abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87925483
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Men oh men, over verkeerd geïnformeerd gesproken. Het zijn de Joden die niets van Jezus moeten hebben, hij is niet, herhaal niet de voorspelde messias, die moet volgens de Joden nog steeds komen. In de Islam daarentegen is Jezus, oftewel Isa, profeet en messias die tzt samen met de Mahdi terug gaat keren.
Nee hoor, Jezus was zelf een Joodse koning en veel Joden wilde hem weg hebben, de reden zou ik niet weten, de Joden hebben nooit rekening gehouden van Pilatus rechts gevoel om Jezus te veroordelen, maar toch heeft Pilatus een doorn kroon op Jezus hoofd gezet met een gewaad als teken van een Joodse Koning.

Judas zou Jezus verraden hebben voor 30 munten, maar was het wel Judas? De Joden wilde dat Pilatus Jezus straffen, maar Pilatus kon het niet maar deed het uiteindelijk toch op de wens van de Joden, zeg maar dat Pilatus een complot moest bedenken voor de kruisiging voor Jezus.

In ieder geval denk ik dat de Joden zich tot Christus moeten bekeren voor de duizend jarige vrede.

Kortom, het is heel moeilijk om vatten en dat wij mensen te groot is voor onze beperkte verstandelijke vermogen, de Bijbel is het verleden/heden en Toekomst dat wil niet zeggen dat het simpel is om te lezen, nee je moet de bijbel lezen met een gezonde verstand, er zijn zoveel dingen in over Jezus wat wij nooit zullen te weten zullen komen, dat is zo moeilijk om dat te kunnen begrijpen met onze piep kleine hersens inhoud.

Ik kan wel zeggen dit en dat, maar dat haal ik ook uit de Bijbel met veel lezen en begrijpen, maar ik kan ook ernaast zitten natuurlijk, daarom doe ik altijd te de oude testament raad te plegen als ik iets niet uitkomt in het nieuwe testament, het is heel ingewikkeld namelijk en zoveel tijd heb ik ook niet, ik heb ook andere levens behoeftes zoals mijn werk en gezin.

Ik denk dat de Christelijke geloof twee gezichten heeft, de ene is Katholiek en de andere Protestants. Dat wil zeggen dat Paulus de wet van Jezus negeerde ofwel van de tafel heeft geschoven toen Jezus dood was. (Katholiek) en de andere deel wel de wet van Jezus toe vertrouwde en verspreide wat later de Protestantse geloof kwam opzetten tegen de Katholieken die teveel macht kreeg en misbruik maakte.

Vandaar dat de relatie tussen Katholieken en protestantse steeds grimmig is.

Maar goed, zoals ik al eerder zei................heb geloof want de Bijbel is moeilijk te begrijpen dan je denkt en er is nog veel te ontdekken over de rol van tussen Jezus en de Joden.
The Killer
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2010 @ 03:47:00 #152
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_87925585
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 03:09 schreef killer10000 het volgende:

[..]

Nee hoor, Jezus was zelf een Joodse koning en veel Joden wilde hem weg hebben, de reden zou ik niet weten, de Joden hebben nooit rekening gehouden van Pilatus rechts gevoel om Jezus te veroordelen, maar toch heeft Pilatus een doorn kroon op Jezus hoofd gezet met een gewaad als teken van een Joodse Koning.

Jezus was geen jood en zou zichzelf nooit jood genoemd hebben, niet in de laatste plaats omdat het woord simpelweg niet bestond.

Er waren Galileërs, Judeërs en Samaritanen en Jezus was een Galileër.

Het woord jood is pas van de laatste eeuwen. God mag weten wie of wat er mee bedoeld wordt aangezien veel mensen die zich jood noemen overduidelijk niet van Midden Oosterse afkomst zijn.

quote:
In ieder geval denk ik dat de Joden zich tot Christus moeten bekeren voor de duizend jarige vrede.
Nou snel naar Israel om ze te bekeren dan.

quote:
Maar goed, zoals ik al eerder zei................heb geloof want de Bijbel is moeilijk te begrijpen dan je denkt en er is nog veel te ontdekken over de rol van tussen Jezus en de Joden
Bijvoorbeeld, wat is er met de Edomieten en Moabieten gebeurd?
pi_87926113
Hij bewijst des te meer dat je helemaal geen twee paspoorten hoeft te hebben voor een dubbele loyaliteit.
pi_87926117
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Wilders gebruikt gewoon het achterlijke deel van Nederland voor zijn strijd voor een etnisch gezuiverd Groot-Israel. Daar is hij al jaren mee bezig, sinds hij er geld voor krijgt uit de VS van andere figuren die geloven dat het Joodse Herrenvolk vanwege hun ras recht heeft op Lebensraum heeft hij er zelfs zijn eigen partij voor opgericht.

Het hele idee dat Wilders zich inspant voor Nederlanders slaat nergens op, hij gebruikt ze slechts.
^O^

Open je ogen mensen!
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:26:12 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87926306
Ik ga echt heel hard lachen indien Wilders morgen of overmorgen een motie van wantrouwen indient tegen Veldhuijzen van Zanten-Hyllner ivm haar dubbele paspoort (en zelf een Israelische vlag aan de muur en op het bureau etc)..

Hypocriete .....!!!

[ Bericht 14% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2010 08:33:53 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:12:38 #156
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_87928035
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is nooit gebeurd.

The Invention of the Jewish People
Maar heb je nog een voorbeeld van een landstreek die hernoemd werd na een opstand?
Wat betreft die site, een bepaalde recensent stelt:

quote:
After the 1st-century CE works of Flavius Josephus, the Jewish writing of Jewish history pretty well disappears for over 1700 years,
Die spreekt dus wel over ''Jewish'' history. Zoals trouwens ook de Romeinen er een woord voor hadden.

[ Bericht 28% gewijzigd door TitusPullo op 25-10-2010 10:33:37 ]
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:13:43 #157
235357 TitusPullo
pi_87928065
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:52 schreef moussie het volgende:
dus je bent bekend met de opstand en de gevolgen, dus niks mystiek, gewoon verslagen en weg gejaagd.
Ik zou niet weten waarom je opeens met het woord ''mystiek'' op de proppen komt.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_87928078
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:12 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar heb je nog een voorbeeld van een landstreek die hernoemd werd na een opstand?
Israël.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 10:15:25 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:59:34 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929236
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als God bestaat mag je dat bewijzen.

Maar religie is dus de enige reden die Joden hebben om een Arabische holocaust uit te voeren?
Holocaust. Natuurlijk. Het snelst groeiende volk ter wereld. Israel heeft minder Palestijnen gedood dan Jordanie of Libanon. In 60 jaar minder dan 50.000 doden uit een populatie van 12 miljoen. Holocaust. Waar zijn de vernietigingskampen?

Waar komt jouw haat vandaan? Want dat dit niets, maar dan ook niets, te maken heeft met een holocaust weet je zelf natuurlijk ook wel.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:04:44 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929389
quote:

[..]

Het is nooit gebeurd.

Een zeer controversiele mening verkondigd in een bepaald boek is vaststaand feit.

Waar ken ik dat ook al weer van?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87929449
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:13 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je opeens met het woord ''mystiek'' op de proppen komt.
Denk daar maar eens over na, in hoeverre dat mythische verhaal mystiek is
pleased to meet you
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:12:29 #162
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929651
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 03:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jezus was geen jood en zou zichzelf nooit jood genoemd hebben, niet in de laatste plaats omdat het woord simpelweg niet bestond.
Voor een woord dat niet bestaat komt het opvallend vaak voor in het Oude Testament. Oftewel je bent weer eens leugens aan het verspreiden. Hou daar nou eens mee op, op ga naar BNW met je onzintheorieen.

quote:
Er waren Galileërs, Judeërs en Samaritanen en Jezus was een Galileër.

Het woord jood is pas van de laatste eeuwen. God mag weten wie of wat er mee bedoeld wordt aangezien veel mensen die zich jood noemen overduidelijk niet van Midden Oosterse afkomst zijn.
[..]
Genetisch gezien zeker wel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_studies_on_Jews

quote:
Nou snel naar Israel om ze te bekeren dan.
[..]

Bijvoorbeeld, wat is er met de Edomieten en Moabieten gebeurd?
Wat denk je nou, dat mensen hier jouw leugens gaan geloven? Dan moet je toch echt met slimmere leugens komen, want dit is bedroevend.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:13:56 #163
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929701
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Denk daar maar eens over na, in hoeverre dat mythische verhaal mystiek is
Wat denk jij dat het woord mystiek betekent eigenlijk?
pi_87929779
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat denk jij dat het woord mystiek betekent eigenlijk?
In dit geval: het zien van een goddelijke straf in het verjaagd worden door de Romeinen.
pleased to meet you
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:18:26 #165
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929845
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:12 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Wat betreft die site, een bepaalde recensent stelt:
[..]

Die spreekt dus wel over ''Jewish'' history. Zoals trouwens ook de Romeinen er een woord voor hadden.
De Romeinen waren sowieso constant bezig met het benoemen en hernoemen van hun gebiden, opstand of niet. Voorbeeld:

Hispania was the Roman name for the Iberian Peninsula. Under the Republic, Hispania was divided into two provinces: Hispania Citerior and Hispania Ulterior. During the Principate, Hispania Ulterior was divided into two new provinces, Baetica and Lusitania, while Hispania Citerior was renamed Tarraconensis. Subsequently, the western part of Tarraconensis was split off, first as Hispania Nova, later renamed Callaecia (or Gallaecia, whence modern Galicia). From Diocletian's Tetrarchy (AD 284) onwards, the south of remaining Tarraconensis was again split off as Carthaginensis, and probably then too the Balearic Islands and all the resulting provinces formed one civil diocese under the vicarius for the Hispaniae (that is, the Celtic provinces).

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Spain
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:19:57 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87929893
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

In dit geval: het zien van een goddelijke straf in het verjaagd worden door de Romeinen.
En wat is jouw probleem hiermee?

Oh, wacht, jij bent het. Je hebt gelijk, kutjoden, altijd maar liegen en bedriegen. Zoiets was het toch?
pi_87930195
quote:

[..]

Het is nooit gebeurd.

anders maak je zelf weer onsterfelijk belachelijk :D :')
pi_87930198
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

En wat is jouw probleem hiermee?

Oh, wacht, jij bent het. Je hebt gelijk, kutjoden, altijd maar liegen en bedriegen. Zoiets was het toch?
Nee hoor, alleen sommigen, de Zionisten die rechten claimen op basis van een heel oud boek dat ze zelf hebben geschreven en zich er nog na gedragen ook, alsof ze alsnog iedereen op dat stukkie grond over de kling moeten jagen, iets wat ze destijds na hebben gelaten en waarvoor ze dus 'gestraft' zijn. Veel ervan vindt je op de Westelijke Jordaanoever, in de nederzettingen.
pleased to meet you
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:37:44 #169
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87930469
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen sommigen, de Zionisten die rechten claimen op basis van een heel oud boek dat ze zelf hebben geschreven en zich er nog na gedragen ook, alsof ze alsnog iedereen op dat stukkie grond over de kling moeten jagen, iets wat ze destijds na hebben gelaten en waarvoor ze dus 'gestraft' zijn. Veel ervan vindt je op de Westelijke Jordaanoever, in de nederzettingen.
Zo kan ik ook extreme uitlatingen van bepaalde Moslims aanhalen zonder erbij te vermelden dat het om een minderheid van de Moslims gaat.

Leuk he, haat verspreiden? Zonder enthousiaste haatverspreiders zoals jij zouden de meeste genocides niet gebeurd zijn. Ik hoop dat je trots bent op je haatzaaiende leugens.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:45:59 #170
235357 TitusPullo
pi_87930743
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, dat heb ik nog nooit beweerd, dus je kunt het wel achterwege laten.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:49:13 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87930868
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:59 schreef Viajero het volgende:

[..]

Holocaust. Natuurlijk. Het snelst groeiende volk ter wereld. Israel heeft minder Palestijnen gedood dan Jordanie of Libanon. In 60 jaar minder dan 50.000 doden uit een populatie van 12 miljoen. Holocaust. Waar zijn de vernietigingskampen?
Gaza? Ze doen het iets subtieler dan Hitler maar het resultaat is hetzelfde.
quote:
Waar komt jouw haat vandaan? Want dat dit niets, maar dan ook niets, te maken heeft met een holocaust weet je zelf natuurlijk ook wel.
Ik kijk realistisch naar de wereld en er zijn wat dingen mis en er wordt heel hard over gelogen. Dat is leuk om over te discussiëren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:51:39 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87930962
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:37 schreef Viajero het volgende:

Leuk he, haat verspreiden? Zonder enthousiaste haatverspreiders zoals jij zouden de meeste genocides niet gebeurd zijn. Ik hoop dat je trots bent op je haatzaaiende leugens.
Ik hoop net zo hard dat de Israëli's trots zijn op hun haatzaaiende leugens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87931102
Is er al iemand voor antisemiet uitgemaakt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:55:50 #174
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87931106
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gaza? Ze doen het iets subtieler dan Hitler maar het resultaat is hetzelfde.
[..]
6 miljoen doden van de 9 miljoen in vijf jaar, of 50.000 doden van de 12 miljoen in 60 jaar. Het resultaat is precies hetzelfde ja, geen enkel verschil te zien.

quote:
Ik kijk realistisch naar de wereld en er zijn wat dingen mis en er wordt heel hard over gelogen. Dat is leuk om over te discussiëren.
Ja, en gelukkig kom jij wel met de waarheid, zoals hierboven. Kijk, als je Joden haat is dat verder prima hoor, maar kom er dan wel eerlijk voor uit. Gaza gelijkstellen met Auschwitz is zo ongelofelijk dom...
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:56:42 #175
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87931139
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoop net zo hard dat de Israëli's trots zijn op hun haatzaaiende leugens.
De Israelis. Allemaal. Inclusief de Israelis van Arabische afkomst, of gaat het puur om de Joden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')