quote:Dat wilden ze toch niet..?Op zaterdag 23 oktober 2010 09:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, dat had het OM mogen bedenken voordat ze hem aanklaagden denk ik dan.
quote:En intussen doen al zijn tegenstanders niets anders dan hem ammunitie te gevenOp zaterdag 23 oktober 2010 09:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Wilders is wat dat betreft een beroeps-Calimero. Boehoehoe ik mag het VK niet in, boehoehoe ik word gedemoniseerd boehoehoe een aanklacht aan mijn broek. Oh en islam is kut. Mag ik toch wel zeggen he? Ben ik in beeld?
quote:Correct, Het OM zag er geen brood in, maar ze moesten van de rechters wel vervolgen, op zich al een waanzinnige actie
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 00:35 schreef Consurechter het volgende:
[..]
De heer Jansen wist niet dat dit strafbaar was, het is toevallig aan het licht gekomen.
quote:In niet alle webartikelen staat het woordje voorlopig. En ik ben het er niet mee eens dat dit de context zou moeten zijn. De context is het gesprek tussen Leendert Verheij, president van het Hof, en Schalken. En natuurlijk gaat Schalken in dat gesprek niet zeggen dat hij iets onoorbaars heeft gedaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 03:17 schreef eleusis het volgende:
Waarom? Omdat jij de moeite niet neemt om de context te lezen?
"Reactie van de president van het gerechtshof Amsterdam inzake Tom Schalken
Amsterdam, 22 oktober 2010 - De president van het gerechtshof Amsterdam komt, na een gesprek met de heer Schalken, tot de voorlopige conclusie: “in geen enkel opzicht is aannemelijk geworden dat de heer Schalken gepoogd heeft de verklaring van een getuige-deskundige in het Wildersproces vooraf te beïnvloeden”."
quote:Idd, bedoel ik. Hoe dan ook: het is niet Wilders die deze poppenkast is begonnen, hij speelt hem alleen veel beter uit.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het Hof, bedoel je. Die gaf namelijk het bevel aan het OM alsnog vervolging in te stellen.
En dat de wrakingskamer het wrakingsverzoek heeft toegewezen is wel een signaal dat rondom de rechtbank en het bevel tot strafvervolging niet helemaal goed zit.
Daarnaast is dit verzoek essentieel voor het pleidooi van de verdediging die het OM hiermee niet-ontvankelijk wil laten verklaren.
quote:Dat is inderdaad de persistente malle bewering dat Wilders zich min of meer zelf voor het gerecht heeft gedaagd omdat hij nooit gepoogd heeft wetsartikelen te wijzigen. Dat hij zijn nieuwe podium extra lang wil aanhouden door de rechtbank te wraken en dat Jansen daarin een rol speelt, want dat verhaal van hem en de timing zijn allemaal in scene gezet.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd, bedoel ik. Hoe dan ook: het is niet Wilders die deze poppenkast is begonnen, hij speelt hem alleen veel beter uit.
quote:Jij maakt je al jaren zorgen om de artikel 12 procedure?Op zaterdag 23 oktober 2010 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, Het OM zag er geen brood in, maar ze moesten van de rechters wel vervolgen, op zich al een waanzinnige actie
quote:Nee, niet zo zeer, het gaat me om deze zaak.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij maakt je al jaren zorgen om de artikel 12 procedure?
quote:Een typische linkserd dus.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)sterd___.html?p=13,1
Jansen: Gedrag raadsheer was onwaardig, onprofessioneel en stupide
quote:Nee, een arrogante prutser die denkt dat ie met alles kan wegkomen.
quote:het valt me op dat een hoop - naar ik meen- linkse mensen, keihard roepen dat wilders crimineel is, de bak in moet, discrimineert en het goed vinden dat hij vervolgd wordt. Maar nu blijkt dat het om vrijspraak vraagt en hem zelfs een eerlijk proces werd ontzegt ze gaan roepen dat wilders er een show van maakt. Kennelijk heeft hij minder rechten in hun ogen en dient hij zonder proces veroordeeld te worden. Ik zal maar geen vergelijking maken tussen links en de sovjetunie.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat Wilders dus allang niet meer om de inhoud. Het proces wordt puur gebruikt om media-aandacht te blijven trekken voor zijn Calimero-instelling, dat iedereen tegen hem is boehoehoe. Gewoon nog een keer doen, dat proces en ik lach me de krampen als hij dan alsnog veroordeeld wordt.
quote:Ik zou die vergelijking maar wel maken. Het linkse denken is vergeven van de uitsluitingen en eindoplossingen, dat blijkt ook eens te meer uit de reactoes van linksen in dit topic. Je moet het gevaar onderkennen als je herhaling wil voorkomen.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:03 schreef Consurechter het volgende:
[..]
het valt me op dat een hoop - naar ik meen- linkse mensen, keihard roepen dat wilders crimineel is, de bak in moet, discrimineert en het goed vinden dat hij vervolgd wordt. Maar nu blijkt dat het om vrijspraak vraagt en hem zelfs een eerlijk proces werd ontzegt ze gaan roepen dat wilders er een show van maakt. Kennelijk heeft hij minder rechten in hun ogen en dient hij zonder proces veroordeeld te worden. Ik zal maar geen vergelijking maken tussen links en de sovjetunie.
quote:Onjuist, het is wel strafbaar en bovendien is de vergelijking met de mafia niet slecht. De mafia staat er om bekend getuigen te beinvloeden.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen weet dat dit niet strafbaar is, alleen Wilders wil er niet aan. Zo iemand van mafiapraktijken beschuldigen is wel strafbaar, het is Moszkowicz niet.
quote:Het laat iig zien dat de meeste mensen die hier over Wilders huilen niet vies zijn van politieke processen. Triest eigenlijk, ze hadden waarschijnlijk het liefst een nieuwe McCarthy.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:03 schreef Consurechter het volgende:
[..]
het valt me op dat een hoop - naar ik meen- linkse mensen, keihard roepen dat wilders crimineel is, de bak in moet, discrimineert en het goed vinden dat hij vervolgd wordt. Maar nu blijkt dat het om vrijspraak vraagt en hem zelfs een eerlijk proces werd ontzegt ze gaan roepen dat wilders er een show van maakt. Kennelijk heeft hij minder rechten in hun ogen en dient hij zonder proces veroordeeld te worden. Ik zal maar geen vergelijking maken tussen links en de sovjetunie.
quote:Correct.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:03 schreef Consurechter het volgende:
[..]
quote:Oh wat ben je weer lekker zuur. Zelfde als remlof, eerst hoog van de toren blazen dat een veroordeling nodig is en stilletjes hopen dat een gekozen politicus op die manier uit de politiek wordt gewerkt maar als het eenmaal een poppenkast wordt en vrijspraak wordt geëist klinkt er of oorverdovende stilte of een flink zuur commentaar. Bah.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat Wilders dus allang niet meer om de inhoud. Het proces wordt puur gebruikt om media-aandacht te blijven trekken voor zijn Calimero-instelling, dat iedereen tegen hem is boehoehoe. Gewoon nog een keer doen, dat proces en ik lach me de krampen als hij dan alsnog veroordeeld wordt.
quote:Hmm. Ik denk dan toch dat je te snel mensen in hokjes stopt. Ik zal bijvoorbeeld geen (*) van bovenstaande zaken ooit geroepen hebben, integendeel, lees hierboven maar. Toch ben ik wel echt links hoor.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:03 schreef Consurechter het volgende:
[..]
quote:Het gaat erom dat de wet ook voor hem geldt, en dat hij net als elke Nederlander wordt geacht de wet te kunnen, en dus de grenzen van wat nog mag. Nu is het besef dat de wet ook voor politici geldt niet breedgedragen onder politici, zo werkt het gewoon wel in het recht.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de persistente malle bewering dat Wilders zich min of meer zelf voor het gerecht heeft gedaagd omdat hij nooit gepoogd heeft wetsartikelen te wijzigen.
quote:Gaat het niet om. Ik wil gewoon van de rechtbank horen tot hoever je mag gaan. Dan geeft dat mij namelijk de vrijheid ook in het openbaar te gaan roepen wat ik vind dat er moet gaan gebeuren met Wilders en zijn aanhangers. Ik moet me nu nog inhouden, maar als de rechtbank vindt, dat Wilders de dingen mag roepen die hij roept, dan geeft dat mij een vrijbrief om hetzelfde te gaan doen. 'Precedentwerking' heet dat.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:22 schreef Harlon het volgende:
[..]
Oh wat ben je weer lekker zuur. Zelfde als remlof, eerst hoog van de toren blazen dat een veroordeling nodig is en stilletjes hopen dat een gekozen politicus op die manier uit de politiek wordt gewerkt maar als het eenmaal een poppenkast wordt en vrijspraak wordt geëist klinkt er of oorverdovende stilte of een flink zuur commentaar. Bah.
Ik moet niets van Wilders hebben, ik vind zijn uitspraken idioot en achterlijk maar zelfs een debiel als wilders mag zijn mening geven.
quote:Ik zeg ook niet dat alle linkse mensen dat zeggen. Ik zeg dat de mensen die het zeggen over het algemeen links zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Ik denk dan toch dat je te snel mensen in hokjes stopt. Ik zal bijvoorbeeld geen (*) van bovenstaande zaken ooit geroepen hebben, integendeel, lees hierboven maar. Toch ben ik wel echt links hoor.
quote:Dit zijn nou precies die typisch linkse zure reacties die een sterke mate van rechtsongelijkheid borgen, waar ik het eerder over had.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Ik wil gewoon van de rechtbank horen tot hoever je mag gaan. Dan geeft dat mij namelijk de vrijheid ook in het openbaar te gaan roepen wat ik vind dat er moet gaan gebeuren met Wilders en zijn aanhangers. Ik moet me nu nog inhouden, maar als de rechtbank vindt, dat Wilders de dingen mag roepen die hij roept, dan geeft dat mij een vrijbrief om hetzelfde te gaan doen. 'Precedentwerking' heet dat.
quote:Er valt hier weinig te lachen, want Wilders geeft overal een draai aan die in zijn voordeel is. De tegenstanders van Wilders staan nu al te schutteren en het zal alleen maar erger worden.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
quote:In beide gevallen een stroman. Behoorlijk zwaktebod van iemand die zou moeten hebben geleerd over pleiten en logica.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:28 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat alle linkse mensen dat zeggen. Ik zeg dat de mensen die het zeggen over het algemeen links zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |