abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87855832
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:30 schreef Xaobotnik het volgende:
Maar waarom was dat eerste wrakingsverzoek dan niet geldig? Dat vond ik immers een zwaardere test van het partijdigheidsvraagstuk dan dit geval. Wanneer zij beiden elkaar tegen komen zou het juist vreemd zijn wanneer ze het niet over deze zaak zouden hebben.
dat was wat makkelijker weg te zetten als een losse opmerking die wat ongelukkig was. Hier ging het om een standpunt over een kernpunt van de verdediging.
pi_87855907
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:30 schreef Xaobotnik het volgende:
Maar waarom was dat eerste wrakingsverzoek dan niet geldig? Dat vond ik immers een zwaardere test van het partijdigheidsvraagstuk dan dit geval. Wanneer zij beiden elkaar tegen komen zou het juist vreemd zijn wanneer ze het niet over deze zaak zouden hebben.
Het wrakingsverzoeking ging er niet om dat het gesprek had plaats gevonden. Het ging erom dat de rechtbank weigerde jansen te laten getuigen over wat er precies was gebeurd die avond.

Daarnaast is het tweede wrakingsverzoek gegrond verklaard mede in het licht van het eerste wrakingsverzoek.
pi_87855950
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:29 schreef Montagui het volgende:
Wat ik me al wel de hele tijd afvraag, waarom juist nu? Waarom is de heer Jansen daar niet eerder mee gekomen?
De heer Jansen wist niet dat dit strafbaar was, het is toevallig aan het licht gekomen. Jansen dacht dat rechters vrij over de zaak mochten spreken (na inwinning van advies in zijn omgeving)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:37:05 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87856009
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 00:29 schreef Montagui het volgende:
Wat ik me al wel de hele tijd afvraag, waarom juist nu? Waarom is de heer Jansen daar niet eerder mee gekomen?
Het lijkt me aannemelijk dat Jansen zich niet tijdig heeft gerealiseerd dat het van belang zou kunnen zijn, en dat Moszkowicz de getuige vooraf niet voldoende heeft "bewerkt" en daardoor een eventuele verklaring niet tijdig in zijn betoog kon betrekken. Last-minute na de zitting opeens de getuige weer willen laten verklaren, lijkt mij alleen maar strategische nadelen te hebben. Voor hetzelfde geld was het verzoek om hem te laten verklaren afgewezen en het wrakingsverzoek ook. Dan was het weggegooid. Dus het is geen vooropgezet plan als je het mij vraagt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87856027
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet; ik denk dat ik me wel kan vinden in de uitspraak van de wrakingskamer (ik heb deze nog niet kunnen lezen). Maar dat staat los van wat de raadsheer heeft gedaan en of dat door de beugel kan. Dat aspect is waar de president van het Hof op doelde, en waar ik op reageerde: als de partijen die bij het gesprek aanwezig waren, beide verklaren dat er geen sprake is van poging tot beïnvloeding, mag de president dat voor waar aannemen.

Ik vind het een rare getuigenis. Ik denk dat Jansen meer bedoelt dat hij niet beinvloed is. Hij zegt wel dat de rechter hem probeerde te overtuigen van de juistheid van de beslissing. Dat betekent, m.i., automatisch dat je probeert iemand te beinvloeden. Dat is namelijk de doelstelling van een betoog.
pi_87856074
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

dat was wat makkelijker weg te zetten als een losse opmerking die wat ongelukkig was. Hier ging het om een standpunt over een kernpunt van de verdediging.
Volgens de NOS was het gewoon een zeer bekende wet die de rechters overtraden. Triest verhaal dit. Rechtbank in Amsterdam uit elkaar gerukt, vertrouwen in de rechterlijke macht nog verder gedaald, OM voor lul gezet en enge mannetjes en vrouwtjes die tegen onze vrijheid zijn durven onder hun steen vandaan te komen. Niet dat ik op Wilders zou stemmen want zijn gedachtes zijn achterlijk. Maar vrijheid van meningsuiting is niet zoveel waard als je alleen maar lieve dingen mag zeggen of de mening van de kudde volgt. Alleen maar losers in dit verhaal.
pi_87856181
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:38 schreef baba117 het volgende:

[..]

Volgens de NOS was het gewoon een zeer bekende wet die de rechters overtraden. Triest verhaal dit. Rechtbank in Amsterdam uit elkaar gerukt, vertrouwen in de rechterlijke macht nog verder gedaald, OM voor lul gezet en enge mannetjes en vrouwtjes die tegen onze vrijheid zijn durven onder hun steen vandaan te komen. Niet dat ik op Wilders zou stemmen want zijn gedachtes zijn achterlijk. Maar vrijheid van meningsuiting is niet zoveel waard als je alleen maar lieve dingen mag zeggen of de mening van de kudde volgt. Alleen maar losers in dit verhaal.
Hoezo meen je dat het OM voor lul is gezet?
pi_87856346
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:41 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Hoezo meen je dat het OM voor lul is gezet?
Eerst zeggen dat je niet wil vervolgen omdat je iets niet strafbaar vind, vervolgens word je gedwongen om te vervolgen en eis je overal vrijspraak. Komt niet over als een geheel vrijwillig iets deze vervolging... Als je niet snapt waarom ze dan toch vervolgen (ik gok dat 80% van dom NL het niet snapt) komt het nogal raar over. En het kapsel van de officier van justitie was nogal Kéroool
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:49:19 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87856434
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 00:37 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Ik vind het een rare getuigenis. Ik denk dat Jansen meer bedoelt dat hij niet beinvloed is. Hij zegt wel dat de rechter hem probeerde te overtuigen van de juistheid van de beslissing. Dat betekent, m.i., automatisch dat je probeert iemand te beinvloeden. Dat is namelijk de doelstelling van een betoog.
Dat is één van de mogelijke doelstellingen van een betoog. Onbegrip wegnemen kan een andere voor de hand liggende reden zijn.

Wat niet wegneemt dat ik het een enorme blunder vind om bij een diner over een zaak te praten met een betrokkene. Extra kwalijk in een tijd waarin er toch al veel kritiek op de rechtspraak is, en waarbij elke rechter toch ook wel moet inzien dat die kritiek deels terecht is. De hoog gewaardeerde Westerberg is onlangs nog weggestuurd na een lange en pijnlijke rel omdat hij had lopen bellen met advocaten, en in de zaak-Dutroux kent ook iedereen het spaghetti-arrest. Dat is alleen al de laatste paar jaar. Zelfs als je als rechter zou vinden dat die rechters onterecht geslachtofferd zijn, moet je het risico op een vergelijkbaar fiasco niet nemen. Buitengewoon onverstandig dus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87856921
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:49 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is één van de mogelijke doelstellingen van een betoog. Onbegrip wegnemen kan een andere voor de hand liggende reden zijn.

Als je onbegrip wegneemt, beinvloed je toch iemand?
pi_87856957
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:46 schreef baba117 het volgende:

[..]

Eerst zeggen dat je niet wil vervolgen omdat je iets niet strafbaar vind, vervolgens word je gedwongen om te vervolgen en eis je overal vrijspraak. Komt niet over als een geheel vrijwillig iets deze vervolging... Als je niet snapt waarom ze dan toch vervolgen (ik gok dat 80% van dom NL het niet snapt) komt het nogal raar over. En het kapsel van de officier van justitie was nogal Kéroool
De vervolging was niet vrijwillig inderdaad, maar dan sta je niet voor lul. Zeker niet als je zo analytisch en goed gemotiveerd hebt uitgelegd waarom je vindt dat Wilders niet strafbaar is.
pi_87857367
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:05 schreef eleusis het volgende:

[..]

Jansen heeft aan journalisten op de vraag of er zijns inziens een poging gedaan is hem te beïnvloeden, eenduidig en zonder voorbehoud "Nee" geantwoord. Dit was op het nieuws te zien – en de president van het hof leest ook wel eens kranten en kijkt TV ( :') )
Ik doel hiermee helemaal niet op de vraag of Jansen beïnvloed is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:44:14 #113
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87857763
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 01:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik doel hiermee helemaal niet op de vraag of Jansen beïnvloed is.
Maar op de vraag of de president die voorlopige conclusie mag trekken op dat moment.
pi_87858300
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Maar op de vraag of de president die voorlopige conclusie mag trekken op dat moment.
Ik weet niet precies wat er 'voorlopig' is aan op geen enkele manier aannemelijk geworden, over de poging tot beïnvloeding, maar dat ga jij nu uitleggen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 03:17:41 #115
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87859046
Waarom? Omdat jij de moeite niet neemt om de context te lezen?

"Reactie van de president van het gerechtshof Amsterdam inzake Tom Schalken

Amsterdam, 22 oktober 2010 - De president van het gerechtshof Amsterdam komt, na een gesprek met de heer Schalken, tot de voorlopige conclusie: “in geen enkel opzicht is aannemelijk geworden dat de heer Schalken gepoogd heeft de verklaring van een getuige-deskundige in het Wildersproces vooraf te beïnvloeden”."
pi_87859603
In de uitzending van Nieuwsuur van gisteravond wordt het hoe, waarom en wat eraan voorafging vrij duidelijk uitgelegd in een half uurtje.

http://nieuwsuur.nl/video(...)lders-moet-over.html

Maar hoe is het mogelijk dat dit uitgerekend gisteren werd aangekaart terwijl het al vijf maanden bekend was? -O-
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:18:49 #117
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87859745
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Mooi zo. Hoe meer geld en moeite dit de staat gaat kosten hoe beter. Leren ze vanzelf af om dit soort poppenkasten op te zetten.
Je weet dat de rechters niet 'de staat' zijn?
quote:
En hoe waardevol het vrije woord letterlijk is, ook als het niet in je straatje past.
Je weet ook dat de vrijheid van meningsuiting komt met verantwoordelijkheid? Verantwoordelijkheid die ik WIlders nog zelden heb zien nemen? Het gaat altijd over zijn rechten en vrijheden en de verantwoordelijkheden en verplichtingen van anderen.

Los daarvan en OT: terecht gewraakt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_87859756
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:12 schreef Pool het volgende:

[..]

Ze kunnen inderdaad beter dat meisje dat gister bij P&W zat de hele verdediging laten doen. Een stuk goedkoper en het kan alleen maar beter gaan.
Precies. Dan worden de Nederlanders weer even met de neus op de feiten gedrukt.

Laten we vooral niet vergeten dat datgene wat Wilders niet mag zeggen uiteraard wel mag worden gezegd door diegenen die vanuit hun geloofsovertuiging minachting hebben voor christenen en ongelovigen.

Het gaat tenslotte om de vrijheid van meningsuiting. ;)

http://pauwenwitteman.var(...)9df7f85c041f5af3a902
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:44:49 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87859848
Ik hoor al jaren dat het een puinhoop is bij justitie, en het blijkt maar weer eens dat daar alle redenen voor zijn dit te geloven. Wat een arrogante prutsers, hoe kan je zo stom zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:18:52 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87860017
Het gaat Wilders dus allang niet meer om de inhoud. Het proces wordt puur gebruikt om media-aandacht te blijven trekken voor zijn Calimero-instelling, dat iedereen tegen hem is boehoehoe. Gewoon nog een keer doen, dat proces en ik lach me de krampen als hij dan alsnog veroordeeld wordt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:26:57 #121
45206 Pietverdriet
pi_87860067
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het gaat Wilders dus allang niet meer om de inhoud. Het proces wordt puur gebruikt om media-aandacht te blijven trekken voor zijn Calimero-instelling, dat iedereen tegen hem is boehoehoe. Gewoon nog een keer doen, dat proces en ik lach me de krampen als hij dan alsnog veroordeeld wordt.
Wat dit proces vooral heeft laten zien is dat de mensen die zo tegen hem tekeer gaan een groep van faalhazen is, en de rechtbank incompetent. In de politiek zijn ze al net zulke prutsers, en laat men nog steeds door Wilders de agenda bepalen.
Je kan wel weer zuur over wilders beginnen, maar feit blijft dat jij ook weer over hem begint.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:36:53 #122
45206 Pietverdriet
pi_87860129
Eigenlijk zouden dit soort prutsrechters op non actief moeten worden gesteld, als ik mijn werk zo zou doen zou ik een flinke douw krijgen
pi_87860196
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 09:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, dat had het OM mogen bedenken voordat ze hem aanklaagden denk ik dan. Zij hadden in eerste instantie die insteek om even een voorbeeld te stellen. Wilders is wat dat betreft een beroeps-Calimero. Boehoehoe ik mag het VK niet in, boehoehoe ik word gedemoniseerd boehoehoe een aanklacht aan mijn broek. Oh en islam is kut. Mag ik toch wel zeggen he? Ben ik in beeld?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87860350
Ik persoonlijk maak mij meer zorgen om het nodig zijn van dat wrakingsverzoek. Dat mensen van dat niveau niet op dat niveau kunnen handelen maar zich laten leiden door onderbuikgevoelens :{ GW heeft een goede advocaat, maar hoeveel mensen hebben die mogelijkheid?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_87860384
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 09:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tja, dat had het OM mogen bedenken voordat ze hem aanklaagden denk ik dan. Zij hadden in eerste instantie die insteek om even een voorbeeld te stellen. Wilders is wat dat betreft een beroeps-Calimero. Boehoehoe ik mag het VK niet in, boehoehoe ik word gedemoniseerd boehoehoe een aanklacht aan mijn broek. Oh en islam is kut. Mag ik toch wel zeggen he? Ben ik in beeld?
Het Hof, bedoel je. Die gaf namelijk het bevel aan het OM alsnog vervolging in te stellen.
En dat de wrakingskamer het wrakingsverzoek heeft toegewezen is wel een signaal dat rondom de rechtbank en het bevel tot strafvervolging niet helemaal goed zit.
Daarnaast is dit verzoek essentieel voor het pleidooi van de verdediging die het OM hiermee niet-ontvankelijk wil laten verklaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')