quote:Als je wist dat het belangrijk was voor de verkoper dat het paard niet naar het slachthuis ging dan lijkt me dit eigenlijk wel gewoon een gevalletje bedrog en is zo'n koop ontbindbaar; in theorie krijg jij dan je geld terug en krijgen zij het paard, het paard is er niet meer dus er komt een vergoeding voor in de plaats, als het goed is is die vergoeding gelijk aan het bedrag wat het paard waard was, onderling kun je die kosten dan verrekenen en gebeurt er in feite niets, behalve dat je nog een schadevergoeding verschuldigd bent. In de praktijk zullen de kosten van juridische bijstand in een procedure niet opwegen tegen die schadevergoeding (we zijn immers niet in Amerika) dus zo lang geen familie van het meisje een advocaat/notaris/jurist/etc is en het meisje geen rechten studeert kun je redelijk rustig slapen. Is hij dat wel, tsja, zo'n kantonzaak kost maar een paar honderd euro en dat kan de principekwestie hun wel waard zijn, dan ben je genaaid.Op maandag 25 oktober 2010 16:30 schreef DRA het volgende:
Ik heb even een klein probleempje en voel me er heel erg lullig onder. Eigenlijk heb ik er helemaal niet veel geld mee verdient en als ik erover nadenk word ik er nog best misselijk van.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Armani XL het volgende:
Als je het model en nummer nog weet kan je bij de oorspronkelijke leverancier navragen of die nog een paar stuks in het magazijn heeft staan.
Anders eentje die er op lijkt..??
quote:Nee? DRA is naar ik begrijp altijd bezig interessante hersenspinsels te verkondigen?Op maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Sessy, er ging je geen lichtje branden toen je zag wie de TS is?
quote:Wat is dan de waarde van het paard? Dat is toch gewoon wat ik danwel het slachthuis ervoor gegeven heeft? Niemand wilde dat paard hebben om te verzorgen, dus het lijkt me dat ik er voldoende voor betaald heb.Op maandag 25 oktober 2010 20:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Als je wist dat het belangrijk was voor de verkoper dat het paard niet naar het slachthuis ging dan lijkt me dit eigenlijk wel gewoon een gevalletje bedrog en is zo'n koop ontbindbaar; in theorie krijg jij dan je geld terug en krijgen zij het paard, het paard is er niet meer dus er komt een vergoeding voor in de plaats, als het goed is is die vergoeding gelijk aan het bedrag wat het paard waard was, onderling kun je die kosten dan verrekenen en gebeurt er in feite niets, behalve dat je nog een schadevergoeding verschuldigd bent. In de praktijk zullen de kosten van juridische bijstand in een procedure niet opwegen tegen die schadevergoeding (we zijn immers niet in Amerika) dus zo lang geen familie van het meisje een advocaat/notaris/jurist/etc is en het meisje geen rechten studeert kun je redelijk rustig slapen. Is hij dat wel, tsja, zo'n kantonzaak kost maar een paar honderd euro en dat kan de principekwestie hun wel waard zijn, dan ben je genaaid.
Niet zo slim bezig geweest, TS.
quote:Americo?Op maandag 25 oktober 2010 22:08 schreef Mirjam het volgende:
is 'ie wit?
zeggen dat 'ie meegegaan is naar spanje als reservepaard voor sinterklaas, aangezien americo is uitgegleden en z'n hoef is gescheurd.
quote:Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. HelaasOp maandag 25 oktober 2010 16:37 schreef DRA het volgende:
Dat is eigenlijk de kern van mijn vraag. Er zijn mensen die uit 100 honden die er identiek uitzien toch nog in staat zijn hun eigen hond te achterhalen. Geldt dat ook voor paarden?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. Helaas
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 06:33 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Alhoewel paarden een goed herkenningsvermogen hebben, denk ik niet dat ze uit 100 identiek uitziende honden 'hun eigen hond' kunnen achterhalen. Helaas
quote:Dikke pret hier :-)Op maandag 25 oktober 2010 17:05 schreef rats het volgende:
[..]
[i]
Voorbeeldje, ik heb een fries gehad, voor een hoop mensen lijkt elke fries op elkaar. Helaas door omstandigheden moeten verkopen, staat nu bij mensen met meerdere friezen en geloof em maar dat ik hem gelijk herken. Ook al staat hij met meerdere andere friezen in een wei, bak of wat dan ook.
quote:Je moet oplichting in strafrechtelijke zin en bedrog, dwaling etc in civielrechtelijke zin ff los van elkaar zien.Op woensdag 27 oktober 2010 11:50 schreef Ralphmeister het volgende:
Je koopt een paard met een mooi verhaal maar het vervolgens naar de slacht brengen is toch niet strafbaar?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |