quote:Dit dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Volgens mij zit er geen gelatine in jam. Het geleermiddel wat bij jam maken gebruikt wordt is pectine en dat is plantaardig.
quote:Moet je voor de grap eens dit boek lezen: PIG05049. Dierlijke resten zijn overigens natuurlijk en het zit in nog veel meer dingen dan jij denktOp zaterdag 23 oktober 2010 01:47 schreef chrisssj2 het volgende:
Is dit mogelijk? Er staat op de verpakking niks over gelatine..
Of is dit zo vanzelfsprekend dat het hier in zit?
Ik kan echt giftig worden dat ik er ben achter ben gekomen dat er zoveel producten zijn waar dierlijke resten worden in gebruikt. Kan bijna niks normaal eten.
Ik hoop dat dit waar is, het ziet er wel gelatine achtig uit zoals pudding.quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Volgens mij zit er geen gelatine in jam. Het geleermiddel wat bij jam maken gebruikt wordt is pectine en dat is plantaardig.
Daar zorgt de pectine in de vruchten dus voor.quote:Op maandag 1 november 2010 15:28 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit waar is, het ziet er wel gelatine achtig uit zoals pudding.
Dit dus. En voor vragen over eten kan je beter in cul terecht.quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Hoe is dieren slachten niet natuurlijk? zelfs mensapen jagen op vleesquote:Op maandag 1 november 2010 15:28 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
En Rapaille, dieren slachten noem ik niets natuurlijk aan.
Zoals piet zegt: jam wordt gebonden met pectine.quote:Op maandag 1 november 2010 15:28 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit waar is, het ziet er wel gelatine achtig uit zoals pudding.
En Rapaille, dieren slachten noem ik niets natuurlijk aan.
Als je daar over gaat vallen wil ik het nog wel even hebben over de beesten die sneuvelen in het aanbouwen en oogsten van aardbeien, spinazie en granenquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zoals piet zegt: jam wordt gebonden met pectine.
Als veganisme je insteek is pas dan ook even op het brood waar je die jam opsmeert. Bakkerijen gebruiken graag reuzel in de bakblikken, komen de broden er lekker makkelijk uit.
Of de hele kolonies micro-organisme welke je afslacht bij het schoonmaken van het toiletquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je daar over gaat vallen wil ik het nog wel even hebben over de beesten die sneuvelen in het aanbouwen en oogsten van aardbeien, spinazie en granen
Dit dus, als er gelatine in zit moet het er op staan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Je kunt met LM-pectine (een ander type dat reageert met calcium) en de juiste zouten en het zuur uit het fruit suikerarme jam maken. pas wel op voor bederf, de suiker is ook voor de conservering. En geloof me, bedorven eten is veel ongezonder dan suiker.quote:Op maandag 1 november 2010 15:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Daar zorgt de pectine in de vruchten dus voor.Niet alles wat geleiachtig is bevat meteen gelatine. Zoek anders eens via Google op jam maken als je ons niet wilt geloven. Ik heb zelf wel jam gemaakt en geloof me daar zit geen grammetje gelatine in. Ga anders zelf jam maken als je het niet wilt vertrouwen. Zelf gebruik ik geleerpoeder(gele verpakking) van de reformwinkel omdat ik niet zo van zoete jam houd en je daar net zoveel suiker in kunt doen als je zelf wilt in tegenstelling tot geleisuiker.
Ik ben gewoon niet zo gek op mierzoete jam...voor de rest geen reden om minder suiker te gebruiken...en mijn zelfgemaakte jam staat permanent in de koelkast nadat het gemaakt is en tot heden geen "slechte" pot gehad.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je kunt met LM-pectine (een ander type dat reageert met calcium) en de juiste zouten en het zuur uit het fruit suikerarme jam maken. pas wel op voor bederf, de suiker is ook voor de conservering. En geloof me, bedorven eten is veel ongezonder dan suiker.
TS gelooft zelfs niet wat er op de verpakking staat.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het bestaansrecht van FOK is natuurlijk voor een groot deel dit soort vragen, maar waarom neemt TS niet gewoon even de moeite om 3 seconden op internet te zoeken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jam_%28voedingsmiddel%29
Veel meer idd:quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 04:10 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens dit boek lezen: PIG05049. Dierlijke resten zijn overigens natuurlijk en het zit in nog veel meer dingen dan jij denkt
Ik gebruik daar niks van behalve,quote:
Dus jij gebruikt geen inkt voor je pennen, absoluut geen plastic in je complete leven, je huis is niet geisoleerd of met cement gebouwd, je hebt geen behang of verf op de muur, je gebruikt nooit medicijnen, neemt geen vitaminen (lijkt me juist belangrijk als je zo'n dieet aanhoudt), hebt nog nooit iets gelijmd en gebruikt ook geen gezichtscreme/zonnebrand/aftersun/bodylotion? Dat vind ik me moeilijk voor te stellen.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:18 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik gebruik daar niks van behalve,
Pasta, textiel, shampoo.
Maar denk ik dat dit niet bij alle producten/merken het geval is of wel? Iedergeval wel een goed iets om over na te denken.
Waarom is het slachten van een dier erg? Wij zijn niets voor niets herbivoren. Waarom zou je tegen de natuur ingaan?quote:Op woensdag 3 november 2010 20:18 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik gebruik daar niks van behalve,
Pasta, textiel, shampoo.
Maar denk ik dat dit niet bij alle producten/merken het geval is of wel? Iedergeval wel een goed iets om over na te denken.
Vergeet vooral de mest niet. Hoe kunnen anders de worteltjes goed groeien?quote:Op donderdag 4 november 2010 09:19 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt geen inkt voor je pennen, absoluut geen plastic in je complete leven, je huis is niet geisoleerd of met cement gebouwd, je hebt geen behang of verf op de muur, je gebruikt nooit medicijnen, neemt geen vitaminen (lijkt me juist belangrijk als je zo'n dieet aanhoudt), hebt nog nooit iets gelijmd en gebruikt ook geen gezichtscreme/zonnebrand/aftersun/bodylotion? Dat vind ik me moeilijk voor te stellen.
Als we herbivoren zijn, waarom slachten we dan dieren?quote:Op donderdag 4 november 2010 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom is het slachten van een dier erg? Wij zijn niets voor niets herbivoren. Waarom zou je tegen de natuur ingaan?
Ik kwam even niet op de goeie. Welke is het dan? Sowieso geen carivoren.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als we herbivoren zijn, waarom slachten we dan dieren?
Uuuh, kunstmest?quote:Op donderdag 4 november 2010 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vergeet vooral de mest niet. Hoe kunnen anders de worteltjes goed groeien?
Maar voor mest hoeft dat beest niet dood, poepen doen ze toch, dat is toch ook gewoon helemaal niet zielig?quote:
omnivorenquote:Op donderdag 4 november 2010 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kwam even niet op de goeie. Welke is het dan? Sowieso geen carivoren.
Ik haakte ook alleen maar in op het feit hoe de wortels kunnen groeienquote:Op donderdag 4 november 2010 11:03 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Maar voor mest hoeft dat beest niet dood, poepen doen ze toch, dat is toch ook gewoon helemaal niet zielig?
Ik gebruik eigenlijk nooit pennen misschien 1x per jaar om iets te versturen maar nu je het zegt dat kan ook met potlood of stift aannemende dat hier geen dierenresten inzitten.quote:Op donderdag 4 november 2010 09:19 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dus jij gebruikt geen inkt voor je pennen, absoluut geen plastic in je complete leven, je huis is niet geisoleerd of met cement gebouwd, je hebt geen behang of verf op de muur, je gebruikt nooit medicijnen, neemt geen vitaminen (lijkt me juist belangrijk als je zo'n dieet aanhoudt), hebt nog nooit iets gelijmd en gebruikt ook geen gezichtscreme/zonnebrand/aftersun/bodylotion? Dat vind ik me moeilijk voor te stellen.
Ik vind de smaak van vlees ook niet verkeerd, maar tergelijker tijd een luguber gevoel bij want ik trek geen verschil in verschillende organismes zoals mensen of dieren, dus dat betekend dat je net zo goed een mens kan eten als dier. Doe maar niet dus. Zowiezo zou ik nooit een levend dier of mens doden ongeacht situatie, dus waarom zou ik dat iemand anders voor me laten doen(kopen dus). Ik heb bijna een jaar geen vlees gegeten en mis het geen dag.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:53 schreef fonsoy het volgende:
TS, kan je misschien uitleggen waarom je veganist bent?
Ik kan het me bijna niet voorstellen namelijk. Sowieso houd ik erg van vlees, dat is nog makkelijk terzijde te leggen, maar zonder al die producten die beschreven worden is leven bijna onmogelijk.
Dit is toch een geintje mag ik hopen hè?!quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Medicijnen ben ik tegen, een ziekte is iets wat je spiritueel moet oplossen niet medisch.
Ik ga mijn ziektes die ik heb dan maar eens spiritueel oplossenquote:Op donderdag 4 november 2010 21:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dit is toch een geintje mag ik hopen hè?!
Jij laat je kinderen niet vaccineren tegen polio? Mazelen?quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef chrisssj2 het volgende:
Medicijnen ben ik tegen, een ziekte is iets wat je spiritueel moet oplossen niet medisch.
Krijgt TS wel een mooie Darwin Award.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ga mijn ziektes die ik heb dan maar eens spiritueel oplossen....stom van me
dat ik daar niet aan dacht en dat het zo makkelijk zou zijn.
Serieus: Ik mag hopen voor TS dat ze nooit een lichamelijke ziekte krijgt, zeker geen serieuze want dan gaat het goed mis met TS.
Postuum.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Krijgt TS wel een mooie Darwin Award.
Problemen lossen zichzelf wel opquote:Op donderdag 4 november 2010 21:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ga mijn ziektes die ik heb dan maar eens spiritueel oplossen....stom van me
dat ik daar niet aan dacht en dat het zo makkelijk zou zijn.
Serieus: Ik mag hopen voor TS dat ze nooit een lichamelijke ziekte krijgt, zeker geen serieuze want dan gaat het goed mis met TS.
Vaccins? net zoals die vaccins van laatst zeker, ik zou het niet blindelingsvertrouwen. In mijn mening is de natuurlijke staat het beste. Enig simpel medicijn van planten ofzo voor simpele wonden door fysiek trauma kan weer wel. (ik weet niet wat er in pain killers zit en daar zijn ook verschillende van dusja) Is een moeilijk onderwerp iedergeval.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij laat je kinderen niet vaccineren tegen polio? Mazelen?
Bedoel je een pionier?quote:Op donderdag 4 november 2010 21:36 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Vaccins? net zoals die vaccins van laatst zeker, ik zou het niet blindelingsvertrouwen. In mijn mening is de natuurlijke staat het beste. Enig simpel medicijn van planten ofzo voor simpele wonden door fysiek trauma kan weer wel. (ik weet niet wat er in pain killers zit en daar zijn ook verschillende van dusja) Is een moeilijk onderwerp iedergeval.
En het punt is juist om de ziektes op te lossen/voorkomen door spirituele wijsheid, maar daar eindigd deze discussie over denk ik want dat is voor vele nog "hocus Pocus" ik geloof er niet, en dat is prima als dat jou vrije wil is. Ik ben een pioneer als het ware.
Doodgaan aan mazelen, pokken, verlamd raken door polioquote:Op donderdag 4 november 2010 21:36 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Vaccins? net zoals die vaccins van laatst zeker, ik zou het niet blindelingsvertrouwen. In mijn mening is de natuurlijke staat het beste.
Nee, je bent gewoon dom en naïefquote:\. Ik ben een pioneer als het ware.
Die vaccins zijn immers nog maar 100 jaar in de omloop. Zou ik ook niet vertrouwen als ik jou was.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:36 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Vaccins? net zoals die vaccins van laatst zeker, ik zou het niet blindelingsvertrouwen. In mijn mening is de natuurlijke staat het beste. Enig simpel medicijn van planten ofzo voor simpele wonden door fysiek trauma kan weer wel. (ik weet niet wat er in pain killers zit en daar zijn ook verschillende van dusja) Is een moeilijk onderwerp iedergeval.
En het punt is juist om de ziektes op te lossen/voorkomen door spirituele wijsheid, maar daar eindigd deze discussie over denk ik want dat is voor vele nog "hocus Pocus" ik geloof er niet, en dat is prima als dat jou vrije wil is. Ik ben een pioneer als het ware.
Totdat je een keer echt ziek bent, dan ben je maar wat blij dat er medicijnen zijn. Als er iets bewezen nuttig si geweest qua geneeskunde afgelopen 100 jaar is het wel ons vaccinatieprogramma. Triest dat er zoveel domme en onwetende mensen zijn die maar wat raak lullen, net als TS.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:31 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Het is nog ff wennen en ontdekken qua producten wel of niet zonder dieren zijn maar na trail & error zal ik er wel komen.
Wees voortzichtig waar je vertrouwen in plaatst als jij per definitie al zo denkt dan laat dat veel ruimte voor kwaadspelerij. Ik heb geen auto, ik heb een fiets.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die vaccins zijn immers nog maar 100 jaar in de omloop. Zou ik ook niet vertrouwen als ik jou was.
Rij je in een auto?
Ik begrijp het al, je hebt gewoon een psychiater nodig. Neem me niet kwalijk, ik had er even overheen gelezen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
Een ziekte is een seintje naar je lichaam dat je wakker moet worden dat je verkeerd bezig bent met iets of een bepaalde manier.
Verder laat ik iedereen in zijn waarde hoe hij denkt over dit is compleet aanzichzelf. Ieder leeft naar zijn eigen kennis, resoneert dit niet met je prima.
Medicatie is alleen de fysieke kant van het verhaal, terwijl er nog een andere kant is die niet zo zichbaar is..en dan heb je ook nog eens de integratie om het zo kort even maar illuminati te noemen (is eigenlijk veel breder en is niet 1 groep het is 1 opzichzelfstaand web geworden.) in de medicatie zoals in elk faset van de samenleving praktisch, dusja dat wil zeggen je weet niet welk medicijnen met goede bedoelingen gemaakt zijn, of wellicht iets toegevoegd aan bestaande medicijnen enz. je kent het verhaal vast wel, populatiecontrole enz.
ben zelf wetenschapper en voldoende verstand van zaken om niet alles te geloven wat er op internet wordt gezegd.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:46 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Wees voortzichtig waar je vertrouwen in plaatst als jij per definitie al zo denkt dan laat dat veel ruimte voor kwaadspelerij. Ik heb geen auto, ik heb een fiets.
Laat ik nou denken dat het infecties zijn, parasieten, erfelijke afwijkingen, beschadigingen van het DNA..quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
Een ziekte is een seintje naar je lichaam dat je wakker moet worden dat je verkeerd bezig bent met iets of een bepaalde manier.
Laat me raden, dat heb je op interweb gelezen?quote:Verder laat ik iedereen in zijn waarde hoe hij denkt over dit is compleet aanzichzelf. Ieder leeft naar zijn eigen kennis, resoneert dit niet met je prima.
Medicatie is alleen de fysieke kant van het verhaal, terwijl er nog een andere kant is die niet zo zichbaar is..en dan heb je ook nog eens de integratie om het zo kort even maar illuminati te noemen (is eigenlijk veel breder en is niet 1 groep het is 1 opzichzelfstaand web geworden.) in de medicatie zoals in elk faset van de samenleving praktisch, dusja dat wil zeggen je weet niet welk medicijnen met goede bedoelingen gemaakt zijn, of wellicht iets toegevoegd aan bestaande medicijnen enz. je kent het verhaal vast wel, populatiecontrole enz.
Je bent 12?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:46 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Wees voortzichtig waar je vertrouwen in plaatst als jij per definitie al zo denkt dan laat dat veel ruimte voor kwaadspelerij. Ik heb geen auto, ik heb een fiets.
Sylvia Millekamp en Jomanda zijn het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
Verder laat ik iedereen in zijn waarde hoe hij denkt over dit is compleet aanzichzelf. Ieder leeft naar zijn eigen kennis, resoneert dit niet met je prima.
Ik zeg, Gras eten en piano spelenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Sylvia Millekamp en Jomanda zijn het helemaal met je eens.
Oh nou, leg mij even uit hoe ik genderdysforie op jouw spirituele manier kan oplossen?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
OK, ik ben wegquote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
Dus een genetisch afwijking, of parasiten, of een virus zijn lulkoek?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:39 schreef chrisssj2 het volgende:
Wat hebben trilling met mijn prima te maken? Wat is een prima?quote:Verder laat ik iedereen in zijn waarde hoe hij denkt over dit is compleet aanzichzelf. Ieder leeft naar zijn eigen kennis, resoneert dit niet met je prima.
Hoe zit het dan met antidepresvia, of hoe dat ook heet?quote:Medicatie is alleen de fysieke kant van het verhaal, terwijl er nog een andere kant is die niet zo zichbaar is
En hoe weet je dat? Dit riekt naar BNWquote:..en dan heb je ook nog eens de integratie om het zo kort even maar illuminati te noemen (is eigenlijk veel breder en is niet 1 groep het is 1 opzichzelfstaand web geworden.)
Van welk medicijn is het bewezen dat er meer mensen doodgaan dan de ziekte?quote:in de medicatie zoals in elk faset van de samenleving praktisch, dusja dat wil zeggen je weet niet welk medicijnen met goede bedoelingen gemaakt zijn, of wellicht iets toegevoegd aan bestaande medicijnen enz. je kent het verhaal vast wel, populatiecontrole enz.
Ik weet niet welke term dat is, maar om voor het algemeen te spreken, met liefde, op hetzelfde manier waarop jezus wonderen verrichte denk ik.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:53 schreef Fixers het volgende:
[..]
Oh nou, leg mij even uit hoe ik genderdysforie op jouw spirituele manier kan oplossen?
Volgens deze site:quote:Op donderdag 4 november 2010 22:59 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke term dat is, maar om voor het algemeen te spreken, met liefde, op hetzelfde manier waarop jezus wonderen verrichte denk ik.
Eerste hit op google.quote:Wat is genderdysforie?
Genderdysforie komt voort uit een gevoel van onbehagen over iemands biologische geslacht. Vaak gaat het samen met de wens om van het andere geslacht te willen zijn. De sterkte van dit gevoel kan verschillen en het kan ook verschillende vormen hebben. De meest extreme vorm treffen wij aan bij transsexuelen, die hun lichaam aan het gewenste geslacht willen aanpassen door middel van een medische behandeling. Een andere term hiervoor is ook wel genderidentiteitsstoornis. Genderdysforie komt op alle leeftijden voor. Het kan al in de kindertijd aanwezig zijn, maar niet alle kinderen met genderdysforie worden later transseksueel.
Ik praat nu algemeen, ik weet niet of er uitzonderingen zijn(misschien wel of niet), maar het algemene principe van ziekte heb ik het over. Eckhart tolle praat ook over in 1 van zijn boeken.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus een genetisch afwijking, of parasiten, of een virus zijn lulkoek?
[..]
Wat hebben trilling met mijn prima te maken? Wat is een prima?
[..]
Hoe zit het dan met antidepresvia, of hoe dat ook heet?
[..]
En hoe weet je dat? Dit riekt naar BNW
[..]
Van welk medicijn is het bewezen dat er meer mensen doodgaan dan de ziekte?
Brave New World, een subforum speciaal voor mensen die geloven in de Illumatie en meer van dat soort onzin.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:04 schreef chrisssj2 het volgende:
[..]
Ik praat nu algemeen, ik weet niet of er uitzonderingen zijn(misschien wel of niet), maar het algemene principe van ziekte heb ik het over. Eckhart tolle praat ook over in 1 van zijn boeken.
BNW moet ik jou termen kennen?
En kijk voor de rest kun je nog 1 miljoen vragen gaan stellen en alles mentaliseren maar uit eindelijk moet je met je gevoel mee gaan van wat goed voeld in het grote informatieweb van onze wereld.
Denk jij jaquote:Op donderdag 4 november 2010 23:01 schreef Spanky78 het volgende:
Er is bewijs voor dat jezelf goed voelen lichamelijke effecten heedft, maar je kunt er zeker geen infectie, kanker of een embolie mee genezen.
dank jequote:Op vrijdag 5 november 2010 16:43 schreef Mirjam het volgende:
weer open, met de boodschap om het normaal te houden mensen.
en een schop GC, dit is allang geen CUL-materiaal meer.
Ik kan je garanderen dat gewone Hero Extra Jam niks van dat alles bevat.quote:Op donderdag 4 november 2010 11:27 schreef Insistor het volgende:
TS, eet je weleens rode zuurtjes? Of aardbeienjam van Hero (en wellicht andere merken rode jam)?
Wordt gekleurd met cochenille/karmijn of wel duizenden dode luizen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |