vlees slachten, maar zou wel eens goed zijn voor elke vleeseter om t eens te doen.

en trouwens, hier in nederland pleuren ze ook gewoon allle hanenkuikentjes levend in de versnipperaar., van de lopende band. niet verdoofd. en vissen die wij vangen, die laten we stikken of snijden we ter plekke open en trekken ze leeg. de manier waarop wij dieren behandelen ligt maar helemaal aan hun aaibaarheids factor.
pi_88085352
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:34 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

pi_88085407
trouwens, even ter verdediging van de aziaat, dit kwam ik ook tegen in taiwan, goep buddisten die kisten met krabben hebben opgekocht op de markt, om ze vervolgens weer vrij te laten.

pi_88086871
quote:
Alleen part 4 ff gekeken.
Maar ziet er toch hartstikke netjes uit.
Beter kan het niet lijkt me zo..het beest is in 1 seconde dood, zonder te leiden.

Verder daarna, moet je het gewoon zien als een vlees object.. het leeft niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')