quote:bronIn verschillende winkelcentra en metrostations staan speciale automaten met daarin levende krabben. De Chinese wolhandkrab is een lokale delicatesse in Nanjing, de hoofdstad van de oosterse provincie Jiangsu.
Verdoofd
De dieren worden in drie verschillende groottes verkocht en kosten tussen ¤1,70 en ¤6. De krabben zijn verpakt in plastic doosjes en worden op een constante temperatuur van 5 graden Celsius gehouden. Dit is genoeg om ze te verdoven, maar ook om ze in leven te houden.
“Klanten waren eerst nogal sceptisch en vroegen zich af of de krabben nog wel in leven waren”, aldus Wu Zhendi, eigenaar van de Twin Lake Crab Company. “Maar nu dat we kunnen garanderen dat de beesten leven, blijven klanten terugkomen. We verkopen er dagelijks honderden.”
Drie gratis
Een bord naast de automaat vertelt klanten dat, in het extreme geval dat er een dode krab tussen zit, ze er drie gratis zullen krijgen, aldus de lokale krant Guangzhou Daily.
quote:Dierenmishandeling? Heb je wel eens gezien hoe een krab op jouw bord komt? Wat er daarvoor met het ding is gebeurd? Dat is net zo "erg" alleen zie jij het niet dus hoor ik je niet.Op woensdag 27 oktober 2010 20:23 schreef Tamashii het volgende:
Dit is echt pure dierenmishandeling. Fucking hell, wie koopt en verkoopt er nou levende krap in zo'n boxje.
quote:maar ja hoe wil je het diertje dan "diervriendelijk opeten?"Op woensdag 27 oktober 2010 20:23 schreef Tamashii het volgende:
Dit is echt pure dierenmishandeling. Fucking hell, wie koopt en verkoopt er nou levende krap in zo'n boxje.
quote:Omdat een krab die 4 dagen dood is niet lekker is?Op woensdag 27 oktober 2010 20:38 schreef heloef het volgende:
Ik snap niet waarom die beesten zo nodig levend verkocht moeten worden.
quote:Alsnog nu wordt het gevangen dan levend verpakt levend vervoerd daarna door temperatuur verdoofd en daarna alsnog vermoord. Dan denk maak die dingen aub na het vangen meteen af.Op woensdag 27 oktober 2010 20:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dierenmishandeling? Heb je wel eens gezien hoe een krab op jouw bord komt? Wat er daarvoor met het ding is gebeurd? Dat is net zo "erg" alleen zie jij het niet dus hoor ik je niet.
quote:Ach zelfde als onze cultuur.Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Tamashii het volgende:
Vreselijk. Cultuur of niet, lijkt me dat als je een normaal iq hebt dat je wel kan bedenken hoe dat voor zo'n dier is. Niet prettig, niet fijn.
quote:ja zelf vind ik het nooit zielig : een kreeft ofzo : ik vind ze fasinerend om te zien maar ja het dier lijkt mij altijd meer op een insect dan op een huisdierOp woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef Tamashii het volgende:
Nou, als het dan toch moet hak dan gelijk de kop eraf. Ik begrijp werkelijk niet wie dit doet, waarom koopt iemand een levende krab? Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dat willen. Ik begrijp wel dat dat het verst is, maar als je zo'n beestje ziet in zo'n blik is dat dan fijn?
quote:Insecten hebben ook gevoel hoorOp woensdag 27 oktober 2010 20:46 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ja zelf vind ik het nooit zielig : een kreeft ofzo : ik vind ze fasinerend om te zien maar ja het dier lijkt mij altijd meer op een insect dan op een huisdier
quote:Ook bij insecten probeer ik gewoon redelijk te zijn. Ik zet spinnen bv zo veel mogelijk buiten en ik ga niet voor de lol poten uit lopen te trekken oid. Tuurlijk sla ik muggen dood, zo vaak zelfs. Zo gek vind ik het niet dat mensen dat onderscheid maken, je moet ergens een grens trekken. Met schattige dieren voelen we ons meer verbonden. En insecten zitten trouwens op een heel anders soort niveau van bewustzijn dan bv poezen.Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Insecten hebben ook gevoel hoor![]()
Alleen zien ze er niet sgattig uit en zijn ze klein, boeit het in 1x niet meer...vage wereld.
quote:Zeker nog nooit een krabOp woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef Tamashii het volgende:
Nou, als het dan toch moet hak dan gelijk de kop eraf. Ik begrijp werkelijk niet wie dit doet, waarom koopt iemand een levende krab? Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die dat willen. Ik begrijp wel dat dat het verst is, maar als je zo'n beestje ziet in zo'n blik is dat dan fijn?
quote:ja soms denk ik dat ook wel : las laatst op internet ergens dat ze een mini-chip hadden ingebouwd in het hoofd van een bromvlieg..... ja dan denk ik ook van "jemig de peemig"Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Insecten hebben ook gevoel hoor![]()
Alleen zien ze er niet sgattig uit en zijn ze klein, boeit het in 1x niet meer...vage wereld.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vergeet niet dat de krabben in een soort 'hybernation' mode gaat omdat de automaten heel erg gekoeld worden
quote:Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat het vlees dat jij uit de supermarkt haalt nauwelijks heeft geleden.Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Tamashii het volgende:
Vreselijk. Cultuur of niet, lijkt me dat als je een normaal iq hebt dat je wel kan bedenken hoe dat voor zo'n dier is. Niet prettig, niet fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |