abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88021663
Armoede zal er altijd zijn.

Dus niet nodig om het in stand te houden.
pi_88022181
Daadwerkelijke armoede kennen we niet in NL (op een enkeling na die ofwel door illegaliteit, ofwel door een psychiatrische stoornis buiten de boot valt).

Er lijkt wel een aangroei te zijn van de onderklasse. Families die generaties lang niet hebben gewerkt. Een klasse waaruit het lastig ontsnappen is. Dat is een slechte zaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:25:42 #78
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88022325
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:22 schreef DS4 het volgende:
Daadwerkelijke armoede kennen we niet in NL (op een enkeling na die ofwel door illegaliteit, ofwel door een psychiatrische stoornis buiten de boot valt).

Er lijkt wel een aangroei te zijn van de onderklasse. Families die generaties lang niet hebben gewerkt. Een klasse waaruit het lastig ontsnappen is. Dat is een slechte zaak.
quote:
Armoede in Nederland? Bijna geen daklozen te zien

Het doembeeld van Nederland aan de rand afgrond, met hongerlijdende inwoners en werkende armen, wordt ontkracht door cijfers van het Trimbos-instituut: Nederland telt nog nauwelijks dak- en thuislozen.

Zwervers die er in Nederland nog zijn, kiezen vaak zelf voor bestaan op straat

Overlast
‘Doel bij de start van het plan in 2006 was voor deze groep dakloosheid op te lossen en overlast voor de omgeving te voorkomen. Dat is gerealiseerd door voor elke dak- en thuisloze een persoonlijk begeleidingsplan op te stellen,’ aldus Michel Planije van Trimbos in de gratis krant Spits. Dit plan is toegepast op tienduizend daklozen.

Linkse partijen als de SP proberen van Nederland een beeld te schetsen alsof het land door harteloos beleid aan de rand van de afgrond staat. Zo introduceerde de partij van Emile Roemer tijdens de verkiezingscampagne de term ‘werkende armen’. Dit zijn mensen in Nederland die werken, maar toch niet rond kunnen komen.

Vangnet
In Amerika zijn dit de ‘working poor’. Daar gaat het echter vaak om mensen die twee voltijdbanen hebben en dan nog niet rond kunnen komen.

Bovendien is het vangnet (uitkering, bijstand) in Amerika een stuk minder stevig dan in Nederland. Ook blijkt uit de voorbeelden van het FNV dat de meeste ‘werkende armen’ deeltijd werken.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88022512
Ik heb het ook over een enkeling... Meer om de discussie te vermijden over die enkelingen, om te verhullen dat de minima het in NL relatief verdomd goed hebben.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:34:09 #80
294269 mlg
pi_88022648
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:30 schreef DS4 het volgende:
Ik heb het ook over een enkeling... Meer om de discussie te vermijden over die enkelingen, om te verhullen dat de minima het in NL relatief verdomd goed hebben.
De vraag is ook helemaal niet of ze het goed hebben, maar of we ze extra moeten verwennen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:36:01 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88022711
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:34 schreef mlg het volgende:

[..]

De vraag is ook helemaal niet of ze het goed hebben, maar of we ze extra moeten verwennen.
Nou, eerlijk gezegd maakt de PvdA zich daar nog niet zozeer hard voor, dat is meer de SP.
De PvdA is toch echt het laatste multi-culti cultureel-marxistische emancipatiebolwerk dat we hebben in Nederland, als je echt voor de 'working-class heroes' wil strijden, moet je bij de linkse vriendjes van de SP zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_88022734
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:34 schreef mlg het volgende:

Nee, de vraag is vooral waarom ze niet uit de luie stoel getrapt worden en aan het werk gezet worden. In deze tijd kan men bijvoorbeeld blaadjes van de wegen halen. Gewoon zonder extra inkomen (ze krijgen immers al betaald). Nou, een fietsvergoeding dan. Zo zijn de wegen veiliger, ziet NL er mooier uit en krijgt men routine.
pi_88023921
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, de vraag is vooral waarom ze niet uit de luie stoel getrapt worden en aan het werk gezet worden. In deze tijd kan men bijvoorbeeld blaadjes van de wegen halen. Gewoon zonder extra inkomen (ze krijgen immers al betaald). Nou, een fietsvergoeding dan. Zo zijn de wegen veiliger, ziet NL er mooier uit en krijgt men routine.
En dan geven ze de werkende minkukels nog het kennelijk broodnodige goede gevoel over zichzelf ook elke keer dat die langskomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:13:26 #84
294269 mlg
pi_88024057
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan geven ze de werkende minkukels nog het kennelijk broodnodige goede gevoel over zichzelf ook elke keer dat die langskomen.
Met wat voor onzinnige statements je ook komt, het is helemaal niet verkeerd dat uitkeringsgerechtigen een tegenprestatie leveren. Dat zal mij in ieder geval tevreden stellen.
pi_88024140
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:13 schreef mlg het volgende:

Dat zal mij in ieder geval tevreden stellen.
Dat noem ik toch als voordeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88024251
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:13 schreef mlg het volgende:
het is helemaal niet verkeerd dat uitkeringsgerechtigen een tegenprestatie leveren.
Precies. Een uitkering omdat je geen baan hebt zou wat mij betreft altijd in moeten houden dat je je beschikbaar houdt voor werkzaamheden die je uit kan oefenen.

Maar nee, dat noemt men dan weer dwangarbeid. |:(
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:20:10 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88024277
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:13 schreef mlg het volgende:

[..]

Met wat voor onzinnige statements je ook komt, het is helemaal niet verkeerd dat uitkeringsgerechtigen een tegenprestatie leveren. Dat zal mij in ieder geval tevreden stellen.
Terug naar de Melkert-banen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:26:48 #88
294269 mlg
pi_88024508
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat noem ik toch als voordeel.
Ja, dat had je ook goed gezegd. Je krijgt een pluimpje.
pi_88025691
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:19 schreef DS4 het volgende:

Maar nee, dat noemt men dan weer dwangarbeid. |:(
Mja, en de hypotheekbank en de energiemaatschappij etc dwingen mij om te arbeiden.
Om te zwoegen in het zweet mijns aanschijns ;(.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:57:04 #90
294269 mlg
pi_88025755
quote:
8s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mja, en de hypotheekbank en de energiemaatschappij etc dwingen mij om te arbeiden.
Om te zwoegen in het zweet mijns aanschijns ;(.
Jij wil onderdak en energie, dus je dwingt je zelf.
pi_88025911
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:57 schreef mlg het volgende:

Nee, dat zijn mensenrechten... dak boven je hoofd en niet doodvriezen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:05:00 #92
294269 mlg
pi_88026046
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, dat zijn mensenrechten... dak boven je hoofd en niet doodvriezen.
Valt dat tegenwoordig ook al onder mensenrechten? Nee, je hebt dat recht niet, en bovendien mag je zelf ook wel zorgen voor onderdak, waar jij je 'eigen' arbeid voor gebruikt.
pi_88026413
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:05 schreef mlg het volgende:

Valt dat tegenwoordig ook al onder mensenrechten?
Niet helemaal. Je hebt het recht om te kunnen zorgen voor een dak boven het hoofd. Het moet dus haalbaar zijn. Maar je kan niet stellen dat je het recht hebt op een woning. Ook al claimen krakers dit wel (maar die hebben nog nooit blijk gegeven van enige kennis van rechten en plichten, laat staan morele).
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:16:59 #94
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88026524
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Nee, je wordt gedwongen. Aangezien alles in Nederland van iemand is, kan je niet anders dan werken om iemand te betalen voor het recht ergens te mogen wonen. Je mag niet op de Veluwe een stapel stenen neerzetten en er gaan wonen, dan komt de kapitalistische mens langs die zegt dat dat stukje grond niet van jou is en je dus weg moet.

Marx had dit hele proces, waar de mens volledig geknecht wordt door arbeid, al prachtig opgeschreven in zijn Ökonomisch-philosophischen Manuskripte aus dem Jahre 1844.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88026762
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:25 schreef mlg het volgende:

[..]

[..]

Hoeveel nederlanders zaten ook alweer onder de armoedegrens?

En daklozen is maar een deel van de arme bevolking natuurlijk.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:23:30 #96
294269 mlg
pi_88026783
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, je wordt gedwongen. Aangezien alles in Nederland van iemand is, kan je niet anders dan werken om iemand te betalen voor het recht ergens te mogen wonen. Je mag niet op de Veluwe een stapel stenen neerzetten en er gaan wonen, dan komt de kapitalistische mens langs die zegt dat dat stukje grond niet van jou is en je dus weg moet.

Marx had dit hele proces, waar de mens volledig geknecht wordt door arbeid, al prachtig opgeschreven in zijn Ökonomisch-philosophischen Manuskripte aus dem Jahre 1844.
Dat wordt momenteel door de overheid bepaald, maar ik zie het niet gauw gebeuren dat al het grond door iemand wordt opgekocht, laat staan dat deze mensen iemand niet een slaapplek gunnen. Bovendien wordt je nu ook gedwongen om te werken, door de sollicitatieplicht. Netto is er dus niet zoveel verschil.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:27:53 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88026937
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit is me toch mooie onzin, alsof de kapitalistische mens langs komt om te zeggen dat je weg moet! Je beseft wel dat het op de vrije grond (en dat is het meeste) in Nederland de collectivistische mens is die langskomt en zegt dat er een ander plan met dat gebied is? Niet de kapitalist - ben je gek, die laat zijn kapitaal niet onbeheerd wildgroeien tot een oninteressant stukje Veluwe.

Gekke ome Marx had dit hele proces wel een beetje bekeken, maar kwam met de verkeerde conclusie. De mens wordt niet geknecht door arbeid, de mens is het gevolg van zijn eigen arbeid en bestaat enkel bij gratie van de verrichte arbeid. Totaal onnatuurlijk dat de mens werk als hindernis ziet zijn doel te bereiken, het is een voorwaarde tot bestaansrecht.
pi_88027037
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:23 schreef mlg het volgende:

[..]

Dat wordt momenteel door de overheid bepaald, maar ik zie het niet gauw gebeuren dat al het grond door iemand wordt opgekocht, laat staan dat deze mensen iemand niet een slaapplek gunnen. Bovendien wordt je nu ook gedwongen om te werken, door de sollicitatieplicht. Netto is er dus niet zoveel verschil.
Je mag niet zomaar ergens een woning bouwen, mlg. Dat komt de overheid langs en die dwingt jou te vertrekken onder dreiging van een last onder dwangsom. Je mag bijvoorbeeld ook niet ergens een caravan neerplanten en die betrekken. Er bestaan namelijk regels voor de permanente bewoning van vakantiehuisjes. Verder is iets bouwen ook not done. Althans, niet zonder vergunning. Dus je kan wel mooie praatjes ophouden over dat de mens onderdak zelf dient te regelen, maar zo eenvoudig is dat niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:35:36 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88027253
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mag niet zomaar ergens een woning bouwen, mlg. Dat komt de overheid langs en die dwingt jou te vertrekken onder dreiging van een last onder dwangsom. Je mag bijvoorbeeld ook niet ergens een caravan neerplanten en die betrekken. Er bestaan namelijk regels voor de permanente bewoning van vakantiehuisjes. Verder is iets bouwen ook not done. Althans, niet zonder vergunning. Dus je kan wel mooie praatjes ophouden over dat de mens onderdak zelf dient te regelen, maar zo eenvoudig is dat niet.
Ben jij niet lang genoeg met mlg en mij in discussie om te weten wat voor staat wij nastreven?
pi_88028217
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ben jij niet lang genoeg met mlg en mij in discussie om te weten wat voor staat wij nastreven?
Laat me raden: een of ander libertarisch utopia waar rijken geen belasting meer hoeven te betalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')