abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_117228646
Stekelbaars3
Dit komt omdat je een naam wijzigt. Gebeurt ook bij zone-namen.
pi_117229914
CW-researcher
I only have experience with EvoTouch Tool on Windows XP.
EvoTouch was recognized as "ATM6124.sys ATMEL AT91xxxxx Test Board". Starting of EvoTouch Tool and running of EvoTouch v21 Upgrade.bat did the Job.
pi_117233850
Vanmorgen iets nieuws ontdekt.
Gisteravond de Evotouch niet goed in de standaard teruggeplaatst.
Gevolg: vanmorgen de batterijen natuurlijk helemaal leeg.
Al mijn HR80's stonden vanmorgen vervolgens op 20 graden. ;(
Dus ook in ruimtes die op 10-15 graden behoren te staan.
Als je dan de Evotouch weer oplaadt, zou je verwachten dat die alle HR80's weer netjes op de programmatemperatuur instelt. Nee dus.
Ik kon dus het hele huis door om ze handmatig omlaag te zetten. :(

Iemand bekend met dit fenomeen ? :?
pi_117239911
@Coelho

bij het beoordelen van jouw verbruik(2100 kuub) tot nu toe moet je ook meenemen dat het stookseizoen 2011/2012 lang doorliep: tot eind april koud en zelfs in tot medio mei kouder dan "normaal".

Gr. Arjan
pi_117240117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:05 schreef a3bo het volgende:
Vanmorgen iets nieuws ontdekt.
Gisteravond de Evotouch niet goed in de standaard teruggeplaatst.
Gevolg: vanmorgen de batterijen natuurlijk helemaal leeg.
Al mijn HR80's stonden vanmorgen vervolgens op 20 graden. ;(
Dus ook in ruimtes die op 10-15 graden behoren te staan.
Als je dan de Evotouch weer oplaadt, zou je verwachten dat die alle HR80's weer netjes op de programmatemperatuur instelt. Nee dus.
Ik kon dus het hele huis door om ze handmatig omlaag te zetten. :(

Iemand bekend met dit fenomeen ? :?
Dit heb ik de 1e week ook gehad. De Evotouch niet teruggeplaatst op de lader met als gevolg dat ik de volgende dag alle HR80's opnieuw moest aanmelden/binden. Of was dat achteraf gezien niet nodig?

Graag jullie reactie.
pi_117240781
Ik heb een nieuwe vraag:

Ik heb in mijn woonkamer 2 HR80's die ik beide aan de zone "woonkamer" heb toegewezen/binden. De Evotouch in mijn woonkamer heb ik als temperatuurvoeler voor de woonkamer ingesteld. Bij een programma overgang van bijvoorbeeld nacht naar dag (van 16 naar 19 graden) worden beide radiatoren door de HR80's geopend en worden ze netjes warm zoals het hoort. Echter als de woonkamer op temperatuur is en af en toe "bijverwarmd" moet worden, wordt vaak maar 1 van de 2 radiatoren warm. Dit is dan wel de koudste plek in de woonkamer.

Vraag: ik had verwacht dat alle HR80's in 1 zone hetzelfde gedrag zouden vertonen onder alle omstandigheden. Of zit er een andere logica achter? Op zich vindt ik het niet verkeerd zoals het nu gaat: Het koudste gedeelte van de woonkamer wordt als 1e "bijverwarmd". Ik heb wel de mechanica van de HR80's en de radiatorkranen gecontroleerd maar kon geen defect ontdekken.

Is het Evohome systeem slimmer dan ik had verwacht?

Graag jullie reactie.
pi_117241510
Nog een laatste bericht vandaag: het lijkt er misschien op dat ik een teleurgestelde gebruiker ben maar in feite ben ik enthousiast over het Evohome systeem onder voorwaarde dat de kinderziektes opgelost worden. Maar dat lijkt het probleem bij Honeywell als grote onderneming: niet kunnen luisteren naar gebruikerservaringen en daarop snel kunnen acteren zoals we inmiddels gewend zijn in de ICT.

Ik hoop dat mijn geplande telefonisch contact met de helpdesk van Honeywell een impuls geeft aan
de snelheid van opleveren van nuttige updates die door elke gebruiker zelf geïnstalleerd kunnen worden.

Zo niet dan ga ik zoals al aangekondigd een ander traject in.

Gr. Arjan
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:03:42 #283
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_117246472
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:14 schreef AJS1 het volgende:
Nog een laatste bericht vandaag: het lijkt er misschien op dat ik een teleurgestelde gebruiker ben maar in feite ben ik enthousiast over het Evohome systeem onder voorwaarde dat de kinderziektes opgelost worden. Maar dat lijkt het probleem bij Honeywell als grote onderneming: niet kunnen luisteren naar gebruikerservaringen en daarop snel kunnen acteren zoals we inmiddels gewend zijn in de ICT.

Ik hoop dat mijn geplande telefonisch contact met de helpdesk van Honeywell een impuls geeft aan
de snelheid van opleveren van nuttige updates die door elke gebruiker zelf geïnstalleerd kunnen worden.

Zo niet dan ga ik zoals al aangekondigd een ander traject in.

Gr. Arjan
Zoals hierboven al aangegeven verbaast het mij enorm dat deze tool met zo'n ontzettende potentie zo slecht in de markt gezet lijkt te worden. Iedereen weet inmiddels dat Essent een thermostaat levert die je met je iPhone aan kunt zetten, maar bijna niemand weet van het bestaan van EvoHome af. Ook het gebrek aan updates doet mij vermoeden dat het geen top prioriteit heeft bij Honeywell. Hopelijk heb ik ongelijk...

Aan wat voor alternatieve wegen zit je te denken?
pi_117247543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:05 schreef a3bo het volgende:
Vanmorgen iets nieuws ontdekt.
Gisteravond de Evotouch niet goed in de standaard teruggeplaatst.
Gevolg: vanmorgen de batterijen natuurlijk helemaal leeg.
Al mijn HR80's stonden vanmorgen vervolgens op 20 graden. ;(
Dus ook in ruimtes die op 10-15 graden behoren te staan.
Als je dan de Evotouch weer oplaadt, zou je verwachten dat die alle HR80's weer netjes op de programmatemperatuur instelt. Nee dus.
Ik kon dus het hele huis door om ze handmatig omlaag te zetten. :(

Iemand bekend met dit fenomeen ? :?
Je kan instellen als hij de verbinding kwijt raakt wat hij dan moet doen. Bij mij mag hij niet aanslaan, maar ik kan het probleem hoor. Ik heb hem nu altijd dag en nacht aan de lader staan, ondanks ik daar niet blij mee bent. De accu/batterij gaat natuurlijk zo stuk, omdat hij niet meer ontlaad.
pi_117247642
Ik zou het een goed idee vinden van Evohome, dat ze eens een forum de lucht in gaan gooien voor dit product. Hierop kunnen ze veel beter reageren.
pi_117251818
SMV
Je kan instellen wanneer de EvoTouch de verbinding kwijt is maar niet voor een dode EvoTouch.
De EvoTouch kan je beter op de lader houden, dan laadt die af en toe eens op. De EvoTouch wordt gevoed uit het lichtnet en gebruikt de accu als backup, als de spanning beneden een grens ligt wordt deze weer opgeladen.
AJS1
HR80 is zijn verbinding kwijt zal dit een aantal keren proberen te synchroniseren en stopt er dan mee. Herstellen door een reset (knopje in drukken of batterij even lossen)
pi_117258332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:03 schreef Coelho het volgende:

[..]

Zoals hierboven al aangegeven verbaast het mij enorm dat deze tool met zo'n ontzettende potentie zo slecht in de markt gezet lijkt te worden. Iedereen weet inmiddels dat Essent een thermostaat levert die je met je iPhone aan kunt zetten, maar bijna niemand weet van het bestaan van EvoHome af. Ook het gebrek aan updates doet mij vermoeden dat het geen top prioriteit heeft bij Honeywell. Hopelijk heb ik ongelijk...

Aan wat voor alternatieve wegen zit je te denken?
Ik was vergeten te melden dat ook ik vandaag een mail heb ontvangen van Honeywell dat zij mij gaan bellen om "de benodigde gegevens op te nemen"?

Mijn vervolgstappen zal ik bekend maken indien de contacten met Honeywell verder niets opleveren
pi_117258664
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:22 schreef smv het volgende:

[..]

Je kan instellen als hij de verbinding kwijt raakt wat hij dan moet doen. Bij mij mag hij niet aanslaan, maar ik kan het probleem hoor. Ik heb hem nu altijd dag en nacht aan de lader staan, ondanks ik daar niet blij mee bent. De accu/batterij gaat natuurlijk zo stuk, omdat hij niet meer ontlaad.
Waar kan ik dit instellen ? Op de Evotouch of op de HR80 ?
Welke instellingen moet ik dan hoe aanpassen ?
pi_117259972
@coelho,

Wij hebben eind vorig jaar een huis gekocht daterend uit 1984 (ex huurhuis), met 440 m3 inhoud.
Begin november is er een nieuwe digitale gasmeter geplaatst en daar staat nu 1417 m3 op.
Onze ketel is een Remeha Calenta 40c met OT module.

Groet Kees.
pi_117260428
In HR80 documentatie onder kop TEACH-IN ACTIVEREN staat:
Wanneer tijdens normaal bedrijf het pictogram dooft .........… Het kan zijn dat dan de batterijen van de centrale bedieningseenheid (EvoTouch?) leeg zijn. Na het vervangen van de batterijen wordt de HR80 weer gesynchroniseerd.
De temperatuur instelling van de radiatorregelaar wordt automatisch op 20°C ingesteld.
Met deze info zou je de EvoTouch weer kunnen herstellen door een setpoint voor alle regelaars te versturen bijv. VAKANTIE.
pi_117263987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:47 schreef Anonymousse het volgende:
In HR80 documentatie onder kop TEACH-IN ACTIVEREN staat:
Wanneer tijdens normaal bedrijf het pictogram dooft .........… Het kan zijn dat dan de batterijen van de centrale bedieningseenheid (EvoTouch?) leeg zijn. Na het vervangen van de batterijen wordt de HR80 weer gesynchroniseerd.
De temperatuur instelling van de radiatorregelaar wordt automatisch op 20°C ingesteld.
Met deze info zou je de EvoTouch weer kunnen herstellen door een setpoint voor alle regelaars te versturen bijv. VAKANTIE.
Zover was ik dus ook inmiddels.
Ik ging er van uit dat als mijn programma op de Evotouch een schakelmoment uitvoert, de HR80 vervolgens weer conform het programma zou worden ingesteld.
Dit blijkt dus niet het geval. Ik heb vervolgens al mijn HR80's (11 stuks) handmatig moeten instellen.

Ik ga dit dus nog eens proberen door niet op het programma te wachten, maar zo'n setpoint te sturen.

Overigens is het automatisch op 20 graden instellen ook een onzinnige actie. De meeste ruimtes in huis wil je niet op 20 graden. Met name in slaapkamers is dit ongewenst.
Ook hier laat Honeywell weer een flinke steek vallen.
pi_117267409
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:32 schreef AJS1 het volgende:
@Coelho

bij het beoordelen van jouw verbruik(2100 kuub) tot nu toe moet je ook meenemen dat het stookseizoen 2011/2012 lang doorliep: tot eind april koud en zelfs in tot medio mei kouder dan "normaal".

Gr. Arjan
Mijn advies is om je gas verbruik te monitoren via site www.mindergas.nl. Erg fraai!
Je kan zelfs meterstanden van jaren terug invoeren, zodat een vergelijk per jaar mogelijk is.
Ik kom nu uit op 0.30 m3/graaddag voor 2012 tot nu toe.
2010 was 0.34 en 2011 0.32.

In mijn geval zal Evohome niet besparen, ik wil een ruimte warm houden die normaal koud was omdat de thermostaat in de woonkamer zat. Meer comfort kost meer geld.
pi_117288165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:05 schreef Anonymousse het volgende:
CW-researcher
I only have experience with EvoTouch Tool on Windows XP.
EvoTouch was recognized as "ATM6124.sys ATMEL AT91xxxxx Test Board". Starting of EvoTouch Tool and running of EvoTouch v21 Upgrade.bat did the Job.
Finally I gave up idea of doing it on Windows7. Did it on Windows Vista machine, and it went smoothly and easy.
pi_117288886
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:44 schreef Stekelbaars3 het volgende:

[..]

Mijn advies is om je gas verbruik te monitoren via site www.mindergas.nl. Erg fraai!
Je kan zelfs meterstanden van jaren terug invoeren, zodat een vergelijk per jaar mogelijk is.
Ik kom nu uit op 0.30 m3/graaddag voor 2012 tot nu toe.
2010 was 0.34 en 2011 0.32.

In mijn geval zal Evohome niet besparen, ik wil een ruimte warm houden die normaal koud was omdat de thermostaat in de woonkamer zat. Meer comfort kost meer geld.
Ik gebruik mindergas.nl ook. Zat van november t/m januari aan de 0.80 gemiddeld en vanaf begin februari toen mijn systeem beter ingeregeld is zit ik aan 0.48.
pi_117304793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:44 schreef CW-researcher het volgende:

[..]

Finally I gave up idea of doing it on Windows7. Did it on Windows Vista machine, and it went smoothly and easy.
Do you also have the text bug at the "Lifestyle" mode's (iale dag 1 instead of speciale dag 1)
pi_117307771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:31 schreef Stekelbaars3 het volgende:

[..]

Do you also have the text bug at the "Lifestyle" mode's (iale dag 1 instead of speciale dag 1)
Yes. It suggest that it's some pre-relise version (beta??) of firmware 21.
pi_117317869
Hallo,

een goed bericht: ik ben vanmiddag gebeld door de helpdesk van Honeywell. Zij onderkennen het probleem met de overbodige schakelmomenten en gaan morgen met de techneuten om tafel hoe de software hier op aangepast kan worden. Mij is toegezegd dat ik a.s. maandag of dinsdag teruggebeld word over hoe en wanneer de software wordt aangepast.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Arjan
pi_117319029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:58 schreef AJS1 het volgende:
Hallo,

een goed bericht: ik ben vanmiddag gebeld door de helpdesk van Honeywell. Zij onderkennen het probleem met de overbodige schakelmomenten en gaan morgen met de techneuten om tafel hoe de software hier op aangepast kan worden. Mij is toegezegd dat ik a.s. maandag of dinsdag teruggebeld word over hoe en wanneer de software wordt aangepast.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Arjan
_O_ *O*

Eerst maar eens zien, maar je actie richting Honeywell wordt door mij enorm gewaardeerd!
pi_117344519
Hoi,

Hier een kleine update vanuit mij. Ik ben deze ochtend uit eindelijk ook gebeld door Honeywell. Hij heeft van mij allerlei info opgenomen voor onderzoek en wat ik begreep is dat ze maandag/dinsdag gaan zitten intern om te kijken hoe ze het probleem kunnen oplossen. Hij heeft tot wel 3x gezegd dat hij mij zoiezo volgende week gaat terugbellen en mij op de hoogte wilt houden.
Het is wel zo, dat we niet binnen twee weken waarschijnlijk al de oplossing kunnen verwachten, maar ze nemen het nu wel eindelijk serieus en willen het oplossen.

Tevens heb ik hem verteld waarom ze zelf geen forum oprichten, waar wij ons ei kwijt kunnen. Wij zien namelijk totaal helemaal niks vanuit honeywell komen betreft updates, nieuwe elementen wat aangekondigd word helemaal niks, tevens dat de update cycle behoorlijk lang is, je hebt nog niet eens een update in 2012, terwijl er in 2010 al genoeg ideeen zijn verstuurd naar honeywell. Je hoor alleen helemaal niks van ze zelf.

Hij beaamde alleen dat ze hier niet ervaren in zijn en dat Internet nog vrij nieuw voor ze is, voor communicatie etc...

hoop dat hij geluisterd heeft en dat ze zelf een forum gaan creeren voor de evohome, schakelt voor ons en hun een stuk sneller!

het is voor nu voor mij ook afwachten.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:47:44 #300
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_117344627
Ik hoop oprecht dat men nu eindelijk iets met de opmerkingen gaat doen. De ervaringen die ik tot nu toe met de helpdesk heb, zijn helaas niet heel positief. Ik heb het idee dat het studenten zijn met een manual voor handen, en niet mensen die daadwerkelijk iets in gang kunnen zetten. Maar laat ze mijn ongelijk maar bewijzen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')