quote:Met een gitaarspelende (rock)chick is in mijn ogen anders ook helemaal niks mis hoor!Op woensdag 27 oktober 2010 14:08 schreef Telecaster het volgende:
Een bassende rockchick kan nog, maar een gitaarspelende rockchick: neen.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 13:47 schreef guitarist het volgende:
Een keer geoefend en meteen opgenomen!!! Goed hè? Ik speel nog maar 5 maanden piano maar ik vind dat ik het heel goed doe!
New video: Queens of THE Stone Age - Go With Flow Piano Cover!
quote:Je wilt gewoon dat we allemaal je iPad zien!
quote:Not even in a million years!Op woensdag 27 oktober 2010 14:21 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ik vind dat je nu Guns 'n Roses moet gaan spelen!
quote:
quote:Of iets van Queen.Op woensdag 27 oktober 2010 14:21 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ik vind dat je nu Guns 'n Roses moet gaan spelen!
quote:Dan is het nog zwaar hoor, 3 minuten hetzelfde...Op woensdag 27 oktober 2010 14:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Relaxed ook, airtunes via de iPad?
[pianoles]
Het is trouwens minder zwaar als je de beweging alleen uit je vinger haalt
[/pianoles]
quote:CoolOp woensdag 27 oktober 2010 14:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ff de hartslag constant gemaakt nu is die wat beter
quote:Klinkt wel tof maar ik vind het ene beetje standaard.Op woensdag 27 oktober 2010 15:31 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share.cfm?id=9807861
Poging tot een intro, nog niet erg strak ingespeeld/gemixt, maar het idee is er.
Iemand tips?
quote:Op het eerste stukje zou The Edge trots zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 15:36 schreef KaMo het volgende:
Ik houd dan ook wel erg van standaard muziek![]()
Ik ben de enige van mijn hele vriendengroep die destine en makebelieve niet om te kotsen vinden
quote:Haha, The Edge is ook eigenlijk mijn vader, maar ik mag nooit aan zijn effecten komenOp woensdag 27 oktober 2010 15:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Op het eerste stukje zou The Edge trots zijn.(mits uberveel delay)
Verder inderdaad een beetje standaard, en ik zou eerder met drum en bas bijvallen; die losse riff halverwege haalt een beetje de vaart eruit.
quote:Hmja, ik zou hem maar een keer echt helemaal los doen, Dat tweede rondje kun je misschien met een hoge basnoot achtsten erbij spelen, dan gaat 'ie vast al een beetje lopen.Op woensdag 27 oktober 2010 15:55 schreef KaMo het volgende:
[..]
Haha, The Edge is ook eigenlijk mijn vader, maar ik mag nooit aan zijn effecten komen![]()
En die losse riff vind het juist het tofste zelf
quote:Dat tweede 'rondje' zit er toch bas/2e gitaar bij?Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, ik zou hem maar een keer echt helemaal los doen, Dat tweede rondje kun je misschien met een hoge basnoot achtsten erbij spelen, dan gaat 'ie vast al een beetje lopen.
quote:Best. Cover. Ever.
quote:Braddie 17.22!Op woensdag 27 oktober 2010 13:47 schreef guitarist het volgende:
Een keer geoefend en meteen opgenomen!!! Goed hè? Ik speel nog maar 5 maanden piano maar ik vind dat ik het heel goed doe!
New video: Queens of THE Stone Age - Go With Flow Piano Cover!
quote:Mwoa, ik ken er een paar die het wel aardig kunnen hoor.Op woensdag 27 oktober 2010 19:39 schreef Steamydeluxx het volgende:
Chicks kunnen nou eenmaal niet gitaren. Period.
quote:
quote:Haha je hebt gelijk hoor. Ik klier maar wat. Maar je moet toegeven dat er nou eenmaal niet heel vveel muzikaal vernieuwende en originele gitaristes zijn. Er was halverwege de 90s ook altijd zo een poppunkbandje met alleen dames, lunachicks heette dat. Qua gitaarspel niet vernieuwend maar wel gewoon keihard raggen en mooie chicks, ook iets waard! Rock out with them tits out. Hole en betty blowtorch idem dito. Kaki king is natuurlijk wel onwijs muzikaal en heftig virtuoos..Op woensdag 27 oktober 2010 20:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Mwoa, ik ken er een paar die het wel aardig kunnen hoor.
quote:Ik kan geen punk maken. Als ik stem dan ben ik daar al voorbij geschotenOp woensdag 27 oktober 2010 23:30 schreef brother52 het volgende:
Maak er een punknummer van. Heb je geen symfonische tussenstukken nodig
quote:toonhoogte is overrated als het maar hard isOp donderdag 28 oktober 2010 08:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan geen punk maken. Als ik stem dan ben ik daar al voorbij geschoten.
quote:Stem niet, denk zelf.Op donderdag 28 oktober 2010 08:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik kan geen punk maken. Als ik stem dan ben ik daar al voorbij geschoten.
quote:Wat is er mis met alternate picking?Op donderdag 28 oktober 2010 11:16 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Stem niet, denk zelf.![]()
Maar als je toch 's een uitdaging zoekt, probeer maar eens tien gemiddelde Ramonesnummers in Johnny Ramonetempo achter elkaar te spelen met enkel downstrokes (zoals het hoort!). De meeste gitaristen die ik ken voelen hun rechterarm (mist rechtshandig, uiteraard) dan al aardig...
quote:Dat klinkt anders.Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat is er mis met alternate picking?
quote:Klinkt inderdaad heel anders. Aggressiever, chunkier. Zoek maar op de grote discussie over hoe Master of Puppets gespeeld 'moet' worden. Zelf geef ik ook de voorkeur aan alleen downstrokes bij dat soort muziek.Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat is er mis met alternate picking?
quote:Ja, maar is zo goed als niet te doen als je meer dan 1 snaar wil!Op donderdag 28 oktober 2010 11:45 schreef DrD00m het volgende:
alternate picking met palm-muten gaat juist veel sneller dan enkel met downstrokes
quote:ik zal vanavond wat opnemen met palmuted alternate akkoorden vs downstrokedOp donderdag 28 oktober 2010 11:48 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ja, maar is zo goed als niet te doen als je meer dan 1 snaar wil!
En aangezien normaliter enkel alternate doe, ben ik niet zo snel in enkel downstrokes
quote:Welke sound wel?Op donderdag 28 oktober 2010 12:00 schreef KaMo het volgende:
Ach, mijn doel is ook totaal niet de Ramonessound
quote:Verschilt
quote:Dat gevoel heb ik altijd bij jongens die HIM luisterenOp donderdag 28 oktober 2010 13:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
Vrouwen die elektrisch gitaar spelen...Daar krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij als vrouwen die cabaretier, schrijver of chauffeur zijn.![]()
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:28 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik altijd bij jongens die HIM luisteren
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
Vrouwen die elektrisch gitaar spelen...Daar krijg ik een beetje hetzelfde gevoel bij als vrouwen die cabaretier, schrijver of chauffeur zijn.![]()
quote:Maar hij heeft wel een punt.Op donderdag 28 oktober 2010 13:28 schreef DrD00m het volgende:
[..]
quote:Neehoor. Ik zie liever een leuke dame op een electrische gitaar spelen dan een zweterige dikke gozert met puisten.
quote:Adobe Audition, Cool Edit Pro 2 enzoOp donderdag 28 oktober 2010 14:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
even vraagje, wat is een goed programma om elektrische gitaar op te nemen vanaf je versterker?
Ik heb mijn versterker aangesloten op mijn pc, via de phones uitgang, (want meer zit niet op deze versterker) en de gitaar natuurlijk op de input van de versterker.
Ik kan nu opnemen, werkt prima ook met alle effecten erbij, maar ik hoor zelf dus niets terwijl ik speel, wat best lastig spelen is.
Ik zoek dus een programma wat je laat opnemen, maar waarbij je tijdens het opnemen ook een playback hebt, dus dat je hoort wat je opneemt.
quote:Hij ook. Dat zegt hij ook helemaal niet?Op donderdag 28 oktober 2010 14:49 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Neehoor. Ik zie liever een leuke dame op een electrische gitaar spelen dan een zweterige dikke gozert met puisten.
quote:ga eens kijken of die programma's iets zijn, en anders is dat misschien een leuke optie... maar het is voor de fun, ik speel nog veel te beroerd om het met iemand te durven delenOp donderdag 28 oktober 2010 14:57 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Adobe Audition, Cool Edit Pro 2 enzo
Je kan ook een eenvoudige microfoon kopen en een 2-sporen PA en dat vanuit de rec-out doorlussen naar je pc. Ben je misschien 30 euro voor kwijt
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:28 schreef DrD00m het volgende:
[..]
quote:
quote:Voel je niet teveel aangesproken, ik provoceer graag een beetje
quote:
quote:Ja, maar daar ligt dan ook de hele zeldzaamheid.....Op donderdag 28 oktober 2010 14:49 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Neehoor. Ik zie liever een leuke dame op een electrische gitaar spelen dan een zweterige dikke gozert met puisten.
quote:Lemmy speelt slagbas.Op donderdag 28 oktober 2010 15:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
plus daarbij zie ik liever Lemmy stoer op een gitaar raggen dan een random leuke dame die wat snaartjes aait..![]()
quote:te laat...Op donderdag 28 oktober 2010 15:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
you get my point.....
en meiden met een basgitaar, laten we die doos van pandora maar niet opentrekken.....
quote:Mijn definitieve nominatie voor De Ultieme Rockchick:Op donderdag 28 oktober 2010 15:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
you get my point.....
en meiden met een basgitaar, laten we die doos van pandora maar niet opentrekken.....
quote:Dat valt wel mee hoor. er zijn zelfs hele bands met alleen maar leuke dames.Op donderdag 28 oktober 2010 15:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ja, maar daar ligt dan ook de hele zeldzaamheid.....
quote:Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik Lemmy nog nooit op een gitaar zien raggen.plus daarbij zie ik liever Lemmy stoer op een gitaar raggen dan een random leuke dame die wat snaartjes aait..![]()
quote:Wie zijn dat?? (die rechterOp donderdag 28 oktober 2010 15:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. er zijn zelfs hele bands met alleen maar leuke dames.
[ afbeelding ]
![]()
[..]
Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik Lemmy nog nooit op een gitaar zien raggen.
quote:
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 15:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
[..]
quote:Lol nee dat staat aan, maar ik heb het nu net gevonden, 30 minuten aan het zoeken, post je een vraag vindt je het gelijk.
quote:hmm oke dan houdt het opOp donderdag 28 oktober 2010 17:13 schreef DrD00m het volgende:
Daar is verder weinig aan te veranderen. Dat ligt aan je geluidskaart.
quote:"Lemmy started off playing rhythm guitar in many various unknown bands. Lemmy joined Hawkwind in 1971 as a Bass player, Lemmy hadnt played the Bass much before, and developed his own style of playing that derived from his rythmn guitar technique often using chords as opposed to single notes."Op donderdag 28 oktober 2010 15:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
[..]
Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik Lemmy nog nooit op een gitaar zien raggen.
quote:Ik heb geen enkele van die bands ooit zien spelenOp donderdag 28 oktober 2010 18:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Lemmy started off playing rhythm guitar in many various unknown bands. Lemmy joined Hawkwind in 1971 as a Bass player, Lemmy hadnt played the Bass much before, and developed his own style of playing that derived from his rythmn guitar technique often using chords as opposed to single notes.".
quote:Toen was je nog vloeibaarOp donderdag 28 oktober 2010 19:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele van die bands ooit zien spelen
quote:Je hoeft de muziek niet mooi te vinden om een band te waarderenOp donderdag 28 oktober 2010 21:10 schreef brother52 het volgende:
Ik heb motorhead heel vaak weten te ontwijken. Vorig jaar ben ik er achter gekomen dat ik daar in al die jaren daarvoor heel erg goed aan gedaan heb.
quote:Het enige wat ik van Lemmy kan waarderen is dat hij roadie van Jimi Hendrix is geweest.Op donderdag 28 oktober 2010 21:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Je hoeft de muziek niet mooi te vinden om een band te waarderen
quote:Ja, standaard onboard kaartjes zijn daar niet voldoende voor. Je moet in elk geval een full duplex kaartje hebben.Op donderdag 28 oktober 2010 17:16 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
hmm oke dan houdt het op![]()
bij mijn volgende pc maar een beetje kaart halen dan deze standaard realtek
quote:Je neemt gitaarspelen iig serieus.Op donderdag 28 oktober 2010 23:25 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
GODVER
Net een glas kapot gesmeten tegen de muur![]()
![]()
Ik was het helemaal zat 3 keer achter elkaar liep pro tools vast![]()
![]()
![]()
KUT pro tools![]()
![]()
* Nu kan ik gaan vegen ...![]()
Maar pluspunt ik heb het idee wel vast kunnen leggen
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:35 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je neemt gitaarspelen iig serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |