abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87939228
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Omdat zij wel de daden van de Israelische regering aan alle Israelis toeschrijft, maar datzelfde concept niet op andere landen toepast. Daarnaast heb ik Moussie hier wel vaker pure Jodenhaat zien schrijven.
Ooh ja? Dus als ik zeg dat het moeilijk te scheiden is omdat de regering een actief nederzettingenbeleid voert schrijf ik dat volgens jou aan alle Israëliërs toe?

En voor de rest, ja hoor, pure Jodenhaat, vast wel. Als je begrip toont voor het Palestijnse verzet en ogen hebt voor waar het vandaan komt en hoe het in stand wordt gehouden, als je twijfels uitspreekt over de manier waarop deze staat tot stand is gekomen, dan ben je volgens sommigen blijkbaar automatisch antisemiet, jodenhater of iets soortgelijks. Blijkbaar is de kritiek op de staat Israël en sommige van haar inwoners gebonden aan hele strikte regels, een verkeerd woord en je wordt voor antisemiet of jodenhater uitgemaakt. Dat gebeurt dus zelfs met overlevenden uit een concentratiekamp, dan ben je een seniele gek die misbruikt wordt of zoiets.
pleased to meet you
pi_87939376
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:46 schreef moussie het volgende:

En voor de rest, ja hoor, pure Jodenhaat, vast wel. Als je begrip toont voor het Palestijnse verzet en ogen hebt voor waar het vandaan komt en hoe het in stand wordt gehouden, als je twijfels uitspreekt over de manier waarop deze staat tot stand is gekomen, dan ben je volgens sommigen blijkbaar automatisch antisemiet, jodenhater of iets soortgelijks. Blijkbaar is de kritiek op de staat Israël en sommige van haar inwoners gebonden aan hele strikte regels, een verkeerd woord en je wordt voor antisemiet of jodenhater uitgemaakt. Dat gebeurt dus zelfs met overlevenden uit een concentratiekamp, dan ben je een seniele gek die misbruikt wordt of zoiets.
Nee, dan is dat joodse zelfhaat, ook een vorm van antisemitisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:51:14 #228
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_87939472
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dan is dat joodse zelfhaat, ook een vorm van antisemitisme.
Ja, en dan heb je ook nog tweede- en derdegraads-antisemitisme, softcore holocaust denial, afgeleid antisemitisme, als filosemitisme vermomd antisemitisme. Je bent hoe dan ook schuldig :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:54:26 #229
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_87939637
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die paar schrammen op de arm van een Joodse kolonist die struikelde tijdens het bijladen van zn Uzi? :')

De Israëli's hebben een zeer efficiënte propagandamachine, maar ze worden nu niet uitgemoord. Waarom hebben ze anders zo veel nieuw land nodig?
Jij zegt dat het aantal doden en de periode waarin dit plaatsvindt niet relevant is om wel/niet van een holocaust te spreken. Vandaar dat andersom dan ook opgaat.

Wat mij betreft is er van beide kanten geen sprake van een holocaust.
pi_87942716
quote:
Botsing PVV met coalitie over Israël

Geert Wilders vindt dat Israël meer nederzettingen mag bouwen op de bezette Westoever. Daarmee gaat de leider van gedoogpartner PVV rechtstreeks in tegen het regeringsbeleid van CDA en VVD. Volgens de rechtse politicus is Jordanië „de enige Palestijnse staat die er ooit zal komen.”

„Judea/Samaria zijn Israël dus hoe meer joodse nederzettingen daar, hoe beter”, twitterde Wilders dit weekend. Hij doelt daarmee op het door Israël in 1967 op Jordanië veroverde gebied. De Westelijke Jordaanoever is een van de Palestijnse gebieden, maar joodse kolonisten bouwen er nog steeds nieuwe nederzettingen. Daarover bestaat internationaal veel kritiek.

Ook Nederland is tegen de bouw van nederzettingen in Palestijns gebied. De regering streeft al jaren naar een vredesakkoord waarbij een Palestijnse staat naast Israël kan bestaan. Uitgangspunt daarbij zijn de grenzen van voor de zesdaagse oorlog in 1967. Dat staat ook in het nieuwe regeerakkoord van het minderheidskabinet van VVD en CDA, dat de PVV gedoogsteun geeft.

Wilders laat weten dat het hem „niks interesseert” dat zijn standpunt strijdig is met het Nederlandse buitenlandbeleid. „De PVV zal een Palestijnse staat nooit steunen, behalve dan Jordanië.” Dat land is volgens hem feitelijk al de Palestijnse staat. „Jordanië is Palestina.”
bron
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:52:20 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87944868
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:54 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Jij zegt dat het aantal doden en de periode waarin dit plaatsvindt niet relevant is om wel/niet van een holocaust te spreken. Vandaar dat andersom dan ook opgaat.

Wat mij betreft is er van beide kanten geen sprake van een holocaust.
Prima. Dan noemen we het gewoon een eenzijdige massamoord.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:54:36 #232
pi_87944948
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:51 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Ja, en dan heb je ook nog tweede- en derdegraads-antisemitisme, softcore holocaust denial, afgeleid antisemitisme, als filosemitisme vermomd antisemitisme. Je bent hoe dan ook schuldig :)
Propaganda always wins! ^O^
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:20:50 #233
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_87945807
Totaal geen verrassende opmerking van Wilders. Als er iemand pro-Israël is, is hij het wel...

Ik vrees dat deze regering ook geen duidelijke stelling durft te nemen tegen Israël, wat mij enorm betreurt!
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:28:30 #234
18159 Dlocks
pi_87946092
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Prima. Dan noemen we het gewoon een eenzijdige massamoord.
In de afgelopen 60 jaar zijn er ca 40.000 Arabieren gedood .
In de afgelopen 60 jaar zijn er ca 22.000 Joden gedood.

Er zijn ongeveer 4.200.000 Joden in in die regio. Dan kom heb je dus 1 op 191 doden.

Er zijn ongeveer 10.000.000 Palestijnen in die regio. Dan kom heb je dus 1 op 250 doden.

Verhoudingsgewijs is de massamoord van Palestijnen op Joden dus groter.

Maar goed, mijn mening is dat zowel de Joden als de Palestijnen op bepaalde punten goed fout zitten. Het is absoluut niet zo dat de ene partij goed is en de andere partij fout. Dat mensen vaak denken dat ze een kant moeten kiezen zegt vrij weinig over wie er wel of niet fout zit.

In de afgelopen 60 jaar zijn er overigens in oorlogen en terreuraanslagen 11 miljoen moslims gedood, meestal door de hand van andere moslims. Is dat dan een massamoord of een holocaust van moslims op moslims?
pi_87946141
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:21 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee. Wel is voorgesteld om alle Joden uit de Westerse samenleving te verwijderen, dus jouw dag is weer goed.
Mag ik even poepen op je hypocrisie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87946215
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:28 schreef Dlocks het volgende:

[..]

In de afgelopen 60 jaar zijn er ca 40.000 Arabieren gedood .
In de afgelopen 60 jaar zijn er ca 22.000 Joden gedood.

Er zijn ongeveer 4.200.000 Joden in in die regio. Dan kom heb je dus 1 op 191 doden.

Er zijn ongeveer 10.000.000 Palestijnen in die regio. Dan kom heb je dus 1 op 250 doden.

Verhoudingsgewijs is de massamoord van Palestijnen op Joden dus groter.

Maar goed, mijn mening is dat zowel de Joden als de Palestijnen op bepaalde punten goed fout zitten. Het is absoluut niet zo dat de ene partij goed is en de andere partij fout. Dat mensen vaak denken dat ze een kant moeten kiezen zegt vrij weinig over wie er wel of niet fout zit.

In de afgelopen 60 jaar zijn er overigens in oorlogen en terreuraanslagen 11 miljoen moslims gedood, meestal door de hand van andere moslims. Is dat dan een massamoord of een holocaust van moslims op moslims?
Hoeveel moslims zijn er gedood door boycotten en oorlogen van o.a. de Westerse wereld. Je maakt dus geen enkele punt met je verhaal. Ten tweede zou je volgens je berekening moeten stellen dat Joden (als je toch zo graag in die termen wil denken) efficientere moordenaars zijn. Ze zijn immers met fors minder, maar veroorzaken fors meer doden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:54:52 #237
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87947188
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel moslims zijn er gedood door boycotten en oorlogen van o.a. de Westerse wereld. Je maakt dus geen enkele punt met je verhaal. Ten tweede zou je volgens je berekening moeten stellen dat Joden (als je toch zo graag in die termen wil denken) efficientere moordenaars zijn. Ze zijn immers met fors minder, maar veroorzaken fors meer doden.
Het punt is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het in Israel/Palestina gaat om een holocaust van Joden op Palestijnen. Dat is dus volledig onjuist, zoals deze cijfers aantonen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87947312
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:57 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
De tering, wat een autist, :').
pi_87947323
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het punt is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het in Israel/Palestina gaat om een holocaust van Joden op Palestijnen. Dat is dus volledig onjuist, zoals deze cijfers aantonen.
Hoe je het beestje noemt, doet er in dit geval helemaal niet toe. Het zijn termen die misbruikt worden omdat vanuit de andere kant net zo hard termen als anti-semitisme misbruikt worden. Feit is dat er veel te veel mensen gestorven zijn en dat het op zichzelf al extreem ernstig is, ernstig genoeg - zonder dat je het een Holocaust hoeft te noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87947393
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:20 schreef abdalfawaz het volgende:
Totaal geen verrassende opmerking van Wilders. Als er iemand pro-Israël is, is hij het wel...
Geert Wilders is niet pro-Israëlisch. Ja, hij is pro-Israëlisch in dezelfde zin als supporters van een voetbalclub die de binnenstad aan gort slaan, pro-hun-voetbalclub zijn.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:02:34 #241
18159 Dlocks
pi_87947507
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe je het beestje noemt, doet er in dit geval helemaal niet toe. Het zijn termen die misbruikt worden omdat vanuit de andere kant net zo hard termen als anti-semitisme misbruikt worden. Feit is dat er veel te veel mensen gestorven zijn en dat het op zichzelf al extreem ernstig is, ernstig genoeg - zonder dat je het een Holocaust hoeft te noemen.
Feit is dat ik slechts reageerde op iemand die de term holocaust en vervolgens massamoord gebruikte maar dat diezelfde persoon vindt dat volgens zijn definitie enkel geldt voor Israël -> Palestina maar andersom niet. En jij haalt mijn reactie daarop vervolgens uit zijn context.
pi_87947571
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:02 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Feit is dat ik slechts reageerde op iemand die te term holocaust en vervolgens massamoord gebruikte...
Je reageerde alleen in mijn ogen op een totaal verkeerde manier. Immers je ging zelfs voort-redeneren op zijn post.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:05:36 #243
pi_87947629
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is niet volledig onjuist, het is een kleine verruiming van het begrip holocaust bedoeld om pro-Israël-Fok!kers in het defensief te dringen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:05:36 #244
18159 Dlocks
pi_87947630
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je reageerde alleen in mijn ogen op een totaal verkeerde manier. Immers je ging zelfs voort-redeneren op zijn post.
Nee, ik redeneerde op zijn manier om aan te tonen dat zijn manier van redeneren niet klopt.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:08:14 #245
pi_87947739
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:05 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Nee, ik redeneerde op zijn manier om aan te tonen dat zijn manier van redeneren niet klopt.
Maar IK ben tenminste geen moordenaar. Ik ben ook niet medeplichtiog en ik probeer het niet te vergoeilijken.

Mijn punt is eigenlijk dat ik het schrijnend vind dat een vroeger vervolgt volk nu dezelfde beestachtigheid en leugenachtigheid aan de dag legt.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:12:31 #246
322645 Voorschrift
See if I care
pi_87947930
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Geert Wilders is niet pro-Israëlisch. Ja, hij is pro-Israëlisch in dezelfde zin als supporters van een voetbalclub die de binnenstad aan gort slaan, pro-hun-voetbalclub zijn.
Waar trek je de grens dan? Ik ben het wel met je eens hoor, maar als het om Israel gaat kan een stofje over de grens al antisemitisch zijn voor sommigen, en een provocatie van de Palestijnen voor de ander. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:14:26 #247
249901 Bargain
The best I ever had
pi_87948017
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn punt is eigenlijk dat ik het schrijnend vind dat een vroeger vervolgt volk nu dezelfde beestachtigheid en leugenachtigheid aan de dag legt.
Een juiste constatering.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:28:01 #248
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87948612
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mee eens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87950391
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

Ten tweede zou je volgens je berekening moeten stellen dat Joden (als je toch zo graag in die termen wil denken) efficientere moordenaars zijn. Ze zijn immers met fors minder, maar veroorzaken fors meer doden.
Er kan natuurlijk maar één neues Herrenvolk zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:33:02 #250
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_87952157
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar IK ben tenminste geen moordenaar. Ik ben ook niet medeplichtiog en ik probeer het niet te vergoeilijken.

Zo...daar snap ik nou ook helemaal niks van.
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')