quote:Dit. Ik heb zelf op het HBO gezeten en zit nu op de uni. Uni is inderdaad een stuk hoger niveau. Qua opdrachten vind ik dat nu toe nog wel meevallen, maar het is gewoon heel veel theorie, en het gaat dieper.... Ik moet nu wel echt studeren anders haal ik de tentamens niet. Op het HBO is dat niet zo, het is te doen, zonder ook maar echt te studeren... goed opletten in de les en een beetje het boek scannen op belangrijke dingen is al genoeg... (was voor mij iig zo) Maar je kan er zelf uithalen wat je wilt. Eigenlijk verlang ik nu wel een beetje terug naar het HBO nu ik in de tentamen periode zitOp woensdag 27 oktober 2010 17:08 schreef zhor het volgende:
Je zit er voor jezelf, dus kun je ervoor kiezen om niet het minimale te doen. Je zou je ook kunnen verdiepen in je stof en takken die je interesseren. Het niveau zal niet al te hoog zijn nee, zeker niet als je minimalistisch bent ingesteld. Zodra je je P hebt overstappen naar Uni als je ontevreden bent.
quote:Wat is een echte HBO studie volgens jou dan?Op woensdag 27 oktober 2010 17:22 schreef CuntFart het volgende:
Tijd voor een echte HBO studie ipv een "ik-weet-zelf-nog-niet-wat-ik-wil-worden-dus-ik-kies-maar-iets-wat-mijn-oude-klasgenoten-ook-kiezen-en-dan-zie-ik-het-dan-wel-weer" studie
quote:iig een beta studie natuurlijkOp woensdag 27 oktober 2010 17:23 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Wat is een echte HBO studie volgens jou dan?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef Nobu het volgende:
Ja, natuurlijk hoort dat zo te zijn. Past in de doelstelling van de overheid om het aantal hoger opgeleiden drastisch te verhogen.
quote:Ben ik ook van plan, met HBO rechten alleen kan je niet zoveel, hoewel je wel een schakeljaar hebt, hebben werkgevers toch liever mensen die een hele universitaire studie rechten hebben gevolgd.Op woensdag 27 oktober 2010 17:08 schreef zhor het volgende:
Je zit er voor jezelf, dus kun je ervoor kiezen om niet het minimale te doen. Je zou je ook kunnen verdiepen in je stof en takken die je interesseren. Het niveau zal niet al te hoog zijn nee, zeker niet als je minimalistisch bent ingesteld. Zodra je je P hebt overstappen naar Uni als je ontevreden bent.
quote:Bereid je dan maar voor op een bult aan theorie! Lezen en nog eens lezen.Op woensdag 27 oktober 2010 18:20 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan, met HBO rechten alleen kan je niet zoveel, hoewel je wel een schakeljaar hebt, hebben werkgevers toch liever mensen die een hele universitaire studie rechten hebben gevolgd.
quote:Dit inderdaad.Op woensdag 27 oktober 2010 21:16 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Bereid je dan maar voor op een bult aan theorie! Lezen en nog eens lezen.
quote:Inderdaad. Interesse is heeel belangrijk. Dus als je geïnteresseerd bent in het recht en er veel over wilt lezen/leren, zeg ik doen. Ben je alleen ontevreden over het niveau, dus de toetsing en de opdrachten, maar heb je geen zin om nog veel meer te moeten studeren, zeg ik doe het niet.Op woensdag 27 oktober 2010 23:04 schreef Dionysius85 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Probeer het gewoon aan een universiteit. Als je het wilt en je hebt een beetje doorzettingsvermogen en/of aanleg dan lukt het heus wel.
quote:En bij vele hogescholen kreeg je dan min of meer dezelfde toets!Op woensdag 27 oktober 2010 17:07 schreef Vragende het volgende:
En dan mag je ook nog alles meerdere malen herkansen als je het niet haalt
quote:Is het zo erg geworden. Jeez 30 jaar geleden was het HBO erg pittig. Na 2 jaar HTS ben ik moeten stoppen wegens de moeilijkheidsgraad. Wiskunde was niet te doen. De technische vakken ging wel. Hoef je niet te vragen hoe pittig de TU dan wel wasOp donderdag 28 oktober 2010 18:51 schreef HenkXL het volgende:
HBO is totaal verloederd.
Maak die vuilnis opleiding af en ga doorstuderen.
quote:vindtOp woensdag 27 oktober 2010 17:15 schreef Pitch-r het volgende:
Ben het wel met TS eens. Kom ook van havo -> hbo, en vindt het momenteel ook wel zeer makkelijk. Misschien wordt het nog lastiger.
quote:HTS-opleidingen zijn dan ook zowat de enige HBO-opleidingen van een behoorlijk niveau.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Is het zo erg geworden. Jeez 30 jaar geleden was het HBO erg pittig. Na 2 jaar HTS ben ik moeten stoppen wegens de moeilijkheidsgraad. Wiskunde was niet te doen. De technische vakken ging wel. Hoef je niet te vragen hoe pittig de TU dan wel was
Trouwens je mocht al blij zijn als je het HBO kon doen. De meeste vonden destijds het MBO zwaar genoeg.
Maar in die tijd kreeg je trouwens al met met een MBO diploma op zak een goede baan. Maar het aantal afgestudeerde HBOers die tijd was dan ook erg laag.
quote:CMD noem ik geen HBO dat is eerder nutteloos tijdverdrijf echt hoe makkelijk je daar ECS kan vangenOp vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard verschilt dat sterk per opleiding
Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.
HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
quote:Jij hebt toch ook een pretopleiding?Op vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Uiteraard verschilt dat sterk per opleiding
Om je HBO bedrijfswiskunde te halen zul je meer moeite moeten doen dan vrije-tijdsmanagement.
HBO geschiedenis is ook lastiger en diepgaander dan de pretopleiding CMD (beetje websites maken, portfolio's, geen toetsen hoeven maken en makkelijk ECTS vangen).
Hahaha Inholland laat mij niet lachen. Belachelijk dat zo'n onderwijsinstelling HBO studies mag aanbieden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:13 schreef Nickolast het volgende:
Zo, wel nog wat mensen die geenstijl lezen hier zo te zien![]()
In ieder geval, kan je er zelf iets cools van maken. Een jongen van mijn studie is met een cum laude double degree afgestudeerd van Inholland Haarlem....Hij is nu aangenomen aan de UCL met 2 beurzen. Dus dat gelul over HBO ligt gewoon helemaal aan jezelf, als je net als iedereen een papiertje wilt hebben kan je ook verwachten dat het makkelijk is en je later niet zo heel veel kanten op zult kunnen. Als jij je onderscheidt zal dat zijn vruchten afwerpen.
Idd, en ik ben wél naar de Uni gegaan en dat merk ik nu welquote:Op donderdag 4 november 2010 15:34 schreef Jaapvaak het volgende:
Ongelooflijk wat een negativiteit hier over het hbo. Iedereen schijnt ook het niveau te kennen maar 90% is te lui om naar de Uni tegaan. Dan zit je dus goed op het hbo en moet je niet zeuren
Grotendeels wel. Rechten is nu eenmaal een pretpakket studie, zowel op HBO als Universiteit.quote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:05 schreef Vragende het volgende:
Ligt het nou puur aan mijn studierichting?
What for vak doe je dan?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk isquote:
Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:23 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Mijn nichten een neven doen allemaal accountancy op HBO, en zitten te zuren over hoe moeilijk het wel niet is, en hoe hoog de werkdruk is
Op welke school volg je het?quote:Op zondag 7 november 2010 00:01 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
Misschien doen zij duaal dan is de werkdruk wel hoger.
Als ik naar mijn eigen klas kijk dan merk ik gewoon dat een deel -denk toch wel 40%-weinig tot geen aan zelfstudie (hw en leeswerk) doen en alsnog een 6 weten te behalen en degenen die wel actief studeren resultaten als 7/8'en behalen. Natuurlijk heb je soms in een periode een moeilijke project/vak echter wordt dat weer gecompenseerd door 'makkelijke' vak...
Over het algemeen is het goed te doen als je met weinig inspanning je havo-diploma hebt behaald.
EN bedankt! scheer ons lekker allemaal over één kam ofzo :Squote:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:31 schreef Athlon64x het volgende:
HBO rechten daar zitten ook de meeste mensen die moeite hebben met andere HBO opleidingen dat is mijn ervaring. Daarom zit je ook de meeste debielen rondhangen die moeite hebben met simpele rekensommetje.
Jij zit zeker op inholland oidquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
Dan mogen ze wel iets meer aandacht besteden aan taal...quote:Op zondag 7 november 2010 01:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij zit zeker op inholland oid![]()
Goed haal zelf ook bijna alles met 1 dag van te voren leren @ Accountancy 3e jaars, dat wel. Maar het begint wel iets pittiger te worden. Vooral met de eisen dat onze school stelt.
Top man, je hebt van een berichtje dat ik snel heb geschreven(late tijdstip) een foutje gevonden.quote:Op zondag 7 november 2010 13:04 schreef Vince.B het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel iets meer aandacht besteden aan taal...
Wij begonnen met rond de 200 studenten, hiervan zijn er nog 50 over. Maar daar zitten ook nog een boel kanslozen tussen...quote:Op zondag 7 november 2010 13:04 schreef Robin__ het volgende:
Je bent wel een tikkie voorbarig.. je bent iets meer dan 2 maanden bezig aan je P.. P haalt inderdaad iedere debiel wel. Met havo doe je daar ook gewoon een vol jaar over en kan ik me voorstellen dat het inderdaad erg makkelijk te doen is.
Overigens kreeg ik (hts wtb) precies dat zelfde praatjes, veel van jullie halen het niet blabla nou 95% zit er nog (ook de kanslozen) iedereen die weggegaan is had daar een andere reden voor dan het 'hoge' niveau. Ook die beta hbo studies zijn niet zo geweldig hoor.
Waarom zijn er zo veel weg?quote:Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Wij begonnen met rond de 200 studenten, hiervan zijn er nog 50 over. Maar daar zitten ook nog een boel kanslozen tussen...
Te lastig denk ik, we begonnen met 200 studenten hiervan hadden maar circa 15 studenten hun P in 1 jaar behaald bijv.quote:
Hogeschool Utrechtquote:Op zondag 7 november 2010 01:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Jij zit zeker op inholland oid![]()
Goed haal zelf ook bijna alles met 1 dag van te voren leren @ Accountancy 3e jaars, dat wel. Maar het begint wel iets pittiger te worden. Vooral met de eisen dat onze school stelt.
Aha sommige studenten zeiden ook dat ze naar HU wilden gaan omdat het daar makkelijker is met AC.quote:Op zondag 7 november 2010 14:48 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
Hogeschool Utrecht
Dat het moeilijker wordt ligt aan jezelf. JIj kiest er zelf voor om 1 dag van tevoren leren. De vakken die je krijgt op een accountancyopleiding zijn introvakken op de te krijgen vakken in het 3/4 jaar,
ao/cl/ev is bij alle opleidingen hetzelfde. Lijk mij sterk dat het per school verschilt aangezien iedereen een oat moet maken in het 4e jaar.quote:Op zondag 7 november 2010 15:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Aha sommige studenten zeiden ook dat ze naar HU wilden gaan omdat het daar makkelijker is met AC.
Euhm ik zit 3e jaars, wij krijgen geloof ik vakken die jullie @ HU pas krijgen in de 4e...
Ja, maar bij de ene school beginnen ze later met AO/EV e.d.quote:Op zondag 7 november 2010 15:24 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
ao/cl/ev is bij alle opleidingen hetzelfde. Lijk mij sterk dat het per school verschilt aangezien iedereen een oat moet maken in het 4e jaar.
Rechten is geen alfa, maar gamma.quote:Ach ja dat heb je wel bij die alfa studies doe eens een beta
eenschquote:
ik denk het eigenlijk wel. volgens mij zijn de technische opleidingen een stuk moeilijkerquote:Op woensdag 27 oktober 2010 17:05 schreef Vragende het volgende:
Ligt het nou puur aan mijn studierichting?
hij wilde meer de praktische kant op schreef hijquote:Op zondag 21 november 2010 10:20 schreef Renesite het volgende:
VacaLoca,
En wat precies hield je tegen om naar de universiteit te gaan? Wat is de reden dat je überhaupt op het HBO zat?
Sorry hoor. Maar graaf je nu niet gewoon je eigen graf? Wat schiet je er mee op als je jezelf zo door het onderwijs heen prutst. Kijk ik praat het niet goed dat sommige HBO opleidingen in Nederland zo ontzettend slecht zijn hoor. Maar probeer er dan iets van te maken of kies er eentje die wel goed staat aangeschreven.quote:Op zondag 21 november 2010 08:15 schreef VacaLoca het volgende:
Ik volg amper lessen, ik koop de boeken geeneens meer en heb nog nooit meer dan 1 dag van tevoren geleerd. En dan had ik aan een snelle scroll door de powerpoints van de lessen genoeg, ms een samenvattingkje van enkele hoofdstukken en hup een hoog cijfer.
We hebben wel eens projecten ingeleverd waar we zo uit ons duim hadden lopen zuigen en zoveel hadden overgeslagen en onszelf er makkelijk van afgemaakt dat we het zelf geen voldoende vonden, maar nee we kregen gewoon weer een voldoende hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |