Uiteraard. Dan wel.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Makelaars willen best een klant adviseren op een laag bod in te gaan, vooral als het een laag bod uitgebracht is door een vriendje of iemand die heeft toegezegd dat deze dan ook zijn huis door hem/haar laat verkopen.
Nou, m'n schoonmoeder zou ik ook gratis wegdoen. M'n eigen moeder daarentegen...quote:Makelaars zijn gewoon niet te vertrouwen, die zouden hun eigen schoonmoeder nog verkopen tegen een afbraakprijs
De eerste makelaar die zijn ego boven zijn provisie stelt moet nog geboren worden bedoel je....quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Pink_slip het volgende:
De eerste makelaar die geen last van zijn ego heeft, moet ik overigens nog tegenkomen.
Je schoonmoeder zit zeker in een koophuis....quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 23:25 schreef Pink_slip het volgende:
Nou, m'n schoonmoeder zou ik ook gratis wegdoen. M'n eigen moeder daarentegen...
tuurlijk speelt die alles door, waarom zou die een laag bod tegen houden. als de verkopers zich er in kunnen vinden, hij wil gewoon geld zien...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat ie dat niet gedaan zou hebben.
Wat heeft een makelaar daarbij te winnen? Alleen maar te verliezen. Dus geeft hij dat bod door met het advies om er geen tijd aan te spenderen totdat er een bod komt wat een reele kans op overeenstemming biedt.
Geloof me dat een makelaar het niet uitmaakt welke prijs het wordt, zolang het maar verkocht is. Die heeft echt geen last van zijn ego, hoor (in tegenstelling tot anderen)
Onzin. Er is geen makelaar te vinden die potentiele provisie door zijn eigen neus boort. Dat is pas naief denken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:59 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Je komt nogal naïef over. Daarbij geloof ik je ook niet, omdat ik uit eerste hand weet dat het toch echt anders werkt.
De eerste makelaar die geen last van zijn ego heeft, moet ik overigens nog tegenkomen.
Als jij denkt dat bepaalde zaken niet gebeuren omdat jij ze niet logisch vindt, dan kun je het nog weleens mis hebben. Ik vind het ook niet logisch als een makelaar dat zou doen. Toch gebeurt het.quote:Op zondag 31 oktober 2010 01:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Onzin. Er is geen makelaar te vinden die potentiele provisie door zijn eigen neus boort. Dat is pas naief denken.
Ik heb mijn makelaar ook verteld dat een bod van 10.000 lager niet door hoeft te worden gegeven (ik was toen zelf 18.000 gezekt en zei erbij dat lager dan 10 onder de vraagprijs ik niet hoef te horen, zonde van de moeite). Dus mijn makelaar kon dat ook meteen doorgeven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:26 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Ff een briefje met je bod in de bus bij de eigenaren.
Wat een belachelijk bod is bepaalt de makelaar niet, maar de markt.
Wow, waarom doet niet iedereen dat? Het is zo makkelijk he...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:55 schreef sig000 het volgende:
Oude meuk wordt vanzelf goedkoper, platgooien,, vergunning aanvragen voor bouw 4x nieuwbouw en je hebt op het grootste stuk een vrijstaande keet voor nop.
Och, het is gewoon handel. Als jij niet wilt reageren, reageer je lekker niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik heb mijn makelaar ook verteld dat een bod van 10.000 lager niet door hoeft te worden gegeven (ik was toen zelf 18.000 gezekt en zei erbij dat lager dan 10 onder de vraagprijs ik niet hoef te horen, zonde van de moeite). Dus mijn makelaar kon dat ook meteen doorgeven.
Wordt het helemaal lage als je dan briefjes in je bus gaat krijgen. Lekker wanhopig, val je wel door de mand met je interesse...
Ja, en als geel groen is, is het niet meer geel. Kortom; je opmerking slaat kant noch wal. En het haalt al helemaal mijn argument niet onderuit. Geef nou gewoon eens 1 reden waarom dit zou gebeuren. 1tje maar. 1tje waar we wat mee kunnen. En nee, kom niet aan met je 'ik heb vriendjes als makelaar' act, want dat geloof ik namelijk niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:20 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Als jij denkt dat bepaalde zaken niet gebeuren omdat jij ze niet logisch vindt, dan kun je het nog weleens mis hebben. Ik vind het ook niet logisch als een makelaar dat zou doen. Toch gebeurt het.
