abonnement Unibet Coolblue
pi_87724001
Hoe gaat het met ons? # 8

Laatste updates:

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:09 schreef Books het volgende:
Operatie geslaagd. Baarmoeder zit er nog in. Boom is weg, curretage gedaan, uitstrijkjes en kweekjes afgenomen, wat weefsel op kweek en als laatste is de Novasure gedaan zaterdagmorgen mocht ik weer naar huis.

Het werd even uitgesteld naar vrijdagmiddag later wegens een spoedsectio maar goed ik ging uiteindelijk om kwart voor twee onder narcose en de eerste keer was ik om half vier even wakker en de tweede keer om zeven uur en toen ben ik wakker geweest tot een uur of negen en toen was ik weer onder zeil.

Ik had een narcose en na de narcose kreeg ik tegen het trillen nog eens pethidine en dat samen maakte dat ik nog een poos geslapen heb. Mochten de bloedingen nu nog terug komen kunnen ze eventueel de novasure nog een keertje doen binnen nu en zes maanden maar dat is gewoon kwestie van afwachten en mocht dat niet afdoende zijn dan moet hij er toch uit, maar ik ging met twee kraamverbanden richting operatie kamer en ik kwam eruit met een inlegkruisje en inmiddels is er helemaal niets meer na twee maanden met vlagen heel extreem vloeien dus ik heb zelf wel goede hoop. Heb alleen nog wat lichte krampen (lijkt op beginnende weeen) in de verte als ik echt rechtop zit of te lang sta maar verder ben ik eigenlijk al weer op de been tegen iedere verwachting in. Heup en kaak zijn ook blijven zitten waar ze hoorden dus dat was ook wel een positief iets.

Kan niet anders zeggen dan dat ik een goed gevoel heb bij deze hersteloperatie en hoop ook van harte dat hij afdoende is geweest...
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het gaat wel. Tyler is nog steeds bij mijn ouders. Vanmiddag naar de kinderarts en dietist. Morgen naar de orthopeed en foto maken. Misschien mag het gips er dan af.
Kim snapt het ietsjes beter. Maar blijft moeilijk. Hoe kun je ook uitleggen aan haar waarom Tyler niet thuis mag zijn?!
We hebben nu ipg (een soort supernanny) die komt 2x per week thuis.
Ik vind het wel fijn, maar ook raar iemand die over je schouder mee kijkt. Maar denk dat dit de beste hulp is nu.
Zatedag was hij hier een paar uur en Kim bij mijn ouders. Ging heel goed, was fijn!
En in de herfstvakantie gaan we opbouwen. Dan komt hij vaker thuis, maar moet de ipg-er of iemand anders erbij zijn.
Dan is Djeez ook vrij. Wat ook voor Kim en Tyler fijn is. Hij heeft sinds kort extra medicatie en dat helpt heel goed.

Ik moet 8 nov (pas) naar de psychiater om te kijken of ik depressief ben. Ik ben wel snel en vaak moe en soms iets somber. Maar dat lijkt me gezien de situatie niet vreemd.
En enorm veel buikpijn laatste tijd. Huisarts denkt aan prikkelbare darm en stress/zorgen.
Ook gecheckt of spiraal nog op zn plek zit en uitstrijkje gemaakt om weetikveelwat uit te sluiten.
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:04 schreef Luchtbel het volgende:

Saffier, lief dat je het vraagt. Het gaat niet goed met mij. Ik ben sinds donderdag weg uit de opname, wel onder dagbehandeling. Omdat de opnamen niet het gewenste resultaat had. Vandaag weer gesprekken gehad, overwogen wordt een klinische opname van 9 tot 12 maanden. Maar eerlijk gezegd weet ik niet eens of ik dat nog wel aan kan na de afgelopen periode. Moeilijk dus allemaal. Ik kan er niks beters van maken helaas.
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:41 schreef appelsap het volgende:
Beterschap books!

Ingrid, succes met het gesprek. Ik hoop voor je dat het meevalt.

Luchtbel, moeilijke situatie en helaas herkenbaar.. Ik heb ook het idee dat er niets veranderd is bij mij.
Zo'n klinische opname klinkt erg zwaar. Zolang weg van je lieve meisje. Het moet moeilijk zijn om die keuze te maken.
Denk goed na over wat je wil bereiken en wat goed voor je is. (al denk ik dat je dat al doet.)
Heel veel sterkte. :*

Ik ben de dag na mijn vorige bericht weer opgenomen. Inmiddels al weer 2,5 week dus.
Met mij gaat het ook erg slecht. Ik wil eigenlijk alleen maar thuis zijn, maar dat gaat gewoon niet goed nu. Verder gebeurt er weinig, terwijl ik nu of echt wil opgeven of nu concreet met iets beginnen. Ik heb een uitgebreid psychologisch onderzoek gehad en
er wordt nu bekeken of ik in aanmerking kom voor een langdurig dagbehandeling (2 jaar lang 2 dagen per week). Maar eigenlijk moet ik daar stabiel voor zijn dus voor ik daar aan kan beginnen zijn we waarschijnlijk ook weer een tijd verder en in die tussentijd (afgelopen maanden en komende maanden) gebeurt er niets, dus ik word er moedeloos van. Mijn kracht raakt op.
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:54 schreef Nijna het volgende:
Luchtbel en Appelsap :* wat een lastige situaties voor jullie. Ik heb geen tips of trucs, maar ik wens jullie heel veel sterkte en kracht! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle reacties laat ik even voor wat ze zijn, die zijn terug te lezen in het vorige topic (inclusief mooi gedicht van Oxy).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_87724253
Sterkte Books, LB, Appelsap... :* Verder weet ik ff niet zoveel te zeggen :{ er wordt in ieder geval met jullie meegeleefd...
pi_87726743
Luchtbel Books en Appelsap meer als Sterkte kan ik er helaas niet van maken :*


Zijn er hier dames die bekend zijn met cystes in de baarmoeder aan de eileiders?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:18:40 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_87727419
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:02 schreef _Bar_ het volgende:
Zijn er hier dames die bekend zijn met cystes in de baarmoeder aan de eileiders?
Ik, gingen bij mij zo maar vanzelf weg, ik was wel aan de pil gegaan in de tussen tijd van ontdekking tot volgende controle.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_87733436
Moonah hij heeft nu medicatie naast de ritalin voor zijn stemming. Het snel boos worden enzo.
En verder weet ik niet meer wat ik wilde zeggen en ga dus maar naar bed.

Nogmaals een heel dikke knuffel voor LB, Appelsap en Nijna. :*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:53:20 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87734563
Books hoe enorm heftig, ik hoop dat het het gewenste resultaat heeft, wat krijg je toch veel voor je kiezen :*

Nijna LB en Appelsap.. ik wou dat ik wat nuttigers kon zeggen, maar ik weet het ook allemaal niet.. ik wens jullie veel kracht en moed en vechtlust toe.. :*
and for what it's worth.. mijn moeder is een jaar opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting.. ik was toen 6 en 7 jaar. En ik heb er toen soms echt wel verdriet en gemis om gehad.. maar het heeft me nooit slechter gemaakt.
LB . ik weet niet wat daar de opties zijn, maar wat wij deden is dat ik om de vrijdag een mama dag had.. dan mocht ik mee knutselen , en gingen we wandelen op het terein etc. Ik heb daaraan juist wel heel veel bijzondere herinneringen, fijne en mooie herinneringen.
misschien kun je hier helemaal niets mee, maar misschien ook wel.. en als je vragen hebt oid.. voel je vrij om te vragen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:53:20 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87734564
twee keer is niet nodig

[ Bericht 96% gewijzigd door _evenstar_ op 19-10-2010 23:33:47 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87752961
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:18 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik, gingen bij mij zo maar vanzelf weg, ik was wel aan de pil gegaan in de tussen tijd van ontdekking tot volgende controle.
Bij mij is er ook gisteren na ontdekking van die cystes gewoon nog Implanon geplaatst.
Ze adviseerden me wel om kontakt op te nemen met de gyn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:18:41 #9
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87757327
Luchtbel, Appelsap en Nijna een hele dikke knuffel voor jullie en ik hoop dat er op een gegeven moment ergens een lichtje voor jullie gaat schijnen.

Bar mijn schoonzusje heeft er eentje operatief moeten laten verwijderen. Hij groeide met de week en zorgde voor pijnaanvallen en op een gegeven moment viel ze flauw in een winkel en kwam ze niet echt goed bij en kwam in het ziekenhuis terecht en het bleek echt van de cyste te komen en toen bleek dat haar eileider was gaan draaien/kantelen. Dus ik zou het even als het niet pijnlijk is even in de gaten houden.

Evenstar ik vind het nu in verhouding relatief rustig eigenlijk. Vorig jaar was het veel meer stressen rond de kinderen, mezelf en nu is het alle zorgen goed afhandelen en geen gekke dingen meer en dan wordt 2011 een heel rustig jaar hebben we besloten. Leek ons een goed voornemen.

Hoe gaat het met jou en Arwen?
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 16:55:17 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87758934
ik heb ook weer eens wat stoms.

luca zit dus op roeien en ik ben panisch van water in alle opzichten. (ik durf alleen in een zwembad als ik kan staan en dan nog liever niet dan wel)

tot nu toe heb ik het redelijk binnen kunnen houden, maar ik stond doodsangsten uit als ik hem met zijn maatjes in de roeiboot in de verte zag verdwijnen.
tot gisteravond. ik lag al in bed en kreeg had ineens vreselijke gedachten over dat roeien.
ik zag m omslaan, overvaren worden (ze lessen dus op de zaan) en noem maar op.
ik was echt helemaal in paniek.
en eigenlijk wil ik niet meer dat hij dat gaat doen (voor mijn gemoedsrust dus)
maar hij vindt het zo leuk en ik wil niet dat hij door mijn angst het roeien op moet geven.
en nu zit ik met mezelf te worstelen hoe ik dit nou onder controle moet krijgen :{
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:21:02 #11
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87759937
Lady misschien moet je om over je angst heen te komen eens met hem mee gaan in een roeiboot en dan bedoel ik niet meteen een wedstrijdroeiboot maar gewoon een ouderwetse en dan kan je zien dat zo'n roeiboot best iets kan hebben. En dan ook niet meteen op de zaan maar op een sloot.

Sterkte want klinkt wel als een serieuw probleem zo.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:25:42 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87760087
en anders zelf hulp zoeken hiervoor. ik denk niet dat luca van roeien afhalen een echte oplossing is nl.
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:45:30 #13
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87760792
Ik denk dat je hem ook bang maakt van water, als je het zo ver laat komen dat je hem van roeien afhaalt. Of onnoemelijk kwaad op jou.
Ik ben opgegroeid met een moeder met onder andere straatvrees..en ze schroomde ook niet dat luid te laten merken aan ons. Dat heeft wel zijn weerslag gehad moet ik zeggen.
Heb je al aan hulp zoeken hiervoor gedacht?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87761009
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:25 schreef trui het volgende:
en anders zelf hulp zoeken hiervoor. ik denk niet dat luca van roeien afhalen een echte oplossing is nl.
Vind ik ook hoor, je kunt denk ik beter hulp zoeken voor je angst, dan Luca van roeien af halen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 18:42:23 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87762754
o nee hoor, zolang luca er plezier in heeft, blijft hij lekker roeien.
hij weet dat ik bang voor water ben, maar volgens mij heeft hij niet door hoe eng ik het vind dat hij roeit.
ik had het trouwens ook bij zwemles (bij het afzwemmen dan, zwemles had hij in een veredelde badkuip, maar afzwemmen was in een zwembad van zo'n 4 meter diep. bij het afzwemmen mocht er niemand bij, maar ze hadden daar zo'n metershoge/lange glaswand waardoor je je kind van onder af kon zien zwemmen. ook zoiets vreselijks
ik heb hele scenario's in mijn hoofd gehad wat ik in godsnaam moest doen als die ruit zou breken :@ :X
pi_87763101
tjemig, lady, dat lijkt me echt lastig als je zo bang bent voor water. Ik kan me er niks bij voorstellen, heb het tegenovergestelde. Maar de vraag is eigenlijk, wil je er zelf iets aan doen of vind je het wel best zo. Als je er aan gewend bent dat het zo is, hoef je er niets aan te doen, maar als je er zelf van baalt dan zou ik hulp zoeken. En Luca lekker laten roeien ja.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 18:57:17 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87763349
eigenlijk heeft het me nog nooit zo in de weg gezeten, tot gisteravond dan.
misschien moet ik het eens bespreken met de leiding van de roeiclub. het zijn nu allemaal van die wilde ideeën, misschien maak ik het allemaal erger in mijn hoofd dan het is.
pi_87763735
Lady, goed plan, wie weet stelt dat wel genoeg gerust.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:11:42 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87764013
Ik zou het probleem wat duidelijk bij jóu zit niet bij de leiding leggen. Want wat moeten zij ermee? Deze angst belemmert niet alleen jou nu, maar ook je kind. En natuulijk maak je het erger dan het is, daarvoor is het een angst.
Tot nu was het niet zó beperkend dat je het had, nu gaat het te ver, en nu is het dus tijd om hierbij hulp te zoeken, denk ik.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:13:33 #20
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87764085
Maar als je met de leiding praat en ze kunnen je angsten een beetje wegnemen, zou dat misschien ook niet verkeerd zijn. Niet de angst bij de leiding leggen..daar kunnen zij inderdaad niets mee.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87764324
Ik bedoelde het inderdaad zoals TF zegt, niet het probleem bij de leiding leggen, maar hen laten uitleggen dat het risico heel klein is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87764459
Pfff, dat is wel heftig dan als je daar zo veel last van hebt. Heb je enig idee hoe je aan watervrees komt? Want als het een duidelijke oorzaak heeft, kan je er vaak ook wel weer vanaf komen!

Maar praten met de leiding klinkt als een goed plan, die hebben vast wel goede noodprocedures.
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 21:53:12 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87772331
ik ben toen ik een jaar of 11 was door een klasgenootje zo lang onder water gehouden dat ik bijna verdronken ben. ik ben er uiteindelijk door de badmeester uitgehaald.
vanaf dat moment raak ik in paniek als ik geen grond meer voel of als ik (als ik al in een zwembad ben, onverwacht word aangeraakt) ik ben panisch om te verdrinken of om onverwacht te water te raken.

bijna ongelooflijk dat ik voor dat gedoe een echte waterrat was he? :{
pi_87774089
o lady wat zonde dat zo'n voorval dan zo'n uitwerking heeft! Ik snap em wel hoor, lijkt me doodeng.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87774134
Heftig Lady, maar wel te begrijpen dat je daar dat paniekerige aan over hebt gehouden... Is EMDR niet iets voor jou? Zelf geen ervaring mee verder, maar misschien anderen?
En met de leiding bespreken lijkt me ook een prima idee! :* Heftig hoor.

Ik ben weer bij de huisarts geweest. Het lukte me niet goed om onder woorden te brengen hoe het gaat of eigenlijk ging. Want afgelopen dagen is het allemaal weer even wat rustiger.
En de dingen waar de ha mee aan kwam daar zit ook echt wel wat in en ga ik ook mee aan de slag, maar ik denk dat er meer nodig is. Wel afgesproken dat ik over een paar weken weer terugkom (zonodig eerder). En ik heb voor mezelf besloten dat ik wat dingen ga opschrijven, lukt het dan niet om het te zeggen dan kan ik het laten lezen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:25:50 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87774188
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:18 schreef Books het volgende:
Luchtbel, Appelsap en Nijna een hele dikke knuffel voor jullie en ik hoop dat er op een gegeven moment ergens een lichtje voor jullie gaat schijnen.

Bar mijn schoonzusje heeft er eentje operatief moeten laten verwijderen. Hij groeide met de week en zorgde voor pijnaanvallen en op een gegeven moment viel ze flauw in een winkel en kwam ze niet echt goed bij en kwam in het ziekenhuis terecht en het bleek echt van de cyste te komen en toen bleek dat haar eileider was gaan draaien/kantelen. Dus ik zou het even als het niet pijnlijk is even in de gaten houden.

Evenstar ik vind het nu in verhouding relatief rustig eigenlijk. Vorig jaar was het veel meer stressen rond de kinderen, mezelf en nu is het alle zorgen goed afhandelen en geen gekke dingen meer en dan wordt 2011 een heel rustig jaar hebben we besloten. Leek ons een goed voornemen.

Hoe gaat het met jou en Arwen?
Een heel mooi voornemen idd.

Hier gaat alles zijn gangetje soms enorm druk en hectisch, maar geestelijk gaat het gewoon goed stabiel.. ik heb echt nog geen enkele terugval oid gehad al 2.5 jaar heerlijk O+
En ondanks dat er toch heel veel op mijn pad is gekomen, en nog gaat komen blijf ik overeind zonder teveel moeite.
Arwen doet het hartstikke goed , oke gezondheid even wat minder, maar dat is te overzien :Y horen we de 29e meer van.
Ik ben vooral veel bezig met school, ben klassenouder, en ik help veel met het maken van spullen voor de jaarmarkt, en jaarfeesten etc. heerlijk O+
Verder ben ik ook veel bezig met mantelzorgen voor mijn moeder.
Die is opgegeven door de medici gaat behoorlijk achteruit, en zit sinds een paar weekjes aan de morfine die langzaam aan steeds meer opgebouwd gaat worden.
Om het zo draagzaam mogelijk te maken allemaal.
Het wordt over een kleine poos wel spannend omtrent ( voor wie het toen volgden) gebeuren met ex zwager etc.. maar ik probeer daar zo nuchter mogelijk in te staan en wellicht heel hard.. mijn meisje gaat voor.. en me allemaal zorgen en horrorgedachten in het hoofd halen heeft geen zin.
Komt tijd komt raad.
Nu ga ik morgen lekker met mijn meisje weekje weg O+ en er staan allemaal leuke dingen op de agenda , even lekker alles los, en genieten O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87774886
Evenstar! O+
Ik vind dat zo mooi he, om mensen te zien 'groeien' in de loop der jaren! Je klinkt goed hoor, fijn!
Sterkte met je moeder... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:45:33 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87775209
Ja met moeders, kijk ik had haar het liefst voor altijd bij me.. maar t enige wat ik hoop is dat ze zo min mogelijk pijn heeft.. en op een vreedzame manier heen gaat.. dat de tijd die ze nog heeft respectvol kan volmaken. En of ze nu morgen of over een jaar heen gaat.. verdriet geven zal het toch.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87782118
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:24 schreef Nijna het volgende:
Heftig Lady, maar wel te begrijpen dat je daar dat paniekerige aan over hebt gehouden... Is EMDR niet iets voor jou? Zelf geen ervaring mee verder, maar misschien anderen?
En met de leiding bespreken lijkt me ook een prima idee! :* Heftig hoor.

Ik ben weer bij de huisarts geweest. Het lukte me niet goed om onder woorden te brengen hoe het gaat of eigenlijk ging. Want afgelopen dagen is het allemaal weer even wat rustiger.
En de dingen waar de ha mee aan kwam daar zit ook echt wel wat in en ga ik ook mee aan de slag, maar ik denk dat er meer nodig is. Wel afgesproken dat ik over een paar weken weer terugkom (zonodig eerder). En ik heb voor mezelf besloten dat ik wat dingen ga opschrijven, lukt het dan niet om het te zeggen dan kan ik het laten lezen...
Ik dacht dus ook aan EMDR, heb daar met mijn werk érg goede ervaringen mee! En hoewel het niet algemeen bekend is, is het geen 'zweef'methode, maar gewoon puur wetenschappelijk. Dat spreekt mij ook wel aan :P

Nijna, wat goed dat je naar de huisarts bent geweest! Nu hopen dat je er op deze manier goed uitkomt :*

Evenstar: klinkt allemaal druk, heel pittig en hectisch, maar wel heel goed!
pi_87782290
Evenstar, wat fijn dat je zo goed overeind blijft! Sterkte met je moeder :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:14:14 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87782992
nijna, ben je al begonnen met dingen opschrijven? zo te lezen is dat wel een goed idee! dus ook doen hoor! en dan snel weer terug naar de HA, want dit was blijkbaar niet een duidelijk genoeg gesprek. nog een paar weken wachten heeft dan niet zoveel zin denk ik. zet 'm op! :*
in de haak.
pi_87783197
Ja, ik heb al wat op papier :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:05:19 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87784199
^O^
in de haak.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:17:17 #34
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_87784459
Ikzelf heb geen ervaring met EMDR maar K wel en die is inmiddels zover dat ze in haar eigen bedje slaapt. Wel in onze kamer maar in haar eigen bedje en haar paniekaanvallen midden in de nacht zijn erdoor opgehouden en we hebben haar de laatste drie maanden ongeveer niet meer over het ziekenhuis gehoord in haar spel of iets. Dus wij hebben duidelijk een positieve ervaring met EMDR. Bij haar ging het dan over haar nare amandeloperatie en het trauma wat ze daaraan overhield en ze deden bij haar het hele verhaal naspelen/herhalen (nav ons verhaal en de medische gegevens) en dan met vingerpopjes en een poppenhuis.
pi_87784489
Mooi zo Nijna!

Lady, moeilijke situatie, maar de angst is in elk geval een logisch gevolg van iets. Daar kan dus aan gewerkt worden. Succes daarmee.

Evenstar, je klinkt heel erg sterk. Fijne vakantie en sterkte met je moeder.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:04:12 #36
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_87852104
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:53 schreef _evenstar_ het volgende:

LB . ik weet niet wat daar de opties zijn, maar wat wij deden is dat ik om de vrijdag een mama dag had.. dan mocht ik mee knutselen , en gingen we wandelen op het terein etc. Ik heb daaraan juist wel heel veel bijzondere herinneringen, fijne en mooie herinneringen.
misschien kun je hier helemaal niets mee, maar misschien ook wel.. en als je vragen hebt oid.. voel je vrij om te vragen. [/sub]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 22-10-2010 23:14:52 ]
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:12:10 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87852416
oh LB'tje toch... ik moet er gewoon van huilen. zowel vanwege het slechte nieuws van je psychose, als vanwege dat prachtige boekje voor jolie. :'( en dat het nog steeds zo onzeker is hoe en wanneer jullie weer samen kunnen zijn. ;( het moet echt weer goedkomen hoor, daarvoor passen jullie te goed bij elkaar. :* sterkte, en beterschap! :* :* :*
in de haak.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:22:17 #38
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_87852816
Lieve, lieve, lieve Luchtbel. Ik weet het ook niet. Ik denk aan je. Je boekje is zo mooi en helder. Ik voel met jullie mee.
Ik zou je zo graag zon geven, of op z'n minst een straal. Ging dat maar en hielp het maar. Sterkte met elke dag!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:58:34 #39
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87854414
Luchtbel, ik heb geen woorden. ik denk aan je. Hou vol. Konden we je maar een stukje dragen. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_87855106
Luchtbelletje toch, wat een groot verdriet is het toch voor je. Ik wil zo ontzettend graag dat alles goed gaat komen voor jullie samen! X
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_87855944
LB, dikke knuf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_87857223
luchtbel ;( zo erg om steeds zulke nare berichten van je te lezen.. heeel veel sterkte.. (knuffel)
pi_87859733
Luchtbel -O- Heel erg veel sterkte in de komende tijd! Dit is één van die dingen die ik gewoon weg zou willen kunnen halen...
:*
  † In Memoriam † zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:42:46 #44
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_87859840
Lieve Luchtbel, veel sterkte gewenst :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_87859900
Lieve LB ik hoop dat je alle kracht vind en krijgt om door te vechten . Ik hoop dat de andere boeg je rust en ruimt geeft
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_87860034
Luchtbel. Woorden schieten te kort.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:35:38 #47
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_87860121
Ach Luchtbel :'(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:50:00 #48
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87860238
Lieve lieve Luchtbel...
Heel veel sterkte meisje :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87860510
Och mooie Luchtbel, zoveel kracht wens ik je toe. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87861044
Lieve Luchtbel, heel veel sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:18:18 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87862795
Lieve Luchtbel, dat de andere boeg mag brengen wat je nodig hebt. :*
pi_87873283
Luchtbel :* Heel veel sterkte. :*
pi_87873424
Lieve Luchtbel, wat krijg je toch veel voor je kiezen. Heel veel sterkte. Ik hoop zo dat alles snel beter gaat worden voor je.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:24:10 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_87874639
Lieve Luchtbel, veel sterkte meisje... :*
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:46:31 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87878495
LB'ke... :* :* :*
***
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:10:35 #56
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87879259
LB een dikke :* voor jou!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87895839
Sterkte luchtbel
Hou je goed
pi_87896292
Oh Luchtbel wat is het ontzettend moeilijk zo voor jou en de kleine Jolie :* Hopelijk gaat het snel weer wat beter en kunnen jullie ook weer meer tijd samen doorbrengen!

Pff lastig om nu zo over te schakelen, maar ook stom om geen update te geven na mijn klaagzang van een tijd geleden. :@ Het gaat nu zo goed! Ik was vrijdag onderweg naar huis en voelde me ineens gewoon helemaal gelukkig. Gelukkig met alles O+ En hetw as zo ontzettend fijn om dat zo te voelen na een tijd waarin alles eigenlijk hetzelfde voelde. Ik ging de meisjes ophalen bij de opvang en mijn vriend vroeg wat er was want ik straalde helemaal :D Pff wat een baan al niet met je kan doen zeg...
pi_87897425
LB, sterkte met alles :*

Stiemie, fijn dat je weer goed in je vel zit!
Ik hoor het ook steeds. Met kind&studie&baan ben ik vrolijker, dan met studie, kind en wat meer vrije tijd. Zo klopt het gewoon, al is het soms even puzzelen met uurtjes als je man ook een fulltime baan heeft+eigen bedrijf en ik Chris eigenlijk niet meer dan 2 dagen naar het KDV wil brengen. Maar geloof dat we het ritme na 3 weken redelijk gevonden hebben
pi_87897479
Ja vaag is dat he? Nu heb ik minder vrije tijd, maar de tijd die we hebben vind ik veel fijner. Hier proberen we alles zo makkelijk mogelijk te maken: om de week komt de werkster en de boodschappen bestellen we eens per week. Scheelt echt heel veel als je allebei 32 uur werkt!
pi_87898032
Poetsen en boodschappen gaat hier zelf nog wel. Ben toch 2 dagen met Chris thuis, en hij slaapt 's middags ook nog. Alleen dan verschuift de studie naar de avond en weekend. Nog een paar maandjes doorbikkelen: vanaf 1 januari gaat mijn man naar 28 uur bij de baas. Dat scheelt ook wel weer..
pi_87899120
Stiemie en Deepfreeze, fijn om te horen dat het zo lekker gaat! Houden zo dames!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:19:35 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_87933778
Luchtbel sterkte en stuurt zonnestralen naar je toe :*

Stieme en diefreez fijn te lezen dat het fijner is
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_87974036
Luchtbel een dikke :* voor jou en Jolie. Meer weet ik even niet te zeggen..

Stiemie en Deepfreeze, fijn dat het met jullie goed gaat.
Passen jullie wel op en loop jezelf niet voorbij.
pi_87974053
Appelsap hoe gaat het nou met je?
pi_87974447
Voelt wat misplaatst om hier nnu een update te geven omtrent 't draagmoederschap. Een toch wel vrolijk onderwerp tussen de droeve berichten.

Daarom wil ik beginnen met een dikke :* voor luchtbel, appelsap en iedereen die het verder nodig heeft of kan gebruiken.

Maar aangezien me regelmatig gevraagd wordt hoe het ervoor staat, praat ik jullie toch even mort bij. Kort omdat er niet zo heel veel te vertellen is :)
Vrijdag gaan we met zijn vieren naar de psycholoog om het contract door te spreken. Het contract staat vol met allerlei situaties die zich voor kunnen/zullen doen en hoe je daar mee omgaat. Het is vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat je over al die dingen hebt gesproken en nagedacht. Het heeft verder geen juridische waarde.
pi_87974538
Oh Sorbootje wat fijn dat het zo langzaam maar zeker gewoon verder gaat. Het lijkt me zoiets moois om te kunnen geven :*
pi_87975623
Sorbo, denk je dat het een zwaar gesprek gaat worden?

Appelsap :*
Dat voorbij lopen zal wel meevallen. Voor mijn afstuderen zit ik tegenwoordig wekelijks in groepsessie bij de psych (klinkt erg, is redelijk luchtig). Dus minimaal eens per week kijken hoe het met je ging, en of alles nog loopt. Zeker met de winter in zicht erg fijn, zo'n laagdrempelige steun..
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:35:19 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87975737
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Sorbo, denk je dat het een zwaar gesprek gaat worden?

Appelsap :*
Dat voorbij lopen zal wel meevallen. Voor mijn afstuderen zit ik tegenwoordig wekelijks in groepsessie bij de psych (klinkt erg, is redelijk luchtig). Dus minimaal eens per week kijken hoe het met je ging, en of alles nog loopt. Zeker met de winter in zicht erg fijn, zo'n laagdrempelige steun..
Sorbootje, dat klinkt als een nuttig gesprek!

Dat lijkt me echt heerlijk. Gewoon weten dat je één keer per week in elk geval tot nadenken wordt gezet over hoe het nu echt met je gaat.

Appelsap :*
pi_87976017
Nee, ik denk dat het geen zwaar gesprek gaat worden. De psychologe heeft al eerder door laten schemeren dat ze het ziet zitten met ons. Daarnaast weet ik dat het goed zit tussen ons vieren en hebben we het contract onderling al volledig doorgesproken en zijn er geen onenigheden.

Voelt inderdaad goed Stiemie, en stiekem kan ik er gewoon ook naar uitkijken om toch nog een keer zwanger te zijn. Ik wil namelijk écht geen kinderen meer, maar vond zwanger zijn zo leuk! En om het dan samen met mijn aller- allerbeste vriendin te beleven vóór haar lijkt me iets heel speciaals. Ik wil mijn best doen om het zo veel mogelijk háár zwangerschap te laten zijn, ondanks dat ze dat zelf niet meer fysiek mee kan maken. Snap je wat ik bedoel?

Nu maar hopen dat het volgend jaar ook daadwerkelijk allemaal gaat lukken.
pi_87976035
Sorbo, wat sta je toch heerlijk positief in dit proces. Anders was je er natuurlijk niet aan begonnen. Maar het klinkt heel fijn en bijzonder!

quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:35 schreef chacama het volgende:

[..]
Dat lijkt me echt heerlijk. Gewoon weten dat je één keer per week in elk geval tot nadenken wordt gezet over hoe het nu echt met je gaat.
Pas nu ik daar wekelijks heengaat, besef je dat je normaal maar doorgaat en doorgaat en doorgaat. Tot je die muur ziet op het laatste moment.. Nu kun je alvast een omweg nemen, of een trappetje regelen ;)
pi_87976097
Sorbo O+ , heldin :* .
pi_87976284
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:43 schreef Sorbootje het volgende:
Voelt inderdaad goed Stiemie, en stiekem kan ik er gewoon ook naar uitkijken om toch nog een keer zwanger te zijn. Ik wil namelijk écht geen kinderen meer, maar vond zwanger zijn zo leuk! En om het dan samen met mijn aller- allerbeste vriendin te beleven vóór haar lijkt me iets heel speciaals. Ik wil mijn best doen om het zo veel mogelijk háár zwangerschap te laten zijn, ondanks dat ze dat zelf niet meer fysiek mee kan maken. Snap je wat ik bedoel?
O+ :'( Wat mooi zeg O+

Ik ben trouwens niet bang dat ik mezelf voorbij loop hoor (sprak ze dapper :@ ) Ik voel me gewoon zoveel beter nu ik niet meer de onzekerheid van werk zoeken heb. Nu ben ik veel minder thuis en de tijd dat ik wel thuis ben is me nu zoveel dierbaarder. Tuurlijk is het veeeel meer ge-ren en gevlieg. Maar we doen het samen en het gaat super. Ik heb gewoon ook meer energie. Zondagavond de gordijnen in de slaapkamer korter gemaakt, gisteravond vriezer ontdooit, vandaaag samen muffins gebakken. Stom he want toen ik thuis was had ik daar alle tijd voor maar totaal geen energie.
pi_87976677
Sorbo, het lijkt me heel bijzonder als je op die manier zoiets kan doen O+ en ik vind het ook leuk om zo vanaf de zijlijn toch een beetje mee te maken hoe dat nou gaat :*. Spannend allemaal hoor!

Appelsap, hoe gaat het met jou?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_87985941
Sorbootje, ik vind het altijd leuk om updates van jou te lezen. Ik vind het heel bijzonder wat je doet. En dat je zoveel mogelijk wil proberen het haar zwangerschap te laten zijn, dat vind ik zo mooi! Wat fijn dat deze mensen jou hebben. :)

Deepfreeze en Stiemie ^O^

Lief dat er gevraagd wordt hoe het met me gaat.
Op dit moment zie ik alles negatief, heb ik last van wantrouwen naar iedereen toe, maar op mezelf vertrouwen kan ook niet, ben ik kwaad op alles en iedereen en heb ik het gevoel dat het niet meer goed gaat komen.
pi_87988604
Ik vroeg me laatst ook af hoe het staat met het draagmoederschap en nu heb je een update geschreven, leuk om even een 'kijkje' te mogen nemen in het traject! Hoe lang duurt het nu nog voor het e.e.a. gaat gebeuren?
pi_87989015
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:02 schreef appelsap het volgende:


Lief dat er gevraagd wordt hoe het met me gaat.
Op dit moment zie ik alles negatief, heb ik last van wantrouwen naar iedereen toe, maar op mezelf vertrouwen kan ook niet, ben ik kwaad op alles en iedereen en heb ik het gevoel dat het niet meer goed gaat komen.
Appelsap, het kán goedkomen, heus, ook als je het nu echt niet ziet.
Maar voor nu vooral even een :* en een Fnuffel
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:39:35 #78
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87990262
Stiemie, wat kninkt dat fijn *O* Ik ben blij voor je!

Sorbootje, ik vind het echt zó gaaf dat je én een ENORM bijzondere manier hebt gevonden om iemand die zo dierbaar is te kunnen helpen, én nog eens zoiets bijzonders als een zwangerschap mee te maken O+ You rule! :*

Appelsap, jeetje zeg, wat verdrietig en naar dat je je zo voelt.. Ik weet niet zo goed hoe en wat verder, maar wil je wel een :* geven..
3!
pi_87990426
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:43 schreef Sorbootje het volgende:
Voelt inderdaad goed Stiemie, en stiekem kan ik er gewoon ook naar uitkijken om toch nog een keer zwanger te zijn. Ik wil namelijk écht geen kinderen meer, maar vond zwanger zijn zo leuk! En om het dan samen met mijn aller- allerbeste vriendin te beleven vóór haar lijkt me iets heel speciaals. Ik wil mijn best doen om het zo veel mogelijk háár zwangerschap te laten zijn, ondanks dat ze dat zelf niet meer fysiek mee kan maken. Snap je wat ik bedoel?

Nu maar hopen dat het volgend jaar ook daadwerkelijk allemaal gaat lukken.
Wauw, wat een geweldige vriendin heeft jouw vriendin! O+ Ik hoop dat het allemaal heel makkelijk gaat lukken.

Appelsap, wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Understatement of the year. Ik hoop zo dat je binnenkort iets meer vertrouwen gaat krijgen in jezelf en de mensen om je heen. Heel veel sterkte met vechten voor jezelf en je gezin. :*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_88106550
Bedankt voor de lieve kaartjes die ik ontvangen heb, dat doet me goed. O+
De afgelopen 1.5 dag gaat het redelijk met me. Vreemd hoe groot dat verschil is met een paar dagen geleden. Komende vrijdag moet ik met ontslag. Ze kunnen me hier niet meer houden omdat ze verder niet zoveel kunnen betekenen voor me..
Het is dus zo van: ga het thuis maar proberen en lukt het echt niet, dan zien we je vanzelf weer terug. Dat geeft een beetje een rotgevoel, alleen krijg ik thuis dan langdurige ondersteuning, waardoor het wel zou moeten lukken. Dus dat hoop ik dan maar.
pi_88118275
Appelsap :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88118683
Ik hoop dat de verbetering doorzet, Appelsap, en dat het lukt om het ook thuis vast te houden. Ik wens je heel veel kracht!
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_88169019
Appelsap :*
  zondag 31 oktober 2010 @ 21:40:10 #84
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_88189565
Lieve Appelsap, ik wens je enorm veel succes en sterkte. Kop op hoor lieve dame, er wordt aan je gedacht. Ik hoop dat de ondersteuning biedt wat er nodig is.

En lieve allemaal, heel erg bedankt voor de k°lieve woorden in dit topic en overal.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:02:38 #85
62233 Jelief
ikke lief!
pi_88191023
Morgen komt er iemand van de thuisbegeleiding langs.De ene dag heb ik het gevoel dat ik de hele dag wel hulp kan gebruiken, de andere denk ik dat ik de wereld kan verbeteren :?

Ik las vandaag bij toeval de bijlsuiter van de mirena. een van de bijwerkingen is depressieve gevoelens en zenuwachtigheid, dat ik daarnaast ook vaak hoofdpijn heb én ook nog wel wat ben aangekomen sinds hij geplaatst is maakt dat ik van mijn eerdere voornemen om hem te laten verwijderen nu maar echt werk ga maken. want stél nou dat een groot deel van hoe ik mij voel komt door die mirena.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 23:33:02 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88195411
Ik kan me voorstellen dat het idee van thuishulp ook wel voor stress zorgt, Jelief. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Appelsap, ik hoop dat het thuis gaat lukken met hulp erbij. Succes en sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_88199605
Jelief: ik zou hem er denk ik ook uit laten halen! Voor anticonceptie is ook wel wat anders te verzinnen en stel dat het helpt!
pi_88200181
Gesprek met psycholoog ging heel goed en we hebben groen licht!! *O*
pi_88200237
wat goed Sorbo *O*

en een :* voor iedereen die t kan gebruiken/nodig heeft
  maandag 1 november 2010 @ 09:23:38 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88200257
Appelsap :* Duim voor je dat je het thuis met de juiste begeleiding ook gaat redden.

Jelief, Ik zou hem er zeker uithalen. Misschien is dat wel de hoofdoorzaak. Zou een boel emotionele achtbaan gevoelens kunnen veranderen. Succes en :*

Sorbootje, Dat is nog es super nieuws om te lezen. *O* voor groen licht *O*
pi_88200353
Ja we zijn echt heel blij. En het was leuk om te merken dat we zelfs tijdens dat gesprek nog zoveel plezier en lol met zijn vieren hadden. Voelt zo solide!
pi_88200437
Sorbo *O*
Hoppa!

En wanneer begint alles nu?
pi_88200477
september volgend jaar. Eerst nog een poosje genieten van het niet zwanger zijn en verder op gewicht komen. Ik wil die zwangerschap ingaan met mijn normale gewicht en dan deze keer níet doorslaan met vreetfestijnen.
pi_88200487
Als het allemaal lukt natuurlijk hè.. maar ik ben positief ingesteld en ga er liever vanuit dat het wel lukt.
pi_88200617
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:33 schreef Sorbootje het volgende:
september volgend jaar. Eerst nog een poosje genieten van het niet zwanger zijn en verder op gewicht komen. Ik wil die zwangerschap ingaan met mijn normale gewicht en dan deze keer níet doorslaan met vreetfestijnen.
Is ook wel fijn toch? Nog even je lijf voor jezelf en tegen die tijd is Isabeau ook zelf veel mobieler en dat is ook handig! :)
pi_88200839
Precies, dat is de hoofdreden!
pi_88204182
Sorbo groen licht *O* woehoe!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88256093
Jaah Sorbo! wat goed, wat fijn!

De damevan de thuisbegeleiding is geweest aardige jongedame. Het voelt heel raarom alle dingen die mij niet lukken op te noemen en daar afspraken over te maken. Alsof ik een puber ben oid.
Afspraak met de huisarts is gemaakt.de pil isal in huis maar eigenlijk wil ik niet weer andere hormonen in mijn lijf.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:58:56 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88258070
En het koperspiraal dan?
***
  woensdag 3 november 2010 @ 13:26:37 #100
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88284451
Wie heeft er ervaring met een Eigen Kracht conferentie? Zie www.eigen-kracht.nl
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 3 november 2010 @ 13:56:36 #101
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_88285554
Ikke oxy, via mijn werk.
Zullen we dat via pm doen? Spui je vragen maar. Misschien kan ik je (iets) verder helpen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 3 november 2010 @ 14:46:08 #102
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88287559
Ik heb je een PM gestuurd, Lishe.

Verder gaat het dus niet goed. Helemaal niet goed. Vrijdag komt de psychiater beoordelen of ik klinisch depressief ben. Of het een winterdepressie is, want dan kan ik lichttherapie krijgen. Het is nl niet duidelijk of mijn 'patroon' elk jaar, te maken heeft met de decemberdrukte, die ik steeds heel erg beleef, of dat het iets meer in mijn stofjeshuishouding zit. Ik slik al jaren antidepressiva, maar elk jaar in oktober stort ik in, tot 4 januari, dan kan ik weer be-leven. Dus dat is wel apart. Mijn vuurwerkangst en sinterklaasangst speelt ook mee.
Dit patroon is al vanaf baby zijnde bij mij te zien.

De omstandigheden werken ook niet mee, natuurlijk, want op het werk zijn nog steeds veel problemen, en in het wonen werkt dat ontzettend door. ;(
Wordt het ergens anders werken? En waar moet ik wonen als het zo doorgaat? Weer bij mijn ouders? En hoe gaan we tot 4 januari verder leven? Veel vragen. :? :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Oxymoron op 03-11-2010 15:34:07 (Naam van maand verbeterd) ]
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_88289262
Oxy, wat naar dat je zo last hebt van deze periode :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 november 2010 @ 15:37:17 #104
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88289520
Nou, het zou wel erg belachelijk zijn als ik naast een decemberstressprobleem, ook een klinische depressie :{ heb, dan ben ik echt stom bezig. Zelf heb ik het idee dat het allemaal buiten mij, dus niet aan mij, ligt.
Dat het mijn omgeving is, waarin het fout gaat of niet goed is.
Of is dat de schuld afschuiven?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 3 november 2010 @ 16:27:19 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_88291319
Oxy klinish depressief is niet iets wt me te binnenschiet als ik aan je denk. ( maar ik ben geen psycholoog/psychiater)
Ik gok eerder dat het probleem beetje in het midden ligt.
In oktober november komen er teveel veranderingen ineens en een hele hoop commercie en extra drukte, iets wat voor jouw sowieso al moeilijker om mee om te gaan is. Het is zelfs voor de mensen die niet de kenmerken die jij hebt verwarrend soms en chaotisch.
Heel de natuur en het weer slaat om. Het is ook allemaal veel
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het voor jou extra lading heeft.
En dat zodra de R weer in de maand komt je zo dichtbij alle december stress komt boven de al bestaande zorgen , het heel moeilijk is.
Die veranderingen kun jij niets aan doen, maar je kunt wel proberen ( en dat doe je! want je bent iemand die heel hard aan zichzelf werkt, misschien soms te veeleisend aan jezelf bent) er mee leren om te gaan.

En dan al die wetsveranderingen die het met de wajong allemaal zo ingewikkeld en moeilijk maken extra stress geven, de zorgen om je werk en onzekerheid over je woonomstandigheden.
De stomme bekrimpingen van de zorg waardioor de zorg die je nodig hebt en verdient! niet kan krijgen zoals zou moeten zijn. Het is een bordje vol lieve oxy , en ik vind dt je je heel dapper voor vecht.
Misschien zou het een optie zijn om te overwegen en overleggen eerst te kijken of licht therapie helpt in eerste instantie, biedt dat geen hulp dan een stapje verder kijken.

Zolang je maar onthoud dat je helemaal niet stom bezig bent.

Je bent een vechter, een stoer en lief mens :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_88292022
Oxy :*
  donderdag 4 november 2010 @ 22:26:07 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_88345637
Oxy, ik stuur je niets dan een groot HART, de rest komt per post.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 november 2010 @ 12:24:24 #108
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88359904
Oxy, je zou eigenlijk gewoon een winterslaap moeten kunnen doen :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88365210
Mag ik mee winterslapen ? Mijn hemel wat ben ik klaar met mijn werk :r }:| :X }:| :X zo iet in miljoenfout. BAH en dat maakt dat ik me dus :( -O- voel.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 5 november 2010 @ 16:26:47 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88369174
miljoenfout vind ik wel een mooie, muks. :) succes ermee! :*

LB'tje, ook vanaf hier nog eens een O+ onder de riem. wat een vreselijk zware strijd ben je aan 't leveren. ik hoop zo dat het je lukt om die rotziekte te boven te komen. :*

Oxy, wat naar dat jij je ook zo ellendig voelt. ik hoop dat 't 'slechts' decemberstress is. en dat er maar snel duidelijkheid moge zijn over je werk. én dat je fijn kan blijven wonen waar je nu woont. :* :*
in de haak.
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:26:01 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88377430
Oxy, ik hoop met Trui mee dat er snel duidelijkheid zal komen en dat de decemberstress zich terugtrekt. En dat hoop ik stiekem ook voor mezelf, want ik zit met Job ook in de escalerende fase van decemberstress. En het slaat bij mij nu ook keihard toe. Ik ben woensdags zelfs op mijn werk in huilen uitgebarsten en ik kan me bijna niet bewegen van de pijn in mijn nek, rug en schouders. Eén en al stress in een periode waar ik me vroeger juist op verheugde :'(
Hoe gingen jouw ouders daar vroeger mee om, Oxy?

Muks, voor jou ook sterkte. Het duurde even voordat ik de miljoenfout snapte. Ik dacht eerst dat het om huiswerk van je leerlingen ging dat vol met fouten stond.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:41:20 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88381054
Oxy :*

Lb en appelsap :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:49:18 #113
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88381443
Oxy, Luchtbel, Appelsap heel veel sterkte voor nu en in de toekomst...

Hoe gaat het met ons: Nou klote met een netjes woord.

Na de hersteloperatie is het vloeien welgeteld twee dagen weggebleven en daarna is het in alle hevigheid weer teruggekomen en vanmorgen moest ik voor een controle naar de gyn en het herstel is mislukt dus 15 november heb ik een afspraak bij de opnameassistente en de anesthesie voor de wachtlijst om mijn baarmoeder te moeten laten verwijderen. Het gaat gewoon niet meer en ben nog steeds in de weer met aanvallen waarbij ik kraamverband nodig heb tot varierend naar de grootste maat OB of Always...

Met/voor K hebben we alle REC aanvragen ingevuld en ze gaat naar een kinderrevalidatiecentrum en gaat aangepast beginnen op de kleuterschool vanaf as maandag en dan zien we wel hoe dat gaat lopen. Zondag wordt ze vier en ze wil graag naar school dus ik ben benieuwd of ze het met drie ochtendjes gaat trekken.

E staat op de spoedlijst voor een amandelverwijdering op de klassieke volwassen manier door de EDS nadat zij afgelopen weekend in Gouda in het ziekenhuis heeft doorgebracht wegens Kissing Tonsils en dus niet meer kon eten of drinken en dus uitdroogde. Inmiddels met zware ab weer thuis en op de spoedlijst in het LUMC dus dat is ook maar weer afwachten.

Evenstar het voornemen is dus gedeeltelijk mislukt. K dat loopt wel door op dit moment, E waarschijnlijk dit jaar nog, alleen ikzelf dat zal begin volgend jaar worden waarschijnlijk.

Dus het gaat hier even niet zo goed. Heb ook echt nog geen zin in de verjaardag maar kan het niet overslaan dus vrolijk blijven lachen. Komt wel goed....
pi_88381846
Jeetje Books, das ff zwaar klote zeg!! Sterkte voor jullie!! Dikke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:59:24 #115
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_88381969
Books dat is me even een partij heftig..... heel veel sterkte weer :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_88383075
Books :*

Kleine update van mij: medicatie verhogen en kijken of dat zoden aan de dijk zet.
En eea aan afspraken gemaakt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2010 @ 23:18:42 #117
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88386143
Books, wat een ellende! Ik hoop dat het jullie allemaal snel beter zal gaan!

Nijna, hopelijk helpt het. En helpen de afspraken ook.

Ik heb een arbeidsadviseur bij het UWV gesproken. Ik mag/moet voorlopig (tot desnoods begin 2012) niks doen richting werk en arbeidsmarkt. Eerst accepteren en revalideren zonder weg te vluchten van mijn gevoel. Aangezien ik vaak dingen oplos door werken en ratio is 'niks doen' en maar laten komen wat komt nogal een zware opgave voor mij. (Opgelucht ben ik wel, blij niet.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88394195
Macka, :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88394461
* :* Uitdeelt en ook onder de deken kruipt...Kom maar op met die winterslaap
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_88395028
*knufs* dames, een winterslaap klinkt als een goed idee!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88395230
Books dan is mijn werk :X :N }:| (in miljoenvoud) maar niks vergeleken met jou !

Macka :*

Mocht iemand de tip hebben voor de winterslaapplek... kom maar op !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:47:05 #122
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88396512
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:26 schreef trui het volgende:

Oxy, wat naar dat jij je ook zo ellendig voelt. ik hoop dat 't 'slechts' decemberstress is. en dat er maar snel duidelijkheid moge zijn over je werk. én dat je fijn kan blijven wonen waar je nu woont. :* :*
't Is een aanpassingsstoornis met gedragsproblemen, zegt de psychiater. Geen klinische of winterdepressie, maar echt een reactie op dingen die ik niet kan bevatten. Over mijn werk is nog steeds geen duidelijkheid, over het wonen ook niet, er moet eerst een herindicatie zzp worden aangevraagd, omdat mijn inschaling niet klopt.
Tot 4 januari blijf ik deeltijd op de groep. Dus 3,5 dag op de groep, en de rest bij mijn ouders.
Ik was gisteren erg "spaced out" tijdens het gesprek. Heb mijzelf wel goed laten zien, en het was duidelijk dat het zo niet verder kan. Maar wat de oplossing is, weet niemand, de wachtlijst voor behandeling bij een gespecialiseerde fysio duurt nog 2 maanden, bijv.
Werken op een andere plek zien ze niet zitten op dit moment, omdat dat teveel veranderingen zou geven.

En toen stond er gisteren in het AD nog op de voorpagina dat de zorg voor autisten zo slecht is. :{

Livelink, mijn ouders zijn sinds mijn 2e (toen vroeg ik ernaar) altijd heel helder en duidelijk geweest over het nep-zijn van de sint en de kerstman. Kadootjes samen kopen, een schema maken voor de volgorde van uitpakken, etc. Toch gaf het mij ontzettend veel stress, dingen zoals een rommelpiet op school en het bezoek van de sint. Ik was dan ook altijd veel thuis in november en december.
Ik denk dat het leuke en het speciale van de decembervieringen voor autisten helemaal niet leuk is, en dat er zo snel mogelijk helderheid gegeven en aangebracht moet worden. Dán kán het ook voor hen leuk worden, misschien.

Dus thuishouden, alles voorspelbaar maken, etc. En Alles vertellen wat je doet en doe wat je zegt. Het is al erg genoeg, deze wereld, voor een autist. ;(
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  † In Memoriam † zaterdag 6 november 2010 @ 12:03:40 #123
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88396846
Oxy, 'fijn' dat er geen extra aandoening bij is gekomen. Al is er is voor jou op zoveel gebieden onzekerheid dat het helemaal niet verrassend zou zijn geweest als je daardoor in een depressie gekomen was. Ik hoop dat er snel meer informatie voor je komt over wat er na 4 januari gaat gebeuren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_88403593
Books wat heftig zeg! Sterkte ermee :*

De rest een dikke knuf! :*

Maandag het ik het intakegesprek met de psychiater. En moet ik dan een psychologische/iq test aanvragen.
Iemand ervaring met zo'n test? Ik ken alleen de testen zoals die weleens bij BNN worden gedaan.
pi_88404344
bij mij is het via de psycholoog gegaan ingrid, daar kwam hij zelf mee nav onze gesprekken
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:38:53 #126
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88406160
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:03 schreef Macka66 het volgende:
Oxy, 'fijn' dat er geen extra aandoening bij is gekomen.
Ja, maar een aanpassingsstoornis is ook weer een extra diagnose. Mijn gedragsproblemen horen daar ook bij. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanpassingsstoornis , en dan de variant ' gecombineerd emotioneel en gedragsgestoord'.
:{ dat betekent dus dat ik somber ben, en dan bijv agressief of snel boos word, en mezelf pijn doe. En dat is dan door mijn autisme weer anders depressief dan bij ' gewone' mensen een depressie zich uit. ;(
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  † In Memoriam † zondag 7 november 2010 @ 16:00:16 #127
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88435867
Oxy, wat is die diagnose dan laat gesteld. Want ik kan 'm heel goed rijmen met dingen die je in de afgelopen jaren hebt geschreven over jezelf. Alsof het alleen een nieuwe naam is voor een oude structuur.
Hopelijk brengt het wel nieuwe ideeën over hoe er mee om te gaan!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 8 november 2010 @ 09:29:52 #128
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88463492
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:00 schreef Macka66 het volgende:
Oxy, wat is die diagnose dan laat gesteld. Want ik kan 'm heel goed rijmen met dingen die je in de afgelopen jaren hebt geschreven over jezelf. Alsof het alleen een nieuwe naam is voor een oude structuur.
Hopelijk brengt het wel nieuwe ideeën over hoe er mee om te gaan!
dat wat Macka zegt. Oxy, ik duim dat er snel een duidelijke werkwijze komt voor je. Zodat je niet meer alleen aan het overleven bent in de 'grote wereld', maar ook weer kan leven in jouw wereld.

Macka, jij sterke vrouw. Ik duim zo dat je er mee kunt gaan leren werken ipv het werk te gebruiken om het te vergeten.

Nijna, fijn dat er bij jou ook kritisch gekeken wordt naar wat de beste werkwijze is. Een hogere dosis is dat om te proberen of verwacht je dat het blijvend wordt?

Ingrid, succes vandaag. Wees eerlijk!

Books :* meid wat krijgen jullie het voor de kiezen zeg. Bah, ik had zo gehoopt dat er eindelijk es rust in de tent zou komen bij jullie.

Muks, jij ook sterkte met je werk. Het lijkt dan misschien in verhouding minder te zijn, maar voor jou is het wel een berg waar je tegenop kijkt.

En ik deel warme winterholletjes uit... eentje voor iedereen die er in wil wegduiken tot het weer warmer wordt en de bloembolletjes voorzichtig hun eerste sprietjes boven de grond laten komen.

En voor LB en Appelsap nog een extra :* gewoon om te laten weten dat er aan jullie gedacht wordt.

En ik zet er ook nog eentje neer voor iedereen die hem nodig heeft.
pi_88465550
Chaca, hogere dosering eerst om te kijken of dat verschil maakt. Zo niet dan kunnen we ook nog kijken of ik een ander middel ga proberen misschien... Als het werkt dan denk ik dat het voorlopig zo blijft.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 november 2010 @ 11:59:03 #130
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88467559
Rough Cut - Amber Rubarth

suddenly your shaking with pain, shooting down inside you
and now you're crumbling away, but this isn't like you
it doesn't stop till it breaks down, no you know
you're breathing rocks and your balance goes

and la la la la..
it takes a minute
and la la la la..
it doesn't finish
la la la la..
you're breaking faster
la la la la..
you're nothing after
there's nothing after

your try to make your escape, but the blows keep coming
and as the dust clears away, you start to notice something
each time a piece crashes down into the floor, you're a little lighter than just before

and la la la la..
it takes a minute
and la la la la..
it doesn't finish
la la la la..
you'll see it after
la la la la..
when you look backwards
when you look backwards

and now your eyes shift from negative spaces
to contours that light up this rough cut design
and now you see it, your sculpture in motion
your unfinished art that keeps going, and keeps going
and keeps going, and going, and going, and going...

la la la la la...

:'(
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  maandag 8 november 2010 @ 12:09:20 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88467905
ah, dat klinkt heel nachtmerrie-achtig, oxy. ;( :*
in de haak.
  maandag 8 november 2010 @ 12:13:49 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88468060
Oxy, ik krijg er rillingen van. Als dit jouw gevoel weerspiegelt dan kan ik je alleen maar zeggen: hou vol meid! Hou vol!

Nijna, ok. Nou, ik hoop dat het dan werkt, want een ander middel weer helemaal gaan regelen is ook lastig lijkt me.
  maandag 8 november 2010 @ 12:27:26 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88468485
Oxy :*
Deze tekst mist ook op mij zijn uitwerking niet. Hoe moet het dan wel niet zijn om dit te voelen. Heel veel sterkte. Al mijn positieve gedachten gaan richting jou. Ik hoop dat ze aankomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_88471420
Books, dat klinkt heftig. Heel veel sterkte gewenst.

Macka, succes met de moeilijke tijd die dan gaat komen.

Nijna, ik hoop dat een hogere dosering genoeg is.

Oxy, wat moeilijk. Autisme is op mij niet van toepassing, maar ik heb ook een aanpassingsstoornis angst en depressie, maar daarbij vertoon ik ook wat jij hebt neergezet. Dus ik kan wel enigzins begrijpen hoe moeilijk dat moet zijn.
Maar als ik het goed begrijp is dat in jouw geval dan chronisch?
Ik wens je heel veel sterkte met al die onzekerheden wordt het ook alleen maar moeilijker. :*
Het is wel weer een diagnose erbij en dat is heel erg rot.

Ik probeer voor mezelf elke keer te denken: Ik weet weer iets meer over mezelf, en begrijp mezelf een stukje beter. Dus ik hoef/mag niet elke keer heel boos op mezelf te zijn en dat helpt wel iets.
Dus ik hoop voor jou dat je er ook wat positiefs uit kan halen, zodat het jou misschien iets minder zwaar valt.
pi_88485971
Oxy :*

Ik ben officieel niet depressief. Over een maand heb ik nog een gesprek om te kijken of het dan nog steeds goed met mij gaat.
De psych/iq test kan daar niet gedaan worden en ze weten niet waar dan wel. :?
  maandag 8 november 2010 @ 22:23:53 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88494461
Ingrid, er zijn speciale testbureaus hiervoor. Bij jullie in de buurt zal er ook wel een testbureau zijn.

En fijn dat je niet depressief bent. Je gevoel klopte dus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_88495517
Hmm een testbureau zoeken dus. Kan Jeugdzorg vast wel mee helpen. Heb het het liefst zo snel mogelijk. Is dat ook weer gedaan en weten we meer.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2010 @ 23:17:50 #138
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_88497504
De muziek bij de tekst die Oxy postte

op de een of andere manier is het ook een beetje troostend zo
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 8 november 2010 @ 23:26:34 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88497835
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmm een testbureau zoeken dus. Kan Jeugdzorg vast wel mee helpen. Heb het het liefst zo snel mogelijk. Is dat ook weer gedaan en weten we meer.
in Groningen zit sowieso een bureau dat kinderen test, maar misschien ook wel volwassenen Ingrid. hopelijk kan het allemaal gauw geregeld worden, en kunnen jullie dan weer vooruit kijken met z'n allen. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 november 2010 @ 23:29:11 #140
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_88497945
Ik had het nummer ook al opgezocht via Youtube, Macka. Dat gaf inderdaad een iets minder rauw en zwart beeld dan alleen de tekst. Gelukkig maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 10 november 2010 @ 11:35:45 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_88549042
Och books, heftig zeg :( ik wens jullie heel veel kracht :*

En ook de anderen die het nodig hebben wens ik enorm veel kracht en goeds toe :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 november 2010 @ 20:52:24 #142
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88570677
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmm een testbureau zoeken dus. Kan Jeugdzorg vast wel mee helpen. Heb het het liefst zo snel mogelijk. Is dat ook weer gedaan en weten we meer.
Als het goed is heeft iedere gemeente een cjg (centrum voor jeugd en gezin) die kunnen je iig verder helpen met zoeken naar wie wat waar qua testen enzo. Er zijn, als het goed is, inloopspreekuren en je kan ze telefonisch en via mail bereiken. Even googelen op je gemeente en cjg, denk ik.
pi_88572274
GGZ test toch wel volwassenen? Ik ken mensen die als volwassene een iq-test gehad hebben bij GGZ Groningen. Ik weet alleen niet wat de wachtlijst dan is.

Anders kun je misschien nog vragen of ze genoegen nemen met een mensatest? Dan heb je alleen een iq, geen psychologisch onderzoek, en het wordt groepsgewijs gedaan met een groep mensen die willen weten of ze hoogbegaafd zijn, maar het kost maar 42,50 en je hoeft er niet heel lang op te wachten. mijn voorkeur zou GGZ zijn maar ik kan me voorstellen dat je wel graag snel een uitslag wilt ivm Tyler. :{
  woensdag 10 november 2010 @ 21:25:56 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88572354
Ja hoor, ggz test ook volwassenen. Je kan in dat geval het beste via de huisarts gaan, of via cjg.
pi_88712109
Cjg hebben we hier (nog) niet.

Maar ik heb een verwijsbrief voor de psycholoog nu. Had er eerst 1 voor ggz, maar dat werd niet geaccepteerd door de psychiater. Jeugdzorg moest zelf maar bellen met uitleg. En de casemanager doet dat niet. :{
Gedoe weer dus. Morgen weer een rondje bellen.
  maandag 15 november 2010 @ 10:41:40 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88730619
heb je nou een verwijsbrief voor een psycholoog of een psychiater ingrid? succes met het bellen en regelen, vervelend is dat...
in de haak.
pi_88731916
Voor een iq test bij een psycholoog.
Bij de psychiater moest ik toen zijn om te kijken of ik depressief ben. Toen had ik meteen een verwijsbrief mee voor de iq test. Maar dat kon niet, of was geen goede. Ik snap er iig niks meer van zo. En van een telefoontje wordt je niet veel wijzer. Ik ga het morgen met overleg van jz wel weer aan de casemanager vertellen. Ik vind dat ze zelf dan maar moet bellen, dat helpt vast wel goed.
  maandag 15 november 2010 @ 13:52:45 #148
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88736542
Wat een geregel Ingrid.

Luchtbel, Appelsap en Oxy een dikke knuffel.

Vanmorgen teruggeweest naar de gyn voor een verwijzing naar de opname-assistente. De voorlopige datum is 13 januari en ik sta op de lijst voor reserve 24 december. Ja een dag voor de kerst maar ivm kerstvakantie van mijn lief en de kindjes en de oppas is het misschien wel zo handig.

Weet iemand toevallig of er al een topic over een baarmoederverwijdering is? Bij mij gaan ze het proberen inwendig maar dan moet de baarmoeder al iets verzakt zijn en dat is niet helemaal duidelijk te zien op de echo. Ze gaan het dus proberen en anders gaat het via mijn buik en als het kan weer terug in het keizersnedelitteken. Mocht het helemaal niet lukken dan krijg ik een horizontale incisie. Dus nog een hoop onduidelijk en wat wel weer duidelijk is geworden is dat de vaten nog steeds openstaan en nu tot aan de operatiedatum mag ik stollingsmedicijnen blijven slikken dus dat is fijn. Ben al met al om en nabij een dag of vijf in het ziekenhuis en daarna zal het heel veel rusten worden en mag ook echt de eerste zes weken geen kinderen tillen of boodschappen/autorijden etc.

Hoe erg is het overigens als de opname-assistente gewoon nog voor ze de papieren heeft gelezen al zegt van mevr. M. bent u er al weer dat is nog niet zo lang geleden toch? Het was dezelfde die É's ks regelde en de onlangs uitgevoerde hersteloperatie en nog een keer een kleine ingreep tussendoor. Dit is wel het laatste voorlopig hoop ik...

Dikke knuffel voor een ieder die het gebruiken kan.
pi_88736663
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:52 schreef Books het volgende:

Dikke knuffel voor een ieder die het gebruiken kan.
Je knuffelt jezelf :*

Heel veel sterkte met de operatie en nu maar hopen dat het van binnenuit kan!
  maandag 15 november 2010 @ 13:59:49 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88736815
Ik snap het niet helemaal Ingrid. Je wil zo`n IQtest toch snel achter de rug hebben? In de week die voorbij is had je toch al ik-weet-hoeveel instanties kunnen bellen om achter zo`n test aan te gaan? :@ Wat is er moeilijk aan dat je het zelf niet kan dan?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88736894
Books :*

Ingrid, no offense maar als ik in jouw situatie zou zitten zou ik echt niet afwachten maar juist elke denkbare instantie bellen om geregeld te krijgen wat jij wil/nodig hebt. Zo duurt het volgens mij alleen maar weer langer voor Tyler eventueel thuis komt. Lijkt me toch dat je m weer zo snel mogelijk thuis wil hebben...dus niks afwachten.. BELLEN!!

Sorry, maar ik kan hier zo pissed om worden!! Vecht verdomme voor jezelf en je kind(eren) ipv een afwachtende houding aan te nemen!!

[ Bericht 13% gewijzigd door Vicky op 15-11-2010 14:09:17 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88737127
TF O+ GMTA :D :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88737281
Kruip gewoon even uit de slachtofferrol en kap met die afwachtende houding. Je wilt toch dat je kind thuiskomt? Ik zou blijven bellen tot er iets geregeld is. Zeker niet gaan zitten wachten tot er iemand anders iets voor je onderneemt, ik denk dat je dan namelijk kan wachten tot je een ons weegt. Het is namelijk vaak zo dat mensen die het hardste schreeuwen ook eerder gehoord worden omdat mensen het irritant vinden als je vaak belt. Als je gaat zitten afwachten kom je gewoon onder op de stapel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88737337
Dat wat Tico zegt wilde ik ook nog ff toevoegen :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 november 2010 @ 14:17:13 #155
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88737448
TF, Vicky, Tico, ik begrijp jullie frustratie, maar ga alsjeblieft niet voorbij aan het feit dat die IQ-test en alle andere onderzoeken niet zonder reden aangevraagd worden. Ik gok (mijn mening!!) dat Ingrid die hulp ook gewoon hard nodig heeft. Als dat zo is kan ik me heel goed voorstellen dat de stap om assertief te werk te gaan heel erg moeilijk is voor Ingrid.

Ingrid, de dames hebben natuurlijk wel een punt. Als jij je gezin weer compleet wilt hebben zul je er hard voor moeten werken. Jij niet alleen, Djeez minstens net zo hard.
Laat je niet intimideren door JZ, vecht voor jezelf en je gezin! Niet wachten, gewoon bellen. Bedenk van tevoren welke vragen je hebt. Schrijf ze op en ga als je aan het bellen bent je lijstje af. Niet ophangen voor je een antwoord hebt op die vragen. Bedenk je later nog een vraag? Gewoon weer bellen. Je hoeft je niet bezwaard te voelen, het is hun werk.
Hou vol he?

Books, ik lees op de achtergrond steeds mee. Wat een narigheid allemaal. Ik hoop dat je zo snel mogelijk geopereerd kunt worden en dat de operatie goed helpt. :*
A grand adventure has begun.
pi_88737513
Dat snap ik wel Keshet maar ik neem aan dat je IQ niet relevant is als het gaat om vechten voor je kinderen. Ik ga voor ze door het vuur!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 november 2010 @ 14:21:51 #157
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88737605
Je IQ is niet relevant als het om de wil om te vechten van je kinderen gaat maar is wel relevant als het om de uitvoering van het vechten gaat denk ik.
A grand adventure has begun.
  maandag 15 november 2010 @ 14:22:00 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88737609
Het is niet mijn frustratie Keshet. Het is namelijk niet míjn kind wat uit huis geplaatst is.
Ik snap alleen niet dat ze zo een week voorbij laat gaan waarin ze weinig tot geen actie onderneemt.
Als je bij de een geen gehoor krijgt, probeer je toch gewoon bij de volgende?
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 15 november 2010 @ 14:26:28 #159
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88737767
Sorry, verkeerd verwoord dan TF. Ik zou inderdaad ook net zolang rondbellen tot ik iemand had gevonden die me wel kon helpen, maar dat ben ik.

Ik kan me heel moeilijk verplaatsen in Ingrid en vind het daardoor ook een hele lastige discussie.

Ingrid, kun je vandaag die casemanager of een collega niet bellen? Als je wacht tot morgen ben je wéér een dag verder.
A grand adventure has begun.
  maandag 15 november 2010 @ 14:30:48 #160
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88737888
Heb je al via de huisarts geprobeerd Ingrid? Hebben die geen lijst met personen/instanties waar je terecht zou kunnen? Of via de instantie die wilde dat je een IQ test zou krijgen?
Ze kunnen je toch ook niet met een kluitje het riet in sturen?
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 15 november 2010 @ 14:31:54 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88737930
Books, ik hoop voor jou dat het inderdaad verlopig de laatste keer is dat je de assistent je herkent. Succes en ik denk aan je. Is het raar als ik zeg dat ik 24 december erg ver weg vind, laat staan ergens in januari? Ik bedoel het zou toch ook eerder moeten kunnen......

Ingrid, dat het niet leuk is om heen en weer geslingerd te worden van de kast naar de muur door de instanties dat kan ik me voorstellen en dat je dan ook wilt dat je daarin geholpen wordt, kan ik ook nog wel begrijpen, maar ik zou ook willen zeggen, hou je doel voor ogen. Jullie willen Tyler weer thuis hebben. Dat is het doel. En voor dat doel moet je nu helaas bergen verzetten, maar het kan wel. De weg is alleen niet altijd even makkelijk. Succes met het strijden tegen de instanties in. probeer inderdaad ook zoals TF zegt zoveel mogelijk instanties in te schakelen om de juiste weg te vinden.
pi_88738037
Sorry dat ik me er even mee 'bemoei' :@ maar Tyler mag toch niet naar huis omdat het niet veilig genoeg zou zijn wat betreft Kim?
Terwijl ik wel lees dat het zo goed gaat als ze samen zijn, dat begrijp ik dan niet.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_88738399
Ik ben juist al 3x bij de huisarts geweest, heb al een paar keer contact gehad met Jeugdzorg.
Contact met leger des heils op aanraden van een vriendin, MEE, zorgbelang, GGZ en volgens mij nog wel iets. Niks helpt. Maar morgen weer een gesprek, zorgoverleg heet dat. En dan kaart ik het nogmaals aan. De huisarts heeft nu 2x een doorverwijzing geschreven en is er ook boos om.
Het lastige is dat Jz contact op moet nemen met oa GGZ en die doet dat niet.
Daar ben ik erg boos om. En de casemanager is er vandaag niet.
Ik vind dat ik zeker wel vecht voor ons!
En dan hebben we volgende week weer gesprekken over Boddaert.

Over een uurtje komt de gezinshulp weer, die zou ook kijken of ze bij Accare weten waar je terecht kunt. En Tyler is er dan ook nog.(slaapt nog) Dan observeert ze en geeft indien nodig advies.
  maandag 15 november 2010 @ 14:46:25 #164
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_88738451
Wat je nu allemaal opschrijft wist ik niet Ingrid. Als ik zo lees heb je inderdaad meer gedaan dan alleen afwachten. Mijn excuses!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_88738492
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat je nu allemaal opschrijft wist ik niet Ingrid. Als ik zo lees heb je inderdaad meer gedaan dan alleen afwachten. Mijn excuses!
mijne ook!! Dat wist ik ook niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 november 2010 @ 14:48:38 #166
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88738541
Dat is dus inderdaad niet stilzitten Ingrid. Dan kan ik alleen maar zeggen: ik hoop dat jullie snel resultaat gaan boeken, want aan jouw inzet kan het niet liggen. Succes!
pi_88738639
Bedankt voor de excuses.

Ik snap echt het probleem niet, ik wil/moet gvd alleen maar een iq/psych test.
Hoe moeilijk kan dat zijn?! Pffff! Adem in, adem uit.

Ik ga mn ventje van bed halen, kan hij rustig wakker worden om Kim op te halen.
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 15:22:18 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_88739742
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:51 schreef _Ingrid_ het volgende:

Ik ga mn ventje van bed halen, kan hij rustig wakker worden om Kim op te halen.
Is ie alweer gewoon thuis?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 15 november 2010 @ 15:25:58 #169
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88739860
Ingrid, ik heb even gegoogled en misschien heb je iets aan deze link?

http://www.b9.nl/detail.htm?pid=697692
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88740007
Sorry ingrid, het kwam echt anders over... Je zit er al behoorlijk achteraan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88742819
Ingrid, wat irritant dat het zo traag gaat. Een huisarts die wel een verwijzing schrijft, maar dan JZ die weer wat moet doen... Aaaargh. Hopelijk kom je morgen verder...:*

Books, heftig hoor :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88744104
Books sterkte! Dat klinkt wel ingrijpend. :*

Ingrid, ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat je zo snel mogelijk een test kan maken. Klinkt als een hoop onnodig gedoe op deze manier. :*
pi_88752523
Ingrid, dat klinkt als het welbekende zorgdoolhof. Succes ermee. Mag je zo vaak naar je ouders als je wil om bij Tyler te zijn of hoe gaat dat in zijn werk?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88761388
quote:
5s.gif Op maandag 15 november 2010 15:22 schreef moussy het volgende:

[..]



Is ie alweer gewoon thuis?
Nee. Op maandag, dinsdag en donderdag gaat Kim naar de overblijf en dan mag Tyler bij mijn zijn. Kim mag hem dan niet zien.
Alleen maandags blijft hij t/m 17.30, want dan is de "supernanny" (gezinshulp) er bij. Dan gaan we samen Kim van school halen en kunnen ze daarna lekker spelen.
Zaterdag komt hij om 16.00 en mag dan blijven slapen en gaat hij na zijn slaapje (ongeveer van 12.30-14.30) weer terug. (is nu 2x gebeurd
Misschien verandert alles morgen wel weer dat kan best.
Woensdag en vrijdag mag ik langskomen, maar niet te lang.

Jullie worden er misschien moe van. Maar het is wel fijn om mijn/ons ei kwijt te kunnen zo.
Ohja, tnx buuf. :*

[ Bericht 5% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-11-2010 23:15:52 ]
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 23:33:46 #175
43556 miss_dynastie
pi_88763428
Ingrid, denk je ook nog aan de mogelijkheid van juridische hulp, als dit allemaal te lang gaat duren? Met een laag inkomen kom je vast voor een toevoeging in aanmerking, dan betaal je maar een beetje zelf. Sterkte!
  dinsdag 16 november 2010 @ 08:54:26 #176
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88768566
Ingrid het lijkt me een superlastige situatie waarin jullie zitten zo met de kinderen... Eentje thuis en eentje bij opa en oma en dan het gedoe om hem weer thuis te krijgen. Zie je nu trouwens als ze samen zijn wel wat verbetering tussen hem en Kim? Sterkte nogmaals...

Iedereen bedankt voor de pm's en sterktewensen en ja ingrijpend zal het ook wel worden als je alle info leest die je meekrijgt maar zo als het nu gaat gaat het niet dus wat dat betreft had het van mij vandaag al gemogen. Het idee is als het goed dat je tussen de vier en zeven dagen moet blijven en ze gaan het proberen via de schede maar dan moet mijn bm een stukje verzakt zijn anders kunnen ze er niet goed bij (hoop ik dat het lukt) en anders maken ze mijn ks litteken weer open en doen ze het zo. Deze wachtlijst was ongeveer zes weken tot 2 maanden en eventueel had het ook nog via een kijkoperatie gekund en daar was de wachtlijst +/- 6 maanden dus dat zag ik echt niet zitten aangezien ik in sommige erge vlagen nog steeds kraamverband moet gebruiken en daar af en toe met een half uur doorheen ben. Nu heb ik nog steeds stollingsmedicijnen in de hoop dat het misschien nog gaat stoppen maar inmiddels is het nu een maand en een dag verder van de hersteloperatie en het gaat maar door. Ik ben het helemaal zat met een dikke H. Vandaar op de lijst om eventueel de 24e geholpen te worden en anders op de 13e van januari.
pi_88768911
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ingrid, denk je ook nog aan de mogelijkheid van juridische hulp, als dit allemaal te lang gaat duren? Met een laag inkomen kom je vast voor een toevoeging in aanmerking, dan betaal je maar een beetje zelf. Sterkte!
Ik ga het onthouden. We zijn er wel vaker op gewezen. Om bij de rechtswinkel langs te gaan bijvoorbeeld.

Books :*
pi_88768974
books, hoe je er wel rekening mee dat het herstel na die operatie best lang kan duren? dat kan soms vies tegenvallen ;(

iig heel veel sterkte :*

ingrid, je weetz wat ik er van vindt, dus ik zal hier niet herhalen ;) je weet me te vinden als er iets is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:25:57 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88769121
Books, wat ellendig dat ie er toch uit moet... maar als 't daarmee dan over is, is het het wel waard. sterkte nog met wachten tot je aan de beurt bent!
in de haak.
pi_88769501
Nog snel een reactie voordat ik naar het gesprek ga.
GGZ kan niet omdat je dan ook een behandeling erbij moet hebben. En er is een wachtlijst van 2-3 maanden.
Doorverwezen naar een psychologenpraktijk die ik nu niet kan bereiken, maar boodschap ingesproken.
Ik heb een stuk of 10 psychologenpraktijken in Assen gemaild van de week.
1 daarvan sprak ik net en volgens haar moet juist Kim een iq test ondergaan voor de Dreei.
Ze gaat nu met jz bellen over hoe en wat.
Zorgbelang belt ook nog terug, diegene werkt vandaag niet.
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:59:26 #181
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88769868
Simmu we krijgen twee maanden gezinshulp in huis dus dat scheelt wel een hoop en het was even een hoop geregel en daarom doen we het het liefste ook in de vakantie want dat scheelt de eerste week al een hoop geregel met rijden/oppassen/school en dergelijke... Als ik geluk heb ben ik om en nabij de oud en nieuw weer thuis en dan nog een week of 8 herstel in het gunstigste geval. Maar aangezien de EDS er meestal voor zorgt dat het langer duurt hoop ik dat ik in maart weer een beetje goed bovenjan ben. Overigens gaan voor de zekerheid wel mijn baarmoedermond en hals ook ermee uit omdat je mond en hals tijdens een eisprong eventueel nog voor een kleine bloedingen kunnen zorgen tijdens de oude menstruatie. En aangezien het helemaal niet meer stopt hou ik alleen nog eierstokken puur om de overgang nog even een paar jaartjes tegen te houden. Als ik de overgang leeftijd zou hebben dan gingen ze meteen mee want ze zijn al geclipt en verschrompeld maar de hormonen he?!

Ingrid het lijkt me echt zoveel geregel en ja dat heb ik nu ook wel maar toch op een ander vlak en ik vind het knap dat je rustig blijft terwijl jullie van het kastje naar de muur hobbelen (althans dat gevoel heb ik heel erg).
pi_88770632
Och Books, mijn moeder heeft dezelfde operatie gehad. Dat was bijna 25 jaar geleden geloof ik. Die moest toen drie weken blijven, wat een verschil dan he, met toen en nu. Ik wens je heel veel sterkte! Fijn van die gezinshulp, dat zal een stuk zorgen wegnemen. Volgens mij hadden wij dat niet, weet nog wel dat mijn moeder voor drie weken eten voor ons in de vriezer had gedaan. (mijn vader kon nog geen ei bakken)

Ingrid, sterkte met het zorgdoolhof waar je in zit. Het klinkt een beetje als zo'n droom waarbij je ergens heen wil maar niet vooruit lijkt te komen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_88771015
Books :* Wat een ellende zeg!

Ingrid, heb je een pm gestuurd, maar hier ook nog even :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_88775689
Tnx Fuente.

Nou,ik had nog de gezinsbegeleider gemaild of het ook bij Accare kan, dat was ik alweer vergeten.
Maar bij hoge uitzondering mag dat wel. Ze moeten wel even kijken hoe en wat, omdat het normaal alleen bij kinderen wordt getest daar.
Verder mag Tyler naast de zaterdag, ook de zondag blijven slapen! Zo kan ook worden gekeken hoe het maandagochtend gaat.
Met het sintfeest mag hij gewoon mee en Kim mag ook best een keer blijven slapen bij mijn ouders. Hoeven we niet vooraf te overleggen. Dat is wel fijn. Half december weer een afspraak, wat helaas wel betekent dat er niet eerder weer afspraken worden gemaakt met de opbouw.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:25:55 #185
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88775788
Kun je dan niet vragen dat die afspraak bijvoorbeeld rond eind november kan ivm verjaardagen en feestdagen of iets dergelijks }) (ben je al weer twee weken dichterbij Tylers thuiskomst)...

Sterkte nogmaals
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:26:56 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88775837
Fijn dat het zo goed gaat dat er ruimte is voor uitbreiding. Krijgen jullie in deze voor alle kinderen drukke periode ook extra begeleiding? Zoals ik hier en daar lees is het voor kinderen met een stoornis in het Autistisch spectrum extra lastig met al die druk. En het lijkt me voor jullie als ouders die nog aan het leren zijn om daar mee om te gaan extra lastig dan. Of bouwen ze gewoon op ondanks dit alles en zonder extra begeleiding?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88776343
@ Books. Nee dat ging niet lukken helaas.

Buuf, er wordt druk gezocht naar extra begeleiding. Via accare is er weinig plek voor meer uren. Dus wordt er bij andere plekken gekeken. Promens Care oid, de Dreei, Yorneo dat zijn instanties die meer begeleiding kunnen geven. Nu is het 1x per week 1 tot 1,5 uur. Heel soms kan het 2x per week. Maar meer niet dan wel. Daar hebben we volgende week weer een gesprek over. Ook over dat Boddaert, wat onder Yorneo valt.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:50:26 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_88776850
En heb je daar zelf genoeg aan, aan die 1,5 a 2 uur? Hopelijk komt het nu allemaal een beetje in een stroomversnelling voor jullie.
En is er nu al duidelijk wie er van jullie getest moet worden? het is allemaal zo ondoorzichtig als de pest hè. -O- Hopelijk heb je gauw iemand die álles voor jullie gaat regelen. Zoiets zou er toch moeten zijn, een gezinshulp ofzo.
Zit er geen CJG in jullie woonplaats?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_88778585
kan 1 van jullie uitleggen hoe je dit soort zaken in je hektische leventje inpast? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:18:50 #190
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88780474
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 14:30 schreef rubje het volgende:
kan 1 van jullie uitleggen hoe je dit soort zaken in je hektische leventje inpast? :?
Inpast? Dat ís je leven dan. Het lijkt me eerder dat je er ándere dingen 'inpast' dan zorg voor je kinderen.
:{ of zie ik het heel verkeerd?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 16 november 2010 @ 15:37:05 #191
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_88781184
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:30 schreef rubje het volgende:
kan 1 van jullie uitleggen hoe je dit soort zaken in je hektische leventje inpast? :?
Inpast? Je rolt er zo in en je hebt het maar te accepteren en je moet jezelf er in en aanpassen. Bij ons (nu spreek ik even uit mijn eigen ervaring) is het zo gelopen en als ik wil dat het beter wordt dan moet ik geopereerd worden en daarbij hebben we hulp nodig voor onze kinderen en daar ga je gewoon de beste instanties voor nabellen en hoop je dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. En ja ik had ook een hectisch leventje maar dan worden ineens al je plannen van tafel geveegd en dan moet je je aanpassen en dat geld tot op zekere hoogte ook voor Ingrid.

Tyler breekt zijn arm al dan niet door zijn zusje die een stoornis heeft in het autistische spectrum en om hem weer thuis te krijgen moeten ze een hele malle molen door bij jeugdzorg, ggd etc. Daar heben zij ook niet om gevraagd maar hebben het ook te accepteren en hun leven zo te draaien dat ze er alles aan doen om hem weer thuis te krjgen.

En ieder gezin met een hectisch leven wil hoe dan ook het beste voor de kinderen hoe je het ook went of keert en ik vind je opmerking eigenlijk niet kunnen maar dat is mijn bescheiden mening. Het gaat hier over ouders die een serieus probleem hebben en dat geld op psychisch of medisch gebied en je doet het overkomen alsof het maar een klein bijzaakje is. Terwijl ik persoonlijk ook wel eens normaal een avondje uit zou willen zonder pakken kraamverband. Wat er dus in resulteert dat ik al vanaf mei inmiddels zo goed als helemaal thuis ben omdat ik het niet fijn vind om bv in de bios te zitten en dan te weten dat ik niet om de haverklap naar het toilet kan (klein voorbeeldje overigens). Ik ga wel naar familieverjaardagen van nabije familie omdat iedereen rond ons heen inmiddels wel weten dat het niet goed gaat.
pi_88783319
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:30 schreef rubje het volgende:
kan 1 van jullie uitleggen hoe je dit soort zaken in je hektische leventje inpast? :?
niet.
je doet je stinkende best om dingen zo goed mogelijk te regelen en hoopt er maar het beste van onder het motto: "we doen alles wat we kunnen en dat is goed genoeg". met dit soort dingen valt er niks in te passen. je doet wat je moet.

dat was iig mijn ervaring toen de jongens in het ziekenhuis lagen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88804060
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:50 schreef debuurvrouw het volgende:
En heb je daar zelf genoeg aan, aan die 1,5 a 2 uur? Hopelijk komt het nu allemaal een beetje in een stroomversnelling voor jullie.
En is er nu al duidelijk wie er van jullie getest moet worden? het is allemaal zo ondoorzichtig als de pest hè. -O- Hopelijk heb je gauw iemand die álles voor jullie gaat regelen. Zoiets zou er toch moeten zijn, een gezinshulp ofzo.
Zit er geen CJG in jullie woonplaats?
Ik moet sowieso getest worden. Hoe dan ook, ongeacht de Dreei. Om de best passende hulp te krijgen. Op niveau zeg maar. Omdat ik het meeste thuis ben, ben ik degene die getest moet worden en niet Djeez.

Gezinshulp hebben we he, die dus die 1,5 uur komt. Het is wel wat weinig ja, 2 of 3 dagen 1 tot 1,5 uur zou beter zijn. Al is het wel raar, iemand die de hele tijd over je schouder mee kijkt.
Maar ze was wel heel positief over ons. :) En heeft voor me uitgezocht of Accare iets kan betekenen qua test voor mij. Dat zeer waarschijnlijk wel gaat lukken.
Een CJG zit er nog niet, komt er als het goed is ergens in 2011.
pi_88849967
Ingrid wat een gedoe allemaal, jij en djeez heel veel sterkte! :*

Books heftig allemaal! Jij ook heel veel sterkte :*
  donderdag 18 november 2010 @ 09:53:41 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88853477
en anitra, hoe is 't met jou nu eigenlijk?

luchtbel ik denk vaak aan je, geen idee of je hier momenteel wel es leest. ik hoop zo dat 't een beetje beter gaat... :*
in de haak.
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:27:36 #196
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_88902001
Lieve dames, allereerst wil ik even iedereen die het toekomt in dit topic sterkte toewensen. Books, Appelsap, Luchtbel en ook Ingrid: :*

Sorbo, wat fijn dat jullie groen licht hebben!

Verder wil ik met deze post even een beetje onder mijn steentje vandaan kruipen. Zoals misschien opgevallen is (omdat ik nou niet echt tot de harde kern behoor, ga ik daar niet van uit, maar ik wil toch eventjes m'n hart luchten), post ik de laatste tijd eigenlijk niet. Ik ben vervallen in mijn oude lurkgedrag en volg alles, maar het gaat eigenlijk helemaal niet zo goed met me en daarom heb ik ook niet de 'energie' om te posten.

Ik zit best een beetje in de knoop met mezelf en het is nog al eens zoeken naar een zonnestraaltje. Om hier een beetje uit te komen is mij nu de volgende stap 'opgedragen': stoppen met de pil, om te kijken of daar een oorzaak in ligt en of dit mijn emotionele gesteldheid positief kan beinvloeden. En dat is best een beetje gek.

Toen ik als veertienjarige krummel begon met het slikken van de pil, is bij mij het beeld ontstaan dat ik pas weer zou stoppen als dat uit liefde was. Ik zou pas stoppen als ik met mijn dan-lief van plan was om kindjes te krijgen enzovoorts. Het stoppen van de pil is in mijn hoofd dan ook een min of meer romantische gebeurtenis en omdat dat nu verre van het geval is, maakt het me ietwat verward en ook wel bang.

Dus. Niks geen romantiek en ook niks geen babies, voorlopig. Zelf uit mijn put kruipen en dan verder kijken.

Sorry voor deze warrige post die zo'n beetje uit de lucht komt vallen, maar het even van me af schrijven doet me toch wel goed. Denk ik. ;(
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 19 november 2010 @ 14:37:17 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_88902386
Kim :* zeker blijven schrijven. Want het is belangrijk dat je goed in je vel zit. Sterkte met alle tegenstrijdige gevoelens.
pi_88917269
Kim, gewoon een knuffel voor jou :*

Kleine update vanaf hier: inmiddels 2 weken mn medicatie verhoogt. Het lijkt allemaal wat rustiger in mn kop, maar of dat daardoor komt...
Had de opdracht gekregen om te kijken naar iets van vrijwilligerswerk, ook dat kan ik afstrepen, ik ga een ochtendje helpen in de lokale bieb. Even mn zinnen verzetten, wat anders zijn dan alleen maar "mama".
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88934272
Wat leuk nijna! Fijn dat het wat rustiger is in je hoofd!
  zaterdag 20 november 2010 @ 10:01:37 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_88934611
Tja Kim, het gaat niet altijd zoals je (jaaaaren tevoren... ;) ) had bedacht in het leven... Hopelijk doet het verschil in hormonen in je lijf je goed. :*

Nijna, wat leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen. En erg fijn dat de medicatie zijn werk doet. :*
Overigens, in 2011 worden de verzekeringen strenger in het vergoeden van AD....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_88950652
De wet van Fok geldt hier zeker ook... :{ gat in de weg
We zullen wel zien wat die zorgverzekeringen gaan doen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 19:09:08 #202
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_88951220
Oh bah Nijna.... :* dikke knuffel voor je..... t wordt je ook niet makkelijk gemaakt zo he?
pi_88951596
Ik denk dat ik uiteindelijk degene ben die het mezelf moeilijk maakt met al die stomme kronkels...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:41:39 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88956681
nijna... :* (was dat gat in de weg nou overdrachtelijk bedoeld of letterlijk? :@ )
in de haak.
pi_88956696
quote:
Op donderdag 18 november 2010 09:53 schreef trui het volgende:
en anitra, hoe is 't met jou nu eigenlijk?

luchtbel ik denk vaak aan je, geen idee of je hier momenteel wel es leest. ik hoop zo dat 't een beetje beter gaat... :*
Ehm tjah, wegstoppen ben ik heel goed in geworden. Het is behoorlijk heftig te accepteren dat je niks meer kan, dat kan ik dus ook niet en plan wel dingen om te doen buiten de deur of iig buiten het bed, maar 9/10 keer moet ik het dan toch afzeggen, waardoor ik weer boos op mezelf word omdat ik mezelf niet kan accepteren als bedlegerig. Maar van uit bed kan je ook een huishouden runnen heb ik bewezen toen Rick een maand lang in india zat voor zijn werk en dat houd mij overeind. En de kids natuurlijk. Van de rest voelt het als "mijn tijd" uitliggen.
Vrijdag de pijnpoli en alles voor medicijnpomp in gang zetten, hopelijk kan daar wat vaart achter gezet worden.
Maar ik kan ook heerlijk genieten van de kleine dingen, smorgens mijn uurtje met Djulian voor hij naar school gaat, puber die heerlijk geniet van muziek maken en saampjes glee-gek zijn, mijn haakwerkjes waar andere weer blij van worden. En mijn man die echt de grootste lieverd op aarde is en _evenstar_ die op de meest onmogelijke tijden me altijd weet op te beuren O+ Het klinkt zo heftig, maar als je er middenin zit dan word alles best wel " gewoon "

Voor iedereen die het gebruiken kan :* en ik hoop zo dat de zon snel weer gaat stralen voor jullie! :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 21:53:55 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88957186
moeilijk hoor, zoveel beperkingen waar je mee moet leven... :{ :* wel heel fijn dat haken dus nog wel lukt! ^O^ ik kan dat niet goed in bed. zelfs zittend moet ik al wat oppassen dat ik niet teveel verstar in m'n houding, liggend/half liggend zou ik denk ik nog eerder rare rsi-achtige dingen oplopen. hoe los je dat op?
in de haak.
pi_88957512
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 21:53 schreef trui het volgende:
moeilijk hoor, zoveel beperkingen waar je mee moet leven... :{ :* wel heel fijn dat haken dus nog wel lukt! ^O^ ik kan dat niet goed in bed. zelfs zittend moet ik al wat oppassen dat ik niet teveel verstar in m'n houding, liggend/half liggend zou ik denk ik nog eerder rare rsi-achtige dingen oplopen. hoe los je dat op?
ik lig op mijn zij en dan half omhoog. Met dekentjes haken is het juist heel makkelijk omdat het werk niet op hoeft te tillen, dus het heeft ook voordelen ;) en soms gaat het niet. Het gaat om de liefde die je er in stopt toch? Het haken kan soms juist erg helpen omdat je zo goed op moet letten en dan vergeet je de rest even, beetje therapie dus ;)
  zaterdag 20 november 2010 @ 22:03:49 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88957560
daar kan ik me zeker iets bij voorstellen!
in de haak.
pi_88967423
Trui, meer figuurlijk... gat lijkt overigens vandaag weer wat minder diep. Ik baal er enorm van dat ik zo snel uit mn evenwicht gebracht wordt door dingen wat eigenlijk helemaal niet nodig is om daar in deze mate van te gaan wiebelen... :{. En dan ben ik teleurgesteld in mezelf.

Anitra :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88967841
Kim, ik kan me voorstellen dat het bepaalde gevoelens bij je omhoog brengt als je om andere redenen dan verwacht met de pil stopt. Ik hoop voor je, dat je je er wel wat beter van gaat voelen!

Nijna, ik hoop dat de rust blijvend is.. :*
Ik vind het heel jammer dat je teleurgesteld bent in jezelf.
Tegen mij wordt gezegd: probeer te accepteren dat je nu eenmaal snel uit je evenwicht bent en dat het langer de tijd nodig heeft voor je weer even in balans bent. Waarschijnlijk ben jij de enige die het jou kwalijk neemt.

Jemig Anitra wat moeilijk allemaal. Wat fijn dat je wel kan genieten van de kleine dingen en dat je met haken af en toe je gedachten kan verzetten.
pi_89055311
Nijna en Anitra :*

Appelsap hoe is het met jou?

Ik kreeg net te lezen (email) dat ik behalve de iq test wat dus bij Accare kan ook nog eens een psychologische en psychiatrische test moet doen. -O-
pi_89341201
Ingrid, hoe staat het met de testen? Heb je al wat kunnen regelen?

Over mij.
Inmiddels zijn we weer een maand verder. Het is een rare maand geweest.
Vanaf begin november ging het ineens heel erg goed. Ik werd wakker en ik voelde me top. Ik kon weer lachen. Ik had vertrouwen in mezelf en ik kon de hele wereld aan. Ik voelde me een 10.
Mensen in mijn omgeving herkenden me niet meer en vertrouwden het niet, maar daar wilde ik niks van weten want er kwam zeker geen moment waarop ik me weer slechter zou gaan voelen.

Anderhalve week geleden werd ik wakker en ineens was dat goede gevoel weg, zomaar. Nu is alles dus weer zwart en is het weer een 2 of een 1.
Een beetje onrealistisch allemaal. Heftige schommelingen en niemand die mij nu echt kan vertellen waar dat vandaan komt en ik zelf weet het ook niet.
Morgen ga ik weer starten met nieuwe medicatie. Inmiddels de afgelopen maanden al 4 verschillende soorten medicatie gehad die allemaal niet aanslaan. Ik verwacht er dus maar niks meer van.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:43:40 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89341301
wat naar, appelsap, dat onvoorspelbare... ik hoop dat er nog vele tien-dagen zullen volgen natuurlijk, maar vooral dat je er weer op kunt vertrouwen dat een volgende dag ook goed (of op z'n minst voldoende) zal zijn. :*
in de haak.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:44:25 #214
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89341338
Oh pff... appelsap :* wat je zegt: heel onrealistisch en erg vermoeiend lijkt me, als je zo heen en weer slingert. Hopelijk slaat de nieuwe medicatie aan en doet dat je goed! :*
pi_89341515
Och appelsap, wat zul jij verlangen naar gewone 7-dagen, dagen waarop alles normaal is. Ik hoop voor je dat de nieuwe medicatie wel aanslaat!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89341977
Appelsap, ik vind jouw verhaal zo herkenbaar. Ik zie zoveel overeenkomsten met de problemen van mijn schoonmoeder. Zij heeft een bipolaire stoornis. Ze heeft het nu al heel lang niet meer gehad maar had eerst echt een aantal dagen topdagen en dan weer ernstige depressies. Echt zo moeilijk voor jezelf en je omgeving. Ik wens je zo ongelooflijk veel sterkte, en hoop dat de juiste medicatie gevonden kan worden. :*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89345652
Appelsap, dat is dan ook een enorm verschil zeg... Hopelijk vinden jullie gauw medicatie die wel aanslaat! En dat het dan ook maar gauw weer wat minder donker om je heen zal zijn :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89391191
Appelsap :*

Jz heeft eindelijk met de GGZ psychiater gebeld. En nu hoef ik geen psychiatrisch onderzoek.
Alleen de iq test en psychologische test, die as maandag bij Accare worden gedaan.
Morgen kan Tyler er maar kort zijn, omdat Kim een sintfeest heeft en daarom 's middags vrij is.
Gelukkig komt hij zaterdag (wel nog steeds pas om 15.30) weer. Deze keer moet hij zondag na pakjesavond weer terug omdat ik maandag direct vanuit school weer door moet.
pi_89433291
Wat moeilijk allemaal zeg ingrid!
pi_89446289
Ja, het is wel een geregel en geplan zo. Gaan we het weekend extra veel van hem genieten!
pi_89446386
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Appelsap :*

Jz heeft eindelijk met de GGZ psychiater gebeld. En nu hoef ik geen psychiatrisch onderzoek.
Alleen de iq test en psychologische test, die as maandag bij Accare worden gedaan.
Morgen kan Tyler er maar kort zijn, omdat Kim een sintfeest heeft en daarom 's middags vrij is.
Gelukkig komt hij zaterdag (wel nog steeds pas om 15.30) weer. Deze keer moet hij zondag na pakjesavond weer terug omdat ik maandag direct vanuit school weer door moet.
Jezus zeg, als je het over kastje en een muur hebt. Wat zijn ze toch heerlijk duidelijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:38:14 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89446644
Pffff Ingrid... wat een gedonder zeg! :o :X
***
pi_89447667
:Y
Ik ben blij dat die test iig niet hoeft. Scheelt toch weer iets.
Een vriendin raadde aan om online wat testen te doen om me voor te bereiden. Heb van de week wel een paar algemene iq testen gedaan. Ik heb alleen geen idee wat ik van een psychologische test kan verwachten.
pi_89458471
Op www.123test.nl kun je goed oefenen. Wat voor psychologische test ze willen doen weet ik niet, ik denk dat ze dan vragenlijsten geven, en evt een gesprekje, kijken hoe stabiel je bent ed.
Misschien heb je hier nog iets aan: http://www.psynip.nl/webs(...)k-bij-testkandidaten
Sterkte Ingrid. Gelukkig is maandag nu al vrij snel.. 't Zou wel heel fijn zijn als je iig voor de jaarwisseling duidelijkheid kunt krijgen..
pi_89463158
Lieve appelsap wat k*t! Juist omdat je nu geproefd heb aan wolkvrije dagen is de klap zo hard dat het weer donker is. Weer knokken, weer boos en verdrietig. Maar wees niet boos op jezelf, jij kan er niks aan doen! Probeer het gevoel dat je in je goede periode had, te gebruiken in de donkere tijden, want het kan wel, maar nu uitvinden het hoe en waarom. Blijf knokken meid je bent het waard!!!! :*
  donderdag 9 december 2010 @ 15:24:15 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_89721735
Trui, ik lees hier soms.
Inmiddels ben ik gestart met ect-therapie. Electroshocktherapie tegen het depressieve gedeelte van mijn problemen is dat. Ik ben nog steeds opgenomen en twee keer in de week krijg ik zo´n stroomstoot om een epileptisch insult op te wekken. Waardoor bepaalde positieve stoffen naar voren komen. Ik hoop dat het helpt want inmiddels ben ik ook werkeloos en mijn dochter en ik missen elkaar enorm. Zeker tijdens deze dagen.
  donderdag 9 december 2010 @ 16:33:17 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89724785
hey LB! :* wat heftig en spannend, die shocks. heb je er veel last van? en merk je ook al iets positiefs? of is dat veel te vroeg om er iets over te kunnen zeggen.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 9 december 2010 @ 16:48:51 #228
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_89725380
LB, goed om iets van je te lezen. Je geeft 't niet op, het leven.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 9 december 2010 @ 16:58:17 #229
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89725775
Luchtbel, wat ben je dapper! :* Ik hoop dat de ect-thearpie zal aanslaan. Het klinkt mij heel eng in de oren, die stroomstoten. Ik vind het heel knap van je dat je doorvecht om jezelf beter te maken. Hou vol lieverd.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:02:14 #230
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89725928
Jeetje Luchtbel Fijn weer iets van je te horen :* En verder sluit ik me helemaal aan bij de voorgaande dames.
Het klinkt eng en ik vind je dapper. Je doet het allemaal toch maar. Voor jou en je Jolie. Hou vol.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 9 december 2010 @ 17:14:26 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_89726380
Dank jullie wel. En Spuug, nog bedankt voor je kaart.

Ik weet niet of de therapie naar wens aan zal slaan, de bijwerkingen zijn wel enorm Trui. De hoofdpijn achteraf is echt geen kattenpis. Een andere (soms lachewekkende) bijwerking is dat je soms echt tijdelijke geheugenverlies hebt. Maar ook dat went, dat is vooral complex voor de mensen om je heen......
  donderdag 9 december 2010 @ 18:22:35 #232
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_89728805
Ik had je pm gelezen Luchtbel. :* Ik wist niet of het kaartje je wel zou bereiken, maar je huisadres is het enige adres dat ik heb, dus ik heb het gewoon geprobeerd.
Wat rot dat je achteraf zo'n hoofdpijn krijgt. En andere bijwerkingen. Was er maar een simpel pilletje dat de boel voor je zou oplossen. :{
pi_89728964
Luchtbel, :* ik weet niet zo goed wat ik anders kan zeggen ofzo om je een hart onder de riem te steken. Maar ik denk aan je.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 9 december 2010 @ 18:52:20 #234
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_89729970
Oh ik wist niet meer dat ik je een pm gestuurd had (daar heb je het al...) maar Jolie komt nog geregeld thuis, dus post bereikt me wel.
  donderdag 9 december 2010 @ 19:01:11 #235
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_89730415
Luchtbel wat klinkt het toch een klein beetje hoopvol. Een andere manier om hopelijk tot verbetering te komen. Klote van je werk, maar van latere zorg. Dikke kus en een knuffel. (Ook voor je mooie dochter.) Ik denk aan je...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_89731270
LB, ik hoop dat Jolie en jij de komende tijd zoveel mogelijk momenten samen kunnen delen. :*

Hier gaat het heel erg slecht.
Wat in de spoiler staat niet quoten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door appelsap op 09-12-2010 23:09:20 ]
pi_89731422
Jeetje weet niet goed wat te zeggen dames. Ik schrik van de berichten. Ik wens jullie veel sterkte LB en Appelsap. En kracht om te vechten, jullie zijn het waard :*
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 9 december 2010 @ 19:22:02 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_89731441
Ik hoop voor je dat het balletje nou echt aan het rollen gaat Appelsap. Zo is het bij mij wel komen te rollen zoals je weet. Dat het zo ver moet komen.......
pi_89731865
Jeetje Appelsap... Ik ben er stil van. Sterkte meis!

Dikke knuf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89732632
Appelsap :* Weet niet zo goed wat ik moet zeggen
Luchtbel :* ook voor jou veel sterkte
  donderdag 9 december 2010 @ 19:49:32 #241
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89732771
Appelsap, wat hoop ik dat er een manier is om je hier weer uit te krijgen. En dat die manier gauw gevonden is voor je. Ik denk ook aan jou. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89732794
appelsap en luchtbel, ik weet niet wat te zeggen. Ik lees jullie berichtjes, proef de strijd, het verdriet. Ik vind het zo verdrietig voor jullie. En jullie kindjes. Heel veel sterkte :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89732808
LB en Appelsap wat erg dat alles voor jullie zo somber en donker is :* Hopelijk gaat voor jullie alles er binnenkort beter uit zien. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar er overviel me zo'n verdrietig gevoel toen ik jullie berichtjes las dat ik wel wilde laten weten dat ik aan jullie denk
pi_89732844
och dames toch, dat betere tijden maar snel aanbreken :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89733492
Appelsap ook voor jou een :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89733553
Nijna, hoe is het met jou?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 december 2010 @ 20:38:23 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89735151
Appelsap en Luchtbel, wat is het toch ontzettend zwaar en moeilijk allemaal. Ik hoop toch zo dat het allemaal snel wat lichter zal worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89737296
Pff, ik word hier even heeeeel stil van.
Luchtbel, hoe dapper van je om met die therapie te starten en ik hoop dat het heel snel aanslaat.
Appelsap, ik hoop dat deze nare ervaring voor jou het startpunt van de weg naar boven wordt.
Sterkte meiden!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89737870
Lieve Luchtbel en Appelsap, ik moet er gewoon van huilen. Jullie vechten zo hard en het is zo'n zware strijd. Ik bewonder jullie. Ik hoop zo dat het van hieraf steeds beter met jullie zal gaan. Heel veel sterkte.

Luchtbel, ik mis je verhalen over je bijzondere, lieve meisje. Ik hoop dat jullie snel weer echt samen kunnen leven.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_89740685
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Nijna, hoe is het met jou?
Lief dat je het vraagt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 december 2010 @ 10:57:40 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89866546
Sorry, ik moet even van me afschrijven en dit topic is het meest geschikt hiervoor.
Het gaat gewoon al zo lange tijd niet goed met mij. Eigenlijk al in de aanloop naar de verjaardag van Job in november. Ik probeer zo wanhopig om hem en zijn gedrag in goede banen te leiden en zorgen dat het niet escaleert, dat al het andere erbij inschiet. Dus op mijn werk krijg ik het allemaal niet meer voor elkaar, met boze collega's en een slechte beoordeling als gevolg. En thuis krijg ik het ook niet voor elkaar, want we zitten zo op het randje met Job dat het elk moment kan exploderen met alle gevolgen van dien. Ik voel alsof ik al tijden in een situatie zit waarin ik alleen maar kan falen. Ik probeer me op te trekken aan elk lichtpuntje, maar stort dan weer dubbel zo hard in bij elke tegenslag. En ik zie gewoon geen oplossing in het verschiet. Soms heb ik hoop dat het met het jaar beter met Job zal gaan, maar in slechte dagen zie ik een toekomst met Job waarin we niks meer met hem kunnen beginnen. Dit hele weekend is zo slecht gegaan en dan hoop ik tegen beter weten in dat de storm vandaag zomaar is gaan liggen en dat hij als een zonnetje naar school gaat. Maar ja, dat was natuurlijk helemaal niet zo. Ik heb hem al schoppend en slaand afgeleverd op school en de directeur gewaarschuwd dat er niks met hem te beginnen viel. En dan zit ik nu weer tegen beter weten in te hopen dat het toch nog allemaal goed kwam zodra ik weg was, maar ik vrees eigenlijk een telefoontje dat de zaak uit de hand is gelopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89867368
appelsap, dikke :* ik had je spoiler gelezen, maar nog niet gepost. Ik hoop zo dat het voor jou nu het tij kan gaan keren. Zo diep als het nu is.

Nijna, goed dat je naar een psycholoog gaat. Gedachtes kunnen je net een zetje de goede of verkeerde kant op geven. Ik hoop dat je net zo'n goede en fijne psycholoog treft als ik had. :*

Livelink, ik heb je een pm gestuurd. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 13 december 2010 @ 11:34:00 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89867755
oh livelink... ;( het klinkt ook echt vreselijk zwaar, al die 'bordjes' die jij nu draaiend moet houden. :{ :* het lijkt me goed om eens te informeren naar wat mogelijke extra hulp, dit is toch niet vol te houden. zowel concrete hulp bij 't begeleiden/opvangen van job, als voor jezelf, hoe je hier nou toch een redelijk haalbaar midden in kunt vinden. en hoe zit 't met je partner, kan hij niet ook wat meer Job-zorg op zich nemen hier en daar?
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 11:44:47 #254
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89868130
Trui, hij ondersteunt ook al zoveel. Hij neemt de zorg ook meer op zich dan ik, juist omdat hij er beter tegen opgewassen lijkt. Maar ik ben zo bang dat hij het niet meer trekt op een gegeven moment. Het voelt alsof zijn breekpunt nabij is en daarom spring ik de laatste tijd juist meer in en heb ik de december-zorgen meer op me genomen. Ik moet het gewoon nog even 1 week volhouden, dan is het Kerstvakantie en ben ik 2 weken van de zorgen om school af. Dan kan ik in die twee weken hopelijk nog een beetje redden wat er te redden valt op mijn werk.
Maar juist deze week is weer zo zwaar met allemaal Kerstknutseldagen en een Kerstdiner op school. Ik heb al vrijgenomen rondom het Kerstdiner, om te zorgen dat dat niet misloopt, maar die vrije dagen kwamen weer heel slecht uit op mijn werk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 13 december 2010 @ 11:52:42 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89868380
hmm, dan zou wat extra hulp van buitenaf toch ook wel erg welkom zijn zo te lezen. hopelijk heeft YPPY wat tips voor je daaromtrent? jullie moeten af en toe toch ook echt even bijtanken en jezelf niet teveel voorbij lopen. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
(ik herken 't wel een beetje, maar in minder extreme mate. ik zit nu bijv. te wachten op bericht over die sollicitatie van vrijdag. ik hoop aan de ene kant heel erg dat ik die baan krijg, maar ik zie ook allemaal beren op de weg i.v.m. de zorg voor Cato als het wel doorgaat.)
in de haak.
pi_89868935
Livelink :*. Dat is niet niks, zorgen dat alles maar zon beetje door blijft draaien. Is er geen mogelijkheid voor hulp op de een of andere manier, zodat jullie het niet zo alleen hoeven te doen... :*

Yppy, dank je.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89871367
Livelink :*
  † In Memoriam † maandag 13 december 2010 @ 13:58:31 #258
37843 lady-wrb
kortaf
pi_89872407
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:52 schreef trui het volgende:
hmm, dan zou wat extra hulp van buitenaf toch ook wel erg welkom zijn zo te lezen. hopelijk heeft YPPY wat tips voor je daaromtrent? jullie moeten af en toe toch ook echt even bijtanken en jezelf niet teveel voorbij lopen. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...
(ik herken 't wel een beetje, maar in minder extreme mate. ik zit nu bijv. te wachten op bericht over die sollicitatie van vrijdag. ik hoop aan de ene kant heel erg dat ik die baan krijg, maar ik zie ook allemaal beren op de weg i.v.m. de zorg voor Cato als het wel doorgaat.)
trui, daarin herken ik mezelf heel erg. ik heb ook weer gesolliciteerd op wat vasts en tot mijn blijdschap en schrik de werken-en-leren-baan gekregen. ik ben blij dat er voor mij weer wat vooruitgang in zit, maar aan de andere kant, weet ik me ook geen raad met hoe het met luca (die dus aankomend jaar naar het voortgezet onderwijs doorschuift) moet.
die spagaat waar je dan in zit is niet fijn (op zijn zachtst gezegd)

livelink, is een pgb niet mogelijk? of pleegzorg? luca gaat 1 keer per maand naar zijn pleegvader en in dat weekend doen mijn vriend en ik iets leuks voor onszelf. (we gaan een weekendje weg of een dagje naar de sauna, of we doen gewoon helemaal niets, niets moeten is ook wel eens fijn)
  maandag 13 december 2010 @ 16:01:18 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89877317
Lady, ik heb het altijd niet als ernstig genoeg gezien om op die manier hulp te zoeken, maar gisteren wilden we leuk naar de kerstmarkt en Job was zo vervelend dat hij het voor ons wist te verpesten. Een feestje op zaterdagmiddag was ik ook al thuisgebleven met Job en we kregen gisteravond van vrienden een uitnodiging voor Oud-en-Nieuw en dat hebben we niet aangenomen omdat we dat met Job niet aandurven. Dus zo langzamerhand begint zijn gedrag wel ons leven te bepalen en we realiseren ons dat ook.
Op school is het vandaag toch redelijk goed gegaan kwam de juf me vertellen.

Trui, ik snap je twijfels heel goed. Ik zou het nu ook niet weten als ik voor de keuze stond. Gelukkig sta ik niet voor de keuze. Ik duim toch voor je dat je goed nieuws krijgt mbt je sollicitatie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 13 december 2010 @ 16:14:22 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89877893
Livelink, allereerst een dikke kus, ik vind je altijd heel sterk overkomen... En dat is misschien ook een deel van het probleem. Hulp vragen mag gewoon ;)

Is er op je werk ook iemand waarbij je terecht kunt met dit soort dingen? Een vertrouwenspersoon of arboarts? Soms kunnen die mee aan touwtjes trekken om dingen gemakkelijker te maken :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 13 december 2010 @ 18:44:22 #261
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89883599
Sjeen, ik heb 2 jaar geleden ongeveer hulp proberen te vragen via mijn werk. Mijn manager steunde me volkomen, maar het verzoek is door PZ afgewezen omdat mijn problemen privé-gerelateerd waren en niet werk-gerelateerd. Ik huil bijna nooit, maar toen heb ik serieus thuis gejankt. Had ik eindelijk de stap gezet om hulp te vragen, werd ik keihard afgewezen.

En één keer eerder bij een psycholoog geweest en die vond dat ik me eerst per direct ziek moest melden op mijn werk. En toen ik dat weigerde, weigerde hij me nog verder te helpen. Mijn hulpvragen zijn niet bijzonder succesvol geweest dus.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 13 december 2010 @ 19:05:50 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89884557
Wat ontzettend stom -O- Je prive heeft toch logischerwijs effect op je werk. En ze hebben er meer aan om je te steunen, dan om je te laten zitten.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89884634
Livelink, wat jij schrijft komt me akelig bekend voor (niet vanuit mezelf, maar van anderen). Wat een mogelijkheid is, is mantelzorgondersteuning. Dit geldt ook voor o.a. trui en lady-wrb. Je bent mantelzorger als je zorgt voor een ander, omdat 'het zo uitkomt'. Dat is ook het geval bij een kind met autisme. En nu niet ontkennen (dat is logisch de eerste reactie), anders geef je maar je telefoonnummer (geldt ook voor anderen) dan bel ik je wel om je te overtuigen. O-) ;)

Als mantelzorger kun je gebruik maken van ondersteuningsmogelijkheden. Via www.mezzo.nl kun je vinden welke mantelzorgorganisatie er bij jou in de gemeente actief is. Hier werken mensen die je kunnen ondersteunen, met het praktische, zoals tig formulieren, met je omgeving, zoals de reacties die je krijgt op jezelf en/of je kind, of bij het 'omgaan met jezelf'. En vooral bij het zorgen voor jezelf.

En ik pm jullie nog even. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_89889046
Ik kom even zeuren sorry alvast.
De uitslag van de iq test is binnen en het is minder dan ik dacht.
Ik baal ervan en schaam me er een beetje voor.
Volgens de gezinshulp en Djeez kan het ook positief zijn en komt er snel meer ondersteuning. Wat dus van jz moet. En komt Tyler daardoor sneller thuis.
Ik hoop het maar, voel me erg dom nu.

Kim die een woede aanval kreeg toen ze geen broodje mocht ( ze had al gehad en ook tomaatjes, liga en een banaan) en daar lang in bleef hangen helpt ook niet mee. Ze is dan totaal niet te bereiken. En dan neem ik mezelf dat kwalijk wat eik onzin is.
  maandag 13 december 2010 @ 20:35:48 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89889661
Ach Ingrid, wat jammer dat het tegenviel. Je moet je niet dom voelen, hoor. Dat is nergens voor nodig, maar ik kan het me wel voorstellen dat het even een klap is. Een testuitslag is alleen maar een testuitslag en jij bent nog precies dezelfde persoon van voor die uitslag. Hopelijk gaat de uitslag uiteindelijk wel positief voor je werken en krijg je de ondersteuning die nodig is om Tyler thuis te krijgen :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89890254
Ingrid, een iq zegt lang niet alles over je. Maar nu je het weet, is het wel belangrijk om rekening mee te houden. Ik gok dat je nu voor meer hulp in aanmerking komt (vanuit mijn werk ken ik de grenzen) en dat die hulp ook anders is. Door andere hulpverleners die jou beter kunnen begeleiden. Dat hebben jullie allemaal nodig. Even balen nu dus, maar het geeft ook nieuwe kansen.

En een dom iemand, is iemand die niet wil leren. En dat wil jij wel. Je bent niet dom dus. Hooguit heb je wat extra uitleg nodig. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_89890646
Mooi gezegd Yppy!
Ingrid, lastig voor je dat de uitslag tegenvalt, maar je bent en blijft nog altijd gewoon Ingrid hoor!
Ik hoop dat het dan wel positief werkt voor de hulp die jullie krijgen! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89890758
Wat weet je dat treffend te verwoorden Yppy!

Ingrid :*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 13 december 2010 @ 21:11:24 #269
11682 Moonah
Jolie femme
pi_89891758
Ach Livelink toch, wat zwaar allemaal. Hopelijk heb je iets aan de tips van Yppy. Neem je signalen aub serieus. Je zegt zelf al, je huilt nagenoeg nooit, je bikkelt maar door. Alles om de boel maar draaiende te houden. Maar ook jouw batterij moet opgeladen worden. Rot dat PZ zo lullig reageerde op je hulpvraag. En qua psycholoog, je hebt er eentje gehad met wie je een stomme ervaring had, en zijn er meer he...

Appelsapske, ik had je spoiler ook al eerder gelezen. Meidje toch. :* Hopelijk vind je de juiste weg. Snel.

Nijna, goed dat je verder zoekt. Aanmodderen is ook niet alles, liever de boel goed aanpakken. Toch?

Trui en Lady, succes met jullie dilemma's. Lastig lijkt me.

En Ingrid. Ik vind het zó knap hoe jij je de afgelopen jaren hebt ontwikkeld. Dat heb ik je al vaker verteld. En met de nodige ondersteuning die je nu hopelijk krijgt ga je je weer verder ontwikkelen. En dat is voor jullie allemaal positief.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 december 2010 @ 21:13:20 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89891913
ik ben wel door naar de volgende ronde in elk geval... heb ik vanavond vernomen. spannennnnd! :o

Yppy, bedankt voor je Typpy! ik sla 'm zeker op! :*
in de haak.
pi_89893224
Spannend Trui! *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_89911840
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

Livelink, wat klinkt dat allemaal moeilijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat je wat kan doen met de tips.
pi_89912228
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom even zeuren sorry alvast.
De uitslag van de iq test is binnen en het is minder dan ik dacht.
Ik baal ervan en schaam me er een beetje voor.
Volgens de gezinshulp en Djeez kan het ook positief zijn en komt er snel meer ondersteuning. Wat dus van jz moet. En komt Tyler daardoor sneller thuis.
Ik hoop het maar, voel me erg dom nu.

Kim die een woede aanval kreeg toen ze geen broodje mocht ( ze had al gehad en ook tomaatjes, liga en een banaan) en daar lang in bleef hangen helpt ook niet mee. Ze is dan totaal niet te bereiken. En dan neem ik mezelf dat kwalijk wat eik onzin is.
Een lager iq wil echt níet zeggen dat je dom bent. Dom zijn mensen die hun kansen niet benutten of geen hulp aannemen als ze het nodig hebben. Ik kan me het gevoel goed voorstellen, maar jullie nemen alle hulp aan die je krijgen kunt, en doet er alles aan om de situatie waarin jullie beland zijn, te verbeteren. Slim dus, niet dom!
En je hebt jezelf pas iets kwalijk te nemen als je nu geen hulp aanneemt. Je vecht ervoor om uit deze moeilijke situatie te komen, en dat bewonder ik enorm.
pi_89914101
Jullie zijn lief! :*

Ik wist wel dat ik niet een iq heb van 120 ofzo. Maar had allemaal testen gedaan online van verschillende sites en daar kwam er zo'n 20 punten meer uit. De bnn test ook. Blijkbaar is het via de pc makkelijker en heb je multiple choice vragen. Nou, ik ga zometeen glibberen naar jz en hoor dan wel wat het plan is. Ik vind wel dat we dan meteen bij de dreei aangemeld moeten worden, daarvoor moest de test in eerste instantie ook.
En duimen jullie mee dat Tyler of zaterdag eerder mag komen (nu pas om 16.00) of maandag mag blijven slapen, gezien ik hem dinsdag toch direct weer ophaal. Of allebei!
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:44:16 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89915587
weet je ook welke IQ test je nu hebt gedaan, ingrid? was het de WAIS misschien? ik kan me voorstellen dat 't schrikken is als je veel lager uitkomt dan je verwacht had. het kan ook duidelijkheid bieden over specifieke deelgebieden die voor jou lastig zijn. hopelijk heb je er uiteindelijk wel wat aan. succes straks bij jeugdzorg, en ik hoop met je mee dat Tyler lekker lang bij jullie mag zijn dit weekend. 't lijkt me hartstikke moeilijk als anderen dat voor jou beslissen. sterkte er maar weer mee! :*
in de haak.
pi_89916308
@livelink: Je batterij begint nu dus echt op te raken :{ Kan me voorstellen dat je het zo graag anders zou willen en daardoor maar 'gewoon' doorgaat. Ik hoop dat er nu iets van hulp komt :*

@appelsap: wat vreselijk heftig allemaal. Ik denk aan je en hoop dat dingen beter gaan worden en wens je hierbij heel veel moed en kracht toe!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 december 2010 @ 16:40:38 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89922838
Livelink :*

Appelsap, Luchtbel, Ingrid Trui en Ladywrb een dikke :*

ik kan er momenteel even niet meer van maken, kan de juiste woorden niet vinden, komt ook omdat deze maand gewoon ronduit zuur is en ik 4 hele lieve mensen heel erg mis
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_89931018
Livelink wat heftig allemaal, maar je moet ook aan jezelf denken, want jij bent de basis,laat yppy je maar bellen ofzo, want je verdient een beetje rust.

Ingrid wie wil leren is niet dom er zijn genoeg mensen die op papier het moeilijk hebben maar juist goed zijn in praktijk dingen :*

Appelsap gewoon ff knuf :*

Luchtbel ik schaam me rot :@ ik vergeet iedere keer de doos mee te geven aan Rick. Verder heel veel sterkte :*

Bar deze dagen zijn prut :*
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:07:03 #279
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89931330
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:00 schreef AnitraX het volgende:

Bar deze dagen zijn prut :*
Wat mij het meeste "dwars"zit is dat ik afgelopen weekend pas voor het eerst heb moeten huilen om het verlies van m'n broertje.
Kon en kan het maar niet bevatten en ik snap het gewoonweg niet.
Voor mij gevoel kan hij nog steeds ieder moment binnen stappen.
Rond deze tijd vorig jaar heb ik hem voor het laatst nog gezien, hij was druk bezig met de voorbereidingen van kerstdiners enzo.
Vervolgens is hij in het nieuwe jaar ziek geworden en hebben we nog net gebeld samen, en dat was het laatste persoonlijke kontakt geweest.
het enige wat ik nog steeds in m'n mobiel heb staan is zijn sms, 2 dagen voor de fatale brand ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:23:35 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89938574
Bar, dat het overlijden van je broer nu ook alweer bijna een jaar geleden is ;(
Wat een zware tijd ook weer voor jou. En het is ook allemaal niet te bevatten. Sterkte :*

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Ik beloof dat ik wat met de tips van Yppy ga doen, het is nodig en het is tijd daarvoor.

Appelsap en Luchtbel, voor jullie nog even een aparte knuffel. Ik hoop zo dat jullie weten op te krabbelen uit het hele diepe dal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:33:54 #281
593 sjak
Juffie Bloem
pi_89939220
:*
Lekker douchen!
  woensdag 15 december 2010 @ 00:23:44 #282
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_89944614
Livelink :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_89946800
Bar je hebt weer geen afscheid van iemand kunnen nemen, weer was het zo plots. Probeer er aub over te praten want jezelf een schuldgevoel te geven omdat je niet ff gebeld heb of langs bent gegaan helpt niet, jou niet, maar ook de mensen om je heen niet. :*
pi_89955333
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:44 schreef trui het volgende:
weet je ook welke IQ test je nu hebt gedaan, ingrid? was het de WAIS misschien? ik kan me voorstellen dat 't schrikken is als je veel lager uitkomt dan je verwacht had. het kan ook duidelijkheid bieden over specifieke deelgebieden die voor jou lastig zijn. hopelijk heb je er uiteindelijk wel wat aan. succes straks bij jeugdzorg, en ik hoop met je mee dat Tyler lekker lang bij jullie mag zijn dit weekend. 't lijkt me hartstikke moeilijk als anderen dat voor jou beslissen. sterkte er maar weer mee! :*
Ik geloof dat het WAIS was idd.
Het is gelukt! Tyler mag hier nu zaterdag om 10.00 komen ipv pas om 16.00, blijft dan slapen en zondag slaapt hij hier ook, zoals het al was. Nu mag hij maandag ook blijven slapen! Mijn argument dat het wel veel heen en weer slepen was hielp. Want ik ging hem toch dinsdag om 9.00 weer ophalen. En hij gaat dinsdag 14.30 weer terug. Dan haal ik hem donderdag weer om 9.00 op en breng hem weer om 14.30 terug.

Vanmorgen gesprek met Boddaert gehad en daar start Kim na de kerstvakantie. Ze gaat dan op dinsdag en vrijdag heen van 15.00-18.15/18.30
Vanuit hun is er dan ook thuishulp extra. Dus hopelijk is dat in combi met de gezinshulp die we al hebben genoeg. Februari is er dan met iedereen een evaluatie of hij dan misschien wel helemaal thuis mag komen.

Dan hebben we morgen voor de verandering weer een gesprek, dit keer in Smilde bij de dagbehandeling. Daar gaat ze in de kerstvakantie heen van 9.00-15.00
En hopelijk de rest van het jaar geen gesprekken meer!

Bar :*
pi_90237550
Ik wil hier even melden dat het beter gaat :)
Beter met eigenlijk alles.. (behalve mijn lijf, haha, maar dat is de reactie denk ik ;) )

Beter met twee kindertjes, meer het gevoel dat ze allebei van mij zijn en allebei even lief. Beter met mijn humeur, beter met mijn lontje dat steeds langer wordt.

Beter zónder bizar veel huilbuien, suïcidale momenten en veel minder irrationele woede-uitbarstingen tegen man (gelúkkig niet tegen kinderen, pffffff).....

Beter met überhaupt wat gedaan krijgen in huis en accepteren dat het soms niet allemaal kan :) En soms zelfs allemaal niet.

Met andere woorden: ik heb een evenwicht gevonden. Eindelijk :)
Dat waren tien best wel langer maanden :@

note to self: bij óóit een volgend kind hulp vragen als kraamtranen langer dan een maand duren :X
pi_90237633
Ik miste je al freecell! Fijn dat het beter gaat zeg! :*
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:47:08 #287
144006 chacama
Ondernemend!
pi_90237866
Free, wat fijn om te lezen. Heftig dat het ontzwangeren zoveel ellende met zich mee heeft gebracht. :*
pi_90237985
Free, wat fijn dat het beter met je gaat.
Ik wist wel dat het allemaal niet lekker liep, maar dat het je zo af ging.
Ik heb respect voor je hoor :* Je hebt het zeker niet makkelijk gehad!
Maar je bent er voor je kids geweest en altijd gebleven. En nu nog voor jezelf!
  dinsdag 21 december 2010 @ 15:56:18 #289
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_90238304
Ook een positieve noot van mij! :Y) en dat in December, mijn slechtste maand :%

Er is een traject opgestart om mij de beste dagbesteding te geven, wat dat is wordt onderzocht. Ik moet testjes doen en dan kijken ze wat mijn niveau is.
Ik krijg ook nog een ander onderzoek naar of ik een semantisch pragmatische taalstoornis heb. Want intussen is er veel gebeurd :+ , en er wordt ook een andere woonplek* voor mij gezocht voor binnen nu en 3 jaar. Zo hee wat een veranderingen! En ik heb jullie zo slecht op de hoogte gehouden! :@

* een woonvorm waar ze rekening houden met mijn talenten en ook mijn valkuilen, nouja, de valkuilen van de begeleiding, om mooie woorden door te prikken, en te beseffen dat achter een goede woordenschat een mega communicatieprobleem schuilgaat. En daar loop ik op mijn huidige plek steeds tegenaan ; ik word overschat en overschat en overschat. En daardoor zijn er veel problemen gekomen die niet ontwikkeld hadden hoeven worden. Zoals boze buien omdat ik me steeds verkeerd begrepen voel.
P_iglet heeft me vorige week goede tips gegeven over wat er allemaal mogelijk is. Ook qua technische/domotica oplossingen en PGB enzovoort. Daar gaan we nu naar kijken. Ik wil ook dichter bij mijn ouders wonen, dat vind ik heel fijn.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_90240023
Free, wat fijn om te lezen dat je een soort evenwicht hebt gevonden! :*

Oxy, wat een veranderingen die staan te gebeuren en ik wens je dat het hele traject niet al te lang gaat duren voordat je een dagbesteding hebt gevonden die het beste bij jou past en een woonplek waar je beter op je plek bent! Het klinkt goed! :*

Ik heb morgen mn eerste gesprek weer... en wat ik verder zou willen schrijven dat heb ik ook maar weer gewist, maar hopelijk kan ik daar morgen wat van kwijt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_90242378
freecell, wat fijn dat het beter gaat! 10 maanden is wel een hele tijd zeg!

Oxy, spannend, al die veranderingen!

Ik heb, na veel wikken en wegen, even een kloon aangemaakt om hier te posten. Ik post namelijk ook gewoon in OUD, maar durf niet zo goed met mijn eigen account hier te posten omdat ik bang ben dat er mensen meelezen waarvan ik helemaal niet wil dat ze dit lezen. Daarom maar even een kloon :) En wellicht kunnen jullie aan de hand van mijn verhaal ook wel raden wie ik ben, maar liever geen verwijzingen daarnaar in dit topic :)

Ik ben een paar maanden geleden bevallen van mijn prachtige dochter en we hebben nogal een heftige kraamweek gehad. En hoewel dat ook alweer een tijdje geleden is, heb ik mijn emoties nog steeds niet onder controle. Toen mijn dochter een week of vijf was had ik echt een dieptepunt en zat ik huilend bij de huisarts. Daarna is het met ups en downs gegaan en af en toe is het dus ook flink klote, met echte huildagen. Inmiddels ook de nodige gesprekken met de huisarts gehad en ook met de wijkverpleegkundige van het CB. Ik voel me dus ook wel gesteund, maar ik baal er ook echt van dat ik me zo voel. Had dat nooit van mezelf verwacht.

Nou ja, jullie kunnen hier natuurlijk ook weinig mee, maar het lucht voor mij wel op :)
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:11:07 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90250852
Freecell en Oxy, wat fijn deze positieve noten. Freecell, geen idee dat het zo moeizaam ging allemaal. Dat waren zeker 10 lange maanden dan. Alsnog de knuffels die je toen waarschijnlijk meer nodig had :*

Oxy, wat een voortvarende aanpak nu. Overschatting is ook een enorm probleem, snap ik nu. Het is wel een valkuil waar je bij jou denk ik snel intrapt. Goed dat het nu in ieder geval gezien en opgepakt wordt :*

Eeyoretje, het kan iedereen overkomen, dat zie je maar. Heel veel sterkte met de klotedagen en hopelijk wordt het aantal klotedagen snel minder en de goede dagen heel goed :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 december 2010 @ 20:24:02 #293
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_90251695
Eeyoor -O- :*
pi_90253280
Eeyoor :* hopelijk ga je je gauw wat beter voelen. En als het oplucht, blijf schrijven :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2010 @ 21:03:12 #295
43556 miss_dynastie
pi_90254001
Livelink, hoe is het nu met jou, ben je inmiddels al wat tot rust gekomen? Ik hoop het :*

Free, die mental note lijkt me een hele goede! Fijn dat je weer op de goede weg bent! :)

eeyoretje, fijn dat je baat hebt bij de gesprekken. Zit er ook een bepaalde regelmaat in? Dat je wekelijks langs gaat o.i.d.? Ik hoop dat het snel beter gaat :*
pi_90288157
Jeetje, Free, ik wist helemaal niet dat jij het emotioneel zo zwaar hebt gehad joh. Pfffff.

Nou, fijn dat je weer wat opkrabbelt nu. :*
  woensdag 22 december 2010 @ 14:28:16 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90288774
ik wist 't ook niet freecell. ;( 't was me wel opgevallen dat je veel minder hier was. maar fijn om te lezen dat 't nu weer wat beter aan 't gaan is. het zijn ook écht tropenjaren met die kleintjes zo dicht na elkaar... :*
in de haak.
pi_90289336
Neh, TARA wist het nauwelijks en mijn vrienden en familie wisten het ook niet. Ik ben geloofik niet zo goed in zinnen als 'hey, ik wil dood, zou je me kunnen helpen met leven' ofzo.

Sterker nog, ik vraag me af of ik het nu achteraf wel ga kunnen zeggen tegen mensen. Tikken lukt wel maar IRL kan ik dat echt niet.
pi_90289464
Free, het lijkt me toch wel belangrijk dat TARA het weet. Of weet hij het inmiddels ook.

En misschien is het een idee om een brief te schrijven naar je vrienden en/of familie?
pi_90290218
Hij weet het wel ongeveer :) En de rest, ik zie wel.Ik ga er iig geen zwaar iets van maken door een brief ofzo :)
pi_90291486
Maar freecell, als dat soort gedachten echt door je hoofd gaan, IS het toch ook een zwaar ding? Ik denk dat je dat dan beter niet weg kunt relativeren of minder zwaar maken. Ik kan me ook voorstellen dat jouw naasten je daar juist bij willen bijstaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')