abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87779998
Na een hele poos meelezen hier in K&W moet ik er ook aan geloven. Vanmiddag mijn handtekening gezet onder het voorlopig koopcontract, 30 november is de overdracht van een jaren 30 2 onder een kap woning:

woning moet van binnen aardig aangepakt worden, keuken en badkamer zijn echter niet direct nodig. Verder lekt het dak, moeten de kozijnen boven vervangen worden en heeft een van de vorige eigenaren de tuin volgebouwd met een schuur van 50m2 die voor een groot deel weer plaats moet gaan maken voor tuin.
Kortom voldoende te doen dus. Ik zal proberen vorderingen in dit topic bij te houden.
pi_87780049
Leuk pand, succes met de verbouwing! Ik ben benieuwd naar de foto's van de binnenkant.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  donderdag 21 oktober 2010 @ 01:33:51 #3
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_87780092
Leuk zo'n Topic, Schattig huisje hoor! O+
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_87780166
Mooi pand :Y Ben benieuwd wat je ervan gaat maken ^O^

Meteen een vraagje : Wat is dat spul boven je woonkamer-raam ? Heeft daar een zonnescherm gehangen o.i.d. ?

[ Bericht 19% gewijzigd door Stokstaart op 21-10-2010 02:33:33 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87780377
Leuk huis! Succes met verbouwen! ^O^
pi_87780592
Ziet er van de buitenkant leuk uit maar je buren houden erg van hun privacy zo te zien. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87780736
Leuk
pi_87782053
Mooi _O_
Ik ben benieuwd!!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87782152
Mooi huis. Ben benieuwd!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_87782159
Gefeliciteerd *O*
pi_87782654
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Blijven cool die 30 jaren huizen... O+
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87782863
Oh mooi huis O+ ben benieuwd naar de binnenkant.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87783169
I O+ jaren '30 huizen (daarom hebben we er zelf ook maar eentje gekocht vorig jaar ;)) dus hier moet ik natuurlijk bij zijn!
pi_87787022
Nog geen eigen foto's maar gelukkig had de makelaar er nog wat online staan. Deze makelaar is er in geslaagd om het huis veel beter op de foto te zetten dan het daadwerkelijk is. (heeft er misschien ook mee te maken dat toen ik het voor het eerst bekeek de woning al een jaar leeg stond)

De woonkamer

Met ontzettend lelijke schouw die er dus ook uit gaat:

slaapkamer met mooie vloerdelen en een zachtboard plafond:

En wat er nu nog van de tuin over is:
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:25:09 #15
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_87788213
Mijn tip; Leg de mooie vloerdelen van de slaapkamer ook in de woonkamer! O+
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_87788518
Leuke woning :)
Ben jij toevallig de tweaker die op het forum een topic ha over het bieden op een huis?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:35:19 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87788560
Die vloerdelen op de slaapkamer deden bij mij ook wat vocht uit mijn mond ontsnappen :Y

Leg dat ook in de woonkamer en je hebt een schitterend resultaat. Leuk huis overigens. Is zoiets nog een beetje betaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87795082
Een advies voor de planning: begin met het dak. Er is niets vervelender als lekkageplekken in je verse stuclaag of kringen in je mooie nieuwe vloertje ;(
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_90479994
Schop dit topic maar eens omhoog, ivm achterstand bij mij hypotheekverstrekker kon de overdracht niet de 30e plaats vinden maar werd dat 20 december.
Heb nu goed een week de sleutel en ben al driftig aan het slopen:

Schouw er uit geslagen, parket vloer met daar onder nog twee lagen oude vloerbedekking en duizenden spijkertjes verwijderd

Keuken gesloopt, bezig met de riolering van de badkamer die de vorige eigenaar buiten het huis als ware het een regenpijp had lopen en dus volledig was dichtgevroren, te verplaatsen naar binnen.

alle plafonds liggen er verder uit komende week de elektra en verwarmingsbuizen vervangen.
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 11:55:36 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91059652
Dat is wat je zegt een voortvarend begin; voor een jaren 30 huis zit er zo op het oog weinig echt authentieke details in; op de vloer op de bovenverdieping en een paar paneeldeuren na :)
pi_91066416
Een feest van herkenning :)

Ons jaren 30 huis was vergelijkbaar, hoewel een aardig stuk gedateerder nog. 't Blijven mooie panden met zoveel uitstraling, daar kan geen nieuwbouw tegenop vind ik.

Wij moeten nog binnendeuren gaan uitzoeken. Zijn de jouwe authentiek of ook van latere datum?

Voor inspiratie en om de goeie moed te houden kun je ook even in ons jaren 30 huis binnen kijken
met een koekje
  maandag 10 januari 2011 @ 14:40:45 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_91114722
Was het niet een optie om die afvoerpijp buiten de deur te houden maar op de eoa manier te isoleren ? Nu moet je dat ding binnen kwijt zien te raken.

Schouw is verdwenen, betekend dat dat je in zijn geheel geen openhaard meer wilt of dat je een allesbrander oid gaat plaatsen ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_91125717
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een voortvarend begin; voor een jaren 30 huis zit er zo op het oog weinig echt authentieke details in; op de vloer op de bovenverdieping en een paar paneeldeuren na :)
Authentieke details zitten er bijna niet meer in, op wat namaak jaren 30 spul van de gamma na dan. Wat ik er dus net zo snel weer heb uitgesloopt. Boven zat nog wel wat bakkelieten deurbeslag wat dus wel weer terug komt.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:56 schreef koffielepel het volgende:
Een feest van herkenning :)

Ons jaren 30 huis was vergelijkbaar, hoewel een aardig stuk gedateerder nog. 't Blijven mooie panden met zoveel uitstraling, daar kan geen nieuwbouw tegenop vind ik.

Wij moeten nog binnendeuren gaan uitzoeken. Zijn de jouwe authentiek of ook van latere datum?

Voor inspiratie en om de goeie moed te houden kun je ook even in ons jaren 30 huis binnen kijken
Mijn binnendeuren zijn voor zover ik kan beoordelen de enige orginele details van het huis. Mooi huis hebben jullie! Ook een aardig projectje zo te zien.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef klusfoobje het volgende:
Was het niet een optie om die afvoerpijp buiten de deur te houden maar op de eoa manier te isoleren ? Nu moet je dat ding binnen kwijt zien te raken.

Schouw is verdwenen, betekend dat dat je in zijn geheel geen openhaard meer wilt of dat je een allesbrander oid gaat plaatsen ?
Afvoer buiten had gekunt er moest echter toch al een koof worden gebouwd om verwarming + electriciteit naar boven te krijgen dus daar kon de afvoer zonder al te veel moeite bij in.

Openhaard is er volledig uit, komt ook geen allesbrander oid voor terug. Ik heb er geen behoefte aan, en vond de oude schouw erg lelijk. Had er nog een orginele en-suite ingezeten met een schouw had ik het laten zitten maar dat was niet het geval.

Bouw update: Echt veel valt er nog niet te zien, afgelopen weekend de groepenkast vervangen en het grootste deel van de inbouwdozen aangebracht en buizen gelegd. Komend weekend electriciteit afmaken en begin maken met de verwarmingsbuizen (moeten ook allemaal vervangen worden). Dan kan over een week of twee hopelijk een stucadoor aan de gang en wordt er weer wat meer zichtbaar.

[ Bericht 25% gewijzigd door matriks op 10-01-2011 19:14:48 ]
pi_93666394
Vol goede moed dit topic begonnen maar afgelopen tijd even weinig laten zien. Ook nu valt er niet heel veel te zien, voornamelijk bezig geweest met bezigheden waarvan je het resultaat niet echt ziet. En natuurlijk moest er ook weer een weekje geskied worden.

Maar goed hoe het er nu voor staat beneden:

Alle electriciteit vervangen, loden waterleidingvervangen, alle verwarmingsleidingen vervangen.
Electriciteit verplaats, cai en netwerkaansluitingen ingevreesd. de groepenkast vervangen
Resultaat:

De keuken doet dienst al gereedschapshok:

Boven:
De trap naar zolder verwijderd, rookkanaal wat 40cm uitstak weg gehakt, alle tussen muren verwijderd. Verzakkende vloer weer goed bevestigd. Oude vloerdelen heb ik hel;aas moeten weghalen, er zaten te veel gaten en spleten in en het kraakte als ik weet niet hoe. Dus vervangen en direct een verzameling glaswol ter isolatie er tussen gepropt.

Zolder, op het dak 8 dakpannen vervangen wat de lekkage op heeft gelost. daarna he prustwerk wat volgend de makelaar een "volledig geisoleerde" zolder verwijderd zodat ik het fatsoenlijk kan gaan isoleren.

Dat alles zorgt voor een ontzettende hoeveelheid zooi, ondertussen al meer als 3000 kg rotzooi gestort en nu ligt de "tuin" weer vol:

ohja had ik de schuur al laten zien?

Vandaag is de huiskamer gestuced of hoe je dat ook spelt. Daar morgen foto's van. Dit weekend de trap naar zolder weer bevestigen en dan bezig met de tussen wanden op de eerste verdieping.

Voor de keuken moet ik nog wachten op de timmerman die een nieuw kozijn maakt en dan kunnen daar ook de tegels ed. in.
pi_93670921
Wow jullie gaan als een tierelier :D
Goed zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')