abonnement Unibet Coolblue
pi_90959366
quote:
15s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:37 schreef Mempex0 het volgende:
Eerst kwamen er nog mooie documentaires over 't universum op NGC en Discovery, maar tegenwoordig niet meer.

Jammer ;(
Vooral Discovery is wat dat betreft erg veranderd. Een jaar of 10 geleden werd je overstelpt met de space-docu's op Discovery, tegenwoordig een zeldzaamheid, toevallig een paar maanden geleden die docu's van Stephen Hawking was dan weer wel een goede zet.
National Geographic is niet zoveel veranderd wat dat betreft, daar zie je nog regelmatig verschillende docu-series over het universum,
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_90968789
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Vooral Discovery is wat dat betreft erg veranderd. Een jaar of 10 geleden werd je overstelpt met de space-docu's op Discovery, tegenwoordig een zeldzaamheid, toevallig een paar maanden geleden die docu's van Stephen Hawking was dan weer wel een goede zet.
National Geographic is niet zoveel veranderd wat dat betreft, daar zie je nog regelmatig verschillende docu-series over het universum,
Stephen Hawking was een zéér goede zet, weliswaar een van de beste documentaires. NGC zend 1 keer in de +/- 3 weken nog een fatsoenlijke documentaire over 't universum uit. Discovery is gewoon verkloot, programma's gaan nergens meer over dat bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Plus daarbij dat 't niveau van acteren is gezakt naar een MTV niveau :'(.
-
pi_91015372
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:16 schreef Mempex0 het volgende:

[..]

Discovery is gewoon verkloot, programma's gaan nergens meer over dat bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Plus daarbij dat 't niveau van acteren is gezakt naar een MTV niveau :'(.
True ;(
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91015390
Zondag (09-01-2011)
Ned 2 (20 :15) : De weg naar het avondland : afl. Hoe toonaangevend is het Westen nog?
De weg naar het Avondland is een 11-delige reis- en cultuurreeks waarin televisiemaker, muzikant en filosoof Jan Leyers vanuit Ethiopië naar Europa reist: van de wieg van de mensheid naar het Avondland. Tijdens zijn tocht wordt hij geconfronteerd met mensen en culturen die heel andere waarden en normen hanteren dan wij. Ze hebben ook een uitgesproken mening over de Westerse cultuur. Zo houdt De weg naar het Avondland Jan en de kijkers een spiegel voor van onze eigen samenleving
Nat Geo (21:00): Asteroid Impact
Lang geleden werd de aarde getroffen door een asteroïde. We onderzoeken de mogelijkheid van een herhaling, met fatale gevolgen voor de mensheid
Nat Geo (22:00): Earth Investigated: afl. Asteroid Attack
Wist je dat de kans om dood te gaan door een inslag van een asteroïde vier maal groter is dan getroffen te worden door de bliksem?
Kan de aarde zonder de maan? En hoe is het leven op onze planeet onstaan? In 'Earth Investigated' proberen we deze mysteries te ontrafelen. In deze nieuwe reeks afleveringen wordt een uitgebreide analyse gedaan naar onverklaarde fenomenen en bizarre mysteries, waarbij gebruik wordt gemaakt van de laatste ontwikkelingen in de moderne wetenschap en een bijdrage van vooraanstaande experts
Ned 2 (23:40): Dus Ik Ben: afl. Ik ben ijdel, dus ik ben.
Filosofe Stine Jensen onderzoekt hoe mensen zichzelf definiëren in de hedendaagse cultuurWaarom is erkenning zo belangrijk voor onze identiteit? Met Frank Meester, Maarten Doorman, Alain de Botton, Arie Boomsma, John Locke e.a.

Maandag (10-01-2011)
Ned 2 (20:55): Tegenlicht: Agenda 2011: De Pioniers
Documentaire die de vooruitzichten voor het jaar 2011 peilt. Met o.a. primatoloog Frans de Waal, superinvesteerder en grondstoffengoeroe Jim Rogers, publiciste Arianna Huffington en sternatuurkundige en futurist Michio Kaku
BBC 2 (22:00): Horizon: Wat is één graad temperatuur?
degree of temperature? His quest takes him to the frontiers of current science as he meets researchers working on the hottest and coldest temperatures in the universe, and to a lab where he experiences some of the strangest effects of quantum physics - a place where super-cooled liquids simply pass through solid glass. Plus, Ben installs his very own Met office weather station at home.

Dinsdag (11-01-2011)
Nat Geo (21:00): Aftermath: afl. Betrayed by the Sun
Wat gebeurt er met onze planeet als de zon ouder wordt? Kunnen we het aan als de zon steeds groter wordt en feller gaat branden?
Canvas (21:10): Die Wehrmacht: Eine Bilanz: afl. Der Untergang
In de herfst van 1944 was de oorlog beland waar hij ruim vijf jaar eerder was begonnen: zowel in het oosten als in het westen stonden de geallieerden aan de grenzen van Duitsland. Het was overduidelijk dat Duitsland de oorlog verloren had. De Wehrmacht stond tegenover een militaire overmacht van mensen en middelen. Toch vocht het Duitse leger verder, eerder gedreven door ideologische dan door militair-tactische motieven.
Ned 2 (21:25): Labyrint; afl. Technologische Revolutie
De mens is van nature kunstmatig. In het vroege verleden maakten we al gebruik van techniek om te overleven. Uniek is dit echter niet, we waren niet de enige menssoort die hier gebruik van maakte. Ook de Neanderthaler jaagde met speren. Maar hoe weten we dat zo zeker? Neem nou het schedeldakje van de eerste Nederlander genaamd Krijn dat laatst gevonden werd. Hoe kunnen we aan zon klein stuk bot zien dat Krijn een Neanderthaler was? Of zelfs hoe hij gejaagd heeft?

Woensdag (11-01-2011)
Nat Geo (21:00): Ancient Secrets: afl. The Sphinx
De Sfinx loopt gevaar door de krachten van de natuur en de mens. Wetenschappers hopen het beeld te beschermen door te ontdekken hoe en waarom het werd gebouwd. Zullen hun pogingen helpen om dit wereldwonder te redden?
Nat Geo (22:00): Ancient Secrets: afl. Mystery of the Silver Pharao
De schatten van de oude farao's waren legendarisch, maar het graf van de onbekende Psusennes I verbaasde zelfs de meest ervaren Egyptologen. Toen het werd opgegraven in 1940 was het onaangetast door grafrovers, maar deze ontdekking werd overschaduwd door het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. De tombe bevatte een zilveren sarcofaag en andere oogverblindende schatten. Hoe verkreeg Psusennes zoveel macht? In deze documentaire onthullen historici de waarheid over deze farao die ongeveer 3000 jaar geleden regeerde.
Ned 2 (23:30): Import: The Oath
Abu Jandal, de hoofdpersoon in The Oath, was de bodyguard van Osama Bin Laden, en is nu taxichauffeur in Jemen

Donderdag (12-01-2011)
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Oceans into the Blue
As an air-breathing animal, the human is not built to survive in water. But people have found ways to live an almost aquatic life so they can exploit the sea's riches. From a 'shark-whisperer' in the Pacific to Brazilian fishermen collaborating with dolphins to catch mullet, this journey into the blue reveals astonishing tales of ingenuity and bravery
Canvas (21:30): How the Earth Made Us: afl. Fire
Vijfdelige BBC-reeks. 'Fire. (4)' Vuur is een afschrikwekkende natuurkracht. Dat blijkt nog maar eens wanneer we samen met een camera doordringen tot in het hart van een geweldige brand. Toch heeft de mens die enorme energiebron ook kunnen temmen en gebruiken in zijn eigen voordeel. Zo zou de industriële revolutie in Groot-Brittannië nooit mogelijk zijn geweest zonder vuur.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:53:05 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_91031527
Meh, de komende space docu's zijn weer in de trend van "we gaan er allemaal aan".
pi_91035214
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 17:53 schreef Twiitch het volgende:
Meh, de komende space docu's zijn weer in de trend van "we gaan er allemaal aan".
De mens heeft de voet mogen zetten op de aard.
-
pi_91057284
Discovery is echt een ramp. Echt, die Big Brother ziekte heeft het hele tv-landschap verziekt.

Orange County Choppers, Deadliest Catch, LA Ink, en ga zo maar door. Dat soort programmas horen absoluut niet op Discovery. Dan is History Channel misschien nog iets beter, tegenwoordig. Maar ook die hebben iets als 'Ax men' een real lief soap over houthakkers.

En dan heb je Syfy channel en die zenden alleen de meest extreem slechte B films uit. En dan vooral Fantasy of ander onnozele dingen. Het ergste was 'Beyond Loch Ness'. Ze hebben op Syfy channel zelfs een of andere ghost hunter programma. Daar kijken MIT nerds toch niet na? Schijnbaar is het meer een zender voor vrouwelijke WoW tienermoeders die vroeger wikka waren ofzo.

En de docu's die veel van die zender nog wel hebben zijn ook puur onzin. 'Waar was Atlantis?', 'Nostradamus', 'Aliens op aarde 10,000 jaar geleden', 'Wat gebeurd er in 2012', 'De Da Vinci Code'. Dan gaan ze de hele tijd praten over een of andere conspiracy theory en in he beste geval zeggen ze dan nog wel aan het einde dat het allemaal onzin is en dat je voor niets gekeken hebt. In het slechtste geval niet.
En dan heb je nog tig van die bijbel docus waarin alleen maar theologen aan het woord komen over dingen van de bijbel zelf omdat er vaak geen historisch bewijs is. Ook leuk.
pi_91134535
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Oceans into the Blue

trailer:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p006vf4g

Hier kijk ik echt naar uit!
pi_91171380
Even een reminder voor vnvnd
Ned 2 (21:25): Labyrint; afl. Technologische Revolutie
De mens is van nature kunstmatig. In het vroege verleden maakten we al gebruik van techniek om te overleven. Uniek is dit echter niet, we waren niet de enige menssoort die hier gebruik van maakte. Ook de Neanderthaler jaagde met speren. Maar hoe weten we dat zo zeker? Neem nou het schedeldakje van de eerste Nederlander genaamd Krijn dat laatst gevonden werd. Hoe kunnen we aan zon klein stuk bot zien dat Krijn een Neanderthaler was? Of zelfs hoe hij gejaagd heeft?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91206897
Ik baal als een stekker. Ben hard op zoek naar Enjoy Poverty. Schijnt dus 9 januari op Canvas geweest te zijn! Is niet opgenomen in de updates, maar dat ligt niet aan degene die dat doet. Op de een of andere manier wordt het Belgische programma 'Lichtpunt' niet duidelijk genoeg vermeld in de programmeringen van zenders en sites als moviemeter. Dit was laatst ook het geval met The Examined Life. Ik ga ervan uit dat ze het in programmeringen simpelweg neerzetten als 'Lichtpunt', in plaats van 'Lichtpunt: titel film'

http://www.lichtpunt.be/index.php
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:31:29 #111
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_91229785
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 12:50 schreef w8jij17 het volgende:
Ik baal als een stekker. Ben hard op zoek naar Enjoy Poverty. Schijnt dus 9 januari op Canvas geweest te zijn! Is niet opgenomen in de updates, maar dat ligt niet aan degene die dat doet. Op de een of andere manier wordt het Belgische programma 'Lichtpunt' niet duidelijk genoeg vermeld in de programmeringen van zenders en sites als moviemeter. Dit was laatst ook het geval met The Examined Life. Ik ga ervan uit dat ze het in programmeringen simpelweg neerzetten als 'Lichtpunt', in plaats van 'Lichtpunt: titel film'

http://www.lichtpunt.be/index.php
Dan heb ik hem ook gemist (al zag ik hem recent op DVD). Ik weet dat hij online te koop is en makkelijk te vinden is.

In ieder geval: als Afrikaliefhebber vond ik Enjoy Poverty een bijzonder sterke documentaire. Ik ga hem dan ook zeker aanschaffen, zodat ik hem later nogmaals kan bekijken.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_91231460
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:31 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dan heb ik hem ook gemist (al zag ik hem recent op DVD). Ik weet dat hij online te koop is en makkelijk te vinden is.

In ieder geval: als Afrikaliefhebber vond ik Enjoy Poverty een bijzonder sterke documentaire. Ik ga hem dan ook zeker aanschaffen, zodat ik hem later nogmaals kan bekijken.
Het gaat me eigenlijk niet om Enjoy Poverty zelf, maar om het feit dat door een onduidelijke aankondiging van Lichtpunt wij deze docu's missen. Canvas Teletekst en Nederlandse televisiegidsen vermelden alleen 'Lichtpunt' in plaats van 'Lichtpunt presenteert: Enjoy Poverty'. Ik hoop dat ExpirimentalFrentalMental, die dit topic draaiende houdt, (samen met mij) hier op wil letten door de site van Lichtpunt in de gaten te houden. Bij deze nogmaals dank aan hem voor het bijhouden van de updates!
pi_91240245
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:57 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Het gaat me eigenlijk niet om Enjoy Poverty zelf, maar om het feit dat door een onduidelijke aankondiging van Lichtpunt wij deze docu's missen. Canvas Teletekst en Nederlandse televisiegidsen vermelden alleen 'Lichtpunt' in plaats van 'Lichtpunt presenteert: Enjoy Poverty'. Ik hoop dat ExpirimentalFrentalMental, die dit topic draaiende houdt, (samen met mij) hier op wil letten door de site van Lichtpunt in de gaten te houden. Bij deze nogmaals dank aan hem voor het bijhouden van de updates!
Ik zal het in de gaten houden. Volgens mij heb ik die docu in de gids zien staan onder de naam: geniet van de armoede. Maar waarom ik die niet in dit topic heb gezet snap ik ook niet :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91304634
Zaterdag (15-01-2011)
Nat Geo (22 :00) : Expedition Antarctica
Volg een team wetenschappers tijdens hun avontuurlijke reis in Antartica.
Het Nieuw-Zeelandse onderzoeksschip Tangaroa vaarde in februari 2008 uit om de gezondheid en het welzijn van het mariene leven rond Antarctica te bestuderen. Ongeveer 45 wetenschappers en bemanning hebben zich vijftig dagen lang in deze onbekende en ijskoude omgeving gewaagd

Zondag (16-01-2011)
Nat Geo (21:00): Nat Geo Investigates: Year of Explorer
Terugblik op de documentiarereeks Explorer: Explorer is de oudste documentairereeks op televisie. Honderden films hebben de kijker een blik op de immer veranderende wereld getoond.
Ned (23:40): Dus Ik Ben: afl. Ik hoor erbij, dus ik ben
Filosofe Stine Jensen onderzoekt hoe mensen zichzelf definiëren in de hedendaagse cultuur. Jensen zoekt naar de filosofische wortels van onze identiteit en test zij de houdbaarheid van het gedachtegoed van eeuwenoude filosofen. Het begint allemaal in Amsterdam. Samen met Rob Wijnberg, Stephan Sanders, Frank Meester en Désanne van Brederode formuleert ze een filosofisch dilemma. Vervolgens reist ze de hele wereld over naar bijzondere locaties en spraakmakende filosofen. De Londense filosoof Alain de Botton en mediafilosoof Thomas de Zengotita in New York verklaren onder meer onze behoefte aan emo-tv; de omstreden Australische filosoof Peter Singer beweert bereid te zijn om zijn eigen leven op te offeren als hij daarmee duizend levens kan redden. Afl.: Ik hoor erbij, dus ik ben. In hoeverre heb je vijandsbeelden nodig voor je identiteit? Met Rob Wijnberg, Joanna Bourke e.a.

Maandag (17-01-2011)
Ned 2 (21:00): Tegenlicht: De Wikileaks Code
Documentaire over de oorsprong en de idealen van de ‘leaks’-beweging en stelt filosofische en politieke vragen achter het nieuwe fenomeen
BBC (22:00): Horizon: afl. What is Reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?

Dinsdag (18-01-2011)
Nat Geo (21:00): Earth Investigated: afl. Birth of our Solar System
Een ontdekkingsreis naar het ontstaan van ons zonnestelsel, met enorme botsingen, planeten die door de ruimte suizen en een regen van asteroïden.
BBC 2 (21:00): Natural World Special: Miracle in the Marshes of Iraq
David Johnson brengt in deze documentaire een bijzonder heroplevingsproject uit Irak in beeld. Met dit project hoopt men een van de meest bijzondere moeraslanden ter wereld opnieuw tot leven te brengen.
Canvas (21:10): 1939-1940: The War Through a Lens: afl. The Phony War
"The Phony War" De eerste aflevering volgt de gebeurtenissen die voorafgingen aan het Duitse offensief tegen Nederland, België en Frankrijk in mei-juni 1940. In het najaar van 1939 valt het Duitse leger eerst Polen en daarna enkele andere Oost-Europese landen binnen. In april 1940 volgt Scandinavië. Daarna komt West-Europa aan de beurt.
Ned 2 (21:25): Labyrint: afl. Eindig Fosfor
voor elk organisme, zowel planten als dieren, is fosfor van levensbelang. In de meeste bodems komt het van nature voor, waardoor er planten op kunnen groeien, die weer dienen als voedsel voor mens en dier. Deze natuurlijke bodemvruchtbaarheid is echter niet voldoende om alle 6,5 miljard bewoners van de aarde te voeden. Daarom is kunstmest, gemaakt van fosfaat-erts, essentieel voor de wereldvoedselproductie. Maar het einde van de winbare voorraden fosfor dreigt in zicht te komen. Wat moeten we doen als de fosfor voorraden op zijn? Moeten we weer rond met de poepkar? Toch lijkt juist die ouderwetse regeling van voor de tijd van riolering het beste alternatief
.
Woensdag (19-01-2011)
Canvas (22:55): My Lai
PBS-documentaire van Barak Goodman over de beruchte `My Lai Massacre`. Wat bezielde de Charlie Company - een doorsnede van gewone jonge mannen uit heel Amerika - om deze meest gruwelijke misdaad in de Amerikaanse militaire geschiedenis te begaan? Volgden ze `gewoon` de bevelen, zoals sommige soldaten later verklaarden?
Of gingen ze door het lint onder druk van een vuile oorlog waarin het onderscheid tussen soldaten en burgers erg vaag was geworden?
BBC 2 (00:20): The Planets
Documentaireserie over ons zonestelsel: Repeat. A look at the enigmas of the solar system, asking how it was created, why the planets are so different from each other and what lies beyond. The first programme investigates early probes such as Mechta, the first man-made satellite to go into orbit around the sun
Ned 2 (23:40): Import: No End in Sight: The American Occupation of Iraq
No end in sight: the american occupation of Iraq´ geeft een kijk in het politieke bedrijf achter de oorlog in Irak. Documentairemaker en politicoloog Charles Ferguson maakt een heldere analyse van de besluitvorming welke leidde tot de oorlog in Irak

Aan het woord komen hoge regeringsambtenaren, militaire deskundigen, soldaten en journalisten. Ze waren ooggetuigen van de ineenstorting van Irak na het afzetten van Saddam. Zij hebben net als Ferguson vele vragen. Waar ging het fout? Wat waren de tekortkomingen van de regering Bush? Waarom stelde niemand kritische vragen over de massavernietigingswapens? Waarom werden de CIA rapporten niet gelezen? Waarom trok men ten oorlog na slechts zestig dagen voorbereiding? En waarom was er geen onderbouwd plan voor de wederopbouw van Irak? Na de laatste militaire gevechten in mei 2003, kwamen er meer dan 3. 000 Amerikaanse soldaten om het leven en werden er meer dan 20.000 gewond. Duizenden Irakezen zijn dood en hun land is aan puin geschoten.De infrastructuur van het land is ernstig aangetast en 7.000 jaar cultuur werd in enkele weken na de invasie vernietigd. Hoe kon het zover komen? Waarom hebben de Amerikanen de situatie zo slecht ingeschat? Waren ze onnozel, hoogmoedig of is er sprake geweest van een geheime agenda?

Ferguson laat een regering zien die uitvoert, wat slechts een paar mensen met elkaar besluiten. Mensen die kritische vragen en rapporten aan de kant schuiven.. Mensen die aanbevelingen en advies van deskundigen uit het veld negeren. Met alle gevolgen van dien.

Een prijzenwinnende documentaire van Charles Ferguson.
Won onder andere The special Jury Award Sundance 2007
Verenigde Staten 2006, 100´
Red Envelope entertainment

Donderdag (20-01-2011)
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Deserts – Life in the Furnace
Miljoenen mensen die leven op de meest droge plekken van de aarde hebben soms de meest vindingrijke oplossingen voor hun waterproblemen.
Canvas (20:40): The First Life (1/2)
Tweedelige documentaire met David Attenborough. '1' David Attenborough begint zijn reis in een woud dicht bij het huis in Leicester waar hij zijn kindertijd doorbracht. Daar werd een tijd geleden een fossiel ontdekt dat onze kennis van de evolutie van complexe levensvormen ingrijpend heeft veranderd. Daarna trekt Attenborough naar de mistige kustlijn van het Canadese Newfoundland en de veel zonnigere Australische Outback.
Canvas (21:40): How the Earth Made Us (slot): afl. Human Planet
In de eerste vier afleveringen onderzocht Dr. Iain Stewart de invloed van vier natuurelementen op de geschiedenis van de mensheid: de aarde, het water, wind en vuur. In deze laatste aflevering doet hij het omgekeerde: hij gaat na wat de impact is van de mens op de toestand van de planeet. Het is bon ton om die invloed als nefast te beschrijven, maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn of te blijven. Het is duidelijk dat de moderne mens een ongeziene controle heeft op zijn omgeving, maar de grote vraag is: wat doen we daarmee?
Ned (23:00): Holland Doc: Tot in het Oneindige
In Finland wordt diep onder de rotsgrond gebouwd aan Onkalo, een gigantisch en ondoordringbaar depot waar het Finse nucleaire materiaal de komende millennia zal worden opgeslagen.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91370368
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 21:22 schreef w8jij17 het volgende:
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Oceans into the Blue

trailer:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p006vf4g

Hier kijk ik echt naar uit!
Dit lijkt mij ook heel mooi!
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
pi_91469179
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Maandag (17-01-2011)
Ned 2 (21:00): Tegenlicht: De Wikileaks Code
Documentaire over de oorsprong en de idealen van de ‘leaks’-beweging en stelt filosofische en politieke vragen achter het nieuwe fenomeen
BBC (22:00): Horizon: afl. What is Reality?
De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91649934
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Deze docu staat in mijn top 10 van beste docu's. Tijdje geleden dat ik zo'n super docu heb gezien.

De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe






Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:47:57 #118
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_91668382
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 19:15 schreef Mempex0 het volgende:

De mens heeft de voet mogen zetten op de aard.
Jij geloofd dus in de Bijbelse versie van het ontstaan van de mens op aarde?
pi_91714661
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:47 schreef galtfactory het volgende:

[..]

Jij geloofd dus in de Bijbelse versie van het ontstaan van de mens op aarde?
Lees de post erboven eerst;

'Meh, de komende space docu's zijn weer in de trend van "we gaan er allemaal aan.

Waarbij ik probeer te zeggen, en speciaal voor jouw verduidelijkt.

Dat als we er allemaal aan gaan de mens zijn voet op deze aardkloot heeft mogen zetten. En dat we uiteindelijk allemaal dood zijn.
-
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:39:55 #120
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_91717597
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Deze docu staat in mijn top 10 van beste docu's. Tijdje geleden dat ik zo'n super docu heb gezien.

De zoektocht naar een verklaring voor onze realiteit is een van de grootste wetenschappelijke detectiveverhalen ooit. Maken we allemaal deel uit van een kosmisch hologram of leven we in een oneindige universum van parallelle werelden?
Van quantumtheorie tot holografisch principe






*O*
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 23 januari 2011 @ 00:11:26 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_91732373
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Vooral Discovery is wat dat betreft erg veranderd. Een jaar of 10 geleden werd je overstelpt met de space-docu's op Discovery, tegenwoordig een zeldzaamheid, toevallig een paar maanden geleden die docu's van Stephen Hawking was dan weer wel een goede zet.
National Geographic is niet zoveel veranderd wat dat betreft, daar zie je nog regelmatig verschillende docu-series over het universum,
Discovery kijk ik niet veel meer...wat hebben die veel onzin zeg. Ze zijn een beetje het MTV van de natuur/wetenschaps-zenders.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_91735200
Zondag (23-01-2011)
Ned 2 (23 :40) : Dus ik ben : Ik voel, dus ik ben
De Londense filosoof Alain de Botton en mediafilosoof Thomas de Zengotita in New York verklaren onder meer onze behoefte aan emo-tv; de omstreden Australische filosoof Peter Singer beweert bereid te zijn om zijn eigen leven op te offeren als hij daarmee duizend levens kan redden. Afl.: Ik voel, dus ik ben. Waarom vinden we iemand menselijker zodra hij zijn emoties heeft geuit? Met Stephan Sanders, Maarten Doorman, Thomas de Zengotita, Alain de Botton e.a.

Maandag (24-01-2011)
Ned 2 (21:00): Tegenlicht: De wereld na Wikileaks
Wat zijn de voor- en nadelen van de nieuwe openheid die Wikileaks voorstaat? Wat zou het betekenen als vertrouwelijkheid wordt afgeschaft, zoals de nieuwe hacktivisten voorstaan?
BBC 2 (22:00): Horizon: Science under Attack
"Science Under Attack" Nobelprijswinnaar en biochemicus Paul Nurse onderzoekt waarom de wetenschap onder vuur ligt en waarom het vertrouwen in belangrijke wetenschappelijk ontdekkingen gebroken is.

Dinsdag (25-01-2011)
Nat Geo (21:00): Earth Investigated: afl. Hubble-The Ultimate Telescope
De ruimtetelescoop Hubble kan tot in de verste uithoeken van het heelal kijken. Het is een van de belangrijkste wetenschappelijke instrumenten, maar kan het de geheimen van het universum ontrafelen?
Canvas (21:10): 1939-1940: The War Through a Lens: afl The military defeat
Deze tweede aflevering begint met de inval van Nederland, België en Luxemburg - alle drie neutrale landen - op 10 mei 1940. Nederland wordt overrompeld en capituleert al na vijf dagen na het dreigement van de Duitsers om alle grote steden plat te bombarderen. België houdt het iets langer uit.
Ned 2 (21:25): Labyrint: afl. Verliefdheid
Veel mensen zoeken tegenwoordig een partner op internet. Op basis van een profiel, een foto en chatten probeert men in te schatten of het wellicht de ware is. Maar bij de eerste ontmoeting kan het toch niet klikken. Het Zwitserse bedrijfje Gene Partner meent te kunnen voorspellen of die klik wel gaat plaatsvinden. Dat doen ze op basis van een gedeelte van het DNA dat je immuunsysteem bepaalt. Onderzoek bij pimpelmezen aan de Rijksuniversiteit Groningen wijst uit dat dit idee klopt. Maar kun je als mens ook daten met je DNA? Labyrint zoekt het uit.
BBC 2 (00:20): The Planets
Atmospheric conditions and diverse weather systems throughout the solar system, exploring the clouds of Jupiter, the dust storms of Mars and the acid rain of Venus. The programme also examines the possibility that one of Saturn's many moons may have a climate similar to Earth

Woensdag (26-01-2011)
Nat Geo (21:00): Nazi Hunters: afl Barbie
In de achtdelige serie Nazi Hunters wordt de jacht op ontsnapte misdadigers uit de Tweede Wereldoorlog geopend, van de gedurfde Mossad-operatie, die leidde tot de ontvoering van Adolf Eichmann tot de arrestatie van Klaus Barbie in Bolivia. In de periode van chaos die volgde op het einde van de oorlog zijn veel nazi's naar het buitenland gevlucht en jarenlang onvindbaar gebleven. Met behulp van slachtoffers en professionele organisaties wordt onderzocht welke misdaden ze hebben begaan, hoe ze ontsnapten en waar ze zich bevonden. Barbie: Na zijn collaboratie met Amerikaanse spionnen ontsnapte de hoge Gestapo-officier Klaus Barbie na de oorlog. Zou hij ooit worden berecht?
Nat Geo (22:00): Apocalypse WWII: afl. Hitlers Rise to Power
Een aangrijpend verslag van WOII met zeldzame beelden uit 1939, van de invasie van Polen en de mensonterende omstandigheden in het Lodz-getto.

Canvas (23:20): Between Life and Death
De medische vooruitgang staat voor niets, zelfs niet voor de dood. Bij sommige operaties wordt de patiënt op een kunstmatige manier in een toestand van 'klinische dood' gebracht: geen bloedsomloop, geen hart- of hersenfunctie. Na de operatie wordt de patiënt 'opnieuw tot leven gewekt'. Het Addenbrooke's Hospital in Cambridge is gespecialiseerd in de behandeling van hersenletsels. De dokters kunnen het stervensproces vertragen, uitstellen of zelfs omkeren. Ze zijn er voor het eerst in geslaagd om te communiceren met patiënten in 'vegetatieve' toestand. Dat heeft verregaande gevolgen voor die patiënten en voor hun familie. Zo maken we kennis met Richard Budd: volledig verlamd en schijnbaar levend als een plant. Zijn familie dacht eraan om de machines uit te schakelen die hem in leven hielden, tot hij plots met zijn ogen begon te knipperen bij stimuli en vragen van de dokters. De documentaire volgt nog twee andere patiënten in een gelijkaardige situatie. Precies door de medische vorderingen worden deze patiënten, maar vooral hun familie en de dokters, geconfronteerd met grote ethische dilemma's en twijfel over leven en dood.
BBC 2 (01:00): The Planets
The hunt for extraterrestrial life, asking whether organisms may have arrived on Earth inside meteorites, and examining the possibility that Mars may not be a dead planet.

Donderdag (27-01-2011)
Canvas (20:40): The First Life (2, slot)
David Attenborough zet zijn reis door de tijd voort in de Canadese Rocky Mountains, waar fossiele vondsten wijzen op een oeroude explosie van diversiteit in het dierenleven die sindsdien nooit meer geëvenaard is. Attenborough ontdekt er het eerste grote roofdier, de eerste verdedigingsmechanismen bij dieren en een diersoort die de oceanen zou veroveren: de geleedpotige schaaldieren. Met hun gepantserde lichaam weerstonden de geleedpotigen aan andere roofdieren en ze verspreidden zich over de hele wereld. David Attenborough onderzoekt fossielen in de Marokkaanse woestijn en op de Schotse stranden. Daaruit blijkt hoe succesvol deze soorten wel waren en hoe ze niet alleen de oceanen veroverden, maar ook het land. Sommige werden groot en zwaar, anderen ontwikkelden vleugels en verlieten voor het eerst het aardoppervlak. Maar niet alleen de geleedpotigen gingen aan land. Een onooglijk fossiel wijst op een klein, wormachtig dier dat de voorouder van ons allemaal zou worden. Uit die wormen ontwikkelden zich de eerste vissen. Bepaalde soorten daarvan kregen dan weer longen en werden later de eerste amfibieën. Van die eerste landbewoners stammen alle reptielen af en later ook alle vogels en zoogdieren. Ze evolueerden verder en ontwikkelden karakteristieken en vaardigheden die het alle dieren, de mense inclusief, tot de dag van vandaag mogelijk maken om te overleven.
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Arctic: Life in the deep freeze
The lives of people in the Arctic, an environment where little food grows, temperatures stay well below freezing for much of the year and it is dark for months on end. Amos and Karl-Frederik travel across the sea ice with their dogs to catch a Greenland shark, Inuit mussel-gatherers embark on a perilous quest to collect their food and the trick-or-treating children of Churchill, Manitoba, risk coming face to face with deadly polar bears
Canvas (21:40): Alles voor de Wetenschap: afl. Christine van Broeckhoven
Christine Van Broeckhoven is professor moleculaire biologie aan de Universiteit Antwerpen.Respect voor de menselijke persoonlijkheid staat centraal in haar werk. Ze is gekend voor haar onderzoek naar hersenziekten in het algemeen en naar Alzheimerdementie in het bijzonder.
Al 25 jaar lang zoekt zij naar de genetische oorzaken van deze uiterst gecompliceerde ziekte. Ze zal onder andere de link leggen tussen Alzheimer en defecten op chromosomen 21, 14 en 17. Ze won er in 1993 onder andere de prestigieuze Potamkinprijs mee. In Alles voor de wetenschap spreekt ze vrank en vrij over de harde en concurrentiële wereld van het Alzheimeronderzoek.
BBC 2 (22:00): Men of Rock
Iain Stewart examines the work of 19th-century scientist Louis Agassiz, one of the first geologists to speculate that the world had experienced an ice age. He also provides an insight into research conducted around the same time by James Croll, who used the planets to determine the natural rhythms of Earth's climate. Last in the series. Director: Andrew Thompson
Ned 2 (23:30): The Forgotten Space
Documentaire over zee-containe
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_91742026
http://en.wikipedia.org/wiki/NHU_Filmography

Een wiki om in de gaten te houden, om te zien wat voor prachtigs er gaat komen van de BBC.
pi_91966061
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 01:30 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Donderdag (27-01-2011)
Canvas (20:40): The First Life (2, slot)
David Attenborough zet zijn reis door de tijd voort in de Canadese Rocky Mountains, waar fossiele vondsten wijzen op een oeroude explosie van diversiteit in het dierenleven die sindsdien nooit meer geëvenaard is. Attenborough ontdekt er het eerste grote roofdier, de eerste verdedigingsmechanismen bij dieren en een diersoort die de oceanen zou veroveren: de geleedpotige schaaldieren. Met hun gepantserde lichaam weerstonden de geleedpotigen aan andere roofdieren en ze verspreidden zich over de hele wereld. David Attenborough onderzoekt fossielen in de Marokkaanse woestijn en op de Schotse stranden. Daaruit blijkt hoe succesvol deze soorten wel waren en hoe ze niet alleen de oceanen veroverden, maar ook het land. Sommige werden groot en zwaar, anderen ontwikkelden vleugels en verlieten voor het eerst het aardoppervlak. Maar niet alleen de geleedpotigen gingen aan land. Een onooglijk fossiel wijst op een klein, wormachtig dier dat de voorouder van ons allemaal zou worden. Uit die wormen ontwikkelden zich de eerste vissen. Bepaalde soorten daarvan kregen dan weer longen en werden later de eerste amfibieën. Van die eerste landbewoners stammen alle reptielen af en later ook alle vogels en zoogdieren. Ze evolueerden verder en ontwikkelden karakteristieken en vaardigheden die het alle dieren, de mense inclusief, tot de dag van vandaag mogelijk maken om te overleven.
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Arctic: Life in the deep freeze
The lives of people in the Arctic, an environment where little food grows, temperatures stay well below freezing for much of the year and it is dark for months on end. Amos and Karl-Frederik travel across the sea ice with their dogs to catch a Greenland shark, Inuit mussel-gatherers embark on a perilous quest to collect their food and the trick-or-treating children of Churchill, Manitoba, risk coming face to face with deadly polar bears
Canvas (21:40): Alles voor de Wetenschap: afl. Christine van Broeckhoven
Christine Van Broeckhoven is professor moleculaire biologie aan de Universiteit Antwerpen.Respect voor de menselijke persoonlijkheid staat centraal in haar werk. Ze is gekend voor haar onderzoek naar hersenziekten in het algemeen en naar Alzheimerdementie in het bijzonder.
Al 25 jaar lang zoekt zij naar de genetische oorzaken van deze uiterst gecompliceerde ziekte. Ze zal onder andere de link leggen tussen Alzheimer en defecten op chromosomen 21, 14 en 17. Ze won er in 1993 onder andere de prestigieuze Potamkinprijs mee. In Alles voor de wetenschap spreekt ze vrank en vrij over de harde en concurrentiële wereld van het Alzheimeronderzoek.
BBC 2 (22:00): Men of Rock
Iain Stewart examines the work of 19th-century scientist Louis Agassiz, one of the first geologists to speculate that the world had experienced an ice age. He also provides an insight into research conducted around the same time by James Croll, who used the planets to determine the natural rhythms of Earth's climate. Last in the series. Director: Andrew Thompson
Ned 2 (23:30): The Forgotten Space
Documentaire over zee-containe
Even een update aangezien ik een heel toffe documentaire ben vergeten te vermelden.

Het laatste deel van de docu-serie 'Planets'.

BBC 2 (01:10): The Planets
...how life evolved on earth and examines the possibility of life on other planets.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_92063258
Maandag (31-01-2011)
Ned 2 (21 :00) : Tegenlicht : Money and Speed : Inside the Black Box
Aan de hand van gesprekken met direct betrokkenen en datavisualisaties tot in de miliseconde, een reconstructie van de ‘flashcrash’ op de Amerikaanse financiële markten op donderdagmiddag 6 mei 2010
BBC 2 (22:00): Horizon: afl. The Secret World of Pain
Horizon onthult de recentste onderzoeken naar een van de meest mysterieuze en meest voorkomende menselijke ervaringen: pijn. Het bestuderen van een Londense vrouw die nog nooit in haar leven pijn heeft gevoeld, een Amerikaanse man die zijn eigen arm afsneed om te overleven, en een Italiaanse familie die ongevoelig blijkt te zijn voor extreme schommelingen in temperatuur, hebben alvast tot enkele doorbraken geleid.

Dinsdag (01-02-2011)
Nat Geo (21:00): A Traveller’s Guide To The Planets: afl. Saturn
Het is de meest avontuurlijke reis, maar niet geschikt voor mensen die bang zijn aangelegd. De ruimtereiziger van vandaag moet extreme klimaten doorstaan met temperaturen van 450 graden Celsius in de zon tot minus 170 graden Celsius in de schaduw en verpletterende zwaartekracht, zure smog en vernietigende straling.
In de nieuwe zesdelige serie A Traveler's Guide To The Planets beleven we het ultieme ruimte-avontuur. Een adembenemende reis naar de planeten in ons zonnestelsel. In elke aflevering zijn prachtige beelden te zien, waaronder zeer gedetailleerde opnamen van de modernste telescopen. Geavanceerde animatie neemt je mee naar deze verre werelden in de ruimte en samen met NASA-experts brengen we een bezoek aan extreme omgevingen op onze planeet, zoals de Atacama-woestijn in Chili en de vulkanen op Hawaï. Bekijk ook de volgende generatie ruimtesondes, die worden voorbereid voor toekomstige missies en wellicht de droom van interplanetaire reizen dichterbij kunnen brengen.
Ned 2 (21:25): Labyrint
Over antibiotica en resistentie.
BBC 2 (22:00): Do we Really Need the Moon?
dr. Maggie Alderin-Pocock onderzoekt de relatie tussen aarde en maan

Woensdag (02-02-2011)
Nat Geo (21:00): Nazi Hunters: afl. Priebke
ABC-verslaggever Sam Donaldson heeft SS-kapitein Priebke opgespoord. Tijdens WWII was hij medeverantwoordelijk voor de moord op 335 Italianen
Nat Geo (22:00): Apocalypse WWII: afl. Collapse of France
Een documentaire over de duistere dagen van 1940, met de bezetting van Frankrijk door de Duitsers en de Blitzkrieg tegen de Britten
Ned 2 (00:10): Import: China’s Stolen Children
De “one child policy” van China heeft een gruwelijke beweging in gang gezet; per jaar worden meer dan 70.000 kinderen gestolen en op de zwarte markt verhandeld. De aangrijpende HBO/Ch4 documentaire volgt ouders die verscheurd door verdriet zijn, nu hun zoontje al een jaar is vermist. Maar ook aankomende ouders die een dochtertje krijgen en daardoor voor een moreel dilemma komen te staan komen aan het woord.

Donderdag (03-02-2011)
Canvas (20:40): Arctic Circle with Bruce Parry: afl. Siberia-Horsemen of the Mountains
Vijfdelige documentairereeks waarin Bruce Parry door het hoge noorden reis. 'Siberia - Horsemen of the Mountains. (1)' Het is midzomer in Siberië: een tijd van onafgebroken daglicht en uitbundige feesten voor de plaatselijke bevolking. Bruce Parry gaat op bezoek bij de Sakha, een ruitervolk, en bij de Eveny, rendierherders in de afgelegen Verkhojansk-bergen
BBC 1 (21:00): Human Planet: afl. Jungles-Peoples of the Trees
The rainforest is home to more species of plants and animals than any other habitat on the planet. But for humans, life there is not as easy as it looks. Life in the trees requires great skill, ingenuity and sheer bravery.
The Matis of Brazil carve 4-metre-long blow-pipes to hunt monkeys - in near total silence. Deep in the Congo forests, Tete defies death by scaling a giant tree using nothing more than a liana vine, and he must then negotiate an angry swarm of bees - all to collect honey for his family.
Three children from Venezuela's Piaroa tribe venture deep into the jungle to hunt tarantulas - to toast for lunch! In West Papua the Korowai tribe show-off their engineering skills by building a high-rise home 35 metres up in the tree tops.
Most memorable of all, in Brazil we join a unique monitoring flight in search an un-contacted tribe...
Canvas (21:40): Alles voor de Wetenschap: afl. Marc van Montagu
Marc Van Montagu is een Gentse moleculaire bioloog die internationale faam verwierf met zijn baanbrekend onderzoek in de plantengentechnologie. Samen met collega Jeff Schell ontdekte hij de genentransfert. Met deze techniek kunnen genen van de ene plant worden overgebracht naar een andere plant. Deze ontdekking ontketende een revolutie in de landbouw en staat aan de oorsprong van de nieuwe GGO-industrie.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')