abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87919645
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex #126

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo’n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zo’n fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

En speciaal voor de eenzame nare dromers onder ons, een dromenvanger :9

pi_87919843
Ik ben blij dat in single ben en niet met die ellende hoef te zitten :P
pi_87919933
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:23 schreef Studente18 het volgende:
Ik ben blij dat in single ben en niet met die ellende hoef te zitten :P
Tja liefdesverdriet is kut
maar zou de tijden die ik had met me ex toch niet gemist willen hebben..
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:27:49 #4
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_87919988
die dromenvanger is wel top
had gisteren echt beroerd geslapen en steeds over mn ex gedroomd, ws omdat ik zo dichtbij was ofzo...
pi_87920000
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:26 schreef Doobie het volgende:

[..]

Dat is zo! Ik ben er inmiddels wel achter dat ik niet meer ga daten met mannen waarvan de relatie net uit is.. :P
pi_87920042
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:28 schreef Studente18 het volgende:

[..]

Dat is zo! Ik ben er inmiddels wel achter dat ik niet meer ga daten met mannen waarvan de relatie net uit is.. :P
Tja de 1 is er sneller over heen dan de ander..maar inderdaad meestal is het geen goed plan :P
pi_87920196
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:26 schreef Doobie het volgende:

[..]

dubbelcheck :) ;)

quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:27 schreef Duimelot het volgende:
die dromenvanger is wel top
had gisteren echt beroerd geslapen en steeds over mn ex gedroomd, ws omdat ik zo dichtbij was ofzo...
Ik ook. Eigk de hele week al... Vorige week 2 dagen festival gehad, en sindsdien ga ik elke nacht pas tegen 3 u slapen. Mag morgen weer naar school dus zal er wel aan moeten wennen door men verneukte dag nacht ritme. Vooral dromen waarin het weer goed lijkt met je ex zijn klote, gisternacht nog romantisch lopen zoenen in men droom. Blegh. :{

Over daten gesproken, ik moet er nog even niet aan denken eerlik gezegd. Beetje flirten oke maar dan houdt het al snel op als ik merk dat ik met men hoofd ergens anders zit.
pi_87920211
Ik sla altijd fase 1 en 2 over en blijf relatief lang in 3 hangen. Fase 4 en 5 vallen bij mij samen.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_87920489
Ik merk wel dat ik vaak nog terugdenk aan de mooie momenten ja.. en we zijn toch al zeker 2 jaar uit elkaar.. Soms komt het weer eventjes heel hard terug, denk ook niet dat dat ooit over gaat, het was een heel intens anderhalf jaar.. Waar ik heel veel van geleerd en meegemaakt heb..

Maar ja, heb je niks aan want dat ziet hij absoluut niet in haha.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:57:47 #10
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_87921058
Vrienden blijven met je ex is erg lastig, ook al voel je niets meer voor die persoon.
Je blijft toch nog wel op dezelfde manier tegen elkaar doen/gedragen.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_87921356
Daten met anderen zie ik nog niet zitten, flirt wel hier en daar. Is gewoon goed voor m'n zelfvertrouwen, dat ik nog wel een beetje in de markt lig ;)

En die dromenvanger is top, Cocktailprikker! Die kan ik ook wel heel goed gebruiken! :*
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:05:52 #12
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87921381
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:57 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Vrienden blijven met je ex is erg lastig, ook al voel je niets meer voor die persoon.
Je blijft toch nog wel op dezelfde manier tegen elkaar doen/gedragen.
Niet als je niets meer voelt voor die persoon. Als je je nog steeds 'raar' blijft gedragen betekent dat alleen maar dat je hem/haar ergens nog niet hebt losgelaten.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:06:19 #13
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_87921399
die dromenvanger heeft mij niet geholpen mijn droommeisje te versieren. -O-

gelukkig ben ik een grote dromer en zullen er genoeg nieuwe kansen zijn *O*

mn ex heb ik definitief losgelaten, en ik begeef me weer actief in het vrijgezellen gebeuren. iets dat ik anders niet zou kunnen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:35:44 #14
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_87922605
Deze moet ik gewoon quoten:

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:06 schreef Cocktailprikker het volgende:
Oke. Leuke foto van me ex zien deed nog even zeer :X

Trouwens ik denk dat een hoop dingen ook te verklaren zijn als het je eerste vriendin was. Dat is bij mij ook het geval, en ik merk gewoon dat ik nú pas dingen leer die ik liever eerder had gezien. Maar dat is nou eenmaal niet zo... Dat verschil merkte ik heel erg duidelijk, dat ik op ervaring af en toe gewoon te kort schoot. Gaat dan om aandacht, cadeautje, of andere kleine dingen die je niet zo opvallen.

Pas nu ik het kwijt ben ben ik er anders naar gaan kijken. Eerlijk gezegd denk ik dat het van essentieel belang is dat je verschillende relaties hebt, om verschillende dingen te leren. Dat lukt je gewoon niet bij 1 persoon. Doet wel zeer, want mijn ex is in mijn ogen nog steeds een geweldige meid.

Verder roze bril verhaal, ophemelen, jezelf kleineren, allemaal herkenbaar :) Komt wel weer een keer goed moet je jezelf voorhouden. Alleen lijkt het soms wat lang te duren :(

Als ik een korte conclusie mag trekken, dan kan ik stellen dat zij op relatiegebied wat meer ervaring heeft, dat dat bij mij wat ontbreekt. Van de rest van het leven heb ik intussen veel meer ervaring opgedaan, wat bij haar nog ontbreekt. Is niet erg, maar dat houd wel in dat we voorlopig niet bij elkaar passen denk ik doordat we in een té andere levensfase zitten.

Misschien ooit, misschien nooit :)
Aan de andere kant kan het ook niet zo zijn, of bijna niet, dat je ooit iemand vind die 100% op je aansluit ook al heb je zo veel ervaring.
Ik kan niet zeggen dat ik veel ervaring heb maar mijn ex en ik zouden heel goed bij elkaar passen, vind ik *) maar daar denkt zij dus anders over. -O-

Jammer, als ik me nu bedenk dat ik dus vanavond weer een lompe mail terug heb gestuurd en dat eigenlijk had moeten laten. Maar ik wil gewoon naar het fucking dierenpark en screw al die andere onzin. Maar ja uit is uit en boontje komt om zn loontje.

Valt me wel op dat dingen die ze zegt, later pas echt tot me doordringen en dan pas weet hoe de vork in de steel zit. Dat maakt een discussie ter plekke voor mij een bijna onmogelijke taak om met goede argumenten te komen. Dat soort momenten zijn tegelijkertijd essentieel om niet te delen met elkaar als je wilt dat je nog een, relatief gezien, goed gevoel wilt overhouden aan de situatie.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:44:12 #15
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87922904
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:35 schreef MOD het volgende:
Maar ik wil gewoon naar het fucking dierenpark en screw al die andere onzin.
Je reactie doet me denken aan de reactie van een klein kind die zijn zin niet krijgt: "Wéééh, ik wil naar het dierenpark!" :'(

Je snapt zelf toch ook wel dat je ex daar wellicht helemaal geen zin in heeft om lekker met jou geforceerd gezellig door zo'n 'fucking dierenpark' te wandelen? Kom op, man.

Ik vraag me ernstig af waarom dit toch zo nodig en met alle geweld moet plaatsvinden. :{

[ Bericht 24% gewijzigd door goofy_goober op 25-10-2010 00:49:55 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:08:19 #16
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_87923755
Ja zo serieus moet je het ook niet nemen, het is allemaal veel te serieus geweest en schuift me nu iets onder de voeten waarvan ze verwacht dat ik daar wel relaxed over ben. Nou nee dus. En het is meer een inside iets btw.

Maar goed ik kan daar dan zo pissig over worden en tegen aan gaan schoppen ja. Echt zo een irritante streek die je levert om nog ff lekker kut te doen. Karma jongen, echt.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_87925718
kutritme... en mod wtf?
pi_87925808
Wat ik trouwens ook enorm mis aan men ex, is dat ze mij zo kon kalmeren.. als ik even tegen haar aan kon liggen kalmeerde ik terwijl er normaal altijd een sneltrein aan gedachten door mijn hoofd raast. nog even over die ervaring waar ik over sprak, ben afgelopen jaar mijn ma verloren en sta er echt alleen voor nu. heeft mij veel veranderd. post miss uitgebreider als ik op de pc zit :)
pi_87926647
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:04 schreef GSbrder het volgende:
Bartinhoo, je verheerlijkt haar, dat je de meest actieve user in dit topic bent bevestigd dit al en in elke post komt naar voren dat je toch beter voor haar had kunnen/moeten/willen zijn. Zij zal jou in haar gedachten makkelijk kunnen wegzetten als 'de klootzak' en gemakkelijk 'ik verdien beter' kunnen denken.

Accepteer het feit dat deze kans over is, zij en jij zijn finito, schluss, ga door en maak bij het volgende meisje niet dezelfde fout maar ben vanaf het begin bedacht op het bewaren van de balans. Komt goed, maar stop met kwellen van jezelf en haar op een voetstuk te plaatsen.
Nu de stof van het elkaar zien eergisteren weer wat is gaan liggen kan ik het allemaal wat beter beschouwen en het voelt alweer een stuk beter nu...
We pasten gewoon niet bij elkaar, en inderdaad, als die meid mij zielsgelukkig had gemaakt dan had ik veel meer mijn best voor haar gedaan. Ergens hoop ik dat ze ooit nog eens contact met me opneemt om ergens wat te gaan drinken oid, zoals ze de eerste 2 maanden heeft geroepen nadat het uit was..
Puur en alleen omdat we goed met elkaar kunnen praten, dat merkte ik toen ik haar zaterdag zag maar weer. Na elkaar 2 maanden niet gezien te hebben meteen weer best persoonlijke dingen aan elkaar verteld...
Ik ga er echter niet vanuit. Sowiezo is ze al druk zat de hele week, en ik denk dat zij, deels door haar vele afvallen en geheel nieuwe kledingstijl, een soort '' nieuw leven'' is begonnen, waar ze mij liever niet meer in ziet.
Pijnlijk enerzijds, maar ik gun het haar heel erg.

Daarnaast blijf ik mezelf dan kwellen door om te blijven gaan met een meisje waarvoor ik alle zeilen bij moet zetten om met haar om te kunnen blijven gaan. Moet me bedenken dat er ook weer nieuwe meiden rondlopen, die ook vanuit hun kant initiatief tonen, al kom ik ze niet bij bosjes tegen helaas }:|

[ Bericht 3% gewijzigd door Bartinhoo op 25-10-2010 10:12:08 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:25:43 #20
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_87928349
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:05 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Niet als je niets meer voelt voor die persoon. Als je je nog steeds 'raar' blijft gedragen betekent dat alleen maar dat je hem/haar ergens nog niet hebt losgelaten.
Ik voel niets meer voor die persoon. Als ik bij hem ben, dan denk ik van "het is goed zo, samen werd het niets meer. Blijkbaar waren we niet sterk genoeg meer om de relatie tot stand te houden".

Alleen waarom voel ik me nu dan zo verdrietig om de herinneringen? Dat was eerst niet, toen kon ik met een gelukkig hart er naar kijken en denken "het is goed zo". Maar nu weet ik niet eens hoe ik er naar kijk? Het kan ook zijn door alle stress dat ik zo ga denken hoor..

Maar nu denk ik continue aan "dit hebben we meegemaakt, of dit heb ik hier liggen van hem, en dat is niet erg leuk".

Ik zit nu met school gewoon even zo in de stress of ik het net wel of net niet haal, om dan te kunnen afstuderen. Ik moet me daar gewoon zo goed op blijven focussen, want heb me begin dit jaar ook niet kut gevoeld en had alles verwerkt en dan moet ik niet ineens terug val gaan krijgen omdat het even wat tegen zit weer.

Ik ben ook gewoon bang (weer) dat een andere jongen mij niet gelukkig kan maken en dat daar de tijd veel anders mee is. Klinkt zo gek.
Die sletbuien zijn compleet verdwenen al een tijdje maar toch voelt het echt warrig in mijn hoofd en is er zon lading stress :{

Overigens wilt mijn ex het nog steeds tussen ons, en dat maakt het "vrienden blijven" verhaal ook flink wat lastiger.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:16:48 #21
307093 Fellows
Never again.
pi_87935667
Iedereen lijkt het er steeds moeilijker ermee te krijgen terwijl ik me steeds en steeds beter ga voelen.
Ik slaap goed en alles ik denk steeds en steeds minder aan haar. Wat denk ik ook andersom is.

Voor de meeste hier blijf gewoon een dagje thuis en ga lekker in bad of ga gewoon in bed en jank het allemaal van je af maar probeer het niet weg te drukken want dat komt terug. :)
when the records ends you won't be seeing me again, and then you know,if it was worth it
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:31:08 #22
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_87936145
En neem vooral geen contact op met je ex. Bartinhoo is weer helemaal terug bij af lijkt het wel na dat sms'je en hij zijn ex heeft gesproken...
pi_87936732
Ik heb nu wel zo een moment. Ik mis haar best wel en denk aan de leuke momenten. Ook al weet ik dat dit misschien beter is. Je hebt zo veel met elkaar gedeelt. Met je vriendin heb je vaak een heel erg intieme band en als het dan opeens over is spreek je diegene helemaal niet meer. Ik mis haar best wel erg. Gewoon als ze naast me zat in de auto en weer naar de McDonalds wilde. Ergens weet ik wel dat dit beter is en dat ik misschien niet haar mis maar dat ik iets mis.

Volgens mij heb ik veel fases wel weer over geslagen. Ik accepteer het ergens wel maar mis iemand om me heen en moet weer wat aan me zelfvertrouwen werken.
pi_87936790
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:16 schreef Fellows het volgende:
Iedereen lijkt het er steeds moeilijker ermee te krijgen terwijl ik me steeds en steeds beter ga voelen.
Ik slaap goed en alles ik denk steeds en steeds minder aan haar. Wat denk ik ook andersom is.
Die anderen waar het wel goed mee gaat laten niet zoveel meer van zich horen, gok ik ;)
pi_87936845
Ik denk dat Bartinhoo gewoon eens wat goede afleiding moet gaan zoeken. Bart, jij hebt je fouten duidelijk gemaakt (net als ik, we hebben een enigsinds dezelfde situatie) en als de andere partij dat niet wil begrijpen of accepteren is het maar beter ook dat het over is. Stop met analyseren (heb ik ook al een week of 1,5 niet meer gedaan, nu bijna een maand over) en ga weer aan jezelf werken. Ben je aan het hardlopen? Dat helpt mij wel erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')