abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88366120
Moet altijd hieraan denken bij dit soort topics

-edit- Ben niet de enige zie ik
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_88366252
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat heeft is gejat van Agent Smith.
vanaf 4:30 en op 6:00 weer verder
Mijn scene, wat doe je :'(
Extremistisch gematigd.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:22:41 #103
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88366512
Haha, ach ja,. wat hij daar vertelde is algemeen bekend toch? En dat het idee van de Matrix eigenlijk van Plato afkomt is toch ook wel bekend? Zijn manier van uitleggen vindt ik gaaf:) Iets wat doorgaans complex is, kan hij in begrijpelijk Engels verwoorden. Dan ben je pas intelligent trouwens!
Be dance |Be real| Be You
pi_88368013
quote:
Op maandag 1 november 2010 22:15 schreef Parabolismic het volgende:
I feel really small.. ;(..
maar het is wel bijzonder interessant hoe weinig we eigenlijk nog weten :9
Ja we weten idd nog maar heel weinig, zelf van de oceanen hier op aarde zelf, vele diersoorten zijn nog niet eens ontdekt, gewoonweg omdat het te diep/te groot is op sommige plekken en de mens daar niet komen kan.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:45:19 #105
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_96655101
Wat een bazentopic. Als ik in crea-stonede bui ben kom ik zelf niet eens tot dit soort diepzinnige gedachtes!

We stellen helemaal niks voor, we maken onszelf wijs dat we wat voorstellen.
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
pi_96655208
Sowieso wel een interessante theorie dit. Al moet je wel nagaan dat als wij met al ons simplisme andere planeten en sterren dusdanig kunnen waarnemen moeten die superieure levensvormen ons ook kunnen waarnemen.
Feit dat we niets merken van hun interventie zou er op kunnen duiden dat ze ons niet waarnemen en wij dus wel degelijk "bijzonder" zijn.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:48:07 #107
306874 sharr
kat is dat
pi_96655264
Ben je na die 186 dagen al gestopt met blowen?
pi_96655754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:48 schreef sharr het volgende:
Ben je na die 186 dagen al gestopt met blowen?
Ik blow echt amper, nee dus :@
pi_96655771
Ik denk niet dat relativeren veel nut heeft op deze schaal. Natuurlijk zijn wij als mensheid klein; ten opzichte van de grootste ster uit je afbeelding zijn we niet veel kleiner als je het met iets echt enorms vergelijkt. De doorsnede van een sterrenstelsel bijvoorbeeld.
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:33:39 #110
339798 AwesomeSauce
Is een autist.
pi_96660458
Soms zit ik TV te kijken ( :') ) en dan moet ik hardop lachen omdat we gewoon eigenlijk stuk voor stuk zielige schepsels zijn. We denken allemaal wel dat we zo superieur zijn maar dat zijn we niet.
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
pi_96663893
Ehm...we stellen NIKS voor....
roekoekoek
pi_96695305
Diepgaand hier, ik ga het zeker volgen :)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:18:57 #113
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_96754281
Je maakt je zelf echt krankzinnig als je blijft door denken hierover.
Leg het naast je neer, we zullen het toch niet kunnen bevatten.
Nee, ook niet na een jonko in je mik.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_96770663
Stof! <-- is een feit.
pi_96773463
En dan gaat het alleen nog over de schaal van het universum..
Vergeleken met de sauriërs stellen we ook al niks voor. De menselijke beschaving is zo'n 10.000 jaar geleden begonnen.. De grote reptielen hebben hier 365 mln jaar lang de dienst uitgemaakt.
Tot dusver een veel succesvollere levensvorm. Eigenlijk moet de menselijke beschaving nog beginnen, als deze al op wat langere termijn levensvatbaar blijkt te zijn.
pi_96780292
De mensheid is ondanks de grootsheid van het universum zelf ook groot :)

Wat wij bereiken op gebied van techniek kun je niet degraderen tot iets als insecten of bacteriën. Mensheid is groots dus _O_

Straks komt er een tijd dat de mensheid het universum serieus gaat verkennen en dan zijn we echt prinsen van het universum _O_

Heb altijd het idee dat mensen die zeggen dat de mensheid niets voorstelt dat die mensen nihilisten zijn.

Getekend op,

Stardate 2011.

[ Bericht 3% gewijzigd door Topspin op 14-05-2011 00:48:12 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_96784650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 22:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dan gaat het alleen nog over de schaal van het universum..
Vergeleken met de sauriërs stellen we ook al niks voor. De menselijke beschaving is zo'n 10.000 jaar geleden begonnen.. De grote reptielen hebben hier 365 mln jaar lang de dienst uitgemaakt.
Tot dusver een veel succesvollere levensvorm. Eigenlijk moet de menselijke beschaving nog beginnen, als deze al op wat langere termijn levensvatbaar blijkt te zijn.
Je hoeft het niet meer bijzonder te maken dan het al is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dinosauri%C3%ABrs
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 09:44:33 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_96785507
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:18 schreef 2NutZ het volgende:
Je maakt je zelf echt krankzinnig als je blijft door denken hierover.
Leg het naast je neer, we zullen het toch niet kunnen bevatten.Nee, ook niet na een jonko in je mik.
En zo is dat.
pi_96785878
Jeetje, ik voel me een beetje creeped out na dit topic!
Ik trachtte de oneindigheid te bevatten met alle mogelijke argumenten, maar het lijkt wel alsof mijn brein niet in staat is het te accepteren.
"Aan alles komt een einde."

Zeker een TVP.

Nog erger zou zijn als wij andere levensvormen bijvoorbeeld niet eens zouden kunnen waarnemen ( ook niet met microscoop ), neem een regenboog als voorbeeld die meer kleuren heeft dan wij met het ook kunnen zien...
De leeuw kan de vallen niet ontgaan; de vos kan zich niet tegen de wolven verdedigen. Men moet dus vos worden om de vallen te leren kennen en leeuw om de wolven schrik aan te jagen. Zij die slechts de leeuw willen nabootsen, verstaan hun zaak niet.
pi_96789391
Ja idd.. Voeg daar nog eens aan toe dat dit alleen nog maar het driedimensionale deel van het heelal is.. Dat een onderdeel schijnt te zijn van een nog veel onbevattelijker multidimensionale werkelijkheid.
pi_96789650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja idd.. Voeg daar nog eens aan toe dat dit alleen nog maar het driedimensionale deel van het heelal is.. Dat een onderdeel schijnt te zijn van een nog veel onbevattelijker multidimensionale werkelijkheid.
Onderdeel zijn van is het nog niet, het is een theorie over het universum die zover gaat. Zoals er talloze theorieën zijn over hoe het heelal nu in elkaar zit. Is het (on)eindig, heeft het een grens, welke vorm, etc...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_96789900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Onderdeel zijn van is het nog niet, het is een theorie over het universum die zover gaat. Zoals er talloze theorieën zijn over hoe het heelal nu in elkaar zit. Is het (on)eindig, heeft het een grens, welke vorm, etc...
Volgens Douglas Adams zou het heelal verdwijnen op het moment dat we het zouden begrijpen en vervangen worden door nog iets veel absurders. :D
  Moderator zaterdag 14 mei 2011 @ 13:27:32 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_96790893
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 10:04 schreef Niccolo_Machiavelli het volgende:
Jeetje, ik voel me een beetje creeped out na dit topic!
Ik trachtte de oneindigheid te bevatten met alle mogelijke argumenten, maar het lijkt wel alsof mijn brein niet in staat is het te accepteren.
"Aan alles komt een einde."

Zeker een TVP.

Nog erger zou zijn als wij andere levensvormen bijvoorbeeld niet eens zouden kunnen waarnemen ( ook niet met microscoop ), neem een regenboog als voorbeeld die meer kleuren heeft dan wij met het ook kunnen zien...
Ik vind het vooral niet te bevatten. Soms probeer ik het en dan voel ik me uiteindelijk een stofje, zo klein. Het lukt me niet om me het heelal en oneindig voor te stellen.
pi_96794819
weet niet of het hier thuishoort maar ben geinteresseerd in films over de ruimte. Geen scifi of speelfilms maar soort documentaires zoals van armstrong en buzz toen ze op de maan gingen. Wie heeft goeie titels voor me? Bij voorbaat dank
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:35:43 #125
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_96795481
Even een tvptje....vind dit erg interessant.

[ Bericht 2% gewijzigd door Janena op 14-05-2011 15:44:57 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')