abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:29:09 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88138811
Wat een stompzinnige discussie. Als huurder met bovenmodaal inkomen minder dan 500 euro per maand betalen is je toch wel duidelijk dat je eigenlijk niet op je plek zit? En als koper snap je toch ook dat HRA gewoon een verkapte subsidievorm is?

En als huurder EN koper snap je toch dat je persoonlijke voordeel de reden is dat de huizenmarkt vast zit?
pi_88138850
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 13:16 schreef xenobinol het volgende:
Als de economie hapert ga ik gewoon lekker in een caravan wonen zonder dat schuldeisers mij achter de broek aan lopen :')
Pas als de schuldeisers mij 'achter de broek aanlopen' is het wellicht tijd om aan een caravan te gaan denken. Niet eerder. :P

Er is niemand die geld van me krijgt. Althans, niet gemakkelijk... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_88138919
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:50 schreef inXs het volgende:

[..]

Ik breng je tv wel terug hoor, als je daarom vraagt, maak je maar niet druk. Het is alleen wat lastiger om een huis in je binnenzak mee te nemen. Feit blijft dat je zonder toestemming iemands eigendom inneemt, of het nou al 10 jaar leeg staat of niet.
Nou... de inzichten daarover zijn wel eens anders geweest. Maar goed stel dat je heel principieel wilt zijn, je woont in een land waar al het ontroerend goed opgekocht is door buitenlanders die slechts 1 keer in de 10 jaar gebruik komen maken van hun eigendom. Nergens kan jij als autochtoon woonruimte krijgen, want al het andere is bezet. Je hebt gevraagd of je van ze mocht huren? Mocht niet.... rot op vuile pauper... was het antwoord. Nu.... jij verkeerd in de situatie dat je geen woonruimte kan krijgen terwijl er een overvloed van ongebruikte woonruimte is. Jij.... met jouw sterk ontwikkelde principes van eigendom = eigendom prakkiseert er niet over om de leegstaande ruimte te kraken. Want jij woont dan nog liever onder een brug. Nu kun je als tegenargument gebruiken dat dit wel een extreme situatie is, of dat je gaat emigreren naar een ander land etc.. maar soms moet je de limieten opzoeken om er achter te komen waarom iets goed of fout is. Als kraken fout is dan is het leeg laten staan van geschikte woonruimte ook fout. Dat de wetgever het hier mee eens is komt tot uiting dat er tegenwoordig een boete opgelegd kan worden aan eigenaren die hun pand onbewoond laten. Er is dus wel erkenning voor dit feit, ik vind de sanctie echter wat afgezwakt. Kennelijk vind men een boete minder erg dan een leuk setje krakers voor de open haard.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88138965
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat een stompzinnige discussie. Als huurder met bovenmodaal inkomen minder dan 500 euro per maand betalen is je toch wel duidelijk dat je eigenlijk niet op je plek zit? En als koper snap je toch ook dat HRA gewoon een verkapte subsidievorm is?

En als huurder EN koper snap je toch dat je persoonlijke voordeel de reden is dat de huizenmarkt vast zit?
Tuurlijk snappen we dat. Alleen is het blijkbaar voor sommige mensen heerlijk om te generaliseren. Alle kopers zijn leentokkies en alle huurders zijn subsidiehoeren. Heerlijk simpel toch als je zo je leven kan inrichten? Lekker zwart/wit.
pi_88139023
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou... de inzichten daarover zijn wel eens anders geweest. Maar goed stel dat je heel principieel wilt zijn, je woont in een land waar al het ontroerend goed opgekocht is door buitenlanders die slechts 1 keer in de 10 jaar gebruik komen maken van hun eigendom. Nergens kan jij als autochtoon woonruimte krijgen, want al het andere is bezet. Je hebt gevraagd of je van ze mocht huren? Mocht niet.... rot op vuile pauper... was het antwoord. Nu.... jij verkeerd in de situatie dat je geen woonruimte kan krijgen terwijl er een overvloed van ongebruikte woonruimte is. Jij.... met jouw sterk ontwikkelde principes van eigendom = eigendom prakkiseert er niet over om de leegstaande ruimte te kraken. Want jij woont dan nog liever onder een brug. Nu kun je als tegenargument gebruiken dat dit wel een extreme situatie is, of dat je gaat emigreren naar een ander land etc.. maar soms moet je de limieten opzoeken om er achter te komen waarom iets goed of fout is. Als kraken fout is dan is het leeg laten staan van geschikte woonruimte ook fout. Dat de wetgever het hier mee eens is komt tot uiting dat er tegenwoordig een boete opgelegd kan worden aan eigenaren die hun pand onbewoond laten. Er is dus wel erkenning voor dit feit, ik vind de sanctie echter wat afgezwakt. Kennelijk vind men een boete minder erg dan een leuk setje krakers voor de open haard.
Het heft in eigen hand nemen is altijd fout. Maar goed die krakersdiscussie is al beslecht, laten we daar niet teveel op ingaan.
pi_88139078
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 13:33 schreef Scorpie het volgende:
Alle kopers zijn leentokkies
Je vergeet nog dat we ook allemaal 'tot onze oogkassen' in de schulden zitten. :Y
pi_88139251
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 13:21 schreef Scorpie het volgende:
De scheefhuurders houden wel de doorstroom tegen, iets wat de HRA-mensen niet doen.....
Hoe gaat dat in zijn werk dan? Ik wil er even aan toe voegen dat de koopmarkt op zijn gat licht omdat de leentokkies niet nog meer kunnen lenen... De HRA heeft dus geen invloed meer op de verdere kredietexpansie, de enige optie is gratis geld lenen een nog grotere leentokkies.

quote:
Dan kijk je niet goed genoeg.
Uiteraard ben jij goed bekend met mijn regio en geloof ik je op je woord :')

quote:
Ja, want jij zal natuurlijk gewoon je baan houden, jij bent de uitzondering..........face it; iedereen wordt geraakt als de economie in een dipje zit.
Prima.... geen probleem. Ik ga gewoon in een stacaravan wonen en kan nog wel een paar jaartjes leven van mijn spaargeld. Overigens zit mijn werkgever niet in Nederland, dus als hier de economie in elkaar stort merk ik daar niet zo heel erg veel van. Hoogstens zal ik regelmatig paupers moeten neerschieten die mijn aardappels uit de grond proberen te trekken :D

quote:
Ik geniet er prima van. Dat jij het niet uit kan staan dat je nog steeds niet genoeg verdient om een huis te kopen ligt niet aan mij maar aan je eigen (on)vermogen. Ik zit hier prima in mijn koophuis zonder een centje risico en ik durf wel te beweren dat ik het economisch gezien stukken beter voor elkaar heb dan Jan Modaal in zijn huurhuisje die denkt te weten hoe de markt in elkaar zit.
:')

Prachtig dat jij zo'n fantastisch leven hebt, in tegenstelling tot wat jij denkt gun ik het je van harte :)

quote:
Maar blijf vooral generaliseren met je 'leentokkies' gedoe, ik spreek je over 2 jaar wel weer als je erachter komt dat je zit te hopen en te wachten op een situatie die nooit zal gaan voorkomen, zoals je nu al 3 jaar voorschrijft. Tegen die tijd zal ik misschien wel aan het rondkijken zijn voor een groter huis, voor dezelfde maandlasten, of blijf ik lekker zitten waar ik zit. Who knows, niemand die me kan dwingen te verhuizen naar iets anders toe :)
Deze crisis was toch ook 'onvoorspelbaar' niet? Maar goed.... ik beweer dat de zeep voorlopig op is en er hele andere problemen aan de horizon liggen dan de 'crisis' op de vastgoedmarkt.
I'll sing you a lullaby.
pi_88139414
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in zijn werk dan? Ik wil er even aan toe voegen dat de koopmarkt op zijn gat licht omdat de leentokkies niet nog meer kunnen lenen... De HRA heeft dus geen invloed meer op de verdere kredietexpansie, de enige optie is gratis geld lenen een nog grotere leentokkies.
Heel simpel; mensen blijven zitten in sociale huurwoningen die eigenlijk al lang door hadden moeten stromen naar een andere huurwoning om op die manier plaats te maken voor mensen die de sociale huurwoning nodig hebben. In plaats daarvan blijft men zitten en krijgen voornamelijk starters en mensen met een laag inkomen die sowieso kansloos zijn op de kopersmarkt geen voet aan de grond in de sociale huursector.

quote:
Uiteraard ben jij goed bekend met mijn regio en geloof ik je op je woord :')
Ik vind dat altijd zo`n nonsens, mensen kunnen nooit iets 'beters' vinden dan wat ze nu hebben. Voer voor dat TV-programma genaamd de 'TV-makelaar'.

quote:
Prima.... geen probleem. Ik ga gewoon in een stacaravan wonen en kan nog wel een paar jaartjes leven van mijn spaargeld. Overigens zit mijn werkgever niet in Nederland, dus als hier de economie in elkaar stort merk ik daar niet zo heel erg veel van. Hoogstens zal ik regelmatig paupers moeten neerschieten die mijn aardappels uit de grond proberen te trekken :D
Dat moet ik dan maar van je aannemen :')

quote:
Prachtig dat jij zo'n fantastisch leven hebt, in tegenstelling tot wat jij denkt gun ik het je van harte :)
Tja, dit is een schril contrast tegenover de tot zijn oogballen in de schulden stekende leentokkie wat een beetje jouw vlaggenschip is he?

quote:
Deze crisis was toch ook 'onvoorspelbaar' niet? Maar goed.... ik beweer dat de zeep voorlopig op is en er hele andere problemen aan de horizon liggen dan de 'crisis' op de vastgoedmarkt.
Deze crisis was wel degelijk voorspelbaar, net zoals de volgende crisis dat gaat worden. De hele fraud die in de US nu aan het licht komt kan nog wel eens heel hard gaan aankomen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:36:43 #209
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_88142408
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:45 schreef Scorpie het volgende:

Ik vind dat altijd zo`n nonsens, mensen kunnen nooit iets 'beters' vinden dan wat ze nu hebben. Voer voor dat TV-programma genaamd de 'TV-makelaar'.

Dat zegt hij niet. Hij zegt dat hij voor hetzelfde geld niets beters kan vinden. Zelfde probleem heb ik ook. Hell, zelfs voor 50% meer maandlasten lever ik nog woongenot in.

Nog los van het feit dat ik als 40'er met diabetes sowieso een probleem zal krijgen met een hypotheek rondkrijgen.
pi_88147543
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 11:20 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ben met 13,8 % begonnen en uiteindelijk op ruim 11,5 % gisteren onder de vraagprijs uitgekomen. Het kan dus wel. :) Waren in 2 dagen eruit, maar ze moeten wel willen natuurlijk anders houdt het op.
makelaar gebeld, nee een belachelijk bod en huis werd niet verkocht onder de 450 (op een prijs van 474)...

ff beraden wat we nu gaan doen
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:05:42 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_88148409
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 18:38 schreef trekker25 het volgende:

[..]

makelaar gebeld, nee een belachelijk bod en huis werd niet verkocht onder de 450 (op een prijs van 474)...

Heb je meerdere huizen op het oog? Of wil je per se deze ene?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_88149010
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 18:38 schreef trekker25 het volgende:[/b]

[..]

Ff een briefje met je bod in de bus bij de eigenaren.

Wat een belachelijk bod is bepaalt de makelaar niet, maar de markt.
pi_88150533
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heb je meerdere huizen op het oog? Of wil je per se deze ene?
omdat we 1 dorp aanhouden is er eigenlijk geen andere optie... (500 m2 grond en groter, 200m2 woon oppervlakte en vrijstaand en weinig kluswerk)

die mensen hoeven denk ik niet zo dringend weg, dus kijken wat we gaan doen
pi_88150553
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 19:26 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

die makelaar heeft dat bod echt evengoed wel doorgespeeld, al meldt hij dat het idioot en een aanfluiting is...
pi_88150603
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:06 schreef trekker25 het volgende:

[..]

omdat we 1 dorp aanhouden is er eigenlijk geen andere optie... (500 m2 grond en groter, 200m2 woon oppervlakte en vrijstaand en weinig kluswerk)

die mensen hoeven denk ik niet zo dringend weg, dus kijken wat we gaan doen
Het volgende dorp is te ver met de trekker?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2010 20:08:51 ]
pi_88150723
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het volgende dorp is te ver met de trekker?
neuh alleen geen zin om te fietsen voor lokale bier aangelegenheden :)
pi_88151012
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:12 schreef trekker25 het volgende:

[..]

neuh alleen geen zin om te fietsen voor lokale bier aangelegenheden :)
Je woont er dus al, dan is 't kwestie van geduld hebben en komen er steeds meer mooie vrijstaande huizen vrij door de vergrijzing of heb je haast?
pi_88152126
ja al 3 jaar aan het kijken en nu is het langzaam genoeg... komen denk ik niet heel veel vrijstaande huizen bij op korte termijn want zoveel is er niet... (of ouwe ouwe meuk voor helemaal teveel geld)
pi_88152326
Oude meuk wordt vanzelf goedkoper, platgooien,, vergunning aanvragen voor bouw 4x nieuwbouw en je hebt op het grootste stuk een vrijstaande keet voor nop.
pi_88152475
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:07 schreef trekker25 het volgende:

[..]

die makelaar heeft dat bod echt evengoed wel doorgespeeld,
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_88152677
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:59 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Goede vraag.
pi_88153431
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:55 schreef sig000 het volgende:
Oude meuk wordt vanzelf goedkoper, platgooien,, vergunning aanvragen voor bouw 4x nieuwbouw en je hebt op het grootste stuk een vrijstaande keet voor nop.
ja, voor nop willen we het allemaal wel :)

ofwel: overdrijven is ook een kunst.
pi_88153502
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 20:59 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Waarom ga je ervan uit dat ie dat niet gedaan zou hebben.

Wat heeft een makelaar daarbij te winnen? Alleen maar te verliezen. Dus geeft hij dat bod door met het advies om er geen tijd aan te spenderen totdat er een bod komt wat een reele kans op overeenstemming biedt.

Geloof me dat een makelaar het niet uitmaakt welke prijs het wordt, zolang het maar verkocht is. Die heeft echt geen last van zijn ego, hoor (in tegenstelling tot anderen) ;)
pi_88154346
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat heeft een makelaar daarbij te winnen? Alleen maar te verliezen. Dus geeft hij dat bod door met het advies om er geen tijd aan te spenderen totdat er een bod komt wat een reele kans op overeenstemming biedt.

Geloof me dat een makelaar het niet uitmaakt welke prijs het wordt, zolang het maar verkocht is. Die heeft echt geen last van zijn ego, hoor (in tegenstelling tot anderen) ;)
Je komt nogal naïef over. Daarbij geloof ik je ook niet, omdat ik uit eerste hand weet dat het toch echt anders werkt.

De eerste makelaar die geen last van zijn ego heeft, moet ik overigens nog tegenkomen.
pi_88156246
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Pink_slip het volgende:

Je komt nogal naïef over. Daarbij geloof ik je ook niet, omdat ik uit eerste hand weet dat het toch echt anders werkt.

De eerste makelaar die geen last van zijn ego heeft, moet ik overigens nog tegenkomen.
Makelaars willen best een klant adviseren op een laag bod in te gaan, vooral als het een laag bod uitgebracht is door een vriendje of iemand die heeft toegezegd dat deze dan ook zijn huis door hem/haar laat verkopen. Makelaars zijn gewoon niet te vertrouwen, die zouden hun eigen schoonmoeder nog verkopen tegen een afbraakprijs :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88157044
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Makelaars willen best een klant adviseren op een laag bod in te gaan, vooral als het een laag bod uitgebracht is door een vriendje of iemand die heeft toegezegd dat deze dan ook zijn huis door hem/haar laat verkopen.
Uiteraard. Dan wel.
quote:
Makelaars zijn gewoon niet te vertrouwen, die zouden hun eigen schoonmoeder nog verkopen tegen een afbraakprijs :')
Nou, m'n schoonmoeder zou ik ook gratis wegdoen. M'n eigen moeder daarentegen...
pi_88160638
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Pink_slip het volgende:
De eerste makelaar die zijn ego boven zijn provisie stelt moet nog geboren worden bedoel je....
pi_88160667
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:25 schreef Pink_slip het volgende:
Nou, m'n schoonmoeder zou ik ook gratis wegdoen. M'n eigen moeder daarentegen...
Je schoonmoeder zit zeker in een koophuis.... :o
pi_88160775
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tuurlijk speelt die alles door, waarom zou die een laag bod tegen houden. als de verkopers zich er in kunnen vinden, hij wil gewoon geld zien...

maarja het is of niks doen en half jaar wachten of omhoog gaan...
pi_88161633
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen makelaar te vinden die potentiele provisie door zijn eigen neus boort. Dat is pas naief denken.
pi_88165334
quote:
13s.gif Op zondag 31 oktober 2010 01:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen makelaar te vinden die potentiele provisie door zijn eigen neus boort. Dat is pas naief denken.
Als jij denkt dat bepaalde zaken niet gebeuren omdat jij ze niet logisch vindt, dan kun je het nog weleens mis hebben. Ik vind het ook niet logisch als een makelaar dat zou doen. Toch gebeurt het.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:14:27 #232
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166038
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 19:26 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Ik heb mijn makelaar ook verteld dat een bod van 10.000 lager niet door hoeft te worden gegeven (ik was toen zelf 18.000 gezekt en zei erbij dat lager dan 10 onder de vraagprijs ik niet hoef te horen, zonde van de moeite). Dus mijn makelaar kon dat ook meteen doorgeven.
Wordt het helemaal lage als je dan briefjes in je bus gaat krijgen. Lekker wanhopig, val je wel door de mand met je interesse...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:15:41 #233
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166050
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:55 schreef sig000 het volgende:
Wow, waarom doet niet iedereen dat? Het is zo makkelijk he...
and made it rain upward
pi_88166056
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik heb mijn makelaar ook verteld dat een bod van 10.000 lager niet door hoeft te worden gegeven (ik was toen zelf 18.000 gezekt en zei erbij dat lager dan 10 onder de vraagprijs ik niet hoef te horen, zonde van de moeite). Dus mijn makelaar kon dat ook meteen doorgeven.
Wordt het helemaal lage als je dan briefjes in je bus gaat krijgen. Lekker wanhopig, val je wel door de mand met je interesse...
Och, het is gewoon handel. Als jij niet wilt reageren, reageer je lekker niet.
pi_88166170
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 09:20 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Als jij denkt dat bepaalde zaken niet gebeuren omdat jij ze niet logisch vindt, dan kun je het nog weleens mis hebben. Ik vind het ook niet logisch als een makelaar dat zou doen. Toch gebeurt het.
Ja, en als geel groen is, is het niet meer geel. Kortom; je opmerking slaat kant noch wal. En het haalt al helemaal mijn argument niet onderuit. Geef nou gewoon eens 1 reden waarom dit zou gebeuren. 1tje maar. 1tje waar we wat mee kunnen. En nee, kom niet aan met je 'ik heb vriendjes als makelaar' act, want dat geloof ik namelijk niet.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2010 10:24:59 ]
pi_88166232
quote:
13s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, en als geel groen is, is het niet meer geel. Kortom; je opmerking slaat kant noch wal. En het haalt al helemaal mijn argument niet onderuit. Geef nou gewoon eens 1 reden waarom dit zou gebeuren. 1tje maar. 1tje waar we wat mee kunnen. En nee, kom niet aan met je 'ik heb vriendjes als makelaar' act, want dat geloof ik namelijk niet.
Wat boeit mij het nou waarom het gebeurt. Ga het een makelaar vragen ofzo. Feit is dát het gebeurt.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:32:02 #237
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166304
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:16 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Idd, maar als ik dan ene briefje in de bus krijg moet ik toch wel lachen. En dan is de afzender best bereid er nog wat bij te doen. Hij wil nl wel erg graag, gezien het briefje.
and made it rain upward
pi_88166378
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Idd, maar als ik dan ene briefje in de bus krijg moet ik toch wel lachen. En dan is de afzender best bereid er nog wat bij te doen. Hij wil nl wel erg graag, gezien het briefje.
Jij moet lachen. Een ander krijgt misschien tranen in de ogen van ontroering en blijdschap, omdat er na 5 jaar van pure armoede en bittere ellende nu eindelijk eens iemand interesse toont voor zijn te hoog geprijsde krot paleisje.
pi_88166406
Hé maar Sjabba, heb jij je huis nou eigenlijk al verkocht?
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:40:03 #240
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166452
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:35 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Jij moet lachen. Een ander krijgt misschien tranen in de ogen van ontroering en blijdschap, omdat er na 5 jaar van pure armoede en bittere ellende nu eindelijk eens iemand interesse toont voor zijn te hoog geprijsde krot paleisje.
:? Diegene zou dan toch geen minimum aan zijn makelaar doorgeven?

Feit is dat de makelaar echt wel op de hoogte is van een eventueel minimum en dat als je bod wordt afgewezen briefjes kansloos zijn... Kan je ineens over dure krotjes gana praten maar je wijkt af.

Bod wordt afgewezen zonder tegen bod is gewoon pech, dan moet je gewoon verder kijken of stevig in je schoenen staan en na een paar weken nog eens een bod doen...
and made it rain upward
pi_88166512
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

:? Diegene zou dan toch geen minimum aan zijn makelaar doorgeven?
:? Daar gaat het hier toch helemaal niet om?

Het gaat om makelaars die hun eigen minimum stellen, dat afwijkt van hun klanten, en een bod niet doorgeven als dat wel zou moeten.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:49:03 #242
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166626
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:37 schreef Pink_slip het volgende:
Hé maar Sjabba, heb jij je huis nou eigenlijk al verkocht?
Passeert morgen. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen tijd. Druk bezig met verhuizen en alles wat erbij hoort.
and made it rain upward
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:49:59 #243
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166644
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:42 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

:? Daar gaat het hier toch helemaal niet om?

Het gaat om makelaars die hun eigen minimum stellen, dat afwijkt van hun klanten, en een bod niet doorgeven als dat wel zou moeten.
Voor dat soort makelaars is de huidige situatie wel goed, want die vallen nu keihard door de mand. Een schifting is wel op zijn plaats in die beroepsgroep.
and made it rain upward
pi_88166668
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:

Passeert morgen. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen tijd. Druk bezig met verhuizen en alles wat erbij hoort.
En nu? Heb je wat anders gekocht of ben je gaan huren?
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:56:20 #245
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88166762
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En nu? Heb je wat anders gekocht of ben je gaan huren?
Huren is alleen aantrekkelijk als je ooit in een sociale huurwoning bent gestapt. Hier heb je een wachtlijst van 3 a 4 jaar. Dan heb je een beetje private verhuur maar dna betaal je voor hetzelfde aan huur wat ik nu kwijt ben aan aflossing en rente. Tevens is er gewoon niet veel beschikbaar.

En ik heb dit nu lekker kunnen verbouwen naar mijn zin, (ook niet alles wat ik heb wel een budget).
and made it rain upward
pi_88166943
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:56 schreef Sjabba het volgende:
En ik heb dit nu lekker kunnen verbouwen naar mijn zin, (ook niet alles wat ik heb wel een budget).
Yep. Ik weet wat je bedoelt. Nadat ik mijn eerste huis had verkocht (in 2002) ben ik 3 jaar gaan huren. (Eigenlijk kwam dat alleen maar doordat ik inmiddels was gaan samenwonen, en zij woonde in een huurhuis). Van de hier alom bejubelde 'vrijheid' als huurder heb ik echter niks gemerkt.

Ik had 1001 ideeën, maar je mag vrijwel niets in een huurwoning. En als het wel mag moet je het vaak in de oude staat terugbrengen als je vertrekt.

Dus heb ik in begin 2005 maar weer een huis gekocht zodat ik wel een en ander exact naar wens kon verbouwen. Maar ook ik heb geen onbeperkte middellen, en ik weiger om mijn hypotheek te verhogen voor een verbouwing, dus al met al ben ik nu pas eindelijk klaar. ^O^
pi_88167014
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gefeliciteerd dan. Je bent één van de uitverkorenen./
pi_88167306
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:16 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat hij dus gedaan heeft ;)
Het is natuurlijk wel zo dat als de markt niet bereid is je prijs te betalen je nooit van je huis afkomt. Maar je hoeft ook niet te verhuizen natuurlijk.
I'll sing you a lullaby.
pi_88167358
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het kan ook een final offer zijn dat de aannemer niet had willen doorgeven op last van de opdrachtgever :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88167382
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat hij dus gedaan heeft ;)
Het is natuurlijk wel zo dat als de markt niet bereid is je prijs te betalen je nooit van je huis afkomt. Maar je hoeft ook niet te verhuizen natuurlijk.
Sommige mensen hoeven inderdaad niet per se te verhuizen. Andere mensen zitten op wat hetere kolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')