abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:34:35 #201
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87821656
Ik heb even gemist wat er gebeurde. In welk kader haalde Mosko dat artikel uit de Pers erbij? En waarom schorsen ze?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:36:58 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87821711
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:34 schreef Pool het volgende:
En waarom schorsen ze?
Ik vermoed dat ze schorsen omdat Mosko Jansen wil horen over dat etentje.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)m_raadsheer_hof.html
pi_87821722
Mosko wil Jansen nu als getuige oproepen nav dit artikel in de Pers. Hij wil zijn betoog voor niet-ontvankelijkheid van het OM hiermee versterken. Daarover wordt nu overlegd door OM en rechtbank, beide apart uiteraard ;)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:38:51 #204
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87821753
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:36 schreef freako het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze schorsen omdat Mosko Jansen wil horen over dat etentje.

http://www.trouw.nl/nieuw(...)m_raadsheer_hof.html
Heeft Bessems dat op zijn geweten omdat hij fout geciteerd zou zijn :))
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:38:59 #205
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_87821756
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 09:37 schreef Consurechter het volgende:
Mosko wil Jansen nu als getuige oproepen nav dit artikel in de Pers. Hij wil zijn betoog voor niet-ontvankelijkheid van het OM hiermee versterken.
Waarom is het in dat geval relevant dat een rechter van het gerechtshof tegen Jansen heeft gezegd dat hij het eens is met een vonnis dat hij zelf heeft geschreven?
pi_87821818
BRON DE TELEGRAAF

DEN HAAG - Bram Moszkowicz wil arabist Hans Jansen opnieuw als getuige horen nadat er vrijdag in De Pers een artikel verscheen over een eetclubje van Jansen waar ook Tom Schalke, een raadsheer van het hof, aanwezig was
Schalke, van het gerechtshof in Amsterdam, zou tijdens dat etentje hebben gezegd dat het goed was dat Wilders werd vervolgd. De raadsheer maakte deel uit van het hof dat het Openbaar Ministerie opdracht gaf Wilders te vervolgen.
Volgens Jansen stuurde Schalken het gesprek steeds richting het proces tegen Wilders. Schalken probeerde Jansen „te overtuigen van de juistheid van zijn beslissing Wilders voor de rechtbank te slepen”, zegt Jansen zelf.

Wilders twittert daarover vrijdag: „Dagblad de Pers: Raadsheer Schalken van Hof Amsterdam probeert getuige-deskundige Hans Jansen tijdens diner te beïnvloeden. Maffiapraktijken.”

Schalke, van het gerechtshof in Amsterdam, zou tijdens dat etentje hebben gezegd dat het goed was dat Wilders werd vervolgd. De raadsheer maakte deel uit van het hof dat het Openbaar Ministerie opdracht gaf Wilders te vervolgen.

Volgens Jansen stuurde Schalken het gesprek steeds richting het proces tegen Wilders. Schalken probeerde Jansen „te overtuigen van de juistheid van zijn beslissing Wilders voor de rechtbank te slepen”, zegt Jansen zelf.

Wilders twittert daarover vrijdag: „Dagblad de Pers: Raadsheer Schalken van Hof Amsterdam probeert getuige-deskundige Hans Jansen tijdens diner te beïnvloeden. Maffiapraktijken.”
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:43:58 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87821898
Ik vraag me wel af of het een reden kan zijn voor niet-ontvankelijkheid van het OM dat een raadsheer die verder geen lid is van OM of rechtbank iets onoirbaars heeft gedaan. Als die al iets onoirbaars heeft gedaan.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:46:34 #208
3542 Gia
User under construction
pi_87821951
Wat ik in de hele zaak raar vind is dat men Wilders kwalijk neemt dat mensen door zijn uitspraken gaan haten en gaan discrimineren, terwijl het eigenlijk andersom is.

Er waren mensen die een hekel hadden aan crimineel moslimtuig en daardoor ontstond discriminatie. Bazen die geen marokkanen meer in dienst nemen, bijvoorbeeld. Dit wordt van kwaad tot erger en 'men' wil dat er wat aan gedaan wordt. Dus, je zoekt naar een politiek persoon die er wat aan wil doen. Daardoor was er destijds een Fortuyn en daarom is er nu een Wilders. Dit zijn woordvoerders van de mensen bij wie onvrede speelt, een Wilders vertegenwoordigt al deze mensen.

Er was eerst discriminatie en onvrede als gevolg van misdragingen van moslimjeugd en fout beleid in Den Haag, ook niet te vergeten. Daarna kwam Wilders.
pi_87821993
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:38 schreef freako het volgende:

[..]

Waarom is het in dat geval relevant dat een rechter van het gerechtshof tegen Jansen heeft gezegd dat hij het eens is met een vonnis dat hij zelf heeft geschreven?
Het is relevant dat de rechter een getuige-deskundige heeft geprobeerd te beinvloeden
pi_87822047
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:43 schreef Pool het volgende:
Ik vraag me wel af of het een reden kan zijn voor niet-ontvankelijkheid van het OM dat een raadsheer die verder geen lid is van OM of rechtbank iets onoirbaars heeft gedaan. Als die al iets onoirbaars heeft gedaan.
Dat vraag ik me ook af, het tast de positie van het OM of de getuige verder niet aan. Het leidt enkel tot het verwijderen van de getuigenis, maar dat wil de verdediging ook niet lijkt me.
pi_87822064
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:46 schreef Gia het volgende:
Wat ik in de hele zaak raar vind is dat men Wilders kwalijk neemt dat mensen door zijn uitspraken gaan haten en gaan discrimineren, terwijl het eigenlijk andersom is.

Er waren mensen die een hekel hadden aan crimineel moslimtuig en daardoor ontstond discriminatie. Bazen die geen marokkanen meer in dienst nemen, bijvoorbeeld. Dit wordt van kwaad tot erger en 'men' wil dat er wat aan gedaan wordt. Dus, je zoekt naar een politiek persoon die er wat aan wil doen. Daardoor was er destijds een Fortuyn en daarom is er nu een Wilders. Dit zijn woordvoerders van de mensen bij wie onvrede speelt, een Wilders vertegenwoordigt al deze mensen.

Er was eerst discriminatie en onvrede als gevolg van misdragingen van moslimjeugd en fout beleid in Den Haag, ook niet te vergeten. Daarna kwam Wilders.
Ja het begrip causaal verband is vooral bij de klagende partijen niet bekend.
pi_87822138
rechtbank besluit vandaag niet over bovengenoemde zaak Jansen, Brammetje vraagt net 15 min. schorsing
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:01:32 #213
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87822334
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 09:46 schreef Gia het volgende:

Precies Gia. Ik stelde al eerder het kip en het ei verhaal. En ook al is dat soms in harde bewoordingen. Wilders kanaliseert al die gevoelens en onvrede. Als je het doorvoert, stelt hij 50 jaar wanbeleid aan de orde t.o.v. immigranten. En immigranten zijn boos omdat onrechtmatig verkregen privileges aan banden zouden worden gelegd.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87822360
In ieder geval weer niet zo'n "handige" actie voor de beeldvorming.
pi_87822636
Dat meisje was gisteren te gast bij P&W. Ze stelde dat ze niet verantwoordelijk is voor wat een andere Marokkaan uitspookt. Tegelijkertijd stelde ze wel dat Wilders verantwoordelijk is wat een Tokkie tegen haar zegt.
pi_87822698
Wow, dit is een leuke truuk :) wrakingsverzoek.
pi_87822724
Dit was te verwachten
pi_87822742
Wat me overigens wel enigszins verbaasd is dat Wilders zich op zijn zwijgrecht beroept, maar wél vrolijk twittert over de rechtzaak...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87822748
Hij wraakt weer de rechtbank _O-
pi_87822777
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat me overigens wel enigszins verbaasd is dat Wilders zich op zijn zwijgrecht beroept, maar wél vrolijk twittert over de rechtzaak...
Waarom? Het recht om te zwijgen is wat anders dan het recht om te spreken als burger/politicus.
pi_87822814
12:00 uur pas weer verder. Wordt je ook krankjorum van, van al dat wraken en schorsen.
pi_87822822
Kansloze exercitie, dit wordt gewoon afwezen. De getuige biedt geen ondersteuning voor het beoogde doel, namelijk een niet-ontvankelijk verklaring van het OM.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:21:14 #223
43556 miss_dynastie
pi_87822860
Mevrouw OM schrok ook opeens wakker, leek het :P
pi_87822886
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
De rechtszaal is niet het platform waar Wilders zich wil laten horen. Hij is van mening dat zijn uitspraken daar niet horen en heeft daarin waarschijnlijk ook nog gelijk in ook.
pi_87822887
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:19 schreef Consurechter het volgende:
Kansloze exercitie, dit wordt gewoon afwezen. De getuige biedt geen ondersteuning voor het beoogde doel, namelijk een niet-ontvankelijk verklaring van het OM.
Het versterkt wel het beeld van een politiek proces, terecht of onterecht doet daarbij niet echt ter zake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')