abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88036706
Mooie groeicurves Twinkly! Ik vind dat aflezen lastig, was hij 74 cm en ietsje onder de 10 kilo?
Zouden we nou toch verkeerd hebben gedacht vanmiddag, Wolf leek echt wel zwaarder te voelen dan Niels
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_88038802
Niels groeit goed ^O^

Seb is echt een klimgeit en lenig, net een aapje. Hij hing daarstraks ondersteboven aan een stoel. We hebben een nieuwe bijnaam voor hem: Sepke Zonderland :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88039019
Vicky :* Ik had dinsdag ook zo'n dag...

Sorbo, hoe was isabeau gevallen? Is best hard gegaan denk ik? Hoop voor haar dat ze er weinig last van blijft houden en dat ze maar snel weer haar mooie gezichtje terug mag krijgen zonder bult en snee :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:02:23 #54
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88039328
Pff dames, zo kom ik nooit erin hier, jullie gaan zo snel! Een dag niet online geweest en meteen een heel topic gemist.
Maar heb wel alles zo goed als bijgelezen (Pfff Sorbo, dat zal schrikken zijn geweest), maar ga zo mijn bedje in, dus reageer eigenlijk niet echt meer. (Wordt tijd dat ik zwangerschapsverlof krijg, kan ik tenminste echt eens jullie proberen bij te benen :D)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88039785
Mooi lijntje Twinkly!
Bijna 10 kilo dus? Dikke prima lijkt me!

Chan, hoe is het met Timo dan?? Is hij helemaal hersteld van de operatie?

Oeh ja Sorbo, wat een vreselijke ochtend zeg...pfff
Zielig dan, dat plakgebeuren.....dikke kus dr op!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_88039980
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:27 schreef Sorbootje het volgende:
*rennen, vliegen en Isabeauty plakken*
:o Wat een ochtend! Hoe gaat het nu met haar?
pi_88040115
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:08 schreef Poppejans het volgende:
Mooie groeicurves Twinkly! Ik vind dat aflezen lastig, was hij 74 cm en ietsje onder de 10 kilo?
Zouden we nou toch verkeerd hebben gedacht vanmiddag, Wolf leek echt wel zwaarder te voelen dan Niels
Ohja, vergeten neer te zetten :)
Hij weegt 9650 gram en is 73,5 cm lang, maar de meetmevrouw vertelde dat kindjes bij haar altijd minder goed gegroeid zijn omdat zij anders meet dan haar collega :D het was inderdaad dezelfde meetvrouw als bij die knik in de lengtecurve.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88040152
Arme Isabeau..... En succes vanacht met het wakker maken.

Estrys, ik moest echt heel hard lachen om Sepke Zonderland!

Slapen jullie kindjes op het kdv ook slechter dan thuis? Hier slaapt ze zo 4 uur op een dag en daar maar 3 kwartier tot een uur, en dat maakt het avondeten er niet altijd gezelliger op.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_88040264
Netjes Twinkly! Het meten scheelt inderdaad heel erg per persoon. Minisproetje heeft bijvoorbeeld al een gigantisch groot hoofd maar toen er een keer een andere meetmevrouw was, was hij nog gigantischer dan normaal. Gelukkig was het de keer daarna weer wat normaler :P
pi_88040494
quote:
woensdag 27 oktober 2010 11:49 schreef Estrys het volgende:[/b]
JA, wat is dan het probleem? :P ;)
Geen probleem. :D Gewoon, ineens is er plek. Verbazing vooral. En oke, heel spannend toch ook. ;)
Seb de klimgeit. O+

Sorbo, wat een ochtend zeg. :o En die arme Isaboem. ;(

Fijn Miss, dat ze even kijken naar de blaasontsteking. En fijn dat je weer je meisje hebt. O+

Wat groei je mooi volgens het lijntje, Niels! En wat een stomme opmerking zeg. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88040567
Sproet-je, het komt mij als kdv-leidster bekend voor dat ze op het kdv slechter slapen als thuis. Ligt ze met een groepje kinderen in een slaapkamer?
Want dan is de kans groot dat ze elkaar wakker maken.
En er is altijd meer rumoer omheen als thuis

O ja dat meten, hier ook hoor, ging ze meten en was hij niet gegroeid, terwijl zijn kleren niet meer pastten. dus ik zei dat, meet ze overnieuw, en ja hoor 3 cm erbij! :P
pi_88040747
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O ja dat meten, hier ook hoor, ging ze meten en was hij niet gegroeid, terwijl zijn kleren niet meer pastten. dus ik zei dat, meet ze overnieuw, en ja hoor 3 cm erbij! :P
lol, dat is wel een heel verschil _O-
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88041075
Op het kdv slaapt Driekus meer, maar korter. Daar doet ie nog echt twee slaapjes en heel soms drie. Hier thuis wil ie er nog wel eens maar 1 echte slaap doen en dan tussendoor een beetje liggen dutten in box of buggy. Ik ga trouwens eens vragen of zij em wat later neer kunnen leggen in de middag. Vandaag heeft ie hier thuis geslapen van half vier tot 5 en was ie bij het eten een stuk beter te pas dan normaal. En hij wordt toch pas om half zes opgehaald, dus dat moet geen reden zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88041092
Ja dat meten is grappig, Seb was een keer een centimeter gekrompen. _O-
pi_88041176
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:33 schreef Estrys het volgende:
Ja dat meten is grappig, Seb was een keer een centimeter gekrompen. _O-
Ja maar, je moet hem ook niet in de droger gooien :N
_O-
pi_88041474
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:33 schreef mefke79 het volgende:
Op het kdv slaapt Driekus meer, maar korter. Daar doet ie nog echt twee slaapjes en heel soms drie. Hier thuis wil ie er nog wel eens maar 1 echte slaap doen en dan tussendoor een beetje liggen dutten in box of buggy. Ik ga trouwens eens vragen of zij em wat later neer kunnen leggen in de middag. Vandaag heeft ie hier thuis geslapen van half vier tot 5 en was ie bij het eten een stuk beter te pas dan normaal. En hij wordt toch pas om half zes opgehaald, dus dat moet geen reden zijn.
:o trekt hij het zolang! Thuis ligt minisproetje er om half 11 meestal al weer in.

Karin, fijn om te horen! Het zal inderdaad het rumoer zijn. Thuis zal ze na 45 minuten ook wel wakker worden maar dan is het donker en stil dus gaat ze weer slapen, bij het kdv is er veel te veel ander leuks. Volgens mij slaapt ze niet vaak met andere kindjes, ze hebben verschillende kamers waar de kleintjes liggen.
pi_88041676
dat krimpen kennen wij ook ja, Driekus is ook ooit gekrompen. Ach ja, maakt niet uit, is leuk voor de grafieken
Effe kijken of dit werkt:

pi_88041774
krimpen zie je niet terug in deze grafiek, kwestie van zelf een keer nameten want tja, als ie uit zijn kleren groeit zal ie toch wel wat langer geworden zijn.
pi_88041876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:56 schreef Raissa het volgende:
Vicky :* Ik had dinsdag ook zo'n dag...

Sorbo, hoe was isabeau gevallen? Is best hard gegaan denk ik? Hoop voor haar dat ze er weinig last van blijft houden en dat ze maar snel weer haar mooie gezichtje terug mag krijgen zonder bult en snee :)
Ze is tegen een stoel gevallen. Ze probeerde te lopen. FAIL
pi_88041924
Sproetje, hij had vandaag een raar dagje. Normaal gaat de wekker (en dus ook die van hem) om 6.15 uur. Maar omdat ik vrij was, was dat vandaag niet nodig. Dus hij heeft rond kwart voor zeven van mijn man een fles gehad (in bed). Daarna heeft ie geslapen tot tien voor negen, toen heb ik em wakker gemaakt. Vervolgens is ie wakker gebleven tot een uur of 12, heeft ie in de kinderwagen een tukkie gedaan van een half uur en toen dus door naar half vier. Normaal redt ie dat nooit, op het kdv ligt ie er geloof ik rond 10 uur al weer in. Maar goed, tegen die tijd is ie dus ook al bijna vier uur wakker normaal.
pi_88042044
Mooi hobbelgrafiekje Mefke!
Goh nog 3 slaapjes soms joh, Lars slaapt altijd maar 1 keer.
Meestal rond 13.00 uur en dan thuis 2,5 uur en bij oma 1,5 uur.
pi_88042282
die drie slaapjes hebben bijna altijd een aanwijsbare oorzaak: wakker geweest 's nachts, tandjes, koorts ed. Wordt zaterdag bij de meet ook nog leuk, na het zwemmen is meneer ook kapot. Ik hoop maar dat ie wil slapen in de trein, dan is ie een beetje wakker daar.
pi_88042530
Ohhh Isabeau toch, brokkenpiloot! Succes met de wekdienst vannacht Sorbo :O

Arme Senna, blaasontsteking is geen pretje :N

FTA, wat leuk dat Finn al zo vroeg naar de psz mag! Is daar nog een speciale reden voor? Meestal is dat pas vanaf 2-2,5 jaar.

Oeke, Ko gaat het vast helemaal geweldig vinden op het kdv, heus waar!

Met Toby gaat het op het kdv steeds beter gelukkig. Vandaag met het wegbrengen maar 3 minuten gehuild en volgens zijn juf had hij echt een topdag! Geslapen, gegeten, gespeeld... en lekker vrolijk geweest. Over 2 weken komt er een dag bij en zal hij 2 hele dagen gaan.

Twinkly, geef jij je kind echt nog drinken 's nachts?? Nou jaaaaaa zeg, no way dat Niels ooit nog gaat doorslapen nu je hem zo verwent he? Je begrijpt toch zeker wel dat het je eigen schuld is dat je zo moe bent? Mooi, dus elke keer dat je overdag aan het gapen bent zullen we je dat direct eens even flink inwrijven. Ongevraagd advies: we hebben er recht op om dat te geven als omgeving, maakt niet uit dat je er niet op zit te wachten. Moet je je kleuter maar geen borstvoeding meer geven, en al helemaal niet meer 's nachts o|O
Muuhhhh ):O
.... met gevoel voor drama....
pi_88043085
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:57 schreef Kersjes het volgende:
Moet je je kleuter tiener maar geen borstvoeding meer geven, en al helemaal niet meer 's nachts o|O
Muuhhhh ):O
Enne, proost! Melk, de witte motor!
pi_88043173
om je te troosten Twinkly, Driekus krijgt dan wel geen borstvoeding meer, maar er zijn hier momenten dat ie 's nachts ook geen water pikt en alleen stil wordt van een fles melk. Omdat ik mijn nachtrust ook nodig heb en geen zin heb in gezeur krijgt ie die fles gewoon. Tuurlijk, tis maar soms enzo. Maar kom op zeg, wat zeurt jouw cb.
pi_88043816
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:07 schreef mefke79 het volgende:
om je te troosten Twinkly, Driekus krijgt dan wel geen borstvoeding meer, maar er zijn hier momenten dat ie 's nachts ook geen water pikt en alleen stil wordt van een fles melk. Omdat ik mijn nachtrust ook nodig heb en geen zin heb in gezeur krijgt ie die fles gewoon. Tuurlijk, tis maar soms enzo. Maar kom op zeg, wat zeurt jouw cb.
In februari kreeg seb ook nog een fles 's nachts. Om precies dezelfde reden als mefke. Heb ik overigens wel bewust verzwegen voor het CB O-) somethings are better left unsaid
pi_88043859
o, ik ben niet de enige die dingen achterhoudt voor het cb.
pi_88043881
Zo, beetje bijgelezen.
Senna toch een blaasontsteking :{ hopelijk is er verder niets aan de hand. Wel fijn dat ze er zo alert op zijn en dat je snel terecht kunt!

Timo oooohjee! :D eigen wil aan het kweken?
Amélie zegt wel nee maar ik betwijfel of ze echt al doorheeft dat ze zelf ook dingen kan willen. Soms wel en soms niet.

Twinkly mooie curves!
Amélie krijgt ook nog nachtvoedingen hoor. Welliswaar geen bv meer, maar ik doe daar niet moeilijk over verder. Ze is heel grillig in wanneer ze wel en niet voor een voeding komt en vaak hangt het samen met bijvoorbeeld tandjes krijgen of weinig eten overdag. Ik ga er dan dus vanuit dat ze het gewoon nodig heeft en vind het dus niet nodig om haar dat te ontzeggen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

en de rest ben k vergeten :')
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88044147
:D Wij hebben eng speelgoed.
Net begon vanuit het niets de little people draaimolen te spelen. Eerst lachende kindjes en dan een liedje. :o
pi_88044193
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:22 schreef oeke het volgende:
Net begon vanuit het niets de little people draaimolen te spelen. Eerst lachende kindjes en dan een liedje. :o
wanna plaaaay? >:)
pi_88044208
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:07 schreef mefke79 het volgende:
Dat is toch helemaal niet erg?
Maandenlang mochten die kleintjes dag en nacht drinken, ook toen ze nog in de buik zaten en vaak zelfs volledig op verzoek, en ineens moet dat maar over zijn omdat ze een bepaalde leeftijd hebben bereikt waarop het niet meer "hoort"?
Tuurlijk zijn er ook malloten die hun dreumes een fles vla mee naar bed geven om aan te lurken "want hij vindt het zo lekker en slaapt er goed op" (van de week nog gehoord van iemand die dat doet. Het jochie is nog geen 2 jaar en heeft al 5 gaatjes in zijn gebit :'( ) maar da's heel wat anders dan een flesje melk of de borst als het kind er nog behoefte aan geeft. Op een gegeven moment verdwijnt die behoefte, ik ken weinig tieners die 's nachts nog een pak melk leegdrinken ;)
pi_88044220
quote:
ieh! >:) intruders!!
wij hebben weleens snachts gehad dat er dingen aangingen
De geesten moeten zich ook vermaken blijkbaar 8)7
pi_88044304
OMG, hij doet het weer! Ik schoot echt omhoog en mijn hart klopt in mijn keel. :o
Iedereen slaapt hier al. ;(
pi_88044438
Oeke _O-
Mijn ouders hebben een sprekende Teletubbies-bal. Er zit geen knop op, hij kan dus ook niet uit. En die begint ook vaak zomaar uit zichzelf te giechelen enzo. Yikesssss.....
pi_88044570
ON-OFF
pi_88044605
k ga hem nu inderdaad uitzetten, dit is al de vierde keer.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:36:39 #87
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88045036
Je moet je pas echt zorgen gaan maken als je de batterijen eruit hebt gehaald en hij nog steeds spontaan gaat spelen... })
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88045132
Oeke :D vet eng :')

mn zusje had ooit zoiets met de tomtom die vanuit de la ineens begon te roepen dat ze rechtsaf moest _O-
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:38:49 #89
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88045187
*ieks* zo'n raar speelgoed, wij hebben een puzzel met geluid en die begint ook wel eens 'uit het niets' te blaten of te loeien :')

Verder onthouden:
Ko gaat naar het kdv :)
Isaboem is gevallen, sterkte vannacht met het wakker maken :* (Heeft ze er zelf last van?)
Senna toch blaasontsteking, hopelijk valt het allemaal mee volgende week bij de ka...

O ja, wij hadden vanavond oppas visite van baby D. Maarten heeft hem regelmatig gezien, maar alleen bij de baby thuis. Eén keer bij ons, maar dat is alweer 2 maanden terug ofzo. Nu ging de moeder van D. weg en Maarten was helemaal van de leg, de baby hier, wij hier maar de mama van D. niet...
Gelukkig wende hij er wel aan, en ging Maarten gewoon slapen!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88045999
Spookspeelgoed. :{w

Goh Marie, dat lijkt me ook verwarrend voor Maarten, dat de mama weg was. :o
Gelukkig wende hij eraan. Gezellig een baby op bezoek. O+
pi_88046344
quote:
Ieeeks wij hadden een beertje dat steeds weer aanging en dan liedjes ging zingen :X Dan werd ik wakker met dat liedje in mijn hoofd en ik begreep maar niet waarom... Die is dus op het balkon gaan logeren. En nu hebben mijn ouders 'm (die doen alleen de batterijen erin als we op visite komen :P )
pi_88046388
Spookspeelgoed hebben we niet, wel een klein spookje op de bank dat na een uurtje wakker werd en niet meer wilde slapen. Nu maar even wachten tot AB-tijd en dan maar weer in bed proberen te leggen. En anders nog maar weer een nachtje bij ons :')

En nachtvoedingen, ach, soms wel, meestal niet. Maar als het zo is, dan krijgt ze dat. En ik zou het ook wel zeggen op het CB, maar ik hoef er gelukkig voorlopig niet meer heen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88047161
Hoi, ik ons hier officieel aanmelden. Mogen wij in de OP? '27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie'

Ons meisje is een gezellige, extraverte, aandachts-geile maar o zo lieve mini dreumes.
Ze is volgens de laatste keer CB (maandje geleden) 69 cm lang en 7,6 kilootjes zwaar. En 7 tandjes.
Qua ontwikkeling is ze lekker gemiddeld, momenteel loopt ze graag achter haar loopkarretje het hele huis door en af en toe staat ze per ongeluk 2 sec. los.
Ze is heel erg in de 'wijs' en 'geef' fase (alles aan je geven en alles delen). Ook kan ze luchtkusjes geven als je om een kusje vraagt, of je krijgt een lik over je wang.
De allerleukste ontwikkeling van deze week vind ik nog wel dat ze weer knuffeliger wordt, dat heb ik wel echt gemist.

Momenteel wil ze al dagen niet drinken ik krijg er met moeite 200cc in per dag, dus vrijdag waarschijnlijk toch maar even naar de dokter.

Tot slot nog een foto van het olijke ding.

Pakjes uitpakken vandaag

En gewoon ons schatje zoals ze is
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_88048751
Wickie en Mette, welkom! Wat heerlijk al dat knuffelen. O+

Miss, hopelijk slaapt Senna goed vannacht. :z

Ko is erg druk in zijn slaap vanavond, steeds wakker en kletsen.
Ik hoop dat hij lekker doorslaapt.
pi_88055409
wickie en Mette welkom *O* Wat een lief snoetje heeft Mette O+ En wat een fijn meisje, met 69 cm en 7,6 kg!

heeft Ko een beetje geslapen, oeke?

Senna heeft zich na de AB netjes in bed laten leggen. Wel werd ze om 3 uur wakker, wilde wat drinken, maar daarna niet meer alleen terug in bed, dus is ze alsnog bij ons beland. Maar ach, we liggen alledrie ruim genoeg en slapen prima, dus echt een probleem vind ik het niet :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88055468
*O* Welkom Wickie en Mette! *O*

Tess was gisteravond helemaal overstuur en ze was totaal neit te troosten. M. en ik waren er niet maar toen we thuis kwamen hoorde we haar beneden al brullen. Ze heeft ruim een uur bij ons in bed gezeten en toen heb ik haar naar haar eigen bed gelegd en heeft ze zowaar de hele nacht geslapen :D Ze grijpt steeds naar haar oortje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88055497
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 07:43 schreef miss_sly het volgende:
heeft Ko een beetje geslapen, oeke?
Ja, hij sliep gelukkig wel door, al klonk hij als een pruttelend koffiepotje.
Om 5.30 was hij wakker en nu slaapt hij weer. }:| Nu ben ik wakker.

Hoeveel dagen AB moet Senna nog? Fijn dat het geven ervan weer goed ging.

Arme Tess, misschien oorontsteking? Gelukkig wel een goede nacht gehad uiteindelijk. :)
pi_88055788
Welom Mette En Wickie! Gezellig dat jullie hier mee komen praten! En wat is het een blij ding, die dame van je!

Vicky, sneu dat Tess zo overstuur was! Maar ja, jullie hadden haar ook alleen thuis gelaten :P:P

Miss, als het Senna helpt om te slapen (en jullie dus ook) dan is er toch niks mis mee?

Hier is alles goed gegaan. We hebben elkaar afgewisseld, dus best prima geslapen. En Isabeau sliep als een roosje. Was af en toe moeilijk wakker te krijgen, maar dat was gewoon omdat ze diep sliep. Als ze eenmaal wakker was (booi booi papapapapa lamp! Klok! AAAAAI klaaaar) was ze ook helder en alert. Niks aan het handje dus! Ze is nu weer lekker op het kdv aan het spelen.
pi_88055797
Mogge Oeke! Koffie? :)
pi_88055821
wickie en Mette zijn er *O* Wat een leuke foto's, ook in het grote baby'tjestopic! Ik ben zo benieuwd wat er in dat pakje zat :D

Sorbootje hoe ging het vannacht met Isabeau?

Arme Tess, klinkt inderdaad als oorpijn of een doorkomende kies. Gelukkig wel goed geslapen.

Senna kruip maar lekker bij papa en mama hoor, groot gelijk :* gelukkig ging de AB goed.

Kobus, knorrepotje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')