abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88422350
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:29 schreef Mekkalomp het volgende:
Haha, ik heb hetzelfde met m'n opleiding, momenteel derdejaars, niet dat ik 8'en haal, maar haal bijna altijd voldoendes met 1 dag van tevoren leren...
Niveau is niet hoger dan havo echter is de werkdruk lager want je hebt per periode maar 3/4 vakken en 1 project.
Op het havo had je 7/8 vakken waar je bijna voor elke vak een tentamen had.
De boeken op het hbo zijn vaak nauwlijks dikker/moeilijker dan op het havo.
De theorieën in het boek is meestal oppervlakkig beschreven.
Dus met 1 dag van tevoren leren moet echt wel lukken...
Jij zit zeker op inholland oid _O-

Goed haal zelf ook bijna alles met 1 dag van te voren leren @ Accountancy 3e jaars, dat wel. Maar het begint wel iets pittiger te worden. Vooral met de eisen dat onze school stelt.
pi_88429999
Je bent wel een tikkie voorbarig.. je bent iets meer dan 2 maanden bezig aan je P.. P haalt inderdaad iedere debiel wel. Met havo doe je daar ook gewoon een vol jaar over en kan ik me voorstellen dat het inderdaad erg makkelijk te doen is.

Overigens kreeg ik (hts wtb) precies dat zelfde praatjes, veel van jullie halen het niet blabla nou 95% zit er nog (ook de kanslozen) iedereen die weggegaan is had daar een andere reden voor dan het 'hoge' niveau. Ook die beta hbo studies zijn niet zo geweldig hoor.
pi_88430003
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:26 schreef xminator het volgende:

[..]

Goed haal zelf ook bijna alles met 1 dag van te voren leren @ Accountancy 3e jaars, dat wel. Maar het begint wel iets pittiger te worden. Vooral met de eisen dat onze school stelt.
Dan mogen ze wel iets meer aandacht besteden aan taal...
pi_88431581
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:04 schreef Vince.B het volgende:

[..]

Dan mogen ze wel iets meer aandacht besteden aan taal...
Top man, je hebt van een berichtje dat ik snel heb geschreven(late tijdstip) een foutje gevonden.

Congrats! ^O^

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:04 schreef Robin__ het volgende:
Je bent wel een tikkie voorbarig.. je bent iets meer dan 2 maanden bezig aan je P.. P haalt inderdaad iedere debiel wel. Met havo doe je daar ook gewoon een vol jaar over en kan ik me voorstellen dat het inderdaad erg makkelijk te doen is.

Overigens kreeg ik (hts wtb) precies dat zelfde praatjes, veel van jullie halen het niet blabla nou 95% zit er nog (ook de kanslozen) iedereen die weggegaan is had daar een andere reden voor dan het 'hoge' niveau. Ook die beta hbo studies zijn niet zo geweldig hoor.
Wij begonnen met rond de 200 studenten, hiervan zijn er nog 50 over. Maar daar zitten ook nog een boel kanslozen tussen...
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 13:58:58 #55
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_88431652
Koppenbotsentopic! :P
Ik heb alleen een schriftelijk cursus timmeren succesvol afgerond. :P
pi_88432142
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:56 schreef xminator het volgende:

[..]

Wij begonnen met rond de 200 studenten, hiervan zijn er nog 50 over. Maar daar zitten ook nog een boel kanslozen tussen...
Waarom zijn er zo veel weg?
pi_88432922
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:17 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Waarom zijn er zo veel weg?
Te lastig denk ik, we begonnen met 200 studenten hiervan hadden maar circa 15 studenten hun P in 1 jaar behaald bijv.

De meesten druipen af naar een iets makkelijkere vorm van accountancy; bedrijfseconomie. Dus ze willen het wel.
pi_88433178
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:26 schreef xminator het volgende:

[..]

Hogeschool Utrecht

Dat het moeilijker wordt ligt aan jezelf. JIj kiest er zelf voor om 1 dag van tevoren leren. De vakken die je krijgt op een accountancyopleiding zijn introvakken op de te krijgen vakken in het 3/4 jaar,
pi_88433903
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:48 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

Hogeschool Utrecht

Dat het moeilijker wordt ligt aan jezelf. JIj kiest er zelf voor om 1 dag van tevoren leren. De vakken die je krijgt op een accountancyopleiding zijn introvakken op de te krijgen vakken in het 3/4 jaar,
Aha sommige studenten zeiden ook dat ze naar HU wilden gaan omdat het daar makkelijker is met AC.

Euhm ik zit 3e jaars, wij krijgen geloof ik vakken die jullie @ HU pas krijgen in de 4e...
pi_88434484
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:10 schreef xminator het volgende:

[..]

Aha sommige studenten zeiden ook dat ze naar HU wilden gaan omdat het daar makkelijker is met AC.

Euhm ik zit 3e jaars, wij krijgen geloof ik vakken die jullie @ HU pas krijgen in de 4e...
ao/cl/ev is bij alle opleidingen hetzelfde. Lijk mij sterk dat het per school verschilt aangezien iedereen een oat moet maken in het 4e jaar.
pi_88436415
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:24 schreef Mekkalomp het volgende:

[..]

ao/cl/ev is bij alle opleidingen hetzelfde. Lijk mij sterk dat het per school verschilt aangezien iedereen een oat moet maken in het 4e jaar.
Ja, maar bij de ene school beginnen ze later met AO/EV e.d.
Zo was het eerst ook bij ons maar nu is het veranderd, wat ze eerst qua EV/AO kregen in de 4e krijgen wij nu in de 3e al. Waaronder een hele AO proces beschrijving moeten kunnen schrijven in de 2e al.
Of de stage eisen: om stage te kunnen lopen hebben we 120 punten nodig.

iig, ik hoor verschillende dingen als je kijkt naar inholland, hes en hu.
pi_88448338
quote:
Ach ja dat heb je wel bij die alfa studies doe eens een beta ;)
Rechten is geen alfa, maar gamma.
Alfa = taalkunde, letteren, (kunst)geschiedenis en filosofie
Gamma = rechten, economie, sociologie en dat soort.
pi_88506606
Ben er net klaar mee, vond het vrij eenvoudig
  maandag 15 november 2010 @ 22:19:46 #64
301731 t0sti
met ketchup
pi_88759634
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:27 schreef Ra-z het volgende:
iig een beta studie natuurlijk :{w
eensch :+
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:05 schreef Vragende het volgende:

Ligt het nou puur aan mijn studierichting?
ik denk het eigenlijk wel. volgens mij zijn de technische opleidingen een stuk moeilijker :Y
The only things that start on time are those that you're late for.
pi_88763206
Hoop klagende mensen hier :') En als het teveel wordt klagen ze ook weer.. Als je het te simpel vindt, doe dan gewoon extra vakken erbij of ga een andere opleiding doen... Ohnee, dan is het weer teveel moeite..
  woensdag 17 november 2010 @ 14:12:15 #66
290501 ArV
I am perfect, MissPerfect
pi_88819021
Geschiedenis (docent) op de HVA is anders behoorlijk pittig, en heel veel huiswerk. Dus niet alles is even makkelijk.
blog: http://missperfect-a.blogspot.com/
Twitter:http://twitter.com/#!/MissPerfect59
When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.
pi_88966635
Na 3 jaar denk ik dat mijn HBO opleiding een of andere grote practical joke is. Gaat echt helemaal nergens over. Er is 0,0 uitdaging; alles gaat zo makkelijk zonder enige inspanning dat het werkelijk moeilijk is om te falen. Ik heb meerdere keren tentamens gemaakt zonder een minuut te leren, zonder naar de lessen te zijn geweest... wist amper het onderwerp of welke hoofdstukken we eigenlijk ook maar moesten leren. Ik maakte ze maar om te kijken hoe tentamen er uit zag voor de herkansing... want tja als je echt niets er over meegekregen hebt... dan kan je natuurlijk geen voldoende krijgen denk je vooraf.

Zie je een week of 2 later je cijfer online staan.. je kijkt.. je schud je hoofd in ongeloof en lacht er maar om; een 7 :')

Ik volg amper lessen, ik koop de boeken geeneens meer en heb nog nooit meer dan 1 dag van tevoren geleerd. En dan had ik aan een snelle scroll door de powerpoints van de lessen genoeg, ms een samenvattingkje van enkele hoofdstukken en hup een hoog cijfer.

We hebben wel eens projecten ingeleverd waar we zo uit ons duim hadden lopen zuigen en zoveel hadden overgeslagen en onszelf er makkelijk van afgemaakt dat we het zelf geen voldoende vonden, maar nee we kregen gewoon weer een voldoende hoor :')

Nu is voor mij persoonlijk dan wel dat HBO eigenlijk onder m'n niveau is, en dat er mensen zijn die wel moeite hebben met dezelfde opleiding, maja ik wilde meer de praktische kant op en dacht met HBO een goede keus te maken. Ook omdat het wel een feit is dat HBO'ers eerder een baan landen dan universitair geschoolden. Maar die 3 jaar heeft me eerder dommer gemaakt dan wat dan ook. Ik lees zelden nog, want de studieboeken liggen stof te happen daar ze toch niet nodig zijn voor resultaten, ik word niet gepushed om me echt vast te bijten in een onderwerp want met 2 vingers in je neus en je mond op je duim haal je alles al...

Aan de ene kant is het relaxed daar ik met gemiddeld 10 a 15 uur per week (vooral bestaande uit verplichte colleges en af en toe aan project werken) m'n HBO doorwandel en me niet kan indenken dat ik m'n diploma niet ga halen.... aan de andere kant is het gewoon treurig dat dit mijn educatie is, dat ik me 0,0 verrijkt voel en dat dit gewoon het idee van ''Hoger'' onderwijs is in Nederland tegenwoordig. Ik denk dat het MBO van 20 jaar geleden op een hoger niveau zat.

En de overheid interessant doen met dat nederland een kenniseconomie is en dat er steeds meer hogeropgeleiden komt. Ja lekker makkelijk als je het HBO zo simpel maakt dat bijna iedereen het kan. Dat er steeds meer HBO'ers zijn is natuurlijk niet omdat de burgers slimmer worden maar omdat het niveau lager wordt.

Nu heb je het natuurlijk allemaal zelf in de hand en kan je desondanks wel gewoon je studieboeken van A tot Z lezen, jezelf uitdagen door maximale er uit te halen etc... maar zo zit ik dan ook weer niet in elkaar. Ik doe alles altijd op het laatste moment, verneuk altijd mn voornemens om tijdig te leren en doe altijd de minimale inspanning en ga pas aan de slag wanneer het noodzaak wordt (meestal dus bv 's avonds laat maar ff ietsjes leren voor de toets de volgende ochtend). Het probleem is dus alleen dat ik er elke keer mee wegkom op het HBO... zelfs als ik het voor mezelf persoonlijk weer verneukt heb, is het toch nog goed genoeg om te slagen. Dus ben daar ook niet in veranderd.

Ik wil hierna doorstuderen. En ik denk dat het heel anders gaat worden. Veel meer studeren, als in echt dagelijks met de neus in de boeken. Toetsing op veel diepgaander niveau. Verslagen waar echt weken werk in gestoken moet worden etc.

Ik ga echt aanpassingsproblemen krijgen vrees ik. Ik studeer nu zo weinig dat wanneer ik even een studieboek erbij pak ik enorm langzaam er doorheen kom. Kan niet concentreren en heb gevoel dat wat ik lees ik niet opsla. Puur onwennigheid van de brein als het gaat om lezen en informatieverwerking. Mijn hele HBO haal ik op logisch nadenken (multiple choise tentamens waar je het antwoord kan afleiden aan de vraag etc) en professioneel duimzuigen (zolang je maar wat lult en overal een logisch klinkende beredenering voor schrijft wordt het al snel goed gevonden). Dus NIET op echt er voor werken. Dus dat zal wennen worden. Toch kijk ik er naar uit, ik ga denk ik pas het gevoel hebben dat ik iets opsteek van een opleiding als ik ook een keer faal.

Gaat om CE overigens. Staat al wel bekend als een studie waar zo'n beetje de minste uren pw aan besteed wordt gemiddeld meen ik.

Oh en van het eerste jaar is 75% gestopt overigens. Maar de meesten daarvan waren ook echt te dom om te poepen. Was vreselijk om daar mee samen te moeten werken. Was ironisch genoeg wel het zwaarste en meest leerzame van de hele studie: hoe resultaten te halen met een waardeloze groep, waarbij enkelen echt totaal nutteloos waren, zonder jezelf teveel te belasten, en om te gaan met onmogelijk gedrag van sommigen. Kwa inschatten hoeveel en wat je kan delegeren en wat je zelf zal moeten doen om een voldoende te halen en kwa omgaan met zulke personen was het leerzaam. Alle 5 de anderen van projectgroep van 6 waar ik in zat zijn gestopt.

Kwamen overigens allen van het MBO af. Ik weet niet wat ze daar doen maar volgens mij wisten sommigen echt niet hoe ze moesten poepen. Lijkt wel te verschillen per MBO opleiding overigens, en per school, want ken er inmiddels ook enkelen die wel gewoon niveau voor HBO hebben en ms ook wel nog verder kunnen doorstuderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door VacaLoca op 21-11-2010 08:22:52 ]
  zondag 21 november 2010 @ 09:00:36 #68
165633 eriksd
The grand facade...
pi_88966822
Prima samenvatting waarom het onderwijssysteem faalt. Chapeau.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 10:20:17 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88967394
VacaLoca,

En wat precies hield je tegen om naar de universiteit te gaan? Wat is de reden dat je überhaupt op het HBO zat?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88968078
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 10:20 schreef Renesite het volgende:
VacaLoca,

En wat precies hield je tegen om naar de universiteit te gaan? Wat is de reden dat je überhaupt op het HBO zat?
hij wilde meer de praktische kant op schreef hij :Y
Ja doei.
pi_88968252
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 08:15 schreef VacaLoca het volgende:

Ik volg amper lessen, ik koop de boeken geeneens meer en heb nog nooit meer dan 1 dag van tevoren geleerd. En dan had ik aan een snelle scroll door de powerpoints van de lessen genoeg, ms een samenvattingkje van enkele hoofdstukken en hup een hoog cijfer.

We hebben wel eens projecten ingeleverd waar we zo uit ons duim hadden lopen zuigen en zoveel hadden overgeslagen en onszelf er makkelijk van afgemaakt dat we het zelf geen voldoende vonden, maar nee we kregen gewoon weer een voldoende hoor :')

Sorry hoor. Maar graaf je nu niet gewoon je eigen graf? Wat schiet je er mee op als je jezelf zo door het onderwijs heen prutst. Kijk ik praat het niet goed dat sommige HBO opleidingen in Nederland zo ontzettend slecht zijn hoor. Maar probeer er dan iets van te maken of kies er eentje die wel goed staat aangeschreven.

Wat denk je wat er zal gebeuren als je straks een baan zoekt? De reputatie van een opleiding verspreid zich harder dan je denkt hoor. Of je zal worden aangenomen en kom je tot de conclusie dat het werk ver boven je macht ligt omdat je essentiele kennis mist.
Profiel opgeheven.
pi_88970135
CE = commerciele economie?
Sisco Certified
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 12:35:56 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88970639
bingo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88972845
Als je CE doet en je hebt zoveel vrije tijd over waarom stop je die tijd dan niet in het praktiseren van je opleiding?
Doe eens lief!
pi_88973114
Een vriend van mij doet CE op mbo, en klaagt de hele tijd over hoe moeilijk het wel niet is.
Sisco Certified
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')