Dit vind ik een hele interessante stelling! Geeft stof tot nadenkenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zijn wij misschien de 'bacteriën' binnen een levensvorm dat ONS juist nog moet ontdekken ?!
Ik ben maar een simpele ziel, maar soms filosofeer ik wel eens over dit soort dingenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:11 schreef 1koffieKoekje het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele interessante stelling! Geeft stof tot nadenken
Zijn zij dan niet intelligent genoeg om ons te ontdekken, of zijn we daar gewoon té minuscuul voor ?!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:12 schreef Zapato het volgende:
Heb ik ook wel 's gedacht inderdaad. Moet dan wel een relatief zeer intelligente levensvorm zijn.
Het gaat er om dat je alles in perspectief ziet !quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef Pakspul het volgende:
Wij zijn in ieder geval al beter dat bromvliegen, want die hebben nog geen robot op Mars
Wie zegt dat ze 'ons' nog niet ontdekt hebben?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:13 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Zijn zij dan niet intelligent genoeg om ons te ontdekken, of zijn we daar gewoon té minuscuul voor ?!
Goed Puntquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze 'ons' nog niet ontdekt hebben?
Bacteriën hebben het waarschijnlijk ook niet door als wij ze bekijken door een microscoop.
Precies, en bacteriën kunnen dingen als een microscoop niet bevatten, net als onze hersenen X niet kunnen bevatten, waarin X alles kan zijn wat boven ons bevattingsvermogen uitgaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Bacteriën hebben het waarschijnlijk ook niet door als wij ze bekijken door een microscoop.
Hmm dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Nog zo iets...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:20 schreef Pakspul het volgende:
Uit ons grootheidssyndroom is ook het geloof ontstaan.
Dat moet je niet doen, als ik een dobbelsteen pak en 200.000 keer gooi, elke keer als ik een cijfer heb dit op papier zet en dan kijk wel cijfer ik heb gemaakt dan is de kans nihil dat het mij zou lukken, maar het is mij toch gelukt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik bedoel, hoe groot is de kans dat wij deel zijn van een simpele molecuul of cel binnen een grote levensvorm ?!
Een tumorquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Zijn wij misschien de 'bacteriën' binnen een levensvorm dat ONS juist nog moet ontdekken ?!
Ja, het kan goed zijn dat ze dat allang weten. Net zoals wij weten dat 'onze bacteriën' ribosomen hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:18 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm dat is ook weer zo.
Maar zoals ik al zei, bekijk alles in perspectief
Zien wij onze bacteriën bijvoorbeeld in auto's rondrijden ?!
Als zij ons dat zouden doen, dan zouden dat ze toch wel opgemerkt hebben ?!
Kijk nog eens naar het plaatje uit je OP. Wij kunnen toch niet alleen zijn?quote:Wie zegt dat er ergens anders in het Universum nog leven is als wij binnen het universum al gehuisvest zijn op of in een levensvorm ?!
Dat is gewoon onmogelijk imho.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:25 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Kijk nog eens naar het plaatje uit je OP. Wij kunnen toch niet alleen zijn?
quote:It is eventually discovered that the bacterial life on Erythro forms a collective organism that possesses a form of consciousness and telepathy
Dat kan, maar die kans is niet te berekenen. Sowieso zijn de mogelijkheden die jezelf bedenkt beperkt, omdat ze beperkt worden tot je eigen hersencapaciteit. Onze hersenen zijn praktisch voor onze schaal, maar niet voor extremen, dingen zoals de kleinheid van kwantummechanica en grootheid van het universum zijn voor onze hersenen niet of moeilijk te bevatten. Zo is het bijvoorbeeld moeilijk te bevatten dat een rots op atoom niveau voor het merendeel uit lege ruimte bestaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik bedoel, hoe groot is de kans dat wij deel zijn van een simpele molecuul of cel binnen een grote levensvorm ?!
Vrij groot, vermoed ik. Dit zonnestelsel, deze planeet is hartstikke klein en buiten dit stelsel zijn er nog tig van zulke stelsels. En daarop zou gerust wel eens leven kunnen zijn. Hoe intelliget dan ? Geen idee. Maar dat maakt ons heel klein ja.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Dit komt het dichtst bij de waarheid denk ik. We zijn denk niet zozeer onderdeel van een fysiek groter systeem, maar wel van een mentaal groter systeem. Probleem is dat dat ons voorstellingsvermogen te boven gaat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:18 schreef algebra010 het volgende:
[..]
Precies, en bacteriën kunnen dingen als een microscoop niet bevatten, net als onze hersenen X niet kunnen bevatten, waarin X alles kan zijn wat boven ons bevattingsvermogen uitgaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |