abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:25:30 #151
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87948509
Ene oor in, andere oor uit, DJMO. :Y Maar vervelend is zo'n discussie wel.

Wat een zieke kindjes allemaal; is de ene beter, wordt de andere weer ziek... -O-
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87949109
Lente is ook niet zo'n fruiteter helaasch. Dwz, geprakt fruit eet ze wel, maar stukjes niet. Maar ik vind 'r nu wel oud genoeg om gewoon stukjes te eten. Die blijf ik dus maar stoicijns aanbieden en geef ik 'r ondertussen ook geprakt fruit en potjes om aan de vitaminen te komen. En ze krijgt 's ochtends meestal verse sinaasappelsap. :9

Het stomme is dat ze altijd enthousiast begint aan een stukje fruit, maar het na twee hapjes al voor gezien houdt. Het kan niet de smaak zijn, want gepakt lust ze het dus wel. Volgens mij vindt ze het gewoon teveel moeite. :')
pi_87949239
Ach DJMO, andere mensen weten altijd beter wat je met je kind aanmoet. Soms kan het handig zijn (als in raad) en soms is het gewoon betweterigheid :Y) Maar 't is wel lastig dat ie zo slecht fruit eet natuurlijk. Die knijpfruitzakjes zijn inderdaad geweldige uitvindingen!

Gelukkig is hier fruit helemaal favoriet. Appel, banaan, kiwi, en vooral aardbeien, gaat er gelukkig allemaal in. :) Extra fijn omdat het met brood en avondeten nogal moeizaam gaat, dus veel fruit erin kunnen proppen is wel prettig :Y)

Oscar weer goedgekeurd *O* Wat een beer ja :D Wij moeten pas ergens in november weer naar t cb dus ik zou het even niet weten. Tot nu toe heeft Willow elke keer precies de gemiddeldelijntjes gevolgd :+

Seb, wat goed dat je zo aan 't babbelen bent *O* Tractor, jemig dat is nogal een woord :D

Ik heb mn dochter weer terug O+ Ze is dit weekend bij mijn moeder geweest zodat wij konden verbouwen, van vrijdag tot vanmiddag :o Best heel lang! (Ik bleef zelf tot zaterdagochtend daar, maar toch) Wel héél lief hoe enthousiast ze reageerde toen ik binnenkwam. *smelt* En weer toen ze d'r papa zag, helemaal blij gillend O+

Ik maakte net een foutje in het meten van wat verbouwingsdingetjes en deed dat af met een zingerig "lalalalalaaa... O-) ". Willow: lalalalaalalaa! :D Precies op dezelfde intonatie ook, geweldig _O-

Oh, voor het geval iemand het hier nog over 't hoofd gezien heeft: aanstaande zaterdag high tea in Utrecht! Er is nog zat plaats :s)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87949331
Smiley overload :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87949741
Tractor was zijn eerste woordje :D Tja boerendorp he. Vanmiddag was ik met hem aan het wandelen. Roept hij heel hard TRACTOR. Ik zag niks dus ik zeg nee joh er is geen tractor en loop verder. Begint ie te piepen, dus ik ga toch even in de richting van de weg en ja hoor een tractor _O-
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:54:13 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87949901
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 14:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo dan is Jorja wel fijntjes of niet?
Fijn BE, dat Oscar goedgekeurd is! En open miond gedrag; bedoelen ze dan dat hij gedurende de dag zijn mond steeds open heeft?
Lars loopt ook constant met zijn bekkie open, maar er moet ook wat in. Zo heeft ie vanmorgen een poos rondgestapt met een onderzetter in zijn mond, dan is het een plastic mes van het keukentje, dan weer een auto....er moet gewoon wat in die mond van hem....Lijkt echt nergens naar ook nog eens. Maar als ik het afpak pakt hij gewoon weer iets anders.... :+
Nee, volgens mij echt gewoon de mond open hangen. Ze had het er ook over dat er daardoor sneller bacteriën de mond in komen met verkoudheden tot gevolg omdat je niet de neus als filter hebt.
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:58:44 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87950153
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef p_iglet het volgende:
Kortom dus niet druk maken over CB's en groeilijnen, pas als je zelf twijfelt de mening gaan vragen van een kinderarts of andere deskundige.
Ik vind dit altijd zo'n raar advies... die mensen daar zijn echt niet helemaal achterlijk toch... :{
Natuurlijk, ik zou niet meteen helemaal in een stuip schieten als ze een kritische noot zouden plaatsen ergens bij, maar om dit maar om ze nou zomaar geheel van tafel te vegen...

Zeker nu net na Tico's verhaal van Leyla ben ik stiekem maar gewoon heel blij met het CB en de signaleringsfunctie die ze hebben. Dan neem ik het maar op de koop toe dat het af en toe niet mijn manier is die ze aanbevelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 oktober 2010 @ 19:59:29 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87950200
Ik kan zoiets idd beter over mijn kant laten gaan maar ik heb ook zoiets van .. het is MIJN kind, MIJN opvoeding en ik vertik het om hem te dwingen. Dat dat niet strookt met haar opvatting (ze heeft zelf geen kinderen, haar man een zoon uit z'n eerste huwelijk, daarbij zijn ze over de 60, en heus het zijn schatten, maar hopeloos ouderwets in sommige dingen). is niet mijn probleem. of nou ja.. ik vind het gewoon niet leuk als iemand dwars door mijn redenatie heen door beweert dat het kind nog geen twee is en dat ik 'm maar moet dwingen om (fruit) te eten -O- (het was dus volgens haar dat hij daardoor zo verkouden was/ griep had). Een "normaal" kind is notabene tussen de zes en tien keer per jaar verkouden, nou zo vaak is jan dit jaar nog niet eens ziek geweest :') Hij heeft alleen de pech dat als hij het is, het ook gelijk goed is. (net als z'n moeder overigens, maar ja ik eet ook geen fruit :') ). Hij eet brood, verschillende soorten beleg, drinkt gulzig zijn pap (lust ik ook niet) en avondeten is ook prima. Ik heb niks te klagen dus over m'n ventje(s eetgewoonten)

Lief he innepin hoe enthousiast ze dan weer zijn O+

Over lengte's en gewicht: laatste keer dat ik Jan op de weegschaal had (thuis) woog hij 12,1 afgelopen zaterdag) en lengte zal hij nu zo'n 86 cm zijn oid. (afgaande op zijn kleding) hij is over 3 dagen 22 maanden ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:05:11 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87950500
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo'n raar advies... die mensen daar zijn echt niet helemaal achterlijk toch... :{
Natuurlijk, ik zou niet meteen helemaal in een stuip schieten als ze een kritische noot zouden plaatsen ergens bij, maar om dit maar om ze nou zomaar geheel van tafel te vegen...

Zeker nu net na Tico's verhaal van Leyla ben ik stiekem maar gewoon heel blij met het CB en de signaleringsfunctie die ze hebben. Dan neem ik het maar op de koop toe dat het af en toe niet mijn manier is die ze aanbevelen.
Ik volg hierin Be mening.
Als ik alleen al kijk hoe ze met Roy omgaan en signalen opmerken, ons ook serieus nemen, helemaal niet moeilijk doen enzo.
Nee ben het niet altijd met ze eens (oa door het laatste advies met eten) maar ze zijn er voor je en kunnen idd heel goed dingen opmerken, die je als ouder misschien helemaal nog niet zo doorhebt.
En soms is dat ook andersom.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87950846
ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de groeilijnen als ze gewoon hun eigen lijntje blijven volgen. Driekus is lang en in verhouding licht. Daar heb ik nog nooit wat van gehoord, sterker nog, we krijgen telkens de opmerking dat we ons niet druk hoeven maken omdat ' ie zo mooi zijn eigen lijntje volgt'. Tja, wij zijn dan niet verticaal gehandicapt ( _O- ) en dan krijg je dus een lang dun kind. Was ik ook al kind. Helaasch heeft Driekus de bouw van zijn papa en dus korte pootjes. Ach ja, je kan niet alles hebben.
Driekus eet goed zijn fruit, hij lijkt wel een vuilnisvat de laatste dagen. Hij eet en eet en eet...rupsje nooit genoeg zeg maar. Zal wel weer een groeispurt aankomen. En het is lastig te peilen wat ie nou wel en niet lust. Was ie eerst gek op wortel, nou moet ie er niets van hebben. Banaan blijft favoriet en ik denk dat ie mango ook nog steeds goed lust, maar dan moet ik eerst weer een mango in de winkel kunnen vinden. En die knijpzakjes heb ik ook gewoon voor onderweg hoor, makkelijk toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87951164
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De signaleringsfunctie van het CB is zeker goed, maar zeker de statistiek kennis van de wijkverpleegkundigen laat nog wel eens te wensen over. Afwijken van de norm is KIJKEN of er REDEN is tot zorg.

Bij een hartruisje stuur je dan dus door naar een kinderarts/cardioloog, daarvan kun je zelf als wvp of arts de oorzaak niet uitsluiten.
Bij afbuigen in groeicurves kijk je of je een verklaring kunt vinden (kleine ouders, te vroeg geboren, net ziek geweest), en bij reden tot zorg of ongerustheid ouders stuur je door.
Bij afbuigen van motorische mijlpalen kijk je ook naar een reden voor je doorstuurt (niet kunnen lopen bij 18 maanden is een stuk minder grote zorg wanneer het kindje vanaf 6mnd 23 uur per dag een spreidbroek draagt of een open ruggetje heeft).
Niet per definitie onrust zaaien omdat je de statistiek niet snapt.
Blijf als ouders gewoon altijd zelf ook nadenken of jij je ook ongerust maakt.
pi_87951355
WOW, BE, wat een heerlijk beertje is Oscar!! Hij is zelfs groter dan Tess :D
Innepin, fijn dat je je grietje weer terug hebt!

Hier ook een fruitmonstertje.. appel, banaan, peer, kiwi, aardbeien, frambozen, druiven, mandarijn, mango.. alles gaat er hier in :D

Ik heb een ziek kindje. Ze is strontverkouden, heeft een loopneus, rode tranende oogjes en ze kwijlt bij het leven. Vannacht was het weer gezellig in ons bed :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:20:34 #163
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87951419
Jeetjejom, Jorja en Joep kunnen elkaar een hand geven. Alleen is Joep bijna 18 maanden, maar ook ongeveer 80 cm en 10 kg gok ik. Net de uitnodiging gehad voor het cb, dus begin november weet ik het zeker.

Seb :D kletskous!

Wat een hoop wijsheden om de vorige 2 pagina's. Serieus, een hoop dingen die ik zeker in mijn achterhoofd ga houden!

Fruit is hier de laatste tijd ook wat minder in trek. Joep is wel helemaal wild op smoothies! Dan zeg ik: zal ik een lekker njamjam voor je maken? (hij zegt namelijk njamjam als ie er 1 krijgt) En dan zit ie al op zijn stoel, naast het aanrecht, te wachten tot ik al het fruit bij elkaar heb O+

Ow en gek doen is ineens helemaal hip hier. Heel hard naar de bank toe rennen en jezelf dan gillend zo half op de bank gooien. Dat is de bom. Nog leuker is het als ik het doe, dan rollen de tranen over zijn wangen. :D

En heel veel beterschap voor alle kleine snotlapjes O+
Niet mieten! Door gieten!
pi_87951738
Hier een dreumes die dus echt geen banaan hoeft, behalve uit een potje of knijpfruit als het met iets gemengd is. Terwijl ik toch eigenlijk dacht dat zo ongeveer alle kindjes wel banaan lekker vinden.
Maar dit exemplaar gaat voor kiwi's, aardbei, stukjes appel, maar dan wel per stuk aangeboden anders neemt ze van alles een hapje en dan is ze klaar, peer, mandarijn.
Die "knijpfruitjes" heb ik hier ook. Ideaal voor een keer onderweg!
Fake it till you make it...
pi_87951812
Seilram, heb je daar ook een filmpje van... van jezelf dan he... ;) en dan Joep met tranen over zn wangen O+.

Beterschap voor de snotneusjes!
pi_87951842
Da's ook een goed idee, smoothies! :Y)

Wat goed van Seb! En traktor z'n eerste woordje, wauw!

Lente begint ook steeds meer te kletsen. Gelukkig maar, want de kno-arts voorspelde dat ze slecht zou horen omdat ze zo vaak oorontsteking had en hoogstwaarschijnlijk buisjes zou moeten. En dat zou we dan merken doordat ze laat zou zijn met praten. En ze is idd vrij laat. Maar ja, ze liep ook erg vroeg, dus bleef d'r spraak achter.

Maar doof is ze gelukkig echt niet. En praten gaat ook steeds beter. Ze zegt nu mama, papa, beeeeeh (hoe doet het schaap?), boeeee (hoe doet de koe?) bvvv (bloemen), aai, bah (wijzen naar vieze luier) en maakt smekgeluidjes als ze wil eten of drinken. :Y)
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:31:34 #167
12913 GreatWhiteSilence
pi_87952077
Banaan is hier echt een favoriet, momenteel wil ze er wel twee of drie per dag, ofzo. Dan loopt ze naar de fruitschaal, pakt ze een banaan, geeft ze die aan mij zodat ik hem kan pellen. En dan gaat hij helemaal op ook. :D En de peer 'doyenne du comice' is er weer, en die vindt ze ook heel lekker. De andere peersoort 'conference' vind ze wat minder. Aardbeien wil ze ook, maar alleen die uit eigen tuin. Snobinnetje... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87952325
wat goed die woordjes van Seb!

Tess ishelemaal into de open en dit (open en dicht dus) en afoopt (afgelopen). het worodje dat hier favoriet is is PAPA O+ Oh en JAAAAAAAA als e iets graag wil O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87952486
O ja, 'uit' zegt Lente ook. En ze is de laatste dagen helemaal idolaat van schoenen, sloffen, klompen, noem maar op. Ze probeert de hele dag onder een luidkeels 'aaaa' (aan) alles over elkaar aan te trekken.
pi_87952721
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 19:10 schreef huuphuup het volgende:
Wij hadden Oeke en Kobus op visite vandaag en het was echt zo leuk O+ wat een heerlijk menneke is Kobus O+ giebel :D Beetje jammer dat de grote speeltuin dicht was terwijl ie eigenlijk open had moeten zijn :{
Oh, het was echt gezellig! Amelie is zo'n mooie meiske met een stralende lach!
quote:
Amélie is nu een beetje zielig, wat hangerig en ze bleek net 39 gr te hebben dus heb haar een zetpil gegeven en ze zit nu lekker tegen me aan op de bank met haar knuffelschaap.
Toch verhoging. Nou bah. Geef haar een dikke knuffel van mij. Zo zoet trouwens, hoe ze met dat schaap rondsjouwt en knuffelt. O+
Ko ligt te snotteren in zijn bed. Ineens verkouden. :D Hij zegt daarbij Au Au, Aai, Aai.

Oscar, wauw, wat een beertje! O+

Wij hebben ook een fruitmonster in huis. Zelfde lijst als Tess. Nog aangevuld met blauwe bessen, mandarijnen, sinaasappel. Alleen kiwi heeft hij nog niet gegeten. Ik ben zelf een beetje allergisch voor kiwi en ananas.
Hij kan zelf bij de fruitschall en had laatst een banaan gesnaaid. Hap in de schil. :D
Knijpfruit heb ik nog nooit gekocht.

Grappig die smakgeluidjes van Lente. O+
Als ik aan Ko vraag of hij een boterham wil doet hij 'nomnomnomnom' en loopt alvast naar de keuken.
Vanmiddag bij Huup liep hij ook al meteen naar de keuken. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87952833
Oeks, hier worden ook mandarijnen, snappels, bessen en ananas gegeten :) Het enige dat Tess niet zo lekker vind is meloen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87952927
Brr, meloen vind ik zelf ook niet lekker! ;)
pi_87953062
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:47 schreef oeke het volgende:
Brr, meloen vind ik zelf ook niet lekker! ;)
Ik lust alleen watermeloen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_87953617
Meloen smaakt een beetje muffig, vind ik. Nils houdt er ook niet van. Ik lust eigenlijk alles. Ben sowieso allergisch voor: 'lussiknie..!' :{ :{
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:04:44 #175
5428 crew  miss_sly
pi_87953807
Ach wat sneu, de zieke en verkouden kindjes, beterschap allemaal :*

Wat leuk dat Seb zo aan het praten is O+ LIjkt me idd geweldig, alsz e echt gaan reageren als je ze roept ofzo :D

Senna eet haar fruit ook goed, bijna alles eigenlijk. ze is alleen niet zo dol op ananas en kiwi en zal dat ook meestal laten liggen. Ik maak meestal voor haar fruithapje een klein schaaltje met wat verschillend fruit (stuk banan, stuk peer, wat druifjes bijvorobeeld) en ze eet dan echt eerst wat ze het lekkerst vindt (banaan!), dan iets minder lekker tot het minst lekker en daar laat ze dan wat van liggen. Slimmerik :D

GWS, 2-3 bananen op een dag :o krijgt ze daar geen last van?

Ik zie erg op tegen 23 uur. iemand een tip om het geven van de AB zo soepel mogelijk te maken en de kans op direct weer gaan slapen te vergroten? Gisteravond was het echt drama, ze ging pas weer om half 2 slapen, tussen ons in. Nu ligt ze heerlijk in haar eigen bedje te slapen en ik moet haar echt wakker maken straks -O-
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_87953854
Miss, in een beetje warme melk doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:07:51 #177
5428 crew  miss_sly
pi_87953961
Als ze dat niet helemaal opdrinkt, krijgt ze niet de goede hoeveelheid binnen. En ze moet per se die 1 ml binnenkrijgen, want dat is het minimale aan AB om effect te hebben.
Gisteren geprobeerd om haar wakker te maken, het spul naar binnen te krijgen, en dan weer in haar donkere kamertje gaan zitten, wat bv geven en in bed leggen. Grooooot drama, dus vanavond wil i khet anders doen, maar geen idee nog hoe. Ik heb nog 2 uur :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 oktober 2010 @ 21:09:40 #178
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87954062
heb je zo'n spuitje zonder naald miss ? is het een optie om het (klinkt barbaars misschien) gewoon in haar mondje te spuiten terwijl ze slaapt?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87954158
Moeilijk hoor, Miss. En in haar kamertje in het halfdonker, terwijl je haar op schoot neemt, in bv de draagdoekhouding? Zodat ze het makkelijk kan doorslikken terwijl ze half doorslaapt? En lekker tegen je aanleunt?
Is het vies trouwens, die AB?
pi_87954191
Heel klein beetje melk of idd wat DJMO zegt met een spuitje in haar mondje spuiten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:15:04 #181
5428 crew  miss_sly
pi_87954350
De eerste keer likte ze haar lippen erbij af, zoog zo het spuitje leeg :D De tweede keer was het drama en dat is het gebleven. De ochtenddosis gaat wel; dan maken we haar wakker, spuiten het zo snel mogelijk in haar mondje en dan leg ik haar liggend weer aan zodat ze weer in slaap valt. Ze ligt dan tocha l bij ons. Werkt perfect! 's middags krijgt ze een doosje rozijntjes erna, dat laat ik al zien en leg ik erbij terwijl ze het drankje krijgt.

In het halfdonker werkt niet, want omdat ze niet meewerkt, maar tegenstribbelt, moet ik haar echt goed vasthoduen en goed opletten dat ik het achter in haar mond tegen haar wang spuit. Doe je dat niet goed, dan kan het in haa rluchtpijp komen. Tenminste, daarvoor waarschuwde de apotheker ons. Dus het moet in goed licht en min of meer in de houdgreep.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:17:47 #182
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_87954494
Heb wel alles gelezen, maar teveel om te reageren, even snel:
Wat fruit betreft: Jorja is dol op fruit, het liefst niet geprakt maar druiven en banaan zijn helemaal te gek. Omdat haar avondeten ook wel eens op en neer, dus ik vind het wel prima. Brood met beleg blieft madam niet, droog brood daarentegen vindt ze geweldig.
CB: ik neem het wat betreft haar groei helemaal niet serieus, daar heb ik de kinderarts voor en alles is in verhouding, dus dan vind ik het prima (verticaal gehandicapt _O_ _O- die houden we erin). Ook toen ze wilde dat ik stopte met de speen heb ik hun verteld dat ze anders meteen naar de duim grijpt (met 9 maanden heb ik die discussie gevoerd daar), dus dat ze van mij de speen krijgt als ik merk dat ze anders gaat duimen. Wel zijn we de speen af aan het bouwen, maar nog even liever de speen dan de duim (maar dat is heel persoonlijk dat weet ik)
Miss_Sly, pfff moeilijk zeg, maar idd wat DJMO zegt zou misschien wel een oplossing kunnen zijn (zo heb ik het bij de katten ook eens gedaan....)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_87954644
Oh, bah, ik kan me voorstellen dat ze dat niet leuk vind. Dat klinkt naar. ;(

Maar in haar slaap in haar mond spuiten lijkt me ook niet goed, stel dat ze zich verslikt, of het loopt er zo weer uit allemaal.
pi_87954683
Miss het enige dat ik kan bedenken is inderdaad in een flesje en dan met heeeel weinig melk. Maar ja, lastig hoor. En kan je niet wat te veel ab in een flesje doen en dan laten drinken? Dat de kans groter is dat ze genoeg heeft? of heb je dan niet meer genoeg ab in huis?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:24:21 #185
5428 crew  miss_sly
pi_87954834
TE veel AB mag ook niet, want ze zi tmet haar 1 ml op de ondergrens van wat moet, maar eigenijk al boven wat ze zou mogen, omdat ze nog geen 10 kg weegt. En idd vind ik het probleem met het in haar slaap proberen dat de kans bestaat dat ze zich verslikt. Bovendien weet ik dat ze het vreselijk vindt als ik haar in de houdgreep neem, maar ze weet wel dat ik het doe en dus schaad ik haar vertrouwen niet (te erg dan toch).

Ik denk er nog wel even over, en anders wordt het gewoon hetzelfde als gisteren en hopen we maar dat ze sneller weer slaapt.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:40:29 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87955675
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:16 schreef p_iglet het volgende:

[..]

De signaleringsfunctie van het CB is zeker goed, maar zeker de statistiek kennis van de wijkverpleegkundigen laat nog wel eens te wensen over. Afwijken van de norm is KIJKEN of er REDEN is tot zorg.

Bij een hartruisje stuur je dan dus door naar een kinderarts/cardioloog, daarvan kun je zelf als wvp of arts de oorzaak niet uitsluiten.
Bij afbuigen in groeicurves kijk je of je een verklaring kunt vinden (kleine ouders, te vroeg geboren, net ziek geweest), en bij reden tot zorg of ongerustheid ouders stuur je door.
Bij afbuigen van motorische mijlpalen kijk je ook naar een reden voor je doorstuurt (niet kunnen lopen bij 18 maanden is een stuk minder grote zorg wanneer het kindje vanaf 6mnd 23 uur per dag een spreidbroek draagt of een open ruggetje heeft).
Niet per definitie onrust zaaien omdat je de statistiek niet snapt.
Blijf als ouders gewoon altijd zelf ook nadenken of jij je ook ongerust maakt.
Dat is al heel iets anders dan je net zei.
Op deze manier ben ik het helemaal met je eens. Maar goed, dat geldt voor alles, denk zelf even na. :)
pi_87956070
Miss, Timo moest ook 1 ml AB per keer waarvan ook 1 keer 's avonds laat, dan draaide ik hem gewoon op zn rug en deed het terwijl hij sliep, ging prima, hij heeft zich er nooit in verslikt. 1 ml is niet veel meer dan een beetje speeksel als je het rustig naar binnen spuit.

Verder helemaal niet bijgelezen, maar vanmorgen is Timo geopereerd en alles is gelukkig goed gegaan :) Hij is wel de hele dag heel zielig en suffig geweest en bij het naar bed brengen kwamen we er achter dat we zn popje kwijt waren. Overal gezocht, maar nergens te vinden.. Dus ben ik maar teruggereden naar het ziekenhuis, daar gezocht, en jawel, iemand had m op een paaltje gelegd :D Ik ben nog nooit zo blij geweest met een knuffelpopje geloof ik :P
pi_87956396
Is Timo vandaag geopereerd? dat wist ik helemaal niet! Waaraan Chan?
Wat fijn dat het goed is gegaan en dat je zijn knuffelpopje terug hebt gevonden. O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:11 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_87957373
Ik sluit me bij Oeke aan, hoe is het gegaan (en waaraan is Timo geopereerd?)?

Hier ook een fruitmonstertje hoor, afgelopen zaterdag had hij een kiwi in zijn handen terwijl we door de supermarkt liepen (Maarten zat in het winkelwagentje). Maarten was dus al een hap aan het nemen met schil en al :X
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_87957451
Chan, fijn dat je het popje terug hebt gevonden! Waar is hij aan geopereerd?

Miss, ik heb geen tips... :* gelukkig knapt ze er wel van op, is het in elk geval wel nuttig om het te doen. :*
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 22:24:06 #191
5428 crew  miss_sly
pi_87957986
Chan, kreeg Timo ook buisjes of was het iets andes? Fijn dat het goed gegaan is. En wat goed dat ze het knuffelpopje in het ziekenhuis nog hadden!

haha, Marie, ze kijken echt nergens naar he :D Senna wilde vandaag in de winkel een druif plukken uit een bak met druiven. Toen ze dat niet mocht, werd ze even heel driftig en gaf een harde gil (is momenteel helemaal hot }:| ) maar ik geloof dat ze daar zelf van schrok, want ze was ook meteen weer stil en mak als een lammetje, terwijl ik er niet eens op haf gereageerd :D

Ik probeer dadelijk wel wat, we zien wel. En als het niet goed gaat, slaapt ze maar weer tussen ons in vannacht. Ik ben idd allang blij dat het echt helpt en dat verschonen niet meer zo ellendig is voor haar.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:26:53 #192
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_87958135
Als ik het me goed herinner dan heeft Timo vandaag buisjes gekregen. En ik schaam me Chan als ik nu iets stoms zeg :@ . Gelukkig dat ie zijn knuffeltje weer heeft!!

Hoe gaat het met hem? En met jou? want voor een mama is dat ook best een impact vind ik.

Miss, vervelend, ik zou niet weten wat ik als tip kan geven.... Denk dat ik Joep ook maar even rechtop zou zetten en het dan met een lepeltje geven, misschien daarna wat melk om te zorgen dat ie weer lekker snel zou slapen.
Niet mieten! Door gieten!
pi_87958350
Hij heeft inderdaad buisjes gekregen en zn neusamandel is ook verwijderd. Het was in 10 minuten klaar en gelukkig was het lekker druk in de wachtkamer dus de 10 minuten waren snel om. Maar het was wel heftig hoor, hem zo in slaap te zien gaan met dat kapje op zn mond.. terwijl hij alles bij elkaar brulde :'(
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:48:15 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_87959178
Ik merk geen nadelige effecten van het eten van de vele bananen. Maar volgens mij haalt ze nog minstens 50% van de voeding bij mij vandaan, en volgens mij werkt dat nog steeds laxerend... :P

Gelukkig dat het popje weer terug is. :) Annicka heeft dat soort dingen (gelukkig?) niet, tenminste niet dat ze knuffels per se bij zich wil houden of zonder knuffels niet kan slapen of iets dergelijks.

miss_sly, succes met de medicijnen.
pi_87959453
Timo heeft dat ook niet echt, die sliep al lang en breed toen ik terug was met zn popje :P Volgens mij had ik er zelf meer last van dat ie kwijt was..
pi_87960060
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:31 schreef Chan het volgende:
Hij heeft inderdaad buisjes gekregen en zn neusamandel is ook verwijderd. Het was in 10 minuten klaar en gelukkig was het lekker druk in de wachtkamer dus de 10 minuten waren snel om. Maar het was wel heftig hoor, hem zo in slaap te zien gaan met dat kapje op zn mond.. terwijl hij alles bij elkaar brulde :'(
Moeilijk lijkt me dat zeg. Fijn dat het zo snel ging. En hopelijk herstelt je jongetje snel. Dikke zoen voor Timo! :*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:23:52 #197
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_87967164
Sterkte voor Timo :*

Miss hoe is het gegaan gisteravond met de AB? En het slapen daarna?
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:24:11 #198
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87967166
fijn dat het goed gegaan is chan! en fijn de je het popje ook weer terug hebt ;)

Jan was vroeg wakker vanmorgen, prima, krijgt hij een papfles. Maar dan vervolgens mij bijna tot bloedens toe in m'n duim bijten, en alles overhoop gooien? Ik was het meteen al weer zat. Hij voelt nu maar eens dat zijn gedrag niet door de beugel kan. Hij is mooi terug naar bed waar hij kan bleren tot sint juttemis }:|

pi_87967307
DJMO, ik zou hem voor straf niet in z'n bedje stoppen. Ik heb die fout vorige week ook gemaakt hoor, en bedacht me toen dat ze anders het bedje om in te slapen ook kunnen linken aan 'straf'.
Het bed is om in te slapen. :)

Chan: lijkt me inderdaad heel akelig om te zien hoe hij met zo'n kap om z'n mond in slaap valt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:53:56 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87967325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 07:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
DJMO, ik zou hem voor straf niet in z'n bedje stoppen. Ik heb die fout vorige week ook gemaakt hoor, en bedacht me toen dat ze anders het bedje om in te slapen ook kunnen linken aan 'straf'.
Het bed is om in te slapen. :)

Chan: lijkt me inderdaad heel akelig om te zien hoe hij met zo'n kap om op z'n mond in slaap valt.
normaal zou ik je volkomen gelijk geven, maar het is in dit huis de enige mogelijkheid om hem aan mijn zicht te ontrekken zeg maar. Ik was echt razend toen hij me net tot bijna bloedens toe beet. en hij was al heel snel rustig. Na een kwartier heb ik m er weer uitgehaald .. het lijkt nu iets beter te gaan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')