quote:Ik zou Juul wel als Juul uitspreken. Als je wilt dat het Zjuul is schrijf je toch Jules? (of ZjuulOp woensdag 27 oktober 2010 11:51 schreef Vanyel het volgende:
Zou nooit in me opkomen om Juul als Juul uit te spreken. Ziet er voor mij uit als een andere schrijfwijze van Jules, dus Zjuul.
quote:Een vriend van ons wordt ook Juul (zjuul) genoemd, en dat is een afkorting van Julien, Frans, zjulien dusOp woensdag 27 oktober 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
Veel mensen zien Juul als een afkorting van Julian of Julius (of Juliët of Julia, want het is tegenwoordig ook een meisjesnaam) en die namen spreek je toch ook niet met 'zj' uit?
quote:Van die namen zou ik Juliet wel met een zj uitspreken.Op woensdag 27 oktober 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
Veel mensen zien Juul als een afkorting van Julian of Julius (of Juliët of Julia, want het is tegenwoordig ook een meisjesnaam) en die namen spreek je toch ook niet met 'zj' uit?
quote:Ja, dat kan natuurlijk ook! Al weet ik niet of ik Juliën met 'zj' uit zou spreken; ik vind het met een 'j' namelijk prima klinken. Bovendien moet je dan consequent zijn en de hele naam goed uitspreken, met zo'n kreunklank aan het einde. Ik vind mezelf altijd suf klinken als ik dat doe.Op woensdag 27 oktober 2010 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Een vriend van ons wordt ook Juul (zjuul) genoemd, en dat is een afkorting van Julien, Frans, zjulien dus
quote:Nou ja, we noemen hem niet voor niets allemaal Juul natuurlijkOp woensdag 27 oktober 2010 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ook! Al weet ik niet of ik Juliën met 'zj' uit zou spreken; ik vind het met een 'j' namelijk prima klinken. Bovendien moet je dan consequent zijn en de hele naam goed uitspreken, met zo'n kreunklank aan het einde. Ik vind mezelf altijd suf klinken als ik dat doe.![]()
Waar ik me vooral over verbaas is dat mensen steevast 'Sjuul' blijven zeggen ook als je zelf 'Juul' zegt. Mijn vader bleef ik bijvoorbeeld maar corrigeren. Hoe moeilijk kan het zijn?
quote:Hier in Limburg wel vaak...Op woensdag 27 oktober 2010 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Oh, dat vind ik stiekem echt een gave naam zegOp woensdag 27 oktober 2010 08:25 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Zoals (de echt bestaande) notaris Johnny Boy Heldoorn. Notariële akten beginnen doorgaans ook nog eens met de volledige naam van de notaris, dus Heden verscheen voor mij, Johnny Boy Heldoorn, notaris ter standplaats AlmereHeb er toch moeite mee dit serieus te nemen, al is het maar een naam.
De arme man kan er natuurlijk ook niks aan doen. Op de site van zijn kantoor staat hij als John.
quote:Pemm met je dikke prem, vernoemt naar la Anderson?Op woensdag 27 oktober 2010 15:20 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tis wel Rock `n Roll
Ik kwam hier de naam Pemm tegen, typisch geval van 'net niet'
quote:Ik ken een Buddy. Maar die's homo dus dan geeft het niet.Op woensdag 27 oktober 2010 07:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Oja, dat heb ik altijd met Boy. Je zal maar een volwassen man zijn en Boy heten
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik ken een Buddy. Maar die's homo dus dan geeft het niet.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 14:25 schreef Sorbootje het volgende:
Ja, want jij heet eigenlijk Jane toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |