abonnement Unibet Coolblue
pi_88015694
Link naar het vorige topic: [Centraal] Cavia's met foto's deel 28

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia’s 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia’s van boven komt (de roofvogel), worden cavia’s erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia’s prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico’s op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia’s spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia’s te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels…) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia’s drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia’s

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia’s zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia’s leven graag in een groep. Wie cavia’s gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto’s is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia’s staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ookwel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage ‘prrrrrrrrts’ laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia(‘s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia’s hebben vaak ‘de gekke vijf minuten’, wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia’s eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedinsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia’s zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptonen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:20:24 #2
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_88015732
Laatste post:
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 07:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja, maar hoe die het deed.. Gewoon zo snel en wel 3x achter elkaar.
Net of ie een kriebelneus had :')
Ja, afraffelen noemen we dat hier. :')

Paar strijkjes over de neus en klaarr.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:21:44 #3
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_88015776
Kan het trouwens dat sommige rassen een grondigere poetsbeurt doen dan andere? Viel me op de caviashow op dat sommigen wel heel druk waren (en lang) met poetsen, terwijl dat thuis wel meevalt (heb ik het idee).
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 11:29:02 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_88016017
Die van ons doen er, als hun haren wat langer zij, er best wel veel moeite voor. Maar als ze kort geknipt zijn, raffelen ze het meestal ook af.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88029621
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:21 schreef Sjowhan het volgende:
Kan het trouwens dat sommige rassen een grondigere poetsbeurt doen dan andere? Viel me op de caviashow op dat sommigen wel heel druk waren (en lang) met poetsen, terwijl dat thuis wel meevalt (heb ik het idee).
Hier doen ze het allemaal binnen de minuut (borstel en peruuf).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88059592
Vraagje; waar kopen jullie grootverpakkingen hooi en bijv zaagsel, beukensnippers?
Ik haal het bij de Boerenbond maar ik moet om de 2 weken nieuw halen..
pi_88060333
Op dit moment laat ik Aubiose 20kg bezorgen door een webwinkel (agro.nl).

Meestal laat ik er twee bezorgen en dan kan ik weer een tijdje vooruit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88060372
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op dit moment laat ik Aubiose 20kg bezorgen door een webwinkel (agro.nl).

Meestal laat ik er twee bezorgen en dan kan ik weer een tijdje vooruit.
agro.nl is de website van het ministerie van LNV? :')
pi_88060479
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:55 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

agro.nl is de website van het ministerie van LNV? :')
Oh ja, lekker handig zo'n posthistorie.. :')

Agrotuinendier.nl, maar je kan alleen laten bezorgen als je in Midden Nederland woont.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88060793
Ik heb besteld, ging gewoon.. Ben benieuwd :P

[ Bericht 92% gewijzigd door DeltaCephei op 28-10-2010 12:17:23 ]
pi_88061079
Voor Zuid-Nederland heb ik nog geen leverancier gevonden..
Nu laat ik het iemand meebrengen die in midden-nl woont :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88061376
Er staat dat ze wel bezorgen in Oosterhout, dat is vlakbij :? Als ze moeilijk gaan doen ga ik gewoon naar Oosterhout en daar bij de mcdonalds staan ofzo _O-
pi_88061515
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor Zuid-Nederland heb ik nog geen leverancier gevonden..
Nu laat ik het iemand meebrengen die in midden-nl woont :')
Ja, gelukkig kan ik het bij mijn moeder laten bezorgen en dan komen we het ophalen met de auto als we daar blijven slapen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88061638
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:24 schreef DeltaCephei het volgende:
Er staat dat ze wel bezorgen in Oosterhout, dat is vlakbij :? Als ze moeilijk gaan doen ga ik gewoon naar Oosterhout en daar bij de mcdonalds staan ofzo _O-
_O-
"Hoi, ik ben diegene van de Aubiose."

De aubiose die ze aanbieden is trouwens nog goedkoper inclusief verzendkosten dan dat ik het zelf haal bij het veevoederbedrijf in Woudenberg. :?

Aubiose kost daar 9,95 + 4 euro nog wat verzendkosten en bij het veevoederbedrijf is het 18 of 20 euro. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88061667
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, gelukkig kan ik het bij mijn moeder laten bezorgen en dan komen we het ophalen met de auto als we daar blijven slapen. :')
Ik heb besteld:
- baal aubiose (22kg)
- baal compactgras (20kg)
- baal weidehooi (25kg)
- beukensnippers (40kg)
- vogelvoer (25kg)
:')

quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-
"Hoi, ik ben diegene van de Aubiose."

De aubiose die ze aanbieden is trouwens nog goedkoper inclusief verzendkosten dan dat ik het zelf haal bij het veevoederbedrijf in Woudenberg. :?

Aubiose kost daar 9,95 + 4 euro nog wat verzendkosten en bij het veevoederbedrijf is het 18 of 20 euro. :{
WHAT dat scheelt veel :{
pi_88061709
Dat is een beste bestelling. :P

Oh en ik keek even scheel, het is idd 22kg Aubiose ipv 20kg... (hoe ik daar dan weer bij kom??).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88061762
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is een beste bestelling. :P

Oh en ik keek even scheel, het is idd 22kg Aubiose ipv 20kg... (hoe ik daar dan weer bij kom??).
Ja ik moest sowieso spullen halen.. hier bij de Boerenbond betaal ik voor een pak zaagsel 10 euro en voor 15kg beukensnipper 11 euro :{ Hooi alleen kleine zakjes dus dat tikt ook aan.
pi_88062092
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:33 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]



Ja ik moest sowieso spullen halen.. hier bij de Boerenbond betaal ik voor een pak zaagsel 10 euro en voor 15kg beukensnipper 11 euro :{ Hooi alleen kleine zakjes dus dat tikt ook aan.
Hoeveel kg was het zaagsel? :o
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88062118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoeveel kg was het zaagsel? :o
Eh, ik heb geen idee. Het is een grootverpakking voor paarden maar toch doe ik er niet zo heel lang mee..
pi_88062173
Net een mailtje gehad dat ze het niet verzenden ;(
pi_88062228
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:44 schreef DeltaCephei het volgende:
Net een mailtje gehad dat ze het niet verzenden ;(
Jammer ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88062448
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Jammer ;(
Ja ;( Het scheelde enorm veel en ze hadden dus dingen die ik hier niet in de buurt kan halen (zoals compact gras). Natuurlijk wel even gemaild waarom ze wel in O'hout bezorgen en niet iets verder naar hier.. Zou ze enorm veel klanten opleveren als ze in heel NL zouden bezorgen.
pi_88064361
Jazeker, ik denk dat ze daar niet genoeg capaciteit voor hebben.
Ze hadden eerst ook een filiaal in Veenendaal, maar nu hebben ze er nog maar 1.

Ik hoop niet dat ze binnenkort er niet meer zijn. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:08:27 #24
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_88065508
Wel jammer dat ze niet bezorgen, snap ook niet dat ze (ook omdat je een aardige bestelling had) 't alsnog doen, want denk niet dat je voor 30 euro klaar was :o.

Ik betaal trouwens bij het bedrijf waar ik het hooi gekocht heb 10 euro per 20kg aubiose (het grootste pak).
pi_88067672
Ik laat het altijd halen in de Meern.
Volgens de importeur zou ik het zelfs bij me lokale winkel kunnen gaan halen hier in het dorp, maar dat zou ik eens moeten navragen, want volgens mij leveren ze dat niet :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88099418
Ik heb mijn geld nog niet eens terug :{
  Moderator vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:36:24 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_88099511
Hm, dat moeten ze wel even regelen natuurlijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88099746
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik laat het altijd halen in de Meern.
Volgens de importeur zou ik het zelfs bij me lokale winkel kunnen gaan halen hier in het dorp, maar dat zou ik eens moeten navragen, want volgens mij leveren ze dat niet :')
Misschien als je het heel lief vraagt, wel. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88099770
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 11:33 schreef DeltaCephei het volgende:
Ik heb mijn geld nog niet eens terug :{
Hmm, misschien duurt dat enkele dagen voordat het geld is teruggestort, als men een andere bank heeft...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88101166
Ik ga zo naar Animal World in Oudenbosch, blijkt een enorme zaak te zijn. Daar zullen ze vast wel grootverpakkingen hebben. :)
  Moderator vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:38:10 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_88101509
Die is inderdaad groot, goed kans dat ze het daar hebben!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88102092
Beschouw het als de beste kans,niet een kans. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88110285
Ik heb die shop gemaild en ik krijg dinsdag mijn geld terug. :?

Anyway, Animal World O+

40KG beukensnippers,
20KG hartog compact gras
20KG zaagsel

samen voor 33¤! Ik ga daar dus voortaan naartoe O+ *O*
pi_88111428
Netjes!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88249612
:|W

Koop ik een 30CM slaapmandje voor de caafjes, Witje vind het leuk om die te mollen dus ik leg hem bij Beer, eerst weeep weeep prrrr en gesnuffel en nu ligt meneer niet in het mandje, maar ernaast. Dat is natuurlijk veeeeel leuker. :') :')

Gisteren had ik een kussen voor het rekje van de kooi van de dames gedaan. Kooitje open en Beer op de bank. Gaat hij voor de opening aan de tralies rukken :|W Heeft hij pas na 10 minuten door en na gesnuffel van Roosje dat hij naar binnen kan. En dan zit hij binnen en de dames in de huisjes, gaat hij prrr prrr richting etensbak. :? Dat is natuurlijk veel interessanter dan 2 mooie dames.
pi_88254238
:') :D :D :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88397192
Het mandje is overigens alleen leuk om in te slapen als er een dames-geur in zit. Beer ligt er dus alleen in als het mandje eerst bij de dames is geweest en Witje ligt dus alleen in Beer zijn mandje te slapen :? Gekke beesten.
pi_88399846
hahaha das wel apart zeg :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 14:15:59 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_88400129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:21 schreef DeltaCephei het volgende:
:|W

Koop ik een 30CM slaapmandje voor de caafjes, Witje vind het leuk om die te mollen dus ik leg hem bij Beer, eerst weeep weeep prrrr en gesnuffel en nu ligt meneer niet in het mandje, maar ernaast. Dat is natuurlijk veeeeel leuker. :') :')

Gisteren had ik een kussen voor het rekje van de kooi van de dames gedaan. Kooitje open en Beer op de bank. Gaat hij voor de opening aan de tralies rukken :|W Heeft hij pas na 10 minuten door en na gesnuffel van Roosje dat hij naar binnen kan. En dan zit hij binnen en de dames in de huisjes, gaat hij prrr prrr richting etensbak. :? Dat is natuurlijk veel interessanter dan 2 mooie dames.
Word tijd voor wat opvoeding :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_88404120
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:15 schreef senesta het volgende:

[..]



Word tijd voor wat opvoeding :P
Hoe :')
pi_88404534
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:22 schreef DeltaCephei het volgende:
Het mandje is overigens alleen leuk om in te slapen als er een dames-geur in zit. Beer ligt er dus alleen in als het mandje eerst bij de dames is geweest en Witje ligt dus alleen in Beer zijn mandje te slapen :? Gekke beesten.
_O-

Hier hebben ze heel de achterwand onder gepiest. :r
Ik ga maar luiers voor ze kopen oid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88407844
4EverBlackEyed is goed in opvoeden :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88414835
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
4EverBlackEyed is goed in opvoeden :D
Niet zo goed opgevoed als die Truusjes van jou. _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88421732
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Niet zo goed opgevoed als die Truusjes van jou. _O-
Die truusjes hier lieten zich vandaag helemaal niet oppakken..
Totdat ik ze vast had, en hun proberen te rennen :') Zag er zooo vreemd uit.

Daarna blies ik in hun gezichten en zette ze in een doos (omdat ik de kooi ging schoonmaken).
Daarna waren ze wel lief en mocht ik ze zonder problemen oppakken :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88428750
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Die truusjes hier lieten zich vandaag helemaal niet oppakken..
Totdat ik ze vast had, en hun proberen te rennen :') Zag er zooo vreemd uit.

Daarna blies ik in hun gezichten en zette ze in een doos (omdat ik de kooi ging schoonmaken).
Daarna waren ze wel lief en mocht ik ze zonder problemen oppakken :D
Het rennen in de lucht- effect? :')
Dat ziet er idd erg bizar uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88432723
Ja dat effect ja :D
En dan zie je ze vreemd kijken :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88455913
Cavia's zitten graag dicht op elkaar:



Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88462089
Lekker knus O+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88464643
Hihi gekken O+
pi_88671022
Hoi allen,

Raken caafs wel eens uitgekeken op hun voer? Mijn boys lijken de laatste tijd niet zo'n zin meer te hebben in de brokjes die ik ze altijd geef. Nu kreeg ik afgelopen week - bij een actie - een zak science selective, en vandaag dacht ik: kom, ik geef ze eens een brokje en ze vraten bijna m'n vinger erbij op. Hahaha!
Staat dit merk een beetje goed aangeschreven? De fokker van m'n caafs (Daphne van Caviastalletje Meagan) adviseerde dit merkt als een van de mogelijkheden, dus ik denk: zij weet waar ze het over heeft! Maar wat voeren jullie de beestjes?
En is het verstandig om te switchen van voer als ze al zolang (jaartje) ander voer krijgen?

Overigens, het lijken echt puur hun (oude) brokjes te zijn die ze niet meer zoveel eten. Hun vitamines, versvoer en hooi gaat erin als zoete koek.
Liej
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 14:44:37 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_88671144
Ik voer ze ook Science Selective. Ik ben pas geleden daarop overgestapt omdat ze van het gemengde voer wat ze kregen (Gertys) niet alles opaten. En dat is zonde. Science zijn allemaal dezelfde brokjes, dus dan moeten ze alles wel opeten.
Misschien zijn ze er inderdaad een beetje op uitgekeken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88671849
Ja, dat vermoeden heb ik dus ook.
Vooral omdat ze hier dus ook brokjes laten staan, maar de rest wel rap opeten.
Liej
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 15:17:10 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_88671917
Tja, en naast dat het zonde is dat je behoorlijk wat weggooit, krijgen ze op die manier ook niet alle voedingsstoffen binnen. Terwijl Gertys ook prima voer is natuurlijk, maar dan moeten ze wel alles opeten.
Dus Science Selective was voor mij een logische keuze.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88699884
Dat deden de mijne ook toen ze nog gemengd kregen, alleen de lekkere dingen aten ze eruit. Ik voer ze nu al even Science Selective en dat werkt prima. Overigens krijgen de dames Beaphar Care+ want die willen alleen Science Selective als ze het bij Beer uit zijn bakje kunnen jatten ;(
pi_88701458
Cavia's en eten jatten :')

Hier krijgen ze ook SS en ze doen het er goed op.
Alleen als ze uit logeren gaan krijgen ze Gerty en ik merk dat ze niet alles opeten.
Zij krijgen alleen bij mij niets, totdat alle brokjes op zijn.
Helaas pindakaas voor de caafjes dus.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88710551
Beetje streng zijn moet soms ook wel. Misschien dat ze dan leren dat ze het echt op moeten eten :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88721977
Orde en tucht moet er zijn :')

Nou ja ze krijgen wel altijd ruim hooi, maar eerst hun bord leeg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88745423
Beer heeft wat last van plakpoep, tips? Hij krijgt even geen groentes meer en extra hooi maar hij zit de hele tijd te schooien :?
pi_88753774
je doet het al goed zo. Beetje Protexin kan ook heel goed helpen.
I had a signature once. It was awful.
pi_88760844
Hier even een foto, gemaakt met me EOS (toen ik de kooi ging verschonen, had ik ze tijdelijk in de wasmand gezet) :')

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88765519
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier even een foto, gemaakt met me EOS (toen ik de kooi ging verschonen, had ik ze tijdelijk in de wasmand gezet) :')

[ afbeelding ]
Truusjes *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88770588
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier even een foto, gemaakt met me EOS (toen ik de kooi ging verschonen, had ik ze tijdelijk in de wasmand gezet) :')

[ afbeelding ]
O+

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:42 schreef zoeperzazke het volgende:
je doet het al goed zo. Beetje Protexin kan ook heel goed helpen.
Hij voelt zich erg zielig want meneer zit de hele dag te schooien :')
  woensdag 24 november 2010 @ 15:32:12 #63
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89096868
Ik had al een vermoeden (2-3 weken), maar omdat ik er niets van zag heb ik er nog niets mee gedaan. Ik vermoed namelijk dat een van mijn dametjes last heeft van blaasgruis (oid). Gisteravond heb ik ze verschoond, en bleek dat de dame waar het vermoeden bij was, een klein beetje bloed plastte ;(.

Zie op het caviaforum dat het wel dodelijk is op langere termijn, dus wil eigenlijk z.s.m. een afspraak maken bij een goede dierenarts; zal vanavond de caviaopvang hier in de buurt een mail sturen, omdat zij wel vaker naar een da gaan dan ik (voor bv. steralisatie) :{.
Zou de da een check kunnen doen om te zien of ze inderdaad er last van heeft? Of is er gelijk een "grondig" onderzoek voor nodig? Dit als het laatste betreft, ik ook een mannetje wil laten checken of hij ook niet hetzelfde heeft (en ik er dan wel op tijd bij ben)
pi_89103530
Nee, als je erop tijd bij bent is daar niets dodelijks aan.

Laat bij de DA gelijk een RX maken. Dit hoeft NIET onder narcose, als de DA dat voorstelt kun je beter gelijk naar een andere DA gaan ;) Veel te belastens, als je de caaf met twee man vasthoudt (soms mag je zelf helpen) kun je daar prima een foto van maken.

Op de foto zie je gelijk of er een steen in de blaas/urineleider aanwezig is. Deze is duidelijk herkenbaar als witte vlek:

Zo bv.

Als je geen steen ziet, is de oplossing simpel: Kuurtje met AB (sulfatrim/bactrimel of enrofloxoral/baytril, geen doxoral nemen als dat niet hoeft want dat werkt laxerend) en caprofen voor een weekje. Zou al een enorm goed resultaat moeten geven.

Zie je wel een steen, is er maar 1 oplossing: zsm opereren. Een goede DA kan dit prima aan, al is het geen gemakkelijke operatie. De steen dient in zijn geheel verwijderd te worden. Zorg dat de DA enkel gebruik maakt van gasnarcose. Vraag na de operatie ook gelijk om een injectie primperid om de darmen terug op gang te brengen en zorg dat je ook primperan of metacloral mee naar huis neemt om gasvorming te bestrijden.
Spasmoglucinol is ook een fijn middel bij blaasstenen omdat het de blaas helpt te ontspannen en de persdrang verminderd. Maar weinig da's kennen de toepassing van dit middel bij caafs, maar ik heb er zelf ervaring mee dat dit goed helpt. Tabletjes fijnmalen en in water vermengen gaat het beste trouwens, de tabletjes zijn heel vies om zo te geven.

Bij gruis (kan op de RX zichtbaar zijn als een wittige ruis, en geen hard afgetekende witte vlek zoals hierboven) doe je er ook verstandig aan je cavia een tijdlang eurologist te geven (soms levenslang). Dit kun je bestellen op www.huisdierendokter.nl . Dit verbeter de kwaliteit van de blaas aanzienlijk en zorgt ook dat de cavia meer gaat drinken. Een vollere blaas zorgt ook voor een gemakkelijker plasje. Daarbij vermindert Eurologist de kansen op blaasproblemen in de toekomst aanzienlijk. Heb hier heel positieve ervaringen mee.

Het is nogal een verhaal, maar ben helaas ervaringsdeskundige met blaasproblemen. Als je specifieke vragen hebt kun je ze altijd stellen, maar als ik jou was zou ik hoe dan ook niet van het ergste uitgaan en eerst de RX afwachten.

Ohja, kosten RX gemiddeld 40 euro.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:44:11 #65
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89104661
Kan een cavia bij blaasgruis ook afvallen?
Had ook gemerkt gister dat ze wat minder "dik" was als haar zus(je), en heb 't zojuist gewogen; scheelt bijna 3 ons (750 t.o. 1050 gram).

Ga me wel zorgen maken nu :{

Ze is overigens nog wel "actief", zit misschien wel wat vaker in een huisje, maar piept ook wel als het hooi of voer gepakt wordt. Dus is ze niet echt (in ieder geval hoe ik het zie) een 'schimmetje' geworden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sjowhan op 24-11-2010 18:50:52 ]
pi_89110409
Dat is heel erg veel afgevallen, daar loopt die cavia al een poosje mee (verwijt jezelf niets, ze houden dit zó goed verborgen) ;( Ik ben bang dat het daarom al meer is dan een simpele blaasontsteking.
Is het een mannetje? Bij mannetjes kunnen blaasstenen, wanneer je te laat bent, diep in de plasbuis klem te komen zitten. De steen kan dan geen kant meer op, want de penis is veel te klein om een steen door uit te persen (een zeug kan dit soms nog, maar dit is wel gigantisch pijnlijk!). Als dat het geval is, dan heb je wel een probleem.... Opereren kan dan nog geprobeerd worden, maar dan wordt het erg lastig allemaal. Bij een zeug kun je proberen nog beweging te krijgen in de steen door de blaas te spoelen of met een klein kijkoperatiebuis-dingetje de steen proberen te pakken. (danwel via de ingang, danwel via de buik).

Laat morgen hoe dan ook een RX maken, dan heb je direct zekerheid....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:09:52 #67
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89112075
Pfff fuckzooi :{. Had ik maar haar eerder gewogen, heb de mannetjes allemaal (doe het niet per week ofzo) een tijdje terug gewogen zodat ik 't een beetje in de gaten kan/kon houden, maar de dametjes had ik nog niet gedaan :{.

Vreemde is dat het me wel opviel dat de dames minder aten (eten/hooi bleef wat langer liggen zeg maar), maar doordat ze ook gewoon smakelijk de stukjes fruit etc veroberden, dacht ik meer aan dat ze wat verwend waren :{.
pi_89112644
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn caafs al een hele tijd niet gewogen heb, ik ga pas wegen als ik daar aanleiding toe heb. Ik zie en voel al snel genoeg wanneer er iets met ze aan de hand is... maar soms is het slimmer om het wel te doen. Ze houden het zo goed verborgen....

Hoe oud zijn ze?

Is het bloed overigens wel helder rood? Als het donkerrood, slijmerig en stinkend is dan kun je niet meer tot morgen wachten, donker bloed bij een zeugje duidt op baarmoederontsteking en is héél ernstig. Helder bloed is praktisch altijd de blaas.

De kans is groot dat als je morgen met AB+ pijnstilling begint ze het beter zal gaan doen. Mocht het een steen zijn en de DA vindt de conditie te zwak, vraag dan sowieso of je spasmoglucinol mee kan krijgen om haar meer te laten ontspannen. Ook zou ik zsm beginnen met dwangvoeren voor wat extra conditie, met science recovery, critical care of nutripoeder. Vooral die laatste vinden veel caafs heel erg lekker!

sterkte en succes :*
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:32:54 #69
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89113699
Wat ik van mijn vriendin hoorde is dat 't wel helder bloed is, dus zal waarschijnlijk wel de blaas zijn ja :o.
Had de cavia's bij iemand opgehaald die ze niet meer kon verzorgen, die had aangegeven dat ze in Juli 2009 geboren waren, dus een jaar oud.

Weet alleen niet of de da morgen tijd heeft, en of ik eerder weg kan/mag van kantoor :{.

Het valt me wel op dat ze wel water drinkt en hooi etc eet, maar blijkbaar niet genoeg dan :o
pi_89125816
Succes en sterkte.. ;(
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 09:22:09 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_89126155
Arm caafje ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 25 november 2010 @ 09:47:47 #72
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89126634
Als de DA een goede is zal het vast goedkomen. Ik heb er wel vertrouwen in :Y
  donderdag 25 november 2010 @ 12:58:38 #73
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89132195
De caviaopvang heeft gereageerd, en heeft deze dierenarts aanbevolen:
http://www.dierenartsvanrijn.nl/

Zo te zien maakt hij in ieder geval gebruik van gasnarcose, maar dat kom ik vanmiddag te weten als ik ga bellen :)

Morgenavond een afspraak gemaakt. De assistente zei dat ze eigenlijk enkel 's ochtends foto's maken, maar probeer er op aan te dringen om er toch een te maken als het niet goed beoordeeld kan worden.,

[ Bericht 12% gewijzigd door Sjowhan op 25-11-2010 14:52:13 ]
pi_89142244
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:58 schreef Sjowhan het volgende:
De caviaopvang heeft gereageerd, en heeft deze dierenarts aanbevolen:
http://www.dierenartsvanrijn.nl/

Zo te zien maakt hij in ieder geval gebruik van gasnarcose, maar dat kom ik vanmiddag te weten als ik ga bellen :)

Morgenavond een afspraak gemaakt. De assistente zei dat ze eigenlijk enkel 's ochtends foto's maken, maar probeer er op aan te dringen om er toch een te maken als het niet goed beoordeeld kan worden.,
Succes!
Je laat vast wel hier weten wat de uitkomst is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89142983
Kun je anders de caaf niet 's ochtends afgeven en 's middags ophalen? Dan kunnen ze tussendoor zelf vast een foto maken.... en doe je 's avonds het consult?
I had a signature once. It was awful.
pi_89187961
En, heb je al nieuws?
I had a signature once. It was awful.
pi_89188102
Omg... Hier ook een ziekenboeg.
Kookai wil slecht eten en ik heb alvast dwangvoeding in huis gehaald.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 26 november 2010 @ 17:41:13 #78
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89188115
Nog niet, omdat ik pas vanavond ga. Had geen tijd om extra afspraak te maken. Over 2 uur hoop ik meer te weten.
Ik blijf me echter verbazen over hoe ze het verbergt. Kom net binnen en ga op de bank zitten dichtbij de kooi, trekt ze haar snuit open en zit om aandacht te vragen. Als ik haar zo zie is het net alsof er niets aan de hand is, maar ik weet wel beter :{.
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:48:23 #79
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89193607
Heb een goed gevoel over deze da. Hij vermoed dat het blaasontsteking is, want blaas was verkrampt en mocht er eigenlijk niet aan zitten (meisje heeft mij flink gebeten). Ook voor thuis nog meegekregen om het morgenavond toe te dienen dmv pipetjes.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:25:45 #80
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89195964
Ter info: heb baytril en Meloxidyl meegekregen. Dit moet ik morgenavond dus aan d'r voeren.
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 20:48:49 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_89197491
Nu maar duimen dat het snel beter gaat!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89197593
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:25 schreef Sjowhan het volgende:
Ter info: heb baytril en Meloxidyl meegekregen. Dit moet ik morgenavond dus aan d'r voeren.
melo wat?? Daar heb ik nog nooit van gehoord... waarom niet gewoon carprofen, de best bekende en werkende pijnstiller en ontstekingsremmer?
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:15:35 #83
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89199337
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:50 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

melo wat?? Daar heb ik nog nooit van gehoord... waarom niet gewoon carprofen, de best bekende en werkende pijnstiller en ontstekingsremmer?
:D
Ik weet het ook niet :@. Ik neem aan dat hij wel weet wat-ie meegeeft.
Had/Heb sowieso het gevoel dat de da wel op de hoogte is van cavia's, en dat ik beter bij hem kan langsgaan dan hier in het dorp (die eigenlijk enkel voor katten en honden zijn).
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 10:59:54 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_89289871
Wij hebben een rolletje gekregen :D


En daar kun je ook in!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89296884
Cavia-slavink. :@ O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:26:00 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_89297108
quote:
10s.gif Op maandag 29 november 2010 14:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Cavia-slavink. :@ O+
_O-

Ik ben wel blij dat ze het echt leuk vinden. Andere dingen, zoals hooi- of wilgenballen, knabbelstokjes of houten speeltjes vinden ze niks aan. Maar deze vonden ze meteen tof :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89297179
:+ _O-

Bij mij gooit truus1 (die bruine) af en toe het bruggetje op z'n kantje...
En dan duwt ie em om, zodat ie andersom ligt, en het een liggende hangmat wordt :')

Als ik dan langs loop staan ze allebei stom te gapen, en willen daarmee zeggen; gaan we er nog iets aan doen, of laat je het zo?

Ik ben dan weer zo'n goedzak om foei te zeggen en die brug dan weer andersom te zetten :')

Overigens alles wat gesloopt wordt, of wanneer je herrie hoort wordt veroorzaakt door truus 1.. de bandiet :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 14:37:12 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_89297536
Hetzelfde hier, maar dan met dat huisje. Kom ik thuis, ligt het dak op de grond. Staan ze ook te kijken van: kom op, doe er eens wat aan }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89303040
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Ik ben dan weer zo'n goedzak om foei te zeggen en die brug dan weer andersom te zetten :')

* Mental image heeft. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89308011
:D :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 29 november 2010 @ 22:37:38 #91
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89322553
Het toedienen van medicijnen gaat wonderbaarlijk goed :). Zie wel dat ze al een stukje opgeknapt is (lijkt wel alsof ze wat veranderd is door het gedoe, in positieve zin).
Maar dat het nog wel even zal duren voordat ze geheel weer de "oude" is..
pi_89379544
Slavink O+
Truus die stout is O+
  donderdag 2 december 2010 @ 13:54:20 #93
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89427412
cavia-slavink _O-
hier hadden de binnencavia's ook een tunnel in hun schoen, maar dan zo'n ritselding, nou dikke pret hoor :') Walnootje legt 'savonds altijd een parcour af al rennend en springend over de bakjes door het huisje, dwars door Pinkie :') etc En nou dus ook nog een lange tunnel, en dan heel hard fluiten omdat je geritsel hoort :')

Iemand nog een idee voor groenten/fruit wat niet zo snel bevriest ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89429372
:') Walnootje is geweldig :D :D

Gister had truus1 de brug weer omgegooid.
Kheb het 's nachts gewoon laten liggen, en pas vanmorgen weer recht gezet. Hopelijk haalt het iets uit, maar ik vrees van niet :') :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89430951
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 14:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Kheb het 's nachts gewoon laten liggen, en pas vanmorgen weer recht gezet. Hopelijk haalt het iets uit, maar ik vrees van niet :') :+
Ik weet heel zeker van niet :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 2 december 2010 @ 15:37:05 #96
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89431575
Wat dat betreft zijn cavia's écht hardleers. Ik probeer de dames nog steeds af te leren om NIET aan de kooi te gaan knagen, maar wat doen ze :')
  Moderator donderdag 2 december 2010 @ 15:39:05 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_89431649
Oh ik ben blij dat ze dat hiet niet doen! Ze knagen zelfs niet op hun huisje... Wat zijn dat nou voor knaagdieren !?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89448238
Ik ben ook heel blij dat ze niet aan de kooi bijten, kartonnen of houten huisjes en takken zijn hier geen lang leven beschoren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89451676
Qua kooi knagen, doet eentje het hier wel, en de ander niet..
Oh ja, en het huis ligt alweer op z'n kantje :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89452886
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Qua kooi knagen, doet eentje het hier wel, en de ander niet..
Oh ja, en het huis ligt alweer op z'n kantje :')
Foei Truusjes, Foei!

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89453491
Je hoort het me al zeggen he :D :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89453532
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Je hoort het me al zeggen he :D :')
Inclusief zwaaiend vingertje :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89462961
hahaha, Kzal het maar WEEEEER gaan uitvoeren :P Truusjes kijken dan schattig en lief enzo, en ja.. dan hebben ze me weer te pakken he :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 13:55:51 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_89474219
Niet de mijnes, maar kijk dan O+

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89476400
Wat liefffffff :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89502488
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet de mijnes, maar kijk dan O+

[ afbeelding ]
Dat bekje, die oogjes O+ !!

* Smelt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 4 december 2010 @ 21:26:00 #107
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89531147
Nou, het probleem met de cavia duurt voort. Het beestje is nu rond de 700 gram, en zie nog steeds bloed zitten rond haar blaasje.

Ga maandagochtend gelijk weer bellen met de dierenarts, en desnoods ga ik 's middags langs :{.
Waarschijnlijk ben ik te snel geweest met oordelen of het inderdaad goed komt, want dit ziet er (echt) niet goed uit :{
pi_89546175
Ik ben benieuwd wat eruit komt..
Arm caafje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 5 december 2010 @ 12:58:02 #109
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89546984
Zit te denken om na bezoek ook haar te gaan dwangvoeren; maar aan de andere kant; ik heb haar vanochtend zien eten, en gisteravond had ze bijna een hele witlof veroberd. Dus echt "niet-eten" doet ze eigenlijk ook niet :o
Vind 't erg vreemd, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt :{
pi_89548714
:'( sterkte
  maandag 6 december 2010 @ 13:43:56 #111
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89584869
Net DA gebeld, en heb gevraagd voor een herhaling (of iig, verlenging) van de kuur. De assistente zou het nog overleggen met de DA zelf (want had zelf een andere pijnstiller voorgesteld), of dat wel verstandig is.
Maar de medicijnen staan vanavond klaar, kan ze dan ophalen :)
pi_89593938
Ik zou toch echt een foto laten maken, iedere dag dat je daarmee wacht kan een dag te lang zijn. Als er een steen zit heeft alles wat je nu doet geen enkele zin.... Zorg dat je weet waar je aan toe bent, en ga dan pas behandelen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:15:37 #113
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89622447
Mja. Ik heb gebeld, en de DA wilt haar toch nog een keer zien omdat ze toch (weer) 50 gram is afgevallen ondanks de kuur. Omdat ik haar zie eten (witlof/komkommer en gerty eet ze, hooi vrij weinig) verwacht ik geen problemen met haar maagje en/of darmpjes.

Heb nu voor vanavond een afspraak gemaakt (18:40) om weer naar haar te kijken.
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:42:04 #114
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_89641857
Ik ben benieuwd, sjowhan! Hopelijk valt het mee.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:37:04 #115
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89647902
Ben vanavond dus bij de da geweest en hij heeft haar (weer) onderzocht. Heeft ook het gebit gecontroleerd, maar zoals ik eigenlijk verwacht ook niets vreemds gezien. De blaas is volgens hem nog steeds wat "stug", niertjes zijn ook in orde.

Ik heb daarom gevraagd of hij niet carprofen kon meegeven en daar wilde hij in meegaan omdat de andere ab niet aanslaat. Hij heeft ook bactrimel meegegeven ook als ab, wat volgens hem smaakt naar banaan.
Dit moet ik 2x per dag gaan geven, hoop zo dat het aanslaat en ze ook weer aankomt (ze was bij de da nog maar 659 gram)

(en dus nee, geen foto gemaakt, want de DA denkt echt aan een blaasontsteking)
pi_89648774
Bactrimel is een goede optie om af te wisselen met de baytril. Smaakt idd naar banaan en is een enórme plakzooi, maar wel een fijne AB. Carprofen is de prettigste pijnstilling en ontstekingsremmer die er is, die zou zijn werk echt moeten doen.

Desondanks blijf ik vrezen voor een steen, een cavia valt geen 400 gram af van een ontsteking helaas. Daar moet echt veel meer ellende voor verborgen liggen over het algemeen. Natuurlijk duim ik gewoon heel hard dat je DA gelijk heeft en ik ernaast zit, maar ik weet helaas uit ervaring hoe hardnekkig die rotstenen zijn en hoe vaak het toch voor blijkt te komen, en ook hoe belangrijk op tijd ingrijpen is.

Bestel trouwens ook eurologist via www.huisdierendokter.nl . Deze chinese kruidentabletten doen wonderen voor de blaasconditie en kan haar veel rust en verbetering geven. Het is een lange termijn middel, maar ik merkte zelf altijd al binnen enkele dagen verbetering. Wel is het beter het middel langere tijd te geven, als een cavia eenmaal gevoelig is voor blaasproblemen kun je het ook permanent geven om herhaling te voorkomen.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:46:19 #117
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89719917
Hoe gaat het inmiddels met de patient ??

Mogen ze eigenlijk hard (meergranen)brood ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89720295
Ik geef ze weleens knetterhard brood.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 9 december 2010 @ 16:09:44 #119
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89723726
Walnootje pakte het (uiteraard) direct aan, Pinkie liep er zelfs voor weg :') Hij deed nog net niet :{w
Straks buiten even voeren, kijken wat hun ervan vinden :Y)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89724177
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:09 schreef Nonneke het volgende:
Walnootje pakte het (uiteraard) direct aan, Pinkie liep er zelfs voor weg :') Hij deed nog net niet :{w
Straks buiten even voeren, kijken wat hun ervan vinden :Y)
:') !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 9 december 2010 @ 18:50:09 #121
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89729856
Hoe het gaat? Ik zie haar natuurlijk niet overdag, maar het lijkt alsof het medicijn aanslaat en ze weer meer eet (dus aankomt). Probeer het om de 12uur te geven, dat gaat (bijna) altijd wel (vanochtend was het dus 06:15 toen ik het gaf, moet zelf rond 06:40 weg).
Heb gisteravond wel ontzettend moeten lachen om de zieke en haar zusje, eigenlijk als je hun gedrag ziet kan je niet zeggen dat er een zieke bij zit.
Nog zo ontzettend nieuwsgierig en popcornerig, prachtig gewoon.

Oud brood is inderdaad ook een feestmaal voor ze; ze schranst het bijna uit mijn handen op. Heb gehoord dat oud brood ook zorgt voor het aankomen, dus da's ook iets wat ik geef.
  donderdag 9 december 2010 @ 22:54:51 #122
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89742068
Ik heb haar zojuist gewogen samen met de andere cavia's, en zie dat ze 46 gram is aangekomen. Ik houd het sowieso deze en volgende week in de gaten, maar zie nu al verbetering (gelukkig)
pi_89867496
Hoe gaat het er nu mee Sjowhan?

Ik keek gister fototjes op mijn laptop, en zag ineens foto's van de truusjes een paar maanden geleden. Mijn god wat zijn ze nu groot en dik geworden :') Die vreten echt veel de hele dag haha :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89872970
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Ik keek gister fototjes op mijn laptop, en zag ineens foto's van de truusjes een paar maanden geleden. Mijn god wat zijn ze nu groot en dik geworden :') Die vreten echt veel de hele dag haha :P
:')

Bij mij is Oryx de grote vreetzak, ze weegt ruim 150 gram meer dan de rest en heeft een onderkin. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89873586
Ik weeg mijn truusjes nooit :@ :@
Tegenwoordig zie ik ze alleen maar slapen en vreten! (want rustig eten kunnen ze niet.. alles MOET op zijn, op één of andere manier)

Maar verder blijven ze enigsins schuw, en oppakken vinden ze gewoon echt niet leuk.
Want ze proberen steeds uit me handen weg te rennen :')

En als ik ze aankijk en zeg dat ie normaal moet doen, staat ie me als een schaap aan te kijken. Zo van; huh? ~:)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 15 december 2010 @ 12:18:47 #126
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89953110
Met m'n dame gaat het beter :Y :D. Gisteravond gewogen nadat ik haar d'r ab's had gegeven, en ze is nu na een week 105 gram aangekomen (was 650gr toen ik vorige week dinsdag bij de da was). Dat zegt mij al heel veel :).

Houd haar gewicht wel in de gaten, want het mag nu niet meer 'naar beneden' gaan zeg maar :).
pi_89970637
Kookai plast bloed, morgenochtend maak ik direct een afspraak voor morgen.

Ze is nog levendig en eet erg goed (natuurlijk weet ik dat cavia's het goed kunnen verbergen).

Iemand nog tips en ervaringen?

Pijnstilling heb ik in huis, is dat een idee?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89972504
Ja, tweemaaldaags caprofen geven, 0,5ml per kilo. Verder gaat bovenstaand al over blaasellende...
I had a signature once. It was awful.
pi_89972692
Dat Kookai maar snel beter mag worden O+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89985048
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, tweemaaldaags caprofen geven, 0,5ml per kilo. Verder gaat bovenstaand al over blaasellende...
Gelezen,

dank je wel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_89985055
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat Kookai maar snel beter mag worden O+
Thx O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 16 december 2010 @ 08:13:02 #132
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_89988155
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, tweemaaldaags caprofen geven, 0,5ml per kilo. Verder gaat bovenstaand al over blaasellende...
Dat spul werkt volgens mij best goed :o (dit nav een suggestie op het caviaforum). Geef zelf 0,4 ml/keer via een spuitje.
Ook Bactrimel (dit ruikt naar banaan, een dikke witte substantie), 0.5ml/keer.
  Moderator donderdag 23 december 2010 @ 09:58:02 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_90331402
Caafjes!


Het zijn er echt twee


Hier eentje


Bovenkantje


Zijkantje


Nog even iets anders, weten jullie vast wel. Een van m'n twee caafjes had een bultje op de huid van z'n rug. Heel klein, nog geen milimeter groot. Het was heel vettig, en het kwam er makkelijk af. De huid was verder helemaal normaal, niet rood of schilferig. Wel wat vettig. Het bultje zelf was ook heel vettig.

Na wat gegoogle lijkt het op een verstopt talgkliertje. Kan dat veel kwaad? Kunnen we dat voorkomen? Verder hadden ze er allebei geen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 december 2010 @ 14:57:56 #134
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90343243
Leuke foto's O+

Denk dat het net zoals bij ons is, dat er af en toe talgkliertjes kunnen dichtzitten en dus een puistje vormt. En je er dus helaas vrij weinig tegen kan doen.

Maargoed, dit zeg ik weer met mijn kennis, en weet dat 4ever en zoeperzake hier (waarschijnlijk) meer verstand van hebben dan ik ;)
pi_90343494
Yanou heeft ooit eens een talgbultje gehad.
Heb het laten onderzoeken en met de punctie kwam er enkel talg uit.
Toen heb ik het maar zo gelaten.

Op een gegeven moment barste het gewoon open en toen heb ik het uitgeknepen en voor de zekerheid ontsmet.

Toen had ik een cavia met een gat!
Dat zag er vrij raar uit, maar ze heeft er geen moment last van gehad.

Alleen wijkt het toch wel af wat Guppy zegt, misschien toch iets anders?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator donderdag 23 december 2010 @ 15:08:00 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_90343710
Toen ik het eraf had gehaald, was er ook een gaatje in de huid over. Maar het stelde echt niks voor nog geen milimeter. Geen roodheid of zo, en ook geen extra talg meer. Er zit ook geen bultje.

Tja, misschien was het gewoon een viesje wat op z'n huid zat. Ze moeten ook nodig weer een keer geknipt en in bad, maar met dit weer vind ik dat ook weer zoiets.

We houden het in ieder geval in de gaten :Y Maar voorlopig laten we het maar gewoon zo. Geen pijn, (meer dan) voldoende eetlust en een blije caaf gaan we niet klieren met DA bezoekjes.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90350746
@4EverBlackEyed; hoe is het met Kookai inmiddels?

Talgbultje/puistje heeft truusje2 hier ook al eens gehad. Maar niks meer van te zien verder :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 23 december 2010 @ 19:05:22 #138
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90354690


Walnootje had het haast niet overleefd, die kreeg bijna een hartaanval toen een van de honden blij op de bank sprong om billen te wassen :Y) :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90362442
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 17:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@4EverBlackEyed; hoe is het met Kookai inmiddels?
Ja gaat wel goed, ik hoop dat ze nu zelfstandig op gewicht blijft.
Ze piept gelukkig niet meer bij het plassen.

Ze ging vandaag keihard fluiten in de trein :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90362471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 19:05 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]

Walnootje had het haast niet overleefd, die kreeg bijna een hartaanval toen een van de honden blij op de bank sprong om billen te wassen :Y) :')
[ afbeelding ]
Die gezichtsuitdrukking op de tweede foto _O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90368483
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2010 21:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja gaat wel goed, ik hoop dat ze nu zelfstandig op gewicht blijft.
Ze piept gelukkig niet meer bij het plassen.

Ze ging vandaag keihard fluiten in de trein :@
Goed om te horen.
Hoe keken andere mensen in de trein?? :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90403541
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Goed om te horen.
Hoe keken andere mensen in de trein?? :D :D
Ik hoop dat het beter blijft gaan, het wordt al echt een bejaarde. ;(
Toch jammer dat ze geen 15 jaar worden, oid.

De reactie van de mensen: "Huh, wasda?!"

En ik: :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90418232
Hahaha :P Zoo leuk ^^
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90420394
Ja, altijd lachen met cavia's. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90420724
Ik ging afgelopen week vrijwillig drie drachtige cavia's ophalen vanuit Den Haag - Rotterdam - Zwolle voor het meisje van de opvang waar Carmita vandaan komt.
Een van de caafs heeft nu al een nieuw baasje. O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90428417
Krullebolletjes O+
Fijn dat het met Kookai beter gaat :D

Ik had gisteren rucola gekocht voor de cavia's. Nou nou, wat geef IK nou? Wat is dat nou voor smerig iets? Bah! Kregen ze iets anders, eten ze daarna die rucola toch maar op :')
pi_90429363
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 12:48 schreef DeltaCephei het volgende:
Krullebolletjes O+
Fijn dat het met Kookai beter gaat :D

Ik had gisteren rucola gekocht voor de cavia's. Nou nou, wat geef IK nou? Wat is dat nou voor smerig iets? Bah! Kregen ze iets anders, eten ze daarna die rucola toch maar op :')
_O- Cavia's en hun gedrag, je zou er hele boekwerken over kunnen schrijven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90429468
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O- Cavia's en hun gedrag, je zou er hele boekwerken over kunnen schrijven.
Ja, pff. En ze schooien de laatste dagen echt als een gek :? Er hoeft maar iemand langs te lopen en daar staan ze dan weer! Beer heeft als schooi manouvre dat hij gewoon heel hard aan de tralies gaat trekken :{w
pi_90454388
Help!

Ik was net Roosje haar nageltjes aan het knippen en toen voelde ik dat haar voetbed aan 1 pootje harde randjes had. Toen ik ging kijken, leek het wel eelt maar het is geel :? Ik mocht er aan komen zonder problemen maar wat is dit? :{

Ik heb bij Knoevelshop meteen van die voetjeszalf besteld.

[ Bericht 7% gewijzigd door DeltaCephei op 26-12-2010 12:25:37 ]
pi_90455268
foto?
I had a signature once. It was awful.
pi_90455667
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:45 schreef zoeperzazke het volgende:
foto?
Coming right up!
pi_90455740
Klik voor groter :)
pi_90456248
Gewoon een beetje eelt toch, maar niet heel fijn, Lekker smeren met de perfect paws om de pootjes lekker zacht te maken, ze zal er niet veel last van hebben!
I had a signature once. It was awful.
pi_90456568
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:13 schreef zoeperzazke het volgende:
Gewoon een beetje eelt toch, maar niet heel fijn, Lekker smeren met de perfect paws om de pootjes lekker zacht te maken, ze zal er niet veel last van hebben!
Ik raak altijd meteen in paniek als er iets raars is met een van de caafjes :P Nee, denk ook niet dat ze er last van heeft, ze doet alles nog gewoon en ik mag gewoon kijken dus :Y
pi_90458352
Hier even wat foto's van de truusjes :D

Slapende Truusje1.. Zo grappig om te zien.
Soms schrik ik omdat het dan lijkt dat ze dood liggen :@


Sta ik er leuk op?


Pff not again!


Hej, is dat eetbaar?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90458365
Aw Truusjes O+
I had a signature once. It was awful.
pi_90458790
Weet iemand waarom ze ooit heel erg vreemd lopen?
Net of ze zich lang maken en over de grond slepen als ze vooruit gaan.

Ziet er vreemd uit, maar zo lopen ze hier alle twee soms wel eens. Vooral buiten de kooi eigenlijk :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90459320
bronstig ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_90459516
Stelletje geilen beren zijn het dan :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 26 december 2010 @ 18:12:18 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_90464472
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weet iemand waarom ze ooit heel erg vreemd lopen?
Net of ze zich lang maken en over de grond slepen als ze vooruit gaan.

Ziet er vreemd uit, maar zo lopen ze hier alle twee soms wel eens. Vooral buiten de kooi eigenlijk :P
Dat doen ze hier ook, hihihi :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90521588
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hier even wat foto's van de truusjes :D

Slapende Truusje1.. Zo grappig om te zien.
Soms schrik ik omdat het dan lijkt dat ze dood liggen :@
[ afbeelding ]

Sta ik er leuk op?
[ afbeelding ]

Pff not again!
[ afbeelding ]

Hej, is dat eetbaar?
[ afbeelding ]
Truusjes! *O* O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90521618
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weet iemand waarom ze ooit heel erg vreemd lopen?
Net of ze zich lang maken en over de grond slepen als ze vooruit gaan.

Ziet er vreemd uit, maar zo lopen ze hier alle twee soms wel eens. Vooral buiten de kooi eigenlijk :P
Dat deden ze bij mij ook, nu niet meer.
Ze gaan nu uit alle macht de grond met hun kont (klier) markeren :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90522254
Whahaha :P
Ik ben benieuwd hoe zich dat hier gaat ontwikkelen :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90528610
Ik dacht altijd dat de dames dat deden om hun flep af te doen na het plassen. :@
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 10:49:07 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_90528700
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:45 schreef DeltaCephei het volgende:
Ik dacht altijd dat de dames dat deden om hun flep af te doen na het plassen. :@
:D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90529106
Roosje doet dat namelijk als ze net geplast heeft _O-

Ik heb net voor het eerst een bestelling geplaatst bij caviakruiden.nl:
1 x Weidegrasrollen - 1000 gram 1.95EUR
1 x Vlokkenmix - 1000 gram 2.50EUR
1 x Peterseliesteeltjes - 1000 gram 3.65EUR
1 x Kruiden Muesli - 3000 gram 4.95EUR

Nu hopen dat ze het lusten. :+
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:09:51 #167
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90529273
Vraagje: hebben jullie ook van die slaapmutsjes in de kooien? Zag op slaaplekkerzacht leuke er tussen staan, maar geen idee of mijn dames 't waarderen, of dat ze 't kapot proberen te bijten..
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 11:13:10 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_90529362
Ik weet zeker dat mijn heren het helemaal onderpissen :') Ik begin er niet aan, dat wordt een vieze bende.

M'n konijnen hebben wel mandje, maar dat is vooral leuk om mee te smijten. Hoewel ze er ook wel inzitten. Zoiets dus:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 11:14:50 #169
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90529399
Nja, ik weet waar de dames hun behoeftes doen (vooral in de hoeken, echt net opgevoed), en dacht dat misschien zo'n slaapmuts een leuke bijkomstigheid is :P.
't Ziet er allemaal zo leuk uit, maar of de caafjes het echt waarderen, daar wil ik een beetje achterkomen zeg maar ;)
pi_90530570
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:09 schreef Sjowhan het volgende:
Vraagje: hebben jullie ook van die slaapmutsjes in de kooien? Zag op slaaplekkerzacht leuke er tussen staan, maar geen idee of mijn dames 't waarderen, of dat ze 't kapot proberen te bijten..

Kijk dan hoe Oryx de slaapmuts waardeert :P


Ze kunnen er ook met z'n tweeën in.
Als het moet ook met drie. :{

Het wordt inderdaad een vieze bende als je de muts altijd in het hok laat liggen, maar als je hem er bijvoorbeeld alleen s nachts in doet en de keutels er de volgende ochtend eruit gooit, valt het wel mee.

Je kunt die dingen tot 30 graden wassen en dan zijn ze zo schoon.
Het is overigens wel aanbevolen voor de conditie van de wasmachine om de haren zo veel mogelijk eraf te halen. Dat kan met bijv. een stofzuiger, van die plakrollen (heel goedkoop bij de IKEA) of een rubberen borstel.

Hier bijten ze de muts niet kapot. Deze is gemaakt van katoen en fleece.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90531031
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:09 schreef Sjowhan het volgende:
Vraagje: hebben jullie ook van die slaapmutsjes in de kooien? Zag op slaaplekkerzacht leuke er tussen staan, maar geen idee of mijn dames 't waarderen, of dat ze 't kapot proberen te bijten..
Ik heb een slaapzak, waar Beer gehele dagen in spendeert O+



Het ding wordt smerig maar hij plast er niet op. Poepjes schud ik eruit en als ik hem was draai ik hem binnenstebuiten en stofzuig hem af voordat hij de wasmachine in gaat. Roosje vind het ook leuk om erin te liggen maar dan springt Witje bovenop de slaapzak terwijl Roosje erin ligt :') Of ze probeert zichzelf erbij te proppen.



De dames plassen hem helemaal onder, smeerkezen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kijk dan hoe Oryx de slaapmuts waardeert :P
O+
pi_90531067
Oryx O+ Kijk em daar liggen!! :D

Ik durf het niet aan, want dan weet ik zeker dat ze em slopen :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:09:19 #173
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90531180
Had het natuurlijk wel moeten weten :P.
Denk dat ik na o&n maar een bestelling ga plaatsen, en kijken hoe het bevalt.
pi_90531265
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:05 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Ik heb een slaapzak, waar Beer gehele dagen in spendeert O+

[ afbeelding ]

Het ding wordt smerig maar hij plast er niet op. Poepjes schud ik eruit en als ik hem was draai ik hem binnenstebuiten en stofzuig hem af voordat hij de wasmachine in gaat. Roosje vind het ook leuk om erin te liggen maar dan springt Witje bovenop de slaapzak terwijl Roosje erin ligt :') Of ze probeert zichzelf erbij te proppen.

[ afbeelding ]

Ahw.. dat neusje van Beer. O+

Dat klinkt echt griezelig herkenbaar :') !
Als Kookai of Carmita erin ligt moet Oryx er op jumpen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90531316
Theemuts 18 cm, zou daar een cavia inpassen?
pi_90531403
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef DeltaCephei het volgende:
Theemuts 18 cm, zou daar een cavia inpassen?
Ik heb Kookai even voor je opgemeten en die is 25 cm. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90531465
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb Kookai even voor je opgemeten en die is 25 cm. :D
En Kookai is een kleine dame of een grote dame? Witje is een klein ding dus mss past die erin :')
pi_90531535
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:16 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

En Kookai is een kleine dame of een grote dame? Witje is een klein ding dus mss past die erin :')
Het zou wellicht passen, cavia's vouwen zich soms in een bochtje.

Ik denk dat Kookai redelijk aan de maat is :P
Heb expres de langste caaf gemeten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90531593
Voor Beer heb ik een maxi nodig haha. Hij was een beetje ziekjes 2 weken terug dus is hij iets afgevallen, denk dat hij nu rond de 1700 gram weegt. :@ Dikkerd.

Maar die shop is dicht tot eind volgende week, ik wacht dan maar even met bestellen. :Y
pi_90531926
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:20 schreef DeltaCephei het volgende:
Voor Beer heb ik een maxi nodig haha. Hij was een beetje ziekjes 2 weken terug dus is hij iets afgevallen, denk dat hij nu rond de 1700 gram weegt. :@ Dikkerd.

Maar die shop is dicht tot eind volgende week, ik wacht dan maar even met bestellen. :Y
Lekker dikke beer O+
Mijn zeugjes wegen zo rond de 1 kilo en Oryx wat meer :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:28:33 #181
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90531975
Mijn beren wegen tussen de 1000-1200 gram, de dames 900 en 800 gr (degene die ziek was, kaant aardig bij :P).
Had het inderdaad al gezien dat ze druk was, dus wacht tot het volgende jaar met bestellen.
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 12:31:23 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_90532090
Ik heb mijn caafs eigenlijk nog nooit gewogen... M'n keukenweegschaal gaat maar tot 500 gr, en ik mag toch hopen dat ze zwaarder zijn dan dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:38:11 #183
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90532401
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb mijn caafs eigenlijk nog nooit gewogen... M'n keukenweegschaal gaat maar tot 500 gr, en ik mag toch hopen dat ze zwaarder zijn dan dat
Nouja, was wel blij dat ik de gewichten kon wegen, en dus erachter kwam dat mijn zeugje veel gewicht verloor (>100gr/week). Af en toe wegen kan nooit kwaad (tenminste, dat is mij altijd verteld).
Doe het zelf meer om de gewichten in de gaten te houden; als het 1x per maand is, is het veel :)
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 12:48:53 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_90532831
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:38 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Nouja, was wel blij dat ik de gewichten kon wegen, en dus erachter kwam dat mijn zeugje veel gewicht verloor (>100gr/week). Af en toe wegen kan nooit kwaad (tenminste, dat is mij altijd verteld).
Doe het zelf meer om de gewichten in de gaten te houden; als het 1x per maand is, is het veel :)
Je hebt wel gelijk natuurlijk. Ik moet eigenlijk eens op zoek naar een geschikte weegschaal voor zowet caafs als konijnen (m'n vis hoef ik niet te wegen, toch? :D)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:54:29 #185
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90533032
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk natuurlijk. Ik moet eigenlijk eens op zoek naar een geschikte weegschaal voor zowet caafs als konijnen (m'n vis hoef ik niet te wegen, toch? :D)
:') Natuurlijk niet :P.

Heb zelf deze weegschaal bij de blokker vandaan: http://www.beslist.nl/hui(...)8/Soehnle_65840.html
Doet 't perfect voor waarvoor ik 'm gebruik; als je een pot/schaal erop hebt staan, kan je dmv de knop 'm weer resetten zodat je het echte gewicht krijgt en niet de schaal erbij :)
pi_90533238
Ik heb gewoon een hele simpele keukenweegschaal met hoge schaal waar je je cavia lekker in kunt proppen :D
pi_90533727
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
(m'n vis hoef ik niet te wegen, toch? :D)
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90537317
Bestelling knoevelshop is al binnen :D Goede service! Roosje haar pootje meteen ingesmeerd.
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:04:38 #189
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90538263
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:38 schreef DeltaCephei het volgende:
Bestelling knoevelshop is al binnen :D Goede service! Roosje haar pootje meteen ingesmeerd.
:D

Mijn bestelling heeft een beetje vertraging, niet zo gek ook natuurlijk met dit weer ;)
had een extra snugglesafe besteld, met 2 nieuwe hoesjes, vinden ze wel lekker nu snachts, is echt het eerste jaar dat ze een kruik krijgen buiten, en ik slaap veel beter had het jaren eerder moeten doen :') Heb er nu ook een weerstationnetje in hangen en das ook erg geruststellend (maar je wordt er wel erg obsessief van :') )

Ik kwam 1e kerstdag thuis, raar lampje aan op het caviahok binnen, dus ik kijken, stond er opeens een kerststal in _O- Had een tijd terug de Little People kerststal gekocht, en die was eigenlijk blijven staan in de doos, maar nu wonen Walnootje en Pinkie tijdelijk in klein Bethlehem ~:) _O-
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 15:15:54 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_90538638
Ja zeg, daar moet natuurlijk een foto van!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:20:50 #191
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90538810
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja zeg, daar moet natuurlijk een foto van!
was em al van mn cammetje aant halen moment ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90539226
*fluit ongeduldig* :+
  dinsdag 28 december 2010 @ 15:39:11 #193
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90539482

Er iiiiiiiiiis een kinneke geboren op aaaaaaard in het caviaaaaahok


Pinkie en Walnoot in klein Bethlehem, we moeten wel elke dag nieuw hooi op het plateau leggen, vreemdgenoeg verdwijnt dat 'snachts >:O
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90539523
Hihihihihi O+
pi_90541581
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:39 schreef Nonneke het volgende:
[ afbeelding ]
Er iiiiiiiiiis een kinneke geboren op aaaaaaard in het caviaaaaahok

[ afbeelding ]
Pinkie en Walnoot in klein Bethlehem, we moeten wel elke dag nieuw hooi op het plateau leggen, vreemdgenoeg verdwijnt dat 'snachts >:O
Wat staat alles netjes overeind, bij mij zou dat allang omver gebeukt zijn :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 28 december 2010 @ 16:31:36 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_90541614
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat staat alles netjes overeind, bij mij zou dat allang omver gebeukt zijn :')
Second that!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:39:27 #197
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90541972
De popjes liggen wel eens om, maar das omdat ze dan het hooi er onder weg trekken, maar ze gericht ombeuken doen ze niet :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90544713
Oh het zal wel niet expres gaan, maar een lomp gezicht is het wel.
Net een soort botsautootjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90547130
:') :D

O+ Wel zo leuk :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90550831
Heeft iemand van jullie al eens besteld bij www.caviakruiden.nl ?

Na mijn bestelling heb ik zelfs geen bevestigingsmailtje gehad maar ik had gelezen dat je het geld moest overmaken dus gedaan.. Toen gemaild of alles goed was doorgekomen maar niets gehoord. :?
pi_90550978
Ik ben niet bekend met die site.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:51:17 #202
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90556361
Even een (vind ik) grappig footootje tussendoor.
Situatie: zak hooi tegen de kooi aan, en kijken wat de 2 zeugjes deden. Net zoals een van de zeugjes (later) met de pot waar het voer in zat deed, was dit het resultaat:
:D

Later zaten ze als brave lammetjes weer in het hok:


En nog een ander vraagje; we kwamen erachter dat er een stuk kaal is achter de kop van een van de beren. Ik dacht aan schurft, maar misschien weten jullie wat 't is?

pi_90576003
Ik heb geen idee :@
  woensdag 29 december 2010 @ 12:16:38 #204
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90576294
rood ? schilfers ? veel krabben ? bloed ? korsten ?
ik zie eigenlijk alleen maar wat afgeknabbelt/korter haar :@ (heb ik ook wel eens mee bij de DA gestaan, dacht ik dat ze schurft hadden, maar er had er gewoon een voor kapper gespeelt _O- )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 29 december 2010 @ 12:24:31 #205
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90576579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:16 schreef Nonneke het volgende:
rood ? schilfers ? veel krabben ? bloed ? korsten ?
ik zie eigenlijk alleen maar wat afgeknabbelt/korter haar :@ (heb ik ook wel eens mee bij de DA gestaan, dacht ik dat ze schurft hadden, maar er had er gewoon een voor kapper gespeelt _O- )
Dat totaal niet, maar omdat er ook haaruitval plaatsvindt bij schurft, dacht ik er direct aan.

Enkel inderdaad kort haar, en een klein korstje (maar nog niet gecheckt hoe het nu is) toen ik de foto nam (deze is al ietsje ouder). Beestje heeft er ook geen last van.
Gewoon kijken hoe het verder gaat? Of toch anti-parasiet oid halen bij de dierenwinkel?
  woensdag 29 december 2010 @ 12:35:02 #206
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90576984
mjah geen idee ik ren bij zo'n beetje iedere scheet naar de DA :')

Ik weet dat rexen vanzelf afentoe een kale plek krijgen (heb toen woest de fokster van Paolo gebeld hoe ze me een schurftcavia mee durfte te geven _O- :@ terwijl Asterix ook wel eens gewoon zo'n kale plek had ) door droge huid, maar ik heb geen id of andere rassen dat ook hebben (ik heb het bij de andere iig nog nooit gezien).
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 12:43:49 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_90577350
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:35 schreef Nonneke het volgende:
mjah geen idee ik ren bij zo'n beetje iedere scheet naar de DA :')
Hier nog zo één :')

@Sjowhan, ik zou het eventjes aankijken als ik jou was. Als het erger wordt even bellen, maar misschien is het niks
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90591821
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2010 21:51 schreef Sjowhan het volgende:
En nog een ander vraagje; we kwamen erachter dat er een stuk kaal is achter de kop van een van de beren. Ik dacht aan schurft, maar misschien weten jullie wat 't is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar hoef je je nú geen zorgen meer om te maken. Hier heeft een lelijke kale plek gezeten, schurtf of schimmel, maar dit is nu een typisch plaatje van een vers genezen plek waar weer haar op teruggroeit. Het feit dat het haar donkerder is dan de rest en lichte uitgroei heeft is daar het teken van, want afgeknabbelde haren hebben dezelfde kleur.
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 30 december 2010 @ 10:26:02 #209
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90618653
Dank voor jullie (extra) reacties ^O^.

Zie inderdaad dat de haartjes wat langer zijn nu; klopt het als ik zeg dat de verwachting is dat niet alles terugkomt? Dus dat het beestje met een kale plek blijft zitten?
En kan ik/kunnen we er nog wat meer aan doen dan aankijken? iets in de knoevelshop kopen oid?

Over knoevel gesproken, en hetzelfde beertje: zijn kont is (erg) vies/plakkerig (af en toe lijkt het wel of sommige keuteltjes blijven "hangen"). Is er "speciaal" schuim verkrijgbaar bij knoevel voor zoiets? Of kan ik een (ph-neutrale) badschuim kopen die ook voldoet voor het beestje?
  donderdag 30 december 2010 @ 15:15:58 #210
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90630389
snugglesafe binnen *O*
en wat zijn die nieuwe hoezen heerlijk dik zeg O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator donderdag 30 december 2010 @ 15:27:20 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_90630955
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:26 schreef Sjowhan het volgende:
Over knoevel gesproken, en hetzelfde beertje: zijn kont is (erg) vies/plakkerig (af en toe lijkt het wel of sommige keuteltjes blijven "hangen"). Is er "speciaal" schuim verkrijgbaar bij knoevel voor zoiets? Of kan ik een (ph-neutrale) badschuim kopen die ook voldoet voor het beestje?
Klinkt als de vetklier van je cavia :) Da's normaal, en kan je in principe gewoon wassen met een 'kontbadje' en een beetje knaagdierenshampoo.

De Grote Cavia zegt er ook wat over, zoek maar even.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90632358
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:26 schreef Sjowhan het volgende:

klopt het als ik zeg dat de verwachting is dat niet alles terugkomt? Dus dat het beestje met een kale plek blijft zitten?
En kan ik/kunnen we er nog wat meer aan doen dan aankijken? iets in de knoevelshop kopen oid?
Kookai heeft ook een paar kale plekken.
Dat zijn littekens die ze heeft opgelopen toen ze een zonnesteek had.
Er komt nooit meer haar op.
Verder heb ik eigenlijk nooit wat met die kale plekken gedaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:17:03 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_90636812
Ik bestel regelmatig bij caviakruiden.nl (of dierenkruiden.nl , is dezelfde website) en dat gaat eigenlijk altijd goed. Misschien ook wat vertraging door de feestdagen?

Fozzy is 1 januari weer de pineut.. Eerst knippen (zn sleepje aan zn kont eraf en de haren die echt in het zaagsel hangen) en daarna in bad.. Hij vindt het zo fijn, not :{w
Maar daarna wordt meneer geföhned en das toch wel erg lekker _O_
  donderdag 30 december 2010 @ 20:38:12 #214
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90645609
Net ook een bestelling geplaatst bij caviakruiden, allemaal bloemetjes en kruidenpellets besteld en hele rozenbottels voor de chins, hopen dat ze het lekker vinden :Y)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90645839
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 10:26 schreef Sjowhan het volgende:
Over knoevel gesproken, en hetzelfde beertje: zijn kont is (erg) vies/plakkerig (af en toe lijkt het wel of sommige keuteltjes blijven "hangen"). Is er "speciaal" schuim verkrijgbaar bij knoevel voor zoiets? Of kan ik een (ph-neutrale) badschuim kopen die ook voldoet voor het beestje?
geen badschuim :D (wel een gat in de markt trouwens, caviabadschuim :D witlofbruistabletten enzo, woeha!) maar gewoon een goede, caviageschikte shampoo. Een normale shampoo zoals de lavendelshampoo or magic 4 oil maakt de vacht alweer een stuk schoner. Af en toe een kontbadje voor de probleemzone werkt het beste.
I had a signature once. It was awful.
pi_90645883
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:15 schreef Nonneke het volgende:
snugglesafe binnen *O*
en wat zijn die nieuwe hoezen heerlijk dik zeg O+
Ja ik vind de slaaplekkerzachthoezen ook heel fijn, bovendien isoleren ze de snuggle ook beter waardoor deze nog langer warm blijft!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:51:34 #217
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90646306
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja ik vind de slaaplekkerzachthoezen ook heel fijn, bovendien isoleren ze de snuggle ook beter waardoor deze nog langer warm blijft!
Dat mogen ze vannacht gaan ervaren ;) Heb ze vanmiddag gelijk gewassen, inmiddels ook al weer droog, dus ik ga em er zo ingooien ^O^ Heerlijk zacht O+

edit; ze hebben zich kapot lopen zweten die arme beesten, het was 10 graden in het nachthok vannacht :D Ik moest ze haast van de snugglesafe afslaan vanmorgen _O- Nouja fijn dat ze er zo blij mee zijn weet ik zeker dat ze vanaaf mooi optijd op stok gaan ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door Nonneke op 31-12-2010 08:46:01 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90773304
Ik heb minder leuk nieuws.. Door diverse zaken zullen hier mijn truusjes weg moeten.
Mocht iemand van hier geintresseerd zijn, en echt goed voor ze willen zorgen, dan zijn ze met complete toebehoren op te halen vlakbij Eindhoven.. ;(

Maargoed, dat gebeurd alleen als er echt goed voor gezorgd gaat worden, en anders moet ik een andere oplossing vinden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90781413
Wut happened?
I had a signature once. It was awful.
  maandag 3 januari 2011 @ 08:54:56 #220
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90781654
Meen je niet :o. Terwijl je er zo'n plezier van had :{.

Wat is er gebeurd?
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 08:55:54 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_90781668
Nee ;( Wat is er aan de hand?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90782116
Tis wel vervelend, maar er komt een nieuwe vogel aan. En die moet veel aandacht hebben, anders kan ik die niet tam maken. Helaas kan ik die er niet ook nog eens bij zetten.

Ze gaan ook alleen maar weg als er iemand heeeeel goed voor gaat zorgen. Anders moeten ze blijven, maar dan zal ik ze uit de huiskamer moeten doen. Beetje zielig aangezien ze dan een beetje in de vergetenheid staan en ik ze alleen maar zie als ik eten/drinken geef.

Dat wil ik de schatjes niet aandoen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 3 januari 2011 @ 09:47:56 #223
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90782426
Je kan dus geen twee kooien in de huiskamer hebben? Of valt de vogel de beestjes (waarschijnlijk) aan?

Weet dat sommige caviastallen/fokkers ook de beestjes niet in de huiskamer hebben (maar bv in een schuur/andere kamer oid.
Maar denk dat ik je wel begrijp; jij wilt dat de beestjes ook aandacht krijgen, en jij denkt/verwacht dat je dat zelf niet meer lukt :)
pi_90783265
Ik heb geen plek meer, anders mochten ze hier wel komen.
pi_90784951
Goedemorgen! Ik heb een vraagje,

Ik heb twee cavia's en nu zag in vanochtend ineens dat 1 van de twee behoorlijk schurft heeft bij de keel, het was me eerder echt niet opgevallen omdat met al die lange haren het niet zo makkelijk zichtbaar was.

Ik heb om 14.00uur een afspraak bij de dierenarts staan, die adviseerde de ander ook mee te nemen.
Ik lees op internet veel verschillende middelen ter behandeling o.a. injecties, maar ook met een pipetje spul geven.

Wat is de beste behandelmethode? (ik heb gemerkt dat dierenartsen niet altijd veel verstand hebben van de behandeling van cavia's, vandaar mijn vraag)
pi_90785232
Mijn huis is gewoon te klein voor mijn dierentuin :P

2 aquariums (600 + 160 liter), twee truusjes, en een kanarie.
Daar komt nu dus nog een valk bij..

In mijn huiskamer past het dus echt niet, maar de valk wil ik wel compleet tam maken aangezien het een jonkie is. Als ik de truusjes in een hoek zet in een andere kamer, krijgen ze bijna geen aandacht, en zien ze bijna nooit geen mensen meer. (op eten geven enzo na)

En dat vind ik toch een beetje cru eerlijk gezegd :@

Ivm drukke baan (die dit jaar extra veel tijd gaat kosten) kan ik verminderd de dieren aandacht geven. Kijk, de vissen en kanarie redden zich wel. De kanarie gaat namelijk een vriendinnetje krijgen, dus heeft ie ook iemand om mee te spelen ;) (want nu fluit ie telkens tegen mij :'))

Maargoed, als ik geen goed tehuis voor ze vind blijven ze gewoon, en dan zal ik blijven proberen om ze toch alle aandacht te geven die nodig is.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 3 januari 2011 @ 11:39:43 #227
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90785353
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:28 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Goedemorgen! Ik heb een vraagje,

Ik heb twee cavia's en nu zag in vanochtend ineens dat 1 van de twee behoorlijk schurft heeft bij de keel, het was me eerder echt niet opgevallen omdat met al die lange haren het niet zo makkelijk zichtbaar was.

Ik heb om 14.00uur een afspraak bij de dierenarts staan, die adviseerde de ander ook mee te nemen.
Ik lees op internet veel verschillende middelen ter behandeling o.a. injecties, maar ook met een pipetje spul geven.

Wat is de beste behandelmethode? (ik heb gemerkt dat dierenartsen niet altijd veel verstand hebben van de behandeling van cavia's, vandaar mijn vraag)
Pipetje met anti-schurft :Y. Kan je ook halen bij de dierenwinkel, vaak is het zo dat er 1 pipetje direct achter de nek wordt gedrukt (op de huid) en dat je 1 of 2 keer daarna nog moet herhalen.

Maar goed dat je naar een DA gaat, kan hij/zij inderdaad bekijken of je andere beestje ook schurft heeft.
pi_90787367
Injectie met ivermectine kregen ze hier.
Toen moest ik nog 2 of 3 keer terugkomen met de hele kermis.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90787403
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb minder leuk nieuws.. Door diverse zaken zullen hier mijn truusjes weg moeten.

NOES... ;(
Het is dat ik geen ruimte voor ze heb, maar anders...
Denk ook niet dat mijn wederhelft het grappig gaat vinden dat ik ineens 5 cavia's heb. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator maandag 3 januari 2011 @ 19:00:32 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_90804692
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn huis is gewoon te klein voor mijn dierentuin :P

2 aquariums (600 + 160 liter), twee truusjes, en een kanarie.
Daar komt nu dus nog een valk bij..

In mijn huiskamer past het dus echt niet, maar de valk wil ik wel compleet tam maken aangezien het een jonkie is. Als ik de truusjes in een hoek zet in een andere kamer, krijgen ze bijna geen aandacht, en zien ze bijna nooit geen mensen meer. (op eten geven enzo na)

En dat vind ik toch een beetje cru eerlijk gezegd :@

Ivm drukke baan (die dit jaar extra veel tijd gaat kosten) kan ik verminderd de dieren aandacht geven. Kijk, de vissen en kanarie redden zich wel. De kanarie gaat namelijk een vriendinnetje krijgen, dus heeft ie ook iemand om mee te spelen ;) (want nu fluit ie telkens tegen mij :'))

Maargoed, als ik geen goed tehuis voor ze vind blijven ze gewoon, en dan zal ik blijven proberen om ze toch alle aandacht te geven die nodig is.
Tja, da's lastig.

Al kunnen ze het op zich wel hebben. Leuk is anders natuurlijk, maar het kan wel.

Toen mijn moeder zwanger was, kon ze de geur van de cavia's van mij en mijn zusje niet verdragen. Toen hebben onze cavia's 8 maanden in de kelder gestaan. Toen m'n jongste zusje geboren was, konden de cavia's weer in de kamer.

Je zou er dus nog over na kunnen denken :) Al kan ik me voorstellen dat je je er niet zo goed bij voelt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90808582
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:28 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat is de beste behandelmethode? (ik heb gemerkt dat dierenartsen niet altijd veel verstand hebben van de behandeling van cavia's, vandaar mijn vraag)
Injecties met ivermectine geven het snelste resultaat. Zoals gesteld minstens 3 keer behandelen met een week ertussen. Bij milde schurft kunnen strongholdpipetjes ook (maar let op die krengen zijn eigenlijk gewoon enorm duur) of iverquantel drops (oraal middel, stuk goedkoper, zeker als je meer caafs moet behandelen). Maar voor grote plekken dus injecties.

@Perry, met alle respect, maar de cavia's waren er toch eerder dan de vogel? Als dat niet samengaat voor jou, dan zou in mijn geval de vogel er niet inkomen. Er gaan geen dieren waar ik voor gekozen heb wijken met de enige reden dat ik een nieuw dier leuker vind. Je hebt zelf voor de cavia's gekozen, wilde zelfs nog een bak voor ze bouwen maar nu is een vogel ineens interessanter?
Sorry als ik er helemaal naast zit, maar dit soort verhalen lees ik helaas te vaak... ;(

Ik werk nu ook 50 uur per week en ik heb ineens ook nauwelijks tijd voor de cavia's, dus op schoot knuffelen zit er niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik ze weg doe. Ze krijgen elke dag de verzorging die ze nodig hebben en ze hebben elkaars gezelschap, dus ze hebben het uitstekend naar hun zin. Daar heb je echt geen uren per dag voor nodig....
I had a signature once. It was awful.
pi_90808742
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:17 schreef zoeperzazke het volgende:

Lol @ je avatar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90810367
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Lol @ je avatar.
:D Thnx, ik kwam er twee dagen terug achter dat ik mn sinterklaasava nog had :')
I had a signature once. It was awful.
pi_90814487
Bedankt voor de reacties.

Omdat de dierenarts twijfelde of het alleen schurft was heeft ze er voor gekozen om eerst een pipetje te proberen, mocht dit niet het gewenste resultaat geven, gaan we over op de injecties. Voor de zekerheid is de andere cavia ook behandeld met een pipetje, zij had een enkel schilfertje rond haar oor zitten.
Over 10 dagen moeten we weer terug komen voor het nieuwe pipetje.
pi_90824928
Schilfertjes rond het oor zou ook op schimmel kunnen duiden. De DA kan een afkrabsel maken om uitsluitsel te geven. Hoop dat de pipetjes snel hun werk doen.
I had a signature once. It was awful.
pi_90825387
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:17 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]
@Perry, met alle respect, maar de cavia's waren er toch eerder dan de vogel? Als dat niet samengaat voor jou, dan zou in mijn geval de vogel er niet inkomen. Er gaan geen dieren waar ik voor gekozen heb wijken met de enige reden dat ik een nieuw dier leuker vind. Je hebt zelf voor de cavia's gekozen, wilde zelfs nog een bak voor ze bouwen maar nu is een vogel ineens interessanter?
Sorry als ik er helemaal naast zit, maar dit soort verhalen lees ik helaas te vaak... ;(

Ik werk nu ook 50 uur per week en ik heb ineens ook nauwelijks tijd voor de cavia's, dus op schoot knuffelen zit er niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik ze weg doe. Ze krijgen elke dag de verzorging die ze nodig hebben en ze hebben elkaars gezelschap, dus ze hebben het uitstekend naar hun zin. Daar heb je echt geen uren per dag voor nodig....
Dat klopt, maar die vogel gaat dit jaar ook niet komen hoor.. Daarvoor ga ik het dit jaar veels te druk krijgen, aangezien ik dit jaar alles al om moet gooien. Dus de truusjes blijven dit jaar dus ook nog ;)

Beide vind ik ze heel interessant, en ik zou het ook niet leuk vinden als ze weg gaan. Het liefst wilde ik er nog 2 caafjes bij, 2 aquariums, tig vogels en een hond.. Maargoed, daar is mijn huis echt te klein voor op dit moment.

Nu werk ik tussen de 60 a 80 uur (40 uur voor de baas, rest voor mezelf), maar komend jaar gaan er meer uren voor de baas bij komen, dus zal ik uren voor mezelf enigsinds in moeten leveren.

maar waar ik meer mee zit, is dat ik niet wil dat ze aandacht tekort gaan krijgen door mij :@
Ze zijn wel met z'n tweetjes, maar toch.. Als ik 24 uur per dag in een hok van 4x4m wordt gezet met 1 iemand anders, zou ik me ook gaan vervelen en zou graag afwisseling wensen..

Dus als ik dan iemand zou treffen die er echt alle aandacht voor zou kunnen geven, zou ik dat liever zien voor de truusjes. Maargoed, dan moet ik daar ook 100% zeker van zijn, anders laat ik ze liever bij mij. Dan weet ik dat ze qua verzorging het goed zullen hebben ;) Dus het is niet zo dat ik ze wil dumpen ofzo. Das zielig ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 08:53:45 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_90825768
Mijn twee heren krijgen ook niet 24/7 aandacht, maar dat is ook omdat ze dat eng vinden. Ik geniet vooral op gepaste afstand van ze, en daarnaast zijn ze van alle gemakken voorzien. Ik zie twee heel blije caafjes, die zich absoluut niet vervelen.

Maar fijn dat ze dit jaar in ieder geval nog blijven. Wie weet is er tegen die tijd een oplossing waardoor ze gewoon kunnen blijven.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90825804
24/7 krijgen ze hier ook niet, omdat ik veel aan het werk ben.
Maar als ik thuis ben krijgen ze wel redelijk wat aandacht, en dan merken ze dat het levendig is in huis.

Ik hoop volgend jaar op een ander huis, dus dan kunnen de diertjes nog ruimer wonen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator dinsdag 4 januari 2011 @ 11:45:06 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_90830170
Ik zou het in ieder geval tof vinden als ze gewoon kunnen blijven. Ben er zelf persoonlijk niet van om dieren weg te doen, en andere dieren dan in huis te nemen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90863207
Even een vraagje over cavia-geluiden:

Wat betekent knarsetanden ( eenmalig ) als ze op schoot zijn?

De caaf is dan wel ontspannen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:20:04 #241
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90875969
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef Nonneke het volgende:
Net ook een bestelling geplaatst bij caviakruiden, allemaal bloemetjes en kruidenpellets besteld en hele rozenbottels voor de chins, hopen dat ze het lekker vinden :Y)
toen gelijk betaald met iDeal, en tot nu toe niet eens een bevestiging, wát een kuttent. :r
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:24:29 #242
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90876120
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje over cavia-geluiden:

Wat betekent knarsetanden ( eenmalig ) als ze op schoot zijn?

De caaf is dan wel ontspannen.
vermoed dat 't is om aan te geven dat de caaf rustig ligt, en hij/zij dus ontspannen bij je zit.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:20 schreef Nonneke het volgende:

[..]

toen gelijk betaald met iDeal, en tot nu toe niet eens een bevestiging, wát een kuttent. :r
Al een mail gestuurd met de vraag waar het blijft :?
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 12:37:38 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_90876605
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Even een vraagje over cavia-geluiden:

Wat betekent knarsetanden ( eenmalig ) als ze op schoot zijn?

De caaf is dan wel ontspannen.
Is dat niet dat ze gewoon aan het ontspannen zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90877243
Nouja zeg! Er zat gewoon een stuk plastic in het hooi dat al bij de dames in de kooi lag. Het is dat ik aan het kijken was en dacht 'wat een vreemde kleur hooi' en toen ik het eruit pakte zag ik dat het plastic was. Gewoon dezelfde grootte en vorm als hooi, pff. Hopelijk was dit het enige en hebben ze het niet per ongeluk opgegeten.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:45:15 #245
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90879063
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:24 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Al een mail gestuurd met de vraag waar het blijft :?
Uiteraard, maar nog geen antwoord.

Nouja mocht het ooit nog aankomen; heeft iemand wel eens Sparboom scheuten gegeven ? :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90880527
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:55 schreef DeltaCephei het volgende:
Nouja zeg! Er zat gewoon een stuk plastic in het hooi dat al bij de dames in de kooi lag. Het is dat ik aan het kijken was en dacht 'wat een vreemde kleur hooi' en toen ik het eruit pakte zag ik dat het plastic was. Gewoon dezelfde grootte en vorm als hooi, pff. Hopelijk was dit het enige en hebben ze het niet per ongeluk opgegeten.
:o

Contact opgenomen met de hooi leverancier?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:34:49 #247
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_90883741
Wat kost een gladhaar of eventueel een borstel tegenwoordig ongeveer in Nederland? Ik zag laatst een gladhaar voor 26 Euro hier in Spanje. Dat leek me aardig aan de prijs.
Siesta & Fiesta!
pi_90888837
Wat ik op marktplaats zie is van gratis tot 20 euro.

In de dierenwinkel dacht ik dat ik gladhaar cavia's voor 17,50 zag.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90889658
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:o

Contact opgenomen met de hooi leverancier?
Meteen Puik gemaild inderdaad!
pi_90890585
Ik heb zo vaak stukken plastic of touw in het hooi... Niet echt netjes, maar je doet er weinig aan.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:34 schreef Bramito het volgende:
Wat kost een gladhaar of eventueel een borstel tegenwoordig ongeveer in Nederland? Ik zag laatst een gladhaar voor 26 Euro hier in Spanje. Dat leek me aardig aan de prijs.
Ligt eraan. Dierenwinkels zijn errug overprized, daar betaal je meestal zo'n 20 euro voor een cavia. Bij een goede rasfokker waar je een veel gezonder dier koopt mag een nietfok/showgechikt caviaatje vaak weg tussen de 10-15 euro. Een showgeschikt dier rond de 15-17,50. Échte borstels, met alle rozetten op de goede plek en showgeschikt, zijn heel zeldzaam. Die tref je sowieso niet in een dierenwinkel, maar die kunnen dan wel wat duurder zijn, 25-30 euro.
Wat me meestal bedoelt met 'borstel' (gewoon zo'n rare caaf met her en der een kruin) zou niet meer dan 15 euro mogen kosten hoor.
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 januari 2011 @ 17:53:59 #251
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90891122
quote:
Hallo,

Uw pakket is vanmiddag verzonden. De tracktrace code volgt nog in een andere email.

Zoals velen hebben ook wij niet gewerkt op 31 december en 1 en 2 januari.

met vriendelijke groet
_O-
wat een kerel :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90892212
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:53 schreef Nonneke het volgende:

[..]

_O-
wat een kerel :')
geen zorgen hoor, het komt echt wel goed, caviakruiden is geen louche vage webshop ;) Mail is alleen niet erg tactisch :D
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 5 januari 2011 @ 18:19:36 #253
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90892659
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:12 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

geen zorgen hoor, het komt echt wel goed, caviakruiden is geen louche vage webshop ;) Mail is alleen niet erg tactisch :D
echt he :D _O-
Oh het komt vast wel idd, anders sleur ik em volgende keer over zn kraampje als er weer caviavoer gehaald moet worden :P ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_90896431
Haha mijn bestelling van caviakruiden is eindelijk onderweg maar volgens T&T is hij alleen voorgemeld. :') Ik kreeg steeds geen e-mails omdat mijn mailbox @ server volzat :@

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb zo vaak stukken plastic of touw in het hooi... Niet echt netjes, maar je doet er weinig aan.
Nu ga ik natuurlijk al het hooi nakijken voordat ze het krijgen :')
pi_90896705
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb zo vaak stukken plastic of touw in het hooi... Niet echt netjes, maar je doet er weinig aan.

Serieus?
Ik heb dat echt nooit.
Ooit een keer wat kluiten aarde, maar dat was het ook wel.

Meestal trek ik het hooi wat uit elkaar, dus als er wat raars in zit zie ik het meteen. :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90896734
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Meteen Puik gemaild inderdaad!
Benieuwd of je reactie terug krijgt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90897261
Kluiten met aarde heb ik ook wel :Y
pi_90898075
Ik hoor soms ook horror verhalen over het vinden van delen van doden dieren, zoals hertjes/vogeltjes/ konijntjes.

Dat was overigens meer bij het paardenhooi.

Brrr.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:42:39 #259
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_90901806
Heb ook een touw in m'n hooi, maar dat is om de grote baal bij elkaar te houden :P. Komt gelukkig (en ik ben het niet tegengekomen) niet in het losse hooi voor :+
pi_90902307
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:32 schreef DeltaCephei het volgende:

[..]

Meteen Puik gemaild inderdaad!
Ik stel me jou mail aan puik zo voor :') :+

Hoi meneer/mevrouw Puik,

het hooi was deze keer minder puik aangezien er een stuk plastic bij het hooi zat.
Ik hoop dat mijn volgende pak wel weer puik is. Alvast bedankt meneer/mevrouw Puik.

Liefs,
DeltaCephei
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 21:10:49 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_90903584
Ik heb nog nooit touw of plastic in het hooi gevonden. Wel zitten er op het moment hele harde stengels in. Volgens m'n collega, een bioloog, is het zuring. De konijnen zijn er in ieder geval gek op. De cavia's motten het niet, prinsjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90904861
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik stel me jou mail aan puik zo voor :') :+

Hoi meneer/mevrouw Puik,

het hooi was deze keer minder puik aangezien er een stuk plastic bij het hooi zat.
Ik hoop dat mijn volgende pak wel weer puik is. Alvast bedankt meneer/mevrouw Puik.

Liefs,
DeltaCephei
Als ik op de klantenafdeling van Puik zat zou ik toch vrolijk worden van zulke mailtjes :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90908602
:D :D Zulke mailtjes komen bij bedrijven soms binnen.. Heeft ook een topic hier op Fok :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90910952
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
:D :D Zulke mailtjes komen bij bedrijven soms binnen.. Heeft ook een topic hier op Fok :P
Ahhhh linkje?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_90919549
Kan em helaas niet teruggevonden krijgen..
Weet wel dat het een super leuk topic was
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_90922600
Mijn bestelling van caviakruiden: Chauffeur is onderweg. ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik stel me jou mail aan puik zo voor :') :+

Hoi meneer/mevrouw Puik,

het hooi was deze keer minder puik aangezien er een stuk plastic bij het hooi zat.
Ik hoop dat mijn volgende pak wel weer puik is. Alvast bedankt meneer/mevrouw Puik.

Liefs,
DeltaCephei
_O-
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:00:52 #267
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90978140
De caviakruiden zijn net binnen.
Het leek wel of ik besteld had bij Lush zo sterk rook het allemaal _O-
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:51:51 #268
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_91017737
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb zo vaak stukken plastic of touw in het hooi... Niet echt netjes, maar je doet er weinig aan.

[..]

Ligt eraan. Dierenwinkels zijn errug overprized, daar betaal je meestal zo'n 20 euro voor een cavia. Bij een goede rasfokker waar je een veel gezonder dier koopt mag een nietfok/showgechikt caviaatje vaak weg tussen de 10-15 euro. Een showgeschikt dier rond de 15-17,50. Échte borstels, met alle rozetten op de goede plek en showgeschikt, zijn heel zeldzaam. Die tref je sowieso niet in een dierenwinkel, maar die kunnen dan wel wat duurder zijn, 25-30 euro.
Wat me meestal bedoelt met 'borstel' (gewoon zo'n rare caaf met her en der een kruin) zou niet meer dan 15 euro mogen kosten hoor.
OK duidelijk, dank je wel!
Siesta & Fiesta!
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 13:45:57 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_91159846
Wat is dit nou weer voor iets achterlijks?


Ze hebben unaniem besloten dat ze het niet aanraken :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:49:06 #270
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91159963
Is 't eetbaar? :+
Nee?
Dan laat ik het zeker links liggen. Vieze troep :{w
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 13:55:47 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_91160197
Ja, zo'n hoofd trok ie. Z'n broertje kwam er niet eens voor overeind, die bleef lekker bij de rol zitten. Veel beter, daar zit tenminste hooi aan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91161842
Als cavia zijnde zou ik ook een beetje bang worden van die kleur :+
Maar bij mij zou ik de truusjes ook zien wegrennen als zoiets in de bak kwam haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 14:41:02 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_91161961
Ik moest juist zo lachen om die kleur :+ Maar goed, ik denk dat ik maar weer gewoon een wilgentak van de boom ga trekken, dat vinden ze ten minste leuk. Dat roze ding schuif ik wel door naar de konijnen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91167495
Wat is het eigenlijk?
Hout of snoep?

Hier zouden ze keihard achteruit rennen. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator dinsdag 11 januari 2011 @ 16:51:13 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_91167601
Het is hout, verder geen toevoegingen eraan (behalve een kleurtje dan, maar dat vond ik zo lollig). Tja :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91214008
LOL ja hier zouden ze ook hard wegrennen :')

Mooie krulliewullies O+
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 15:26:17 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_91214073
Oh jee, en ik wilde ze van het weekend nog wel gaan knippen :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91214114
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh jee, en ik wilde ze van het weekend nog wel gaan knippen :@
Doe ik ook altijd bij Roosje, die is van hetzelfde ras :') Anders krijgen ze van die pieshaartjes ;(
  Moderator woensdag 12 januari 2011 @ 15:28:52 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_91214163
Ja ook, en het is zo'n berg haar wat ze meezeulen! Als ik klaar ben met knippen kan ik twee nieuwe cavia's maken :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91214902
whahaha, in een hoek al dat haar zo mooi ophopen, en iedereen die langsloopt maar denken dat er een cavia zit :') :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91219518
Ik wilde even wat delen:




Sorry voor de slechte kwaliteit.
Zoals je kan zien zijn ze dol op banaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:32:25 #282
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_91220137
Wat een leuke filmpjes O+ Hier zijn ze ook dol op banaan !

Net Pinkie en Walnootje gewogen, 1230gr en 1220gr :o :D _O-
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_91220264
:o Verzadigde dames!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91220490
Ik wist niet dat ze dat ook aten :P
Eerlijk gezegd heb ik mijn truusjes nog nooit gewogen :@
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_91220599
Je zou versteld staan van wat cavia's naar binnen proppen.
Vroeger had ik een cavia die zelfs plastic, vliegen en vleeswaren at.

Per ongeluk, natuurlijk.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:16:45 #286
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_91222356
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
:o Verzadigde dames!
Laat Pinkie het maar niet horen dat hij opeens een dame is geworden :D ;)
Maar ze mogen best wat minder krijgen idd :')

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik wist niet dat ze dat ook aten :P
Eerlijk gezegd heb ik mijn truusjes nog nooit gewogen :@
Ik heb een nieuwe weegschaal voor de kleine diertjes (en katten), het werd nogal zielig ze elke keer in dat kleine bakje te proppen van het keukenweegschaaltje :') Nu gewoon zo'n baby/kleindierenweegschaal, dus ze mogen er allemaal even op om te testen :7 :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_91224271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:16 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Laat Pinkie het maar niet horen dat hij opeens een dame is geworden :D ;)
Maar ze mogen best wat minder krijgen idd :')

:@ Oeps
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91255922
Ik heb de mijne vorige week gewogen :D
Beer was een aantal weken geleden ziekjes (plakpoep enzo) en die is wel afgevallen, weegt nu zo'n 1500 gram. Witje weegt maar 950 gram en Roosje 1300 gram. O+

quote:
9s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je zou versteld staan van wat cavia's naar binnen proppen.
Vroeger had ik een cavia die zelfs plastic, vliegen en vleeswaren at.

Per ongeluk, natuurlijk.
Mijn Punkie die kwam eten jatten (als er iemand op de bank zat was zijn kooi open - hij kon naar binnen en naar buiten als hij wilde) en trok die snel mee zijn kooi in :@ Eierkoeken, chips, brood, koek, worst :? En dan ik maar proberen af te pakken :') :') Dan kwam hij aan je ruiken, of aan je trui trekken en als je hem dan aandacht gaf trok hij snel je eten uit je handen. :|W
pi_91271555
Slimme caaf die Punkie !

Maar ik snap idd ook niet zo goed dat cavia's soms vleeswaren lusten..

Ik heb de caafs nogmaals gewogen,

Kookai: 1089
Oryx: 1115 (dikke!)
Carmita: 1027
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_91350933
Cavia's zijn zo schattig dat ik er weer een wil nemen. Helaas geen ruimte voor meer huisdieren :(
pi_91454540
He, Beertje is aan het reutelen. Klinkt verkouden maar ogen en neus zijn schoon. :? Hij doet het ook niet constant.. Oh en nu is het een fluitje net of er een snotje in zn neus zit :? Hij eet gewoon, ziet er niet ziek uit en is op dit moment aan het schooien en door zijn kooi aan het rennen.

Ik heb nog wel medicatie in huis, o.a Carprofen en iets voor de darmen op gang te houden maar ik wil niet zomaar dingen gaan geven. Zal ik dit maar bestellen? https://www.knoevelshop.nl/shop/luchtwegsiroop-10ml-p-166.html
  maandag 17 januari 2011 @ 12:36:26 #292
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_91457411
Heeft-ie het al een tijdje? Of sindskort?
Is de kooi misschien verplaatst zodat hij een beetje op de tocht ligt? (oorzaak proberen te vinden dus)

Ben benieuwd wanneer ik mijn theemuts binnen krijg die ik besteld bij slaaplekkerzacht. Ben heel benieuwd hoe de dametjes gaan reageren :D. En of ze erin kunnen liggen (sowieso, of ze het durven).
pi_91457668
Nee ik hoorde het net pas! En nu is het alweer weg :? Kooi is niet verplaatst ofzo..
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:44:23 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_91457717
Misschien heeft er gewoon iets dwars gezeten?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91458539
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Misschien heeft er gewoon iets dwars gezeten?
Ik denk het wel, maar ik schiet dan meteen in PANIEK-mode. :@ :')
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:20:06 #296
155227 crew  Guppy
dus
pi_91459207
Herkenbaar :)

Ik weet nog dat mijn caafjes zich voor het eerst verslikten, zo'n klik-geluid maken ze dan, heel gek. Nou, grote paniek hier :@ En het stomme is dat ze me er nog regelmatig mee laten schrikken, de gulzigerds }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 januari 2011 @ 13:24:25 #297
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_91459394
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Herkenbaar :)

Ik weet nog dat mijn caafjes zich voor het eerst verslikten, zo'n klik-geluid maken ze dan, heel gek. Nou, grote paniek hier :@ En het stomme is dat ze me er nog regelmatig mee laten schrikken, de gulzigerds }:|
Dus dat, een van de honden is paaaaanisch voor dat geluidje :') Inmiddels kunnen we het nadoen 8-) :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:25:43 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_91459470
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:24 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Dus dat, een van de honden is paaaaanisch voor dat geluidje :') Inmiddels kunnen we het nadoen 8-) :')
Ooh verschrikkelijk. Ik vind het echt een haren-overeind-in-m'n-nek geluid :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91459513
Hahah! Als ik de cavia's probeer na te doen dan krijg ik alleen PRRRRRPRRRR als reactie en dan rennen ze weg :')

quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ooh verschrikkelijk. Ik vind het echt een haren-overeind-in-m'n-nek geluid :X
Ik ken het niet volgens mij? :?
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 13:42:02 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_91460232
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:26 schreef DeltaCephei het volgende:
Hahah! Als ik de cavia's probeer na te doen dan krijg ik alleen PRRRRRPRRRR als reactie en dan rennen ze weg :')

[..]

Ik ken het niet volgens mij? :?
Dan eten die van jou misschien heel beschaafd :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91460388
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:26 schreef DeltaCephei het volgende:
Hahah! Als ik de cavia's probeer na te doen dan krijg ik alleen PRRRRRPRRRR als reactie en dan rennen ze weg :')
Dat doen ze hier ook soms :')
En heel soms dan gaan ze omhoog staan te ruiken, of mij stom aan staan te gapen, omdat ze dan eten verwachten :') :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')