Wat boeit mij het nou waarom het gebeurt. Ga het een makelaar vragen ofzo. Feit is dát het gebeurt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, en als geel groen is, is het niet meer geel. Kortom; je opmerking slaat kant noch wal. En het haalt al helemaal mijn argument niet onderuit. Geef nou gewoon eens 1 reden waarom dit zou gebeuren. 1tje maar. 1tje waar we wat mee kunnen. En nee, kom niet aan met je 'ik heb vriendjes als makelaar' act, want dat geloof ik namelijk niet.
Idd, maar als ik dan ene briefje in de bus krijg moet ik toch wel lachen. En dan is de afzender best bereid er nog wat bij te doen. Hij wil nl wel erg graag, gezien het briefje.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:16 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Och, het is gewoon handel. Als jij niet wilt reageren, reageer je lekker niet.
Jij moet lachen. Een ander krijgt misschien tranen in de ogen van ontroering en blijdschap, omdat er na 5 jaar van pure armoede en bittere ellende nu eindelijk eens iemand interesse toont voor zijn te hoog geprijsde krot paleisje.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd, maar als ik dan ene briefje in de bus krijg moet ik toch wel lachen. En dan is de afzender best bereid er nog wat bij te doen. Hij wil nl wel erg graag, gezien het briefje.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:35 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Jij moet lachen. Een ander krijgt misschien tranen in de ogen van ontroering en blijdschap, omdat er na 5 jaar van pure armoede en bittere ellende nu eindelijk eens iemand interesse toont voor zijn te hoog geprijsde krot paleisje.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Diegene zou dan toch geen minimum aan zijn makelaar doorgeven?
Passeert morgen. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen tijd. Druk bezig met verhuizen en alles wat erbij hoort.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:37 schreef Pink_slip het volgende:
Hé maar Sjabba, heb jij je huis nou eigenlijk al verkocht?
Voor dat soort makelaars is de huidige situatie wel goed, want die vallen nu keihard door de mand. Een schifting is wel op zijn plaats in die beroepsgroep.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:42 schreef Pink_slip het volgende:
[..]Daar gaat het hier toch helemaal niet om?
Het gaat om makelaars die hun eigen minimum stellen, dat afwijkt van hun klanten, en een bod niet doorgeven als dat wel zou moeten.
En nu? Heb je wat anders gekocht of ben je gaan huren?quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:
Passeert morgen. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen tijd. Druk bezig met verhuizen en alles wat erbij hoort.
Huren is alleen aantrekkelijk als je ooit in een sociale huurwoning bent gestapt. Hier heb je een wachtlijst van 3 a 4 jaar. Dan heb je een beetje private verhuur maar dna betaal je voor hetzelfde aan huur wat ik nu kwijt ben aan aflossing en rente. Tevens is er gewoon niet veel beschikbaar.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En nu? Heb je wat anders gekocht of ben je gaan huren?
Yep. Ik weet wat je bedoelt. Nadat ik mijn eerste huis had verkocht (in 2002) ben ik 3 jaar gaan huren. (Eigenlijk kwam dat alleen maar doordat ik inmiddels was gaan samenwonen, en zij woonde in een huurhuis). Van de hier alom bejubelde 'vrijheid' als huurder heb ik echter niks gemerkt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:56 schreef Sjabba het volgende:
En ik heb dit nu lekker kunnen verbouwen naar mijn zin, (ook niet alles wat ik heb wel een budget).
Gefeliciteerd dan. Je bent één van de uitverkorenen./quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:49 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Passeert morgen. Vandaar mijn afwezigheid afgelopen tijd. Druk bezig met verhuizen en alles wat erbij hoort.
En dat is dus precies wat hij dus gedaan heeftquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:16 schreef Pink_slip het volgende:
[..]
Och, het is gewoon handel. Als jij niet wilt reageren, reageer je lekker niet.
Het kan ook een final offer zijn dat de aannemer niet had willen doorgeven op last van de opdrachtgeverquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Idd, maar als ik dan ene briefje in de bus krijg moet ik toch wel lachen. En dan is de afzender best bereid er nog wat bij te doen. Hij wil nl wel erg graag, gezien het briefje.
Sommige mensen hoeven inderdaad niet per se te verhuizen. Andere mensen zitten op wat hetere kolen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat hij dus gedaan heeft![]()
Het is natuurlijk wel zo dat als de markt niet bereid is je prijs te betalen je nooit van je huis afkomt. Maar je hoeft ook niet te verhuizen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |