quote:of je krijgt een paardenhoofd op je bedjeOp woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef HunterSThompson het volgende:
Of nog erger. Dat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen. Ken je die scene uit Scarface met de kettingzaag?
Slaap lekker vannacht.
quote:Nee, je mag namelijk best wiet roken in je huis. En al staat de politie voor je deur, wat dan?Op woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef hapseflaps het volgende:
Ik heb eindelijk mijn woning gekregen. Nu is het geval dat de bewoners eruit zijn gezet na een inval van de politie,omdat ze n wietplantage op zolder hadden.
Is er kans dat wanneer mijn vriend n joint rookt, en de omgeving ruikt dat dat de politie aan de deur komt of zelfs weer n inval?
Wat is de procedure hierin eigenlijk dat de politie komt invalllen? Is dit als ze n vermoeden hebben of wanneer ze t echt zeker weten?
quote:Want blowen = plantage?Op woensdag 20 oktober 2010 22:39 schreef fs180 het volgende:
Nou, als ze zien dat jij ook een plantage bent begonnen heb je wel iets uit te leggen ja.
quote:Waar beweer ik dat?
quote:Wat een onzin. Als je een kleinschalige plantage op zolder hebt staan levert dat een vuilniszak per keer op, misschien 2.Op woensdag 20 oktober 2010 22:14 schreef Zwolsboy het volgende:
kijk wel uit met bendeleden als die vorige eigenaar niks verteld heeft en zijn maatjes hebben nog duizenden euries tegoed dan loop je kans dat jij in elkaar gemept wordt
en nog harder als je een joint in je bek hebt
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef HunterSThompson het volgende:
Of nog erger. Dat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen. Ken je die scene uit Scarface met de kettingzaag?
Slaap lekker vannacht.
quote:Mensen die eenvoudige thuisplantagetjes vergelijken met drugsbendesDat een concurrerende drugsbende niet weet dat de plantage al weg is en besluit je huis binnen te vallen om de boel te rippen.
quote:Die mensen hebben dan vast geen buren die er gif op spuiten.Op donderdag 21 oktober 2010 12:15 schreef vosss het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen thuis een paar plantjes hebben staan
quote:Als je vriend een joint rookt zou ik beginnen om hem er uit te schoppen.Op woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef hapseflaps het volgende:
Ik heb eindelijk mijn woning gekregen. Nu is het geval dat de bewoners eruit zijn gezet na een inval van de politie,omdat ze n wietplantage op zolder hadden.
Is er kans dat wanneer mijn vriend n joint rookt, en de omgeving ruikt dat dat de politie aan de deur komt of zelfs weer n inval?
Wat is de procedure hierin eigenlijk dat de politie komt invalllen? Is dit als ze n vermoeden hebben of wanneer ze t echt zeker weten?
quote:Als ik in mijn achtertuin een joint rook, en mijn buurman loopt naar zijn schuur toe, ruikt hij die joint.. Wat heeft pauper zijn daar mee te maken?Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Trouwens, je vriend moet wel een enorme megapauper zijn wil hij zoveel blowen dat de buren het gaan ruiken
quote:Dat vraag ik me ook af. Als je zelf niet kweekt en geen kennissen hebt die kweken, kun je je het als pauper niet eens veroorloven.Op donderdag 21 oktober 2010 19:21 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als ik in mijn achtertuin een joint rook, en mijn buurman loopt naar zijn schuur toe, ruikt hij die joint.. Wat heeft pauper zijn daar mee te maken?
quote:klootzakOp woensdag 20 oktober 2010 20:58 schreef HunterSThompson het volgende:
Slaap lekker vannacht.
quote:Nee, het punt is dat er in het contract iets staat over het veroorzaken van overlast. In het algemeen is het roken van een cigaretje of zelfs een jointje in Nederland gewoon legaal, net als een enorme puinzooi maken van je flat door niet op te ruimen, muziek draaien, etc. In beginsel adviseren verhuurders je om dan met de desbetreffende personen contact op te nemen en het probleem zelf op te lossen, bijv. bij de buren aanbellen en vragen of de muziek wat zachter mag. Slechts als je herhaaldelijk overlast veroorzaakt, buren constant klagen en je doet er niks aan, kan dat reden zijn voor beeindiging van je huurcontract (je tast dan namelijk het woongenot van anderen aan welke je verhuurder is gehouden te waarborgen; in dat geval prevaleren de belangen van de anderen dus).Op woensdag 20 oktober 2010 20:45 schreef hapseflaps het volgende:
quote:Niet per definitie, maar het zal wel al heel snel worden aangenomen (nog daargelaten dat het in je contract kan staan). Wat ik zelf ervan denk is niet zo relevant, daar had ik het ook niet zo zeer over in mijn stukje, ik had 't over de jurisprudentie.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:13 schreef fs180 het volgende:
Het kan natuurlijk dat je foutje maakte maar het hebben van een plantage is niet per definitie gevaarlijk
quote:Uit de geciteerde stukjes haal ik eerder dat het oneigenlijk gebruik van de woning doorslaggevend was.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:40 schreef Sessy het volgende:
Dat is trouwens sowieso de lijn die over het algemeen in de jurisprudentie getrokken is, wietkwekerij = gevaar = ontruiming, ongeacht of het nu echt gevaarlijk was of niet.
quote:Als je daar zin in hebt.Op zaterdag 23 oktober 2010 07:50 schreef Charlie_Brown het volgende:
Heb je niets fout gedaan kun je ze dus gewoon binnen laten.
quote:Zonder huiszoekingsbevel hoeft er geen politie agent binnen gelaten te worden. Laat de politie hun werk maar eerst goed voorbereiden, ipv op 1 telefoontje van meld misdaad anoniem af te gaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 07:50 schreef Charlie_Brown het volgende:
Heb je niets fout gedaan kun je ze dus gewoonbinnenbuiten laten.
quote:Ho ho, ze hebben dan wel een huiszoekingsbevel hoor. Melding van een energiebedrijf over verdracht gebruik van elektriciteit met een constatering van wietlucht bijv. (of geen sneeuw op je dak, etc) levert naar ervaringsregels voldoende aanwijzingen van wietteelt op om een sterke verdenking te hebben en daarmee een bevel te krijgen. Echter, hebben zij een huiszoekingsbevel dan mogen zij nog niet zo maar je deur in komen trappen, tenzij er een vermoeden is dat je HEEL snel het bewijs weg kunt maken (bij vermoeden van bijv. coke kan dat het geval zijn, die kun je immers door de wc spoelen) wat bij een wietkwekerij er gewoonweg niet is. Daarom zullen zij netjes aanbellen. Pas als er niemand opendoet zullen ze de deur forceren.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zonder huiszoekingsbevel hoeft er geen politie agent binnen gelaten te worden. Laat de politie hun werk maar eerst goed voorbereiden, ipv op 1 telefoontje van meld misdaad anoniem af te gaan.
quote:Hiermee geef je mijns inziens aan dat de politie toch niet zo vaak het huiszoekingsbevel heeft als je eerder wel aangeeft.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:21 schreef Sessy het volgende:
Ho ho, ze hebben dan wel een huiszoekingsbevel hoor.
[niet relvant tussenstuk]
Dat laat overigens niet weg dat de politie er inderdaad een handje van heeft zichzelf zonder rechtsgrond even in je huis uit te nodigen. Daar hoef je uiteraard niet aan mee te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |