quote:Ach, als je toch de hele dag binnen zit..Op donderdag 21 oktober 2010 08:52 schreef Salatrel het volgende:
waarom doe jij moeite voor de auto van iemand anders?
quote:is mijn straat, ik word die slopers zat.Op donderdag 21 oktober 2010 08:52 schreef Salatrel het volgende:
waarom doe jij moeite voor de auto van iemand anders?
quote:politieburo is hier 2 kilometer vandaan.Op donderdag 21 oktober 2010 08:53 schreef BunnyCookii het volgende:
Ze heeft gelijk, kunnen ze eerst kijken of ze geregistreerd zijn en zo.
quote:2KM of 200 meter vind ik toch een verschil, is het nou echt zo veel moeiteOp donderdag 21 oktober 2010 08:56 schreef kitao het volgende:
[..]
politiebureau is hier 2 kilometer vandaan.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 08:54 schreef kitao het volgende:
[..]
is mijn straat, ik word die slopers zat.
en ik hoop dat ook iemand mij waarschuwt als mijn auto in de poeier ligt.
quote:moet ik soms weer naar buiten gaan met een pennetje en papiertje op zak ?Op donderdag 21 oktober 2010 08:55 schreef Id_do_her het volgende:
Dus de moeite om te bellen voor iemand anders doe je, maar als ze om kentekennummers vragen is het teveel moeite?
quote:Je bent wel echt een jongen van Jan de Wit of niet?Op donderdag 21 oktober 2010 08:57 schreef kitao het volgende:
[..]
moet ik soms weer naar buiten gaan met een pennetje en papiertje op zak ?
quote:daar gaat het toch niet om ?Op donderdag 21 oktober 2010 08:57 schreef BunnyCookii het volgende:
[..]
2KM of 200 meter vind ik toch een verschil, is het nou echt zo veel moeite?
quote:in vergelijking met agenten van suiker ben je dat al gauw.Op donderdag 21 oktober 2010 08:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je bent wel echt een jongen van Jan de Wit of niet?
quote:Je kan toch wel 2 kentekens onthouden of niet soms?Op donderdag 21 oktober 2010 08:57 schreef kitao het volgende:
[..]
moet ik soms weer naar buiten gaan met een pennetje en papiertje op zak ?
quote:lastig.Op donderdag 21 oktober 2010 09:05 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Je kan toch wel 2 kentekens onthouden of niet soms?
quote:Ik vergelijk niet.Op donderdag 21 oktober 2010 09:05 schreef kitao het volgende:
[..]
in vergelijking met agenten van suiker ben je dat al gauw.
quote:Waarom zouden ze? Dat wordt vanzelf wel gemeld!Op donderdag 21 oktober 2010 09:08 schreef kitao het volgende:
maar ik had eigenlijk ook geen idee dat dit gevraagd zou worden, ik ging er vanuit dat de politie de hele straat zou controleren op meerdere vernielingen.
quote:is toch simpel zat ?Op donderdag 21 oktober 2010 09:11 schreef Deetch het volgende:
Met dat nummerbord kan gecontroleerd worden of deze melding al is gedaan, om dubbelingen te voorkomen. Verder weten de politieagenten dan ook naar welke auto's ze moeten uitkijken als ze later langskomen.
quote:ja op donderdagochtend om 9 uur worden er natuurlijk ontzettend veel vernielingen gepleegd.Op donderdag 21 oktober 2010 09:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Dat wordt vanzelf wel gemeld!
Kunnen ze de tijd die ze niet achter het bureau zitten om rapporten te tikken over vernielde auto's beter benutten om straat tuig direct aan te pakken ipv. achteraf.
quote:2 met de opmerking dat het er best wel eens meer zouden kunnen zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 09:12 schreef Salatrel het volgende:
heb je aan de telefoon gezegd dat er 2 auto's vernield zijn of meerdere?
quote:InderdaadOp donderdag 21 oktober 2010 09:31 schreef kitao het volgende:
[..]
ja op donderdagochtend om 9 uur worden er natuurlijk ontzettend veel vernielingen gepleegd.
quote:en daarom heb ik ook die melding gedaan.Op donderdag 21 oktober 2010 09:39 schreef -_Tommy_- het volgende:
Gewoon simpel. dan kunnen ze via het kenteken register de eigenaar waarschuwen.
quote:echt niet want ik heb het gesprek gevoerd.Op donderdag 21 oktober 2010 09:59 schreef zoefschildpad het volgende:
Ik denk dat ze willen nagaan of er al melding van het incident gedaan is, dat staat dan op nummerbord in hun systeem. Als dat zo is dan kunnen ze zich bezig houden met andere zaken.
quote:En d'r is nooit iemand die die gasten betrapt?Op donderdag 21 oktober 2010 10:06 schreef kitao het volgende:
[..]
echt niet want ik heb het gesprek gevoerd.
de reden was dat ze dan vanachter "de meldkamer" - lees luie stoel - die mensen kon waarschuwen.
en welke andere zaken ?
een straat regelmatig vernield , auto's aan gort geslagen en jij hebt het over andere zaken ?!
niet normaal meer.
quote:cameratoezicht, dat zie ik als inbreuk van privacy.Op donderdag 21 oktober 2010 10:08 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En d'r is nooit iemand die die gasten betrapt?
Voor 100 euro heb je een cameratje die redelijk beeld geeft. PC d'r aan knopen, en opnemen maar.
Daarna ff met de halve straat die dader een paar nieuwe danspasjes leren.
quote:Dit soort zaken komen overal voorOp donderdag 21 oktober 2010 10:17 schreef kitao het volgende:
[..]
cameratoezicht, dat zie ik als inbreuk van privacy.
ik ben al een paar keer naar buiten gegaan om de confrontatie op te zoeken.
eén keer overdag bij een inbraak in volle gang en de tweede keer s'nachts nadat ik de politie had gebeld en nadat die gearriveerd was waarop enkele van die gasten werden ingeladen.
maar ik ben niet zo dom meer om alleen op een bende af te lopen.
en de straat kent weinig cohesie, het is geen volksbuurtje, de meesten blijven liever op zichzelf.
quote:en dat zal ook zo door blijven gaan totdat de politie actiever wordt of totdat de mensen het echt zat worden en er snachts net als bijv. in afrika buurtbewakers met veel lawaai gaan kenbaar maken dat zij niet gediend zijn van dit soort ongein.Op donderdag 21 oktober 2010 10:24 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dit soort zaken komen overal voor
quote:Op de openbare weg heb je geen privacy, dus mogen ze best filmen.Op donderdag 21 oktober 2010 10:17 schreef kitao het volgende:
[..]
cameratoezicht, dat zie ik als inbreuk van privacy.
ik ben al een paar keer naar buiten gegaan om de confrontatie op te zoeken.
eén keer overdag bij een inbraak in volle gang en de tweede keer s'nachts nadat ik de politie had gebeld en nadat die gearriveerd was waarop enkele van die gasten werden ingeladen.
maar ik ben niet zo dom meer om alleen op een bende af te lopen.
en de straat kent weinig cohesie, het is geen volksbuurtje, de meesten blijven liever op zichzelf.
quote:komt omdat ze liever razzia's houden met 50 man tegelijk om iemand te betrappen op een niet geldig tramkaartje waarschijnlijk.Op donderdag 21 oktober 2010 10:34 schreef SlevinX het volgende:
Die gasten hebben het veel te druk en te weinig man.
En ja tuurlijk moeten ook politieagenten gewoon eten! Wees blij dat ze er zijn.
Helaas door alle bezuinigingen moeten ze dus keuzes maken. En dan kan het zijn dat gevalletje autodiefstal geen voorrang krijg.
Eerst weten wat er speelt voordat je oordeelt. Wordt er zo moe van.
En nee ik ben geen politieagent of werkzaam bij de politie
quote:dat is een geheel ander onderwerp.Op donderdag 21 oktober 2010 10:36 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Op de openbare weg heb je geen privacy, dus mogen ze best filmen.
quote:Is correct, maar wilde het toch even zeggen:DOp donderdag 21 oktober 2010 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
dat is een geheel ander onderwerp.
quote:niets beters te doen hebben dan weer na te gaan welke talloze vernielingen en inbraken er in deze straat plaats vinden ?Op donderdag 21 oktober 2010 10:39 schreef Penisbaard het volgende:
Alsof ze niets beters te doen hebbenLekker speciaal mannen op pad sturen omdat jij te lui bent om die kentekens te noteren. Is dat nou zoveel moeite?
quote:Beters te doen? Doel je op de miljoenen boetes per dag of 50 uur na een inbraak een team sturen dat je vertelt dat er 3% kans is dat ze mijn spullen nog terugvinden?Op donderdag 21 oktober 2010 10:39 schreef Penisbaard het volgende:
Alsof ze niets beters te doen hebbenLekker speciaal mannen op pad sturen omdat jij te lui bent om die kentekens te noteren. Is dat nou zoveel moeite?
quote:Tevens is de adminstratieve werklast dusdanig hoog dat elke bekeuring al 3 uur tijd kost. Dit is een groot probleem binnen de politiekorpsen. Soms moeten er keuzes gemaakt worden en hoe stom het ook klinkt. Zo'n autoruitje is niet prio 1. Zeker niet omdat de spullen nooit meer worden teruggevonden.Op donderdag 21 oktober 2010 10:44 schreef kitao het volgende:
[..]
niets beters te doen hebben dan weer na te gaan welke talloze vernielingen en inbraken er in deze straat plaats vinden ?
jezus, politie heeft geen tijd meer, die zijn druk bezig met het oplossen van moorden vanachter de bakken van de toko.
quote:het is niet 1 ruitje.Op donderdag 21 oktober 2010 10:49 schreef SlevinX het volgende:
[..]
Tevens is de adminstratieve werklast dusdanig hoog dat elke bekeuring al 3 uur tijd kost. Dit is een groot probleem binnen de politiekorpsen. Soms moeten er keuzes gemaakt worden en hoe stom het ook klinkt. Zo'n autoruitje is niet prio 1. Zeker niet omdat de spullen nooit meer worden teruggevonden.
quote:En dan helpt het als ze direct langskomen?Op donderdag 21 oktober 2010 10:52 schreef kitao het volgende:
[..]
het is niet 1 ruitje.
zonder verder te zoeken zag ik al twee vernielde auto's staan.
dat betekent zeer waarschijnlijk dat een aantal idioten snachts door de straat zijn gelopen en even flink hebben huisgehouden.
voor de zoveelste keer.
quote:TS is een beetje naief denk.Op donderdag 21 oktober 2010 10:52 schreef kitao het volgende:
[..]
het is niet 1 ruitje.
zonder verder te zoeken zag ik al twee vernielde auto's staan.
dat betekent zeer waarschijnlijk dat een aantal idioten snachts door de straat zijn gelopen en even flink hebben huisgehouden.
voor de zoveelste keer.
quote:wie heeft het over direkt langskomen ?Op donderdag 21 oktober 2010 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dan helpt het als ze direct langskomen?
quote:Nee, knuppel. Misschien kun je even nadenken (maar dat is, gezien je posts, vrij lastigOp donderdag 21 oktober 2010 11:00 schreef kitao het volgende:
[..]
wie heeft het over direkt langskomen ?
dat heeft nu toch geen enkele zin meer.
maar ik vind het beklagenswaardig dat indien iemand melding doet van een golf van vernielingen dat dan de politie het -lui als ze i -, af doet met het verzoek om zelf maar even de omvang ervan op te meten.
o.a. ik betaal die luie flikkers en niet om op hun gat te blijven zitten.
quote:zit ik wel in het goeie subforum, is dit niet toevaliig de anti-klaagbaak lijn ?Op donderdag 21 oktober 2010 10:56 schreef cerror het volgende:
Typisch.
Meneer krijgt een boete en de politie moet oprotten maar zodra er iets in de buurt gebeurt kan de politie niet snel genoeg komen.
quote:voor de zekerheid maar even nagegaan of jij geen mod bent op dit subforum voordat er weer een machtsspelletje ontstaat.Op donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, knuppel. Misschien kun je even nadenken (maar dat is, gezien je posts, vrij lastig) en nagaan dat je ook nog een eigen verantwoordelijkheid hebt in plaats van maar te blijven wijzen.
En die laatste zin:![]()
![]()
quote:En een telefoniste is geen politieagent hoor! die neemt alleen de melding over en zendt het door. Hahha wat een inzicht hebben mensen tochOp donderdag 21 oktober 2010 11:03 schreef kitao het volgende:
[..]
zit ik wel in het goeie subforum, is dit niet toevaliig de anti-klaagbaak lijn ?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 11:10 schreef kitao het volgende:
[..]
voor de zekerheid maar even nagegaan of jij geen mod bent op dit subforum voordat er weer een machtsspelletje ontstaat.
het begint al leuk met je scheldwoorden en je sarcasme.
heb ik die tegen jou gebruikt ?
nee dus , dus houd jij ook gewoon je fatsoen svp.
quote:Als je dit niet begrijpt, dan houdt het wel op, inderdaad.en welke verantwoordelijkheid heb je het over, dat ik voortaan maar met camera, pennen, papier en mobieltjes over straat moet gaan ?
quote:ze zendt geen zak door, dat is juist het probleem.Op donderdag 21 oktober 2010 11:11 schreef SlevinX het volgende:
[..]
En een telefoniste is geen politieagent hoor! die neemt alleen de melding over en zendt het door. Hahha wat een inzicht hebben mensen toch
quote:Je begrijpt het écht niet, he?Op donderdag 21 oktober 2010 11:13 schreef kitao het volgende:
[..]
eist dat de burger zelf maar de omvang van het vandalisme gaat opmeten.
quote:je kan toch zelf wel nagaan dat als er twee auto's met vernielingen in de straat staan dat er dan nog meerdere staan.Op donderdag 21 oktober 2010 11:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je begrijpt het écht niet, he?
Ze vraagt toch niet of je wilt kijken wat er weg is en of je en passant nog even de daders wilt pakken? Ze vraagt of je even het kenteken wilt doorgeven...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 11:21 schreef kitao het volgende:
[..].
en dan de opmerking krijgen om 'eventjes' opnieuw naar buiten te gaan om te kijken welke auto's dat precies zijn.
maw ik moet die kilometer winkelstraat zelf doorlopen om aan de politie te kunnen melden hoe groot de schade is.
die gasten zijn van de pot gerukt, laten ze zelf gaan kijken.
quote:you're welcome.Op donderdag 21 oktober 2010 11:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Bedankt voor het bewijzen van m'n gelijk.
quote:Klacht:Op donderdag 21 oktober 2010 12:21 schreef Boca_Raton het volgende:
TS heeft het duidelijk over zichzelf als hij het over 'luiheid' heeft.
quote:Zodat jij weer lekker ongestoord kan rellen bij feyenoord, he hooliganOp donderdag 21 oktober 2010 12:35 schreef Sinnie het volgende:
Soberso weg met de skotoe. Zou goed helpen voor de bezuiniging
quote:Ze kunnen toch ook aan de hand van straatnaam even controleren of het klopt dat daar 2 auto's vernield zijn?Op donderdag 21 oktober 2010 08:53 schreef BunnyCookii het volgende:
Ze heeft gelijk, kunnen ze eerst kijken of ze geregistreerd zijn en zo.
quote:Op koopavond rondjes door de stad lopen (in groepjes van 10 man) hebben ze wel weer tijd voor, maar als je een melding maakt van diefstal (inc camerabeelden) 'heeft het onderzoek geen uitsluitsel gegeven"Op donderdag 21 oktober 2010 12:17 schreef Stokstaart het volgende:
Politie hebben nu eenmaal te maken met een enorme ondercapaciteit . De kentekens doorgeven is nodig om te zien of er al sprake is van een aangifte.
Waarom zou men 2 agenten sturen als er wellicht al sprake is van aangifte ?
quote:De mensen die surveilleren zijn ook dezelfde mensen die een misdrijf onderzoeken, natuurlijk...Op donderdag 21 oktober 2010 13:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
Op koopavond rondjes door de stad lopen (in groepjes van 10 man) hebben ze wel weer tijd voor, maar als je een melding maakt van diefstal (inc camerabeelden) 'heeft het onderzoek geen uitsluitsel gegeven"
quote:En bij het uitgaan zijn ze er ook als de kippen bij om je een bon aan te smeren voor openbare dronkenschap of het zitten/hangen op gebieden waar dit niet toegelaten is. 3 busjes sterk voor een klein groepje jongeren, wat een helden zegOp donderdag 21 oktober 2010 13:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
Op koopavond rondjes door de stad lopen (in groepjes van 10 man) hebben ze wel weer tijd voor, maar als je een melding maakt van diefstal (inc camerabeelden) 'heeft het onderzoek geen uitsluitsel gegeven"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |