quote:1800 kcals per dag!!!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En wat is die inkomenseis dan voor dit topic?
quote:Oh ik dacht dat je geen nieuwe kon openen op je telefoonOp dinsdag 26 oktober 2010 11:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Shit ik dacht al dat er iemand sneller zou zijn
quote:*afdruipt
quote:Ik vind de eis van woningnet dan redelijker: 400 per persoon + rekenhuur = wat je minimaal netto moet verdienen. Voor 400 pp kan je mooi rondkomen (denk ik).Op dinsdag 26 oktober 2010 11:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanmiddag kijken bij een huisje wat ik graag wil! Knus buurtje, eigen voordeur, ziet er goed uit op de foto's!
En ja Chico, dat is particulier, en met inkomenseis, min 20k per jaar, en ze vinden dat je tot 1/2e a 1/3e van je netto inkomen aan huur max mag doen, dus dat valt wel mee. Kijk goed rond en dan is er best wat mogelijk ook particulier!
Edit: shit, gooi ik m mobiel dicht!
quote:Zie mn gare OP!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:19 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je geen nieuwe kon openen op je telefoon
quote:Ik heb vandaag een klein stukje taart op, met zo'n icing-dinges van veul calorieën. Vandaag zit ik dus wel goedOp dinsdag 26 oktober 2010 11:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ha! Got you! Ga je best maar doen
dan doe ik dat ook
quote:30 euro per jaar is 2,50 per maand he... dus alleen die 60 euro inschrijfkosten zijn eigenlijk een probleem. Maar dat is eenmalig! Daarna kun je jaren ingeschreven staan voor maar 2,50 per maand!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:20 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik vind de eis van woningnet dan redelijker: 400 per persoon + rekenhuur = wat je minimaal netto moet verdienen. Voor 400 pp kan je mooi rondkomen (denk ik).
Nouja misschien dat ik me dan toch maar een keer inschrijf. In december ofzo, als ik weer extra geld heb. Moet deze maand ook al een sportabo en nieuw sportpak kopen dus het is even een beetje op.
quote:Particuliere huurprijzen moet de zelfde regels volgen als die van corporaties, dat gaat dus niet algemeen op.
quote:Ik hoop dat het mooi is!!!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zie mn gare OP!
Maar ik heb zo'n zin in vanmiddag! Lijkt me echt tof om een huisje (appartementje) voor mezelf te hebben!
quote:GENOEG GEZONDE VOEDINGSTOFFEN.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een klein stukje taart op, met zo'n icing-dinges van veul calorieën. Vandaag zit ik dus wel goed.
quote:Maar tegen de tijd dat je een huis nodig hebt, ben je 150 euro verder en dan heb je nog steeds niets. Want er zijn duizend soorten voorrang waar ik geen recht op heb (ze geven liever aan gezinnen enzo). Het voelt als weggegooid geld.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:21 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
30 euro per jaar is 2,50 per maand he... dus alleen die 60 euro inschrijfkosten zijn eigenlijk een probleem. Maar dat is eenmalig! Daarna kun je jaren ingeschreven staan voor maar 2,50 per maand!
quote:Ja het is redelijker. Maar ik ga belachelijk veel overhouden als ik dit neem.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:20 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik vind de eis van woningnet dan redelijker: 400 per persoon + rekenhuur = wat je minimaal netto moet verdienen. Voor 400 pp kan je mooi rondkomen (denk ik).
Nouja misschien dat ik me dan toch maar een keer inschrijf. In december ofzo, als ik weer extra geld heb. Moet deze maand ook al een sportabo en nieuw sportpak kopen dus het is even een beetje op.
quote:Hm, maar woningnet gaat om sociale woningbouw he, dat maakt denk ik het verschil.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Particuliere huurprijzen moet de zelfde regels volgen als die van corporaties, dat gaat dus niet algemeen op.Ik heb jarenlang particulier gehuurd in Rotterdam en dat was niet duurder dan via een corporatie.
quote:Ik had een kutappartementje voor 270 incl. 25 euro servicekosten.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:24 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Hm, maar woningnet gaat om sociale woningbouw he, dat maakt denk ik het verschil.
Via corporaties huren is nog steeds duur ja, maar sociale woningbouw is fijnIk heb een eengezinswoning voor 460 kale huur!
quote:De rest van het lijstje:Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef conleche het volgende:
[..]
GENOEG GEZONDE VOEDINGSTOFFEN.
Die zou je eens moeten proberen! Lekker joh!
quote:Ehm, urgentie wordt alleen verleend als daar hele goede redenen voor zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar tegen de tijd dat je een huis nodig hebt, ben je 150 euro verder en dan heb je nog steeds niets. Want er zijn duizend soorten voorrang waar ik geen recht op heb (ze geven liever aan gezinnen enzo). Het voelt als weggegooid geld.
quote:Je hebt mooie lijstjes de laatste tijd!Op dinsdag 26 oktober 2010 11:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
De rest van het lijstje:
O: 1 boterham pindakaas (haast, normaal had ik yoghurt genomen)
T: banaantje
T: klein stukje taart dus
L: 3 boterhammen, 2x sandwichspread, 1x appelstroop
T: appel
S: RPM
D: ? nog boodschappen doen
T: bakje yoghurt
quote:Amsterdam en Diemen zijn weinig grote woningen, dus alles boven de 60 geven ze voorrang aan gezinnen. Ik sluit niet uit dat ik ooit met 2 personen daar wil wonen, en dan vind ik rond de 60 wel een mooi formaat (liever groter om eerlijk te zijn).Op dinsdag 26 oktober 2010 11:28 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ehm, urgentie wordt alleen verleend als daar hele goede redenen voor zijn.
Dakloos zwanger zijn is al niet urgent genoeg.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik ben nu zielsgelukkig met mijn huisje met drie slaapkamers en tuin op loopafstand van het centrum.![]()
Dat zou ik bij een particuliere verhuurder niet kunnen betalen als ze het zouden kunnen aanbieden.
quote:Ja, in Den Haag hebben ze dat ook. Handig wel, vind ik. In Amsterdam doen ze niet echt aan loten. Volgens mij bestaat er wel een soort van lotingssysteem, maar speciaal voor mensen die al een huurwoning achterlaten in Amsterdam. In ieder geval niet voor starters (helaas).Op dinsdag 26 oktober 2010 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
In Rotterdam zijn er ook lotingwoningen, hierbij hoef je dus niet perse heel lang ingeschreven te staan, weet niet of dat in Amsterdam ook kan?
quote:Volgens mij wel. Ik heb alleen nog rechtsbijstand (maar doe er niks meeOp dinsdag 26 oktober 2010 12:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb:
- een zorgverzekering
- een inboedelverzekering
- een aansprakelijkheidsverzekering (via werk)
- een ongevallenverzekering (via werk)
- een WIA-excedentverzekering (deels via werk)
- een WGA-hiaatverzekering (deels via werk)
Heb ik nu alle verzekeringne die ik nodig heb?
quote:met moeiteOp dinsdag 26 oktober 2010 10:00 schreef Chicolate het volgende:
Blurred, kan jij echt weggaan als er net een pakje binnen is? Ik wil dan altijd meteen passen. Sterker nog, er ligt een pakje van mij bij mn ouders en ga nu een paar dagen eerder alvast langs om het op te halen.
quote:Uitvaartverzekering en evt. rechtsbijstandverzekering zou ik nog doen.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb:
- een zorgverzekering
- een inboedelverzekering
- een aansprakelijkheidsverzekering (via werk)
- een ongevallenverzekering (via werk)
- een WIA-excedentverzekering (deels via werk)
- een WGA-hiaatverzekering (deels via werk)
Heb ik nu alle verzekeringne die ik nodig heb?
quote:bij me wel gewoon?Op dinsdag 26 oktober 2010 11:21 schreef conleche het volgende:
In Safari krijg ik geen nieuwe layout. Als ik het instel krijg ik toch gewoon bagger te zien. Dus ik zie wel of dat volgende week gefixed is, dan krijgt iedereen toch de nieuwe?
quote:Hehe irritant is dat iddOp dinsdag 26 oktober 2010 12:10 schreef Blurred86 het volgende:
Ik ben nu @ uni en er zit een heel stom meisje naast mij (8 PCs waarvan 1 bezet door mij en dan moet ze per se NAAST me komen zitten?) dus nu kan ik niet fijn fokken tussendoor want dan gaat ze natuurlijk zitten kijken en dat moet ik niet hebben
oh en voor de slimmerikken onder ons, ze is nu ff weg
quote:Oh, ik dacht dat er wat anders stond netOp dinsdag 26 oktober 2010 12:13 schreef Viking84 het volgende:
Uitvaartverzekering is toch voor uitvaartkosten?
quote:Klopt!Op dinsdag 26 oktober 2010 12:14 schreef Syrena het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat er wat anders stond net![]()
quote:Oh gelukkig, hoef ik nog niet naar OdiliaOp dinsdag 26 oktober 2010 12:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Klopt!![]()
Ik heb geëdit (en gequote).
quote:Nou ik heb wel een levensverzekering...Op dinsdag 26 oktober 2010 12:12 schreef Syrena het volgende:
Ik heb geen overlijdensrisicoverzekering. Dacht dat alleen hoefde als je een hypotheek hebt en samenwoont/getrouwd bent, zodat de ander zeker weten kan blijven wonen als jij omkiepert.
Ik hoef er iig ook geen als ik een hypotheek ga krijgen (zo zei de meneer fijntjes)
quote:Edit: ohnee het is niet zo erg als ik dacht. Ik ga me ook maar eens inschrijvenOp dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef Perruche het volgende:
Oh en over huizen: boven de 33.000 per jaar mag je niet eens meer sociaal huren volgens mij, om scheefwonen te voorkomen. Dus tjah
Ik ga denk ik maar kopen als ik een echte baan heb![]()
quote:Maar moeten mensen die nu sociaal huren en meer verdienen, dan ook hun huis uit? Want anders verhuist er dus niemand meer na 1 januari.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef Perruche het volgende:
Oh en over huizen: boven de 33.000 per jaar mag je niet eens meer sociaal huren volgens mij, om scheefwonen te voorkomen. Dus tjah
Ik ga denk ik maar kopen als ik een echte baan heb![]()
quote:Hij zag het zelf al aankomen.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
http://www.nu.nl/buitenland/2364338/octopus-paul-dood.html
Noes!
quote:Volgens mij wel. Zoiets heb ik iig gehoord van mijn moeder, die werkt bij een woningcorporatie. Maar weet het niet zeker..Op dinsdag 26 oktober 2010 12:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar moeten mensen die nu sociaal huren en meer verdienen, dan ook hun huis uit? Want anders verhuist er dus niemand meer na 1 januari.
quote:
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 12:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Maar moeten mensen die nu sociaal huren en meer verdienen, dan ook hun huis uit? Want anders verhuist er dus niemand meer na 1 januari.
quote:Hm, nee, maar dan denk ik wel dat er plannen zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:44 schreef bluejean het volgende:
[..]
Hier staat van niet. (weet alleen niet of je de link ook kan bekijken als je niet ingeschreven staat)
quote:De mensen die heel lang zitten al en nu 'teveel verdienen' zullen in elk geval niet van plan zijn te verhuizen, dus de sociale markt gaat dan flink op slot, lijkt me niet fijn voor nieuwe starters.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:46 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hm, nee, maar dan denk ik wel dat er plannen zijn.
quote:Ben benieuwd hoe ze dat dan willen gaan doen met huurbescherming enzo.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:46 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hm, nee, maar dan denk ik wel dat er plannen zijn.
quote:Ik denk dat ik er niet voor in aanmerking ga komenOp dinsdag 26 oktober 2010 12:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De mensen die heel lang zitten al en nu 'teveel verdienen' zullen in elk geval niet van plan zijn te verhuizen, dus de sociale markt gaat dan flink op slot, lijkt me niet fijn voor nieuwe starters.
Maar als je straks samen gaat starten is het maar de vraag of je nog in aanmerking komt!
quote:Echt uitzetten kan natuurlijk niet zomaar. Maar zou dat wel kunnen als de regels aangepast worden? Rot nu maar op-idee?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze dat dan willen gaan doen met huurbescherming enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |