Ik vind hem wel lekker ruiken, die One Million. Hugo Boss daarentegen vind ik ook lekker, hoewel die een stuk scherper is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:20 schreef Elco.. het volgende:
[..]
1 million, walgelijke geur. Tè zoet. Dat is echt typisch een geurtje dat mannen alleen opdoen omdat vrouwen dat zgn lekker vinden. Vrouwen vinden het lekker omdat het iets is wat zij ook zouden dragen. Totaal geen mannelijke geur vind ik.
Gewoon testers bedoel je? Bestel je die dan door gewoon een mailtje te sturen? Heb beetje rondgekeken bij verschillende fabrikanten maar zie nergens waar je ze kunt bestellen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:14 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik bestel overigens al mijn luchtjes bij de fabrikant, een kale lelijke verpakking maar in weze hetzelfde luchtje als in ik noem maar wat de Douglas.
Lijkt me niet dat je die hier gaat vinden. Weet je nog wel hoe het flesje eruit ziet?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:57 schreef henkde_j het volgende:
Ik gebruik nu CK Free. Wel lekker fris, maar blijft niet echt lang hangen heb ik het idee.
[ afbeelding ]
Maar eigenlijk ben ik al jaaaren opzoek naar een ander luchtje. Als ik het ruik weet ik het meteen te herkennen. Maar geen idee hoe ik het kan beschrijven bij de parfumerie![]()
Enige wat ik weet is dat het een unisex geurtje is. Iemand wellicht een idee?
Hij doelt vast op FM. Al blijf ik dat een louche handel vindenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:27 schreef Nafi het volgende:
[..]
Gewoon testers bedoel je? Bestel je die dan door gewoon een mailtje te sturen? Heb beetje rondgekeken bij verschillende fabrikanten maar zie nergens waar je ze kunt bestellen.
Echt geen idee meer.quote:[..]
Lijkt me niet dat je die hier gaat vinden. Weet je nog wel hoe het flesje eruit ziet?
Nee, heb hier 50ml/100ml flesjes staan, net als in de winkel maar dan een 'kaal' flesje. Kost maar een 10'tje (50ml) of 15 euro voor 100ml.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:27 schreef Nafi het volgende:
[..]
Gewoon testers bedoel je? Bestel je die dan door gewoon een mailtje te sturen? Heb beetje rondgekeken bij verschillende fabrikanten maar zie nergens waar je ze kunt bestellen.
Mijn paypal is gekoppeld aan mn bankrekening, staat dus nooit direct geld op paypal.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:10 schreef Nafi het volgende:
Hoe bestellen jullie via bijv. fragrancex.com? Wil iets halen van onder de 10 euro maar als ik dat dan met PayPal (waar ik nooit gebruik van maak) wil betalen moet ik er met iDeal geld opzetten en het minimumbedrag is dan ¤25 zag ik?
Oh vet, hoe heb ik dit over het hoofd gezienquote:Op woensdag 14 november 2012 22:27 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
Mijn paypal is gekoppeld aan mn bankrekening, staat dus nooit direct geld op paypal.
Wel bizar dat je dat nooit gebruikt, gebruik paypal echt meerdere keren per maand...
Gebruikte daar liever gewoon iDeal voor. Maar ik heb nu een PayPal rekening geopend, bedankt voor je hulpquote:Op woensdag 14 november 2012 22:53 schreef G-NiLES het volgende:
Veel nederlandse sites ondersteunen ook paypal hoor. Maar je kunt idd je bankrekening weer ontkoppelen idd
Ik had de vorige keer trouwens wel 25¤ invoerrechten bij Fragrencex.comquote:Op woensdag 14 november 2012 22:10 schreef Nafi het volgende:
Hoe bestellen jullie via bijv. fragrancex.com? Wil iets halen van onder de 10 euro maar als ik dat dan met PayPal (waar ik nooit gebruik van maak) wil betalen moet ik er met iDeal geld opzetten en het minimumbedrag is dan ¤25 zag ik?
Ik had alles klaar om daar een bestelling te doen, PayPal aangevraagd, geld erop gestort en wat bleek, verzending was helemaal niet gratis met die 'free' code.. Moest 15 euro verzendkosten betalen voor een geurtje van 10 euroquote:Op donderdag 29 november 2012 21:08 schreef 12345r het volgende:
[..]
Ik had de vorige keer trouwens wel 25¤ invoerrechten bij Fragrencex.com...
Ik had JPG Le Male bestelt omdat ik ook wel eens wou weten waarom zoveel mensen die nou zo graag gebruiken... Maar hij valt mij echt zwaar tegen. Ruikt opzich wel redelijk, maar zeker niet speciaal. Verder vind ik het ook maar een beetje een zwakke geur.
Nee, volgende keer weer lekker Burberry
prima, maar lijkt totaal niet op de originele bottled. Ze hadden het beter gewon Boss Night kunnen noemen ofzo. Verwacht een weinig complexe geur die op zich heus aangenaam is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:55 schreef 12345r het volgende:
Mijn Boss Bottled is helaas bijna weer op, dus ik ben weer toe aan een nieuwe...
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Hugo Boss Bottled - Night variant?
Hoe is die in vergelijking tot de 'normale' Bottled?
bronquote:Eau de toilet
Een eau de toilette die je persoonlijk maakt door toevoeging van urine. Dat is de nieuwste troef in de cosmeticawereld. De Italiaanse parfumeur Angelo Orazio Pregoni, die even in ons land was om zijn vondst toe te lichten, vertelt onbewogen: „In de geurwereld heeft het veel losgemaakt, maar zeg nu zelf: het is toch heel romantisch om een parfum te dragen waaraan urine van je geliefde is toegevoegd?”
De geur die hij Peety heeft genoemd en voor 150 euro wordt verkocht, zit in een zwart bakelieten flesje. Om precies te zijn: 49 ml. Zelf vul je het aan tot 50 ml door er 1 ml oftewel tien druppels urine aan toe te voegen via een bijgeleverd trechtertje. De chemische reactie die ontstaat, zorgt ervoor dat de indringende amber/muskus/leer geur vervormt, zachter wordt. ’Origineel, uniek en provocerend, zonder dat het echt raar of pervers is’, zijn de reacties uit de cosmeticawereld. Want in de 17e eeuw was het allerminst gek om urine toe te voegen aan geuren.
Lacherig
Toch reageert het bescheiden groepje toeschouwers lacherig tijdens zijn serieuze presentatie bij Skins Cosmetics waar de geur wordt verkocht. Op de vraag of er een vrijwilliger is die urine wil afstaan voor een demonstratie, kijkt de zaal stoïcijns de andere kant op. Als de geurkunstenaar vervolgens iemand aanwijst, verdwijnt het ’slachtoffer’ naar het toilet om terug te keren met een halfvol doorzichtig buisje met urine. Pregoni druppelt wat van het vocht in de Peety flacon en laat de troebele reactie zien. Even later sprayt hij de geur op zijn ontblote borst en mogen we ruiken.
„We zijn verpest door de massa commerciële synthetische geuren”, stelt hij. „Daardoor weten we niet meer precies wat we ruiken, wel wat we zien. Door die tien druppels urine maak je het heel eigen. Het doet niet alleen iets met de geur zelf, het doet iets met je hoofd. Het is een romantisch idee. Als je veel van iemand houdt, is het ultiem om zijn of haar geur op je te sprayen en zo de hele dag met je mee te dragen.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |