abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:38:50 #101
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87788698
Ook lekker, maar ik wil eerst een flinke voorraad hebben voor ik straks aan het werk moet weer. Gelukkig heb ik nog een maand om op te potten, daarna geef ik een pannekoekenfeest :9
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87788928
Lekker saffier!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87828374
Solagratia, hoe gaat het?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:36:55 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87835995
Gewone pap (bijv Brinta of bambix) bindt dat wel met bvmelk? Of moet ik dan ook net als bij de rijstebloem de Biobim variant hebben?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:39:06 #105
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87836082
Geen idee :@
Hoe is het met je productie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:44:15 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87836272
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:39 schreef DaviniaHR het volgende:
Geen idee :@
Hoe is het met je productie?
Met de mijne?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:45:56 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87836341
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Met de mijne?
:Y

Harry dronk minder en je kolfde toch minder en zo?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:49:37 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87836509
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:45 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

:Y

Harry dronk minder en je kolfde toch minder en zo?
Ja Harry drinkt en eet slecht de laatste paar dagen. Alles wat erin ging als zoete koek, wil hij niet meer of heel weinig. Rapley wil ook niet zo want hij gooit alles op de grond. Vorige week nog 1 snee brood, nu met moeite een halve. Fruit wil hij opeens niet meer na een paar happen. Alleen de pap die ik sinds lange tijd weer eens voor hem gemaakt heb, heeft hij vanochtend goed gegeten (maar ook maar een 80cc ofzo).

Borst slecht, fles slecht, beker slecht. Ik leg hem nu maar zo vaak als gaat aan (ongeveer elke 3 uur probeer ik voor een paar slokken). Daarna kolf ik de rest maar zodat ik tussendoor nog slokjes kan aanbieden uit een beker. Zo hou ik de productie toch in stand en hoop ik dat hij genoeg binnenkrijgt.

Maar mijn productie lijkt op dit moment in elk geval niet (meer) te lijden onder zijn slechte drinkgedrag...
pi_87837365
Asy jij ook al :o
Twinkly hoe is het bij julie inmiddels? Merk je al effect van de domperidon? Wil Niels alweer wat drinken?
pi_87837569
Ohh Asy wat rot :{ ik kan het me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Gelukkig heb je wel het idee dat je productie stabiel is. Wil hij wel melk uit een bekertje drinken of lukt dat ook niet nu? Heb je het idee dat hij tandjes krijgt of? Hup Harry, ga eens lekker drinken bij mama!
*knuffel* :*

Ik heb het idee dat mijn productie weer op peil aan het komen is door het vele kolven en de domperidon! Vanmorgen was het zuig-klok-zuig-klok in plaats van zuigzuigzuigzuigzuig-klein slikje-zuigzuigzuigzuigzuig. En hij gaf zelfs wat voeding terug! Nu hoop ik wel dat ik geen overproductie krijg _O-
Ik vind het maar maf dat mijn productie nog zo onstabiel is eigenlijk :?
's Nachts drinkt hij nog steeds niet en wordt hij heel boos wanneer ik hem aan probeer te leggen. Hij is eigenlijk sowieso heel boos als hij wakker wordt. Het lijkt er niet op dat hij dan mamahonger heeft.

*langvoedster is *O* jeeeeeej!*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:03:29 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87839169
Evie drinkt ook nog maar 2- maximaal 3 keer bij mij op een dag.... en ik kolf niet altijd meer op het werk, en als ik kolf is het moeizaam; ongeveer 80 ml... :@
ik denk zelf dat Evie gewoon genoeg voeding binnenkrijgt door al het andere wat ze eet en drinkt op een dag???
Inmiddels zijn wij ook al een eind op weg richting het jaar BV, wij had dat gedacht??
;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:47:42 #112
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87845185
Twink gefeliciteerd! Foto?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:50:31 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87845326
Yay voor langvoedster Twinks! *O*
En als je weer overproductie krijgt, dan weet je wat je moet doen...

Ook voor Evie en mama! *O*

Nou mijn productie is an sich niet stabiel maar ik hou hem nu maar stabiel door te kolven als ik het idee heb dat Harry niet genoeg gedronken heeft om de borsten leeg te krijgen.
Hij drinkt wel uit een beker maar ook maar zo'n 40-50cc want daarna gaat hij knoeien (uit de mond laten lopen, met volle mond blazen of blazen in de beker).
Voor zijn doen heeft hij vandaag ook echt ontzettend veel geslapen: vanochtend 2,5 uur en vanmiddag ook 2 uur (normaal is 2 uur een uitzondering en mag ik blij zijn als hij een uur tot 1,5 slaapt).
En toch, hij is gewoon zichzelf. BUiten dat gekleir met eten/drinken merk ik niks aan hem. Misschien toch last van zijn doorkomende tand rechtsboven? Wie zal het zeggen.
Vanavond heeft hij in elk geval redelijk gegeten. Spruitjes en aardappel á la Rapley verdwenen weer de vloer op maar de met de vork geprakte spruitenstampot (met veel kookvocht) die ging er toch prima in. Dan maar even een combi van Rapley en vogeltje voeren ;)
pi_87845892
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:50 schreef Asyniur het volgende:
Yay voor langvoedster Twinks! *O*
En als je weer overproductie krijgt, dan weet je wat je moet doen...
Verkopen via Ebay toch? O-) :+ ):O

Hmm, dat klinkt toch wel alsof hij ergens last van heeft Asy. Hij is gewoon een bikkel :7 Hier nu ook een combi van Rapley en voeren hoor, nu hij minder drinkt. Soms heeft hij gewoon geen zin meer om het zelf te doen, dan raakt hij gefrustreerd dat hij kleine dingen nog niet goed in zijn mond krijgt ofzo.

Niels blaast de melk ook naar buiten als hij er geen zin meer in heeft }:| mijn vloeibare goud! en gisteren liet ik een flesje afgekolfde melk uit mijn handen vallen :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:07:46 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87846202
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:02 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Verkopen via Ebay toch? O-) :+ ):O

Hmm, dat klinkt toch wel alsof hij ergens last van heeft Asy. Hij is gewoon een bikkel :7 Hier nu ook een combi van Rapley en voeren hoor, nu hij minder drinkt. Soms heeft hij gewoon geen zin meer om het zelf te doen, dan raakt hij gefrustreerd dat hij kleine dingen nog niet goed in zijn mond krijgt ofzo.

Niels blaast de melk ook naar buiten als hij er geen zin meer in heeft }:| mijn vloeibare goud! en gisteren liet ik een flesje afgekolfde melk uit mijn handen vallen :'(
Ja echt wel! ;)
Ik ga morgen in elk geval even een pak biobim speltpap halen voor 's ochtends (en evt 's middags).
Wat zijn het toch een stel knoeierds bij elkaar! ;)
Ow dat is zonde! Ik vond het ook al zo erg dat mijn man van de week 120cc moest wegspoelen...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:30:40 #116
259886 pessie
pi_87863061
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 21:07 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja echt wel! ;)
Ik ga morgen in elk geval even een pak biobim speltpap halen voor 's ochtends (en evt 's middags).
Wat zijn het toch een stel knoeierds bij elkaar! ;)
Ow dat is zonde! Ik vond het ook al zo erg dat mijn man van de week 120cc moest wegspoelen...
Volgens mij mixte freecell bij kind #1 borstvoeding met 'mijn eerste papje' ik weet alleen niet van welk merk dat is, anders freecell even vragen?.
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:22:51 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87888814
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:30 schreef pessie het volgende:

[..]

Volgens mij mixte freecell bij kind #1 borstvoeding met 'mijn eerste papje' ik weet alleen niet van welk merk dat is, anders freecell even vragen?.
Dank je, ik zal haar een PM sturen.
Is er gisteren ok niet meer van gekomen om naar de natuurvoedingswinkel te rijden. Maar heb nog rijstemeel van biobim. MOet hij het daar maar even mee doen...
pi_87888901
Twinkly! Gefeliciteerd met je lang-voedsterschap! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87892466
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:05 schreef WupWup het volgende:
Solagratia, hoe gaat het?
Late reactie, druk weekend gehad :)
Maar het gaat goed! vrijdag moest ik weer wegen op CB en toen was ze 105 gram aangekomen (in 3 dagen dus) CB weer blij ;) En ik ook want ik heb een ander kind :o Ze slaapt overdag gewoon 3 kwartier achter elkaar in haar wiegje en dat soms meerdere slaapjes. Eerder moest ik elke 5 minuten een speentje geven en dan lag ze rustig, maar sliep niet. Verder is ze rustiger en relaxer en ze was al een makkelijk kind :)

Ze vindt het wel lastig om 20 minuten te drinken. Als ze moe is valt ze snel in slaap en als ze wakker is dan is ze afgeleid. Na 10 minuten moet ik haar heel vaak opnieuw aanleggen. Nu verschonen we haar luier na 10 minuten en dan nog eens 10 minuten zelfde borst.
pi_87894780
Ik geef meestal ook 1 borst per keer. Leyla valt ook in slaap aan de borst. Dan even goed boeren, kind wakker krijgen en dan mag ze nog even drinken, aan haar drinken merk ik of er nog wat uitkomt. Als de borst leeg is en ze blijft happen krijgt ze de andere...

Gisteravond had ze wat in te halen denk ik, ze had best veel geslapen overdag. Resultaat was stijve tieten vanmorgen. Ze werd om kwart voor 6 even wakker en ik had zoiets van mooi, kom maar even hier. Normaal krijgt ze gewoon haar speentje terug en slaapt ze verder, maar het kwam mij goed uit dat ze wakker was.
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:01:04 #121
258612 nytar
boys boys boys
pi_87895064
Fijn om te kunnen legen dan he ticootje!
Bij ons is het nu helemaal omgeslagen, Ik ben van een niet-drinker naar een om de 2 uur drinker gegaan....rond de 3 maanden hebben ze nog een regeldag toch? Ik hoop maar dat dat het was, want die nachten ben ik niet meer gewend.
Gelukkig mocht ik van mn man vanmorgen nog even extra uitslapen en heeft hij Jonas mee op stap genomen :)
pi_87897522
@ tico: hoe merk je dat je borst leeg is dan? Gaat ze dan "vechten" happen, loslaten, huilen?
pi_87901568
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:02 schreef Solagratia het volgende:
@ tico: hoe merk je dat je borst leeg is dan? Gaat ze dan "vechten" happen, loslaten, huilen?
Ik merk het bij Leyla aan haar drink gedrag. Begin is snel zuigen, dan komt er een tsr, dan zuigt ze niet maar hoeft ze alleen te slikken, en snel... En dan gaat ze rustig over in zuig slik, zuig slik. Ik heb altijd mn hand op haar rug liggen , dus ik voel haar duidelijk slikken. Na een poosje gaat dat dan over in zuigen, maar niet slikken. Dan krijgt ze dus de andere borst, omdat ze duidelijk wel blijft zuigen, maar amper meer slikt. (Eigenlijk is een borst nooit helemaal leeg, een kindje moet er gewoon meer moeite voor doen voor die laatste melk. Die laatste melk is natuurlijk wel hartstikke vet en daar blijven ze langer door verzadigd en groeien ze goed van. )

Dit is puur mijn aanpak om het haar makkelijker te maken, normaal laat je een kindje gewoon lekker zuigen tot ze zelf loslaat, maar om haar energie te sparen heb ik liever niet dat ze onnodig lang zuigt zonder melk binnen te krijgen terwijl ze wel honger heeft.

(Leyla moet nu niet onnodig haar energie verspillen, drinken is te belangrijk)

Als ze gaat vechten, dan wilt ze niet meer drinken, dan wordt ze heel boos.
pi_87904898
Misschien even handig om erbij te vermelden dat jullie nu in een bijzondere situatie zitten. Dat schrijf je ook wel, maar kan makkelijk overheen gelezen worden ;)

Fijn dat je al zoveel verschil merkt Solagratia! Echt goed dat je een lk hebt ingeschakeld :Y

Rond 3 maanden zit inderdaad een regeldag nytar. Maar om de 2 uur drinken kan ook heel normaal zijn :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:46:05 #125
259886 pessie
pi_87906310
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:02 schreef WupWup het volgende:
Misschien even handig om erbij te vermelden dat jullie nu in een bijzondere situatie zitten. Dat schrijf je ook wel, maar kan makkelijk overheen gelezen worden ;)

Fijn dat je al zoveel verschil merkt Solagratia! Echt goed dat je een lk hebt ingeschakeld :Y

Rond 3 maanden zit inderdaad een regeldag nytar. Maar om de 2 uur drinken kan ook heel normaal zijn :)
Of 3 aaneengesloten... Regeldag is niet per se 1 dag, ik ben meestal langer bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')