quote:Het WK voetbal hebben we verloren, maar het WK schuldenmaken zullen we de komende jaren nog wel blijven winnenOp maandag 25 oktober 2010 13:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat te denken van boten, jachten en 2e huiizen ?
quote:en jij vindt dat niet leuk ? Omdat jij misschien bij de Rabobank werkt ?Op maandag 25 oktober 2010 13:19 schreef inXs het volgende:
Zozo, een aantal mensen hebben elkaar wel gevonden hier.
quote:Ja logisch, landbouwgrond wordt met gang goedkoperOp maandag 25 oktober 2010 13:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Langs de A1 en A28 bij Amersfoort staan grote borden met "vrije kavels te koop", sla je slag
quote:Makelaars: prijs grond en bedrijven omlaag
05 jul 2010 14:04
Landbouwgrond wordt goedkoper en complete landbouwbedrijven zijn amper of zelfs niet te verkopen en zal daarom in waarde dalen.
Dit zeggen de drie brancheverenigingen van agrarische makelaars. Deze prijsdaling past overigens in historische trend.
Landbouwminister Verburg laat vandaag weten dat de grondprijzen de komende tijd gaan stabiliseren. Ze zegt dit naar aanleiding van de grondprijsmonitor 2009 van Dienst Landelijk Gebied (DLG), die ze vandaag naar de Kamer stuurde.
Compleet bedrijf onverkoopbaar
Het aanbod van complete bedrijven is momenteel groot. De handel ligt zo goed als stil. Het aantal boeren dat noodgedwongen verplaatst moet worden neemt af, omdat door de crisis de huizenprijzen daalden en nieuwbouwplannen in de ijskast belanden. Frans van der Geer, voorzitter van Kennisplatform Landelijk Vastgoed van VastgoedPRO: "Per saldo komen er nu meer boerderijen bij." Verplaatsers zijn er niet of amper, terwijl er per dag zo’n zes land- en tuinbouwbedrijven stoppen.
quote:mooi stukje.Op maandag 25 oktober 2010 13:23 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Ja logisch, landbouwgrond wordt met gang goedkoper
door diverse oorzaken
[..]
quote:Ik vroeg het niet aan jou, maar goed, jij beweerd dus doordat de internet bubbel geknapt is de banken geld over hadden en ze maar meer en hogere hypotheken en zijn gaan verstrekken.Op maandag 25 oktober 2010 13:12 schreef xenobinol het volgende:
Dat is heel simpel te verklaren, het grote geld zocht de vastgoed markt als nieuwe bron van inkomsten. Iedereen moest een dikke vette hypotheek aangesmeerd worden, het 'shadow banking system' werd opgetuigd om deze leningen als waardevolle belegging te verpakken en te verkopen aan alle sukkels op deze wereld die van eindeloos veel geld werden voorzien van de banken![]()
quote:De kritische massa is aan het groeienOp maandag 25 oktober 2010 13:19 schreef inXs het volgende:
Zozo, een aantal mensen hebben elkaar wel gevonden hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
quote:Sterker nog,Op maandag 25 oktober 2010 13:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het WK voetbal hebben we verloren, maar het WK schuldenmaken zullen we de komende jaren nog wel blijven winnen
quote:Banken hebben altijd geld over, ze maken het immers uit het niets... als er een bedrijfstak is waar productie zo makkelijk gemaakt is dan is het in het bankwezen. De truuk die ze hebben uitgehaald is dat ze de hele wereld gefinancierd hebben om zodoende veel geld aan deze leningen te kunnen verdienen. Men wist dat de boel zou gaan klappen, de vraag is echter wie de schade gaat betalen, de banken zekers niet tot dusver. Geloof maar geen seconde dat de banken niet wisten dat de boel zou imploderen, "pretend and extend, delay and pray".Op maandag 25 oktober 2010 13:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou, maar goed, jij beweerd dus doordat de internet bubbel geknapt is de banken geld over hadden en ze maar meer en hogere hypotheken en zijn gaan verstrekken.
Zijn ook onze hypotheken verpakt in CDO's, of werd dit alleen maar gedaan met amerikaanse hypotheken, waarbij onze banken de complexiteit en de risico's van die producten compleet fout hebben ingeschat.
quote:En nu nogmaals de vraag want hij was niet zo moelijk, hebben de nederlandse banken ook de hypotheken gebundeld en verpakt in CDO's en dergelijke?Op maandag 25 oktober 2010 13:34 schreef xenobinol het volgende:
Banken hebben altijd geld over, ze maken het immers uit het niets... als er een bedrijfstak is waar productie zo makkelijk gemaakt is dan is het in het bankwezen.
quote:Ik zal de vraag beantwoorden.Op maandag 25 oktober 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu nogmaals de vraag want hij was niet zo moelijk, hebben de nederlandse banken ook de hypotheken gebundeld en verpakt in CDO's en dergelijke?
quote:Ja..... alle grote jongens hebben meegedaan met dat spel (NL is niet alleen het braafste jongentje van de klas, hij heeft ook een rijk gevulde zak met knikkers die hij maar wat graag wil inzetten op het schoolplein om er bij te horen). Ook hebben de banken, verzekeraars en pensioenfondsen al die troep nog in hun portefeuille zitten voor de oorspronkelijke waarde. Daarom hopen zo ook allemaal dat de grote boze onweerswolken vanzelf wegdrijven naar de rand van de wereld en dan op magische wijze in het niets verdwijnt. Waarom denk jij dat overheden bereid zijn ongelimiteerd geld in de economie te stoppen? Echter zo langzaam maar zeker begint er sommige mensen het lichtje te branden dat dit niets uit gaat halen en dat het misschien toch een geldige optie gaat worden om het lijk uit de kast te gaan halen.Op maandag 25 oktober 2010 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu nogmaals de vraag want hij was niet zo moelijk, hebben de nederlandse banken ook de hypotheken gebundeld en verpakt in CDO's en dergelijke?
quote:En heeft de ING bank dan de nederlands hypotheken verhandeld of juist buitenlandse?Op maandag 25 oktober 2010 13:47 schreef Bankfurt het volgende:
Ik zal de vraag beantwoorden.
JAAAAA met hoofdletters; vooral de ING groep
quote:Ach... de exacte boekhouding zal niet direct openbaar zijn, dan moet je waarschijnlijk diep graven. Maar ga er maar vanuit dat ook de zelfbenoemde toppers van o.a. ING bank de dikke bonussen die met de papieren winsten van derivaten te verdienen was niet konden weerstaan. Om de pijn van afschrijvingen wat te verzachten heeft men alle boekhoudkundige regels wat versoepelt... uiteraard is het dan heel makkelijk om als faalbankier mooie winsten te publiceren met bijbehorende bonusOp maandag 25 oktober 2010 13:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En heeft de ING bank dan de nederlands hypotheken verhandeld of juist buitenlandse?
En vooral de ING groep, de rest dan niet?
Het is me allemaal nog te vaag wat hier beweerd wordt. Ik wil cijfers / percentages zien. Kom op jongens jullie kunnen het wel.
quote:Nee hoor, het valt alleen op dat dat soort 'slag' mensen behoefte hebben krachttermen, uitlachen, hopen op meer mensen op straat, etc etc. Blijkbaar komt de boodschap met normale argumenten niet over ofzo?Op maandag 25 oktober 2010 13:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
en jij vindt dat niet leuk ? Omdat jij misschien bij de Rabobank werkt ?
quote:Of te wel ik heb een dikke duim en denk dat dat het geval is.Op maandag 25 oktober 2010 13:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach... de exacte boekhouding zal niet direct openbaar zijn, dan moet je waarschijnlijk diep graven. Maar ga er maar vanuit dat ook de zelfbenoemde toppers van o.a. ING bank de dikke bonussen die met de papieren winsten van derivaten te verdienen was niet konden weerstaan. Om de pijn van afschrijvingen wat te verzachten heeft men alle boekhoudkundige regels wat versoepelt... uiteraard is het dan heel makkelijk om als faalbankier mooie winsten te publiceren met bijbehorende bonus
Daardoor lijkt het nu alsof het allemaal wel redelijk gaat, maar de realiteit is dat de papieren waarde niet gedekt is door een onderpand van gelijke waarde, kortom een enorme zeepbel.
quote:In dit topic staan behoorlijk onweerlegbare duidelijke feiten dacht ik zo.Op maandag 25 oktober 2010 14:01 schreef inXs het volgende:
[..]
Nee hoor, het valt alleen op dat dat soort 'slag' mensen behoefte hebben krachttermen, uitlachen, hopen op meer mensen op straat, etc etc. Blijkbaar komt de boodschap met normale argumenten niet over ofzo?
quote:Ook hier zijn een stel techneuten in dit topic en deze weten toch echt wel dat er alleen nog maar slap gezeverd is en we nog geen cijfertje gezien hebben die het onheil wat jullie met je grote teen voelen zouden kunnen staven. Veel succes met een gefundeerd verslag inclusief onderbouwing hiervan met cijfertjes erbij.Op maandag 25 oktober 2010 14:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
In dit topic staan behoorlijk onweerlegbare duidelijke feiten dacht ik zo.
Krachtermen gebruikt de Rabobank, zoals "De Nederlandse huizenmarkt is stabiel en gezond".
quote:Voor cijfers moet je dit boek lezen:Op maandag 25 oktober 2010 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook hier zijn een stel techneuten in dit topic en deze weten toch echt wel dat er alleen nog maar slap gezeverd is en we nog geen cijfertje gezien hebben die het onheil wat jullie met je grote teen voelen zouden kunnen staven. Veel succes met een gefundeerd verslag inclusief onderbouwing hiervan met cijfertjes erbij.
quote:We komen hier binnenkort nog wel eens op terug als de lijken uit de kast beginnen te komenOp maandag 25 oktober 2010 14:04 schreef Basp1 het volgende:
Of te wel ik heb een dikke duim en denk dat dat het geval is.![]()
Je lijkt wel een anti bankier met een mooie marketing pitch.
quote:Je kan de huidige accountantsverklaringen niet voor feit aannemen. Men heeft namelijk tijdig alle boekhoudkundige regels vrijgegeven om de feiten onder de mat te kunnen vegen. Hoe triest het ook is, onze overheden hebben hier toestemming voor gegeven om volledige implosie van het systeem te 'voorkomen'Op maandag 25 oktober 2010 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook hier zijn een stel techneuten in dit topic en deze weten toch echt wel dat er alleen nog maar slap gezeverd is en we nog geen cijfertje gezien hebben die het onheil wat jullie met je grote teen voelen zouden kunnen staven. Veel succes met een gefundeerd verslag inclusief onderbouwing hiervan met cijfertjes erbij.
quote:Ik zou het makkelijk overleven als de HRA wegvalt, want ik betaal nu ook gewoon elke maand het brutobedrag. (Als je zonder voorlopige teruggaaf elke maand niet rondkomt zit je m.i. toch wat kritisch.)Op maandag 25 oktober 2010 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft mag de HRA direct afgeschaft worden... geen centje pijn toch?
quote:Ik ontvang geen overheidssteun zoals jij het noemt. Ik maak gewoon gebruik van een volstrekt legale en normale aftrekpost. Die is niet alleen aan mij voorbehouden, daar kun jij ook gebruik van maken. Jij kiest er echter voor om dat voordeel aan je huurbaas te geven. En ik heb ervoor gekozen om het zelf te houden.En dan betaal je meteen een marktconforme prijs voor je woning, want je kan trots vertellen dat je geen cent overheidssteun ontvangt
quote:Bij een huurwoning wel ja.Op maandag 25 oktober 2010 12:17 schreef Pink_slip het volgende:
"verbetering van je woning".
Weggegooid geld.
quote:Waar zeg ik dat mijn woning nooit minder waard zal worden? Wat boeit mij dat nou man. Jouw huurwoning wordt wellicht ook minder waard. Boeit jou dat?Op maandag 25 oktober 2010 12:23 schreef Pink_slip het volgende:
Gelukkig heeft hij z'n woning flink verbeterd. Zijn woning zal daarom nooit minder waard worden. Die van de buren natuurlijk wel, maar die van hem... no way.
quote:Sinds wanneer is overheidssteun niet volstrekt legaal en normaal? En sinds wanneer is de definitie van overheidssteun dat die alleen aan jou is voorbehouden?Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik ontvang geen overheidssteun zoals jij het noemt. Ik maak gewoon gebruik van een volstrekt legale en normale aftrekpost. Die is niet alleen aan mij voorbehouden, daar kun jij ook gebruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |