quote:Gut ja volgens de letter van de wet wel, maar je kan ook overdrijven zeg. JezusOp dinsdag 26 oktober 2010 21:34 schreef 92Merel het volgende:
Het is verkrachting, dus ze kan hem aangeven.
Hoe reageerde de vrouw?
quote:Zou het zelf ook wat overdreven vinden, maar officieel..Op dinsdag 26 oktober 2010 21:37 schreef Loveless85 het volgende:
Gut ja volgens de letter van de wet wel, maar je kan ook overdrijven zeg. Jezus
quote:Wat is er mis met een gesprek, serieusOp dinsdag 26 oktober 2010 21:39 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Zou het zelf ook wat overdreven vinden, maar officieel..![]()
Zou eerder voor seksuele intimidatie gaan.
quote:Ontslag is wel een optie, want normoverschrijdend gedrag. Het bedrijf hoort zich er wel mee te bemoeien aangezien het een uitje met de personeelsvereniging was.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Ontslag is volgens mij ook niet aan de orde. Wat het bedrijf aanbiedt, een gesprek met de vertrouwenspersoon, is iets wat vaak ook gebeurt als het wél onder werktijd gebeurt. Dus het is ook niet zo alsof het bedrijf zijn handen er helemaal van af trekt.
quote:Ehm, mijn antwoord zou zijn: ja. Op zijn minst een berisping.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een gesprek, serieusZo'n ramp is het toch niet...
een feestje, er wordt wat gedronken, een collega word overmoedig en pakt een ander op haar bek. Ik neem aan dat zij hem meteen weggeduwd heeft en/of knietje oid. En daar moet hij maar een reprimande op de zaak voor krijgen en zelfs voor veroordeeld worden?
quote:Ik vind dit niet dusdanig gedrag dat je bij één keer al tot ontslag zou overgaan. Valt hij in herhaling, dan wordt het verhaal anders.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ontslag is wel een optie, want normoverschrijdend gedrag. Het bedrijf hoort zich er wel mee te bemoeien aangezien het een uitje met de personeelsvereniging was.
quote:Waar lees jij 'uitgebreid tongen'?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe kan je nou weer uitgebreid tongen met iemand die dat niet wil?
quote:Stel dat er aangifte gedaan wordt, en er volgt een veroordeling, wat dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dit niet dusdanig gedrag dat je bij één keer al tot ontslag zou overgaan. Valt hij in herhaling, dan wordt het verhaal anders.
quote:Een veroordeling. Meen je dat nou serieus?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Stel dat er aangifte gedaan wordt, en er volgt een veroordeling, wat dan?
quote:Als je het interpreteert naar de letter van de wet is het verkrachting. Daar kun je voor veroordeeld worden, toch?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een veroordeling. Meen je dat nou serieus?
quote:Ja, hypothetisch. Maar kom op, zeg.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je het interpreteert naar de letter van de wet is het verkrachting. Daar kun je voor veroordeeld worden, toch?
quote:Ja jij hebt natuurlijk nooit in een dolle/dronken bui eens iets stoms gedaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, mijn antwoord zou zijn: ja. Op zijn minst een berisping.
quote:Niet zomaar iemand op haar bek gepakt nee.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja jij hebt natuurlijk nooit in een dolle/dronken bui eens iets stoms gedaan.
quote:Dat zei ik niet, ik vroeg: wat zou een werkgever moeten doen als de "dader" hier wèl voor veroordeeld wordt?WTF serieusmensen die iemand voor verkrachting willen laten veroordelen voor zoiets
quote:Dat vind ik dus ook.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:49 schreef Tamashii het volgende:
Tsja, ligt eraan wat de vrouw er zelf van vindt. Als zij het echt heel erg vervelend vond zou ik aangifte doen, maar eigenlijk zou het met een goed gesprek al opgelost moeten zijn.
quote:Dat staat niet vast.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, ik vroeg: wat zou een werkgever moeten doen als de "dader" hier wèl voor veroordeeld wordt?
quote:Da's een berisping dus? Met verslaglegging in het personeelsdossier?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Praatje met de baas voor hem waar hem even duidelijk word gemaakt dat dit soort gedrag op uitjes met collega's ZEER onwenselijk is.
quote:Het is sterk afhankelijk van het slachtoffer of dat gaat werken. Met andere woorden: van de context waarin het gebeurde. Iedereen dronken of niet, eerdere gebeurtenissen, etc.Daarna even praatje met z'n drieen of met vertrouwenspersoon ipv baas waar de 'dader' excuses aanbiedt, en dan zand erover.
quote:Dat zou (als ik daar de toko runde) afhangen van hoe de man reageert, evt. eerdere akkefietjes e.d.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's een berisping dus? Met verslaglegging in het personeelsdossier?
quote:Ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Eigenlijk is echt leidend hoe het 'slachtoffer' zich voelt, of je diegene nou een zeikerd vindt of niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou (als ik daar de toko runde) afhangen van hoe de man reageert, evt. eerdere akkefietjes e.d.
Heeft hij ECHT spijt en is het gewoon een eenmalig iets zou het wmb gewoon een 'goed gesprek' zijn en meer niet. Komt het vaker voor of ziet hij z'n fout niet in dan zou ik het wel wat officiëler aanpakken
quote:Dat sowieso... Ik mag aannemen dat hij er wel op aangekeken wordt door zijn collega's. Dat vind ik persoonlijk vaak al 'straf' genoeg, als het een stomme, dronken fout was.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:54 schreef Lienekien het volgende:
Het is ook sterk afhankelijk van het gedrag van de man ná het incident. Hij zal aardig op zijn tellen moeten passen.
quote:En als een mannelijke collega ineens zijn tong in je mond zou duwen, er van uitgaande dat je daar niet op zit te wachten?Op dinsdag 26 oktober 2010 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit klinkt niet echt als een serieus vergrijp moet ik zeggen, je kan ook overal een drama van maken zeg
quote:Duh, dan ram ik hem op z'n muil jongen gek!1!1!!Op dinsdag 26 oktober 2010 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
En als een mannelijke collega ineens zijn tong in je mond zou duwen, er van uitgaande dat je daar niet op zit te wachten?
quote:En je komt hem daarna weer elke dag tegen op je werk?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Duh, dan ram ik hem op z'n muil jongen gek!1!1!!
quote:Geeft niet, even een gesprekje en het is weer ok.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je komt hem daarna weer elke dag tegen op je werk?
quote:Ironie?Op dinsdag 26 oktober 2010 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geeft niet, even een gesprekje en het is weer ok.
quote:Hihi ouwe doerak ben je toch, jij poekiewoekie met je cynische opmerking
quote:Het is ochtend, dus tijd voor nieuwe en frisse inzichten.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hihi ouwe doerak ben je toch, jij poekiewoekie met je cynische opmerking
quote:Dat vroeg ik haar ook.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Overigens was hij zijn tong kwijt geweest als hij dat ongewenst bij mij gedaan had
quote:Dirty old man fucks young wife.Op woensdag 27 oktober 2010 08:54 schreef FF het volgende:
[..]
Dat vroeg ik haar ook.
Ze beet met opzet niet hard want ze wilde geen bloed in haar mond.
Ze vindt hem ook een slonzige man (smoezelig, vettig, enz. enz.)
quote:Tja, dat is vaak het touwtrekken met dit soort "aanrandingen". De een kan bepaalde signalen heel anders opvatten dan dat de ander bedoelde, en dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Meneer zal wel vertellen dat hij de hele avond al een bepaalde vibe voelde, en dat dat voor hem het uitgelezen moment was om toe te slaan. Mevrouw zal het dan weer heel anders uitleggen, dat ze gewoon even collegiaal was of zelfs uit medelijden hem wat aandacht schonk. Anyway, man interpreteert de zaak anders dan de vrouw, en er is paniek. Vind het eerlijk gezegd overdreven om hier een grote heisa over te maken, maar ik kan absoluut begrijpen dat de dames op het werk geschrokken zijn en zich niet op hun gemak voelen in de buurt van de betreffende persoon.Op woensdag 27 oktober 2010 08:52 schreef FF het volgende:
Zij hoorde van collega's dat hij heeft geprobeerd te zeggen dat ze het zelf uitlokte (weet dus niet of hij dat echt gezegd heeft).
quote:Tja, eerlijk gezegd vind ik het wel heel raar als je als 60+ man denkt dat je getrouwde 30-jarige collega geinteresseerd is in je... omdat ze met je zit te geinen. Dat vind ik geen getouwtrek om een situatie, maar duidelijk een aanranding.Op woensdag 27 oktober 2010 09:25 schreef MichelBtje het volgende:
[..]
Tja, dat is vaak het touwtrekken met dit soort "aanrandingen". De een kan bepaalde signalen heel anders opvatten dan dat de ander bedoelde, en dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Meneer zal wel vertellen dat hij de hele avond al een bepaalde vibe voelde, en dat dat voor hem het uitgelezen moment was om toe te slaan. Mevrouw zal het dan weer heel anders uitleggen, dat ze gewoon even collegiaal was of zelfs uit medelijden hem wat aandacht schonk. Anyway, man interpreteert de zaak anders dan de vrouw, en er is paniek. Vind het eerlijk gezegd overdreven om hier een grote heisa over te maken, maar ik kan absoluut begrijpen dat de dames op het werk geschrokken zijn en zich niet op hun gemak voelen in de buurt van de betreffende persoon.
quote:ja klopt dat het verkrachting is maargoed ik denk ook niet dat iemand er beter van wordt.Op woensdag 27 oktober 2010 10:01 schreef Alicey het volgende:
Ik zou die gesprekken aan gaan en kijken of het helpt hem tot het besef te doen komen dat hij iesepietsie te ver is gegaan.
Het is verkrachting en daar kun je aangifte van doen, maar de vraag is of er ook maar iemand is die daar beter van wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |