abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87658970
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:25 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

:') dode oma (lomp) was vroeger echt een stom mens. Ze liep altijd te zeiken dat ik dik was enzo, tot ik niet meer langskwam. Toen ze zich afvroeg waarom ik niet meer kwam heeft mn tante gezegt dat ze me altijd agfzeek. De laattste jaren kon ik niks fout doen.. Alles was leuk en schattig :') opa is mijn voorbeeld geweest.. Door hem hou ik van tekenen en vormgeven :)

Mn andere opa en oma zijn zowat mijn ouders. Tegen mn oma kan ik echt alles vertellen.. Die staat altijd voor me klaar en mn opa is meer vader voor me dan mn eigen pa :')
mijn ene oma was een rasechte helmondse, geen blad voor de mond. soms uitspraken waarbij mijn moeder weleens dacht dat het beter was dat we die niet hoorden. :') maar een hart van goud. andere oma was altijd heel leuk, maar ze veranderde nadat mijn opa stief, kon er mijn vinger niet zo goed op leggen. het contact werd ook minder daardoor, vooral toen ik wat ouder werd en wat onafhankelijker.
pi_87658983
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:19 schreef YipYip het volgende:
Slapen wordt niks met de onderwerpen v vanavond,te veel herinneringen die boven komen drijven,dus ik blijf nog maar ff.
:* knuffel geeft
pi_87658984
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:27 schreef douche-eendje het volgende:
bweh kan niet slapen door de ouders-discussie hier... ik zou zo graag willen dat het bij mij allemaal anders zou zijn en normaal contact mogelijk is.
Waarom is dat niet mogelijk? :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:30:18 #104
50430 Yuki
Student Midwife
pi_87658985
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Als jullie elkaar alleen maar somberder maken, kun je je afvragen of dat dan een goed idee is. :)

Los daarvan lees ik heel veel frustratie jegens haar, en ik vraag me oprecht af hoe open jij staat tegenover het herstellen van jullie relatie. Dat heel geforceerd doen heeft totaal geen zin, dat weet je denk ik ook wel. Als je wil dat er iets verandert, dan zul je daar tijd en moeite in moeten steken. Kun/wil je dat niet, dan moet je accepteren dat voorlopig de dingen blijven zoals ze zijn. Jullie zijn beide volwassen en jij mag van haar verwachten dat ze moeite voor jou doet, maar dat geldt andersom natuurlijk ook.
Er zit ook veel frustratie in. En ik denk dat ik wat rust nodig heb, wil ik dat eruit krijgen. Maar voorlopig gaat dat niet, want ik heb ieder weekend dezelfde botsingen met haar.
Even leek het goed te gaan. Was ze aan het helpen om de zaak in Utrecht op de rails te krijgen om me daar helemaal te kunnen settelen. En dat voelde echt goed. Mijn moeder was er voor me, maar liet me ook een beetje los. Vogeltje verlaat het nest, en ze leek er wat meer vrede mee te hebben. Ik heb ook al gezegd hoe ik het wil doen als ik eenmaal niet meer thuis woon. En dat was ook goed. Dat gaf lucht, en ik voelde me beter thuis.
Maar nu zijn we dus terug bij af, en dat frustreert me.

Ik ben opgevoed met het idee dat je ALTIJD loyaal moet zijn naar je ouders. En je spreekt ze vooral niet tegen. Ik vind het dus heel moeilijk om kritiek op haar te geven, dat hoort gewoon niet. Maar er zit heel veel van binnen.
Ik heb al mijn hele leven het idee dat ik een beetje voor mijn moeder moet zorgen. Altijd haar stramien volgen. Altijd doen wat goed is voor haar. Het was dan ook niet meer dan logisch dat ik de zorg op me nam toen ze kanker kreeg. Dat trok ik al bijna niet. Er is een relatie op stukgelopen. Later bleek het de breuk in de basis van 2 vriendschappen veroorzaakt te hebben. Maar dat doet er niet toe. Mijn moeder had me nodig.
Eind november was de chemo voorbij. Hoera! Eindelijk kon ik de zorg van me af gooien. Dacht ik.

We zijn nu bijna een jaar verder. En ik zorg nog steeds. Mijn moeder kan het allemaal niet aan in haar eentje. Ik kan alleen niet meer voor haar zorgen, niet zo veel als toen. En ik heb het gevoel dat ze dat nog wel van mij verlangt, en vooral daarom zo bang is om me los te laten.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:30:22 #105
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87658986
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:22 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Daar zit een kern van waarheid is.

Toch zou ik het als ik Yuki was eens proberen (ze heeft straks toch geen OV meer) hoe het is om alleen voor het werk op een neer te gaan, dus ZA-ochtend vroeg de trein Utc - P en na het werken meteen weer terug, eventueel alleen even oid bij je ouders. Dan zul je merken dat ze t weekend erna alweer een stuk blijer zijn en jij ook om ze te zien :)

probeer te tijd die je er bent ook niet onnodig te rekken, hou het de noodzakelijke tijd + de tijd die jij er leuk vind. Je moeder went er echt wel aan! Dan zul je merken dat jullie allebei het leuke vinden als je er wel bent en dat wanneer je er bent, je ook niet op je kamer zult zitten.
En dan de korte tijd die je samen hebt leuk maken. Lekker voor ze koken, iets ondernemen wat ze nog wel kan.
Mja en ik denk ook dat het toch helpt als je aangeeft moeite te hebben met haar somberheid, omdat je nu zelf ook niet lekker zit.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_87658998
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:25 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ken het. Het leven gaat door, alles is prima, maar soms slaat het even keihard in. :)
Toen mn moeder overleden was,liep ik v het ziekenhuis naar huis....zag dat de wereld gewoon doorging en liep plotseling met het nr Life is life v Opus in mn kop :')
Het leven gaat door,inclusief het ervan genieten. Maar soms kicked het er weer ff in :)
Dit is weer ff zo'n avond/nacht :')

Ik verbaas mezelf erover dat ik dit op een forum bespreek trouwens :) Zo open ben ik meestal niet hier.
What is understood,need not be discussed...
pi_87659002
Goed contact is mogelijk :Y

ik heb mn moeder jaren lang uitgemaakt voor alles wat lelijk was en mn moeder heeft me daarop bijna letterlijk t huis uit geknikkerd. Nu zijn we bijna beste vrienden *O* dat komt juist omdat we elkaar een periode niet zaken en weinig spraken. Nu is zij de eerste die ik bel bij persoonlijk dingen (mn vader dan weer bij zakelijke/financiele zaken). En ik heb echt 3-4 jaar geen fatsoenlijk woord met mijn moeder gewisseld (ja daar schaam ik me nu wel voor, ook echt heel uitgebreid mijn excuses voor aangeboden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:31:47 #108
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87659018
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:29 schreef dawg het volgende:

[..]

mijn ene oma was een rasechte helmondse, geen blad voor de mond. soms uitspraken waarbij mijn moeder weleens dacht dat het beter was dat we die niet hoorden. :') maar een hart van goud. andere oma was altijd heel leuk, maar ze veranderde nadat mijn opa stief, kon er mijn vinger niet zo goed op leggen. het contact werd ook minder daardoor, vooral toen ik wat ouder werd en wat onafhankelijker.
Ik beschreef ze altijd als kakoma en volksbuurt oma :')
Allebei geweldig op hun eigen manier O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_87659019
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:26 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Zelfs als ik het over treinen heb (vind ie leuk) zegt ie weinig :') en aangezien ik niet tegen stiltes kan zie ik er enorm tegenop om langs te gaan :')
hmm, dan wordt het lastig. Wel jammer, heb in die dove tijd gehoord over alle escapades van mijn opa in zijn date tijdperk _O-
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:32:09 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87659024
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Hard en duidelijk kan soms goed en nodig zijn. Maar ik blijf erbij dat je ook heel duidelijk kan zijn, zonder zo'n naar toontje. En zoals gezegd, dat heeft mijn voorkeur.
Denk dat het toontje een heel stuk minder naar is dan het hier overkomt.
pi_87659041
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:29 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

:') ik ben nu ook enorm blij met mn vrije dag morgen.. *knuffelt* :*
Goede timing met je vrije dag ;)

thanx :*
pi_87659064
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:30 schreef Yuki het volgende:

[..]

Er zit ook veel frustratie in. En ik denk dat ik wat rust nodig heb, wil ik dat eruit krijgen. Maar voorlopig gaat dat niet, want ik heb ieder weekend dezelfde botsingen met haar.
Even leek het goed te gaan. Was ze aan het helpen om de zaak in Utrecht op de rails te krijgen om me daar helemaal te kunnen settelen. En dat voelde echt goed. Mijn moeder was er voor me, maar liet me ook een beetje los. Vogeltje verlaat het nest, en ze leek er wat meer vrede mee te hebben. Ik heb ook al gezegd hoe ik het wil doen als ik eenmaal niet meer thuis woon. En dat was ook goed. Dat gaf lucht, en ik voelde me beter thuis.
Maar nu zijn we dus terug bij af, en dat frustreert me.

Ik ben opgevoed met het idee dat je ALTIJD loyaal moet zijn naar je ouders. En je spreekt ze vooral niet tegen. Ik vind het dus heel moeilijk om kritiek op haar te geven, dat hoort gewoon niet. Maar er zit heel veel van binnen.
Ik heb al mijn hele leven het idee dat ik een beetje voor mijn moeder moet zorgen. Altijd haar stramien volgen. Altijd doen wat goed is voor haar. Het was dan ook niet meer dan logisch dat ik de zorg op me nam toen ze kanker kreeg. Dat trok ik al bijna niet. Er is een relatie op stukgelopen. Later bleek het de breuk in de basis van 2 vriendschappen veroorzaakt te hebben. Maar dat doet er niet toe. Mijn moeder had me nodig.
Eind november was de chemo voorbij. Hoera! Eindelijk kon ik de zorg van me af gooien. Dacht ik.

We zijn nu bijna een jaar verder. En ik zorg nog steeds. Mijn moeder kan het allemaal niet aan in haar eentje. Ik kan alleen niet meer voor haar zorgen, niet zo veel als toen. En ik heb het gevoel dat ze dat nog wel van mij verlangt, en vooral daarom zo bang is om me los te laten.
Stop met zorgen voor haar, en ga voor jezelf zorgen. Dat is een hele stap, voor jullie beide, maar aan alles is te merken dat jij je energie voor jezelf nodig hebt. Voor jezelf kiezen houdt vaak in dat je anderen moet teleur stellen (ik raak een zus kwijt omdat ik verliefd ben geworden, ik ken het een beetje :') ) maar als je voor jezelf kiest ga je sowieso nooit de mist in. Zij moet dan dus leren om datgene wat ze nodig heeft niet bij jou te zoeken. Maar dat kan ze niet als je doet wat je altijd doet. Jullie lijken vast te zitten in een patroon, ergens moet iemand dat doorbreken. Klinkt wel alsof dat voor iedereen het beste is.

Uitzingen tot januari, en dan even bewust het contact op een lager pitje?
pi_87659065
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:31 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ik beschreef ze altijd als kakoma en volksbuurt oma :')
Allebei geweldig op hun eigen manier O+
mijn helmondse oma verstond ik soms niet eens, als ze het echte helmonds dialect sprak. :')
andere oma was inderdaad beetje kak, groot huis vroeger met een grote tuin waarin we altijd gingen voetballen met alle neefjes. sinterklaas op zondagmiddag in de grote huiskamer met de hele familie. etc. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:34:43 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87659066
:* voor yip en douche-eendje
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:35:05 #115
50430 Yuki
Student Midwife
pi_87659070
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:19 schreef YipYip het volgende:
Slapen wordt niks met de onderwerpen v vanavond,te veel herinneringen die boven komen drijven,dus ik blijf nog maar ff.
*knuf* :*
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:35:22 #116
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87659075
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

hmm, dan wordt het lastig. Wel jammer, heb in die dove tijd gehoord over alle escapades van mijn opa in zijn date tijdperk _O-
sja, voornamelijk gewoon lastig.. Misschien dat ik van de week mn neefje sms of ie zin heeft om mee te gaan naar opa. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:35:55 #117
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87659081
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Stop met zorgen voor haar, en ga voor jezelf zorgen. Dat is een hele stap, voor jullie beide, maar aan alles is te merken dat jij je energie voor jezelf nodig hebt. Voor jezelf kiezen houdt vaak in dat je anderen moet teleur stellen (ik raak een zus kwijt omdat ik verliefd ben geworden, ik ken het een beetje :') ) maar als je voor jezelf kiest ga je sowieso nooit de mist in. Zij moet dan dus leren om datgene wat ze nodig heeft niet bij jou te zoeken. Maar dat kan ze niet als je doet wat je altijd doet. Jullie lijken vast te zitten in een patroon, ergens moet iemand dat doorbreken. Klinkt wel alsof dat voor iedereen het beste is.

Klinkt als een goed plan!
pi_87659089
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:34 schreef Murmeli het volgende:
:* voor yip en douche-eendje
Thanx lieverd.
En jij lekker van je vakantie genieten vanaf morgen..uhm...straks hè ;) :*
pi_87659098
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:35 schreef Yuki het volgende:

[..]

*knuf* :*
*knuf* terug. Er is nog nooit zoveel geknuffeld in het topic :D
pi_87659102
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:35 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

sja, voornamelijk gewoon lastig.. Misschien dat ik van de week mn neefje sms of ie zin heeft om mee te gaan naar opa. :)
Als hij beter met je opa kan praten, is dat zeker een goed plan :Y
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:37:20 #121
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87659105
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:33 schreef YipYip het volgende:

[..]

Goede timing met je vrije dag ;)

thanx :*
:') sja.. Dat wel :')

:*
pi_87659110
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Denk dat het toontje een heel stuk minder naar is dan het hier overkomt.
Dat is natuurlijk goed mogelijk. :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:37:53 #123
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_87659114
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:36 schreef YipYip het volgende:

[..]

Thanx lieverd.
En jij lekker van je vakantie genieten vanaf morgen..uhm...straks hè ;) :*
Dank!
Geen zijn on te gaan slapen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:38:13 #124
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_87659120
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:34 schreef dawg het volgende:

[..]

mijn helmondse oma verstond ik soms niet eens, als ze het echte helmonds dialect sprak. :')
andere oma was inderdaad beetje kak, groot huis vroeger met een grote tuin waarin we altijd gingen voetballen met alle neefjes. sinterklaas op zondagmiddag in de grote huiskamer met de hele familie. etc. :)
:') tis wat met al die oudjes O+
  maandag 18 oktober 2010 @ 01:38:13 #125
50430 Yuki
Student Midwife
pi_87659121
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 01:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat is het idee. Maar tot die tijd loop ik met een immens schuldgevoel omdat ik niet doe wat er van me verwacht wordt. Als ik 1 dag(deel) minder thuis ben ik het al hommeles. En dat ik alleen nog meehelp met de was thuis is ook niet goed genoeg.
Dat gevoel heb ik zelf al, maar wordt me ook gegeven.

Dus idd, uitzingen tot januari en dan alleen thuiskomen als ik zangles heb en/of vrienden bezoek. En dan een avondje, ipv 3 dagen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')