abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87768945
Ik heb eindelijk mijn woning gekregen. Nu is het geval dat de bewoners eruit zijn gezet na een inval van de politie,omdat ze n wietplantage op zolder hadden.
Is er kans dat wanneer mijn vriend n joint rookt, en de omgeving ruikt dat dat de politie aan de deur komt of zelfs weer n inval?

Wat is de procedure hierin eigenlijk dat de politie komt invalllen? Is dit als ze n vermoeden hebben of wanneer ze t echt zeker weten?
pi_87769182
Ik denk dat het eerder ging om hoge stroomrekeningen enzo...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:58:58 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_87769553
Of nog erger. Dat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen. Ken je die scene uit Scarface met de kettingzaag?

Slaap lekker vannacht.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_87769710
Haha zit er pas in januari in , dus slaap idd lekker vannacht
pi_87769992
:') waarom heb je het aangenomen?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_87770109
Omdat het een leuk huis is
pi_87770485
En wat dan nog als ze langskomen? Je hebt toch niks te verbergen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_87770899
Nee.
D'r kan niks gebeuren.
"Quei maksal su, quei dan tal nu!"
pi_87773187
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 21:07 schreef CantFazeMe het volgende:
:') waarom heb je het aangenomen?
Waarom niet?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:12:14 #10
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_87773332
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef HunterSThompson het volgende:
Of nog erger. Dat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen. Ken je die scene uit Scarface met de kettingzaag?

Slaap lekker vannacht.
of je krijgt een paardenhoofd op je bedje :{
pi_87773475
:') Je vriend rookt wiet als hij dat niet doet is er niks aan de hand.

:{w kijk wel uit met bendeleden als die vorige eigenaar niks verteld heeft en zijn maatjes hebben nog duizenden euries tegoed dan loop je kans dat jij in elkaar gemept wordt :') en nog harder als je een joint in je bek hebt :7
Interessant he ?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:16:41 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87773572
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef hapseflaps het volgende:
Ik heb eindelijk mijn woning gekregen. Nu is het geval dat de bewoners eruit zijn gezet na een inval van de politie,omdat ze n wietplantage op zolder hadden.
Is er kans dat wanneer mijn vriend n joint rookt, en de omgeving ruikt dat dat de politie aan de deur komt of zelfs weer n inval?

Wat is de procedure hierin eigenlijk dat de politie komt invalllen? Is dit als ze n vermoeden hebben of wanneer ze t echt zeker weten?
Nee, je mag namelijk best wiet roken in je huis. En al staat de politie voor je deur, wat dan?
"Ja, ik zat lekker te blowen oom agent."

Nou..opgelost.

Veel plezier met je huis :)

Trouwens, je vriend moet wel een enorme megapauper zijn wil hij zoveel blowen dat de buren het gaan ruiken :')

Maargoed..ze zijn er.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:39:59 #13
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87774953
Nou, als ze zien dat jij ook een plantage bent begonnen heb je wel iets uit te leggen ja.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:09:01 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_87776279
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:39 schreef fs180 het volgende:
Nou, als ze zien dat jij ook een plantage bent begonnen heb je wel iets uit te leggen ja.
Want blowen = plantage? :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 21 oktober 2010 @ 00:17:06 #15
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87778452
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 23:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Want blowen = plantage? :')
Waar beweer ik dat?

Ik vermoed, door dit subforum, dat ts ook een plantage is begonnen en er laatst achter is gekomen wat voor eigenaar er voor haar in zat, en ts nu bang is riskant bezig te zijn. Wie zou nou een wgr topic maken over een blowende vriend? ;)
pi_87779287
Lijkt me geen probleem. Je mag toch doen en laten in je eigen huis wat je wilt - tot op zekere hoogte? Een jonko smoken wordt gedoogd dus daarvoor wordt je niet opgepakt. Moet je niet met je stonede kop je veertien planten laten zien :P
pi_87781550
Haha we hebben geen planten of plantages
pi_87781562
HAHA wat een kutpauper die vriend van jou. Neukt hij wel goed?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87785381
Het zal ook een beetje aan de buurt liggen. Als je in een buurt woont waar je niet de enige bent die wel eens een joint opsteekt hoef je je nergens druk over te maken.

Sowieso verwacht ik dat de politie alleen iets zal doen wanneer er concrete aanwijzingen zijn (Altijd een wietlucht in de straat, veel energieverbruik, veel warmteafgifte, afgeplakte ramen etc.).
pi_87785596
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:14 schreef Zwolsboy het volgende:

:{w kijk wel uit met bendeleden als die vorige eigenaar niks verteld heeft en zijn maatjes hebben nog duizenden euries tegoed dan loop je kans dat jij in elkaar gemept wordt :') en nog harder als je een joint in je bek hebt :7
Wat een onzin. Als je een kleinschalige plantage op zolder hebt staan levert dat een vuilniszak per keer op, misschien 2.

En die breng je gewoon weg naar je afnemer en die geeft je er geld voor.

Waarom zou de vorige bewoner nog geld schuldig zijn aan iemand?

Bovendien is het zo dat als je zo kleinschalig bezig bent en je wilt er mee stoppen dat dat geen enkel probleem is. Het is echt niet zo dat je afnemer dan ineens tegen je zegt van luister klootzak, doordat jij stopt loop ik x euro's mis elke maand en die ga je hoe dan ook betalen.

Die bedankt je gewoon voor de moeite en wenst je veel plezier verder. Genoeg huiskwekertjes die je plaats over nemen.

Ergo: niks om je zorgen over te maken :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_87785657
Meestal zijn dat van die genadeloos uitgewoonde krotten met vochtschade e.d. :X Ik zou wel even een volledige inspectie doen voordat je erin trekt.
pi_87787692
quote:

Slaap lekker vannacht.
:') jij weet mensen met een nieuwe woning weer echt het stuipen op het lijf te jagen he? *) })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:10:22 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87787789
Voor het roken van een blowtje doet de politie echt geen inval hoor :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:13:48 #24
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87787892
Op zich kan TS dit wel inzetten om haar vriend angst aan te jagen, zodat 'ie stopt met zijn pauperige gewoonte.
pi_87787951
quote:
Dat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen.
Mensen die eenvoudige thuisplantagetjes vergelijken met drugsbendes :')

Je moest eens weten hoeveel mensen thuis een paar plantjes hebben staan _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_87788076
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:15 schreef vosss het volgende:

Je moest eens weten hoeveel mensen thuis een paar plantjes hebben staan _O-
Die mensen hebben dan vast geen buren die er gif op spuiten. :')
pi_87792859
Mijn vriend is geen pauper hoor, die rookt af en toe s wat. maar meestal in de tuin ( binnen mag nie van mij ) dus daarom kunnen de buren echt wel s wat ruiken.
We gaan volgende week met de technische man rondkijken wat er van hun kant uit nog gedaan moet worden ( behalve de ingeslagen voordeur ) ziet het er netjes uit hoor. niks mis mee, nieuwe keuken en badkamer en mooie vloer erin en tis ok ! *O*
Heb die man moeten bellen voor overnames, heb mn liefste stemmetje opgezet dus hij gaat mij niks aandoen O-)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:46 #28
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_87796162
quote:

Als je vriend een joint rookt zou ik beginnen om hem er uit te schoppen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:56:59 #29
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_87796354
Wiet roken mag gewoon (of voor de mensen die heel precies zijn; het wordt gewoon gedoogd); jij zult helemaal geen problemen houden zolang je je maar keurig aan de wet houd.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:42 #30
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87796387
Daarom rookt ie ook in de tuin
pi_87804713
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Trouwens, je vriend moet wel een enorme megapauper zijn wil hij zoveel blowen dat de buren het gaan ruiken
Als ik in mijn achtertuin een joint rook, en mijn buurman loopt naar zijn schuur toe, ruikt hij die joint.. Wat heeft pauper zijn daar mee te maken? :')
pi_87806930
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:21 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Als ik in mijn achtertuin een joint rook, en mijn buurman loopt naar zijn schuur toe, ruikt hij die joint.. Wat heeft pauper zijn daar mee te maken? :')
Dat vraag ik me ook af. Als je zelf niet kweekt en geen kennissen hebt die kweken, kun je je het als pauper niet eens veroorloven. :D
pi_87817611
Het huis waar ik tot voor kort in woonde was ook opgedoekt als plantage, inclusief ingeslagen voordeur enzo. Was verder een prima huis, niks uitgewoond, alleen had de slaapkamer waar de plantage zat nog wat duct tape over de ventilatiegaten toen ik erin kwam, en her en der een toefje aarde :')

Nooit problemen gehad met politie of "klanten" of weet ik het, ook niet als ik op het balkon een jointje rookte.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_87817833
quote:

Slaap lekker vannacht.
klootzak :')
Finally, someone let me out of my cage
pi_87848758
quote:

Nee, het punt is dat er in het contract iets staat over het veroorzaken van overlast. In het algemeen is het roken van een cigaretje of zelfs een jointje in Nederland gewoon legaal, net als een enorme puinzooi maken van je flat door niet op te ruimen, muziek draaien, etc. In beginsel adviseren verhuurders je om dan met de desbetreffende personen contact op te nemen en het probleem zelf op te lossen, bijv. bij de buren aanbellen en vragen of de muziek wat zachter mag. Slechts als je herhaaldelijk overlast veroorzaakt, buren constant klagen en je doet er niks aan, kan dat reden zijn voor beeindiging van je huurcontract (je tast dan namelijk het woongenot van anderen aan welke je verhuurder is gehouden te waarborgen; in dat geval prevaleren de belangen van de anderen dus).

Dit is anders bij het KWEKEN van wiet. Het kweken van wiet anders dan voor eigen gebruik (4 plantjes geloof ik, met een absoluut veilige elektriciteitsvoorziening e.d. dus of gewoon normale lampen en stekker in stopcontact of laten aanleggen door gekwalificeerde electricien) veroorzaakt een zodanig gevaar en overlast dat je daardoor meteen eruit wordt geschopt. Meestal is dat vastgelegd in het contract maar zelfs als dat niet zo is, kan het nog - een wietplantage brengt namelijk o.a. vochtschade aan het huis met zich mee, (Ik zou als je schimmelplekken op de zolder ontdekt in je huis daarom dat ook ff melden bij verhuurder, misschien kunnen ze het strippen + hervullen + saucen; chloor spuiten kan je altijd nog) plus wietplantages geven een vergroot gevaar voor brand en vaak ook andersoortig overlast, om nog maar niet te spreken van bijv. illegale aftap van elektriciteit.

De politie zal over het algmeen binnenvallen als er een vrij ernstige verdenking bestaat van illegale activiteiten. Het roken van een jointje is niet illegaal. Hooguit komen ze een keer i.v.m. burenoverlast als je buren de hele tijd steen en been klagen. Zelfs als de politie komt zijn ze verplicht eerst aan te bellen en niet zo maar even de deur in te trappen, bij een wietplantage valt immers niet te veronderstellen dat je de hele plantage even door de plee kunt spoelen binnen een minuut of 2.

Overigens hebben elektriciteitsbedrijven samen een megataskforce met allerlei experts (ook wietexperts... lol) die zich alleen bezighouden met wietplantages en het terugvorderen van allerhande schade & kosten van wietkwekers, daardoor komt men ook met enige regelmaat wietplantages tegen. Zij kijken dan of ze de voormalige wietkwekers op allerhande manieren even kunnen kaalplukken, inclusief pogingen dingen te vorderen die je helemaal niet kunt vorderen... Daarnaast worden er in Nederland ik dacht iets van 80 wietplantages per jaar ontdekt door brand, van de geschatte ik dacht 2000 professionele plantages. Het risico is dus niet geheel imaginair.

Als je er meer over wilt weten kun je bij rechtspraak.nl zoeken naar "wietkwekerij ontruiming" bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sessy op 23-10-2010 00:22:50 ]
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:13:30 #36
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87850052
Het kan natuurlijk dat je foutje maakte maar het hebben van een plantage is niet per definitie gevaarlijk
pi_87853634
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:13 schreef fs180 het volgende:
Het kan natuurlijk dat je foutje maakte maar het hebben van een plantage is niet per definitie gevaarlijk
Niet per definitie, maar het zal wel al heel snel worden aangenomen (nog daargelaten dat het in je contract kan staan). Wat ik zelf ervan denk is niet zo relevant, daar had ik het ook niet zo zeer over in mijn stukje, ik had 't over de jurisprudentie.

Lees dit eens voor de lol, in de bewuste kwekerij waren 5 planten aanwezig:
"4.2 Uit het voorgaande volgt, mede gelet op het gevaarzettend karakter van een hennepkwekerij, dat [gedaagde] de woning niet overeenkomstig haar bestemming heeft gebruikt en zich niet als goed huurder heeft gedragen. Een gehuurde woning is nu immers naar haar aard niet bestemd om (gedeeltelijk) te worden gebruikt als hennepkwekerij. Daarbij komt dat het gevaarzettend karakter zich hier ook heeft gerealiseerd. Dat de hennepkwekerij geen overlast in de directe woonomgeving heeft veroorzaakt, dat er geen sprake is van schade of veranderingen aan de woning en dat hij niet is vervolgd voor het hebben van de hennepkwekerij en/of diefstal van elektriciteit, zoals [gedaagde] aanvoert, is daarbij niet van belang."

Of deze:
"Ten onrechte heeft de kantonrechter het volgende overwogen:
"Gedaagde erkent dat hij ongeveer honderd stekjes had staan en slechts zes bloeiende planten met wat apparatuur. Dat is naar het oordeel van de kanton-rechter niet anders te benoemen dan als een hennepkwekerij, waarbij het aantal stekjes meetelt. Gezien echter het geringe aantal bloeiende planten en de be-perkte apparatuur, die ook nog door een erkend installateur is aangelegd, waarbij geen illegale stroom is afgetapt, althans is het tegendeel gesteld noch gebleken, moet de conclusie zijn dat hier geen sprake is van een commercieel opgezette hennepkwekerij. Enig gevaar, schade of waardevermindering heeft zich niet voorgedaan. Overlast is slechts veroorzaakt door de inval. ”
(...)
6. Het voorgaande leidt tot de conclusie dat het vonnis van de rechtbank dient te worden vernietigd en de vorderingen tot ontbinding van de huurovereen-komst en ontruiming van het gehuurde alsnog dienen te worden toegewezen. Daarbij zal het hof, rekening houdend met de belangen van [geïntimeerde], de ontruimingstermijn bepalen op een maand na betekening van dit arrest."
(Ik dacht overigens dat deze zaak of een zeer vergelijkbare bij de HR bevestigd is vervolgens.)

Dat is trouwens sowieso de lijn die over het algemeen in de jurisprudentie getrokken is, wietkwekerij = gevaar = ontruiming, ongeacht of het nu echt gevaarlijk was of niet. :Y Je hebt af en toe een kantonrechter die er wat anders over denkt maar daar heb je hoger beroep voor. Geloof me, woningcorporaties krijgen je er wel uit hoor als je een hennepkwekerij erop nahoudt. :Y (Heeel bijzondere omstandigheden daargelaten. Geloof dat er iets was met een geestelijk gehandicapte moeder en haar zoon in een woonwagen of zo waar het niet kon?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sessy op 22-10-2010 23:49:18 ]
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:05:22 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87854674
Op die fiets, ja dan trek je inderdaad aan het korste eind..
pi_87859671
Kweken van wiet voor eigen gebruik is "toegestaan" althans..... Maximaal 5 planten en zonder groeiversnellers als lampen ed. Maar als de politie ze ziet ben je ze wel kwijt, je krijgt er dan geen boete voor. Bij meer planten en installaties ed wel.

Politie doet invallen bij meldingen van: stankoverlast, wateroverlast, meldingen van electriciteitsbedrijven over exteem hoog verbruik. Dit doen ze heel netjes door gewoon aan te bellen en te vragen of ze binnen mogen komen ivm meldingen. Heb je niets fout gedaan kun je ze dus gewoon binnen laten.
pi_87860966
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:40 schreef Sessy het volgende:

Dat is trouwens sowieso de lijn die over het algemeen in de jurisprudentie getrokken is, wietkwekerij = gevaar = ontruiming, ongeacht of het nu echt gevaarlijk was of niet. :Y
Uit de geciteerde stukjes haal ik eerder dat het oneigenlijk gebruik van de woning doorslaggevend was.
pi_87860980
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 07:50 schreef Charlie_Brown het volgende:

Heb je niets fout gedaan kun je ze dus gewoon binnen laten.
Als je daar zin in hebt.
pi_87861097
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 07:50 schreef Charlie_Brown het volgende:
Heb je niets fout gedaan kun je ze dus gewoon binnen buiten laten.
Zonder huiszoekingsbevel hoeft er geen politie agent binnen gelaten te worden. Laat de politie hun werk maar eerst goed voorbereiden, ipv op 1 telefoontje van meld misdaad anoniem af te gaan.
pi_87861543
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zonder huiszoekingsbevel hoeft er geen politie agent binnen gelaten te worden. Laat de politie hun werk maar eerst goed voorbereiden, ipv op 1 telefoontje van meld misdaad anoniem af te gaan.
Ho ho, ze hebben dan wel een huiszoekingsbevel hoor. Melding van een energiebedrijf over verdracht gebruik van elektriciteit met een constatering van wietlucht bijv. (of geen sneeuw op je dak, etc) levert naar ervaringsregels voldoende aanwijzingen van wietteelt op om een sterke verdenking te hebben en daarmee een bevel te krijgen. Echter, hebben zij een huiszoekingsbevel dan mogen zij nog niet zo maar je deur in komen trappen, tenzij er een vermoeden is dat je HEEL snel het bewijs weg kunt maken (bij vermoeden van bijv. coke kan dat het geval zijn, die kun je immers door de wc spoelen) wat bij een wietkwekerij er gewoonweg niet is. Daarom zullen zij netjes aanbellen. Pas als er niemand opendoet zullen ze de deur forceren.

Dat laat overigens niet weg dat de politie er inderdaad een handje van heeft zichzelf zonder rechtsgrond even in je huis uit te nodigen. Daar hoef je uiteraard niet aan mee te werken.
pi_87861947
Ik ken de buren nog niet, dus weet niet of dat zeikerds zijn. Denk t nie want toen ik die wietman belde vroeg ie of of ik zn post daar wou afgeven.
pi_87862004
Ik heb wel s verhalen gehoord van politie die je 's nachts uit je bed komt lichten. Dan kunnen hun alles vergoeden hoor! Maar zoals ik t hier hoor zullen we wel geen problemen krijgen. Wij doen niks verkeerd dusja. Mijn vriend zal gerust n joint kunnen roken in de tuin ;)
pi_87862036
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 11:21 schreef Sessy het volgende:

Ho ho, ze hebben dan wel een huiszoekingsbevel hoor.

[niet relvant tussenstuk]

Dat laat overigens niet weg dat de politie er inderdaad een handje van heeft zichzelf zonder rechtsgrond even in je huis uit te nodigen. Daar hoef je uiteraard niet aan mee te werken.
Hiermee geef je mijns inziens aan dat de politie toch niet zo vaak het huiszoekingsbevel heeft als je eerder wel aangeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')