quote:Vermist in de omgeving Apeldoorn Zuid : Szarik
Deze zwarte reu van ongeveer 50 cm hoog is vanavond ontsnapt ter hoogte van de Shell/ Mc Donalds aan de Lange Amerikaweg in Apeldoorn.
Het is een hond die geadopteerd is uit Polen, en was nog niet eens een paar uur in Nederland. Hij is nog een tijdje gezien in de omgeving van de Mc Donalds / Shell, maar daarna niet meer. Mogelijk is hij in de wijken in de buurt gesignaleerd.
Szarik zal door alle indrukken angstig zijn en daardoor misschien moeilijk te pakken. Wel is het een hele lieve hond.
Heeft u Szarik gevonden, gezien of denkt u hem te hebben gezien, neem dan alstublieft contact op met:
Dutchy Adoptions
Tel: 075 - 771 56 57 Mail: info@dutchyadoptions.com
Deze mensen zelf,quote:Op maandag 18 oktober 2010 03:22 schreef Lo-Fi het volgende:
Hoe kan het dat hij zomaar is verdwenen? Wie hadden hem geadopteerd?
Als dit gemeend is graagquote:Op maandag 18 oktober 2010 03:29 schreef kleinuuh het volgende:
Nou ik kom er zometeen langs, dus ik zal even rondkijken in die weilanden daar!
Als je 5 dorpen verderop had gewoond, was je gaan zoeken morgen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 03:36 schreef Stali het volgende:
Wat een lieve snorremans.
Woon erg ver van Apeldoorn maar ben benieuwd of de hond gevonden wordt.
Waarschijnlijk zou ik nu al gaan zoeken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 03:37 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Als je 5 dorpen verderop had gewoond, was je gaan zoeken morgen?
Ik vraag me dit ook wel eens af. Dat gewoon ergens gaan liggen acht ik nogal onwaarschijnlijk, maar ik vraag me ook af of ze in een bepaalde straal blijven met zoeken of echt steeds verder gaan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 04:35 schreef Lo-Fi het volgende:
Wat acht je het meest waarschijnlijk? Dat een hond dan maar doelloos gaat rondlopen door een omgeving of dat hij op een gegeven moment maar gaat liggen of vooral in een klein gebiedje 'rondjes' loopt?
Dank je Greys.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:38 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog even wat meer info en foto aan de OP toegevoegd.
Je weet nooit.
Dat is slim.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb 'm ook even hier gemaild, in het Apeldoorn topic: Apeldoorn #13: waar de branden door gaan
Ik vroeg me net af hoe het ermee stondquote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:27 schreef vronie het volgende:
Ik heb een Email verstuurd naar,met de vraag of Szarik is gevonden
http://www.dutchyadoptions.com/
Omdat de oproep op marktplaats,niet meer actief is.
Anders misschien een idee Hart in actie of een dergelijk programma aan te schrijven.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:27 schreef vronie het volgende:
Maar waar denk jij dan aan?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:32 schreef Lo-Fi het volgende:
Ik heb het gevoel dat er iets heel anders is gebeurd en dat de advertentie etc. voor de show zijn aangemaakt.
Ik heb daar verder geen directe aanwijzingen voor en besef dat het lullig is, als ik ongelijk heb, maar iets zegt mij dat dit allemaal niet klopt.
Dat is gissen, maar ik beweer alleen dat voor mijn gevoel de hele zaak niet klopt. Een hond die net een paar uurtjes in Nederland is, ontsnapt direct in het donker die dag. Zou nog gezien zijn, maar door wie? En er staat ook niets qua tijd bij.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:35 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar waar denk jij dan aan?
Ik kan zelf echt niet bedenken met welke reden zoiets gedaan zou zijn.
Als het om een hoax zou gaan dan zouden ze er toch meer aan gewerkt hebben, lijkt mij.
Ja, maar daar blijf je niet mee wegkomen natuurlijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:38 schreef haShem het volgende:
Dat is ook een big busines die honden uit die landen halen, kosten 250 euro voor een hond.
Zg transport en dierenarts kosten.
Jij had meteen na het bericht over de tijd deze bedenkingen inderdaad. Ik kan me niet echt voorstellen dat het beestje verkocht is. Over de tijd dat is inderdaad wel vaag. Je kan gelijk hebben, maar denk en hoop van niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:40 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dat is gissen, maar ik beweer alleen dat voor mijn gevoel de hele zaak niet klopt. Een hond die net een paar uurtjes in Nederland is, ontsnapt direct in het donker die dag. Zou nog gezien zijn, maar door wie? En er staat ook niets qua tijd bij.
Misschien is hij wel direct doorverkocht en is er melding gemaakt van een vage ontsnapping. Ik heb geen idee, maar ik vind het twijfelachtig. Al kan het natuurlijk prima zo zijn dat er niets vreemds is aan deze zaak.
Dit heb ik via haar Email ook aangegeven.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:31 schreef Stali het volgende:
[..]
Anders misschien een idee Hart in actie of een dergelijk programma aan te schrijven.
Ik wil dit anders ook wel doen.
Ik zou wel eens willen weten wie er op dat moment verantwoordelijk was voor het beestje en hoe hij is ontsnapt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:46 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij had meteen na het bericht over de tijd deze bedenkingen inderdaad. Ik kan me niet echt voorstellen dat het beestje verkocht is. Over de tijd dat is inderdaad wel vaag. Je kan gelijk hebben, maar denk en hoop van niet.
Paar honderd euro?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, maar daar blijf je niet mee wegkomen natuurlijk.
Misschien ben ik naief hoor. Lijkt mij dat als je dit onderneemt toch wel uit dierenliefde doet en dan moeten veel honden toch wel goed terecht komen. Waarom zou je dan frauderen voor die paar honderd euro en als zoiets vaak gebeurd dan valt dat toch wel op, lijkt me.
Dat kan, maar dat sluit bijv. een nieuwe, corrupte werknemer niet uit.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:54 schreef Stali het volgende:
Een rondje Google zegt dat van Dutchy Adoptions alleen Szarik is ontsnapt. Verder alleen maar een goede naam.
Begrijp het wantrouwen hier nu wel iets beter. Hond uit het buitenland "adopteren"?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:49 schreef haShem het volgende:
[..]
Paar honderd euro?
De honden lopen daar los in de wildernis, ze slepen al die honden hier naar toe, we hebben al genoeg honden hier.
Kijk eens op marktplaats, vandaag zijn er 30 volgende week zijn er 30.
120 advertenties per maand x 250
en dat is misschien ruim, maar het verdiend goed
Ik sluit aan. Wellicht dat er nog een antwoord op de mail komt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben geen voorstander van het adopteren uit het buitenland (maar daarover meer dan genoeg in dat andere topic) maar hoop toch echt dat deze hond wel weer terugkomt!
Ja, dat was het.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:58 schreef Stali het volgende:
Heb dit gevonden rond die tijd: Hond uit het buitenland "adopteren"?
Moet nog even inlezen. Weet niet of het het juiste topic is.
Een Email ontvangen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:27 schreef vronie het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |