abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87857836
Is dit mogelijk? Er staat op de verpakking niks over gelatine..

Of is dit zo vanzelfsprekend dat het hier in zit?

Ik kan echt giftig worden dat ik er ben achter ben gekomen dat er zoveel producten zijn waar dierlijke resten worden in gebruikt. Kan bijna niks normaal eten. o|O
pi_87857920
Misschien een vraag voor CUL?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_87857961
Volgens mij zit er geen gelatine in jam. Het geleermiddel wat bij jam maken gebruikt wordt is pectine en dat is plantaardig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87858069
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Volgens mij zit er geen gelatine in jam. Het geleermiddel wat bij jam maken gebruikt wordt is pectine en dat is plantaardig.
Dit dus.
pi_87859277
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:47 schreef chrisssj2 het volgende:
Is dit mogelijk? Er staat op de verpakking niks over gelatine..

Of is dit zo vanzelfsprekend dat het hier in zit?

Ik kan echt giftig worden dat ik er ben achter ben gekomen dat er zoveel producten zijn waar dierlijke resten worden in gebruikt. Kan bijna niks normaal eten. o|O
Moet je voor de grap eens dit boek lezen: PIG05049. Dierlijke resten zijn overigens natuurlijk en het zit in nog veel meer dingen dan jij denkt :)
pi_87859462
Er werd vroeger niet voor niets gezegd dat alles van een varken gebruikt werd behalve de knor. :P
Optimist tot in de kist
pi_88211182
quote:
Ik hoop dat dit waar is, het ziet er wel gelatine achtig uit zoals pudding.

En Rapaille, dieren slachten noem ik niets natuurlijk aan.
pi_88211960
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:28 schreef chrisssj2 het volgende:

[..]

Daar zorgt de pectine in de vruchten dus voor. ;) Niet alles wat geleiachtig is bevat meteen gelatine. Zoek anders eens via Google op jam maken als je ons niet wilt geloven. Ik heb zelf wel jam gemaakt en geloof me daar zit geen grammetje gelatine in. Ga anders zelf jam maken als je het niet wilt vertrouwen. Zelf gebruik ik geleerpoeder(gele verpakking) van de reformwinkel omdat ik niet zo van zoete jam houd en je daar net zoveel suiker in kunt doen als je zelf wilt in tegenstelling tot geleisuiker.
Optimist tot in de kist
pi_88211970
quote:
Dit dus. En voor vragen over eten kan je beter in cul terecht. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88211996
zelf jam maken? doet mijn buurvrouw ook en die jam is echt heeeeeeeeerlijk
  maandag 1 november 2010 @ 17:11:54 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_88215112
Veganistje?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_88215321
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 17:11 schreef golfer het volgende:
Veganistje?
Misschien zit er een stukje vermalen insect in zijn sjam :'(
pi_88215444
quote:

[..]

Hoe is dieren slachten niet natuurlijk? zelfs mensapen jagen op vlees :{w
  maandag 1 november 2010 @ 21:14:21 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88225702
Als er geen gelatine op de verpakking staat kan je er zeker van zijn dat het er niet in zit. Verder wordt Jam eigenlijk altijd met Pectine gebonden, uit vruchten dus. Pectine geeft een andere binding dan gelatine.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88265552
quote:

[..]

Zoals piet zegt: jam wordt gebonden met pectine.

Als veganisme je insteek is pas dan ook even op het brood waar je die jam opsmeert. Bakkerijen gebruiken graag reuzel in de bakblikken, komen de broden er lekker makkelijk uit.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:44:39 #16
45206 Pietverdriet
pi_88265799
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zoals piet zegt: jam wordt gebonden met pectine.

Als veganisme je insteek is pas dan ook even op het brood waar je die jam opsmeert. Bakkerijen gebruiken graag reuzel in de bakblikken, komen de broden er lekker makkelijk uit.
Als je daar over gaat vallen wil ik het nog wel even hebben over de beesten die sneuvelen in het aanbouwen en oogsten van aardbeien, spinazie en granen
pi_88266943
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je daar over gaat vallen wil ik het nog wel even hebben over de beesten die sneuvelen in het aanbouwen en oogsten van aardbeien, spinazie en granen
Of de hele kolonies micro-organisme welke je afslacht bij het schoonmaken van het toilet :X
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_88267859
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 01:53 schreef trovey het volgende:
Dit dus, als er gelatine in zit moet het er op staan.
Whatever...
pi_88268018
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Daar zorgt de pectine in de vruchten dus voor. ;) Niet alles wat geleiachtig is bevat meteen gelatine. Zoek anders eens via Google op jam maken als je ons niet wilt geloven. Ik heb zelf wel jam gemaakt en geloof me daar zit geen grammetje gelatine in. Ga anders zelf jam maken als je het niet wilt vertrouwen. Zelf gebruik ik geleerpoeder(gele verpakking) van de reformwinkel omdat ik niet zo van zoete jam houd en je daar net zoveel suiker in kunt doen als je zelf wilt in tegenstelling tot geleisuiker.
Je kunt met LM-pectine (een ander type dat reageert met calcium) en de juiste zouten en het zuur uit het fruit suikerarme jam maken. pas wel op voor bederf, de suiker is ook voor de conservering. En geloof me, bedorven eten is veel ongezonder dan suiker.
Whatever...
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:25:48 #20
45206 Pietverdriet
pi_88268270
Suiker is niet ongezond. Je hebt suikers nodig. Je hersens functioneren er op.
pi_88270609
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je kunt met LM-pectine (een ander type dat reageert met calcium) en de juiste zouten en het zuur uit het fruit suikerarme jam maken. pas wel op voor bederf, de suiker is ook voor de conservering. En geloof me, bedorven eten is veel ongezonder dan suiker.
Ik ben gewoon niet zo gek op mierzoete jam...voor de rest geen reden om minder suiker te gebruiken...en mijn zelfgemaakte jam staat permanent in de koelkast nadat het gemaakt is en tot heden geen "slechte" pot gehad. :*
Optimist tot in de kist
pi_88276668
het bestaansrecht van FOK is natuurlijk voor een groot deel dit soort vragen, maar waarom neemt TS niet gewoon even de moeite om 3 seconden op internet te zoeken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jam_%28voedingsmiddel%29
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 3 november 2010 @ 08:35:48 #23
45206 Pietverdriet
pi_88276773
quote:
Op woensdag 3 november 2010 08:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het bestaansrecht van FOK is natuurlijk voor een groot deel dit soort vragen, maar waarom neemt TS niet gewoon even de moeite om 3 seconden op internet te zoeken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jam_%28voedingsmiddel%29
TS gelooft zelfs niet wat er op de verpakking staat.
pi_88277228
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 04:10 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens dit boek lezen: PIG05049. Dierlijke resten zijn overigens natuurlijk en het zit in nog veel meer dingen dan jij denkt :)
Veel meer idd:

pi_88300513
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Veel meer idd:

[ afbeelding ]
Ik gebruik daar niks van behalve,

Pasta, textiel, shampoo.

Maar denk ik dat dit niet bij alle producten/merken het geval is of wel? Iedergeval wel een goed iets om over na te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')